Για τον antonis-team. Επειδή σε βλέπω πολύ ενημερωμένω με τα ελαστικά και έχεις επισκεφτεί εργοστάσιο ελαστικών, μήπως είσαι λαστιχάς; Μια απλή ερώτηση κάνω;;;;
-
Θα ήθελα να ανοίξω ένα θέμα που με απασχολεί τον τελευταίο καιρό.
Στα ελάστικά που είχε το αυτοκίνητό μου την ημέρα που το αγόρασα οι αριθμοί του DOT ήταν ανάγλυφοι (δηλαδή εξείχαν από την επιφάνεια του προφίλ όπως και οι άλλοι αριθμοί και γράμματα του ελαστικού).
Τώρα που τα άλλαξα παρατήρησα ότι ΜΟΝΟ οι αριθμοί του DOT ήταν χτυπητοί (δηλαδή ήταν χωνευτοί, προς τα μέσα του ελαστικού).
Γι αυτό παρακαλώ όποιος γνωρίζει κάτι για το θέμα ας εκθέσει την άποψή του.
Υ.Γ. Έχω την υποψία ότι οι μάγκες οι ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ βρίκαν την πατέντα και χτυπάνε νέες ημερομηνίες στα παλιά ελαστικά. -
Θα ήθελα να ανοίξω ένα θέμα που με απασχολεί τον τελευταίο καιρό.
Στα ελάστικά που είχε το αυτοκίνητό μου την ημέρα που το αγόρασα οι αριθμοί του DOT ήταν ανάγλυφοι (δηλαδή εξείχαν από την επιφάνεια του προφίλ όπως και οι άλλοι αριθμοί και γράμματα του ελαστικού).
Τώρα που τα άλλαξα παρατήρησα ότι ΜΟΝΟ οι αριθμοί του DOT ήταν χτυπητοί (δηλαδή ήταν χωνευτοί, προς τα μέσα του ελαστικού).
Γι αυτό παρακαλώ όποιος γνωρίζει κάτι για το θέμα ας εκθέσει την άποψή του.
Υ.Γ. Έχω την υποψία ότι οι μάγκες οι ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ βρίκαν την πατέντα και χτυπάνε νέες ημερομηνίες στα παλιά ελαστικά. -
Θα ήθελα να ανοίξω ένα θέμα που με απασχολεί τον τελευταίο καιρό.
Στα ελάστικά που είχε το αυτοκίνητό μου την ημέρα που το αγόρασα οι αριθμοί του DOT ήταν ανάγλυφοι (δηλαδή εξείχαν από την επιφάνεια του προφίλ όπως και οι άλλοι αριθμοί και γράμματα του ελαστικού).
Τώρα που τα άλλαξα παρατήρησα ότι ΜΟΝΟ οι αριθμοί του DOT ήταν χτυπητοί (δηλαδή ήταν χωνευτοί, προς τα μέσα του ελαστικού).
Γι αυτό παρακαλώ όποιος γνωρίζει κάτι για το θέμα ας εκθέσει την άποψή του.
Υ.Γ. Έχω την υποψία ότι οι μάγκες οι ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ βρίκαν την πατέντα και χτυπάνε νέες ημερομηνίες στα παλιά ελαστικά. -
Ο χρήστης panoskas έγραψε:
Θα ήθελα να ανοίξω ένα θέμα που με απασχολεί τον τελευταίο καιρό.
Στα ελάστικά που είχε το αυτοκίνητό μου την ημέρα που το αγόρασα οι αριθμοί του DOT ήταν ανάγλυφοι (δηλαδή εξείχαν από την επιφάνεια του προφίλ όπως και οι άλλοι αριθμοί και γράμματα του ελαστικού).
Τώρα που τα άλλαξα παρατήρησα ότι ΜΟΝΟ οι αριθμοί του DOT ήταν χτυπητοί (δηλαδή ήταν χωνευτοί, προς τα μέσα του ελαστικού).
Γι αυτό παρακαλώ όποιος γνωρίζει κάτι για το θέμα ας εκθέσει την άποψή του.
Υ.Γ. Έχω την υποψία ότι οι μάγκες οι ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ βρίκαν την πατέντα και χτυπάνε νέες ημερομηνίες στα παλιά ελαστικά.να σου πω την αλήθεια, δε θυμάμαι πως ήταν στα πρώτα ελαστικά που φορούσε το αμάξι από το εργοστάσιο (έχω όμως φωτογραφίες ).
Πάντως όσο το σκέφτομαι θυμάμαι ότι από πάντα τα dot ήταν 'χτυπημένα' πάνω στο ελαστικό και δεν εξείχαν όπως και η διάσταση πχ των ελαστικών.Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι τα γράμματα για τις διαστάσεις βγαίνουν από καλούπι ενω το dot το 'Χτυπάει' ξεχωριστά μηχανή μιας και το καλούπι μπορεί να είναι 2 ετών αλλά τα λάστιχα που βγήκαν από αυτό (όπως είναι λογικό) αυτά τα 2 χρόνια έχουν και διαφορετικό dot.
-
Κοιταξα σε τρια διαφορετικα λαστιχα:ειναι αναγλυφα αλλα λιγο πιο βαθια απο οτι τα αλλα γραμματα. Τι λαστιχα ειναι αυτα που λες εσυ;
-
Ο χρήστης panoskas έγραψε:
Θα ήθελα να ανοίξω ένα θέμα που με απασχολεί τον τελευταίο καιρό.
Στα ελάστικά που είχε το αυτοκίνητό μου την ημέρα που το αγόρασα οι αριθμοί του DOT ήταν ανάγλυφοι (δηλαδή εξείχαν από την επιφάνεια του προφίλ όπως και οι άλλοι αριθμοί και γράμματα του ελαστικού).
Τώρα που τα άλλαξα παρατήρησα ότι ΜΟΝΟ οι αριθμοί του DOT ήταν χτυπητοί (δηλαδή ήταν χωνευτοί, προς τα μέσα του ελαστικού).
Γι αυτό παρακαλώ όποιος γνωρίζει κάτι για το θέμα ας εκθέσει την άποψή του.
Υ.Γ. Έχω την υποψία ότι οι μάγκες οι ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ βρίκαν την πατέντα και χτυπάνε νέες ημερομηνίες στα παλιά ελαστικά.Χωρις να παιρνω και ορκο αλλα νομιζω οτι τα χωνευτα τα βαζουν στα ΑΝΑΓΟΜΩΜΕΝΑ.Τα νεα ελαστικα εχουν παντα αναγλυφα την ημερονηνια.
-
Τα λάστιχα που έχω εγώ είναι BRIDGESTONE
-
Μπορείς να βγάλεις μια φωτογραφία?
-
Και εγώ από ότι ήξερα, για να αποφεύγονται 'μαιμουδιές' με τα λάστιχα , ολες οι περιγραφές είναι ανάγλυφές καθώς ειναι αδύνατο να το αντιγράψεις σε ένα λάστιχο. Αντίθετα οι χτυπητοί είναι πολύ ευκολο να αναπαραχθούν..Πιθανότατα αυτό να γίνεται στα αναγομωμένα λάστιχα που προείπε ο συναγωνιστής....
-
και γω παρατηρησα ότι σε πρωτης τοποθετησης τα λαστιχα ειναι αναγλυφα εξωτερικα ενω σε 'αλλαγμενα' είναι αναγλυφα 'χτυπημενα'. Μήπως ειναι ενας τρόπος διαχωρισμού των ελαστικων κλπ?
-
Ποτέ μα ποτέ, η ημερομηνία παραγωγής δεν είναι αναγλύφει προς τα έξω!.
Είναι ανάγλυφη με πυροσφραγίδα προς τα μέσα!.
Τα δυο πρώτα γράμματα η εβδομάδα παραγωγής, και τα δυο επόμενα το έτος παραγωγής.
Υπάρχουν περιπτώσεις που η πυροσφραγίδα δένει την όψει του ‘εξογκωμένα’ όπως πχ η GOOD YEAR. Μα εάν προσέξετε, υπάρχει γύρο από αυτά τα γράμματα ένα οβάλ ‘σιδέρωμα’!.
Τα εξωτερικά ‘φουσκωτά’ γράμματα και αριθμοί, είναι χαραγμένα στο καλούπι, και είναι ίδια σε όλη την σειρά παραγωγής. Η εβδομάδα και το έτος, αλλάζει κάθε εβδομάδα!!!!, και είναι πρόσθετο σφραγιδάκι. Είναι και ο λόγος που συνήθως είναι η αποτύπωση του με βαθούλωμα.
Αλίωση στον αριθμό αυτό, είναι σχεδόν αδύνατο να κάνει κάποιος, διότι το ανάγλυφο του γίνετε προτού ‘ψηθεί’ το λάστιχο. Μετά δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξεις τον αριθμό, γιατί μετά τον βουλκανισμό, μόνων καίγετε, δεν λιώνει.
Στα αναγομωμένα πέλματος, (αυτά που αμολάνε ‘κροκόδειλους’ στον δρόμο!), παραμένει ο ίδιος αριθμός.
Στα ολικής αναγομώσεως, υπάρχει ημερομηνία λήξεις. Μα στην τιμή που πωλούνε πλέον τα λάστιχα ΙΧ, δεν συμφέρει η ολική αναγόμωση. Αρκεί να σας πω, ότι σήμερα πωλούνε στην λιανική 4 λάστιχα ΙΧ, με κέρδος 15ε , μαζί με μοντάρισμα και πρώτη ζυγοστάθμιση!!!. Περιμένοντας για κέρδος το μπόνους της ποσοτικής πώλησης.
Φιλικά
Α. -
Καθε μαρκα τα εχει 'χτυπημενα' διαφορετικα.Δε λεει τιποτα αυτο.
-
Ο χρήστης thodoros έγραψε:
Καθε μαρκα τα εχει 'χτυπημενα' διαφορετικα.Δε λεει τιποτα αυτο.
Γράψε μας κάτι περισσότερο.
Σίγουρα είναι «’χτυπημένα’», και όχι πρόσθετα. Μα την επεξήγηση την θέλω για το «διαφορετικά».
Α. -
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Ποτέ μα ποτέ, η ημερομηνία παραγωγής δεν είναι αναγλύφει προς τα έξω!.
Είναι ανάγλυφη με πυροσφραγίδα προς τα μέσα!.
Τα δυο πρώτα γράμματα η εβδομάδα παραγωγής, και τα δυο επόμενα το έτος παραγωγής.
Υπάρχουν περιπτώσεις που η πυροσφραγίδα δένει την όψει του ‘εξογκωμένα’ όπως πχ η GOOD YEAR. Μα εάν προσέξετε, υπάρχει γύρο από αυτά τα γράμματα ένα οβάλ ‘σιδέρωμα’!.
Τα εξωτερικά ‘φουσκωτά’ γράμματα και αριθμοί, είναι χαραγμένα στο καλούπι, και είναι ίδια σε όλη την σειρά παραγωγής. Η εβδομάδα και το έτος, αλλάζει κάθε εβδομάδα!!!!, και είναι πρόσθετο σφραγιδάκι. Είναι και ο λόγος που συνήθως είναι η αποτύπωση του με βαθούλωμα.
Αλίωση στον αριθμό αυτό, είναι σχεδόν αδύνατο να κάνει κάποιος, διότι το ανάγλυφο του γίνετε προτού ‘ψηθεί’ το λάστιχο. Μετά δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξεις τον αριθμό, γιατί μετά τον βουλκανισμό, μόνων καίγετε, δεν λιώνει.
Στα αναγομωμένα πέλματος, (αυτά που αμολάνε ‘κροκόδειλους’ στον δρόμο!), παραμένει ο ίδιος αριθμός.
Στα ολικής αναγομώσεως, υπάρχει ημερομηνία λήξεις. Μα στην τιμή που πωλούνε πλέον τα λάστιχα ΙΧ, δεν συμφέρει η ολική αναγόμωση. Αρκεί να σας πω, ότι σήμερα πωλούνε στην λιανική 4 λάστιχα ΙΧ, με κέρδος 15ε , μαζί με μοντάρισμα και πρώτη ζυγοστάθμιση!!!. Περιμένοντας για κέρδος το μπόνους της ποσοτικής πώλησης.
Φιλικά
Α.Όταν λές ποτέ μα ποτέ η ημερομηνία παραγωγής δεν είναι ανάγλυφη προς τα έξω!.. τί εννοείς; Γιατί στα ελαστικά που είχε το αμάξι από τη 'μάνα του' το dot και οι αριθμοί είναι ανάγλυφοι προς τα έξω; Επειδή έχω και δεύτερο αυτοκίνητο στα ¨μανίσια' ελαστικά οι αριθμοί του dot ήταν ανάγλυφοι προς τα έξω. Επιπλέον κοίταξα τα ελαστικά ενός καινούριο αυτοκινήτου και οι αριθμοί των ελαστικών του είναι προς τα έξω. Δηλαδή οι εταιρείες που κατασκευάζουν τα αυτοκίνητα και δεν μπορούν να κάνουν τη 'φουστιά' των ελληναράδων βάζουν φυσικά τα κανονικά ελαστικά της προμηθεύτριας εταιρείας.
Με εκτίμηση. -
Ο χρήστης panoskas έγραψε:
Ποτέ μα ποτέ, η ημερομηνία παραγωγής δεν είναι αναγλύφει προς τα έξω!.
Είναι ανάγλυφη με πυροσφραγίδα προς τα μέσα!.
Τα δυο πρώτα γράμματα η εβδομάδα παραγωγής, και τα δυο επόμενα το έτος παραγωγής.
Υπάρχουν περιπτώσεις που η πυροσφραγίδα δένει την όψει του ‘εξογκωμένα’ όπως πχ η GOOD YEAR. Μα εάν προσέξετε, υπάρχει γύρο από αυτά τα γράμματα ένα οβάλ ‘σιδέρωμα’!.
Τα εξωτερικά ‘φουσκωτά’ γράμματα και αριθμοί, είναι χαραγμένα στο καλούπι, και είναι ίδια σε όλη την σειρά παραγωγής. Η εβδομάδα και το έτος, αλλάζει κάθε εβδομάδα!!!!, και είναι πρόσθετο σφραγιδάκι. Είναι και ο λόγος που συνήθως είναι η αποτύπωση του με βαθούλωμα.
Αλίωση στον αριθμό αυτό, είναι σχεδόν αδύνατο να κάνει κάποιος, διότι το ανάγλυφο του γίνετε προτού ‘ψηθεί’ το λάστιχο. Μετά δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξεις τον αριθμό, γιατί μετά τον βουλκανισμό, μόνων καίγετε, δεν λιώνει.
Στα αναγομωμένα πέλματος, (αυτά που αμολάνε ‘κροκόδειλους’ στον δρόμο!), παραμένει ο ίδιος αριθμός.
Στα ολικής αναγομώσεως, υπάρχει ημερομηνία λήξεις. Μα στην τιμή που πωλούνε πλέον τα λάστιχα ΙΧ, δεν συμφέρει η ολική αναγόμωση. Αρκεί να σας πω, ότι σήμερα πωλούνε στην λιανική 4 λάστιχα ΙΧ, με κέρδος 15ε , μαζί με μοντάρισμα και πρώτη ζυγοστάθμιση!!!. Περιμένοντας για κέρδος το μπόνους της ποσοτικής πώλησης.
Φιλικά
Α.Όταν λές ποτέ μα ποτέ η ημερομηνία παραγωγής δεν είναι ανάγλυφη προς τα έξω!.. τί εννοείς; Γιατί στα ελαστικά που είχε το αμάξι από τη 'μάνα του' το dot και οι αριθμοί είναι ανάγλυφοι προς τα έξω; Επειδή έχω και δεύτερο αυτοκίνητο στα ¨μανίσια' ελαστικά οι αριθμοί του dot ήταν ανάγλυφοι προς τα έξω. Επιπλέον κοίταξα τα ελαστικά ενός καινούριο αυτοκινήτου και οι αριθμοί των ελαστικών του είναι προς τα έξω. Δηλαδή οι εταιρείες που κατασκευάζουν τα αυτοκίνητα και δεν μπορούν να κάνουν τη 'φουστιά' των ελληναράδων βάζουν φυσικά τα κανονικά ελαστικά της προμηθεύτριας εταιρείας.
Με εκτίμηση.
Είναι ανάγλυφη, μα ποιο βαθιά. Αυτό το βρίσκεις ένα βάλεις ρίγα που να ακουμπά δεξιά και αριστερά.
Η λέξη dot, καθώς και η μάρκα του ελαστικού, καθώς και ο τύπος, και διεύθυνση για το μοντάρισμα, είναι χαραγμένα στο καλούπι με παντογράφο. Και έτσι παραμένουν μέχρι καταστροφής του καλουπιού, η κατάργησης του μοντέλου.
Η εβδομάδα και ο χρόνος κατασκευής, είναι με πρόσθετη σφραγίδα, σε εγκοπή του καλουπιού.
Αυτή πρέπει να εξέχει ελαφρά στο καλούπι, ούτος ώστε να ‘πιάνετε’, και με πάγωμα να αφαιρείτε.
Αυτά που περιγράφω, τα είδα με τα μάτια μου στο εργοστάσιο της Pirelli .
Τώρα εάν μια βιομηχανία πάρει παραγγελία 800000 λάστιχα για 200000 αυτοκίνητα, πχ από την fiat, το πράγμα μπορεί να αλλάζει.
Εκεί δεν παίζουν ρόλο οι ελληνόπαιδες!, αλλά γερμαναράδες γαλλάδες ιταλάδες, που σαν αυτοκινητοβιομηχανίες παίρνουν ότι το χειρότερο υπάρχει στην αγορά για τα αυτοκίνητα ‘σειράς’.
Εκεί η ημερομηνία μπορεί να γράφετε με παντογράφο, διότι το καλούπι, μετά από τόσες εκατοντάδες χιλιάδες παραγωγή ‘πετσικάρει’ και είναι άχρηστο. Πάντα έχουν την ίδια ημερομηνία, για να μπαίνει η ίδια ημερομηνία σε κάθε αυτοκίνητο και μοντέλο. Αυτά είναι τα λάστιχα πρώτοις τοποθέτησης, και δεν πωλούνται στο ελεύθερο εμπόριο, διότι θα τους πάρουν με της πέτρες.
Κατά συνέπια δεν είναι τα «κανονικά» λάστιχα ενός εργοστασίου ελαστικών!!!!......
Πιστεύω να έγινα αντιληπτός.
Φιλικά
Α. -
Δηλαδη μας λες οτι οι εταιριες ελαστικων φοβουνται περισσοτερο τον καθε ασχετο καταναλωτη που θα αλλαξει λαστιχα στο αυτοκινητο του παρα την αυτοκινητοβιομηχανια που εχει εξαιρετες γνωσεις και αγοραζει χιλιαδες λαστιχα.Επισης δεν καταλαβαινω πως γινεται να ''πετσικαρει'' το καλουπι ενος ελαστικου οταν το μονο ζορι που τραβα ειναι γυρω στα 300psi.Γιατι οπως ισχυριζεσαι οτι ειδες, το ελαστικο φουσκωνει μεσα στο καλουπι για να παρει την τελικη του μορφη και θερμενεται για να γινει σκληρο οπως το ξερουμε.Ειναι δυνατον να πετσικαρει ενα καλουπι που δεχεται 20 ατμοσφαιρες πιεσης αεριου?Ακομη και ενα ρολοι χειρος που ειναι αδιαβροχο για 200μετρα μπορει να αντεξει τετοια πιεση.Προσωπικα δεν εχω δει ποτε μου ελαστικα με χαραγμενη την ημερομηνια.Εχω δει μονο αναγλυφη σε εσοχη κοντα στο χειλος της ζαντας.Και σε πρωτης τοποθετησης και σε δευτερης και σε τριτης κλπ.Συμπερασματικα και εν κατα κλειδι γραφω πως δεν αγοραζουμε ΠΟΤΕ ελαστικα με χαραγμενη η σβησμενη ημερομηνια παραγωγης γιατι κατι ΒΡΟΜΑΕΙ με τους ελληναραδες τους λαστιχαδες και οχι με τους κατασκευαστες ελαστικων.
-
Εάν διαβάσεις τα γραφόμενα μου, θα πάρεις για όλα απαντήσεις.
Τώρα στο καλούπι δεν φουσκώνει το λάστιχο, απλά πρεσάρετε. Έχει και εσωτερικό και εξωτερικό μέρος. Στο καλούπι επιστρώνονται με κατάλληλη διάταξη τα υλικά του ελαστικού, και το καλούπι ζεστό, πρεσάρει το λάστιχο και το διαμορφώνει, καθώς και το βουλκανιζάρει.
Όντας ζεστό το καλούπι, και πρεσάροντας, με τον καιρό πετσικάρει. Γράψε μου τι δεν κατάλαβες να στο εξηγήσω.
Α. -
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Εάν διαβάσεις τα γραφόμενα μου, θα πάρεις για όλα απαντήσεις.
Τώρα στο καλούπι δεν φουσκώνει το λάστιχο, απλά πρεσάρετε. Έχει και εσωτερικό και εξωτερικό μέρος. Στο καλούπι επιστρώνονται με κατάλληλη διάταξη τα υλικά του ελαστικού, και το καλούπι ζεστό, πρεσάρει το λάστιχο και το διαμορφώνει, καθώς και το βουλκανιζάρει.
Όντας ζεστό το καλούπι, και πρεσάροντας, με τον καιρό πετσικάρει. Γράψε μου τι δεν κατάλαβες να στο εξηγήσω.
Α.Καπου τα μπερδευεις.Για να γινει 1 ελαστικο χρειαζονται 2 ''φασεις'' στην κατασκευη του.Στην 1η φαση το καλουπι απλα δινει στο λαστιχο κυλινδρικη μορφη στην μαλακη συνθεση καουτσουκ και πολλων αλλων υλικων τα οποια επιστρωνονται με την καταλληλη διαταξη.Εδω το ''καλουπι'' δρα μονο στην εσωτερικη πλευρα του ελαστικου το ποιο ειναι σε κατασταση μαστιχας ακομη.Στην 2η φαση πηγαινει σε αλλο καλουπι (αυτο ειναι πραγματικο καλουπι) και φουσκωνοντας το, παιρνει την οποιαδηποτε εξωτερικη του μορφη στο πελμα και στα πλαινα.Ταυτοχρονα θερμαινεται για να ''ψηθει'' ωστε να την διατηρησει για παντα (την μορφη του και την σκληροτητα οπως την ξερουμε γιατι πριν ηταν μαστιχα).Για του λογου το αληθες μπειτε ολοι οι ενδιαφερομενοι στο www.youtube.com και γραψτε στο πινακακι αναζητησης τα εξης michelin/how a tire is made Ειναι ενα βιντεακι 4 λεπτων και 50 δευτερων για το πως κατασκευαζονται τα ελαστικα αυτοκινητου. (Αν μπορει καποιος ας το βγαλει σαν διευθυνση που θα ''πατησουμε'' πανω το βελακι απο το ποντικι και θα το δειξει αμεσα γιατι δεν ξερω εγω να το κανω.Ευχαριστω προκαταβολικα)
-
Για τον antonis-team. Επειδή σε βλέπω πολύ ενημερωμένω με τα ελαστικά και έχεις επισκεφτεί εργοστάσιο ελαστικών, μήπως είσαι λαστιχάς; Μια απλή ερώτηση κάνω;;;;
-
Ο χρήστης panorg έγραψε:
Εάν διαβάσεις τα γραφόμενα μου, θα πάρεις για όλα απαντήσεις.
Τώρα στο καλούπι δεν φουσκώνει το λάστιχο, απλά πρεσάρετε. Έχει και εσωτερικό και εξωτερικό μέρος. Στο καλούπι επιστρώνονται με κατάλληλη διάταξη τα υλικά του ελαστικού, και το καλούπι ζεστό, πρεσάρει το λάστιχο και το διαμορφώνει, καθώς και το βουλκανιζάρει.
Όντας ζεστό το καλούπι, και πρεσάροντας, με τον καιρό πετσικάρει. Γράψε μου τι δεν κατάλαβες να στο εξηγήσω.
Α.Καπου τα μπερδευεις.Για να γινει 1 ελαστικο χρειαζονται 2 ''φασεις'' στην κατασκευη του.Στην 1η φαση το καλουπι απλα δινει στο λαστιχο κυλινδρικη μορφη στην μαλακη συνθεση καουτσουκ και πολλων αλλων υλικων τα οποια επιστρωνονται με την καταλληλη διαταξη.Εδω το ''καλουπι'' δρα μονο στην εσωτερικη πλευρα του ελαστικου το ποιο ειναι σε κατασταση μαστιχας ακομη.Στην 2η φαση πηγαινει σε αλλο καλουπι (αυτο ειναι πραγματικο καλουπι) και φουσκωνοντας το, παιρνει την οποιαδηποτε εξωτερικη του μορφη στο πελμα και στα πλαινα.Ταυτοχρονα θερμαινεται για να ''ψηθει'' ωστε να την διατηρησει για παντα (την μορφη του και την σκληροτητα οπως την ξερουμε γιατι πριν ηταν μαστιχα).Για του λογου το αληθες μπειτε ολοι οι ενδιαφερομενοι στο http://www.youtube.com και γραψτε στο πινακακι αναζητησης τα εξης michelin/how a tire is made Ειναι ενα βιντεακι 4 λεπτων και 50 δευτερων για το πως κατασκευαζονται τα ελαστικα αυτοκινητου. (Αν μπορει καποιος ας το βγαλει σαν διευθυνση που θα ''πατησουμε'' πανω το βελακι απο το ποντικι και θα το δειξει αμεσα γιατι δεν ξερω εγω να το κανω.Ευχαριστω προκαταβολικα)