Ο χρήστης fylakas24 έγραψε:
Καλησπερα στο forum. Θα ηθελα να πω και γω την γνωμη μου περι των ελαστικων. Εχω διαβασει πολλες φορες να γραφει καποιος για τα dunlop sp sport fast response αλλα κανεις να τα εχει και να πει την γνωμη του. Η δικη μου αποψη λοιπον για καποιον που θελει να βαλει καινουρια λαστιχα ειναι πως τα συγκεκριμενα ειναι αριστη επιλογη και μεταμορφωνουν τη αισθηση οδηγησης του αυτοκινητου χωρις υπερβολες. Στο παρελθον ειχα bridgestone απο την μανα του τα οποια ηταν και μαπα(πολυ ναυλον), bridgestone turanza 300 τα οποια φρεσκα αποδιδαν καλα αν και σκληρα αλλα ειναι τοσο σκληρα που τα αυλακια δεν τρωγονται ωσπου να πετρωσει το ελαστικο απο την πολυκαιρια! Μαλιστα τα συγκεκριμενα επειτα απο φρεναρισμα πανικου και συρσιμο του αυτοκινητου καμια 30αρια μετρα(απουσια abs...) τα λαστιχα εκαναν εναν θορυβο σαν να πατας καθε 50 εκατοστα σε λακουβα. Μην τα πολυλογω ισιωσαν σε ενα μερος τους!! Τα αντικατεστησα με michelin energy τα οποια ομως για ελλαδα πιστευω ειναι ακρως ακαταλληλα λογω της πολυ μαλακης γομας τους που εχει σαν αποτελεσμα να αποκολλιουνται κομματια απο το πελμα τους κυριως στον 'ωμο' του ελαστικου. Τωρα πια εχω τα dunlop και μπορω να πω χωρις να εχω δοκιμασει τα παντα πως ειναι απλα το καλυτερο ελαστικο για γρηογορη οδηγηση ως και σκοτωμου σε αυτοκινητο μεσαιου κυβισμου. Διασταση 195/60/15. Τα συνιστω ανεπιφυλακτα λοιπον. Οσο για τα Continental premium contact 2 εχω να πω πως ειναι ενα καλο ελαστικο παρολαυτα με μαλακη γομα και επιρρεπες στα σχισιματα. Να συμπληρωσω πως εχω ενα nissan almera(01') 1500cc με koni yellow και ελατηρια eibach pro. Επισης θα ηθελα να ρωτησω επειδη η κανονικη διασταση του ελαστικου ειναι 185/60/15 και ο κατασκευαστης συστηνει πιεση ανευ φορτιου 29/29 ενω η dunlop 32/29, στην δικη μου διασταση ποση πιεση πρεπει να εχω για κυριως γερα κρατηματα και εξοικονομηση βενζινης? Ως τωρα εβαζα 30-30. Τωρα βαζω 32/29. Ευχαριστω για οποια απαντηση εκ των προτερων.
Είναι περίπου ένας μήνας από τότε που έβαλα μία τετράδα Dunlop SP Sport Fast Response 195/50 R15 H στο Fabia 1.4 101 που οδηγώ καθημερινά. Πριν από αυτά το είχα δουλέψει με τα εργοστασιακά Turanza ER30 και τα Eagle F1 GSD3.
Τα Turanza ER30 σε V ασχολίαστα, έπασχαν κυρίως σε πρόσφυση κατά τον άξονα κίνησης του αυτοκινήτου (επιταχύνσεις, φρενάρισμα) παρά σε στροφές. Σε βροχή μέτρια. Άνεση καλή.
Τα F1 ήταν πάρα πολύ καλό ελαστικό, πολύ καλό φρενάρισμα, τρομερό σε στροφή, ακρίβεια στο τιμόνι-πληροφόρηση (λόγω και σκληρών πλαϊνών) αλλά δε συνεργαζόταν καλά με την εργοστασιακή ανάρτηση του αυτοκινήτου. Το ελαστικό δεν απορροφούσε πολλές ανωμαλίες και η ανάρτηση δεν ήταν σχεδιασμένη να τις διαχειριστεί, με αποτέλεσμα αυξημένη απώλεια πρόσφυσης σε φρενάρισμα ή επιτάχυνση σε άσφαλτο με ανωμαλίες. Με μία καλύτερη ανάρτηση ένα λάστιχο τέτοιου τύπου θα ήταν η ιδανική λύση, καθώς είχες ανά πάσα στιγμή εικόνα του που πατάνε οι τροχοί σου και ενέπνεε εμπιστοσύνη για στρίψιμο. Οι αντιδράσεις των ελαστικών βέβαια ήταν λίγο πιο απότομες από τα προηγούμενα και τα επόμενα, πράγμα αναμενόμενο βέβαια. Τεράστιο λάθος η επιλογή τους σε δείκτη V (δεν έβγαιναν και πιο κάτω νομίζω), με αποτέλεσμα σε διαδρομές εντός πόλης να μην αποδίδουν τα μέγιστα παρά μόνο αν είχες περιθώριο να τα ζεστάνεις με έντονες επιταχύνσεις-φρεναρίσματα ή στροφές, κάτι όχι πάντα εφικτό.
Για το λόγο αυτό είπα στην επόμενη αλλαγή να κατέβω μία κατηγορία και να πάρω κάτι που να είναι πιο κοντά στο χαρακτήρα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου (λέγε με εργοστασιακή ανάρτηση). Κατέληξα στα Dunlop σε H, από τα οποία είμαι πολύ ευχαριστημένος. Και ζεσταίνονται εύκολα, και είναι πολύ καλά σε φρενάρισμα-ελκτική πρόσφυση. Μειονέκτημα τα πολύ πιο μαλακά πλαϊνά σε σχέση με τα F1: ναι μεν κερδίζει σε άνεση, αλλά χάνεις σε πληροφόρηση-ακρίβεια. Επίσης, ενώ είναι πολύ καλό λάστιχο για στρίψιμο (έχει περιθώρια συγκρίσιμα με του F1), αυτή ακριβώς η ασάφεια δε σου εμπνέει τόση εμπιστοσύνη σε 'απαιτητικές' συνθήκες. Βέβαια το γεγονός ότι λειτουργούν πιο πολύ ώρα σε θερμοκρασία λειτουργίας και όχι κρύα όπως τα F1 και συνεργάζονται καλύτερα με την αναρτηση συμψηφίζουν σε γενικές γραμμές την έλλειψη σκληρότερων πλαϊνών. Πιο ήσυχα από τα F1 και τα Turanza.
Ιδανική λύση για το αυτοκίνητο και τον τρόπο οδήγησης θα ήταν ένα λάστιχο επιπέδου Eagle F1 σε δείκτη Η με κάποια καλύτερη aftermarket ανάρτηση. Δεδομένης της εργοστασιακής που δεν προβλέπεται να αλλάζει για τον επόμενο χρόνο και της έλλειψης σπορ ελαστικών σε V τα Dunlop είναι μία πολύ καλή επιλογή.