-
Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να μπαίνουμε στη διαδικασία να συζητάμε για την ικανότητα και την εμπειρία των οδηγών. Σίγουρα ένας επαγγελματίας οδηγός αγώνων που έχει αμέτρητα χιλιόμετρα στο ενεργητικό του κι έχει ξεκινήσει την επαφή με το σπορ από μικρή ηλικία έχει λιγότερες πιθανότητες για έξοδο κάτω από τις ίδιες συνθήκες σε σχέση με έναν ερασιτέχνη. Έχει επίσης πολύ πιο ανεπτυγμένη τεχνική και ταχύτητα στις διορθώσεις. Θυμάμαι 2-3 χρόνια πριν, μία διόρθωση του Ραϊκόνεν. Σε μία πολύ γρήγορη καμπή διόρθωσε την υποστροφή που εκδηλώθηκε στο μονοθέσιο του πριν καν ξεκινήσει καλά - καλά. Το πότε έφερε το τιμόνι στην ευθεία και πότε το ξαναέστριψε ήταν κάτι που με εντυπωσίασε ιδιαίτερα. Αλλά ακόμη και αυτοί οι οδηγοί με την ασύγκριτη οδηγική δεξιότητα έχουν που και που τις εξόδους τους. Και αν ο κόσμος βρίσκεται στη λάθος θέση τα αποτελέσματα δε θα έχουν καμιά διαφορά από αυτά της εξόδου και του πιο άπειρου οδηγού.
Καμιά φορά κορυφαίοι οδηγοί έχουν κακές στιγμές ακόμη και όταν δεν κινούνται σε αγωνιστικούς ρυθμούς --> http://www.youtube.com/watch?v=VTyoJD4wn4s Αν δείτε το βίντεο σε άλλη έκδοση φαίνεται πως η συζήτηση με το συνοδηγό είναι αυτή που αποσπά το Σουμάχερ. Στον αγώνα μπορεί να 'ναι κάτι άλλο. Δεν υπάρχει λόγος να ξεκινήσουμε διάλογο για όλα τα πιθανά σενάρια που μπορούν να βγάλουν ένα αυτοκίνητο από την πορεία του. Είναι προφανώς αναρίθμητα. Όποιος αφιερώσει λίγο χρόνο για να δει βίντεο ατυχημάτων στο youtube (και σε πίστες και σε δρόμους) σίγουρα θα δει καταστάσεις που δε θα μπορούσε εκ των προτέρων να τις φανταστεί.
Γι' αυτούς τους λόγους λοιπόν αντί να ξεκινάμε αέναους διαλόγους αρκεί απλά να εφαρμόζυμε τους κανόνες ασφαλείας για οχήματα και πίστες όπως είναι διαμορφωμένοι σήμερα και να ακολουθούμε βέβαια και τις εξελίξεις τους. http://www.fiainstitute.com **Γίνονται δοκιμές τεραστίου κόστους για την αύξηση της ασφάλειας. Κρίμα λοιπόν να μην αξιοποιούνται!!! (Στο παραπάνω link υπάρχουν δημοσιεύσεις σχετικά με τη διαμόρφωση των πιστών, την εκπαίδευση των κριτών, τη χρήση του HANS κλπ.)
Και κάτι πολύ σημαντικό που δε νομίζω να έχει αναφερθεί μέχρι τώρα
Καμιά φορά τα αυτοκίνητα φεύγουν για διάφορους λόγους και στις ευθείες!
Π.χ. http://www.youtube.com/watch?v=lNkySVNNpog
Σίγουρα είναι πιο σπάνιο να συμβεί κάτι τέτοιο (στην περίπτωση του βίντεο οι λόγοι ήταν τεχνικοί και συνήθως τέτοιοι είναι σχεδόν πάντα σε παρόμοιες περιπτώσεις) αλλά κάποτε αργά η γρήγορα είναι πιθανόν να συμβεί. Σε αυτή την περίπτωση τι θα λέγαμε λοιπόν. Με τους θεατές να στέκονται δίπλα στα κάγκελα (σε απόσταση αναπνοής από τα αυτοκίνητα) και με μόνο τα κάγκελα και τα τζέρσεϋ να τους χωρίζουν από οχήματα που ξεπερνούν τον τόνο - η ορμή λόγω της μεγάλης μάζας και της υψηλής ταχύτητας είναι τεράστια - θα είχαμε και πάλι τραγική κατάληξη.**
Καμία παρέκκλιση από τους κανονισμούς της FIA δεν είναι αποδεκτή.
Οι θεατές δεν πρέπει να κάθονται σε απόσταση αναπνοής από τα αυτοκίνητα ούτε στις ευθείες σε καμία περίπτωση! Ειδικά όταν δεν υπάρχει ούτε ένα στοιχειώδες προστατευτικό - διαχωριστικό και οι θέσεις τους δεν έχουν αξιόλογη υψομετρική διαφορά από τη διαδρομή των αυτοκινήτων.
-
Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να μπαίνουμε στη διαδικασία να συζητάμε για την ικανότητα και την εμπειρία των οδηγών. Σίγουρα ένας επαγγελματίας οδηγός αγώνων που έχει αμέτρητα χιλιόμετρα στο ενεργητικό του κι έχει ξεκινήσει την επαφή με το σπορ από μικρή ηλικία έχει λιγότερες πιθανότητες για έξοδο κάτω από τις ίδιες συνθήκες σε σχέση με έναν ερασιτέχνη. Έχει επίσης πολύ πιο ανεπτυγμένη τεχνική και ταχύτητα στις διορθώσεις. Θυμάμαι 2-3 χρόνια πριν, μία διόρθωση του Ραϊκόνεν. Σε μία πολύ γρήγορη καμπή διόρθωσε την υποστροφή που εκδηλώθηκε στο μονοθέσιο του πριν καν ξεκινήσει καλά - καλά. Το πότε έφερε το τιμόνι στην ευθεία και πότε το ξαναέστριψε ήταν κάτι που με εντυπωσίασε ιδιαίτερα. Αλλά ακόμη και αυτοί οι οδηγοί με την ασύγκριτη οδηγική δεξιότητα έχουν που και που τις εξόδους τους. Και αν ο κόσμος βρίσκεται στη λάθος θέση τα αποτελέσματα δε θα έχουν καμιά διαφορά από αυτά της εξόδου και του πιο άπειρου οδηγού.
Καμιά φορά κορυφαίοι οδηγοί έχουν κακές στιγμές ακόμη και όταν δεν κινούνται σε αγωνιστικούς ρυθμούς --> http://www.youtube.com/watch?v=VTyoJD4wn4s Αν δείτε το βίντεο σε άλλη έκδοση φαίνεται πως η συζήτηση με το συνοδηγό είναι αυτή που αποσπά το Σουμάχερ. Στον αγώνα μπορεί να 'ναι κάτι άλλο. Δεν υπάρχει λόγος να ξεκινήσουμε διάλογο για όλα τα πιθανά σενάρια που μπορούν να βγάλουν ένα αυτοκίνητο από την πορεία του. Είναι προφανώς αναρίθμητα. Όποιος αφιερώσει λίγο χρόνο για να δει βίντεο ατυχημάτων στο youtube (και σε πίστες και σε δρόμους) σίγουρα θα δει καταστάσεις που δε θα μπορούσε εκ των προτέρων να τις φανταστεί.
Γι' αυτούς τους λόγους λοιπόν αντί να ξεκινάμε αέναους διαλόγους αρκεί απλά να εφαρμόζυμε τους κανόνες ασφαλείας για οχήματα και πίστες όπως είναι διαμορφωμένοι σήμερα και να ακολουθούμε βέβαια και τις εξελίξεις τους. http://www.fiainstitute.com **Γίνονται δοκιμές τεραστίου κόστους για την αύξηση της ασφάλειας. Κρίμα λοιπόν να μην αξιοποιούνται!!! (Στο παραπάνω link υπάρχουν δημοσιεύσεις σχετικά με τη διαμόρφωση των πιστών, την εκπαίδευση των κριτών, τη χρήση του HANS κλπ.)
Και κάτι πολύ σημαντικό που δε νομίζω να έχει αναφερθεί μέχρι τώρα
Καμιά φορά τα αυτοκίνητα φεύγουν για διάφορους λόγους και στις ευθείες!
Π.χ. http://www.youtube.com/watch?v=lNkySVNNpog
Σίγουρα είναι πιο σπάνιο να συμβεί κάτι τέτοιο (στην περίπτωση του βίντεο οι λόγοι ήταν τεχνικοί και συνήθως τέτοιοι είναι σχεδόν πάντα σε παρόμοιες περιπτώσεις) αλλά κάποτε αργά η γρήγορα είναι πιθανόν να συμβεί. Σε αυτή την περίπτωση τι θα λέγαμε λοιπόν. Με τους θεατές να στέκονται δίπλα στα κάγκελα (σε απόσταση αναπνοής από τα αυτοκίνητα) και με μόνο τα κάγκελα και τα τζέρσεϋ να τους χωρίζουν από οχήματα που ξεπερνούν τον τόνο - η ορμή λόγω της μεγάλης μάζας και της υψηλής ταχύτητας είναι τεράστια - θα είχαμε και πάλι τραγική κατάληξη.**
Καμία παρέκκλιση από τους κανονισμούς της FIA δεν είναι αποδεκτή.
Οι θεατές δεν πρέπει να κάθονται σε απόσταση αναπνοής από τα αυτοκίνητα ούτε στις ευθείες σε καμία περίπτωση! Ειδικά όταν δεν υπάρχει ούτε ένα στοιχειώδες προστατευτικό - διαχωριστικό και οι θέσεις τους δεν έχουν αξιόλογη υψομετρική διαφορά από τη διαδρομή των αυτοκινήτων.
-
Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να μπαίνουμε στη διαδικασία να συζητάμε για την ικανότητα και την εμπειρία των οδηγών. Σίγουρα ένας επαγγελματίας οδηγός αγώνων που έχει αμέτρητα χιλιόμετρα στο ενεργητικό του κι έχει ξεκινήσει την επαφή με το σπορ από μικρή ηλικία έχει λιγότερες πιθανότητες για έξοδο κάτω από τις ίδιες συνθήκες σε σχέση με έναν ερασιτέχνη. Έχει επίσης πολύ πιο ανεπτυγμένη τεχνική και ταχύτητα στις διορθώσεις. Θυμάμαι 2-3 χρόνια πριν, μία διόρθωση του Ραϊκόνεν. Σε μία πολύ γρήγορη καμπή διόρθωσε την υποστροφή που εκδηλώθηκε στο μονοθέσιο του πριν καν ξεκινήσει καλά - καλά. Το πότε έφερε το τιμόνι στην ευθεία και πότε το ξαναέστριψε ήταν κάτι που με εντυπωσίασε ιδιαίτερα. Αλλά ακόμη και αυτοί οι οδηγοί με την ασύγκριτη οδηγική δεξιότητα έχουν που και που τις εξόδους τους. Και αν ο κόσμος βρίσκεται στη λάθος θέση τα αποτελέσματα δε θα έχουν καμιά διαφορά από αυτά της εξόδου και του πιο άπειρου οδηγού.
Καμιά φορά κορυφαίοι οδηγοί έχουν κακές στιγμές ακόμη και όταν δεν κινούνται σε αγωνιστικούς ρυθμούς --> http://www.youtube.com/watch?v=VTyoJD4wn4s Αν δείτε το βίντεο σε άλλη έκδοση φαίνεται πως η συζήτηση με το συνοδηγό είναι αυτή που αποσπά το Σουμάχερ. Στον αγώνα μπορεί να 'ναι κάτι άλλο. Δεν υπάρχει λόγος να ξεκινήσουμε διάλογο για όλα τα πιθανά σενάρια που μπορούν να βγάλουν ένα αυτοκίνητο από την πορεία του. Είναι προφανώς αναρίθμητα. Όποιος αφιερώσει λίγο χρόνο για να δει βίντεο ατυχημάτων στο youtube (και σε πίστες και σε δρόμους) σίγουρα θα δει καταστάσεις που δε θα μπορούσε εκ των προτέρων να τις φανταστεί.
Γι' αυτούς τους λόγους λοιπόν αντί να ξεκινάμε αέναους διαλόγους αρκεί απλά να εφαρμόζυμε τους κανόνες ασφαλείας για οχήματα και πίστες όπως είναι διαμορφωμένοι σήμερα και να ακολουθούμε βέβαια και τις εξελίξεις τους. http://www.fiainstitute.com **Γίνονται δοκιμές τεραστίου κόστους για την αύξηση της ασφάλειας. Κρίμα λοιπόν να μην αξιοποιούνται!!! (Στο παραπάνω link υπάρχουν δημοσιεύσεις σχετικά με τη διαμόρφωση των πιστών, την εκπαίδευση των κριτών, τη χρήση του HANS κλπ.)
Και κάτι πολύ σημαντικό που δε νομίζω να έχει αναφερθεί μέχρι τώρα
Καμιά φορά τα αυτοκίνητα φεύγουν για διάφορους λόγους και στις ευθείες!
Π.χ. http://www.youtube.com/watch?v=lNkySVNNpog
Σίγουρα είναι πιο σπάνιο να συμβεί κάτι τέτοιο (στην περίπτωση του βίντεο οι λόγοι ήταν τεχνικοί και συνήθως τέτοιοι είναι σχεδόν πάντα σε παρόμοιες περιπτώσεις) αλλά κάποτε αργά η γρήγορα είναι πιθανόν να συμβεί. Σε αυτή την περίπτωση τι θα λέγαμε λοιπόν. Με τους θεατές να στέκονται δίπλα στα κάγκελα (σε απόσταση αναπνοής από τα αυτοκίνητα) και με μόνο τα κάγκελα και τα τζέρσεϋ να τους χωρίζουν από οχήματα που ξεπερνούν τον τόνο - η ορμή λόγω της μεγάλης μάζας και της υψηλής ταχύτητας είναι τεράστια - θα είχαμε και πάλι τραγική κατάληξη.**
Καμία παρέκκλιση από τους κανονισμούς της FIA δεν είναι αποδεκτή.
Οι θεατές δεν πρέπει να κάθονται σε απόσταση αναπνοής από τα αυτοκίνητα ούτε στις ευθείες σε καμία περίπτωση! Ειδικά όταν δεν υπάρχει ούτε ένα στοιχειώδες προστατευτικό - διαχωριστικό και οι θέσεις τους δεν έχουν αξιόλογη υψομετρική διαφορά από τη διαδρομή των αυτοκινήτων.
-
Λυπαμαι...
-
Ο χρήστης astrapi έγραψε:
..................Καλησπέρα σας, συγνώμη που επεμβαίνω σε μία συζήτηση κατα άλλα στενάχωρη αλλά το post του χρήστη Astrapi που αναφέρεται σε γεγονότα στα οποία εμπλέκομαι άμεσα ή έμμεσα και πρέπει να δωθούν κάποιες διευκρινίσεις.
Κατ'αρχάς πέρα απο διοργανωτής και μέλος του Off Road Team πρεπει να σας αναφέρω ότι ήμουν παιδικός φίλος του Αλέξανδρου που σκοτώθηκε το 2007 (εν απουσία μου στο εξωτερικό) Και παραμένω φίλος του 15χρονου γιού του και της οικογένειας του αλλά και αυτός που κουβάλησε το άψυχο σώμα του 'Βούλγαρου' (όπως αναφέρθηκε) στον αγώνα Balkan Off Road Marathon στο οποίο εμπλέκομαι διοργανωτικά.
Δυο πράγματα να ξεκαθαρίσουμε, και στα δύο ατυχήματα δεν υπάρχει καμμία εμπλοκή της ΕΘΕΑ, αφού στο πρώτο ήταν υπεύθυνη η ΕΘΕΑΜ και κανείς εκ των Παυλόπουλου, Χαλιβελάκη κλπ, ενω στο δεύτερο υπεύθυνη ήταν η ΟΜΕ και η Ομοσπονδία της Βουλγαρίας.
Δεν θα μακρυγορήσω, αλλά στην συγκεκριμένη δημοσίευση αναγράφονται ανακρίβειες και ψεύδη, συκοφαντικά αλλά ανώνυμα.
Θα παρακαλούσα τον χρήστη Astrapi ή το διαχειριστικό team του forum να μου παρέχουν τα στοιχεία του χρήστη προκειμένου να διαφυλάξω την υπόληψη όλων των ανθρώπων που προσβάλλονται χωρίς αποδείξεις.Με κάθε σεβασμό στην οικογένεια του παιδιού
Μελέτης Σταμάτης -
-
Επιστολή Βασιλειάδη σχετικά με το Ράλλυ Φίλιππος
02.10.09
Ονομάζομαι Μάκης Βασιλειάδης και για την τριετία 2006-2009 διετέλεσα Πρόεδρος στη Λέσχη Αυτοκινήτου Βέροιας. Αποφάσισα σήμερα να γράψω τους λόγους που παραιτήθηκα από τη Λέσχη εν' όψη του πιο σημαντικού αγώνα που μας ανατέθηκε ποτέ, το 15ο rally ΦΙΛΙΠΠΟΣ 2009.
Ο λόγος της απόφασης αυτής είναι για να μάθουν όλοι ποια είναι η αλήθεια και να μην υπάρχουν παραφιλολογίες και για να μην λέει ο καθένας ότι του 'κατέβει'.
Την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2008 δέχθηκα ένα τηλεφώνημα από άνθρωπο της ΕΛΠΑ-ΕΘΕΑ ο οποίος μου έκανε την ερώτηση για το αν η Λέσχη μας είναι έτοιμη να διοργανώσει για πρώτη φορά στην ιστορία της, Πρωταθληματικό αγώνα. Μου διευκρίνισε τις απαιτήσεις που θα έχει αυτός, δηλαδή ποια είναι τα απαιτούμενα χλμ ειδικών, ότι απαγορεύονται οι νυχτερινές Ε.Δ, ότι δεν χρειάζεται πλέον ελικόπτερο καθώς επίσης ότι απαιτείται επιπλέον ασθενοφόρο, πυροσβεστικό και γερανοφόρο για κάθε 10 χλμ ειδικής. Τέλος μου είπε ότι πρέπει να του απαντήσω μέχρι την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου προκειμένου να δουν αν τελικά θα μας εντάξουν σε αυτό το θεσμό.Κρίνοντας ότι η πρόταση αυτή ήταν τιμητική για εμάς και την Λέσχη μας και παρόλο που η προθεσμία για την απάντηση ήταν μικρή, κάλεσα έκτακτο Δ.Σ για να παρθεί η απόφαση.
Έτσι και έγινε. Μαζευτήκαμε στα γραφεία της Λέσχης συζητήσαμε την πρόταση, ψάξαμε λύσεις, επικοινωνήσαμε με γνωστούς, φίλους, χορηγούς και την Δευτέρα τηλεφώνησα στην ΕΘΕΑ και τους απάντησα ότι μπορούμε να κάνουμε τον αγώνα.
Όσο οι μέρες περνούσαν, όλα πήγαιναν καλά. Ξαφνικά και ενώ ήρθε η ώρα να επιβεβαιώσω την συμμετοχή των ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ 'σκάει η βόμβα'. 'Δεν μπορούμε να σας διαθέσουμε ασθενοφόρα κ. Βασιλειάδη'. Κρύος ιδρώτας με έλουσε. Αρχίζω μανιωδώς τα τηλέφωνα σε ΕΛΠΑ-ΕΘΕΑ, Νοσοκομείο Βέροιας, Δημάρχους, Αντιδημάρχους, Βουλευτές για να βρω μια λύση. Απευθύνθηκα στην ΕΘΕΑ, η οποία είχε δηλώσει ότι θα μας βοηθήσει με το θέμα αυτό, αλλά το μόνο που έκανε ήταν να στείλει απλά μια επιστολή προς το ΕΚΑΒ. Αποτέλεσμα, 'Έφαγε πόρτα'. Τελικά μετά από μερικές μέρες και πολύ άγχος, πολλά τηλέφωνα, επαφές και παρακλήσεις καταφέραμε και είχαμε στην διάθεση μας 5 από τα 6 ασθενοφόρα σίγουρα πλέον και για το τελευταίο περιμέναμε την οριστική απάντηση.
Σαν να μην έφθανε αυτό, 20 ημέρες πριν την έναρξη του αγώνα μας, μαθαίνω ότι θα έρθει ο Παρατηρητής Ασφαλείας της ΕΘΕΑ (κάτι που έπρεπε να γίνει 2 μήνες πριν), προκειμένου να ελέγξει τις Ε.Δ, το αρχηγείο του αγώνα, την Εορταστική εκκίνηση, τα ξενοδοχεία και τα δωμάτια των στελεχών.
Ζήτησε να βάλουμε περίπου 7χλμ πλέγμα, να τυλίξουμε τις γέφυρες, τα βράχια, τις κολώνες. Ούτε το Acropolis δεν έχει τόσο πλέγμα. Να βάλουμε πινακίδες-βελάκια να δείχνουμε στους αγωνιζόμενους την κατεύθυνση της στροφής. Ήθελε να κόψει τις Ε.Δ Πολυδένδρι και Κωστοχώρι γιατί περνούσαν μέσα από τα ομώνυμα χωριά. Έκρινε Επικίνδυνη την Ε.Δ Αγ. Νικόλαος γιατί ήταν κατηφορική. Γενικά όλος ο αγώνας ήταν ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ κύριοι, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Παρατηρητή Ασφάλειας της ΕΘΕΑ. Έκανε παρατήρηση γιατί δεν είχε χάρτη στον Ειδικό Κανονισμό. Ρώτησε που θα γίνει το αρχηγείο του αγώνα και ότι έπρεπε να έχει το επίπεδο Πρωταθληματικού Αγώνα. Που θα κοιμηθούν οι 'Άρχοντες', που θα γίνει η Εκκίνηση και άλλα πολλά, σχετικά και άσχετα με Θέματα ασφάλειας αγώνων.
'Αυτό ήταν! Τέλος! Αύριο παραιτούμαι', είπα. Δεν γίνεται τόσα χρόνια να κάνουμε αυτόν τον αγώνα, να δίνουμε την ψυχή μας, να χάνουμε χρόνο από την ζωή μας και το αποτέλεσμα να είναι ότι ο αγώνας αυτός είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ. Εγώ προσωπικά δεν δέχομαι να κάνω έναν αγώνα στον οποίο μπορεί να κινδυνέψουν οι ζωές των συνανθρώπων μου, των φίλων μου ακόμα και των συναθλητών μου (μιας και έχω κάνει αγωνιζόμενος). Δεν θέλω να νιώσουν αυτό που ένιωσα και γω πέφτοντας στον γκρεμό. Να δουν στην κυριολεξία τον χάρο με τα μάτια τους.
Η παραίτηση μου δεν έγινε δεκτή από το υπόλοιπο Δ.Σ το οποίο προσπαθούσε επί μέρες να με μεταπείσει για την απόφαση μου αυτή. Τελικά η προσπάθεια των συνεργατών μου με έφερε πίσω στην Λέσχη, ολοκληρώσαμε τις προετοιμασίες με πολλά προβλήματα και βγήκαμε νικητές κάνοντας το φετινό 15ο rally ΦΙΛΙΠΠΟΣ που προσμετρούσε στο Πρωτάθλημα Ελλάδος και στο Κύπελλο Βορείου Ελλάδος, με 66 συμμετοχές από όλη την Ελλάδα αλλά και από την Βουλγαρία.
Τέλος, θα πω πως, εφόσον συνεχιστεί να γίνονται αγώνες με την σημερινή αρχή του σπορ, εγώ προσωπικά παύω να ασχολούμαι με θέματα οργάνωσης αγώνων. Επίσης παρακαλώ όλους να σταθούν στις δυνάμεις της Λέσχης τους και των μελών που τις απαρτίζουν και να σταματήσουν να 'γλείφουν' προκειμένου να κάνουν έναν αγώνα.
-
Εαν δεν βαζαμε τα πλεγματα και γινοταν ατυχημα με θεατη τωρα μπορει να ημουν στη θεση του κ.Χαλιβελακη...και γι αυτο τον λογο παραιτηθηκα!
Για να το διαβαζουν μερικοι οργανωτές.
-
Το βίντεο που ακολουθεί το είχα τραβήξει ο ίδιος και το είχα αναφέρει και στο topic του 'P.I.C.K. Patras 2009':
http://www.youtube.com/watch?v=mZrssT-Kpdw
Εκεί είχα αναφέρει πως πρόκειται για τον αγώνα της κατηγορίας SUPER, τελικά όμως είναι το warm-up. (Το πρόγραμμα είχε φύγει αρκετά από την ώρα του, δεν ακούγεται εκφωνητής και στο τέλος της διαδικασίας μόνο λίγα καρτ κινούνται στη διαδρομή, οπότε δεν είναι ο αγώνας). Για ένα δεκάλεπτο περίπου επικρατεί χάος με τους οδηγούς να αγνοούν συνεχώς τις κίτρινες σημαίες και να γίνονται κατά συνέπεια και άλλα ατυχήματα. Στον υπόλοιπο αγώνα, που τον παρακολούθησα από διαφορετικό σημείο από αυτό που τράβηξα το συγκεκριμένο βίντεο δεν είδα ευτυχώς άλλα προβλήματα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση περίμενα να δω όμως μαύρη σημαία γιατί οι οδηγοί παραβίασαν κατ' εξακολούθηση τις υποδείξεις των κριτών οι οποίοι βέβαια είχαν κάνει μια χαρά τη δουλειά τους για να ενημερώσουν τους οδηγούς για τα εμπόδια που βρίσκονται στην πίστα. Και τα εμπόδια δεν ήταν μόνο καρτ λόγω ατυχημάτων αλλά και οι ίδιοι οι άνθρωποι της διοργάνωσης που καθάριζαν την πίστα. Απαράδεκτο οι οδηγοί να περνούν με υψηλή ταχύτητα λίγα εκατοστά μακριά από τους κριτές και να θέτουν τη σωματική ακεραιότητά τους σε κίνδυνο και δεύτερον να δυσχεραίνουν και το έργο καθαρισμού της πίστας.
Περιγράφω εδώ το χρονικό των γεγονότων για να σας επιστήσω την προσοχή στα επίμαχα σημεία του βίντεο:
0:09 - 0:11 - Ο κριτής κάνει έντονα νοήματα στους οδηγούς που αγνοούν τις κίτρινες σημαίες!!!
0:18 - 0:23 - Εννοώ οι κριτές βρίσκονται εντός της πίστας τα καρτ κινούνται με μεγάλη ταχύτητα! Οι χειρονομίες του κριτή στο 0:23 δείχνουν την αγανάκτησή του. (Λίγα δευτερόλεπτα πριν έχει αναγκαστεί να κάνει εσπευσμένα στην άκρη γιατί το καρτ που έρχεται δεν έχει κόψει ταχύτητα όσο θα έπρεπε!) Στο 0:18 ακούγεται και άλλη σύγκρουση υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας. ( Σε λίγο θα φανεί στο πλάνο ο οδηγός που εγκαταλείπει).
0:30 - 0:40 Ο οδηγός μαζεύει το καρτ του...
0:55 - 1:10 Τα καρτ κινούνται αρκετά γρήγορα ενώ οι κριτές μαζεύουν τα νερά.
1:16 - 1:22 Ο κριτής διαμαρτύρεται στον άνθρωπο του Α.Ο.Π. για τις σημαίες γιατί βλέπει ότι τα καρτ δεν κόβουν ταχύτητα, ενώ οι κριτές βρίσκονται μέσα στην πίστα!!! Όμως όπως πολύ σωστά απαντά ο άνθρωπος του Α.Ο.Π. κίτρινες σημαίες έχουν βγει ήδη. Συγκεκριμένα σε δύο σημεία και έχει βγει και μία πινακίδα (θα φανεί αργότερα) της οποίας δυστυχώς έβλεπα το πίσω μέρος. (Υποθέτω ότι θα ήταν η πινακίδα για ολισθηρό οδόστρωμα.)
1:43 Ακούγεται και άλλη σύγκρουση με τα προστατευτικά.
1:44-1:45 Οι κριτές κάνουν έντονα νοήματα στους οδηγούς που εξακολουθούν να έρχονται με μεγάλη ταχύτητα υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας κι ενώ έχει συμβεί κι άλλο ατύχημα αμέσως μετά το S.
1:57 - 2:00 Φαίνονται τα 2 καρτ που ενεπλάκησαν στο ατύχημα.
2:17 - 2:20 Φαίνεται η αγανάκτηση του ανθρώπου του Α.Ο.Π για την κατάσταση που επικράτησε.
2:20 - 2:24 Έρχεται καρτ με μεγάλη ταχύτητα ενώ κριτές βρίσκονται μέσα στην πίστα.
2:25 - 2:30 Να κι ένας οδηγός που αποφασίζει να κόψει! Επιτέλους! (Είναι το 21).
2:53 - 3:00 Φουλ ταχύτητα το 99 με την κίτρινη σημαία να κυματίζει...
3:02 - 3:06 Κάποιος φωνάζει να σταματήσει ο αγώνας (δε θυμάμαι αν είναι κριτής ή κάποιος από το κοινό - δε βοηθάει και το πλάνο).
3:13 - 3:21 Να και κάποιος που κόβει!
3:37 - 3:44 Το 99 πάλι με φουλ γκάζι! Ο κριτής μαζεύεται μέσα από τα προστατευτικά... (Δεξιά στο πρώτο S φαίνεται η κίτρινη σημαία).
3:45 - 3:49 Κάποιος φωνάζει για το 99... να γίνει κάτι για να συμμορφωθεί με την κίτρινη σημαία. (Και πάλι δε ξέρω αν είναι κριτής ή ο κόσμος. Φίλος μου που στεκόταν δίπλα μου και του μίλησα σήμερα είπε πως ήταν κριτής. Το αναφέρω με επιφύλαξη μιας και ο ίδιος δεν το θυμάμαι καθόλου...)
4:56 - 4:00 Ένα καρτ στην άκρη. Ίσως από βλάβη;
Τα παραπάνω τα αναφέρω θέλοντας να πω ότι και οι οδηγοί ορισμένες φορές έχουν ευθύνη για την ασφάλεια και φυσικά οι αγωνοδίκες σε συγκεκριμένες περιπτώσεις καλό είναι να εξαντλούν την αυστηρότητά τους. Κυρίως όσον αφορά τα θέματα ασφαλείας!
-
Ειναι προφανεστατο οτι οδηγος που αγνοει κριτη ή/και προειδοποιητικη σημαια ή πινακιδα, ειναι απολυτως υπολογος για τις πραξεις του κ τις συνεπειες των. Κ σε επισημο αγωνα θα επρεπε να φαει μαυρη σημαια κ κραξιμο.
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Ειναι προφανεστατο οτι οδηγος που αγνοει κριτη ή/και προειδοποιητικη σημαια ή πινακιδα, ειναι απολυτως υπολογος για τις πραξεις του κ τις συνεπειες των. Κ σε επισημο αγωνα θα επρεπε να φαει μαυρη σημαια κ κραξιμο.Πολλοί (δεν ήταν ένας και δύο - δυστυχώς η πλειοψηφία όσων συμμετείχαν στην προθέρμανση) αγνόησαν τις σημαίες κατ' επανάληψιν για μερικούς γύρους. Και πρόκειται για οδηγούς με εμπειρία, που τρέχουν σε μια μεγάλη κατηγορία. Θεωρώ ότι η μαύρη σημαία έπρεπε να βγει οπωσδήποτε. Δε ξέρω γιατί δεν πάρθηκε η απόφαση. Και ήταν οι ίδιοι άνθρωποι της διοργάνωσης αυτοί που βρίσκονταν σε άμεσο κίνδυνο!
Ο αγώνας δεν είχε βαθμολογική αξία, δεν ήταν μέρος κάποιου πρωταθλήματος η κυπέλλου. Επομένως ότι δε βγήκε μαύρη σημαία επηρέασε μόνο τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου αγώνα. Αναφέρω και αυτή την πλευρά γιατί σίγουρα όταν δεν εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα υπάρχουν οδηγοί που αδικούνται. Βέβαια αυτό αν και σημαντικό είναι αμελητέο μπροστά στις ζωές των ανθρώπων.
Κοιτάω τώρα αυτό το βίντεο:
http://www.youtube.com/watch?v=paqpyMaxc8A&NR=1
από το KART CUP στο Monaco και βλέπω τα εξής:
[list:35h8b8xh][:35h8b8xh]Τα τζέρσευ είναι άλλου τύπου, πιο ογκώδη από αυτά στην Πάτρα.[/35h8b8xh]
[:35h8b8xh]Στο Μονακό χρησιμοποιούνται λάστιχα στις στροφές, πίσω από τα τζέρσεϋ.[/35h8b8xh]
[:35h8b8xh]Δεν υπάρχει κόσμος δίπλα στη διαδρομή του αγώνα, παρατηρούν από μακριά και στα σημεία που υπάρχει εκτός από τα τζέρσεϋ και τα κάγκελα υπάρχει και κάποιο επιπλέον μαύρο προστατευτικό (π.χ. στο 9:10)[/35h8b8xh]
[:35h8b8xh]Η διαδρομή είναι πιο πλατιά. Της Πάτρας ήταν πολύ πιο στενή. Τα τζέρσεϋ είχαν τοποθετηθεί σε κάποια απόσταση από το πεζοδρόμιο ίσως για να κρατάνε τα καρτ λίγο πιο μακριά από τους θεατές...[/35h8b8xh]
[:35h8b8xh]Οι κριτές στο Μονακό φορούν προστατευτική στολή και κράνος.[/35h8b8xh][/list:u:35h8b8xh]Δε ξέρω αν τα μέτρα στον αγώνα της Πάτρας ήταν σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA για αγώνες καρτ ή όχι πάντως στο Μονακό ήταν πολύ πιο αυστηρά. Και ο κόσμος πάντα σε απόσταση από τη διαδρομή, γιατί ποτέ δε ξέρεις τι γίνεται. Παραδείγματα καλών διοργανώσεων υπάρχουν πολλά, μακάρι κάποτε να τα ακολουθήσουμε και εδώ.
-
Ο χρήστης Costas Athan έγραψε:
[list:1y8qar7j][:1y8qar7j]Τα τζέρσευ είναι άλλου τύπου, πιο ογκώδη από αυτά στην Πάτρα.[/1y8qar7j]
[:1y8qar7j]Στο Μονακό χρησιμοποιούνται λάστιχα στις στροφές, πίσω από τα τζέρσεϋ.[/1y8qar7j]
[:1y8qar7j]Δεν υπάρχει κόσμος δίπλα στη διαδρομή του αγώνα, παρατηρούν από μακριά και στα σημεία που υπάρχει εκτός από τα τζέρσεϋ και τα κάγκελα υπάρχει και κάποιο επιπλέον μαύρο προστατευτικό (π.χ. στο 9:10)[/1y8qar7j]
[:1y8qar7j]Η διαδρομή είναι πιο πλατιά. Της Πάτρας ήταν πολύ πιο στενή. Τα τζέρσεϋ είχαν τοποθετηθεί σε κάποια απόσταση από το πεζοδρόμιο ίσως για να κρατάνε τα καρτ λίγο πιο μακριά από τους θεατές...[/1y8qar7j]
[:1y8qar7j]Οι κριτές στο Μονακό φορούν προστατευτική στολή και κράνος.[/1y8qar7j][/list:u:1y8qar7j]Δε ξέρω αν τα μέτρα στον αγώνα της Πάτρας ήταν σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA για αγώνες καρτ ή όχι πάντως στο Μονακό ήταν πολύ πιο αυστηρά. Και ο κόσμος πάντα σε απόσταση από τη διαδρομή, γιατί ποτέ δε ξέρεις τι γίνεται. Παραδείγματα καλών διοργανώσεων υπάρχουν πολλά, μακάρι κάποτε να τα ακολουθήσουμε και εδώ.
Καταρχην ειναι πολυ ατυχες που αναφερεις το PICK σε αυτο το thread απο την αποψη οτι το PICK ηταν ενα καλα οργανωμενο event παρα τη τεραστια δυσκολια του και τη γενικοτερη ελλειψη παραστασεων σε τετοιου ειδους εκδηλωσεις στην Ελλαδα. Αν προσπαθεις να κανεις συνειρμους με την εκδηλωση του Auto Festival, ξεχνα το, ειναι απλα ακυροι. Το κυριοτερο ειναι οτι ολο το ΣΚ υπηρχε βελτιωση της οργανωσης στο PICK πραγμα που προφανως και δυστυχως δεν ισχυσε στο Auto Festival. Τελοσπαντων αφου το εθεσες το θεμα θα σου πω τι ξερω για την λιστα:
- Απο οσο ξερω οι ανθρωποι του PICK ενημερωθηκαν για τα TECPRO (τα οποια ειναι ψιλοπροσβολη να τα αποκαλει κανεις τζερσεϊ) που χρησιμοποιουν στο Μονακο και υποθετω θα τα εχουν του χρονου
- Τα λαστιχα στο Μονακο ειναι κυριως για να κρατανε στη θεση τους τα TECPRO
- Το βιντεο που βλεπεις δεν πρεπει να ειναι οι τελικοι, εκει εχει πολυ περισσοτερο κοσμο που για παραδειγμα καθεται στα παραλιακα μαγαζια
- Η Πατρα ηταν στενη κυριως στα σικεϊν τα οποια επισης απο οσο ξερω ηταν στις προθεσεις να υλοποιηθουν διαφορετικα, στα υπολοιπα σημεια ηταν γενικα μια χαρα
- Αυτο ειναι ενα θεμα, οι Μονεγασκοι ουσιαστικα φορουσαν τς στολες που φοραν στο GP. Τωρα ποσο νοημα εχει αυτο σε ενα αγωνα καρτ ειναι συζητησιμο.
Οπως θα ειδες το Μονακο γινονταν για 13η φορα και απο οσο εχω δει απο φωτογραφιες τα πρωτα χρονια δεν ηταν στο επιπεδο του PICK. Ομως επειδη απο την αλλη δεν πρεπει να περασουν 13 χρονια για να φτασει το PICK στο σημερινο επιπεδο του Μονακο απο οσο ξερω καποιοι απο τους εμπλεκομενους στο PICK ειχαν στο προγραμμα να πανε τον περασμενο Οκτωβρη στο Μονακο για να δουν απο κοντα και να μαθουν πεντε πραγματα παραπανω. Θα σου πω το εξης, αν ολοι οι οργανωτες στην Ελλαδα εκαναν το ιδιο τουλαχιστον δυο φορες το χρονο, θα ειχαμε πολυ λιγοτερους λογους να γκρινιαζουμε και να γινομαστε δυσαρεστοι.
Α και κατι που ξεχασα: ολοι οι αγωνες καρτ στην Ελλαδα που εχουν τη σφραγιδα του Αθανασεκου ειναι συμφωνα με τις προδιαγραφες FIA. Το ιδιο και οι πιστες που γινεται το πανελληνιο πρωταθλημα. Το καρτ σε αυτους τους τομεις ειναι μακραν στην Ελλαδα και γιαυτο κριση, ξεκριση εχει σταθερα αρκετο κοσμο και παραγει σταθερα ταλεντο. Αν δεν ειχε και την ατυχια ολα τα λεφτα που βγαζει απο συμμετοχες κτλ να πεφτουν στην μαυρη τρυπα της ΕΛΠΑ θα ηταν σε ακομη καλυτερη μοιρα
-
Ο χρήστης Go_For_Pole έγραψε:
[list:y60tvr7k][:y60tvr7k]Τα τζέρσευ είναι άλλου τύπου, πιο ογκώδη από αυτά στην Πάτρα.[/y60tvr7k]
[:y60tvr7k]Στο Μονακό χρησιμοποιούνται λάστιχα στις στροφές, πίσω από τα τζέρσεϋ.[/y60tvr7k]
[:y60tvr7k]Δεν υπάρχει κόσμος δίπλα στη διαδρομή του αγώνα, παρατηρούν από μακριά και στα σημεία που υπάρχει εκτός από τα τζέρσεϋ και τα κάγκελα υπάρχει και κάποιο επιπλέον μαύρο προστατευτικό (π.χ. στο 9:10)[/y60tvr7k]
[:y60tvr7k]Η διαδρομή είναι πιο πλατιά. Της Πάτρας ήταν πολύ πιο στενή. Τα τζέρσεϋ είχαν τοποθετηθεί σε κάποια απόσταση από το πεζοδρόμιο ίσως για να κρατάνε τα καρτ λίγο πιο μακριά από τους θεατές...[/y60tvr7k]
[:y60tvr7k]Οι κριτές στο Μονακό φορούν προστατευτική στολή και κράνος.[/y60tvr7k][/list:u:y60tvr7k]Δε ξέρω αν τα μέτρα στον αγώνα της Πάτρας ήταν σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA για αγώνες καρτ ή όχι πάντως στο Μονακό ήταν πολύ πιο αυστηρά. Και ο κόσμος πάντα σε απόσταση από τη διαδρομή, γιατί ποτέ δε ξέρεις τι γίνεται. Παραδείγματα καλών διοργανώσεων υπάρχουν πολλά, μακάρι κάποτε να τα ακολουθήσουμε και εδώ.
Καταρχην ειναι πολυ ατυχες που αναφερεις το PICK σε αυτο το thread απο την αποψη οτι το PICK ηταν ενα καλα οργανωμενο event παρα τη τεραστια δυσκολια του και τη γενικοτερη ελλειψη παραστασεων σε τετοιου ειδους εκδηλωσεις στην Ελλαδα. Αν προσπαθεις να κανεις συνειρμους με την εκδηλωση του Auto Festival, ξεχνα το, ειναι απλα ακυροι. Το κυριοτερο ειναι οτι ολο το ΣΚ υπηρχε βελτιωση της οργανωσης στο PICK πραγμα που προφανως και δυστυχως δεν ισχυσε στο Auto Festival. Τελοσπαντων αφου το εθεσες το θεμα θα σου πω τι ξερω για την λιστα:
- Απο οσο ξερω οι ανθρωποι του PICK ενημερωθηκαν για τα TECPRO (τα οποια ειναι ψιλοπροσβολη να τα αποκαλει κανεις τζερσεϊ) που χρησιμοποιουν στο Μονακο και υποθετω θα τα εχουν του χρονου
- Τα λαστιχα στο Μονακο ειναι κυριως για να κρατανε στη θεση τους τα TECPRO
- Το βιντεο που βλεπεις δεν πρεπει να ειναι οι τελικοι, εκει εχει πολυ περισσοτερο κοσμο που για παραδειγμα καθεται στα παραλιακα μαγαζια
- Η Πατρα ηταν στενη κυριως στα σικεϊν τα οποια επισης απο οσο ξερω ηταν στις προθεσεις να υλοποιηθουν διαφορετικα, στα υπολοιπα σημεια ηταν γενικα μια χαρα
- Αυτο ειναι ενα θεμα, οι Μονεγασκοι ουσιαστικα φορουσαν τς στολες που φοραν στο GP. Τωρα ποσο νοημα εχει αυτο σε ενα αγωνα καρτ ειναι συζητησιμο.
Οπως θα ειδες το Μονακο γινονταν για 13η φορα και απο οσο εχω δει απο φωτογραφιες τα πρωτα χρονια δεν ηταν στο επιπεδο του PICK. Ομως επειδη απο την αλλη δεν πρεπει να περασουν 13 χρονια για να φτασει το PICK στο σημερινο επιπεδο του Μονακο απο οσο ξερω καποιοι απο τους εμπλεκομενους στο PICK ειχαν στο προγραμμα να πανε τον περασμενο Οκτωβρη στο Μονακο για να δουν απο κοντα και να μαθουν πεντε πραγματα παραπανω. Θα σου πω το εξης, αν ολοι οι οργανωτες στην Ελλαδα εκαναν το ιδιο τουλαχιστον δυο φορες το χρονο, θα ειχαμε πολυ λιγοτερους λογους να γκρινιαζουμε και να γινομαστε δυσαρεστοι.
Α και κατι που ξεχασα: ολοι οι αγωνες καρτ στην Ελλαδα που εχουν τη σφραγιδα του Αθανασεκου ειναι συμφωνα με τις προδιαγραφες FIA. Το ιδιο και οι πιστες που γινεται το πανελληνιο πρωταθλημα. Το καρτ σε αυτους τους τομεις ειναι μακραν στην Ελλαδα και γιαυτο κριση, ξεκριση εχει σταθερα αρκετο κοσμο και παραγει σταθερα ταλεντο. Αν δεν ειχε και την ατυχια ολα τα λεφτα που βγαζει απο συμμετοχες κτλ να πεφτουν στην μαυρη τρυπα της ΕΛΠΑ θα ηταν σε ακομη καλυτερη μοιρα
Ανέφερα τις διαφορές που είδα στο βίντεο. Το λέω και στο τέλος ότι δε γνωρίζω τους κανονισμούς της FIA σχετικά με το karting για να πω αν πληρούνταν ή όχι στην Πάτρα. Απλά έκανα σύγκριση με αυτό που είδα στο Μονακό.
Σαφώς και δεν υπάρχει σύγκριση με το Autofestival όπου τα τζέρσεϋ και τα κάγκελα διαχώριζαν τους θεατές από πολύ βαρύτερα οχήματα. Δεν το ανέφερα κάτω από αυτή την προοπτική.
Τα σικέιν δε ξέρω αν έπρεπε να υλοποιηθούν διαφορετικά. Πάντως σίγουρα η ύπαρξη τους είναι απαραίτητη. Μια πολύ υψηλή τελική θα ήταν επικίνδυνη. Με τα καρτ να αγωνίζονται και να γίνονται προσπεράσεις κάποιο μπορεί να γίνει μοχλός για να σηκωθεί κάποιο άλλο στον αέρα.
Για την απόσταση του κόσμου βλέπω για παράδειγμα στο 5:55 στο ίδιο βίντεο πως εκεί υπάρχει διπλή σειρά από το TECPRO, όπως το είπες, με κάποια μέτρα κενό ανάμεσά τους και τα κάγκελα αρκετά πιο πίσω. Και σε άλλα σημεία υπάρχει το μαύρο προστατευτικό που είναι αρκετά ψηλό.
**Για το πρώτη φορά που λες έχω μια μικρή ένσταση. Μιλάω γενικά, όχι για το P.I.C.K. Κανονισμοί υπάρχουν. Πριν γίνει ο σχεδιασμός μιας διαδρομής πρέπει να μελετώνται προσεκτικά από τους διοργανωτές και να εφαρμόζονται. Δε λέω να κάνουν μόνοι τους οι διοργανωτές κοστοβόρες δοκιμές εξέλιξης των μέτρων ασφαλείας. Να εφαρμόσουν τους τρέχοντες κανονισμούς της FIA λέω. Αν αυτό απαιτεί εκπαίδευση διοργανωτών και κριτών ας προηγηθεί η εκπαίδευση και μετά γίνεται ο αγώνας. Δεν έγινε τίποτα αν κάποιος αγώνας ξεκινήσει και καθιερωθεί ένα χρόνο μετά για παράδειγμα. Όταν όμως χάνονται ζωές δεν υπάρχει περιθώριο διόρθωσης...
edit: Και για να κάνω πιο κατανοητό αυτό που λέω θα δώσω ένα παράδειγμα. Θα αναφερθώ σε κανονισμούς karting για τις ανάγκες του παραδείγματος, το ίδιο βέβαια ισχύει για κάθε είδος αγώνα.
Όταν θέλει ο διοργανωτής να στήσει μια μπαριέρα από λάστιχα για τον αγώνα kart που κάνει συμβουλεύεται τον αντίστοιχο κανονισμό της CIK-FIA ο οποίος είναι λεπτομερέστατος:
http://www.cikfia.com/web/karting/webka ... penelement Δεν υπάρχει η δικαιολογία της πρώτης φοράς. Οι προδιαγραφές είναι σαφέστατες. Αν δεν τηρήθηκαν είναι είτε γιατί οι διοργανωτές δεν ενδιαφέρθηκαν να ενημερωθούν επαρκώς για τις ισχύουσες διατάξεις, είτε γιατί αν και οι διατάξεις τους ήταν γνωστές για κάποιο λόγο δε μερίμνησαν να τις εφαρμόσουν.Και να προσθέσω για να μην παρεξηγηθώ πως δε λέω πως το PICK έπρεπε να 'χε μπαριέρες με λάστιχα. Το λινκ που έδωσα λέει πως πρέπει να κατασκευάζονται οι μπαριέρες. Για το που πρέπει να τοποθετούνται βρίσκεται μάλλον εδώ:
http://www.cikfia.com/web/karting/webka ... penelement
Έχει κανόνες και για μόνιμα και για περιστασιακά σιρκουί.
Και για πληροφοριακούς λόγους ας δώσω και το link στο οποίο υπάρχουν όλα τα pdf:
http://www.cikfia.com/web/karting/webka ... w&expand=1** -
το pick ηταν η μονη σοβαρη προσπαθεια την ελλαδας στην ελλαδα για την ελλαδα
πριν απο αυτο το drift cup ανεβαινει με αξιωσεις και με σοβαροτητα αφου φετος θα εχει και το kings of europe -
Διαβάζω από το site της ΕΘΕΑ:
Για την έκδοση νέας ή την ανανέωση παλαιάς άδειας αγωνιζομένου, απαιτούνται κατά περίπτωση τα παρακάτω δικαιολογιτικά:
- Αίτηση στο αντίστοιχο έντυπο της ΕΘΕΑ (AUTO- MOTO - KART)
- Προσκόμιση (όπου αυτό απαιτείται) του διπλώματος οδήγησης
- Παράβολο όπως ορίζεται στην εγκύκλιο της ΕΘΕΑ
- Βεβαίωση επιτυχίας ψυχοτεχνικής αξιολόγησης από ΚΕΨΑ
ή
Πιστοποιητικό Ιατρού (Παθολόγου, Οφθαλμίατρου και τεστ κόπωσης για τους άνω των 40 ετών) σύμφωνα με το έντυπο της ΕΘΕΑ - Βεβαίωση παρακολούθησης σεμιναρίου νέων αγωνιζομένων της ΕΘΕΑ (για άδειες αγώνων Αυτοκινήτου).
- Για την έκδοση άδειας σε αλλοδαπό, εκτός των ανωτέρω και πλήρη στοιχεία που να αποδεικνύει ότι διαμένει μόνιμα στην Ελλάδα.
- Υπεύθυνη δήλωση θεωρημένη από την Αστυνομική Αρχή κηδεμόνων, στην περίπτωση που ο αιτών είναι κάτω από 18 ετών.
Και διαβάζω στο site του NASA (National Auto Sport Association):
How Do I Get My License?
Read this section if you have little or no track experience:
In order to be considered for a license, you will need to have participated in a NASA HPDE 4 open passing group or bring documented proof that you are qualified to drive in an open passing environment. If you are not already a regular NASA participant and can't provide proof of experience, you will be required to start the process in the HPDE environment to verify your experience level. If you are not able to prove your skill level, you will have to spend some time in the HPDE program working up to the required level. Once you have achieved or proven the required skill level, you will find that each region has slightly different programs for their competition schools. All NASA regions have an in-house competition licensing programs that prepare new drivers to join our competitive racing series.
Και για να φτάσει κανείς στο HPDE 4 πρέπει να περάσει από κάποια στάδια εκπαίδευσης:
Group One (HPDE-1)
This is where you begin. This is one on one guidance from experienced racers, as you learn to control your car and yourself. Your mentor will provide you with guidance as you learn to drive at the limit. You will address how to approach a turn, the fast way around it, what gear should you be in, how to brake, and how to exit. The session generally includes a lead-follow session. Passing is very limited in the Group 1 Sessions.
Group Two (HPDE-2)
Your instructor has determined you can drive on your own and with less supervision. You apply what you learned in the Group 1 sessions to get more practice. Group 2 is often mixed with Group 1 and is for those drivers that want some more Group 1 seat-time, but do not need an instructor.
Group Three (HPDE-3)
You have progressed to the world of high performance driving. The passing rules in group 3 are not as strict. You must learn to share the track at high speeds with others.
Group Four (HPDE-4)
Congratulations! You have made it, no passing restriction except those of good judgment and rules of the road etiquette. You and your peers are now experiencing the joys of doing it right in a relatively safe and controlled environment! You can now enjoy high performance driving at its finest. Those that wish to can petition to apply for a competition license.
Εδώ γιατί περιοριζόμαστε μόνο σε σεμινάρια;
Και ο NASA δεν είναι είναι ο μόνος οργανισμός που απαιτεί εκπαίδευση και αξιολόγηση του νέου οδηγού αγώνων στην πίστα.
Ορίστε άλλα 2 link:
http://www.icscc.com/novice.php
http://www.scca.com/contentpage.aspx?content=43Και φυσικά η FIA θέτει ανάλογα standards:
2.4 Grade required for FIA Autocross, Rallycross and Truck
Championships and valid for all other events listed on the FIA
international calendar except those specified above.2.5 Grade R: valid for all “road” events (rallies, cross-country rallies,
hill-climbs and other events in which a separate start is given to
each competitor) listed on the FIA international calendar.3.2 The Grade C licence is issued by the applicant’s ASN. In order
to qualify, applicants must first serve a period of probation
with either the highest grade of national licence or the CIK
international B licence. They must also be observed to compete
satisfactorily in at least 5 ASN-sanctioned circuit races for cars within the two years prior to application and their record must be so endorsed by the clerks of the course of the races in which they
participate.Exceptionally, these races may be part of an international series,
designated specifically by the FIA for this purpose and in which
the candidate may participate with a national licence for one
season only. In this case, applicants must have passed their
16th birthday before 1 January of the year of participation. An
exception to this rule may be applied for by a driver’s ASN and
granted if the FIA decides it is justified by the applicant’s record of
results and experience, which must be submitted and certified by
the ASN and must include at least two years of ASN-sanctioned
competition.Designated international series qualifying for the Grade C
licence:- Formul’Academy Euro Series (FFSA)
- Formula BMW Europe
- Formula BMW Pacific
- Formula BMW Americas
3.3 The Grade R licence is issued by the applicant’s ASN. In order to
qualify, applicants must first serve a period of probation with the
highest grade of national licence applicable, during which they
must be observed to compete satisfactorily in ASN-sanctioned
events. Their record must be so endorsed by the clerks of the
course of the events in which they participate.Πηγή: http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... .07.20.pdf
Η εκπαίδευση και η αξιολόγηση φαίνεται να είναι κοινός τόπος διάφορων οργανισμών. Ίσως να είναι μία καλή ιδέα να εφαρμοστεί και εδώ. Δε μου φαίνεται σοφό να δοκιμάζει κάποιος το αυτοκίνητο του και τον εαυτό του σε αγωνιστικούς ρυθμούς για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια αγώνα χωρίς προηγούμενη στοιχειώδη εμπειρία (αγωνιστικές γραμμές, διορθώσεις κλπ. δοκιμασμένα στην πράξη και όχι στη θεωρία).
-
Ο χρήστης Costas Athan έγραψε:
Ειναι προφανεστατο οτι οδηγος που αγνοει κριτη ή/και προειδοποιητικη σημαια ή πινακιδα, ειναι απολυτως υπολογος για τις πραξεις του κ τις συνεπειες των. Κ σε επισημο αγωνα θα επρεπε να φαει μαυρη σημαια κ κραξιμο.
Πολλοί (δεν ήταν ένας και δύο - δυστυχώς η πλειοψηφία όσων συμμετείχαν στην προθέρμανση) αγνόησαν τις σημαίες κατ' επανάληψιν για μερικούς γύρους. Και πρόκειται για οδηγούς με εμπειρία, που τρέχουν σε μια μεγάλη κατηγορία. Θεωρώ ότι η μαύρη σημαία έπρεπε να βγει οπωσδήποτε. Δε ξέρω γιατί δεν πάρθηκε η απόφαση. Και ήταν οι ίδιοι άνθρωποι της διοργάνωσης αυτοί που βρίσκονταν σε άμεσο κίνδυνο!
Ο αγώνας δεν είχε βαθμολογική αξία, δεν ήταν μέρος κάποιου πρωταθλήματος η κυπέλλου. Επομένως ότι δε βγήκε μαύρη σημαία επηρέασε μόνο τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου αγώνα. Αναφέρω και αυτή την πλευρά γιατί σίγουρα όταν δεν εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα υπάρχουν οδηγοί που αδικούνται. Βέβαια αυτό αν και σημαντικό είναι αμελητέο μπροστά στις ζωές των ανθρώπων.
Κοιτάω τώρα αυτό το βίντεο:
http://www.youtube.com/watch?v=paqpyMaxc8A&NR=1
από το KART CUP στο Monaco και βλέπω τα εξής:
[list:3f5eawga][:3f5eawga]Τα τζέρσευ είναι άλλου τύπου, πιο ογκώδη από αυτά στην Πάτρα.[/3f5eawga]
[:3f5eawga]Στο Μονακό χρησιμοποιούνται λάστιχα στις στροφές, πίσω από τα τζέρσεϋ.[/3f5eawga]
[:3f5eawga]Δεν υπάρχει κόσμος δίπλα στη διαδρομή του αγώνα, παρατηρούν από μακριά και στα σημεία που υπάρχει εκτός από τα τζέρσεϋ και τα κάγκελα υπάρχει και κάποιο επιπλέον μαύρο προστατευτικό (π.χ. στο 9:10)[/3f5eawga]
[:3f5eawga]Η διαδρομή είναι πιο πλατιά. Της Πάτρας ήταν πολύ πιο στενή. Τα τζέρσεϋ είχαν τοποθετηθεί σε κάποια απόσταση από το πεζοδρόμιο ίσως για να κρατάνε τα καρτ λίγο πιο μακριά από τους θεατές...[/3f5eawga]
[:3f5eawga]Οι κριτές στο Μονακό φορούν προστατευτική στολή και κράνος.[/3f5eawga][/list:u:3f5eawga]Δε ξέρω αν τα μέτρα στον αγώνα της Πάτρας ήταν σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA για αγώνες καρτ ή όχι πάντως στο Μονακό ήταν πολύ πιο αυστηρά. Και ο κόσμος πάντα σε απόσταση από τη διαδρομή, γιατί ποτέ δε ξέρεις τι γίνεται. Παραδείγματα καλών διοργανώσεων υπάρχουν πολλά, μακάρι κάποτε να τα ακολουθήσουμε και εδώ.
Λοιπόν ,
Θα σου απαντήσω μιας και θεωρώ ότι από πέρσι προσπαθείς να πεις κάτι θετικό, αλλά ?????????
Καταρχήν να σου πω ότι είμαι ο αρμόδιος που ψάχνεις ,
Αυτός που αποφάσισε να στήσει αυτό το παραμύθι διακινδυνεύοντας τα πάντα,
αυτός που διάλεξε τους κριτές και τους «άρχοντες» του αγώνα έναν προς έναν,
αυτός που μαζί με τον Κο Αθανασέκο «πήραμε» τα μέτρα ασφαλείας όσο δυνατόν καλύτερα και πάντα με προδιαγραφές FIA προσαρμοσμένα στα Ελληνικά δεδομένα.
Αυτός που μαζί με τον Κο Αθανασέκο και τον Κο Δούβρη Χρ. και φτιάξαμε την «πίστα»
γενικά ο πλέον αρμόδιος για το πρωτόγνωρο γεγονός στην Ελλάδα (και είμαι πολύ περήφανος για αυτό….)
Για αυτό θα σου λύσω μερικές απορίες σου……
• Φέτος αν γίνει το PICK θα έχει αυτού του είδους jersey ή όπως αλλιώς λέγονται
• Στο Μονακό πράγματι ,είναι πιο φαρδύς ο δρόμος ,κατά συνέπεια τα μέτρα που είχαμε εμείς ήταν πιο ασφαλή γιατί μετά ήταν τοίχος και όχι κενό………..
• Ούτε ένας άνθρωπος (στη κυριολεξία) εκτός από τους ανθρώπους του αγώνα δεν ήταν μέσα στη πίστα αλλά μακριά(πολύ μακριά αναλογικά!!!!!!)
• Μπορεί να μην φορούσαν κράνη η φόρμες οι κριτές αλλά στις τόσες μικροεξόδους ούτε μια φορά δεν καθυστέρησε η διαδικασία και πολλές φορές οι περισσότεροι δεν πήραν χαμπάρι ούτε τι έγινε ούτε πως έγινε.(Για αυτό είμαι πάρα πολύ υπερήφανος για τους ανθρώπους μου).Στην τελική όλα πήγαν πολύ καλά (και την επόμενη φορά –αν υπάρξει!!!!θα είναι καλύτερα)και ξέρεις γιατί ,γιατί είχε πολύ πολύ δουλειά το PICK (18 μήνες!!!!!).
Κούλης Κ.ΥΓ.Εμείς αγαπάμε το σπορ(Όποιος κατάλαβε ,κατάλαβε !!!!!!)…….
ΥΓ Ευχαριστώ πολύ POLE για τα καλά σου λόγια. -
Δεν αναζητώ κανέναν υπεύθυνο. Ως θεατής σχολιάζω και θέτω ορισμένα ερωτήματα.
Και αν δεν είναι ήδη φανερό, απ' όσα είχα γράψει στο topic του P.I.C.K., είμαι αρκετά ευχαριστημένος από τη διοργάνωση.
Σαφώς και είναι ασύγκρητα καλύτερη από άλλες διοργανώσεις. Για παράδειγμα το Πρωτάθλημα Ταχύτητας γίνεται σε χώρους που δεν είναι καν πίστες, και αγώνες επίδειξης ή ταχύτητας με αυτοκίνητα γινονται σε χώρους σαν αυτόν του Autofestival που δεν πληρούν ούτε στο ελάχιστο τις περισσότερες προδιαγραφές ή σε πίστες καρτ οι οποίες αν και καλύτερες από τους εντελώς αδιαμόρφωτους χώρους δεν προβλέπονται για τέτοιου είδους χρήση, αλλά ελλείψει πιστών χρησιμοποιούνται. Λόγω λοιπόν διάφορων τέτοιων παραδειγμάτων αυτόματα η διοργάνωση του P.I.C.K. αξίζει να πάρει τα εύσημα. Νομίζω πως τώρα ξεκαθάρισα την προσωπική μου άποψη. Νομίζω επίσης πως δεν είναι κακό να επισημαίνει κανείς ότι βλέπει. Με καλή πρόθεση το έκανα και δεν υποστήριξα πουθενά πως όσα λέω αποτελούν μέρος των κανονισμών. Αντιπαραβολή με κάποια άλλη διοργάνωση έκανα.
Και για να κλείσω εδώ το θέμα του P.I.C.K. και των κανοσισμών ασφαλείας παραθέτω αυτούς της FIA για περιστασιακές πίστες καρτ και πίστες καρτ κλειστού χώρου.
8.3) Safety measures for temporary and/or E/Indoor
circuits:Where the probable impact angle is over 45°, a system of
deceleration devices (flexible barriers, foam mattresses,
air mattresses, etc.) or of stopping devices (catch fences,
etc.) must be used.
The public must be placed at a level identical to that of the
track edge or above.
If the level is above, the public shall be at a minimum
height of 1.50 m in relation to the track. A structure with a
minimum height of 1.20 m must retain the public.
If the level is identical, a metallic fence with a minimum
height of 1.20 m or an equivalent structure must retain
the public. It must be 1 m minimum behind one or two
lines of track protection approved by the CIK-FIA (simple
pastoral or protecting fence with a minimum height of
2 m).Κανονισμοί CIK-FIA: σελ. 389-390, http://www.cikfia.com/web/karting/webka ... penelement
Ο τρόπος κατασκευής και στερέωσης των προστατευτικών περιγράφεται στα Appendices: http://www.cikfia.com/web/karting/webka ... Expand=2#2
Ούτε ένας άνθρωπος (στη κυριολεξία) εκτός από τους ανθρώπους του αγώνα δεν ήταν μέσα στη πίστα αλλά μακριά(πολύ μακριά αναλογικά!!!!!!)
Δεν είμαι σίγουρος τι θέλετε να πείτε εδώ, αλλά δεν έγραψα ή υποστήριξα πουθενά ότι βρίσκονταν θεατές μέσα στην πίστα. Ούτε οι κριτές βρέθηκαν ποτέ μέσα στην πίστα, παρά μόνο όταν ήταν απαραίτητο για να καθαρίσουν τη διαδρομή και να επανατοποθετήσουν τα τζέρσεϋ, ύστερα από εξόδους.
Μακάρι στο μέλλον να δούμε ακόμη περισσότερο θέαμα και αν είναι δυνατόν όχι μόνο με αγώνες καρτ!
ΥΓ.: Θεωρώ πως για τις καλές διοργανώσεις αξίζει περισσότερος διάλογος για να βελτιστοποιηθούν οι όποιες ατέλειες. Για διοργανώσεις στις οποίες η οργάνωση είναι υποτυπώδης δεν τίθεται καν θέμα συζήτησης. Είναι σαφές πως πρέπει να αναδιαμορφωθούν ριζικά.
-
Προβλήματα σε διοργανώσεις αγώνων