Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    kompressor: απαιτείται ειδική μεταχείριση ?
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. kompressor: απαιτείται ειδική μεταχείριση ?
    • 1 / 1
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    5
    7
    29
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • S
      scrooge last edited by

      Μια απορία:

      Γνωρίζουμε ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρα turbo θέλουν ειδική μεταχείριση: καλή προθέρμανση & δούλεμα στο ρελαντί πριν το σβήσιμο, για μακροζωία της τουρμπίνας.

      Τι ισχύει για τα αυτοκίνητα με kompressor ?
      Με τις λιγοστές γνώσεις μου, υποθέτω ότι δεν απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς ο kompressor παίρνει κίνηση από το στρόφαλο, άρα οι στροφές του είναι ανάλογες αυτών του μοτέρ, επομένως δε φτάνει στα μεγάλα νούμερα του turbo (πχ 100.000rpm).
      Επίσης, δεν ξέρω αν το kompressor λιπαίνεται όπως το turbo, οπότε σε αυτή την περίπτωση το λιπαντικό θα χρειάζεται ψύξη.

      Τι γνωρίζετε για το θέμα ?

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • S
        scrooge last edited by

        Μια απορία:

        Γνωρίζουμε ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρα turbo θέλουν ειδική μεταχείριση: καλή προθέρμανση & δούλεμα στο ρελαντί πριν το σβήσιμο, για μακροζωία της τουρμπίνας.

        Τι ισχύει για τα αυτοκίνητα με kompressor ?
        Με τις λιγοστές γνώσεις μου, υποθέτω ότι δεν απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς ο kompressor παίρνει κίνηση από το στρόφαλο, άρα οι στροφές του είναι ανάλογες αυτών του μοτέρ, επομένως δε φτάνει στα μεγάλα νούμερα του turbo (πχ 100.000rpm).
        Επίσης, δεν ξέρω αν το kompressor λιπαίνεται όπως το turbo, οπότε σε αυτή την περίπτωση το λιπαντικό θα χρειάζεται ψύξη.

        Τι γνωρίζετε για το θέμα ?

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • S
          scrooge last edited by

          Μια απορία:

          Γνωρίζουμε ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρα turbo θέλουν ειδική μεταχείριση: καλή προθέρμανση & δούλεμα στο ρελαντί πριν το σβήσιμο, για μακροζωία της τουρμπίνας.

          Τι ισχύει για τα αυτοκίνητα με kompressor ?
          Με τις λιγοστές γνώσεις μου, υποθέτω ότι δεν απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς ο kompressor παίρνει κίνηση από το στρόφαλο, άρα οι στροφές του είναι ανάλογες αυτών του μοτέρ, επομένως δε φτάνει στα μεγάλα νούμερα του turbo (πχ 100.000rpm).
          Επίσης, δεν ξέρω αν το kompressor λιπαίνεται όπως το turbo, οπότε σε αυτή την περίπτωση το λιπαντικό θα χρειάζεται ψύξη.

          Τι γνωρίζετε για το θέμα ?

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • 2
            21-quadra last edited by

            Ο χρήστης Scrooge έγραψε:
            Μια απορία:

            Γνωρίζουμε ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρα turbo θέλουν ειδική μεταχείριση: καλή προθέρμανση & δούλεμα στο ρελαντί πριν το σβήσιμο, για μακροζωία της τουρμπίνας.

            Τι ισχύει για τα αυτοκίνητα με kompressor ?
            Με τις λιγοστές γνώσεις μου, υποθέτω ότι δεν απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς ο kompressor παίρνει κίνηση από το στρόφαλο, άρα οι στροφές του είναι ανάλογες αυτών του μοτέρ, επομένως δε φτάνει στα μεγάλα νούμερα του turbo (πχ 100.000rpm).
            Επίσης, δεν ξέρω αν το kompressor λιπαίνεται όπως το turbo, οπότε σε αυτή την περίπτωση το λιπαντικό θα χρειάζεται ψύξη.

            Τι γνωρίζετε για το θέμα ?

            Ο κομπρέσσορας έχει κιβώτιο με σχέση ανάλογα την κατασκευή, αλλά περίπου είναι 5:1 άρα δεν γυρίζει με τις στροφές της μηχανής αλλά 5 φορές περισσότερο. Όσο για το λιπαντικό δες τις οδηγίες του κατασκευαστή, άλλοι λιπαίνονται απο το κύκλωμα της μηχανής και άλλοι έχουν δικό τους λάδι.

            Όσο για τις θερμοκρασίες, αυτές είναι πολύ χαμηλότερες, όση θερμοκρασία σηκώνει ο αέρας κατά τη συμπιεσή του, αρκετή αλλά όχι όσο τις τουρμπίνας.

            1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • N
              neos last edited by

              Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:

              Μια απορία:

              Γνωρίζουμε ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρα turbo θέλουν ειδική μεταχείριση: καλή προθέρμανση & δούλεμα στο ρελαντί πριν το σβήσιμο, για μακροζωία της τουρμπίνας.

              Τι ισχύει για τα αυτοκίνητα με kompressor ?
              Με τις λιγοστές γνώσεις μου, υποθέτω ότι δεν απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς ο kompressor παίρνει κίνηση από το στρόφαλο, άρα οι στροφές του είναι ανάλογες αυτών του μοτέρ, επομένως δε φτάνει στα μεγάλα νούμερα του turbo (πχ 100.000rpm).
              Επίσης, δεν ξέρω αν το kompressor λιπαίνεται όπως το turbo, οπότε σε αυτή την περίπτωση το λιπαντικό θα χρειάζεται ψύξη.

              Τι γνωρίζετε για το θέμα ?

              Ο κομπρέσσορας έχει κιβώτιο με σχέση ανάλογα την κατασκευή, αλλά περίπου είναι 5:1 άρα δεν γυρίζει με τις στροφές της μηχανής αλλά 5 φορές περισσότερο. Όσο για το λιπαντικό δες τις οδηγίες του κατασκευαστή, άλλοι λιπαίνονται απο το κύκλωμα της μηχανής και άλλοι έχουν δικό τους λάδι.

              Όσο για τις θερμοκρασίες, αυτές είναι πολύ χαμηλότερες, όση θερμοκρασία σηκώνει ο αέρας κατά τη συμπιεσή του, αρκετή αλλά όχι όσο τις τουρμπίνας.

              (Noμίζω δεν είναι ακριβώς 'κιβώτιο' απλά είναι 5:1 η 'κλιμάκωση' του ιμάντα που συνδέει τον κομπρέσσορα στο μοτέρ σωστά;)

              Τα κομπρεσσέρ πάνε γύρω στις 20.000 με 35.000 στροφές ανάλογα την εφαρμογή αλλά δεν υπερθερμαίνονται όπως τα τούρμπο γιατί δεν δέχονται καυσαέρια με τρελές θερμοκρασίες όπως εκείνα.
              Τα περισσότερα σημερινά λιπαίνονται απ το λάδι της μηχανής οπότε είναι καλό να μην το πατάς πολύ μέχρι το λάδι να πιάσει θερμοκρασία λειτουργίας.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • K
                kavoyras last edited by

                Ο χρήστης Scrooge έγραψε:
                Γνωρίζουμε ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρα turbo θέλουν ειδική μεταχείριση: καλή προθέρμανση & δούλεμα στο ρελαντί πριν το σβήσιμο, για μακροζωία της τουρμπίνας.

                περίπου τα ίδια ισχύουν και για τον κομπρέσσορα.Όσο η πίεση που 'σηκώνει' ο κομπρέσσορας είναι ίδιος με αυτόν που σηκώνει μία τουρμπίνα, περίπου το ίδιο ζεσταίνονται (λίγο πιο υψηλές θερμοκρασίες βέβαια το turbo).
                Καλό είναι να μη φτάνεις 'τάπα' στον προορισμό σου* και το σβήνεις και φεύγεις γιατί ουσιαστικά παθαίνει ό,τι παθαίνει και το turbo.
                τώρα αυτό που λένε 'δούλεμα στο ρελαντί πριν το σβήσιμο' πχ ο πατέρας μου (που έχει μοτέρ με kompressor) δεν το έχει κάνει ποτέ.απλώς πριν φτάσει στον προορισμό του κυριολεκτικά 2-3 λεπτά πριν ηρεμεί (σαν στυλ οδήγησης) ώστε να πέσουν οι θερμοκρασίες της μηχανής-κομπρέσσορα-λοιπών στοιχείων.
                Το ίδιο περίπου κάνω κι εγώ (έχω κινητήρα turbo).
                όσο το αμάξι είναι εργοστασιακό, δεν χρειάζεται καμιά ειδική μεταχείρηση.

                *αν και καλό είναι να μην γίνεται για κανένα τύπο μηχανής αυτό είτε δηλαδή μιλάμε για ατμοσφαιρικό είτε για kompressor είτε για turbo.Απλά οι 2 τελευταίοι τύποι μοτέρ θα ταλαιπωρηθούν περισσότερο από μία τέτοια μεταχείριση.όχι δηλαδή ότι και οι ατμοσφαιρικοί δεν ταλαιπωρούνται με αυτόν τον τρόπο.

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • I
                  iliasp last edited by

                  To 5:1 μου φαίνεται αρκετά μεγάλο για εργοστασιακή κατασκευή

                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                  • N
                    neos last edited by

                    Ο χρήστης iliasp έγραψε:
                    To 5:1 μου φαίνεται αρκετά μεγάλο για εργοστασιακή κατασκευή

                    Ανάλογα το μέγεθος του κομπρέσσορα και τον κυβισμό της μηχανής μπορεί να είναι από 4:1 μέχρι και σχεδόν 6:1 σε εργοστασιακές εφαρμογές

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • First post
                      Last post
                    • 1 / 1
                    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                      • ΕΛΛΑΔΑ
                      • ΚΟΣΜΟΣ
                      • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                      • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                      • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                    • ΔΟΚΙΜΕΣ
                      • TEST
                      • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                      • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                      • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                      • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                      • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                      • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                    • VIDEO
                      • 4TTV
                      • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                      • ΑΓΩΝΕΣ
                      • CANDID CAMERA
                    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                      • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                      • ΛΕΞΙΚΟ
                    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                      • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                      • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                    • ΑΓΩΝΕΣ
                      • FORMULA 1
                      • WRC
                      • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                      • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                    • ΤΙΜΕΣ
                    • 4T CLASSIC
                      • ΜΟΝΤΕΛΑ
                      • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                      • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                      • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                      • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                    • ΑΓΟΡΑ
                      • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                      • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                      • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                    • 2ΤΡΟΧΟΙ
                      • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                      • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                      • ΑΓΩΝΕΣ
                      • CLASSIC
                    • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                    • MENU
                    • ΤΙΜΕΣ
                    • 4ΤΡΟΧΟΙ
                    • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                    • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                    • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                    • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                    • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                    • ΚΟΚ

                    logo footer

                    coty











                    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                    • ΑΓΩΝΕΣ
                    • ΔΟΚΙΜΕΣ
                    • CLASSIC
                    • ΤΙΜΕΣ
                    • VIDEO
                    • FORUM
                    4T FORUM
                    4T LIBRARY
                    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                    • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                    Powered by nxcode.gr