-
Χρόνια πολλά, καλή χρονιά με υγεία και ευτυχία
Καλησπέρα, έχω ενα mazda6 του 2007, το τελευταίο διάστημα η μπαταρία είχε καταπέσει αρκετά ώστε τα πρωινά ήταν σχετικά δύσκολο να εκκινήσει και στα τελευταία με άφησε δύο φορές.
Άλλαξα λοιπόν τη μπαταρία με αντίστοιχη σε ίδια AH. Απο την ώρα της αλλαγής παρατήρησα οτι το αυτοκίνητο είχε αριθμίες στο ρελαντί και ορισμένες φορές σβύνει.Ορισμένες λειτουργίες όπως τα παράθυρα είχαν απορυθμιστεί αλλά προγραμματίστηκαν εύκολα με συγκεκριμένη διαδικασία που διαθέτει το μοντέλο.
Πρέπει να σημειώσω οτι κατά τη εκκίνηση και τη κίνηση του οχήματος δεν παρουσίαζεται καμία δυσλειτουργία και δεν ανάβει κανένα λαμπάκι στο πίνακα ελέγχου του οδηγού.
Σε τι μπορεί να παραπέμπει το θέμα που έχει προκύψει. Μπορεί να είναι θέμα απορύθμησης του εγκεφάλου; Εν το μεταξύ στο βιβλίο συντήρησης δεν αναφέρεται κάποια συγκεκριμένη οδηγία για την αλλαγή της μπαταρίας στο συγκεκριμένο μοντέλο.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
-
Χρόνια πολλά, καλή χρονιά με υγεία και ευτυχία
Καλησπέρα, έχω ενα mazda6 του 2007, το τελευταίο διάστημα η μπαταρία είχε καταπέσει αρκετά ώστε τα πρωινά ήταν σχετικά δύσκολο να εκκινήσει και στα τελευταία με άφησε δύο φορές.
Άλλαξα λοιπόν τη μπαταρία με αντίστοιχη σε ίδια AH. Απο την ώρα της αλλαγής παρατήρησα οτι το αυτοκίνητο είχε αριθμίες στο ρελαντί και ορισμένες φορές σβύνει.Ορισμένες λειτουργίες όπως τα παράθυρα είχαν απορυθμιστεί αλλά προγραμματίστηκαν εύκολα με συγκεκριμένη διαδικασία που διαθέτει το μοντέλο.
Πρέπει να σημειώσω οτι κατά τη εκκίνηση και τη κίνηση του οχήματος δεν παρουσίαζεται καμία δυσλειτουργία και δεν ανάβει κανένα λαμπάκι στο πίνακα ελέγχου του οδηγού.
Σε τι μπορεί να παραπέμπει το θέμα που έχει προκύψει. Μπορεί να είναι θέμα απορύθμησης του εγκεφάλου; Εν το μεταξύ στο βιβλίο συντήρησης δεν αναφέρεται κάποια συγκεκριμένη οδηγία για την αλλαγή της μπαταρίας στο συγκεκριμένο μοντέλο.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
-
Χρόνια πολλά, καλή χρονιά με υγεία και ευτυχία
Καλησπέρα, έχω ενα mazda6 του 2007, το τελευταίο διάστημα η μπαταρία είχε καταπέσει αρκετά ώστε τα πρωινά ήταν σχετικά δύσκολο να εκκινήσει και στα τελευταία με άφησε δύο φορές.
Άλλαξα λοιπόν τη μπαταρία με αντίστοιχη σε ίδια AH. Απο την ώρα της αλλαγής παρατήρησα οτι το αυτοκίνητο είχε αριθμίες στο ρελαντί και ορισμένες φορές σβύνει.Ορισμένες λειτουργίες όπως τα παράθυρα είχαν απορυθμιστεί αλλά προγραμματίστηκαν εύκολα με συγκεκριμένη διαδικασία που διαθέτει το μοντέλο.
Πρέπει να σημειώσω οτι κατά τη εκκίνηση και τη κίνηση του οχήματος δεν παρουσίαζεται καμία δυσλειτουργία και δεν ανάβει κανένα λαμπάκι στο πίνακα ελέγχου του οδηγού.
Σε τι μπορεί να παραπέμπει το θέμα που έχει προκύψει. Μπορεί να είναι θέμα απορύθμησης του εγκεφάλου; Εν το μεταξύ στο βιβλίο συντήρησης δεν αναφέρεται κάποια συγκεκριμένη οδηγία για την αλλαγή της μπαταρίας στο συγκεκριμένο μοντέλο.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
-
Χρονια πολλα, καλη χρονια με υγεια και καλο κουραγιο σε ολους μας.
Δεν είναι τίποτα, μην ανησυχείς και στο δικό μου έτσι έγινε, εξακολούθησε να χρησιμοποιείς το αυτοκίνητο και σε τρεις με τέσσερις μέρες θα είναι μια χαρά.
-
Καλησπέρα και από μένα,χρόνια πολλά με υγεία.Ο τύπος της μπαταρίας είναι σύμφωνος με μαμά;Τα amper ίσως;
-
Ο χρήστης ΓΙΑΝΝΗΣ Μ6 έγραψε:
Χρονια πολλα, καλη χρονια με υγεια και καλο κουραγιο σε ολους μας.Δεν είναι τίποτα, μην ανησυχείς και στο δικό μου έτσι έγινε, εξακολούθησε να χρησιμοποιείς το αυτοκίνητο και σε τρεις με τέσσερις μέρες θα είναι μια χαρά.
Καταρχήν ευχαριστώ για την ανταπόκριση σας.
Ψάχνωντας στο ιντερνετ βρήκα σε πολλά forum την ίδια απάντηση. Πρέπει να περιμένω μερικές μέρες και θα επανέλθει. Το πρόβλημα, απ΄ότι λένε, εστιάζεται στο γεγονός οτι η ECU κάνει reset κατα την αφαίρεση των πόλων.
Φίλε Γιάννη, βασίζομαι πολύ και στη δική σου εμπειρία και εύχομαι να είναι μόνο αυτό. Έχω να παρατηρήσω οτι αυτή η κατάσταση είναι πολύ επικύνδυνη καθώς στις πολύ χαμηλές στροφές που αναγκάζομαι να πατήσω συμπλέκτη για να μη σβύσει η μηχανή, το παίξιμο που κάνει σβύνει τη μηχανή και το τιμόνι παγώνει. Τραγωδία.Αν πάω σε μια αντιπροσωπεία ή σε κάποιο εξουσιδοτημένο, θα μπορέσουν να κάνουν επαναπρογραμματισμό του ρελαντί; και αν ναι πόσο μπορεί να χρεώνουν για μία τέτοια εργασία που μπορεί να είναι και ενός λεπτού;
Στο κατάστημα που ήταν κοντά στο σπίτι μου δεν βρήκα μπαταρία ανοικτού τύπου για αυτό και πήρα μια κλειστού. Η παλιά μπαταρία ήταν 50ΑΗ και έβαλα μία 55ΑΗ. Μετά τη τοποθέτηση της μπαταρίας ελέγξαμε τη τάση φόρτησης της μπαταρίας στις 2000 στρωφές και η οποία ήταν στα 14,2V. Η μηχανή εκκινεί σαφώς πιο έυκολα και πιο γρήγορα απο πρίν.
-
Ο χρήστης Πάρης έγραψε:
Το πρόβλημα, απ΄ότι λένε, εστιάζεται στο γεγονός οτι η ECU κάνει reset κατα την αφαίρεση των πόλων.Ακριβώς έτσι είναι, οδήγησε και λίγο πιο άγρια από το συνηθισμένο και θα στρώσει την ίδια μέρα, μην φοβάσαι τίποτα.
-
Κωμική εφεύρεση για τέτοιες περιπτώσεις...
-
παρακολουθώ τη συμπεριφορά του και βλέπω οτι στην αρχή μετά την εκκίνηση κάνει ταλαντώσεις και όσο παιρνάει η ώρα σταθεροποιήται. Όταν το κλείσω τη μηχανή για πολύ ώρα, πάνω απο μία ώρα ξανα εμφανίζει την ίδια συμπεριφορά η οποία αποσβαίνει πάλι με το χρόνο.
Αν σημαίνει οτι με μία καλή φόρτιση θα φτιάξει σημαίνει οτι η μπαταρία δεν είναι φορτισμένη ή οτι δεν φορτίζει κανονικά;
-
Ο χρήστης Πάρης έγραψε:
παρακολουθώ τη συμπεριφορά του και βλέπω οτι στην αρχή μετά την εκκίνηση κάνει ταλαντώσεις και όσο παιρνάει η ώρα σταθεροποιήται. Όταν το κλείσω τη μηχανή για πολύ ώρα, πάνω απο μία ώρα ξανα εμφανίζει την ίδια συμπεριφορά η οποία αποσβαίνει πάλι με το χρόνο.Αν σημαίνει οτι με μία καλή φόρτιση θα φτιάξει σημαίνει οτι η μπαταρία δεν είναι φορτισμένη ή οτι δεν φορτίζει κανονικά;
Εμένα μου το έκανε αυτά* (βυθίσματα στο ρελαντί) όταν η μπαταρία είναι ξεφόρτιστη. Κάντο μια μεγάλη βόλτα με στροφές και χωρίς ηλεκτρικά φορτία και θα στρώσει.
*σε mazda
-
μήπως πρέπει να φοβάμαι το δυναμό; γιατί έχω κάνει αρκετές διαδρομές απο τη μέρα που άλλαξα τη μπαταρία. Υπάρχει τρόπος να το ελέγξω;
-
τι διαδρομες;του 10λεπτου δεν αρκει......
μα καλα σου εβαλαν αφορτηστη μπαταρια πανω;;;; -
Δεν έχω τη δυνατότητα να κάνω μεγάλες διαδρομές, τα ωράρια είναι τέτοια. Απο την εμπειρία όσον έτυχαν τέτοιας κατάστασης, πόσο διάστημα πρέπει να περιμένω για να στρώσει η κατάσταση με κίνηση περίπου 10-15χλμ την ημέρα; Να υποθέσω μία εβδομάδα;
Και κάτι τελευταίο αλλά απευχθαίο. Υπάρχει περίπτωση να έχει χτυπήσει εγκέφαλος; Είναι το πιο εφιαλτικό σενάριο που με απασχολεί.
Όσο για την αφόρτιστη μπαταρία δεν ξέρω τι να πω. Αν είναι όντος να αφόρτιστη πρέπει να γίνει ζήτημα.
-
Παρη, όταν άλλαξα εγώ μπαταρία πριν τρία χρόνια είχα το ίδιο πρόβλημα, αυτό που θυμάμαι είναι ότι για τρεις με τέσσερις μέρες το οδηγούσα κανονικά και δεν έφτιαχνε το πρόβλημα, όμως την επόμενη μέρα μου έτυχε κάτι έκτατο να πάω γρήγορα το παιδί μου στο παίδων, φτάνω, παρκάρω, σβήνω και μετά από πέντε ώρες αν θυμάμαι καλά μπαίνω στο αυτοκίνητο και κατά την επιστροφή μου για το σπίτι δούλευε κανονικά χωρίς ανεβοκατεβάσματα στο ρελαντί.
Αυτό ήταν ήθελε γκάζι και στροφές
Εκεί που την πάτησα και μου έκανε αυτή την ιστορία με το ρελαντί είναι γιατί έμεινε το αυτοκίνητο χωρίς μπαταρία για μισή ώρα περίπου , έβαλα μια μεγαλύτερη και δεν έμπαινε το κάλυμμα της μπαταριάς και έκανα πατέντα για να το βάλω, αλλά αυτό μου πήρε χρόνο
Ο χρήστης Πάρης έγραψε:
Και κάτι τελευταίο αλλά απευχθαίο. Υπάρχει περίπτωση να έχει χτυπήσει εγκέφαλος; Είναι το πιο εφιαλτικό σενάριο που με απασχολεί.
Δεν έχει πρόβλημα ο εγκέφαλος.
Όσο για την αφόρτιστη μπαταρία δεν ξέρω τι να πω. Αν είναι όντος να αφόρτιστη πρέπει να γίνει ζήτημα.
Και αφόρτιστη να ήταν (που δεν ήταν) έχει φορτιστεί.
-
Καλημέρα και πάλι.
Επανέρχωμαι στο θέμα για να δώσω νεώτερα σχετικά. Το αυτοκίνητο δεν άλλαξε συμπεριφορά ακόμα και μετά απο μία μεγάλη διαδρομή (Χανιά-Ηράκλειο και πίσω, σύνολο 270χλμ). Γνωστός μου ιδωκτήτης Μ6 είχε τα ίδια συμπτώματα μετά απο αλλαγή μπαταρίας. Μετά απελπησίας πήγε στην αντιπροσωπεία οπού εκεί καθάρισαν τη πεταλούδα εισαγωγής αέρα μετά το φίλτρο.
Μετά το καθαρισμό το ρελαντί έστρωσε. Το ίδιο έκανα και εγώ μόλις σήμερα. Καθάρισα με electroclean και βετεξ (για να μην αφήσει υπολοίματα μέσα) την πεταλούδα γύρω-γύρω και λίγο πιο μέσα ανοίγοντας το κλαπέ της. Μετά το καθαρισμό η συμπεριφορά του ήταν τελείως διαφορετική. Το ρελαντί έχει ηρεμήσει και όταν πατώ το συμπλέκτη οι στροφές πέφτουν στο ρελαντί και ηρεμούν. Περιττό βέβαια να περιγράψω τι βγήκε απο εκεί μέσα. Μαυρίλα και τίποτα άλλο. Μισό σπρεύ καθαριστικό έφυγε (δεν το ψέκαζα κατευθειαν πάνω τη πεταλούσα αλλά στο βετέξ).Βέβαια ακόμα δεν έχω πεί τη τελευταία λέξη. Θα αφήσω να πέσει η θερμοκρασία της μηχανής (3-4 ώρες) και μετά θα ξανα εκκινήσω τη μηχανή για να δω πως θα συμπεριφερθεί. Ελπίζω οτι θα δωθεί λύση εν τέλει.
Αυτό που πρέπει να σημειωθεί όμως είναι οτι το εγχειρίδιο του κατασκευαστή περιορίζεται μόνο στην απλή περιγραφή αλλαγής μπαταρίας, όπως τη γνωρίζουμε όλοι μας και καμιά προιδοποίηση ή αναφορά για τη περίπτωση τέτοιων φαινομένων μετά την αλλαγή μπαταρίας. Και δεν λέω φυσικά οτι πρέπει να συστήσει το καθαρισμό της πεταλούδας. Έχω την πεποίθηση οτι υπάρχει γνώση του θέματος.
Για νεότερα σε λίγες ώρες.
-
Και πως ετυχε να παρουσιαστουν ολα αυτα με το που αλλαξες μπαταρια?Αμα χρειαζοταν απλα καθαρισμα η πεταλουδα τα συμπτωματα επρεπε να προυπηρχαν...
-
Σήμερα το πρωί έκανα μία βόλτα με το αυτοκίνητο. Αφότου η θερμοκρασία της μηχανής ανέβηκε στα φυσικολογικά επίπεδα το ρελαντί το αυτοκινήτου είναι σταθερό, στα φανάρια ή σε διασταυρώσεις ή όταν οι στροφές της μηχανής πέσουν απο τις 2000-3000 στροφές στο ρελαντί, σταθεροποιείται πολύ εύκολα και μένει σταθερό.
Πιστεύω λοιπόν οτι το πρόβλημα λύθηκε απλά με το καθαρισμό της πεταλούδας. Στην απάντηση τη σχέση έχει η αλλαγή μπαταρίας με το καθαρισμό της πεταλούδας και γιατί δεν παρουσίαζε αρυθμίες πρίν την αλλαγή της μπαταρίας, η μόνη εξήγηση που μπορώ να δώσω (όντας ως ηλεκτρονικός) είναι οτι η αλλαγή της μπαταρίας έκανε, ας πούμε, reset στην ecu επαναφέροντας έτσι τις εργοστασιακές ρυθμίσεις. Ενδεχομένος, είναι μια υποψία αυτό, οι αρχικές ρυθμήσεις να προέβλεπαν την αύξηση των στροφών του ρελαντί για να αντισταθμίσουν τις συνέπειες απο τη δυσλειτουργία της πεταλούδας λόγο βρομιάς σε εκείνο το σημείο. Είναι αντίστοιχο με αυτό που συμβαίνει στα plc όπου όταν διακοπεί η τροφοδοσία χάνουν το πρόγραμμα και τρέχουν ενα βασικό πρόγραμμα το οποίο είναι αποθηκευμένο στη ανεξίτηλη (non volatile) μνήμη τους.
Καλά όλα αυτά όμως αλλα αυτο προϋοθέτει εφεδρική μπαταρία και είναι κάτι που με ξενίζει το γεγονός οτι βγάζοντας τη μπαταρία χάνεται το πρόγραμμα. Σε όλα τα συστήματα μικρουπολογιιστών υπάρχει μπαταρία για να διατηρούν το πρόγραμμα στη μνήμη. Δεν μπορώ να υποθέσω οτι δεν έχουν προνοήσει για εφεδρική μπαταρία στην ecu ή αντίστοιχο κύκλωμα βαθιάς εκφόρτισης (όπως πυκνωτής, είναι πρωτοπόροι σε αυτά οι Ιάπωνες). Άλλες φίρμες αυτοκινήτων δεν έχω ακούσει ποτέ να έχουν τέτοιου είδους προβλήματα.Μετά απο αυτή την εμπειρία σκέφτωμαι οτι όταν θα ξαναρχίσει το ρετάρισμα θα πηγαίνω κατευθείαν σε αυτό το σημείο για καθαρισμό αλλιώς υποθέτω οτι πρέπει να πάω σε κάποια αντιπροσωπεία για να περάσουν ξανά το πρόγραμμα. Ένα άλλο θέμα που σκέφτωμαι είναι μήπως ορισμένες 'αφανείς' λειτουργίες της ecu που αφορούν τον έλεγχο και την απόδοση της μηχανής έχουν επανέλθει και αυτά σε βασικές ρυθμίσεις;
Να μη σας ταλαιπορώ άλλο. Θα ήθελα όμως να διαβάσω και τι γνώμη ανθρώπων του φορουμ που έχουν πιο πολύ σχέση με τα αυτοκίνητα εδώ στο φορουμ. Έχω δει σε άλλα θέματα αναλύσεις πολύ καλές και θα εκτιμούσα πολύ την άποψη τους.
Ευχαριστώ όλους εσάς που ανταποκριθίκατε στο θέμα.
-
Και σε αλλα αμαξια αν αποσυνδεθει η μπαταρια θελουν ενα διαστημα προσαρμογης για βελτιστη λειτουργία.
-
Για να εισαι σιγουρος παντως ,καλλιτερα θα ηταν να πας σε ενα συνεργειο να σου κανουν calibration ή να καθαρισουν καλλιτερα τη πεταλουδα.Αμα δεν εχει γινει σωστο calibration μπορει να εχεις διαφορες στη καταναλωση ή και στη λειτουργία του κινητηρα τις οποιες δεν αντιλαμβανεσαι.Οντως ειναι περιεργο αυτο που συνεβει.
Εγω σε οσα αμαξια αλλαξα μπαταρια δεν ειχα τετοιου ειδους προβληματα.Ολα ομως ηταν λιγο παλιοτερης τεχνολογιας(Ιbiza 2004,MINI 2003)Το μονο που ειχα παρατηρησει ηταν οτι στο ibiza δε δουλευε ο αυτοματος μηχανισμος των παραθυρων και ηθελε calibration(απλα κραταγες το κουμπι πατημενο για 30'). -
Ο χρήστης kostis20 έγραψε:
Για να εισαι σιγουρος παντως ,καλλιτερα θα ηταν να πας σε ενα συνεργειο να σου κανουν calibration ή να καθαρισουν καλλιτερα τη πεταλουδα.Αμα δεν εχει γινει σωστο calibration μπορει να εχεις διαφορες στη καταναλωση ή και στη λειτουργία του κινητηρα τις οποιες δεν αντιλαμβανεσαι.Οντως ειναι περιεργο αυτο που συνεβει.
Εγω σε οσα αμαξια αλλαξα μπαταρια δεν ειχα τετοιου ειδους προβληματα.Ολα ομως ηταν λιγο παλιοτερης τεχνολογιας(Ιbiza 2004,MINI 2003)Το μονο που ειχα παρατηρησει ηταν οτι στο ibiza δε δουλευε ο αυτοματος μηχανισμος των παραθυρων και ηθελε calibration(απλα κραταγες το κουμπι πατημενο για 30').Τα παράθυρα είχαν απορυθμιστεί και αυτά. Μια μικρή διαδιακασία και επανέρχωνται. Παρόλα αυτά κάποια στιγμή όταν έχω 50-70€ να δώσω θα πάω στην αντιπροσωπεία για να περάσουν το πρόγραμμα, γιατί ρωτώντας έμαθα οτι τόσο κοστίζει η διαδικασία. Είναι πολλά όμως για μια εργασία 5 λεπτών και πολλά λέω.
αλλαγή μπαταρίας σε mazda6