-
Καλημέρα!
Λοιπόν, έχω το εξής πρόβλημα: στο αυτοκίνητο έχω δονήσεις ΜΟΝΟ κατά την επιτάχυνση, οι οποίες αρχίζουν κυρίως με τετάρτη στα 75-80km/h, φεύγουν για λίγο μέχρι τα 120 και μετά τα 125-130 ξαναρχίζουν.
Στο αμάξι έχω αλλάξει ζάντες, όταν το πήρα είχε 7j 15άρες αλουμινίου τις οποίες άλλαξα με την πρώτη ευκαιρία με σιδερένιες 15άρες (οι οποίες, παραδόξως, είναι πιο ελαφριές). Άλλαξα και λάστιχα. Μεταχειρισμένα μεν αλλά σαφώς καλύτερα απ'αυτά που είχε πάνω.
Ας σημειώσω κάπου εδώ πως με τα παλιά ζαντολάστιχα οι δονήσεις ήταν ΠΟΛΥ πιο έντονες, έως και τρομακτικές, και τις είχα σε μεγαλύτερο εύρος ταχυτήτων και σε μεγάλο ταξίδι. Με τα νέα ζαντολάστιχα είναι σαφώς λιγότερες οι δονήσεις αλλά είναι ακόμα εκεί. Το περίεργο είναι ότι άρχισαν πρώτη φορά σε ταξίδι, και αφού είχα ήδη κάνει καμιά 100-150 χιλιόμετρα απόσταση, ενώ μέχρι πρότινος δεν είχα κανένα θέμα ακόμα και σε μεγαλύτερες ταχύτητες, το οποία μ'έκανε να υποψιαστώ πως ίσως κάτι υπερθερμαίνεται και το προκαλεί. Δυστυχώς (;) πλέον το κάνει κατευθείαν όταν πιάσω τις ταχύτητες αυτές, οπότε μάλλον πάει κι αυτή η θεωρία.
Έχω τσεκάρει πάνω-κάτω τα πάντα στο μπροστινό σύστημα. Οι αναρτήσεις είναι οκ, δεν έχω πουθενά διαρροές, οι φούσκες των μπιλιοφόρων είναι στεγνές χωρίς σκισίματα κτλ, δεν έχω τζόγο στους άξονες ούτε τα κλασσικά γκαπ-γκουπ κατά την επιτάχυνση, τα ρουλεμάν δεν τα'βγαλα αλλά φαίνονται οκ και δεν έχω και τους γνωστούς ήχους που κάνουν όταν παραδίδουν πνεύμα. Οι βάσεις του μοτέρ επίσης φαίνονται οκ και δεν έχω καθόλου δονήσεις στατικά και στις αντίστοιχές στροφές που το κάνει εν κινήσει (3.5k και άνω) και γενικώς σε όλο το εύρος.
Όλα τα υπόλοιπα μπροστά παρομοίως, εκτός ίσως από ένα ελαφρώς φθαρμένα ακρόμπαρο, το οποίο δεν είναι ακόμα ανησυχητικά φθαρμένο και αμφιβάλλω αν θα προκαλούσε τέτοιες δονήσεις.
Παρομοίως είμαι οκ και στο μοτέρ. Ούτε αρρυθμίες έχω, ούτε τα μπουζοκαλώδια έχουν διαρροές, η καύση μου είναι οκ και όλα τ'αναλώσιμα είναι αλλαγμένα πριν κανα μήνα-δίμηνο, συμπεριλαμβανομένων των λαδιών του κιβωτίου. Ο συμπλέκτης μου είναι επίσης μια χαρά, χωρίς μυρωδιές, πατιναρίσματα κτλ. Το μοτέρ γενικώς δουλεύει υποδειγματικά (φτου φτου!).
Θα υποψιαζόμουν στραβούς δίσκους, αλλά δεν έχω καθόλου κλωτσήματα και δονήσεις κατά το φρενάρισμα. Πίσω έχω ταμπούρα.
Από ευθυγράμμιση είμαι επίσης οκ, αν και αμφιβάλλω αν θα προκαλούσε δονήσεις.
Να σημειώσω, τέλος, πως τις δονήσεις ΔΕΝ τις νιώθω σχεδόν καθόλου στο τιμόνι αλλά στα πεντάλ/στο πάτωμα και σε ολόκληρο το αυτοκίνητο. Οι συνεπιβάτες δεν τις κατάλαβαν με τα καινούρια ζαντολάστιχα, με τα παλιά όμως στα χειρότερά τους (μεγαλύτερες ταχύτητες) έκανες φραπέ μέσα στ'αμάξι!
Δεν ξέρω τι άλλο να ελέγξω και δε μ'αρέσει ιδιαίτερα η κλασσική ιδέα του συνεργείου 'αλλάζουμε πράγματα μέχρι κάτι να το στρώσει'! Καμιά ιδέα;
Το αυτοκίνητο είναι ένα Fiat Brava 1.2 16v, όλα μαμά (εκτός των ζαντών, από 14' σε 15').
-
Καλημέρα!
Λοιπόν, έχω το εξής πρόβλημα: στο αυτοκίνητο έχω δονήσεις ΜΟΝΟ κατά την επιτάχυνση, οι οποίες αρχίζουν κυρίως με τετάρτη στα 75-80km/h, φεύγουν για λίγο μέχρι τα 120 και μετά τα 125-130 ξαναρχίζουν.
Στο αμάξι έχω αλλάξει ζάντες, όταν το πήρα είχε 7j 15άρες αλουμινίου τις οποίες άλλαξα με την πρώτη ευκαιρία με σιδερένιες 15άρες (οι οποίες, παραδόξως, είναι πιο ελαφριές). Άλλαξα και λάστιχα. Μεταχειρισμένα μεν αλλά σαφώς καλύτερα απ'αυτά που είχε πάνω.
Ας σημειώσω κάπου εδώ πως με τα παλιά ζαντολάστιχα οι δονήσεις ήταν ΠΟΛΥ πιο έντονες, έως και τρομακτικές, και τις είχα σε μεγαλύτερο εύρος ταχυτήτων και σε μεγάλο ταξίδι. Με τα νέα ζαντολάστιχα είναι σαφώς λιγότερες οι δονήσεις αλλά είναι ακόμα εκεί. Το περίεργο είναι ότι άρχισαν πρώτη φορά σε ταξίδι, και αφού είχα ήδη κάνει καμιά 100-150 χιλιόμετρα απόσταση, ενώ μέχρι πρότινος δεν είχα κανένα θέμα ακόμα και σε μεγαλύτερες ταχύτητες, το οποία μ'έκανε να υποψιαστώ πως ίσως κάτι υπερθερμαίνεται και το προκαλεί. Δυστυχώς (;) πλέον το κάνει κατευθείαν όταν πιάσω τις ταχύτητες αυτές, οπότε μάλλον πάει κι αυτή η θεωρία.
Έχω τσεκάρει πάνω-κάτω τα πάντα στο μπροστινό σύστημα. Οι αναρτήσεις είναι οκ, δεν έχω πουθενά διαρροές, οι φούσκες των μπιλιοφόρων είναι στεγνές χωρίς σκισίματα κτλ, δεν έχω τζόγο στους άξονες ούτε τα κλασσικά γκαπ-γκουπ κατά την επιτάχυνση, τα ρουλεμάν δεν τα'βγαλα αλλά φαίνονται οκ και δεν έχω και τους γνωστούς ήχους που κάνουν όταν παραδίδουν πνεύμα. Οι βάσεις του μοτέρ επίσης φαίνονται οκ και δεν έχω καθόλου δονήσεις στατικά και στις αντίστοιχές στροφές που το κάνει εν κινήσει (3.5k και άνω) και γενικώς σε όλο το εύρος.
Όλα τα υπόλοιπα μπροστά παρομοίως, εκτός ίσως από ένα ελαφρώς φθαρμένα ακρόμπαρο, το οποίο δεν είναι ακόμα ανησυχητικά φθαρμένο και αμφιβάλλω αν θα προκαλούσε τέτοιες δονήσεις.
Παρομοίως είμαι οκ και στο μοτέρ. Ούτε αρρυθμίες έχω, ούτε τα μπουζοκαλώδια έχουν διαρροές, η καύση μου είναι οκ και όλα τ'αναλώσιμα είναι αλλαγμένα πριν κανα μήνα-δίμηνο, συμπεριλαμβανομένων των λαδιών του κιβωτίου. Ο συμπλέκτης μου είναι επίσης μια χαρά, χωρίς μυρωδιές, πατιναρίσματα κτλ. Το μοτέρ γενικώς δουλεύει υποδειγματικά (φτου φτου!).
Θα υποψιαζόμουν στραβούς δίσκους, αλλά δεν έχω καθόλου κλωτσήματα και δονήσεις κατά το φρενάρισμα. Πίσω έχω ταμπούρα.
Από ευθυγράμμιση είμαι επίσης οκ, αν και αμφιβάλλω αν θα προκαλούσε δονήσεις.
Να σημειώσω, τέλος, πως τις δονήσεις ΔΕΝ τις νιώθω σχεδόν καθόλου στο τιμόνι αλλά στα πεντάλ/στο πάτωμα και σε ολόκληρο το αυτοκίνητο. Οι συνεπιβάτες δεν τις κατάλαβαν με τα καινούρια ζαντολάστιχα, με τα παλιά όμως στα χειρότερά τους (μεγαλύτερες ταχύτητες) έκανες φραπέ μέσα στ'αμάξι!
Δεν ξέρω τι άλλο να ελέγξω και δε μ'αρέσει ιδιαίτερα η κλασσική ιδέα του συνεργείου 'αλλάζουμε πράγματα μέχρι κάτι να το στρώσει'! Καμιά ιδέα;
Το αυτοκίνητο είναι ένα Fiat Brava 1.2 16v, όλα μαμά (εκτός των ζαντών, από 14' σε 15').
-
Καλημέρα!
Λοιπόν, έχω το εξής πρόβλημα: στο αυτοκίνητο έχω δονήσεις ΜΟΝΟ κατά την επιτάχυνση, οι οποίες αρχίζουν κυρίως με τετάρτη στα 75-80km/h, φεύγουν για λίγο μέχρι τα 120 και μετά τα 125-130 ξαναρχίζουν.
Στο αμάξι έχω αλλάξει ζάντες, όταν το πήρα είχε 7j 15άρες αλουμινίου τις οποίες άλλαξα με την πρώτη ευκαιρία με σιδερένιες 15άρες (οι οποίες, παραδόξως, είναι πιο ελαφριές). Άλλαξα και λάστιχα. Μεταχειρισμένα μεν αλλά σαφώς καλύτερα απ'αυτά που είχε πάνω.
Ας σημειώσω κάπου εδώ πως με τα παλιά ζαντολάστιχα οι δονήσεις ήταν ΠΟΛΥ πιο έντονες, έως και τρομακτικές, και τις είχα σε μεγαλύτερο εύρος ταχυτήτων και σε μεγάλο ταξίδι. Με τα νέα ζαντολάστιχα είναι σαφώς λιγότερες οι δονήσεις αλλά είναι ακόμα εκεί. Το περίεργο είναι ότι άρχισαν πρώτη φορά σε ταξίδι, και αφού είχα ήδη κάνει καμιά 100-150 χιλιόμετρα απόσταση, ενώ μέχρι πρότινος δεν είχα κανένα θέμα ακόμα και σε μεγαλύτερες ταχύτητες, το οποία μ'έκανε να υποψιαστώ πως ίσως κάτι υπερθερμαίνεται και το προκαλεί. Δυστυχώς (;) πλέον το κάνει κατευθείαν όταν πιάσω τις ταχύτητες αυτές, οπότε μάλλον πάει κι αυτή η θεωρία.
Έχω τσεκάρει πάνω-κάτω τα πάντα στο μπροστινό σύστημα. Οι αναρτήσεις είναι οκ, δεν έχω πουθενά διαρροές, οι φούσκες των μπιλιοφόρων είναι στεγνές χωρίς σκισίματα κτλ, δεν έχω τζόγο στους άξονες ούτε τα κλασσικά γκαπ-γκουπ κατά την επιτάχυνση, τα ρουλεμάν δεν τα'βγαλα αλλά φαίνονται οκ και δεν έχω και τους γνωστούς ήχους που κάνουν όταν παραδίδουν πνεύμα. Οι βάσεις του μοτέρ επίσης φαίνονται οκ και δεν έχω καθόλου δονήσεις στατικά και στις αντίστοιχές στροφές που το κάνει εν κινήσει (3.5k και άνω) και γενικώς σε όλο το εύρος.
Όλα τα υπόλοιπα μπροστά παρομοίως, εκτός ίσως από ένα ελαφρώς φθαρμένα ακρόμπαρο, το οποίο δεν είναι ακόμα ανησυχητικά φθαρμένο και αμφιβάλλω αν θα προκαλούσε τέτοιες δονήσεις.
Παρομοίως είμαι οκ και στο μοτέρ. Ούτε αρρυθμίες έχω, ούτε τα μπουζοκαλώδια έχουν διαρροές, η καύση μου είναι οκ και όλα τ'αναλώσιμα είναι αλλαγμένα πριν κανα μήνα-δίμηνο, συμπεριλαμβανομένων των λαδιών του κιβωτίου. Ο συμπλέκτης μου είναι επίσης μια χαρά, χωρίς μυρωδιές, πατιναρίσματα κτλ. Το μοτέρ γενικώς δουλεύει υποδειγματικά (φτου φτου!).
Θα υποψιαζόμουν στραβούς δίσκους, αλλά δεν έχω καθόλου κλωτσήματα και δονήσεις κατά το φρενάρισμα. Πίσω έχω ταμπούρα.
Από ευθυγράμμιση είμαι επίσης οκ, αν και αμφιβάλλω αν θα προκαλούσε δονήσεις.
Να σημειώσω, τέλος, πως τις δονήσεις ΔΕΝ τις νιώθω σχεδόν καθόλου στο τιμόνι αλλά στα πεντάλ/στο πάτωμα και σε ολόκληρο το αυτοκίνητο. Οι συνεπιβάτες δεν τις κατάλαβαν με τα καινούρια ζαντολάστιχα, με τα παλιά όμως στα χειρότερά τους (μεγαλύτερες ταχύτητες) έκανες φραπέ μέσα στ'αμάξι!
Δεν ξέρω τι άλλο να ελέγξω και δε μ'αρέσει ιδιαίτερα η κλασσική ιδέα του συνεργείου 'αλλάζουμε πράγματα μέχρι κάτι να το στρώσει'! Καμιά ιδέα;
Το αυτοκίνητο είναι ένα Fiat Brava 1.2 16v, όλα μαμά (εκτός των ζαντών, από 14' σε 15').
-
Άλλαξε λάστιχα, τα παλιά όπως είπες είχαν δονήσεις γιατί θα καθόντουσαν πολύ καιρό και μάλλον θα είχε στραβώσει ο σκελετός τους, ίσως το ίδιο αλλά σε μικρότερο βαθμό συμβαίνει και στα μεταχειρισμένα που έβαλες, ίσως να έχει φύγει κανένα αντίβαρο από κάποια ζάντα, πήγαινε στο βουλκανιζατέρ που αγόρασες τα λάστιχα να κάνει έναν έλεγχο ζυγοστάθμισης ένα - ένα επάνω στο μηχάνημα.
-
Αυτό μου το'κανε με το που τα έβαλα τα νέα ζαντολάστιχα, μόλις είχαν ζυγοσταθμιστεί. Λίγο δύσκολο να τα ξαναελέγξω στον ίδιο βέβαια γιατί τα'βαλα στην Θεσσαλονίκη! Αν ήταν τα λάστιχα όμως λογικά θα'χα δονήσεις περισσότερο στο τιμόνι και ασχέτως επιτάχυνσης. Τώρα δονήσεις έχω μόνο κατά την επιτάχυνση, αν αφήσω το γκάζι σταματάνε εντελώς.
-
Λες ότι οι φούσκες των μπιλιοφόρων είναι καλές, ΟΚ, αλλά μέσα η κατάσταση των μπιλιοφόρων πως είναι ? Αν έχουν ανάψει ( ξεβάψει και έχουν αρπάξει ) και τους έβαλαν καινούργιες φούσκες για να το πουλήσουν έχεις πρόβλημα, οπότε κάνεις και εκεί έλεγχο.
Μπήπως έχεις κομμένη βάση μηχανής και δεν φαίνεται ? Βάλε ένα λοστό σε κάθε βάση και ανασήκωνε την, αν είναι κομμένη θα φανεί, επίσης δεν αν είναι σφιγμένες.
Ρίξε ένα γενικό σφίξιμο παντού, δες τις βίδες της γέφυρας αν είναι όλες στη θέση τους και αν είναι σφιγμένες.
-
Να ελέγξεις τις βάσεις της μηχανής.......
-
Ξανά χώσιμο λοιπόν κάτω απ'το αμάξι και ιδού τα ευρήματα: όλα είναι σφιγμένα όσο πρέπει, τίποτα λάσκα. Τίποτα δεν ήταν και πρότινος. Βάσεις μοτέρ οκ. Το μόνο που πρόσεξα είναι πως το 'αντίβαρο' (εκείνο το donut στο ημιαξόνιο που είναι εκεί για να μετριάζει τις δονήσεις) ήταν λάσκα και πρόσεξα επίσης κι ένα σημείο όπου η ποδιά τριβόταν στον άξονα και τον έχει κυριολεκτικά γυαλίσει. Επίσης, οι φούσκες των έσω μπιλιοφόρων (στο σημείο του σταυρού-κούπας δηλαδή που κουμπώνει στο κιβώτιο) έχουν μούργα πάνω. Παρ'όλα αυτά, δεν βρήκα κάποιο σκίσιμο και δεν ξερνούσαν γράσσο όταν τα πίεσα.
Το θέμα της ποδιάς το έλυσα κάνοντας μια τρύπα και δένοντάς το σε μια κοντινή βίδα ώστε να μην βρίσκει στον άξονα. Το αντίβαρο το στερέωσα μ'ένα μεταλλικό κλιπ, άξονα δεν έβγαλα ακόμα να δω την κατάσταση εσωτερικά αλλά, παρ'όλη την εμφάνιση μούργας, δεν έχει πουθενά τζόγο (έξτρα τζόγο, τέλος πάντων).
Επαναλαμβάνω πως δεν έχω καμία άλλη ένδειξη πως φθοράς των μπιλιοφόρων. Ούτε ηχητικά, ούτε γκαπ-γκουπ κατά την επιτάχυνση, ούτε δονήσεις στο τιμόνι.
Παρ'όλα αυτά, οι δονήσεις παραμένουν, εκεί γύρω στα 80 πρωτοεμφανίζονται, κρατάνε όμως για πολύ λίγο και το πολύ μέχρι τα 100 έχουν 'σβήσει'. Παραπάνω δεν είχα την δυνατότητα να το πάω χωρίς να βγω σε πιο ανοιχτό δρόμο.
-
Πιστεύω μονο άμα λύσεις ημιαξονια και ειδικά τους εσωτερικούς μπιλιοφορους θα δεις αν έχουν τζόγο. Οι ζάντες σου είναι εντάξει; Επίσης υπάρχει και η μπακαλιστικη λύση να κάνεις ζυγοσταθμιση πάνω στο αμάξι το λεγομεν8 γαϊδουράκι η αλογάκι. Βέβαια καλύπτεται το πρόβλημα και δεν επιλύεται.
-
Σαφώς μόνο έτσι θα φανεί αλλά αν μπω στην διαδικασία να το λύσω θ'αλλάξω τουλάχιστον τον σταυρό και τις φούσκες και θα'ναι τσάμπα δουλειά κατ'ουσίαν αν καταλήξω αργότερα ν'αλλάξω το ημιαξόνιο ολόκληρο, γι'αυτό και το αποφεύγω. Αλλά απ'ότι φαίνεται, δεν μένουν και πολλές εναλλακτικές πιθανότητες, οπότε για 'κει με βλέπω!
Οι ζάντες ΟΚ μου φάνηκαν και κατά το σπινάρισμα στην ζυγοστάθμιση, δούλευα και σε βουλκανιζατέρ παλιότερα κι έχω μια ιδέα περί στραβών ζαντών. Νορμάλ και η ζυγοστάθμιση καθ'αυτή, τίποτα εξαιρετικό από αντίβαρα σε οποιαδήποτε πλευρά και σ'όλους τους τροχούς.
Τώρα γι'αλογάκι, εκτός του ότι σώθηκα αν βρω σωστό μηχάνημα εδώ πέρα, πάλι όπως είπες δεν θα λύσει το πρόβλημα.Επειδή δεν φαίνεται να'χω σημαντικές ενδείξεις πάντως πως κάτι πάει εξαιρετικά στραβά με τα ημιαξόνια, μάλλον θα τ'αφήσω ως είναι να μην τρώγομαι τσάμπα μέχρι να περισσέψει κανα φράγκο να τ'αλλάξω ολόκληρα.
-
Δονησεις κατα την επιταχυνση που μολις αφησεις γκαζι στρωνει, ειναι συνηθως οι εσωτερικοι μπιλιοφοροροι, η κουπα και ο σταυρος. Αλλαξε τα και τελος.
-
Το πρόβλημα είναι ότι δεν βρίσκω σαν ανταλλακτικό την κούπα αλλά μόνο τον σταυρό. Κι εδώ κι έξω. Το'χω ψάξει με διακόσια διαφορετικά ονόματα αλλά ακόμα και τα περισσότερα (μεταχειρισμένα) ημιαξόνια τα δίνουν μόνο με τον σταυρό και χωρίς την κούπα.
Εκτός αυτού, κάτι τιμές που είδα για σετ έσω μπιλιοφόρου (κούπα-σταυρός-φούσκα) ήταν απαγορευτικές, όταν με ελάχιστα παραπάνω αλλάζω όλο τον άξονα μ'έναν SKF. Και ΟΚ, μπορεί να μην είναι OEM αλλά και πάλι, μου φαίνονται πολλά για μπιλιοφόρο μόνο. -
Μικρό bump μπας και ξέρει κανείς. Εν τέλει και οι δύο έσω μπιλιοφόροι μου έχουν αρπάξει, πιθανότατα απ'την φαεινή ιδέα που'χε ο προηγούμενος ιδιοκτήτης να βάλει 7j 15ιντσες ζάντες σε 1.2 αμάξι. Το θέμα είναι ότι τα ημιαξόνια και οι εξωτερικοί μπιλιοφόροι είναι μια χαρά και δεν χρίζουν αλλαγής και δεν βρίσκω νόημα ν'αλλάξω ολόκληρα τα ημιαξόνια - χώρια το κόστος φυσικά!
Μήπως γνωρίζει κανείς αν υπάρχει κάπου μόνο η κούπα/ποτήρι σαν ανταλακτικό; Σταυρό βρίσκω αλλά όχι την κούπα!
Έψαξα για τίποτα μεταχερισμένα αλλά εδώ βρήκα ελάχιστα και φαίνονται ολίγον τι 'παρμένα' κι αυτά. Χώρια δε που δεν δέχονται να δώσουν μόνο αυτά μόνα τους, παρά μόνο όλο το ημιαξόνιο...
Πρόβλημα με δονήσεις