-
Ανοίγω αυτό το θέμα για να συζητήσουμε τα περι απελευθερώσεως επαγγελμάτων. Αφορμή είναι η πρεμούρα μεγάλου τμήματος της κοινης γνώμης υπέρ του ανοίγματος χωρίς κατα τη γνώμη μου να συνειδητοποιούν πλήρως τους όρους και τις συνέπειες που θα επακολουθήσουν. Πολλοί μάλιστα φαίνεται να βγάζουν απωθημένα εναντίον κοινωνικών ομάδων που οι ίδιοι θεωρούν ευνοημένες.
Τυπικό παράδειγμα τα ταξί. Εδώ παρατηρείται το οξύμωρο οτι ενώ εδώ και χρόνια λέμε οτι τα ταξί είναι υπεράριθμα και ειδικά τώρα με την κρίση τα βλέπουμε στις πιάτσες να κάνουν διπλές και τριπλές σειρές περιμένοντας τον πελάτη, παρόλλα αυτά θέλουμε να ανοίξει το επάγγελμα. Όταν σήμερα ανακοινώθηκε οτι (σωστά κατα τη γνώμη μου) τελικά δέν θα δωθούν νέες άδειες άρχισαν οι αντιδράσεις.
Άλλο παράδειγμα οι δικηγόροι. Επάγγελμα ήδη ανοιχτό, αφού όποιος περάσει τις εξετάσεις μπορεί να γίνει δικηγόρος και το λεγόμενο 'ανοιγμα' αφορούσε κάποιες περιφεριακές λεπτομέριες (παράσταση δικηγόρων επαρχίας, διαφήμηση, σύσταση δικηγορικών εταιριών) οι οποίες τελικά αβαντάρουν τους δικηγόρους της Αθήνας. Παρόλα αυτά κάποιοι πάλι αντανακλαστικά τάχθηκαν υπέρ χωρίς να έχουν ιδέα περι τίνος πρόκειται.
Η γνώμη μου είναι οτι σε καμία περίπτωση η πλήρης απελευθέρωση δέν κάνει καλό και το κράτος πρέπει να έχει αριθμητικά και άλλα όρια για να προστατεύει τα διάφορα επαγγέλματα. Τώρα αν αυτά τα όρια είναι σωστά και πρέπει να αλλάξουν είναι θέμα προς συζήτηση.
-
Ανοίγω αυτό το θέμα για να συζητήσουμε τα περι απελευθερώσεως επαγγελμάτων. Αφορμή είναι η πρεμούρα μεγάλου τμήματος της κοινης γνώμης υπέρ του ανοίγματος χωρίς κατα τη γνώμη μου να συνειδητοποιούν πλήρως τους όρους και τις συνέπειες που θα επακολουθήσουν. Πολλοί μάλιστα φαίνεται να βγάζουν απωθημένα εναντίον κοινωνικών ομάδων που οι ίδιοι θεωρούν ευνοημένες.
Τυπικό παράδειγμα τα ταξί. Εδώ παρατηρείται το οξύμωρο οτι ενώ εδώ και χρόνια λέμε οτι τα ταξί είναι υπεράριθμα και ειδικά τώρα με την κρίση τα βλέπουμε στις πιάτσες να κάνουν διπλές και τριπλές σειρές περιμένοντας τον πελάτη, παρόλλα αυτά θέλουμε να ανοίξει το επάγγελμα. Όταν σήμερα ανακοινώθηκε οτι (σωστά κατα τη γνώμη μου) τελικά δέν θα δωθούν νέες άδειες άρχισαν οι αντιδράσεις.
Άλλο παράδειγμα οι δικηγόροι. Επάγγελμα ήδη ανοιχτό, αφού όποιος περάσει τις εξετάσεις μπορεί να γίνει δικηγόρος και το λεγόμενο 'ανοιγμα' αφορούσε κάποιες περιφεριακές λεπτομέριες (παράσταση δικηγόρων επαρχίας, διαφήμηση, σύσταση δικηγορικών εταιριών) οι οποίες τελικά αβαντάρουν τους δικηγόρους της Αθήνας. Παρόλα αυτά κάποιοι πάλι αντανακλαστικά τάχθηκαν υπέρ χωρίς να έχουν ιδέα περι τίνος πρόκειται.
Η γνώμη μου είναι οτι σε καμία περίπτωση η πλήρης απελευθέρωση δέν κάνει καλό και το κράτος πρέπει να έχει αριθμητικά και άλλα όρια για να προστατεύει τα διάφορα επαγγέλματα. Τώρα αν αυτά τα όρια είναι σωστά και πρέπει να αλλάξουν είναι θέμα προς συζήτηση.
-
Ανοίγω αυτό το θέμα για να συζητήσουμε τα περι απελευθερώσεως επαγγελμάτων. Αφορμή είναι η πρεμούρα μεγάλου τμήματος της κοινης γνώμης υπέρ του ανοίγματος χωρίς κατα τη γνώμη μου να συνειδητοποιούν πλήρως τους όρους και τις συνέπειες που θα επακολουθήσουν. Πολλοί μάλιστα φαίνεται να βγάζουν απωθημένα εναντίον κοινωνικών ομάδων που οι ίδιοι θεωρούν ευνοημένες.
Τυπικό παράδειγμα τα ταξί. Εδώ παρατηρείται το οξύμωρο οτι ενώ εδώ και χρόνια λέμε οτι τα ταξί είναι υπεράριθμα και ειδικά τώρα με την κρίση τα βλέπουμε στις πιάτσες να κάνουν διπλές και τριπλές σειρές περιμένοντας τον πελάτη, παρόλλα αυτά θέλουμε να ανοίξει το επάγγελμα. Όταν σήμερα ανακοινώθηκε οτι (σωστά κατα τη γνώμη μου) τελικά δέν θα δωθούν νέες άδειες άρχισαν οι αντιδράσεις.
Άλλο παράδειγμα οι δικηγόροι. Επάγγελμα ήδη ανοιχτό, αφού όποιος περάσει τις εξετάσεις μπορεί να γίνει δικηγόρος και το λεγόμενο 'ανοιγμα' αφορούσε κάποιες περιφεριακές λεπτομέριες (παράσταση δικηγόρων επαρχίας, διαφήμηση, σύσταση δικηγορικών εταιριών) οι οποίες τελικά αβαντάρουν τους δικηγόρους της Αθήνας. Παρόλα αυτά κάποιοι πάλι αντανακλαστικά τάχθηκαν υπέρ χωρίς να έχουν ιδέα περι τίνος πρόκειται.
Η γνώμη μου είναι οτι σε καμία περίπτωση η πλήρης απελευθέρωση δέν κάνει καλό και το κράτος πρέπει να έχει αριθμητικά και άλλα όρια για να προστατεύει τα διάφορα επαγγέλματα. Τώρα αν αυτά τα όρια είναι σωστά και πρέπει να αλλάξουν είναι θέμα προς συζήτηση.
-
εχει παραγίνει το κακό στην ελλάδα ... τα λόμπι ορίζουν τα πάντα...
-
Ο χρήστης red_monster έγραψε:
εχει παραγίνει το κακό στην ελλάδα ... τα λόμπι ορίζουν τα πάντα...Κάνεις ακριβώς αυτό που κράζω πιό πάνω, μάλλον το μόνο που διάβασες ήταν ο τίτλος του thread
-
Αν εισαι δικηγορος και δεν κανεις πρακτικη σε ενα συγκεκριμενο χρονικο διαστημα...δεν παιρνεις αδεια ασκησεως επαγγελματος!
Αυτο ειναι ενα απο τα πολλα κουλα του επαγγελματος που πρεπει να αλλαξουν.Για τα ταξι, βραχυχρονια ισως θα ηταν κακη ιδεα να απελευθερωθει.Προσωπικα θα εβλεπα ως μεση λυση να δωθουν λιγες νεες αδειες (με δημοπρασία) υπο αυστηρες προϋποθεσεις που θα ωφελησουν τον καταναλωτη (πχ πολυθεσια ταξι,διπλωμα επαγγελματία οδηγου,EURO 5/6 αυτοκίνητο,πτυχίο ξενων γλωσσων).
-
Σε μια ελεύθερη αγορά όλα ρυθμίζονται μόνα τους. Θέλουμε να λεγόμαστε και καπιταλιστικό κράτος.
-
Aν ο ταριφας που πήρε το ταξι του και την άδεια στην μαυρη οικονομία 200,000 για να πλουτίσει αυτόν που του έδωσε άδεια η χούντα και για να βγαίνει τώρα έχει η ταρίφα Κηφισια - Γλυφαδα 30 euro, εγώ που έχω τα λεφτα μου στο χρηματοκιβώτιο, μιλάω αγγλικά, θέλω με 15,000 euro να πάρω ενα Octavia και να πηγαίνω Κηφισια - Γλυφαδα με 15 euro ή 10.
Κακό έ?
Αφηστε με να πάρω το ρίσκο μου. Κακό ε?
Το καλοκαίρι αν δεν έχει δουλεια στην Αθήνα γιατι να μην πάω Μύκονο με το ταξάκι μου που περιμένουν ουρά 1 ώρα? Κακο ε? -
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
εχει παραγίνει το κακό στην ελλάδα ... τα λόμπι ορίζουν τα πάντα...
Κάνεις ακριβώς αυτό που κράζω πιό πάνω, μάλλον το μόνο που διάβασες ήταν ο τίτλος του thread
Είμαι -σχεδον νεοσ μηχανικός του ΕΜΠ ...
Επάγγελμα που θα ανοιχτεί στο μέλλον και αυμφωνω να το άνοιγμα , δεν Έχω κανένα απωθημένο παρα μόνο κοινή λογική -
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Αν εισαι δικηγορος και δεν κανεις πρακτικη σε ενα συγκεκριμενο χρονικο διαστημα...δεν παιρνεις αδεια ασκησεως επαγγελματος!
Αυτο ειναι ενα απο τα πολλα κουλα του επαγγελματος που πρεπει να αλλαξουν.Δέν είναι πολύ κουλό γιατι ο δικηγόρος που μόλις βγήκε απ τη σχολή δέν ξέρει την τύφλα του, προσωπικά ούτε εξώδικο δέν θα εμπιστευόμουν να μου κάνει. Βέβαια τώρα όπως είναι το σύστημα ουσιαστικά δίνει τζάμπα σκλάβους στους παλιούς δικηγόρους να τους κάνουν τις χαμαλοδουλιές
-
Οι νέοι δεν ξέρουν! Ο Λυκουρεζος ξέρει!
Μια χαρα θα τα κατάφερνε ο νέος.
-
Ο χρήστης cpp έγραψε:
Aν ο ταριφας που πήρε το ταξι του και την άδεια στην μαυρη οικονομία 200,000 για να πλουτίσει αυτόν που του έδωσε άδεια η χούντα και για να βγαίνει τώρα έχει η ταρίφα Κηφισια - Γλυφαδα 30 euro, εγώ που έχω τα λεφτα μου στο χρηματοκιβώτιο, μιλάω αγγλικά, θέλω με 15,000 euro να πάρω ενα Octavia και να πηγαίνω Κηφισια - Γλυφαδα με 15 euro ή 10.
Κακό έ?
Αφηστε με να πάρω το ρίσκο μου. Κακό ε?
Το καλοκαίρι αν δεν έχει δουλεια στην Αθήνα γιατι να μην πάω Μύκονο με το ταξάκι μου που περιμένουν ουρά 1 ώρα? Κακο ε?Αν ανοίξουν οι άδειες μαζί με σένα θα πάρουν άλλοι 10000 ταξί. Και αφού θα είναι τόσο πολλοί στο Κηφισιά-Γλυφάδα θα χρεώνουν όχι 10-15 αλλά 7 ευρώ απο τα οποία με το πετρέλαιο στα 1,60 θα σου μένουν μεικτά 3 ευρώ την ώρα. Αντί να δουλέυεις ταξί καλύτερα πάρε τους δρόμους και ψάχνε κάτω για κέρματα, πιό πολλά θα μαζέψεις σε μία ώρα.
Όσο για τη Μύκονο, ναί κακό είναι γιατι πηδάς το ντόπιο που περιμένει το καλοκαίρι να βγάλει λεφτά. Αν ήσουν ταξιτζής Θα σου άρεσε το χειμώνα ολοι οι νησιώτες να έρχονταν στην Αθήνα να τριπλασιάζονταν τα ταξί?
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Aν ο ταριφας που πήρε το ταξι του και την άδεια στην μαυρη οικονομία 200,000 για να πλουτίσει αυτόν που του έδωσε άδεια η χούντα και για να βγαίνει τώρα έχει η ταρίφα Κηφισια - Γλυφαδα 30 euro, εγώ που έχω τα λεφτα μου στο χρηματοκιβώτιο, μιλάω αγγλικά, θέλω με 15,000 euro να πάρω ενα Octavia και να πηγαίνω Κηφισια - Γλυφαδα με 15 euro ή 10.
Κακό έ?
Αφηστε με να πάρω το ρίσκο μου. Κακό ε?
Το καλοκαίρι αν δεν έχει δουλεια στην Αθήνα γιατι να μην πάω Μύκονο με το ταξάκι μου που περιμένουν ουρά 1 ώρα? Κακο ε?Αν ανοίξουν οι άδειες μαζί με σένα θα πάρουν άλλοι 10000 ταξί. Και αφού θα είναι τόσο πολλοί στο Κηφισιά-Γλυφάδα θα χρεώνουν όχι 10-15 αλλά 7 ευρώ απο τα οποία με το πετρέλαιο στα 1,60 θα σου μένουν μεικτά 3 ευρώ την ώρα. Αντί να δουλέυεις ταξί καλύτερα πάρε τους δρόμους και ψάχνε κάτω για κέρματα, πιό πολλά θα μαζέψεις σε μία ώρα.
Όσο για τη Μύκονο, ναί κακό είναι γιατι πηδάς το ντόπιο που περιμένει το καλοκαίρι να βγάλει λεφτά. Αν ήσουν ταξιτζής Θα σου άρεσε το χειμώνα ολοι οι νησιώτες να έρχονταν στην Αθήνα να τριπλασιάζονταν τα ταξί?
Προσφορά και ζήτηση φίλε μου και οποιος αντέξει!
Αυτο που κάνει η υπόλοιπη οικονομία στην μάχη κάθε μέρα. -
Ο χρήστης cpp έγραψε:
Οι νέοι δεν ξέρουν! Ο Λυκουρεζος ξέρει!Μια χαρα θα τα κατάφερνε ο νέος.
Κι όμως...
Η πείρα στη δικηγορία μετράει πάρα πολύ. Ο νέος δικηγόρος μετά από 10 χρόνια είναι πολύ πιο καταρτισμένος και ικανός. Εκτός αν έχει πολύ μεράκι, προέρχεται από δικηγορική οικογένεια και διάβαζε δικόγραφα από 12 χρονών, οπότε δεν θα μάθει και πολλά με την πάροδο του χρόνου. Συνήθως όμως μαθαίνει. Ν' αποφεύγει συνηθισμένες γκάφες τουλάχιστον. Γιατί στην αρχή θα κάνεις γκάφες, δεν θα ξέρεις πώς να τις σκεπάσεις, δεν είναι απλό. Μέχρι και το να ξέρεις τα χούγια κάθε δικαστή, πράγμα που μαθαίνεις με τον καιρό, είναι χρήσιμο.
Γι' αυτό, το καλύτερο πράγμα που μπορεί να κάνει ένας νέος δικηγόρος είναι να βρει ένα καλό έμπειρο και να κάτσει δίπλα του λίγα χρόνια, έστω και με το βασικό μισθό (κάτι επιπλέον ψίχουλα θα τα τσιμπάει έτσι κι αλλιώς). -
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Η γνώμη μου είναι οτι σε καμία περίπτωση η πλήρης απελευθέρωση δέν κάνει καλό και το κράτος πρέπει να έχει αριθμητικά και άλλα όρια για να προστατεύει τα διάφορα επαγγέλματα. Τώρα αν αυτά τα όρια είναι σωστά και πρέπει να αλλάξουν είναι θέμα προς συζήτηση.
-
Ποτέ δέν δίνανε βασικό μισθό σε ασκούμενους, εκτός αν έπεφτες σε περίπτωση. Η γυναίκα μου όταν ήταν ασκούμενη μια δεκαετία πρίν έπαιρνε 200-300 ευρώ και τότε οι δικηγόροι βγάζανε λεφτά.
Τώρα δέν δίνουν τίποτα.
Ο δικηγόρος είναι ο χειρότερος εργοδότης.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Αν εισαι δικηγορος και δεν κανεις πρακτικη σε ενα συγκεκριμενο χρονικο διαστημα...δεν παιρνεις αδεια ασκησεως επαγγελματος!
Αυτο ειναι ενα απο τα πολλα κουλα του επαγγελματος που πρεπει να αλλαξουν.Δέν είναι πολύ κουλό γιατι ο δικηγόρος που μόλις βγήκε απ τη σχολή δέν ξέρει την τύφλα του, προσωπικά ούτε εξώδικο δέν θα εμπιστευόμουν να μου κάνει. Βέβαια τώρα όπως είναι το σύστημα ουσιαστικά δίνει τζάμπα σκλάβους στους παλιούς δικηγόρους να τους κάνουν τις χαμαλοδουλιές
Μέχρι τώρα τους υποχρέωνε ο νόμος να δουλέψουν στην αρχή ως ασκούμενοι, ενω τώρα η ίδια η αγορά και η ανάγκη από τους ιδίους για απόκτηση γνώσης, εμπειρίας και γνωριμιών, θα τους επιβάλει να κάνουν το ίδιο ακριβώς.
-
Ο χρήστης cruzakias έγραψε:
Μέχρι τώρα τους υποχρέωνε ο νόμος να δουλέψουν στην αρχή ως ασκούμενοι, ενω τώρα η ίδια η αγορά και η ανάγκη από τους ιδίους για απόκτηση γνώσης, εμπειρίας και γνωριμιών, θα τους επιβάλει να κάνουν το ίδιο ακριβώς.Αυτό λέει η θεωρία, στην πράξη όμως οτι πληρώνεις παίρνεις
-
Να ανοίξουν όλα τα επαγγέλματα.
Και να κλείσει το δικό μου. Με τους δικούς μου όρους.
Απλό. -
πάντως στους λογιστές που έλεγαν οτι ειναι επάγγελμα που πάει για άνοιγμα... με το άνοιγμα απλώς εννοούσαν οτι δεν είναι απαραίτητη η εγγραφή στο Οικονομικό Επιμελητήριο πλέον... Big deal, για 30-100 ευρώ τον χρόνο....
Τα ανοιγματά αυτά σε πολλές περιπτώσεις ειναι κεκροπορτες για εγκαθιδρυση εταιριών (ξένων?) και ουσιαστικά σβήσιμο απ τον χάρτη των ατομικών επιχειρήσεων... Δεν ειναι τυχαίο οτι ηταν απαίτηση της Τροικας! Και φυσικά δεν ισχυριζομαι οτι δεν θα επρεπε να διορθωθουν καποια κακως κείμενα... αλλά... εχουμε πάει στο αλλο ακρο θεωρώ.
Περι "ανοίγματος" επαγγελμάτων