dimsabas wrote:
Βρέθηκα για δουλειές στη Γλυφάδα, οπότε είπα να κάνω ένα τουρ στις αντιπροσωπείες, έτσι για να πω ότι έκλεισε ηρωικά και με πληρότητα η απόπειρά μου να αλλάξω αυτοκίνητο. Γιατί ναι, κατά πώς δείχνουν τα πράγματα, δεν υπάρχει κάτι που να μπορεί να καλύψει επαρκώς τις ανάγκες μου και να μην απαιτεί ένα κάρο συμβιβασμούς. Οπότε προς ώρας, βγάζω ρίζες στη Versάρα κι έχω τα μάτια μου ανοιχτά. Άλλωστε, είπαμε ότι αν ΔΕΝ τελείωσουν οι καραντίνες κάθε είδους, τα χιλιόμετρα είναι τόσο μειωμένα που δεν έχει νοήμα να αλλάξω αμάξι.
Το λοιπόν, ξεκινώ από την Toyota. Αρχικά μπαίνω στην Corolla. Είχα ξαναμπεί, είχα απογοητευτεί, είπα να της δώσω μία ακόμα ευκαιρία. Τζίφος. Παραδόξως, ούτε αυτή μεγάλωσε, ούτε εγώ μίκρυνα, οπότε τι περίμενα; Μικρό άνοιγμα πόρτας, πολύ χαμηλή ώστε να σκύβω πολύ για να μπω, περιορισμένο εσωτερικό ύψος. Πίσω; Επίσης, χάλια.
Μπαίνω στο CHR. Είχα σταμπάρει και κάποια μεταχειρισμένα υβριδικά 2-3 ετών, ήλπιζα μέσα μου ότι ίσως κάτι καλό μπορεί να προκύψει. Χάλια κι εδώ! Αστείος χώρος για τον οδηγό για αμάξι που θέλει να θυμίζει *τζιπάκι, *αλλά το μεγάλο γέλιο ήταν πίσω. Έχετε πάει στο κελί τού Κολοκοτρώνη στο κάστρο στο Ναύπλιο; Εκεί που έμεινε κάμποσους μήνες; Εντάξει, ας μην παραπονιέμαι όμως, στο CHR είχε λιγότερη υγρασία. Πέραν της πλάκας, δεν μπορώ να φανταστώ να έχεις παιδιά και να τα στριμώχνεις εκεί. Πέρα από τους απαράδεκτους χώρους, δε βλέπεις τίποτα έξω από τα παράθυρα. Σαν πολεμίστρες, να σου τος πάλι ο Γέρος του Μοριά.
Επόμενος σταθμός το Yaris. Έτσι, για να πάρω μια ιδέα για το πώς θα είναι το Yaris Cross. Λοιπόν, δεδομένης τής κατηγορίας του, το Yaris ήταν το πιο σωστό χωροταξικά από όλα. Ναι, προφανώς δε χωρούσα άνετα, αλλά ήταν το πιο συμβατό με τις εξωτερικές του διαστάσεις. Αν μάλιστα ήταν ψηλότερο, ώστε να μπαινοβγαίνω πιο άνετα, θα μπορούσα ακόμα και να το σκεφτώ. Μέχρι που έκατσα πίσω. Αν ο διάδοχος έχει πάρει λίγα από τα γονίδιά μου, δεν τον κόβω να χωράει πίσω μου πάνω από τα 14 του. Μήπως να κάνω ένα τεστ DNA πριν αγοράσω αυτοκίνητο;
Πηγαίνω στην Hyundai, μπαίνω στο Kona και σοκάρομαι!!! Άντε να έχεις παραγγείλει στον συμπαθέστατο έμπορο από τη Ρόδο, να σου φέρει ένα Kona electric από την Ολλανδία. Να έχεις πληρώσει 25-30 χιλιάρικα, να στο παραδώσουν και να μπεις για πρώτη φορά εκεί μέσα. Και να φας τη φρίκη τής ζωής σου! Πάνε με τα καλά τους; Μεγάλα και ψηλά οχήματα κι έχουν τέτοιους χώρους; Είμαστε με τα καλά μας; Ούτε εκεί χωρούσα φυσιολογικά. Όταν μάλιστα έκανα το λάθος να κάτσω πίσω μου, απορούσα με το επίτευγμα: σε πολλά αμάξια, όταν κάθομαι πίσω μου, ακουμπάει το κεφάλι στην οροφή. Ή ακουμπάνε τα γόνατά μου μπροστά. Αλλά σε λίγα ακουμπάει ΚΑΙ το κεφάλι ΚΑΙ τα γόνατα! Μπράβο Hyundai, ήθελε τσαγανό για να καταφέρεις κάτι τέτοιο!
Ήθελα να φύγω, είχα απογοητευτεί, γιατί η αλήθεια είναι ότι το ηλεκτρικό Kona το γλυκοκοίταγα. Έστω κι ως μελλοντική επιλογή μεταχειρισμένου, όταν θα είναι 5ετίας. Γιατί μπορεί ένα ηλεκτρικό 5ετίας να θεωρείται ξεπερασμένο, αλλά τα 400+ χιλιόμετρα που βγάζει στον αυτοκινητόδρομο δε θα είναι διόλου ξεπερασμένα.
Βρε, δεν μπαίνω στο Tuscon; Δόξα τω Θεώ, αυτό ήταν ό,τι καλύτερο έκανα αυτή την εβδομάδα. Έχοντας ξεψαχνίσει τόσες αγγελίες, έχοντας απορρίψει τόσα μοντέλα, έχοντας καθίσει μέσα κι απογοητευτεί από τόσα νέα αμάξια, ήθελα κάτι που να πω επιτέλους, μάλιστα, αυτό είναι αυτοκίνητο! Ε, και το είπα. Θέλετε χώρους, Θέλετε το εσωτερικό που βλέπεις γύρω σου; Θέλετε η όλη αρχοντιά που εξέπεμπε; Ναι, αυτό ήταν ένα αυτοκίνητο που θα μου άρεσε να είμαι κάτοχός του. Έχοντας μάλιστα διαβάσει τόσα θετικά σχόλια στις δοκιμές, νομίζω ότι είναι κάτι που πρέπει να δει πολύ σοβαρά, όποιος ψάχνει καινούριο αυτοκίνητο.
Ζήτησα μια προσφορά για αυτόματο πετρέλαιο με ACC. 33-34 χιλιάρικα για δικίνητο και 37-38 για τετρακίνητο. Πολλά λεφτά. Ίσως βέβαια να είναι αντίστοιχα καλό ένα βενζίνης στα 150 άλογα. Έχει λέει ένα παράξενο χειροκίνητο, με drive by wire πεντάλ συμπλέκτη (εντάξει, κουφάθηκα με τούτο δω), που βάζει νεκρά ή σβήνει το μοτέρ όποτε αφήνεις το πεντάλ τού γκαζιού. Οπότε, με 25 χιλιάρικα (συν ένα για το ACC) είναι μια καλή περίπτωση. Μετά όμως, υπολόγισα ότι με 9 λίτρα βενζίνης κατανάλωση, θα ήθελα κοντά στα 15 χιλιάρικα σε καύσιμο για την επόμενη 5-6ετία. Ε, έχουμε μπει στα χωράφια του Tesla Model 3 με τέτοια νούμερα, οπότε το πράγμα γίνεται περίπλοκο.
Τέλος πάντων, είχα αρχίσει να καίω εγκεφαλικά κύτταρα (πάντα το παθαίνω αυτό όταν ξεπετάγεται στο άσχετο η λέξη Tesla και τα κάνει όλα μαντάρα), οπότε πήγα δίπλα στην Kia για να ηρεμήσω. Μπήκα αρχικά στο e-Niro, το οποίο πάντα θεωρούσα ότι είναι ένα πολύ καλό οικογενειακό. Έχει τα μηχανικά μέρη τού Kona, είναι λίγο μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις, οπότε χάνει λίγο σε αυτονομία. Χαλάλι όμως, γιατί εδώ καθόμουν κανονικά. Σε καμία περίπτωση δεν ήταν πλουσιοπάροχο σε χώρους όπως το Tuscon, αλλά καθόμουν ανθρώπινα. Kona, κλαις; Αν είναι να πάρω κάποιο, θα είναι το Kia, sorry.
Βέβαια, όταν μου είπε την τιμή προ επιδότησης, κάτι για 47 χιλιάρικα ψέλλισε, πάλι αυτή η ρημαδολέξη Tesla ήρθε και τα έκανε όλα σμπαράλια. Για να μην την ακούω να στροβιλίζεται μες στον εγκέφαλό μου, μπήκα γρήγορα στο Sportage. Μάστορα, τρέχει καμιά σοβαρή έκπτωση, τώρα που είναι πια γερασμένο μοντέλο; Ο πωλητής ξεροκατάβηξε κάμποσες φορές, *ε όχι και γερασμένο, δε θα αλλάξει πριν περάσουν 1,5-2 χρόνια, *οπότε βγήκα άρον-άρον. Φαινόταν ξεκάθαρα μια γενιά πίσω από το Tuscon στην εικόνα τού εσωτερικού του, οι χώροι ήταν μικρότεροι, η διαφορά στην τιμή μεταξύ των δύο μοντέλων (κάπου στα 3 χιλιάρικα για αυτόματο πετρέλαιο με ACC) είναι μικρότερη από τη διαφορά στην απαξίωση μετά από 3-4-5 χρόνια, οπότε πρέπει να είσαι πολύ απελπισμένος για να αγοράσεις το Kia αντί για το Tuscon.
Στα θετικά νέα τής ημέρας, στέλεχος μεγάλης εισαγωγικής έπεσε πάνω στο blog μου, φαίνεται να εκτίμησε τη δουλειά μου και την πένα μου και με προσέγγισε, ώστε να μου παραχωρηθεί ηλεκτρικό μοντέλο δοκιμής για κάτι παραπάνω από ένα μισάωρο στα κλεφτά. Θέλω να ελπίζω ότι το 'κάτι παραπάνω' θα περιλαμβάνει και διανυκτέρευση. Ή ακόμα καλύτερα, Σαββατοκύριακο. Αλλά ας μη μεγαλοπιάνομαι, για να μην προσγειωθώ απότομα.
Αυτο το σοκ με τα toyota το εχω παθει και εγω, οταν ψαχναμε αμαξι μικρο για την πολη,ειμαι ψηλος οποτε δεν χωραω και σε πολλα και ετσι ημουν προετοιμασμενος γιατι στο προηγουμενο yaris δεν χωραγανε τα γονατα μου εε και λεω αφου δεν με παιρνει το yaris ας μπω για πλακα στην corolla τοσα ωραια λογια εχω ακουσει.... σκυβω γιατι ειναι σενταν λογικο...βαραει το δεξι γονατο στο τιμονι, διπλωνω σε στυλ πατατακι γιατι σερνει το κεφαλι στον ουρανο.... ρυθμιζω καθισματα τιμονι τιποτα απογοητευση..... παω και στο chr που η σχεδιαση του ειναι σαν να εχει παθει covid-19 (υποκειμενικη αποψη παντοτε) και αυτο παρολο που ειναι ''suv'' η ιδια απογοητευση απλως αυτο δεν ηταν σενταν... τι να πω αμαξια για κοντους...
Υγ στο μονο που ημουν οκ ηταν το rav και τα πλαστικα τους πεζανε , πχ το πλαισιο του κιβωτιου ταχυτητων στο yaris δεν ξερω τα πλαστικα και η συναρμογη μου φανηκε καπως