Συνέντευξη στον Βασίλη Σαρημπαλίδη και στην εκπομπή «Μπιπ Μπιπ» στο Zougla TV παραχώρησε για πρώτη φορά ο ιδρυτής του περιοδικού «4 Τροχοί» Κώστας Καββαθάς. Ο άνθρωπος που συνέδεσε το όνομά του με τον ειδικό Τύπο μίλησε εφ όλης της ύλης, από την δημιουργία του περιοδικού αλλά και τα όσα συνέβησαν από το 1970 έως σήμερα που οδήγησαν στην κατάρρευση του περιοδικού 4 Τροχοί.
Περισσότερα εδώ: http://www.zougla.gr/automoto/article/i-apokaliptiki-sinentefksi-tou-kosta-kava8a
και το βιντεο εδώ: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ibnsMwXe4rA
Latest posts made by dimitris_tl
-
Αποκαλυπτική συνέντευξη του Κώστα Καββαθά
-
RE: Αποκαλυπτική συνέντευξη του Κώστα Καββαθά
Συνέντευξη στον Βασίλη Σαρημπαλίδη και στην εκπομπή «Μπιπ Μπιπ» στο Zougla TV παραχώρησε για πρώτη φορά ο ιδρυτής του περιοδικού «4 Τροχοί» Κώστας Καββαθάς. Ο άνθρωπος που συνέδεσε το όνομά του με τον ειδικό Τύπο μίλησε εφ όλης της ύλης, από την δημιουργία του περιοδικού αλλά και τα όσα συνέβησαν από το 1970 έως σήμερα που οδήγησαν στην κατάρρευση του περιοδικού 4 Τροχοί.
Περισσότερα εδώ: http://www.zougla.gr/automoto/article/i-apokaliptiki-sinentefksi-tou-kosta-kava8a
και το βιντεο εδώ: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ibnsMwXe4rA -
RE: Περί αναφλέξεων...
Στο βίντεο φαίνονται, τα αποτελέσματα που έχει στον σπινθήρα, η σύνδεση παράλληλα με την υψηλή τάση του πολλαπλασιαστή, ενός πυκνωτή (κενού) 50pF / 20Kv.
Φαίνεται καθαρά πόσο δυναμώνει ο σπινθήρας με την παρουσία του πυκνωτή στο κύκλωμα της υψηλής τάσης.Μειονεκτήματα:
- Κατασκευαστικά, ο πυκνωτής είναι ογκώδης,
- υψηλή τάση στο ένα άκρο του,
- έντονη ακτινοβολία RF που μπορεί να κάψει την ηλεκτρονική ανάφλεξη η και τον εγκέφαλο...
Βέβαια για όσους θέλουν να το επιχειρήσουν υπάρχουν και κεραμικοί πυκνωτές υψηλής τάσης μέχρι και 50KV σε διάφορες τιμές χωρητικότητος, στο διαδίκτυο όπως η εταιρία** εδώ** και οι οποίοι είναι σημαντικά μικρότερου μεγέθους από τους αντίστοιχους πυκνωτές κενού...
Η μπορεί να φτιαχτούν 'πιπες' για τα μπουζί που να έχουν 50pF χωρητικότητα, η μπουζοκαλώδια με θώρακα που να παρουσιάζουν 50 pF χωρητικότητα επίσης με υλικά κατάλληλης διηλεκτρικής σταθεράς για την υψηλή τάση των μπουζί....Στο πείραμα συνδέθηκε ένας πυκνωτής 50pF παράλληλα με το δευτερεύον τύλιγμα του πολ/στή, την υψηλή τάση, με τα αποτελέσματα που είδες.
Ο παραλληλισμός του πυκνωτή δημιουργεί ένα κύκλωμα συντονισμού Τόμσον με την αυτεπαγωγή 'L' του τυλίγματος της υψηλής του πολ/στή και 'C' τα 50pF χωρητικότητας του πυκνωτή. Περισσότερες λεπτομέρειες για το κύκλωμα TOMSON , εδώ http://skara.di.uoa.gr/communication_systems/transparency/antenna_chapter_1_2011_final.pdf και εδώ http://www.ekfe.gr/portal/eggrafa/DBLAB/eisigiseis_ekfe/fysiki/vernier/fthinousa_talantwsi_vernier_ekfe_kefallhnias.pdf
Από εκεί και πέρα το θέμα είναι να παραλληλιστεί ο κατάλληλος πυκνωτής, η να κατασκευαστεί με την μορφή 'πίπας' στα μπουζί η μπουζοκαλόδιων με τα κατάλληλα υλικά και την κατάλληλη προστασία για το RFI που μπορεί να κάνει ζημιά σε ευαίσθητα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου....
Απλά με τον πυκνωτή υπάρχει μεγαλύτερης διάρκειας σπινθήρας και ποιο ισχυρός (μεγαλύτερο ρεύμα σπινθήρα), άρα καλύτερη καύση, κάτι ανάλογο που έκανα στην τετρατραπλή ανάφλεξη ποιο πριν με τον πυκνωτή στο πρωτεύον ... -
Πρόταση βελτίωσης Wasted Spark Ignition στο Νίβα και όχι μόν
Αυτός είναι ο πολ/στής του Νiva/2002 με το ηλεκτρονικό του διάγραμμα από κάτω.
Αυτό το στυλ ανάφλεξης χρησιμοποιείται σε όλους τους κινητήρες με ανάφλεξη τύπου
'wasted spark ignition'.
Επειδή μου αρέσει να το ψιλοψάχνω το γεγονός, πως σας φαίνεται να πάρουμε άλλο ένα πολ/στή
και να τροποποιήσουμε την συνδεσμολογία όπως από κάτω...Η ακόμα καλύτερα να βάλουμε ένα κυκλωματάκι με το LM555 σε διάταξη καθυστέρησης χρόνου
παλμού, που θα ρυθμίσουμε την καθυστέρηση χρόνου, ώστε να ανάβει δεύτερος σπινθήρας αμέσως
μόλις σβύσει ο πρώτος σε κάθε μπουζί !!!!Καλό ε?
Αντε πολλά είπα, άναψα τη 'φυτιλιά' το 'μπαλάκι' δικό σας...
Καλή συνέχεια λοιπον... -
RE: Πρόταση βελτίωσης Wasted Spark Ignition στο Νίβα και όχι μόν
Αυτός είναι ο πολ/στής του Νiva/2002 με το ηλεκτρονικό του διάγραμμα από κάτω.
Αυτό το στυλ ανάφλεξης χρησιμοποιείται σε όλους τους κινητήρες με ανάφλεξη τύπου
'wasted spark ignition'.
Επειδή μου αρέσει να το ψιλοψάχνω το γεγονός, πως σας φαίνεται να πάρουμε άλλο ένα πολ/στή
και να τροποποιήσουμε την συνδεσμολογία όπως από κάτω...Η ακόμα καλύτερα να βάλουμε ένα κυκλωματάκι με το LM555 σε διάταξη καθυστέρησης χρόνου
παλμού, που θα ρυθμίσουμε την καθυστέρηση χρόνου, ώστε να ανάβει δεύτερος σπινθήρας αμέσως
μόλις σβύσει ο πρώτος σε κάθε μπουζί !!!!Καλό ε?
Αντε πολλά είπα, άναψα τη 'φυτιλιά' το 'μπαλάκι' δικό σας...
Καλή συνέχεια λοιπον... -
Περί Μπουζί (Links)
Εδώ είναι το 'link' από την εταιρεία NGK/Europe ( **Product Finder: ** http://www.ngkeurope.com/en/product-finder/ ) που μπορείς να βρεις ποιά από τα προϊόντα της (μπουζί Ιριδίου, LPG, κτλ) που ταιριάζουν (αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες, εξωλέμβιες κτλ) ....
**Ακολουθούν τα επόμενα 'links'
από άλλες εταιρείες με αντίστοιχα προϊόντα....
**Spark Plus Co. UK
http://www.spark-plugs.co.uk/Denso Car Applications Guide
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/pricing/ccp/Denso-Iridium-cars-ccp.htmNGK Petrol Car Applications Guide
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/pricing/ccp/spark-plugs/NGK-petrol-car-applications-ccp.htmChampion Petrol Car Applications Guide
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/pricing/ccp/spark-plugs/Champion-petrol-car-applications-ccp.htmBERU Product finder
http://www.beru.com/english/produkte/produktfinder.php**Bosch **spark plugs
http://rb-aa.bosch.com/boaa-uk/Product.jsp?prod_id=79&ccat_id=26&language=en-GB&publication=1Here you can download a survey on all brands of automobiles and the fitting Bosch products as PDF file. http://rb-aa.bosch.com/boaa-uk/kidownload?publication=1&cl_id=20&pos=1&attrv_id=4807&type=download
NGK:
http://www.ngk.se/upload/Produktinformation/Kleingeraetekat_09_web.pdf
http://issuu.com/irmamoto/docs/cat_logo_moto_ngk_2010_2011
http://ngkntk.co.uk/wp-content/uploads/2011/03/NGK-Horticultural-Catalogue-2011.pdf
http://issuu.com/catalogosmrm/docs/catalogo_ngkCHAMPION / NGK : http://static.rad.be/media/media936381793.pdf
DENSO: http://www.benitomo.com/CATALOGOS/Denso/Cruce_de_Referencias_Denso,_final.pdf
BRISK / Cross Reference: http://www.brisk.biz/upload/fckedit/file/download/BRISK_SILVER_cross_reference_ENa.pdf
Technical Informations about Spark-Plugs (NGK site) http://www.ngkspark.com.au/sparkplug_tech.php#
Κατάλογοι NGK
Passenger catalogue 2011-2012 (pdf αρχείο, EN, 26 MB)
Spark plugs, glow plugs and spark plug caps for passenger cars. http://www.ngkeurope.com/fileadmin/templates/Dokumente/EN/Kataloge/ngk_pkw_catalogue_2011-2012_english.pdfCable catalogue 2009-2010 (pdf αρχείο, EN, 8.1 MB)
Ignition cables for passenger cars. http://www.ngkeurope.com/fileadmin/templates/Dokumente/EN/Kataloge/ngk_cable_catalogue_2009_gb.pdfLambda Sensor catalogue 2009-2010 (pdf αρχείο, EN, 9.0 MB)
Lambda sensors for passenger cars. http://www.ngkeurope.com/fileadmin/templates/Dokumente/EN/Kataloge/ngk_lambdasensor_catalogue_2009-2010_en.pdfMotorcycle catalogue 2008-2009 (pdf αρχείο, EN, 6.8 MB)
Spark plugs, connectors and Lambda sensors for motorcycles and quads. http://www.ngkeurope.com/fileadmin/templates/Dokumente/EN/Kataloge/ngk_catalogue_motorcycle_2008-2009_en.pdf -
RE: Περί Μπουζί (Links)
Εδώ είναι το 'link' από την εταιρεία NGK/Europe ( **Product Finder: ** http://www.ngkeurope.com/en/product-finder/ ) που μπορείς να βρεις ποιά από τα προϊόντα της (μπουζί Ιριδίου, LPG, κτλ) που ταιριάζουν (αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες, εξωλέμβιες κτλ) ....
**Ακολουθούν τα επόμενα 'links'
από άλλες εταιρείες με αντίστοιχα προϊόντα....
**Spark Plus Co. UK
http://www.spark-plugs.co.uk/Denso Car Applications Guide
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/pricing/ccp/Denso-Iridium-cars-ccp.htmNGK Petrol Car Applications Guide
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/pricing/ccp/spark-plugs/NGK-petrol-car-applications-ccp.htmChampion Petrol Car Applications Guide
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/pricing/ccp/spark-plugs/Champion-petrol-car-applications-ccp.htmBERU Product finder
http://www.beru.com/english/produkte/produktfinder.php**Bosch **spark plugs
http://rb-aa.bosch.com/boaa-uk/Product.jsp?prod_id=79&ccat_id=26&language=en-GB&publication=1Here you can download a survey on all brands of automobiles and the fitting Bosch products as PDF file. http://rb-aa.bosch.com/boaa-uk/kidownload?publication=1&cl_id=20&pos=1&attrv_id=4807&type=download
NGK:
http://www.ngk.se/upload/Produktinformation/Kleingeraetekat_09_web.pdf
http://issuu.com/irmamoto/docs/cat_logo_moto_ngk_2010_2011
http://ngkntk.co.uk/wp-content/uploads/2011/03/NGK-Horticultural-Catalogue-2011.pdf
http://issuu.com/catalogosmrm/docs/catalogo_ngkCHAMPION / NGK : http://static.rad.be/media/media936381793.pdf
DENSO: http://www.benitomo.com/CATALOGOS/Denso/Cruce_de_Referencias_Denso,_final.pdf
BRISK / Cross Reference: http://www.brisk.biz/upload/fckedit/file/download/BRISK_SILVER_cross_reference_ENa.pdf
Technical Informations about Spark-Plugs (NGK site) http://www.ngkspark.com.au/sparkplug_tech.php#
Κατάλογοι NGK
Passenger catalogue 2011-2012 (pdf αρχείο, EN, 26 MB)
Spark plugs, glow plugs and spark plug caps for passenger cars. http://www.ngkeurope.com/fileadmin/templates/Dokumente/EN/Kataloge/ngk_pkw_catalogue_2011-2012_english.pdfCable catalogue 2009-2010 (pdf αρχείο, EN, 8.1 MB)
Ignition cables for passenger cars. http://www.ngkeurope.com/fileadmin/templates/Dokumente/EN/Kataloge/ngk_cable_catalogue_2009_gb.pdfLambda Sensor catalogue 2009-2010 (pdf αρχείο, EN, 9.0 MB)
Lambda sensors for passenger cars. http://www.ngkeurope.com/fileadmin/templates/Dokumente/EN/Kataloge/ngk_lambdasensor_catalogue_2009-2010_en.pdfMotorcycle catalogue 2008-2009 (pdf αρχείο, EN, 6.8 MB)
Spark plugs, connectors and Lambda sensors for motorcycles and quads. http://www.ngkeurope.com/fileadmin/templates/Dokumente/EN/Kataloge/ngk_catalogue_motorcycle_2008-2009_en.pdf -
RE: Υγραεριοκίνηση!
Μπράβο παιδιά πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες,
Φίλε Αντώνη νάσαι καλά για τις διευκρινήσεις και διορθώσεις για εμάς που δεν ήμαστε ειδήμονες στο αντικείμενο....
Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον την όλη πορεία της συζήτησης..... -
RE: Υγραεριοκίνηση!
Ο χρήστης KostasVatsos έγραψε:
Σέ παρακαλώ νά μού εξηγήσεις πώς λιπαίνωνται οί βαλβίδες στούς ντίζελ καί στά αμέσου ψεκασμού κινητήρες γιά να 'μαλώσουμε' τά εργοστάσια πού δέν βάλανε λαδιέρες μιάς καί από εκεί περιμένουμε νά λιπανθουν οί βαλβίδες.Μου επιτρέπετε να απαντήσω εγώ ερωτόντας,
σαν τρίτος μη ειδικός, σαν ένας απλός αναγνώστης από το κοινό, απλά με τις εγκυκλοπαιδικές γνώσεις που διαθέτω,
για να έχετε μια άποψη από τους απλους αναγνώστες...
Λοιπόν στους κινητήρες αμέσου ψεκασμού και στους ντίζελ, προφανώς οι κατασκευάστριες εταιρίες που τους σχεδίασαν χρησιμοποιούν τα κατάλληλα μέταλα και κράματα στις βαλβίδες και στις έδρες τους, ακριβώς επειδή δεν υπάρχει η 'λίπανση' που συμβαίνει από, τα πολύ μικρά σταγονίδια καυσίμου, (βενζίνης), που είναι υγρό και όχι αέριο, που ψύχουν και λιπαίνουν τις βαλβίδες εισαγωγής και τις έδρες τους), τα οποία υπάρχουν στο μείγμα το οποίον περνά από τις βαλβίδες εισαγωγής που γίνεται στους βενζινοκινητήρες εμέσου ψεκασμού η με καρμπυρατέρ.
Επειδή λοιπόν οι κινητήρες αυτοί, που σχεδιάστηκαν για χρήση βενζίνης τους αναγκάζουμε να δουλέψουν με 'παρα-φύση' καύσιμο που δεν έχουν σχεδιάστεί για αυτό, το οποίον στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι το υγραέριο, που κάπου διάβασα ότι εκλύει επιπλέον 5MJoule ανά kgr καυσίμου κατά την καύση του από την βενζίνη, δεν είναι λογικό λοιπόν να λαμβάνονται οριμένα μέτρα προστασίας για την μακροζωϊα του κινητήρα επειδή ακριβως τα μέταλα στις βαλβίδες και τις έδρες τους δεν είναι τόσο σκληρά σαν τις ντίζελ η τις αμέσου ψεκασμού?
Τώρα στους βενζινοκινητήρες με άμεσο ψεκασμό φυσιολογικά δεν πρέπει χρειάζεται η επιπλέον προστασία για τις βαλβίδες, δεν ξέρω σίγουρα, παραδίδω την 'σκυτάλη' στους ειδικούς.... -
RE: Υγραεριοκίνηση!
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Και σιγά μην ‘έκανα’ μετατροπή στον φίλο μου Dimitris TL, και πλήρωνα και τεχνίτη……..
Καλέ μου φίλε η πλάκα εργασίας σήμερα, έχει κόλπο, και μπροστά καταπράσινες συκιές…..
(εκτός από τα καταπληκτικά τεχνικά του προσόντα, είναι και φωτώ ******……)
ΑΝΤΩΝΗΣ.Ευχαριστώ πολύ φίλε για τα καλά σου λόγια τώρα μόλις τα διάβασα, με φέρνεις σε δύσκολη θέση, πάντως παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον τις αναλύσεις που κάνεις από αυτό το βήμα όπως και τα άλλα παιδιά και μπορώ να πω είναι πάρα πολύ διδακτικά και χρήσιμα για το κοινό, μπράβο σας και καλή συνέχεια....