-
Intro
This guide was started for a motorcycle group seeking to solve common ignition problems. But over time, this has expanded into this stand-alone page because of the interest for a general explanation of gas 4-stroke (not diesel or 2-stroke) engine ignition principals. Everyone at one time or another has suffered through some ordeal caused by a non-working ignition system. Whether its the lawn mower, outboard, chainsaw, or the time you drove your Dad's car through that big puddle..... you've been stuck somewhere or with something that would not run. When troubleshooting non-running engine problems I've always used the 'GAS' method : 'gas, air, spark'. Have those 3... something should happen. So this is a discussion of how we get the Spark part.
Review of basic ignition designs
Basic Points/Distributor/ Coil.
('Kettering' design)**Περισσότερα εδώ: ** http://www.jetav8r.com/Vision/Ignition/CDI.html
και για να το σώσετε εδώ: http://www.jetav8r.com/Vision/Ignition/cdi.pdf
-
Intro
This guide was started for a motorcycle group seeking to solve common ignition problems. But over time, this has expanded into this stand-alone page because of the interest for a general explanation of gas 4-stroke (not diesel or 2-stroke) engine ignition principals. Everyone at one time or another has suffered through some ordeal caused by a non-working ignition system. Whether its the lawn mower, outboard, chainsaw, or the time you drove your Dad's car through that big puddle..... you've been stuck somewhere or with something that would not run. When troubleshooting non-running engine problems I've always used the 'GAS' method : 'gas, air, spark'. Have those 3... something should happen. So this is a discussion of how we get the Spark part.
Review of basic ignition designs
Basic Points/Distributor/ Coil.
('Kettering' design)**Περισσότερα εδώ: ** http://www.jetav8r.com/Vision/Ignition/CDI.html
και για να το σώσετε εδώ: http://www.jetav8r.com/Vision/Ignition/cdi.pdf
-
Intro
This guide was started for a motorcycle group seeking to solve common ignition problems. But over time, this has expanded into this stand-alone page because of the interest for a general explanation of gas 4-stroke (not diesel or 2-stroke) engine ignition principals. Everyone at one time or another has suffered through some ordeal caused by a non-working ignition system. Whether its the lawn mower, outboard, chainsaw, or the time you drove your Dad's car through that big puddle..... you've been stuck somewhere or with something that would not run. When troubleshooting non-running engine problems I've always used the 'GAS' method : 'gas, air, spark'. Have those 3... something should happen. So this is a discussion of how we get the Spark part.
Review of basic ignition designs
Basic Points/Distributor/ Coil.
('Kettering' design)**Περισσότερα εδώ: ** http://www.jetav8r.com/Vision/Ignition/CDI.html
και για να το σώσετε εδώ: http://www.jetav8r.com/Vision/Ignition/cdi.pdf
-
Στο βίντεο φαίνονται, τα αποτελέσματα που έχει στον σπινθήρα, η σύνδεση παράλληλα με την υψηλή τάση του πολλαπλασιαστή, ενός πυκνωτή (κενού) 50pF / 20Kv.
Φαίνεται καθαρά πόσο δυναμώνει ο σπινθήρας με την παρουσία του πυκνωτή στο κύκλωμα της υψηλής τάσης.Μειονεκτήματα:
- Κατασκευαστικά, ο πυκνωτής είναι ογκώδης,
- υψηλή τάση στο ένα άκρο του,
- έντονη ακτινοβολία RF που μπορεί να κάψει την ηλεκτρονική ανάφλεξη η και τον εγκέφαλο...
Βέβαια για όσους θέλουν να το επιχειρήσουν υπάρχουν και κεραμικοί πυκνωτές υψηλής τάσης μέχρι και 50KV σε διάφορες τιμές χωρητικότητος, στο διαδίκτυο όπως η εταιρία** εδώ** και οι οποίοι είναι σημαντικά μικρότερου μεγέθους από τους αντίστοιχους πυκνωτές κενού...
Η μπορεί να φτιαχτούν 'πιπες' για τα μπουζί που να έχουν 50pF χωρητικότητα, η μπουζοκαλώδια με θώρακα που να παρουσιάζουν 50 pF χωρητικότητα επίσης με υλικά κατάλληλης διηλεκτρικής σταθεράς για την υψηλή τάση των μπουζί....Στο πείραμα συνδέθηκε ένας πυκνωτής 50pF παράλληλα με το δευτερεύον τύλιγμα του πολ/στή, την υψηλή τάση, με τα αποτελέσματα που είδες.
Ο παραλληλισμός του πυκνωτή δημιουργεί ένα κύκλωμα συντονισμού Τόμσον με την αυτεπαγωγή 'L' του τυλίγματος της υψηλής του πολ/στή και 'C' τα 50pF χωρητικότητας του πυκνωτή. Περισσότερες λεπτομέρειες για το κύκλωμα TOMSON , εδώ http://skara.di.uoa.gr/communication_systems/transparency/antenna_chapter_1_2011_final.pdf και εδώ http://www.ekfe.gr/portal/eggrafa/DBLAB/eisigiseis_ekfe/fysiki/vernier/fthinousa_talantwsi_vernier_ekfe_kefallhnias.pdf
Από εκεί και πέρα το θέμα είναι να παραλληλιστεί ο κατάλληλος πυκνωτής, η να κατασκευαστεί με την μορφή 'πίπας' στα μπουζί η μπουζοκαλόδιων με τα κατάλληλα υλικά και την κατάλληλη προστασία για το RFI που μπορεί να κάνει ζημιά σε ευαίσθητα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου....
Απλά με τον πυκνωτή υπάρχει μεγαλύτερης διάρκειας σπινθήρας και ποιο ισχυρός (μεγαλύτερο ρεύμα σπινθήρα), άρα καλύτερη καύση, κάτι ανάλογο που έκανα στην τετρατραπλή ανάφλεξη ποιο πριν με τον πυκνωτή στο πρωτεύον ...
Περί αναφλέξεων...