-
Αναμεσα στην Λευκωσια και την Αγια Ναππα,στη περιοχη της 'Αχνας, ενας ιδιωτης ο Χρηστακης Χριστου προσπαθει εδω και χρονια να παρει αδεια για επισημη λειτουργια της πιστας που κατασκευασε...
η πιστα υπαρχει αλλα αδεια ακομα δεν εχει βγει...εχει κτιστει αυθερετα λενε οι αρχες..
Ο χωρος βρισκεται στις αγγλικες βασεις (υπαρχουν ομως εκει και κτιρια που κατοικουνται) και δεν μπορει να κτιστει τιποτα νομιμο λενε...
και οτι υπαρχει ηδη πρεπει να γκρεμιστει...οι ντοποιοι φοβονται οτι θα ψοφησουν τα ζωα στις φαρμες τους...
Απο την αλλη μια που δεν υπαρχει ακομα καποιο νομοσχεδιο κατατεθημενο στη Κυπριακη βουλη για δημιουργια πιστας στην Κυπρο,καμια ενεργεια δεν μπορει να γινει νομιμα...
Το κυπριακο κρατος κινειται σ' αυτο το θεμα με ρυθμους χελωνας...αραγε σκοπιμα?
(...απο κυπριακο δημοσιευμα το παρακατω που αποδεικνυει του λογου το αληθες)
'...Δυστυχώς η πολιτεία δεν δείχνει να το αντιλαμβάνεται. Το θέμα κόλλησε στη γραφειοκρατία και την έλλειψη πολιτικής.'
Ηδη εγινε ενα δικαστηριο στις 28 Αυγουστου του 2008...
Εγινε επισης και ειρηνικη διαμαρτηρια στο χωρο της πιστας,απο τους χομπιστες τις αυτοκινησης για την συνεχεια και ολοκληρωση του εργου του αυτοκινητοδρομιου...
(θα δειτε φωτο στο τελος)
Αληθεια βλεπετε καποια κοινα στοιχεια με το Αιγινιο και τον Θεοφραστου?????Kων/νος
(η αναδημοσιευση των αρθρων καθως και οι φωτογραφιες εχουν ως πηγη το forum του
Street Racers CY)
(2005)
Απάντηση ημερομηνίας 16 Αυγούστου 2005 του Υπουργού Εσωτερικών κ. Ανδρέα Χρίστου στην ερώτηση με αρ. 23.06.008.04.809, ημερομηνίας 14 Απριλίου 2005, της βουλευτού εκλογικής περιφέρειας Λευκωσίας κ. Ελένης Μαύρου
«Αναφορικά με τη δημιουργία πίστας αυτοκινήτων στην περιοχή της κοινότητας Μεννόγειας, σας πληροφορώ τα ακόλουθα:
Έχει υποβληθεί και εξετάζεται από το Επαρχιακό Κτηματολογικό Γραφείο Λάρνακας η αίτηση των Μιχάλη Μακρή και Γεώργιου Γεωργίου, από τη Λευκωσία, με αριθμό φακ. ΑΔΧ 14/2005, για εκμίσθωση των κρατικών κτημάτων με αριθμούς τεμαχίων 158 και 147 του κτηματολογικού σχεδίου L.41 της κοινότητας Μεννόγειας, με σκοπό τη δημιουργία πίστας αγωνιστικών αυτοκινήτων.
Για την αίτηση ζητήθηκαν με επιστολή του επαρχιακού κτηματολογικού λειτουργού Λάρνακας, με ημερομηνία 25 Φεβρουαρίου 2005, οι απόψεις των αρμόδιων υπηρεσιών και του κοινοτικού συμβουλίου Μεννόγειας. Μέχρι σήμερα εξασφαλίστηκαν οι απόψεις του αστυνομικού διευθυντή Λάρνακας, της Υπηρεσίας Περιβάλλοντος και του κοινοτικού συμβουλίου Μεννόγειας, που είναι θετικές, με ορισμένους όρους και νοουμένου ότι θα τηρηθούν όλες οι προϋποθέσεις που προνοεί η νομοθεσία, του επαρχιακού γεωργικού λειτουργού Λάρνακας, ο οποίος στις απόψεις του αναφέρει ότι ο προτεινόμενος σκοπός δεν αφορά γεωργοκτηνοτροφική ανάπτυξη και το τμήμα του δεν έχει ούτε ισχυρές απόψεις ούτε σοβαρούς λόγους ένστασης στη ζητούμενη εκμίσθωση. Εξασφαλίστηκαν επίσης οι απόψεις του γενικού διευθυντή του Κυπριακού Οργανισμού Αθλητισμού, ο οποίος φέρει ένσταση, επειδή πάγια θέση του οργανισμού είναι να μη συστήνει την εκμίσθωση κρατικής γης σε ιδιώτες. Σημειώνεται ότι οι θετικές απόψεις του κοινοτικού συμβουλίου Μεννόγειας λήφθηκαν κατά πλειοψηφία. Οι απόψεις του επαρχιακού λειτουργού του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως Αμμοχώστου και του επάρχου Λάρνακας δεν έχουν εξασφαλισθεί μέχρι σήμερα, αν και ζητήθηκαν με την ίδια πιο πάνω επιστολή του επαρχιακού κτηματολογικού λειτουργού Λάρνακας.
Άποψη του Τμήματος Κτηματολογίου και Χωρομετρίας είναι ότι ο σκοπός της αιτούμενης εκμίσθωσης από τους πιο πάνω ιδιώτες αιτητές δεν καλύπτεται από τους περί Ακινήτου Ιδιοκτησίας της Δημοκρατίας (Διάθεση) Κανονισμούς (ΚΔΠ 173/89). Όταν συμπληρωθεί πλήρως η εξέταση της αίτησης, θα ετοιμασθεί και θα υποβληθεί αιτιολογημένη έκθεση στην αρμόδια υπουργική επιτροπή για μελέτη και λήψη απόφασης.»
(2007)
Όλοι λένε 'ναι' στην κατασκευή πίστας διεξαγωγής αγώνων ταχύτητας στην Κύπρο. Υπουργείο Συγκοινωνιών, ΚΟΑ, Αστυνομία, και οργανώσεις που έχουν σχέση με αγωνιστικά αυτοκίνητα αλλά και μοτοσικλέτες συμφώνησαν χθες στη Βουλή ότι επιβάλλεται η κατασκευή και στην Κύπρο πίστας ή πιστών ταχύτητας, οι οποίες πέραν της μείωσης των δυστυχημάτων στους δρόμους, όπως τόνισαν, θα συμβάλουν και στην εμπέδωση αθλητικής συνείδησης ιδιαίτερα στους νέους, οι οποίοι είναι λάτρεις της ταχύτητας. Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων, Γιώργος Μορφάκης, ανέφερε ότι σχετικό νομοσχέδιο, το οποίο ετοιμάζει το Υπουργείο βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο επεξεργασίας του και ότι μέχρι τον προσεχή Οκτώβριο αυτό θα κατατεθεί στη Βουλή. Μιλώντας χθες ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών και Έργων, ο κ. Μορφάκης ανέφερε ότι κεντρικός άξονας του νομοσχεδίου θα είναι η ασφάλεια και η υγεία των διαγωνιζομένων σε αγώνες ταχύτητας αλλά και αυτών που θα παρακολουθούν. Με την κατασκευή πίστας, πρόσθεσε, θα παρέχεται η δυνατότητα να συμμετέχουν σε αγώνες ταχύτητας όσοι επιθυμούν και υπέδειξε ότι η ύπαρξη πίστας θα αποτρέπει τη διεξαγωγή αγώνων ταχύτητας μέσα στους δρόμους, όπως δυστυχώς σήμερα συμβαίνει.
Τις ίδιες θέσεις υποστήριξαν και οι εκπρόσωποι όλων των φορέων των αυτοκινητιστών που έχουν σχέση με αγώνες ταχύτητας, καθώς επίσης οι εκπρόσωποι της Αστυνομίας και του ΚΟΑ. Οι διαφωνίες όσων πήραν μέρος στη συζήτηση και εξέφρασαν απόψεις εστιάστηκαν μόνο στο αν πρέπει να δοθεί μια άδεια ή αν το θέμα αυτό αφεθεί στον ελεύθερο ανταγωνισμό. Η κατασκευή μιας σύγχρονης πίστας, όπως λέχθηκε, κοστίζει κοντά στα £3 εκ. Επίσης, όλοι τάχθηκαν ότι στο χώρο της πίστας θα μπορούν να υπάρχουν και άλλες εγκαταστάσεις, όπως πάρκα διδασκαλίας και εκπαίδευσης οδηγών.
(2007)
Δεν βιάζεται κανένας για τις πίστες ταχύτητας
Ζήσε... Μάρτη μου
Λογικό είναι οι προεδρικές εκλογές να θεωρούνται ορόσημο για το πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό γίγνεσθαι. Ποιος θα το έλεγε όμως ότι θα αποτελούσαν και την αφετηρία για την... τελική κούρσα στο δημόσιο διάλογο για θεσμοθέτηση της δημιουργίας και λειτουργίας πίστας ταχύτητας και στην Κύπρο! Το θέμα συζητήθηκε μέσα του περασμένου Φεβρουαρίου ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών, παρουσία όλων των εμπλεκομένων. Με καθυστέρηση δύο ετών είχε αναλυθεί η πρόταση νόμου που κατέθεσε το 2005 ο βουλευτής του Δημοκρατικού Συναγερμού Γιώργος Γεωργίου.
Η πρόταση είχε κατατεθεί δηλαδή τότε που είχε ξεσπάσει κι ο σάλος για τις παράνομες κούρσες ταχύτητας στο δημόσιο οδικό δίκτυο και τα μοτιφαρισμένα αυτοκίνητα που τρέχουν σαν δαιμονισμένα, παρασύροντας στο θάνατο αρκετούς νέους που συμμετέχουν σε τέτοιες κούρσες. Οι αρμόδιοι φορείς είχαν κληθεί από τη Βουλή να συνεργαστούν και να καταθέσουν λεπτομερώς τις απόψεις τους επί της πρότασης νόμου. Το συντονισμό διεξάγει το γραφείο για την οδική ασφάλεια που εδρεύει στο Υπουργείο Συγκοινωνιών υπό τον Γιώργο Μορφάκη. Όπως ο ίδιος ανέφερε στον 'Π', το χρονοδιάγραμμα για κατάθεση των απόψεων στη Βουλή ήταν εντός Νοεμβρίου. Ωστόσο, δεν έχουν γεφυρωθεί όλες οι απόψεις κι ένεκα του ότι η Βουλή θα κλείσει έως τις προεδρικές εκλογές, θα γίνει εκμετάλλευση του χρόνου, ώστε τα υπομνήματα θα κατατεθούν τον προσεχή Μάρτιο χωρίς άλλη καθυστέρηση.
Την περασμένη βδομάδα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη όλων των αρμοδίων φορέων, της Αστυνομίας, των Υπουργείων, των κυβερνητικών τμημάτων, της Νομικής Υπηρεσίας, του Κυπριακού Οργανισμού Αθλητισμού, των Ομοσπονδιών και των Συνδέσμων Αυτοκινήτων και Μοτοσικλετών, η οποία θα πρέπει να επαναληφθεί για να συζητηθούν διεξοδικά όλα τα ζητήματα.
Επί της ουσίας της πρότασης του Γιώργου Γεωργίου δεν φαίνεται να αλλάζουν πολλά πράγματα. Στόχος είναι να δημιουργηθούν πλιστες ταχύτητας διεθνών προδιαγραφών, κάτι που πιστεύεται ότι θα θέσει τέρμα στις παράνομες κούρσες που διεξάγονται με πρωταγωνιστές νεαρούς, κυρίως, με πειραγμένα αυτοκίνητα.Εν ολίγοις θα αυξήσει την οδική ασφάλεια. Οι απόψεις που θα τεθούν στοχεύουν στην ενίσχυση του νομοθετήματος. Μεταξύ των θεμάτων που θα ρυθμιστούν είναι κι αυτό του carting, καθώς όπως διαφάνηκε από το θανατηφόρο ατύχημα σε πίστα go-carts που είχε συμβεί πριν μερικούς μήνες στην Πάφο, οι πίστες αυτές δεν λειτουργούν ούτε κι ελέγχονται βάσει διεθνών προτύπων ασφαλείας.
ΜΙΡΑΝΤΑ ΛΥΣΑΝΔΡΟΥ
Κωδικός άρθρου: 757015
ΠΟΛΙΤΗΣ - 27/11/2007, Σελίδα: 50
(2008)
Πίστα ταχύτητας διχάζει το Δασάκι Άχνας
Διαστάσεις θρίλερ προσλαμβάνει η υπόθεση δημιουργίας πίστας ταχύτητας σε περιοχή μεταξύ των κοινοτήτων Δάσους Άχνας και Αυγόρου, καθώς οι Βρετανικές Βάσεις μετά από μια τετραετία, αποφάσισαν να κινηθούν δυναμικά εναντίον του ιδιοκτήτη.
Βρετανικό Δικαστήριο στη Δεκέλεια, εξέδωσε πριν από τρεις μέρες ένταλμα σύλληψης εναντίον του Χριστάκη Χρίστου από το Δασάκι Άχνας, ιδιοκτήτη της πίστας, με την κατηγορία της παραβίασης προηγούμενων διαταγμάτων που προνοούσαν την αναστολή κάθε έργου στην υπό κατασκευή πίστα. Ο Χρίστου, που αναζητήθηκε επανειλημμένα στην οικία του, απουσίαζε στο εξωτερικό. Χθες το πρωί, μετά την επιστροφή του, παρουσιάστηκε αυτόβουλα στην Αστυνομία και λίγη ώρα αργότερα προσήχθηκε ενώπιον Βρετανικού Δικαστηρίου του οποίου προήδρευε Άγγλος Δικαστής.
Στο Δικαστήριο κατέφθασαν μερικές δεκάδες συγγενείς και φίλοι του Χρίστου, έτοιμοι να του συμπαρασταθούν σε περίπτωση που του επιβαλλόταν ποινή κράτησης. Τελικά το Δικαστήριο διέταξε τον κατηγορούμενο να παρουσιαστεί σε δύο δικάσιμες μέρες ενώπιον του, στις 28 και 29 Αυγούστου, όπου θα αντιμετωπίσει όλες τις κατηγορίες και υποθέσεις που εκκρεμούν εναντίον του και χρονολογούνται από το 2005. Σε δηλώσεις του ο Χρίστου ανέφερε ότι η υπόθεση του άρχισε από το 2004, όταν άρχισε τις προεργασίες για δημιουργία πίστας ταχύτητας στο Δασάκι της Άχνας.
Το 2005, πρόσθεσε, υπέβαλε στα αρμόδια τμήματα της Δημοκρατίας Σχέδια και άλλα έγγραφα για αδειοδότηση της πίστας, αλλά μέχρι τώρα δεν έλαβε απαντήσεις. Επιπρόσθετα αντιμετωπίζει και την αντίθεση των Βρετανικών Βάσεων. Είπε ακόμη ότι για το εγχείρημα του δαπάνησε πέραν από δύο εκατομμύρια ευρώ και οπωσδήποτε θα το ολοκληρώσει, διαφορετικά θα καταστραφεί οικονομικά.** Διερωτήθηκε ακόμη γιατί το κράτος τον καταδιώκει, τη στιγμή που οι πίστες ταχύτητας θα έλυαν πολλά προβλήματα από τους δρόμους, στους οποίους καταφεύγουν νεαροί που αρέσκονται στο άθλημα της ταχύτητας.** Συμπαράσταση προς το Χρίστο, εξέφρασαν και αρκετοί φίλοι του, κάποιοι από τους οποίους προέρχονταν από άλλες επαρχίες. Σημειώνεται ότι η πολύκροτη υπόθεση, έχει διχάσει και το Δασάκι Άχνας, όπου μερίδα κατοίκων αντιδρά στην κατασκευή της πίστας για διάφορους λόγους. Παρόλο που η πίστα ακόμη δεν είναι σε λειτουργικό στάδιο, εντούτοις η υποδομή της έχει προχωρήσει σημαντικά.ΠΑΜΠΟΣ ΒΑΣΙΛΑΣ
(2008)
Κατατίθεται σύντομα στη Βουλή το νομοσχέδιο για δημιουργια αυτοκινητοδρομιων
Κατατίθεται σύντομα στη Βουλή το νομοσχέδιο ΜΕΧΡΙ το τέλος του χρόνου, όπως εκτιμάται, θα δοθούν οι πρώτες άδειες για λειτουργία χώρων διεξαγωγής αγώνων ή και άλλων δραστηριοτήτων με μηχανοκίνητα οχήματα, για τα οποία υπάρχει, όπως αποδεικνύεται, μεγάλο ενδιαφέρον. Ο Γενικός Διευθυντής του Υπ. Συγκοινωνιών Μάκης Κωνσταντινίδης, με επιστολή του προς τη Βουλή, ενημερώνει το Σώμα ότι η ετοιμασία του νομοθετικού πλαισίου που θα διέπει τη λειτουργία αυτών των χώρων προχωρεί τάχιστα και ότι με την ολοκλήρωσή του, το σχετικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί στην κοινοβουλευτική επιτροπή Συγκοινωνιών με σκοπό να ψηφιστεί.
Για την ετοιμασία του νομοθετικού πλαισίου, που να σημειωθεί βασίζεται στην πρόταση νόμου που κατέθεσε ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Γιώργος Γεωργίου, έχουν εμπλακεί τρία υπουργεία. Τα Υπουργεία Συγκοινωνιών, Εσωτερικών και Εργασίας. Το Υπουργείο Συγκοινωνιών ανέλαβε τον συντονιστικό ρόλο. Για το σκοπό αυτό έγινε σειρά συναντήσεων αρμοδίων του Υπουργείου με όλες τις εμπλεκόμενες κρατικές υπηρεσίες και φορείς καθώς και ευρεία σύσκεψη όλων των εμπλεκομένων. Με βάση τις θέσεις που διατυπώθηκαν, διαπιστώθηκε ότι πολλές από τις πρόνοιες που περιλαμβάνονται στην πρόταση νόμου, αφορούν διαδικασίες που εμπίπτουν σε υφιστάμενες νομοθεσίες και συ γκεκριμένα στον περί Πολεοδομίας και Χωροταξίας Νόμο, στον περί Δήμων Νόμο και στον περί Κοινοτήτων Νόμο. Ως εκ τούτου κρίθηκε σκόπιμο να εμπλακεί και το Υπουργείο Εσωτερικών. Σε δυο συσκέψεις που πραγματοποιήθηκαν για το εν λόγω θέμα, συμφωνήθηκε όπως, το Υπουργείο Εσωτερικών εντοπίσει στην πρόταση νόμου τις πρόνοιες που εμπίπτουν σε διατάξεις υφιστάμενης νομοθεσίας και στη συνέχεια να ετοιμαστούν, με συνεργασία των δυο Υπουργείων, οι θέσεις που θα υποβληθούν στη Βουλή. Πρόκειται oυσιαστικά για τους όρους και τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληρούνται για την παραχώρηση των απαιτούμενων αδειών, οι οποίες θα καθορίζουν τις προδιαγραφές κατασκευής των χώρων διεξαγωγής αγώνων. Σύμφωνα με την ενημερωτική επιστολή του κ. Κωνσταντινίδη, η ετοιμασία της νομοθεσίας που αφορά το σκέλος αυτό έχει ολοκληρωθεί.
Το δεύτερο σκέλος που είναι εξίσου σημαντικό, βρίσκεται ενώπιον του Υπουργείου Εργασίας και αφορά την ασφάλεια των χώρων αυτών αλλά και την υγεία τόσο των εργαζόμενων όσο και όσων θα παρευρίσκονται
στους χώρους αυτούς. Επί τούτου, το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας έχει ήδη αρχίσει τη μελέτη για την ετοιμασία εκσυγχρονισμένου και ειδικού νομικού πλαισίου που θα έχει ως σκοπό τη βελτίωση των επιπέδων ασφάλειας και υγείας στους χώρους αναψυχής, στους οποίους θα περιληφθούν και οι χώροι διεξαγωγής αγώνων σε πίστες ταχύτητας.ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΤΖΗΣΤΥΛΙΑΝΟΥ
Διαφορες φωτο τραβηγμενες το 2008 απο την κατασκευη της πιστας στην 'Αχνα
Achna Speedway
Ο χωρος που περιλαμβανει την πιστα ειναι εκτασεως 20 στρεμματων...
Οπως βλεπετε το σχημα της πιστας θα εχει το σχημα της μεγαλονησου
Ο γυρος της Κυπρου λοιπον θα ειναι 1.3 km και με τα extensions (εξω απο το αρχικο σχημα) η πιστα θα εχει
συνολικο μηκος περιπου 2-2.5 km
Επισης δεξια θα περιλαμβανονται (φαινεται καθαρα στην δευτερη αεροφωτογραφια) και 1200 km drag strip (τωρα υπαρχουν μονο 800 km)...
αργοτερα λογω κανονισμων FIA θα προστεθει το υπολοιπο τμημα...
Το πλατος της πιστας θα ειναι 12μ
Τελευταια νεα τωρα...
Ηδη ξεκινησαν οι κτιριακες εγκαταστασεις του χωρου της γραμματειας,των πιτς και καφετεριας...
ακομα ομως δεν καταλαβα εαν εχει αρχισει η ασφαλτοστρωση...που αμφιβαλω..
γιατι δεν εχει δωθει οικοδομικη αδεια απο πολεοδομεια...Αληθεια βλεπετε καποια κοινα στοιχεια με το Αιγινιο και τον Θεοφραστου?????
Απο την διαμαρτηρια στο χωρο της πιστας στα τελη Αυγουστου του 2008
ΠΙΣΤΑ=ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ (γραφει το αυτοκολλητο)
για την λιστα και την πιστα...
Ακουστε τι υποστηριζει εκπροσωπος της εκει κυβερνησης σε εκπομπη της τηλεορασης...
CAPITAL TV (28-1-2007)
ΑΙΓΙΝΙΟ...ΑΧΝΑ...ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΡΓΟ ΘΕΑΤΕΣ!!!!!
-
Αναμεσα στην Λευκωσια και την Αγια Ναππα,στη περιοχη της 'Αχνας, ενας ιδιωτης ο Χρηστακης Χριστου προσπαθει εδω και χρονια να παρει αδεια για επισημη λειτουργια της πιστας που κατασκευασε...
η πιστα υπαρχει αλλα αδεια ακομα δεν εχει βγει...εχει κτιστει αυθερετα λενε οι αρχες..
Ο χωρος βρισκεται στις αγγλικες βασεις (υπαρχουν ομως εκει και κτιρια που κατοικουνται) και δεν μπορει να κτιστει τιποτα νομιμο λενε...
και οτι υπαρχει ηδη πρεπει να γκρεμιστει...οι ντοποιοι φοβονται οτι θα ψοφησουν τα ζωα στις φαρμες τους...
Απο την αλλη μια που δεν υπαρχει ακομα καποιο νομοσχεδιο κατατεθημενο στη Κυπριακη βουλη για δημιουργια πιστας στην Κυπρο,καμια ενεργεια δεν μπορει να γινει νομιμα...
Το κυπριακο κρατος κινειται σ' αυτο το θεμα με ρυθμους χελωνας...αραγε σκοπιμα?
(...απο κυπριακο δημοσιευμα το παρακατω που αποδεικνυει του λογου το αληθες)
'...Δυστυχώς η πολιτεία δεν δείχνει να το αντιλαμβάνεται. Το θέμα κόλλησε στη γραφειοκρατία και την έλλειψη πολιτικής.'
Ηδη εγινε ενα δικαστηριο στις 28 Αυγουστου του 2008...
Εγινε επισης και ειρηνικη διαμαρτηρια στο χωρο της πιστας,απο τους χομπιστες τις αυτοκινησης για την συνεχεια και ολοκληρωση του εργου του αυτοκινητοδρομιου...
(θα δειτε φωτο στο τελος)
Αληθεια βλεπετε καποια κοινα στοιχεια με το Αιγινιο και τον Θεοφραστου?????Kων/νος
(η αναδημοσιευση των αρθρων καθως και οι φωτογραφιες εχουν ως πηγη το forum του
Street Racers CY)
(2005)
Απάντηση ημερομηνίας 16 Αυγούστου 2005 του Υπουργού Εσωτερικών κ. Ανδρέα Χρίστου στην ερώτηση με αρ. 23.06.008.04.809, ημερομηνίας 14 Απριλίου 2005, της βουλευτού εκλογικής περιφέρειας Λευκωσίας κ. Ελένης Μαύρου
«Αναφορικά με τη δημιουργία πίστας αυτοκινήτων στην περιοχή της κοινότητας Μεννόγειας, σας πληροφορώ τα ακόλουθα:
Έχει υποβληθεί και εξετάζεται από το Επαρχιακό Κτηματολογικό Γραφείο Λάρνακας η αίτηση των Μιχάλη Μακρή και Γεώργιου Γεωργίου, από τη Λευκωσία, με αριθμό φακ. ΑΔΧ 14/2005, για εκμίσθωση των κρατικών κτημάτων με αριθμούς τεμαχίων 158 και 147 του κτηματολογικού σχεδίου L.41 της κοινότητας Μεννόγειας, με σκοπό τη δημιουργία πίστας αγωνιστικών αυτοκινήτων.
Για την αίτηση ζητήθηκαν με επιστολή του επαρχιακού κτηματολογικού λειτουργού Λάρνακας, με ημερομηνία 25 Φεβρουαρίου 2005, οι απόψεις των αρμόδιων υπηρεσιών και του κοινοτικού συμβουλίου Μεννόγειας. Μέχρι σήμερα εξασφαλίστηκαν οι απόψεις του αστυνομικού διευθυντή Λάρνακας, της Υπηρεσίας Περιβάλλοντος και του κοινοτικού συμβουλίου Μεννόγειας, που είναι θετικές, με ορισμένους όρους και νοουμένου ότι θα τηρηθούν όλες οι προϋποθέσεις που προνοεί η νομοθεσία, του επαρχιακού γεωργικού λειτουργού Λάρνακας, ο οποίος στις απόψεις του αναφέρει ότι ο προτεινόμενος σκοπός δεν αφορά γεωργοκτηνοτροφική ανάπτυξη και το τμήμα του δεν έχει ούτε ισχυρές απόψεις ούτε σοβαρούς λόγους ένστασης στη ζητούμενη εκμίσθωση. Εξασφαλίστηκαν επίσης οι απόψεις του γενικού διευθυντή του Κυπριακού Οργανισμού Αθλητισμού, ο οποίος φέρει ένσταση, επειδή πάγια θέση του οργανισμού είναι να μη συστήνει την εκμίσθωση κρατικής γης σε ιδιώτες. Σημειώνεται ότι οι θετικές απόψεις του κοινοτικού συμβουλίου Μεννόγειας λήφθηκαν κατά πλειοψηφία. Οι απόψεις του επαρχιακού λειτουργού του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως Αμμοχώστου και του επάρχου Λάρνακας δεν έχουν εξασφαλισθεί μέχρι σήμερα, αν και ζητήθηκαν με την ίδια πιο πάνω επιστολή του επαρχιακού κτηματολογικού λειτουργού Λάρνακας.
Άποψη του Τμήματος Κτηματολογίου και Χωρομετρίας είναι ότι ο σκοπός της αιτούμενης εκμίσθωσης από τους πιο πάνω ιδιώτες αιτητές δεν καλύπτεται από τους περί Ακινήτου Ιδιοκτησίας της Δημοκρατίας (Διάθεση) Κανονισμούς (ΚΔΠ 173/89). Όταν συμπληρωθεί πλήρως η εξέταση της αίτησης, θα ετοιμασθεί και θα υποβληθεί αιτιολογημένη έκθεση στην αρμόδια υπουργική επιτροπή για μελέτη και λήψη απόφασης.»
(2007)
Όλοι λένε 'ναι' στην κατασκευή πίστας διεξαγωγής αγώνων ταχύτητας στην Κύπρο. Υπουργείο Συγκοινωνιών, ΚΟΑ, Αστυνομία, και οργανώσεις που έχουν σχέση με αγωνιστικά αυτοκίνητα αλλά και μοτοσικλέτες συμφώνησαν χθες στη Βουλή ότι επιβάλλεται η κατασκευή και στην Κύπρο πίστας ή πιστών ταχύτητας, οι οποίες πέραν της μείωσης των δυστυχημάτων στους δρόμους, όπως τόνισαν, θα συμβάλουν και στην εμπέδωση αθλητικής συνείδησης ιδιαίτερα στους νέους, οι οποίοι είναι λάτρεις της ταχύτητας. Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων, Γιώργος Μορφάκης, ανέφερε ότι σχετικό νομοσχέδιο, το οποίο ετοιμάζει το Υπουργείο βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο επεξεργασίας του και ότι μέχρι τον προσεχή Οκτώβριο αυτό θα κατατεθεί στη Βουλή. Μιλώντας χθες ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών και Έργων, ο κ. Μορφάκης ανέφερε ότι κεντρικός άξονας του νομοσχεδίου θα είναι η ασφάλεια και η υγεία των διαγωνιζομένων σε αγώνες ταχύτητας αλλά και αυτών που θα παρακολουθούν. Με την κατασκευή πίστας, πρόσθεσε, θα παρέχεται η δυνατότητα να συμμετέχουν σε αγώνες ταχύτητας όσοι επιθυμούν και υπέδειξε ότι η ύπαρξη πίστας θα αποτρέπει τη διεξαγωγή αγώνων ταχύτητας μέσα στους δρόμους, όπως δυστυχώς σήμερα συμβαίνει.
Τις ίδιες θέσεις υποστήριξαν και οι εκπρόσωποι όλων των φορέων των αυτοκινητιστών που έχουν σχέση με αγώνες ταχύτητας, καθώς επίσης οι εκπρόσωποι της Αστυνομίας και του ΚΟΑ. Οι διαφωνίες όσων πήραν μέρος στη συζήτηση και εξέφρασαν απόψεις εστιάστηκαν μόνο στο αν πρέπει να δοθεί μια άδεια ή αν το θέμα αυτό αφεθεί στον ελεύθερο ανταγωνισμό. Η κατασκευή μιας σύγχρονης πίστας, όπως λέχθηκε, κοστίζει κοντά στα £3 εκ. Επίσης, όλοι τάχθηκαν ότι στο χώρο της πίστας θα μπορούν να υπάρχουν και άλλες εγκαταστάσεις, όπως πάρκα διδασκαλίας και εκπαίδευσης οδηγών.
(2007)
Δεν βιάζεται κανένας για τις πίστες ταχύτητας
Ζήσε... Μάρτη μου
Λογικό είναι οι προεδρικές εκλογές να θεωρούνται ορόσημο για το πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό γίγνεσθαι. Ποιος θα το έλεγε όμως ότι θα αποτελούσαν και την αφετηρία για την... τελική κούρσα στο δημόσιο διάλογο για θεσμοθέτηση της δημιουργίας και λειτουργίας πίστας ταχύτητας και στην Κύπρο! Το θέμα συζητήθηκε μέσα του περασμένου Φεβρουαρίου ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών, παρουσία όλων των εμπλεκομένων. Με καθυστέρηση δύο ετών είχε αναλυθεί η πρόταση νόμου που κατέθεσε το 2005 ο βουλευτής του Δημοκρατικού Συναγερμού Γιώργος Γεωργίου.
Η πρόταση είχε κατατεθεί δηλαδή τότε που είχε ξεσπάσει κι ο σάλος για τις παράνομες κούρσες ταχύτητας στο δημόσιο οδικό δίκτυο και τα μοτιφαρισμένα αυτοκίνητα που τρέχουν σαν δαιμονισμένα, παρασύροντας στο θάνατο αρκετούς νέους που συμμετέχουν σε τέτοιες κούρσες. Οι αρμόδιοι φορείς είχαν κληθεί από τη Βουλή να συνεργαστούν και να καταθέσουν λεπτομερώς τις απόψεις τους επί της πρότασης νόμου. Το συντονισμό διεξάγει το γραφείο για την οδική ασφάλεια που εδρεύει στο Υπουργείο Συγκοινωνιών υπό τον Γιώργο Μορφάκη. Όπως ο ίδιος ανέφερε στον 'Π', το χρονοδιάγραμμα για κατάθεση των απόψεων στη Βουλή ήταν εντός Νοεμβρίου. Ωστόσο, δεν έχουν γεφυρωθεί όλες οι απόψεις κι ένεκα του ότι η Βουλή θα κλείσει έως τις προεδρικές εκλογές, θα γίνει εκμετάλλευση του χρόνου, ώστε τα υπομνήματα θα κατατεθούν τον προσεχή Μάρτιο χωρίς άλλη καθυστέρηση.
Την περασμένη βδομάδα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη όλων των αρμοδίων φορέων, της Αστυνομίας, των Υπουργείων, των κυβερνητικών τμημάτων, της Νομικής Υπηρεσίας, του Κυπριακού Οργανισμού Αθλητισμού, των Ομοσπονδιών και των Συνδέσμων Αυτοκινήτων και Μοτοσικλετών, η οποία θα πρέπει να επαναληφθεί για να συζητηθούν διεξοδικά όλα τα ζητήματα.
Επί της ουσίας της πρότασης του Γιώργου Γεωργίου δεν φαίνεται να αλλάζουν πολλά πράγματα. Στόχος είναι να δημιουργηθούν πλιστες ταχύτητας διεθνών προδιαγραφών, κάτι που πιστεύεται ότι θα θέσει τέρμα στις παράνομες κούρσες που διεξάγονται με πρωταγωνιστές νεαρούς, κυρίως, με πειραγμένα αυτοκίνητα.Εν ολίγοις θα αυξήσει την οδική ασφάλεια. Οι απόψεις που θα τεθούν στοχεύουν στην ενίσχυση του νομοθετήματος. Μεταξύ των θεμάτων που θα ρυθμιστούν είναι κι αυτό του carting, καθώς όπως διαφάνηκε από το θανατηφόρο ατύχημα σε πίστα go-carts που είχε συμβεί πριν μερικούς μήνες στην Πάφο, οι πίστες αυτές δεν λειτουργούν ούτε κι ελέγχονται βάσει διεθνών προτύπων ασφαλείας.
ΜΙΡΑΝΤΑ ΛΥΣΑΝΔΡΟΥ
Κωδικός άρθρου: 757015
ΠΟΛΙΤΗΣ - 27/11/2007, Σελίδα: 50
(2008)
Πίστα ταχύτητας διχάζει το Δασάκι Άχνας
Διαστάσεις θρίλερ προσλαμβάνει η υπόθεση δημιουργίας πίστας ταχύτητας σε περιοχή μεταξύ των κοινοτήτων Δάσους Άχνας και Αυγόρου, καθώς οι Βρετανικές Βάσεις μετά από μια τετραετία, αποφάσισαν να κινηθούν δυναμικά εναντίον του ιδιοκτήτη.
Βρετανικό Δικαστήριο στη Δεκέλεια, εξέδωσε πριν από τρεις μέρες ένταλμα σύλληψης εναντίον του Χριστάκη Χρίστου από το Δασάκι Άχνας, ιδιοκτήτη της πίστας, με την κατηγορία της παραβίασης προηγούμενων διαταγμάτων που προνοούσαν την αναστολή κάθε έργου στην υπό κατασκευή πίστα. Ο Χρίστου, που αναζητήθηκε επανειλημμένα στην οικία του, απουσίαζε στο εξωτερικό. Χθες το πρωί, μετά την επιστροφή του, παρουσιάστηκε αυτόβουλα στην Αστυνομία και λίγη ώρα αργότερα προσήχθηκε ενώπιον Βρετανικού Δικαστηρίου του οποίου προήδρευε Άγγλος Δικαστής.
Στο Δικαστήριο κατέφθασαν μερικές δεκάδες συγγενείς και φίλοι του Χρίστου, έτοιμοι να του συμπαρασταθούν σε περίπτωση που του επιβαλλόταν ποινή κράτησης. Τελικά το Δικαστήριο διέταξε τον κατηγορούμενο να παρουσιαστεί σε δύο δικάσιμες μέρες ενώπιον του, στις 28 και 29 Αυγούστου, όπου θα αντιμετωπίσει όλες τις κατηγορίες και υποθέσεις που εκκρεμούν εναντίον του και χρονολογούνται από το 2005. Σε δηλώσεις του ο Χρίστου ανέφερε ότι η υπόθεση του άρχισε από το 2004, όταν άρχισε τις προεργασίες για δημιουργία πίστας ταχύτητας στο Δασάκι της Άχνας.
Το 2005, πρόσθεσε, υπέβαλε στα αρμόδια τμήματα της Δημοκρατίας Σχέδια και άλλα έγγραφα για αδειοδότηση της πίστας, αλλά μέχρι τώρα δεν έλαβε απαντήσεις. Επιπρόσθετα αντιμετωπίζει και την αντίθεση των Βρετανικών Βάσεων. Είπε ακόμη ότι για το εγχείρημα του δαπάνησε πέραν από δύο εκατομμύρια ευρώ και οπωσδήποτε θα το ολοκληρώσει, διαφορετικά θα καταστραφεί οικονομικά.** Διερωτήθηκε ακόμη γιατί το κράτος τον καταδιώκει, τη στιγμή που οι πίστες ταχύτητας θα έλυαν πολλά προβλήματα από τους δρόμους, στους οποίους καταφεύγουν νεαροί που αρέσκονται στο άθλημα της ταχύτητας.** Συμπαράσταση προς το Χρίστο, εξέφρασαν και αρκετοί φίλοι του, κάποιοι από τους οποίους προέρχονταν από άλλες επαρχίες. Σημειώνεται ότι η πολύκροτη υπόθεση, έχει διχάσει και το Δασάκι Άχνας, όπου μερίδα κατοίκων αντιδρά στην κατασκευή της πίστας για διάφορους λόγους. Παρόλο που η πίστα ακόμη δεν είναι σε λειτουργικό στάδιο, εντούτοις η υποδομή της έχει προχωρήσει σημαντικά.ΠΑΜΠΟΣ ΒΑΣΙΛΑΣ
(2008)
Κατατίθεται σύντομα στη Βουλή το νομοσχέδιο για δημιουργια αυτοκινητοδρομιων
Κατατίθεται σύντομα στη Βουλή το νομοσχέδιο ΜΕΧΡΙ το τέλος του χρόνου, όπως εκτιμάται, θα δοθούν οι πρώτες άδειες για λειτουργία χώρων διεξαγωγής αγώνων ή και άλλων δραστηριοτήτων με μηχανοκίνητα οχήματα, για τα οποία υπάρχει, όπως αποδεικνύεται, μεγάλο ενδιαφέρον. Ο Γενικός Διευθυντής του Υπ. Συγκοινωνιών Μάκης Κωνσταντινίδης, με επιστολή του προς τη Βουλή, ενημερώνει το Σώμα ότι η ετοιμασία του νομοθετικού πλαισίου που θα διέπει τη λειτουργία αυτών των χώρων προχωρεί τάχιστα και ότι με την ολοκλήρωσή του, το σχετικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί στην κοινοβουλευτική επιτροπή Συγκοινωνιών με σκοπό να ψηφιστεί.
Για την ετοιμασία του νομοθετικού πλαισίου, που να σημειωθεί βασίζεται στην πρόταση νόμου που κατέθεσε ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Γιώργος Γεωργίου, έχουν εμπλακεί τρία υπουργεία. Τα Υπουργεία Συγκοινωνιών, Εσωτερικών και Εργασίας. Το Υπουργείο Συγκοινωνιών ανέλαβε τον συντονιστικό ρόλο. Για το σκοπό αυτό έγινε σειρά συναντήσεων αρμοδίων του Υπουργείου με όλες τις εμπλεκόμενες κρατικές υπηρεσίες και φορείς καθώς και ευρεία σύσκεψη όλων των εμπλεκομένων. Με βάση τις θέσεις που διατυπώθηκαν, διαπιστώθηκε ότι πολλές από τις πρόνοιες που περιλαμβάνονται στην πρόταση νόμου, αφορούν διαδικασίες που εμπίπτουν σε υφιστάμενες νομοθεσίες και συ γκεκριμένα στον περί Πολεοδομίας και Χωροταξίας Νόμο, στον περί Δήμων Νόμο και στον περί Κοινοτήτων Νόμο. Ως εκ τούτου κρίθηκε σκόπιμο να εμπλακεί και το Υπουργείο Εσωτερικών. Σε δυο συσκέψεις που πραγματοποιήθηκαν για το εν λόγω θέμα, συμφωνήθηκε όπως, το Υπουργείο Εσωτερικών εντοπίσει στην πρόταση νόμου τις πρόνοιες που εμπίπτουν σε διατάξεις υφιστάμενης νομοθεσίας και στη συνέχεια να ετοιμαστούν, με συνεργασία των δυο Υπουργείων, οι θέσεις που θα υποβληθούν στη Βουλή. Πρόκειται oυσιαστικά για τους όρους και τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληρούνται για την παραχώρηση των απαιτούμενων αδειών, οι οποίες θα καθορίζουν τις προδιαγραφές κατασκευής των χώρων διεξαγωγής αγώνων. Σύμφωνα με την ενημερωτική επιστολή του κ. Κωνσταντινίδη, η ετοιμασία της νομοθεσίας που αφορά το σκέλος αυτό έχει ολοκληρωθεί.
Το δεύτερο σκέλος που είναι εξίσου σημαντικό, βρίσκεται ενώπιον του Υπουργείου Εργασίας και αφορά την ασφάλεια των χώρων αυτών αλλά και την υγεία τόσο των εργαζόμενων όσο και όσων θα παρευρίσκονται
στους χώρους αυτούς. Επί τούτου, το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας έχει ήδη αρχίσει τη μελέτη για την ετοιμασία εκσυγχρονισμένου και ειδικού νομικού πλαισίου που θα έχει ως σκοπό τη βελτίωση των επιπέδων ασφάλειας και υγείας στους χώρους αναψυχής, στους οποίους θα περιληφθούν και οι χώροι διεξαγωγής αγώνων σε πίστες ταχύτητας.ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΤΖΗΣΤΥΛΙΑΝΟΥ
Διαφορες φωτο τραβηγμενες το 2008 απο την κατασκευη της πιστας στην 'Αχνα
Achna Speedway
Ο χωρος που περιλαμβανει την πιστα ειναι εκτασεως 20 στρεμματων...
Οπως βλεπετε το σχημα της πιστας θα εχει το σχημα της μεγαλονησου
Ο γυρος της Κυπρου λοιπον θα ειναι 1.3 km και με τα extensions (εξω απο το αρχικο σχημα) η πιστα θα εχει
συνολικο μηκος περιπου 2-2.5 km
Επισης δεξια θα περιλαμβανονται (φαινεται καθαρα στην δευτερη αεροφωτογραφια) και 1200 km drag strip (τωρα υπαρχουν μονο 800 km)...
αργοτερα λογω κανονισμων FIA θα προστεθει το υπολοιπο τμημα...
Το πλατος της πιστας θα ειναι 12μ
Τελευταια νεα τωρα...
Ηδη ξεκινησαν οι κτιριακες εγκαταστασεις του χωρου της γραμματειας,των πιτς και καφετεριας...
ακομα ομως δεν καταλαβα εαν εχει αρχισει η ασφαλτοστρωση...που αμφιβαλω..
γιατι δεν εχει δωθει οικοδομικη αδεια απο πολεοδομεια...Αληθεια βλεπετε καποια κοινα στοιχεια με το Αιγινιο και τον Θεοφραστου?????
Απο την διαμαρτηρια στο χωρο της πιστας στα τελη Αυγουστου του 2008
ΠΙΣΤΑ=ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ (γραφει το αυτοκολλητο)
για την λιστα και την πιστα...
Ακουστε τι υποστηριζει εκπροσωπος της εκει κυβερνησης σε εκπομπη της τηλεορασης...
CAPITAL TV (28-1-2007)
ΑΙΓΙΝΙΟ...ΑΧΝΑ...ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΡΓΟ ΘΕΑΤΕΣ!!!!!
-
Αναμεσα στην Λευκωσια και την Αγια Ναππα,στη περιοχη της 'Αχνας, ενας ιδιωτης ο Χρηστακης Χριστου προσπαθει εδω και χρονια να παρει αδεια για επισημη λειτουργια της πιστας που κατασκευασε...
η πιστα υπαρχει αλλα αδεια ακομα δεν εχει βγει...εχει κτιστει αυθερετα λενε οι αρχες..
Ο χωρος βρισκεται στις αγγλικες βασεις (υπαρχουν ομως εκει και κτιρια που κατοικουνται) και δεν μπορει να κτιστει τιποτα νομιμο λενε...
και οτι υπαρχει ηδη πρεπει να γκρεμιστει...οι ντοποιοι φοβονται οτι θα ψοφησουν τα ζωα στις φαρμες τους...
Απο την αλλη μια που δεν υπαρχει ακομα καποιο νομοσχεδιο κατατεθημενο στη Κυπριακη βουλη για δημιουργια πιστας στην Κυπρο,καμια ενεργεια δεν μπορει να γινει νομιμα...
Το κυπριακο κρατος κινειται σ' αυτο το θεμα με ρυθμους χελωνας...αραγε σκοπιμα?
(...απο κυπριακο δημοσιευμα το παρακατω που αποδεικνυει του λογου το αληθες)
'...Δυστυχώς η πολιτεία δεν δείχνει να το αντιλαμβάνεται. Το θέμα κόλλησε στη γραφειοκρατία και την έλλειψη πολιτικής.'
Ηδη εγινε ενα δικαστηριο στις 28 Αυγουστου του 2008...
Εγινε επισης και ειρηνικη διαμαρτηρια στο χωρο της πιστας,απο τους χομπιστες τις αυτοκινησης για την συνεχεια και ολοκληρωση του εργου του αυτοκινητοδρομιου...
(θα δειτε φωτο στο τελος)
Αληθεια βλεπετε καποια κοινα στοιχεια με το Αιγινιο και τον Θεοφραστου?????Kων/νος
(η αναδημοσιευση των αρθρων καθως και οι φωτογραφιες εχουν ως πηγη το forum του
Street Racers CY)
(2005)
Απάντηση ημερομηνίας 16 Αυγούστου 2005 του Υπουργού Εσωτερικών κ. Ανδρέα Χρίστου στην ερώτηση με αρ. 23.06.008.04.809, ημερομηνίας 14 Απριλίου 2005, της βουλευτού εκλογικής περιφέρειας Λευκωσίας κ. Ελένης Μαύρου
«Αναφορικά με τη δημιουργία πίστας αυτοκινήτων στην περιοχή της κοινότητας Μεννόγειας, σας πληροφορώ τα ακόλουθα:
Έχει υποβληθεί και εξετάζεται από το Επαρχιακό Κτηματολογικό Γραφείο Λάρνακας η αίτηση των Μιχάλη Μακρή και Γεώργιου Γεωργίου, από τη Λευκωσία, με αριθμό φακ. ΑΔΧ 14/2005, για εκμίσθωση των κρατικών κτημάτων με αριθμούς τεμαχίων 158 και 147 του κτηματολογικού σχεδίου L.41 της κοινότητας Μεννόγειας, με σκοπό τη δημιουργία πίστας αγωνιστικών αυτοκινήτων.
Για την αίτηση ζητήθηκαν με επιστολή του επαρχιακού κτηματολογικού λειτουργού Λάρνακας, με ημερομηνία 25 Φεβρουαρίου 2005, οι απόψεις των αρμόδιων υπηρεσιών και του κοινοτικού συμβουλίου Μεννόγειας. Μέχρι σήμερα εξασφαλίστηκαν οι απόψεις του αστυνομικού διευθυντή Λάρνακας, της Υπηρεσίας Περιβάλλοντος και του κοινοτικού συμβουλίου Μεννόγειας, που είναι θετικές, με ορισμένους όρους και νοουμένου ότι θα τηρηθούν όλες οι προϋποθέσεις που προνοεί η νομοθεσία, του επαρχιακού γεωργικού λειτουργού Λάρνακας, ο οποίος στις απόψεις του αναφέρει ότι ο προτεινόμενος σκοπός δεν αφορά γεωργοκτηνοτροφική ανάπτυξη και το τμήμα του δεν έχει ούτε ισχυρές απόψεις ούτε σοβαρούς λόγους ένστασης στη ζητούμενη εκμίσθωση. Εξασφαλίστηκαν επίσης οι απόψεις του γενικού διευθυντή του Κυπριακού Οργανισμού Αθλητισμού, ο οποίος φέρει ένσταση, επειδή πάγια θέση του οργανισμού είναι να μη συστήνει την εκμίσθωση κρατικής γης σε ιδιώτες. Σημειώνεται ότι οι θετικές απόψεις του κοινοτικού συμβουλίου Μεννόγειας λήφθηκαν κατά πλειοψηφία. Οι απόψεις του επαρχιακού λειτουργού του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως Αμμοχώστου και του επάρχου Λάρνακας δεν έχουν εξασφαλισθεί μέχρι σήμερα, αν και ζητήθηκαν με την ίδια πιο πάνω επιστολή του επαρχιακού κτηματολογικού λειτουργού Λάρνακας.
Άποψη του Τμήματος Κτηματολογίου και Χωρομετρίας είναι ότι ο σκοπός της αιτούμενης εκμίσθωσης από τους πιο πάνω ιδιώτες αιτητές δεν καλύπτεται από τους περί Ακινήτου Ιδιοκτησίας της Δημοκρατίας (Διάθεση) Κανονισμούς (ΚΔΠ 173/89). Όταν συμπληρωθεί πλήρως η εξέταση της αίτησης, θα ετοιμασθεί και θα υποβληθεί αιτιολογημένη έκθεση στην αρμόδια υπουργική επιτροπή για μελέτη και λήψη απόφασης.»
(2007)
Όλοι λένε 'ναι' στην κατασκευή πίστας διεξαγωγής αγώνων ταχύτητας στην Κύπρο. Υπουργείο Συγκοινωνιών, ΚΟΑ, Αστυνομία, και οργανώσεις που έχουν σχέση με αγωνιστικά αυτοκίνητα αλλά και μοτοσικλέτες συμφώνησαν χθες στη Βουλή ότι επιβάλλεται η κατασκευή και στην Κύπρο πίστας ή πιστών ταχύτητας, οι οποίες πέραν της μείωσης των δυστυχημάτων στους δρόμους, όπως τόνισαν, θα συμβάλουν και στην εμπέδωση αθλητικής συνείδησης ιδιαίτερα στους νέους, οι οποίοι είναι λάτρεις της ταχύτητας. Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων, Γιώργος Μορφάκης, ανέφερε ότι σχετικό νομοσχέδιο, το οποίο ετοιμάζει το Υπουργείο βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο επεξεργασίας του και ότι μέχρι τον προσεχή Οκτώβριο αυτό θα κατατεθεί στη Βουλή. Μιλώντας χθες ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών και Έργων, ο κ. Μορφάκης ανέφερε ότι κεντρικός άξονας του νομοσχεδίου θα είναι η ασφάλεια και η υγεία των διαγωνιζομένων σε αγώνες ταχύτητας αλλά και αυτών που θα παρακολουθούν. Με την κατασκευή πίστας, πρόσθεσε, θα παρέχεται η δυνατότητα να συμμετέχουν σε αγώνες ταχύτητας όσοι επιθυμούν και υπέδειξε ότι η ύπαρξη πίστας θα αποτρέπει τη διεξαγωγή αγώνων ταχύτητας μέσα στους δρόμους, όπως δυστυχώς σήμερα συμβαίνει.
Τις ίδιες θέσεις υποστήριξαν και οι εκπρόσωποι όλων των φορέων των αυτοκινητιστών που έχουν σχέση με αγώνες ταχύτητας, καθώς επίσης οι εκπρόσωποι της Αστυνομίας και του ΚΟΑ. Οι διαφωνίες όσων πήραν μέρος στη συζήτηση και εξέφρασαν απόψεις εστιάστηκαν μόνο στο αν πρέπει να δοθεί μια άδεια ή αν το θέμα αυτό αφεθεί στον ελεύθερο ανταγωνισμό. Η κατασκευή μιας σύγχρονης πίστας, όπως λέχθηκε, κοστίζει κοντά στα £3 εκ. Επίσης, όλοι τάχθηκαν ότι στο χώρο της πίστας θα μπορούν να υπάρχουν και άλλες εγκαταστάσεις, όπως πάρκα διδασκαλίας και εκπαίδευσης οδηγών.
(2007)
Δεν βιάζεται κανένας για τις πίστες ταχύτητας
Ζήσε... Μάρτη μου
Λογικό είναι οι προεδρικές εκλογές να θεωρούνται ορόσημο για το πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό γίγνεσθαι. Ποιος θα το έλεγε όμως ότι θα αποτελούσαν και την αφετηρία για την... τελική κούρσα στο δημόσιο διάλογο για θεσμοθέτηση της δημιουργίας και λειτουργίας πίστας ταχύτητας και στην Κύπρο! Το θέμα συζητήθηκε μέσα του περασμένου Φεβρουαρίου ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών, παρουσία όλων των εμπλεκομένων. Με καθυστέρηση δύο ετών είχε αναλυθεί η πρόταση νόμου που κατέθεσε το 2005 ο βουλευτής του Δημοκρατικού Συναγερμού Γιώργος Γεωργίου.
Η πρόταση είχε κατατεθεί δηλαδή τότε που είχε ξεσπάσει κι ο σάλος για τις παράνομες κούρσες ταχύτητας στο δημόσιο οδικό δίκτυο και τα μοτιφαρισμένα αυτοκίνητα που τρέχουν σαν δαιμονισμένα, παρασύροντας στο θάνατο αρκετούς νέους που συμμετέχουν σε τέτοιες κούρσες. Οι αρμόδιοι φορείς είχαν κληθεί από τη Βουλή να συνεργαστούν και να καταθέσουν λεπτομερώς τις απόψεις τους επί της πρότασης νόμου. Το συντονισμό διεξάγει το γραφείο για την οδική ασφάλεια που εδρεύει στο Υπουργείο Συγκοινωνιών υπό τον Γιώργο Μορφάκη. Όπως ο ίδιος ανέφερε στον 'Π', το χρονοδιάγραμμα για κατάθεση των απόψεων στη Βουλή ήταν εντός Νοεμβρίου. Ωστόσο, δεν έχουν γεφυρωθεί όλες οι απόψεις κι ένεκα του ότι η Βουλή θα κλείσει έως τις προεδρικές εκλογές, θα γίνει εκμετάλλευση του χρόνου, ώστε τα υπομνήματα θα κατατεθούν τον προσεχή Μάρτιο χωρίς άλλη καθυστέρηση.
Την περασμένη βδομάδα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη όλων των αρμοδίων φορέων, της Αστυνομίας, των Υπουργείων, των κυβερνητικών τμημάτων, της Νομικής Υπηρεσίας, του Κυπριακού Οργανισμού Αθλητισμού, των Ομοσπονδιών και των Συνδέσμων Αυτοκινήτων και Μοτοσικλετών, η οποία θα πρέπει να επαναληφθεί για να συζητηθούν διεξοδικά όλα τα ζητήματα.
Επί της ουσίας της πρότασης του Γιώργου Γεωργίου δεν φαίνεται να αλλάζουν πολλά πράγματα. Στόχος είναι να δημιουργηθούν πλιστες ταχύτητας διεθνών προδιαγραφών, κάτι που πιστεύεται ότι θα θέσει τέρμα στις παράνομες κούρσες που διεξάγονται με πρωταγωνιστές νεαρούς, κυρίως, με πειραγμένα αυτοκίνητα.Εν ολίγοις θα αυξήσει την οδική ασφάλεια. Οι απόψεις που θα τεθούν στοχεύουν στην ενίσχυση του νομοθετήματος. Μεταξύ των θεμάτων που θα ρυθμιστούν είναι κι αυτό του carting, καθώς όπως διαφάνηκε από το θανατηφόρο ατύχημα σε πίστα go-carts που είχε συμβεί πριν μερικούς μήνες στην Πάφο, οι πίστες αυτές δεν λειτουργούν ούτε κι ελέγχονται βάσει διεθνών προτύπων ασφαλείας.
ΜΙΡΑΝΤΑ ΛΥΣΑΝΔΡΟΥ
Κωδικός άρθρου: 757015
ΠΟΛΙΤΗΣ - 27/11/2007, Σελίδα: 50
(2008)
Πίστα ταχύτητας διχάζει το Δασάκι Άχνας
Διαστάσεις θρίλερ προσλαμβάνει η υπόθεση δημιουργίας πίστας ταχύτητας σε περιοχή μεταξύ των κοινοτήτων Δάσους Άχνας και Αυγόρου, καθώς οι Βρετανικές Βάσεις μετά από μια τετραετία, αποφάσισαν να κινηθούν δυναμικά εναντίον του ιδιοκτήτη.
Βρετανικό Δικαστήριο στη Δεκέλεια, εξέδωσε πριν από τρεις μέρες ένταλμα σύλληψης εναντίον του Χριστάκη Χρίστου από το Δασάκι Άχνας, ιδιοκτήτη της πίστας, με την κατηγορία της παραβίασης προηγούμενων διαταγμάτων που προνοούσαν την αναστολή κάθε έργου στην υπό κατασκευή πίστα. Ο Χρίστου, που αναζητήθηκε επανειλημμένα στην οικία του, απουσίαζε στο εξωτερικό. Χθες το πρωί, μετά την επιστροφή του, παρουσιάστηκε αυτόβουλα στην Αστυνομία και λίγη ώρα αργότερα προσήχθηκε ενώπιον Βρετανικού Δικαστηρίου του οποίου προήδρευε Άγγλος Δικαστής.
Στο Δικαστήριο κατέφθασαν μερικές δεκάδες συγγενείς και φίλοι του Χρίστου, έτοιμοι να του συμπαρασταθούν σε περίπτωση που του επιβαλλόταν ποινή κράτησης. Τελικά το Δικαστήριο διέταξε τον κατηγορούμενο να παρουσιαστεί σε δύο δικάσιμες μέρες ενώπιον του, στις 28 και 29 Αυγούστου, όπου θα αντιμετωπίσει όλες τις κατηγορίες και υποθέσεις που εκκρεμούν εναντίον του και χρονολογούνται από το 2005. Σε δηλώσεις του ο Χρίστου ανέφερε ότι η υπόθεση του άρχισε από το 2004, όταν άρχισε τις προεργασίες για δημιουργία πίστας ταχύτητας στο Δασάκι της Άχνας.
Το 2005, πρόσθεσε, υπέβαλε στα αρμόδια τμήματα της Δημοκρατίας Σχέδια και άλλα έγγραφα για αδειοδότηση της πίστας, αλλά μέχρι τώρα δεν έλαβε απαντήσεις. Επιπρόσθετα αντιμετωπίζει και την αντίθεση των Βρετανικών Βάσεων. Είπε ακόμη ότι για το εγχείρημα του δαπάνησε πέραν από δύο εκατομμύρια ευρώ και οπωσδήποτε θα το ολοκληρώσει, διαφορετικά θα καταστραφεί οικονομικά.** Διερωτήθηκε ακόμη γιατί το κράτος τον καταδιώκει, τη στιγμή που οι πίστες ταχύτητας θα έλυαν πολλά προβλήματα από τους δρόμους, στους οποίους καταφεύγουν νεαροί που αρέσκονται στο άθλημα της ταχύτητας.** Συμπαράσταση προς το Χρίστο, εξέφρασαν και αρκετοί φίλοι του, κάποιοι από τους οποίους προέρχονταν από άλλες επαρχίες. Σημειώνεται ότι η πολύκροτη υπόθεση, έχει διχάσει και το Δασάκι Άχνας, όπου μερίδα κατοίκων αντιδρά στην κατασκευή της πίστας για διάφορους λόγους. Παρόλο που η πίστα ακόμη δεν είναι σε λειτουργικό στάδιο, εντούτοις η υποδομή της έχει προχωρήσει σημαντικά.ΠΑΜΠΟΣ ΒΑΣΙΛΑΣ
(2008)
Κατατίθεται σύντομα στη Βουλή το νομοσχέδιο για δημιουργια αυτοκινητοδρομιων
Κατατίθεται σύντομα στη Βουλή το νομοσχέδιο ΜΕΧΡΙ το τέλος του χρόνου, όπως εκτιμάται, θα δοθούν οι πρώτες άδειες για λειτουργία χώρων διεξαγωγής αγώνων ή και άλλων δραστηριοτήτων με μηχανοκίνητα οχήματα, για τα οποία υπάρχει, όπως αποδεικνύεται, μεγάλο ενδιαφέρον. Ο Γενικός Διευθυντής του Υπ. Συγκοινωνιών Μάκης Κωνσταντινίδης, με επιστολή του προς τη Βουλή, ενημερώνει το Σώμα ότι η ετοιμασία του νομοθετικού πλαισίου που θα διέπει τη λειτουργία αυτών των χώρων προχωρεί τάχιστα και ότι με την ολοκλήρωσή του, το σχετικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί στην κοινοβουλευτική επιτροπή Συγκοινωνιών με σκοπό να ψηφιστεί.
Για την ετοιμασία του νομοθετικού πλαισίου, που να σημειωθεί βασίζεται στην πρόταση νόμου που κατέθεσε ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Γιώργος Γεωργίου, έχουν εμπλακεί τρία υπουργεία. Τα Υπουργεία Συγκοινωνιών, Εσωτερικών και Εργασίας. Το Υπουργείο Συγκοινωνιών ανέλαβε τον συντονιστικό ρόλο. Για το σκοπό αυτό έγινε σειρά συναντήσεων αρμοδίων του Υπουργείου με όλες τις εμπλεκόμενες κρατικές υπηρεσίες και φορείς καθώς και ευρεία σύσκεψη όλων των εμπλεκομένων. Με βάση τις θέσεις που διατυπώθηκαν, διαπιστώθηκε ότι πολλές από τις πρόνοιες που περιλαμβάνονται στην πρόταση νόμου, αφορούν διαδικασίες που εμπίπτουν σε υφιστάμενες νομοθεσίες και συ γκεκριμένα στον περί Πολεοδομίας και Χωροταξίας Νόμο, στον περί Δήμων Νόμο και στον περί Κοινοτήτων Νόμο. Ως εκ τούτου κρίθηκε σκόπιμο να εμπλακεί και το Υπουργείο Εσωτερικών. Σε δυο συσκέψεις που πραγματοποιήθηκαν για το εν λόγω θέμα, συμφωνήθηκε όπως, το Υπουργείο Εσωτερικών εντοπίσει στην πρόταση νόμου τις πρόνοιες που εμπίπτουν σε διατάξεις υφιστάμενης νομοθεσίας και στη συνέχεια να ετοιμαστούν, με συνεργασία των δυο Υπουργείων, οι θέσεις που θα υποβληθούν στη Βουλή. Πρόκειται oυσιαστικά για τους όρους και τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληρούνται για την παραχώρηση των απαιτούμενων αδειών, οι οποίες θα καθορίζουν τις προδιαγραφές κατασκευής των χώρων διεξαγωγής αγώνων. Σύμφωνα με την ενημερωτική επιστολή του κ. Κωνσταντινίδη, η ετοιμασία της νομοθεσίας που αφορά το σκέλος αυτό έχει ολοκληρωθεί.
Το δεύτερο σκέλος που είναι εξίσου σημαντικό, βρίσκεται ενώπιον του Υπουργείου Εργασίας και αφορά την ασφάλεια των χώρων αυτών αλλά και την υγεία τόσο των εργαζόμενων όσο και όσων θα παρευρίσκονται
στους χώρους αυτούς. Επί τούτου, το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας έχει ήδη αρχίσει τη μελέτη για την ετοιμασία εκσυγχρονισμένου και ειδικού νομικού πλαισίου που θα έχει ως σκοπό τη βελτίωση των επιπέδων ασφάλειας και υγείας στους χώρους αναψυχής, στους οποίους θα περιληφθούν και οι χώροι διεξαγωγής αγώνων σε πίστες ταχύτητας.ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΤΖΗΣΤΥΛΙΑΝΟΥ
Διαφορες φωτο τραβηγμενες το 2008 απο την κατασκευη της πιστας στην 'Αχνα
Achna Speedway
Ο χωρος που περιλαμβανει την πιστα ειναι εκτασεως 20 στρεμματων...
Οπως βλεπετε το σχημα της πιστας θα εχει το σχημα της μεγαλονησου
Ο γυρος της Κυπρου λοιπον θα ειναι 1.3 km και με τα extensions (εξω απο το αρχικο σχημα) η πιστα θα εχει
συνολικο μηκος περιπου 2-2.5 km
Επισης δεξια θα περιλαμβανονται (φαινεται καθαρα στην δευτερη αεροφωτογραφια) και 1200 km drag strip (τωρα υπαρχουν μονο 800 km)...
αργοτερα λογω κανονισμων FIA θα προστεθει το υπολοιπο τμημα...
Το πλατος της πιστας θα ειναι 12μ
Τελευταια νεα τωρα...
Ηδη ξεκινησαν οι κτιριακες εγκαταστασεις του χωρου της γραμματειας,των πιτς και καφετεριας...
ακομα ομως δεν καταλαβα εαν εχει αρχισει η ασφαλτοστρωση...που αμφιβαλω..
γιατι δεν εχει δωθει οικοδομικη αδεια απο πολεοδομεια...Αληθεια βλεπετε καποια κοινα στοιχεια με το Αιγινιο και τον Θεοφραστου?????
Απο την διαμαρτηρια στο χωρο της πιστας στα τελη Αυγουστου του 2008
ΠΙΣΤΑ=ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ (γραφει το αυτοκολλητο)
για την λιστα και την πιστα...
Ακουστε τι υποστηριζει εκπροσωπος της εκει κυβερνησης σε εκπομπη της τηλεορασης...
CAPITAL TV (28-1-2007)
ΑΙΓΙΝΙΟ...ΑΧΝΑ...ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΡΓΟ ΘΕΑΤΕΣ!!!!!
-
Τελικά δεν πήραν όλα τα καλά στοιχεία των Άγγλων...
-
ενταξει δεν εχει κ 100% αδικο. Δλδ οκ ναι μεν σε πιστα μαθαινεις τα ορια του αυτοκινητου σου με ασφαλεια αλλα αυτο δε παει να πει οτι η μλκια του καθε οδηγου θα περιοριστει αυστηρα κ μονο μεσα στα ορια αυτης.
Για μενα προσωπικα πιστευω πως η δημιουργια τετοιων πιστων ειναι απαραιτητη για αλλους λογους, οπως για παραδειγμα η εκτονωση των επιδοξων οδηγων (οπως αναφερεται κ στο video) και για οσους το βλεπουν πιο 'αγωνιστικα', 'επαγγελματικα' να μαθουν να κινουνται μεσα σε μια σωστων προδιαγραφων πιστα. Επισης κ η δημιουργια κατι τετοιου θα φερει χρημα στη περιοχη, με την οργανωση αγωνων, events κλπ. Για μενα λαθος που δεν δινουν αδεια για τη κατασκευη της, απο τη στιγμη που οπως φαινεται τα εξοδα κατασκευης τα εχει αναλαβει ιδιωτης, right?Προφανως το αποφευγουν το θεμα για αλλους λογους, ή απλα ειναι τοσο ασχετοι κ τοσο κολημενοι οπως κ αυτοι που πηγαινουν κ καταστρεφουν τις κεραιες κινητης.
το θεμα: "πιστα στην Κυπρο"