-
Λοιπόν προσπαθώ να εγκαταστήσω air-condition στο sunny μου (n14 του '92-'93)(μόνος μου). Είναι 1400cc με κωδικό κινητήρα ga14ds. Έχω βρει τα πάντα για να το κάνω εκτός από τα Pin του εγκεφάλου που πρέπει να συνδεσω. Μπορεί να βοηθήσει κάποιος;
-
Λοιπόν προσπαθώ να εγκαταστήσω air-condition στο sunny μου (n14 του '92-'93)(μόνος μου). Είναι 1400cc με κωδικό κινητήρα ga14ds. Έχω βρει τα πάντα για να το κάνω εκτός από τα Pin του εγκεφάλου που πρέπει να συνδεσω. Μπορεί να βοηθήσει κάποιος;
-
Λοιπόν προσπαθώ να εγκαταστήσω air-condition στο sunny μου (n14 του '92-'93)(μόνος μου). Είναι 1400cc με κωδικό κινητήρα ga14ds. Έχω βρει τα πάντα για να το κάνω εκτός από τα Pin του εγκεφάλου που πρέπει να συνδεσω. Μπορεί να βοηθήσει κάποιος;
-
Κανείς;;
-
Service manual για Ν14 και Β13 (αμέρικα)
και
έχει και για a/c. Δεν ξέρω αν έχει αυτό που θες
-
Η δουλειά που έχεις αποφασίσει να κάνεις είναι πολύ δύσκολη, υποθέτω αυτό το γνωρίζεις ήδη. Κι αν έχεις τις ικανότητες να την κάνεις, σε διαβεβαιώ ότι γνωρίζεις πολύ περισσότερα από το 99,9% των χρηστών του φόρουμ, οπότε μην περιμένεις βοήθεια.
Εγώ το μόνο που μπορώ να σου πω είναι ότι στο service manual της Haynes, όπου δείχνει το pin-out της ECU, δεν αναφέρει κανένα Pin για σύνδεση με το A/C.
Σχετικά με το A/C, το μόνο που γράφει το manual είναι ο τρόπος αλλαγής του ιμάντα του κομπρέσορα! 'Για οποιαδήποτε άλλη εργασία, αποτανθείτε σε κάποιο εξουσιοδοτημένο Nissan'. -
Τα manuals τα έχω ευχαριστώ... Το ξέρω πως είναι δύσκολη - σχετικά - δουλειά, απλά λέω μήπως κάποιος ήξερε. Ξέρω πως ένα πιν συνδέεται με το διακόπτη κι ένα με το ρελέ του a/c, αλλά δε ξέρω ποια...
-
Ο χρήστης spyrosbhta έγραψε:
Τα manuals τα έχω ευχαριστώ... Το ξέρω πως είναι δύσκολη - σχετικά - δουλειά, απλά λέω μήπως κάποιος ήξερε. Ξέρω πως ένα πιν συνδέεται με το διακόπτη κι ένα με το ρελέ του a/c, αλλά δε ξέρω ποια...Ίσως μπορείς να κάνεις την δουλειά σου με ένα πολύμετρο...
Δες πρώτα ποια Pin είναι ήδη συνδεδεμένα στην άλλη μεριά της φίσας για ν' αποκλείσεις κάποια και μετά, με ανοιχτό τον διακόπτη, δες ποιο δεν κλείνει κύκλωμα , βάζοντας τον ένα ακροδέκτη στο pin και τον άλλο πάνω σε μέταλλο στο αυτοκίνητο, ενώ επανέλαβε την διαδικασία με τον διακόπτη κλειστό. Αν κάποια pin αλλάζουν συμπεριφορά, τότε αυτά πάνε πάνω στον διακόπτη.Το ρελέ είναι μάλλον πιο πολύπλοκη διαδικασία, ίσως αν πήγαινες σε κάποιο συνεργείο που τα φτιάχνει να έβλεπες ένα αμάξι με το A/C ήδη εγκατεστημένο... Αν έχεις κάποιο φιλικό συνεργείο, ίσως θα μπορούσες.
-
Βασικά αφού υπάρχει βάση για ρελέ μπορεί αυτή να είναι ήδηη συνδεμένη στον εγγέφαλο. Πάντως για τον εγγέφαλο το φοβάμαι, μην καεί τπτ...
-
Ερώτηση άσχετου: Το A/C γιατί να χρειάζεται σύνδεση με τον εγκέφαλο? Απλά παίρνεις ρευμα μετά τον διακόπτη (απο το κλειδί) για την εντολή του ρελέ και για το κομπρέσορα απο τη μπαταρία.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Ερώτηση άσχετου: Το A/C γιατί να χρειάζεται σύνδεση με τον εγκέφαλο? Απλά παίρνεις ρευμα μετά τον διακόπτη (απο το κλειδί) για την εντολή του ρελέ και για το κομπρέσορα απο τη μπαταρία.Σε πιο σύγχρονα αυτοκίνητα, θα έλεγα πως χρειάζεται για να κλείνει το κομπρεσέρ σε τέρμα γκάζι για να βοηθάει στην επιτάχυνση...
-
Στο δικό μου που δεν είναι και ιδιαίτερα συγχρονό,χρειάζεται ώστε να ανεβάζει το ρελαντί όταν δουλεύει το a/c ώστε να μη σβήνει η μηχανή. και πιθανόν να κόβει όταν χρειάζεται τέρμα γκάζια...
-
Σας διαβεβαιώ ότι στο N14 δεν έχει σύστημα να κλείνει το A/C όταν πατάς τέρμα γκάζι. Για την ακρίβεια, ο εγκέφαλος δεν γνωρίζει καν πόσο γκάζι πατάς - μόνο το εάν πατάς ή όχι (θυμίζω έχει ηλεκτρονικό καρμπυρατέρ).
Σύστημα που να αντισταθμίζει την πτώση του ρελαντί λόγω A/C δεν έχω καταλάβει αν έχει, παρά τα χρόνια συμβίωσης με το αμάξι. Σίγουρα μόλις βάζει μπρος το A/C οι στροφές του ρελαντί πέφτουν αρκετά (περίπου κατά 200σαλ), όμως στη συνέχεια νομίζω ότι προσπαθεί να ανεβάσει...Υπάρχουν όμως και άλλα αίτια που ίσως προκαλούν την αύξηση, όπως π.χ. το άναμα του ανεμιστήρα του σαλονιού (ακόμα και χωρίς A/C), το άναμα των βαντιλατέρ του ψυγείου, ακόμα και το άναμα των φώτων - όλα αυτά προκαλούν μια μικρή αύξηση στο ρελαντί.Πάντως, λογικά ο εγκέφαλος πρέπει να 'γνωρίζει' πότε λειτουργεί το A/C, γιατί τότε ανάβουν τα βαντιλατέρ τα οποία ελέγχονται από τον εγκέφαλο (κι όχι από βαλβίδα πάνω στο ψυγείο). Εκτός βέβαια αν υπάρχει διπλή ανεξάρτητη τροφοδοσία των βαντιλατέρ, οπότε παίρνουν μπρος είτε με εντολή του εγκεφάλου, είτε με την εκκίνηση του κομπρέσορα.
Περίπλοκα πράγματα, σε μια εποχή μετάβασης από τα μηχανικά στα ηλεκτρονικά...
-
Ο κομπρέσσορας συνδέεται μόνο στο ρελέ από το οποίο παίρνει εντολή. Πάντως αυτό με τα γκάζια μπορεί και να έχεις δίκιο γι'αυτό έγραψα ''πιθανό''.
Και τέλος πράγματι περίπλοκά πράγματα, όχι τόσο όμως όσο τα σημερινά...
-
Αν και άσχετος στα μηχανικά επειδή έζησα τον 'εφιάλτη' Ν14 με τα σπασμένα καπάκια, δεν ξέρω αλλά μήπως να άλλαζες και το ψυγείο. (Δεν ξέρω αν έχει αμεση σχέση με το a/c η υπάρχει άλλο)
-
Έχει σχέση και δεν έχεις άδικο. Βάζοντας το ψυγείο του a/c μπροστά από το κανονικό ψυγείο του κόβει τον αέρα και του δίνει ζεστό. Από την άλλη βέβαια ''ξέρω'' κάποια sunny τα οποία είναι καιρό με το κανονικό τους ψυγείο αλλά δεν απέκτησαν ποτέ τέτοιο πρόβλημα.
-
Εγώ είχα αλλάξει 3 καπάκια κινητήρα. Απ' όσο θυμάμαι πάντως μου έλεγε ο μηχανικός ότι το 1400άρη έχει μικρό ψυγείο και με το a/c ζορίζεται πολύ, ή κάτι τέτοιο.
-
Εμείς πάντως από το 91 που το έχουμε δυο φορές ο δείκτης θερμοκρασίας ανέβηκε πέρα από τη μέση - τη μία επειδή χάλασε η αντλία νερού (σχετικά πρόσφατα) και τη δεύτερη με καύσωνα σε μποτιλιάρισμα και A/C αναμμένο, επειδή είχε χαλάσει το ένα εκ των δυο βεντιλατέρ... Και στις δυο περιπτώσεις δεν υπήρξε καμία συνέπεια για τον κινητήρα.
Θυμάμαι κάποτε είχε ειπωθεί ότι τα πρώτα Sunny είχαν το 'σωστό' ψυγείο, αλλά από κάποια στιγμή και μετά ο Θεοχαράκης για να γλιτώσει χρήμα άρχισε τις μαϊμουδιές και έβαζε ένα μικρότερο και φθηνότερο, οπότε και άρχισε η ιστορία των στραβωμένων καπακιών... -
Λέγονται (ακόμη) διαφορα, τώρα τι είναι αλήθεια μόνο αυτοί ξέρουν...
-
Ο χρήστης spyrosbhta έγραψε:
Λέγονται (ακόμη) διαφορα, τώρα τι είναι αλήθεια μόνο αυτοί ξέρουν...Δυστυχώς σε λόγια και κουβέντες έμειναν!
Ενα μεγάλο απο εμένα τότε στη 'μαμα' Νissan που δεν ενημέρωσε επίσημα τον κόσμο με ένα ξεκάθαρο δελτίο τύπου και φυσικά να αναλάβει το όποιο κόστος αντικαταστασης/ανάκλησης στα προβλήματα που όντως υπήρχαν!
Τοποθέτηση a/c σε nissan sunny n14.