-
Από την μεριά των θεατών, όχι των τηλεθεατών:Τι πρέπει να έχουν οι αγώνες του WRC για να φέρνουν κόσμο στις ειδικές ?
Με άλλα λόγια τι εκτιμάει πρωτίστως ο θεατής ? Τι έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα :Ταχύτητα των αγωνιστικών αυτοκινήτων? 'Ηχος των αγωνιστικών? Πλαγιολίσθηση ? Βαθμολογικό ενδιαφέρον ? Εύκολη , ή δύσκολη πρόβαση ? Όμορφες ειδικές από πλευράς τοπίου? Ωραίες ειδικές από πλευράς τεχνικής? Μεγάλες γενικές διαδρομές -απλωμένα , ή μαζεμένα ράλλυ? Εύκολες ή δύσκολες- σπαστήρια ειδικές? Καντίνες με λουκάνικα και ταβέρνες με παϊδάκια?
-
Από την μεριά των θεατών, όχι των τηλεθεατών:Τι πρέπει να έχουν οι αγώνες του WRC για να φέρνουν κόσμο στις ειδικές ?
Με άλλα λόγια τι εκτιμάει πρωτίστως ο θεατής ? Τι έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα :Ταχύτητα των αγωνιστικών αυτοκινήτων? 'Ηχος των αγωνιστικών? Πλαγιολίσθηση ? Βαθμολογικό ενδιαφέρον ? Εύκολη , ή δύσκολη πρόβαση ? Όμορφες ειδικές από πλευράς τοπίου? Ωραίες ειδικές από πλευράς τεχνικής? Μεγάλες γενικές διαδρομές -απλωμένα , ή μαζεμένα ράλλυ? Εύκολες ή δύσκολες- σπαστήρια ειδικές? Καντίνες με λουκάνικα και ταβέρνες με παϊδάκια?
-
Από την μεριά των θεατών, όχι των τηλεθεατών:Τι πρέπει να έχουν οι αγώνες του WRC για να φέρνουν κόσμο στις ειδικές ?
Με άλλα λόγια τι εκτιμάει πρωτίστως ο θεατής ? Τι έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα :Ταχύτητα των αγωνιστικών αυτοκινήτων? 'Ηχος των αγωνιστικών? Πλαγιολίσθηση ? Βαθμολογικό ενδιαφέρον ? Εύκολη , ή δύσκολη πρόβαση ? Όμορφες ειδικές από πλευράς τοπίου? Ωραίες ειδικές από πλευράς τεχνικής? Μεγάλες γενικές διαδρομές -απλωμένα , ή μαζεμένα ράλλυ? Εύκολες ή δύσκολες- σπαστήρια ειδικές? Καντίνες με λουκάνικα και ταβέρνες με παϊδάκια?
-
Ο χρήστης SUBGA έγραψε:
Από την μεριά των θεατών, όχι των τηλεθεατών:Τι πρέπει να έχουν οι αγώνες του WRC για να φέρνουν κόσμο στις ειδικές ?
Με άλλα λόγια τι εκτιμάει πρωτίστως ο θεατής ? Τι έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα :Ταχύτητα των αγωνιστικών αυτοκινήτων? 'Ηχος των αγωνιστικών? Πλαγιολίσθηση ? Βαθμολογικό ενδιαφέρον ? Εύκολη , ή δύσκολη πρόβαση ? Όμορφες ειδικές από πλευράς τοπίου? Ωραίες ειδικές από πλευράς τεχνικής? Μεγάλες γενικές διαδρομές -απλωμένα , ή μαζεμένα ράλλυ? Εύκολες ή δύσκολες- σπαστήρια ειδικές? Καντίνες με λουκάνικα και ταβέρνες με παϊδάκια?
Συναγωνισμό! Όλα τα άλλα έρχονται μόνα τους μετά...
-
+1
-
Συναγωνισμός οπωσδήποτε, αλλά άμα είναι συναγωνισμός με smartάκια σε χωμάτινες πίστες ,όλα είναι Ok?
-
Εχω τη γνωμη οτι ο θεατης πηγαινει στο βουνο να δει τον αγωνιζομενο να τιθασευει το αγωνιστικο και ενδομυχα να τον δει να κανει ζεμπεκια ,να το σωζει και να ξεγλυστραει τη δυσκολη στιγμη.Αν το κανει και θεαματικα ,τι αλλο θεμε.
Γι' αυτο καθομαστε σε στροφες ενω οι ευθειες αν δεν εχουν καποιο μικρο η μεγαλο γιαμπ δεν αντιμετωπιζουν προβλημα κοσμοσυρροης.
Τωρα τι παιζει πρωτευοντα ρολο ας αναρωτηθουμε γιατι ο Ιαβερης ηταν πιο δημοφιλης απο τον Λιβιερατο και ο Mc RAE απο ολους τους συγχρονους του.
Οσον αφορα τις ειδικες η ευκολη προσβαση και η ΑΣΦΑΛΗΣ παρακολουθηση φυσικα οχι σε σκουπιδοτοπο εχουν ,κατ' εμε,σημαινοντα ρολο για να (ξανα)ερθει ο κοσμος στους αγωνες. -
- 1000 !!!
'Eνα αυτοκίνητο αθόρυβο και χωρίς 'μπαντιλίκια' δεν είναι θεαματικό, όσο καλό χρόνο και να γράφει.
Ο ήχος παίζει τεράστιο ρόλο. Θυμηθείται τους ήχους της Stratos, Escort gr.4, των nissan sylvia, των integrale, των πρώτων ιμπρεζα wrc. Tις ατέλειωτες πλαγιολισθήσεις των Βάλντεγκαρντ, Ιαβέρη, Makinen, Mc Rae, Kankounen, Βurns, Liatti κλπ που ξεσήκωναν τον κόσμο στον αέρα...
- 1000 !!!
-
Ο χρήστης SUBGA έγραψε:
- 1000 !!!
'Eνα αυτοκίνητο αθόρυβο και χωρίς 'μπαντιλίκια' δεν είναι θεαματικό, όσο καλό χρόνο και να γράφει.
Ο ήχος παίζει τεράστιο ρόλο. Θυμηθείται τους ήχους της Stratos, Escort gr.4, των nissan sylvia, των integrale, των πρώτων ιμπρεζα wrc. Tις ατέλειωτες πλαγιολισθήσεις των Βάλντεγκαρντ, Ιαβέρη, Makinen, Mc Rae, Kankounen, Βurns, Liatti κλπ που ξεσήκωναν τον κόσμο στον αέρα...
Δεν διαφωνώ καθόλου.
Ούτως η άλλως είμαι υπέρ της άποψης Colin McRae για το πως έπρεπε να είναι η κορυφαία κατηγορία στα ράλλυ (2500κ.εκ., ατμοσφαιρικά, 4WD - κάτι σαν S2500!). Και ήχος, και δύναμη, και ροπή από 0 στροφές (που λέει ο λόγος), χωρίς ενεργά διαφορικά, και τα άλλα ηλεκτρονικά... που ευννοούν το θέαμα.Βασικά μιλάμε για το Παγκόσμιο πρωτάθλημα? Για επίπεδο εθνικού πρωταθλήματος? Η γενικότερα?
Θεωρώ πως το WRC έχασε μια χρυσή ευκαιρία ανάκαμψης με την μη επιλογή ως κορυφαίας κατηγορίας τα S2000 τουλάχιστον για μια 3ετία! Με την είσοδο αυτών των αυτοκινήτων υπήρξε ΑΜΕΣΟ ενδιαφέρον τουλάχιστον 10 κατασκευαστών για εμπλοκή (οι περισσότεροι έφτιαξαν κίολας, Peugeot, Skoda, Fiat, Ford, Toyota, Opel, VW, Proton, MG, Lada (και η Dacia έβγαλε πρωτότυπο αλλά δεν προχώρησε)). Ναι, δεν είναι WRC, αλλά τουλάχιστον στο χώμα (που είναι και το κύριο έδαφος στο WRC) οδηγούμενα σε υψηλό επίπεδο μπορούν να είναι άκρως εντυπωσιακά! Επίσης με αυτά μπορούν και ιδιώτες να μπούν στο παιχνίδι της νίκης που είναι πολύ σημαντικό (τοπικοί 'ήρωες' που σίγουρα αυξάνουν το εθνικό ενδιαφέρον για τον αντίστοιχο γύρο του θεσμού!) Εννοείται πως και IRC, ERC, και κάποια εθνικά πρωταθλήματα 'ανεπτυγμένα' (Ιταλία, Τσεχία, Φιλανδία, Ουγγαρία, Νότιος Αφρική...) μπορούν να ακολουθήσουν αυτήν την λύση. Και φυσικά βάζω και τα R4 μέσα που αν και δεν νομίζω ότι μπορούν να ακολουθήσουν τα S2000 σε καμία επιφάνεια πλέον (μόνο σε ε.δ. με ατέλιωτες ευθείες) είναι μια ακόμα πιο φθηνή λύση για ιδιώτες από τα S.
Όσο για χώρες με 'μη ανεπτυγμένο' πρωτάθλημα, όπως η δικιά μας, θεωρώ πως η λύση είναι μια και μόνο μια και είναι αυτή που θα ισχύσει από του χρόνου στο BRC (Αγγλία) και είναι πρωτάθλημα με 2WD, μικτό (χώμα-άσφαλτος) με 3 κατηγορίες (R3-R2-R1, και με κάποιο τρόπο να μπουν μέσα και τα υπάρχοντα A και Ν). Για τα Ε (για να μην πέσουν να με φάνε εδώ μέσα...) μπορεί να γίνει ένα παράπλευρο κύπελλο όπως στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Δεν απαξιώνω τα Ε, προς Θεού, απλώς καμιά αντιπροσωπεία δεν θα ενδιαφερθεί να εμπλακεί με αυτοκίνητο που δεν το πουλάει πλέον!
- 1000 !!!
-
Κατά την γνώμη μου ο κόσμος δεν θα ξαναπάει στα βουνά (και μιλάμε πάντα για το WRC και για IRC που είναι η κορυφη του θεσμού) γιατί η τεχνολογία του έχει φέρει τα ραλλυ στο σπίτι του και στο κινητό του τηλέφωνο.
Ζωντανές μεταδόσεις από την τηλεόραση καμιά φορά και ολόκληρου αγώνα (MONTE CARLO), συνεχής ενημέρωση για χρόνους ss και split times, ιντερνετικό ραδιόφωνο με συνεχής ενημέρωση και συνεντεύξεις και πολλές φορές όλα αυτά στο κινητό τηλέφωνο σου. Πολλές φορές και εγώ που είμαι παλιάς κοπής θεατής νοιώθω να καλύπτομαι πλήρως.
Οι 'ειδικοί θεατές' της παλιάς γενιάς θα πάνε και πάλι ακόμα και όλος ο αγώνας είναι ευθεία.
Η επόμενη γενιά που έχει γαλουχηθεί στις ευκολίες δεν θα κάνει ούτε τον κόπο και αν τον κάνει θα είναι επιλεκτικά.Η πτώση του κόσμου στις κερκίδες είναι δραματική.
Για να μην ψάχνω δείτε ένα βίντεο από ένα ραλλυ MONTE CARLO της δεκαετίας του του 80-90 και συγκρίνετε το με το περυσινό και το φετεινό MONTE που τα είδαμε σχεδόν όλόκληρα.
Και δεν μιλάω για ραλλυ τύπου Ιορδανίας και Τουρκίας όπου εκεί οι θεατές σχεδόν δεν υπάρχουν.Τα ραλλυ πλέον είναι τηλεοπτικό γεγονός. Κάποιοι το ήθελαν αυτό και μάλλον σιγά-σιγά το πετυχαίνουν.
-
Κατα σειρα προτεραιοτητας: ταχυτητα (αρα ισχυς-ροπη), πλαγιολισθηση, ηχος, περιηγηση σε τεχνικες ειδικες και ομορφα τοπια με συνδυασμο απλωμενων ειδικων και επαναλαμβανομενων οπως για παραδειγμα η φετινη πρωτη μερα του Ακροπολις και ταβερνες με παιδακια !
-
Ο χρήστης onthelimit έγραψε:
Κατα σειρα προτεραιοτητας: ταχυτητα (αρα ισχυς-ροπη), πλαγιολισθηση, ηχος, περιηγηση σε τεχνικες ειδικες και ομορφα τοπια με συνδυασμο απλωμενων ειδικων και επαναλαμβανομενων οπως για παραδειγμα η φετινη πρωτη μερα του Ακροπολις και ταβερνες με παιδακια !ΦΕΤΟΣ,Η ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ, ΕΧΕΙ ΜΟΝΟ ΤHΝ ΘΗΒΑ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΗ !!!
ΦΙΛΙΚΑ,'EL-EM'
-
Ο χρήστης thvarveris έγραψε:
Τα ραλλυ πλέον είναι τηλεοπτικό γεγονός. Κάποιοι το ήθελαν αυτό και μάλλον σιγά-σιγά το πετυχαίνουν.Βολική ερμηνία αλλά ας δούμε την πραγματικοτητα με μερικά νούμερα:
IRC
79 million different viewers
432 hours of television coverage
80 channels worlwide TV distributionWTCC
470 million different viewers
900 hours of television coverage
86 channels worlwide TV distributionΤα στοιχεία ανήκουν και στις δυο περιπτώσεις στην Γερμανική IFM που εργάστηκε για λογαριασμό της Eurosport Events την ιδιοκτήτρια τόσο του IRC όσο και του WTCC. Άρα είναι απολύτως συγκρίσιμα γιατί η μεθοδολογία είναι κοινή και το αφεντικό το ίδιο. Το συμπέρασμα είναι ότι το IRC έχει το 1/6 της δημοφιλίας του WTCC, για την F1 ας το αφήσουμε καλύτερα. Υπόψην ότι τα νούμερα του WRC είναι σίγουρα χειρότερα γιατί δεν έχει τόσο εκτεταμένο παγκόσμιο τηλεοπτικό δίκτυο και πως να το έχει άλλωστε όταν ο απίθανος promoter του είναι στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.
-
Από την άλλη το WTCC είναι το κορυφαίο παγκοσμίως πρωτάθλημα τουρισμού ενώ το IRC, από αγωνιστικής πλευράς και σε σχέση με το WRC είναι, όπως και να το κάνουμε, Β΄ εθνική. Αυτό εξηγεί ενδεχομένως τη διαφορά. Επίσης για ποιά χρονιά είναι αυτά ? 2010 ?
Οπως και να 'χει, αυτό που έγραψες δεν αντικρούει αυτό που έγραψε ο thvarveris: το ό,τι το WTCC είναι περισσότερο τηλεοπτικό γεγονός από το IRC δε σημαίνει ότι τα ράλι δεν είναι τηλεοπτικό γεγονός, απλά ότι είναι λιγότερο τηλεοπτικό γεγονός.
Πάντως αν μου επιτρέπεις, η διάθεσή σου να δείξεις πόσο δεν αξίζουν τα ράλι σε σχέση με τις πίστες είναι και άσχετη και αγενής για το συγκεκριμένο χώρο. Τι νόημα έχει να πάει κανείς στο φόρουμ του μπάσκετ και να πει 'καλό το μπάσκετ αλλά μπροστά στο ποδόσφαιρο δεν πιάνει μία' ?
-
Τα στοιχεια ειναι του 2010 και οπως εγραψα μπηκαν σαν αντιλογος στη διαισθητικη ερμηνια του Θοδωρη. Θα εβαζα και τα στοιχεια του WRC αλλα το factbook του 2011 δεν εχει βγει ακομη απο την North One, ο καθενας μπορει να το ερμηνευσει αυτο οπως θελει. Οπως και να εχει το 2009 το ετησιο tv audience του WRC ηταν 570 million viewers με 45% απο αυτους να ειναι στη Γαλλια. Η Ελλαδα ολοκληρο το 2009 (χρονια του ΣΚΑΙ οπως το εδειξε τελοσπαντων και με Ακροπολις) ειχε μολις 100 χιλιαδες θεατες, το 2010 με το webtv φανταζομαι το κοντερ σχεδον μηδενισε και το 2011 οπως ολοι ξερουμε δεν εχει γραψει καν. Οριστε, ουτε λεξη για πιστες, πιο ευγενες τωρα;
-
Θα ήθελα -ονειρευόμουν είναι η σωστή λέξη- αυτοκίνητα στα πρότυπα του groupB, με μεγάλες τεχνικές ελευθερίες -αλλά και υποχρεωτική ομολογκασιόν μέσω μικρής παραγωγής-, δυνατό συναγωνισμό, πληρώματα με προσωπικότητα, αγώνες αντοχής -Σαφάρι- και μεγάλες ΕΔ, όπου είναι εφικτό. Αντρικούς αγώνες με δυο λόγια.
-
Παντως το γεγονος οτι ο Κανκουνεν ειναι στην επιτροπη της ΦΙΑ για ραλλυ, και καποιοι αλλοι, δε θυμαμαι τωρα, δειχνει πολλα.
Στοχος τηνς νεας ΦΙΑ ειναι να κανουν τα wrc πιο θεαματικα και πιο θορυβωδη οπως ειχε δηλωσει ο ΚΚΚ.
Που εν μερει το πετυχαν με τα νεα wrc.
Μενει να δουμε τι αντικτυπο θα εχει αυτο στους θεατες.
Τωρα οσον αφορα τους ιδιους τους αγωνες και τι προσφερουν αυτοι στο θεατη, σιγουρα επιδεχεται βελτιωσης το προϊόν.
Ενδεχομενως μια μιξη αγωνων αντοχης (σαφαρι) και σπριντ(οπως ειναι τωρα) να ειναι μια καλη λυση.
Αυτο που βλεπω εγω ως μειον για θεατες ειναι τα αυξημενα μετρα ασφαλειας που καλως υπαρχουν αλλα απο την αλλη δεν μαζευουν τον κοσμο στις ειδικες.
Δε θα ξαναδουμε ποτε πορτογαλια με ανθρωπομπαριερες ή καρουτες με θεατες στο μισο μετρο και ο ενας πανω στον αλλο.
Που οσο και να το κανεις αυτο γεμιζε το ματι στην οθονη και φαινοταν οτι εχει παει λαος στις ειδικες.Επισης καποια ραλλυ θα πρεπει να αντικατασταθουν με καποια αλλα που ειναι πιο δημοφιλη!
Πχ δε μπορει να υφισταται ραλλυ τουρκιας, ιορδανιας ή κινας με 5 θεατες και να μην υπαρχει μοντε(αλλα αυτο ειναι θεμα οργανωσης μοντε). -
- Μάλλον η σημερινή κατηγορία είναι η καλύτερη που θα μπορούσε να υπάρχει στις υπάρχουσες συνθήκες. Κι εγώ θα ήθελα 2500 κ.εκ. ατμοσφαιρικό, αλλά πόσοι κατασκευαστές θα έφτιαχναν ένα τέτοιο μοτέρ όταν δεν έχουν καν κάποια καλή βάση στη γραμμή παραγωγής τους;
- Απαγόρευση σε οτιδήποτε ηλεκτρονικό στη μετάδοση.
- Ένα υποχρεωτικό ενιαίο κεντρικό διαφορικό με κατανομή 70 πίσω - 30 μπροστά θα αύξανε το θέαμα.
- Καλώς υπάρχει το super-rally αλλά θα πρέπει να έχει μεγάλες ποινές που δε θα αφήνουν κάποιον που έχει εγκαταλείψει να διεκδικεί πόντιουμ.
- Ελάχιστο όριο στο μήκος αγώνα με δυνατότητα στον οργανωτή να το αυξήσει όσο θέλει και μπορεί. Είναι απαραίτητο να ξαναϋπάρξουν μεγάλοι αγώνες αντοχής των 700+ χλμ. Αυτό σημαίνει και δυνατότητα για remote service εντός του σκέλους.
- Νυχτερινές ειδικές
- Μικτοί αγώνες ή ακόμα και μικτές Ε.Δ. Το κορυφαίο θέαμα που έχω δει στη ζωή μου ήταν στο ασφάλτινο κομμάτι της Συκέας το 1988, δηλαδή στη σημερινή ασφάλτινη Καλοσκοπή μέχρι το Χάνι Ζαγκανά. Οριόλ με Lancia σε άσφαλτο φορώντας χωμάτινα λάστιχα να κάνει πρώτο χρόνο. Τίποτα μα τίποτα απ' όσα έχω δει από τότε, ούτε ζωντανά, ούτε στην τηλεόραση ούτε στο youtube δε συγκρίνεται μ' εκείνο το πράγμα.
- Μεγάλη προσοχή στη διαχείριση των θεατών. Όχι περιττές απαγορεύσεις στις προσβάσεις σε αφετηρίες και τερματισμούς. Το ισπανικό σύστημα για το παρκάρισμα των θεατών στις προσβάσεις είναι το καλύτερο.
- Δυνατότητα συμμετοχής εθνικών πληρωμάτων κάποια ή κάποιες ημέρες σε παράλληλο εθνικό αγώνα (όπως στο ΕΛΠΑ).
- Μείωση των κατηγοριών το πολύ σε 5 σε όλους ανεξαιρέτως τους αγώνες. Μία μεγάλη για τα WRC, μία για R4-S2000 και μετά μόνο R3, R2, R1 με τις Α, Ν να χωράνε κάπου εκεί μέσα μέχρι όλα τα σημερινά Α, Ν να γίνουν Ε.
- Το βασικότερο: ελευθερία στις R ώστε να μπορούν και ιδιώτες εξελικτές πλην των εργοστασίων να φτιάξουν αυτοκίνητα. Είναι ο μόνος τρόπος να ζωντανέψουν αυτές οι κατηγορίες και να βγουν πολλά αυτοκίνητα με ομολογκασιόν. Ο περιορισμός της R σε αυτοκίνητα φτιαγμένα μόνο με εργοστασιακά εξαρτήματα είναι κάκιστη επιλογή. Πήγα να δω Καταλωνία το 2008 και μετά τα WRC έβλεπα μόνο Clio και C2. Τίποτε άλλο. Σαν να ήταν δύο 'ενιαία'.
- Σταθερότητα στους κανονισμούς και όχι πολλές πειραματικές κατηγορίες.
-
Ισως απλά χρειάζονται περισσότεροι οδηγοί σαν αυτόν
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Ισως απλά χρειάζονται περισσότεροι οδηγοί σαν αυτόνΠΑΝΤΟΥ 'ΞΕΚΟΛΛΗΜΕΝΟΣ' ΜΕ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΟΧΙ ΤΟΣΟ ΙΔΑΝΙΚΟ ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΟΔΗΓΗΣΗ.
ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΤΙ ΘΑ ΕΙΧΕ ΚΑΝΕΙ ΣΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ,ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΟΛΛΗΣΕΙ ΣΤΟ ΑΡΜΑ ΤΗΣ RENAULT ΚΑΙ ΕΙΧΕ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ/ΠΑΡΟΧΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ.ΦΙΛΙΚΑ,
'EL-EM'
ΠΩΣ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΘΕΑΤΕΣ ΤΑ ΡΑΛΛΥ?