-
Η καλή μου αποφάσισε να αναβιώσει το παλιό της χόμπι.... παλιά έκανε πατίνια, αυτά τα κλασικά με τις 4 ρόδες, 2 δεξιά και 2 αριστερά στο ειδικό μποτάκι. Της άρεσε πολύ (μέχρι που την πάτησε αυτοκίνητο... ) αλλά τώρα θέλει να ξανακάνει. Έτσι πήρε ένα απλό μοντέλο και άρχισε να θυμάται την παλιά της τέχνη. Αν όλα πάνε καλά θα μάθω κι εγώ για να πηγαίνουμε μαζί... οπότε να το ψάξουμε μην πάρουμε ό,τι κι ό,τι...! (πάντα καλοκοίταζα τις λυγερές καλλίγραμμες που έβλεπα στο Hyde Park όταν ζούσα στο Λονδίνο) Έτσι λοιπόν άρχισε η μελέτη που οδήγησε στις γνώσεις/πληροφορίες που καταγράφονται εδώ προς ενημέρωση, διόρθωση και συμπλήρωση.
ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Υπάρχουν ακόμα τα παλαιού τύπου με τα 2+2 ροδάκια αλλά θεωρούνται ξεπερασμένα. Τα σύγχρονα inline όπου οι ρόδες (επίσης 4 συνήθως) είναι σε σειρά (inline) η μία πίσω από την άλλη μοιάζουν πιο πολύ με παγοπέδιλα. Πάνε πιο εύκολα πολύ πιο γρήγορα, είναι καλύτερα για τις στροφές, πιο ασφαλή κρατώντας σταθερό τον αστράγαλο. Με τις μεγαλύτερες και πιο μαλακές ρόδες είναι πολύ πιο άνετα και εύχρηστα σε επιφάνειες όχι τελείως λείες.
Γιατί: γιατί είναι ωραίο, απελευθερωτικό, μετακινείσαι γρήγορα, δείχνεις πιο ψηλός και με μακρύ πόδι (8 πόντοι η ρόδα +κενό και πάτος μπότας) και βέβαια πολύ αθλητικό. Κάνεις ωραία οπίσθια (φανταστική άσκηση για την περιοχή γοφών, μηρών αλλά και κοιλιακών) και γενικά γυμνάζεις πάρα πολλούς μύες χωρίς καταπόνηση και κραδασμούς και είναι και πολύ καλή αεροβική άσκηση. Σε προπονεί και για το σκι ή το πατινάζ του χειμώνα.
Γιατί όχι: γιατί το θεωρείς προκλητικό, επικίνδυνο για τον αναβάτη και τους γύρω του, γιατί κοστίζει, γιατί μόδα είναι θα περάσει...
Τι πρέπει να προσέξει κάποιος προτού αγοράσει. ...μάλλον να μάθει αλλά το ξεπερνάω...
Ασφάλεια: να πάρει οπωσδήποτε προστατευτικά γονάτων, καρπών και ακόμα καλύτερα και κράνος και προστατευτικά αγκώνων. Ναι η πτώση είναι πολύ πιθανή, το θέμα είναι να μάθει κανείς να μην φοβάται την πτώση και να πέφτει σωστά. Με τα προστατευτικά επικεντρώνεσαι σε άλλα πράγματα χωρίς να τρέμεις μην πέσεις.
Είδος: υπάρχουν τα γενικής χρήσης (fitness ή recreation), τα γρήγορα (race, speed, με μεγάλες ρόδες, ίσως 5 αντί για 4 και χωρίς φρένα), τα άγρια (aggressive για αυτούς που κάνουν κόλπα, άλματα, grind κλπ με μικρές και σκληρές ρόδες) και μερικές crossover ή εξειδικευμένες καταστάσεις (urban, street, freestyle, χόκεϋ).
Μέγεθος. παιδικά, αντρικά και γυναικεία (που ίσως εκτός από τα χρώματα έχουν και λίγο διαφορετική σχεδίαση...πχ η γυναικεία γάμπα είναι πιο παχιά χαμηλά, έχουν πιο λεπτό πόδι, πιο ψηλή καμάρα, ολίγον κλίση εμπρός σαν τακουνάκι). Πολλά παιδικά είναι μεταβαλλόμενου μεγέθους με εύρος 3-4 μεγεθών. Ανάλογα με τη μάρκα μπορεί να θέλεις το ίδιο μέγεθος με το παπούτσι ή λίγο παραπάνω, πολύ σπάνια λιγότερο.
Μάρκες
Rollerblades από όπου βγήκε και το όνομα (τα Bladerunner ανήκουν στην ίδια εταιρεία, μάλλον φτηνή σειρά)
K2 γνωστή για την πρωτοπορία της στη μαλακή μπότα
Powerslide μάλλον γερμανικής προέλευσης
Roces από πολλούς η κορυφαία. Μάλλον ιταλικής προέλευσης.
Crazy Creek (εταιρεία που ανήκει στην Intersport μάλλον ελβετική) μάλλον πιο κατάλληλα για το αρχικό βήμα.
Salomon, Bauer, Reebok και πολλές άλλες ακόμα, αρκετές εξειδικευμένες στο χόκεϋ ή στο είδος aggressive.Πού τα αγοράζεις.
Γενικά στην Ελλάδα δεν τα βρίσκεις εύκολα.
Μαζαγιά με είδη σκι ή σκέιτ.
Μάλλον υπάρχει ένα καλό στο Μοναστηράκι.
Τα Intersport έχουν μόνο τη δική τους μάρκα, κατάλληλη για αρχή χωρίς ανεβασμένες απαιτήσεις αλλά μάλλον συμφέρει για τα λεφτά της.
Μέσω διαδικτύου υπάρχουν πολλές επιλογές αλλά αν δεν το δοκιμάσεις πρώτα.... είπαμε και τα μεγέθη έχουν μια ασάφεια...
Πιθανότατα συμφέρει η αγορά σε ταξίδι στο εξωτερικό σε εξειδικευμένο κατάστημα με πολλά διαφορετικά μοντέλα.**Πόσο **κάνουν
Μπορείς να βρεις με λιγότερο από 50 (μάλλον προς αποφυγή), να παίξεις μέχρι τα 100, να ανέβεις εύκολα πάνω από 100 όπου υπάρχουν πλέον πολλά αξιοπρεπή μοντέλα και με μεταλλικό σκελετό μέχρι πάνω από 250 που γίνονται πολύ σοβαρά τα πράματα.
Τα προστατευτικά 15-25+ το σετ, και με ένα κράνος ποδηλάτου είσαι μια χαρά.Πώς μαθαίνεις: αρχή
Αν και υπάρχει μάλλον και σχολή (ακαδημία παρακαλώ) οι περισσότεροι είτε θα αυτοσχεδιάσουν ή θα έχουν κάποιο γνωστό που ξέρει και θα τους βοηθήσει να ξεθαρρέψουν.
Αν υπάρχει πρόσβαση σε πίστα μπορεί να ενοικιαστεί ο εξοπλισμός προτού κάποιος επενδύσει σε δικά του. Εκεί πιθανόν να υπάρχει και εκπαιδευτής.
Πώς μαθαίνεις: και μετά...;;
Η πρώτη πρόκληση είναι να σταθείς, να ξεκινήσεις και να επιταχύνεις.
Η δεύτερη πρόκληση είναι να σταματήσεις με τη θέλησή σου και χωρίς να πέσεις!
Μετά προοδεύεις σε τεχνικές μείωσης ταχύτητας. Κι αυτό γιατί μόνον έτσι μπορείς να πας πιο γρήγορα.
Ακολουθούν οι ανηφόρες, οι κατηφόρες και η τόσο όμορφη στο μάτι όπισθεν.
Και κάπου εκεί γίνεται και ο διαχωρισμός του είδους. Άλλοι θα ασχοληθούν με ακροβατικά άλλος με ταχύτητα ενώ οι περισσότεροι θα μείνουν στη μέση για fitness και μετακίνηση. Μερικοί μπορεί να προχωρήσουν σε χορό με πατίνια.Πού τα χρησιμοποιείς
Καλύτερα σε επίπεδα λεία εδάφη και σε δρόμους. Παντού λένε οι φανατικοί. Δρόμους, σκάλες, ανηφόρες, κατηφόρες κλπ! Για τους κοινούς θνητούς σε πεζοδρόμια και πλατείες, μεγάλους χώρους στάθμευσης και φυσικά σε πίστες για πατίνια (δυσεύρετες πια) ή γήπεδα μπάσκετ. Με πολύ προσοχή (και εμπειρία) σε κατηφόρες.
Πολύ βολικοί οι χώροι γύρω από αθλητικές εγκαταστάσεις (γήπεδα, στάδια) και οι πλακόστρωτες παραλίες και λιμάνια.
Σε μερικά μέρη μπορεί να μην επιτρέπονται ή να μην συνιστώνται για λόγους ασφαλείας πχ σε πλατφόρμες μετρό υπάρχει ο κίνδυνος των τραίνων ή μέσα σε λεωφορεία αν είσαι όρθιος τα πατίνια θα κυλάνε σε κάθε φρενάρισμα/στροφή...
Όχι σε χωματόδρομους, γκαζόν και όταν βρέχει (χαλάνε τα ρουλεμάν αν δεν είναι ειδικά). Το γκαζόν πάντως καλό είναι να υπάρχει κοντά για να κόβεις ταχύτητα αφού λειτουργεί και σαν φρένο ή να πέφτεις εκεί για πιο μαλακά αν είναι να πέσεις...Ωραία όλα αυτά.... και πώς το κλείνουμε το θέμα... αέρα στα πανιά σας δεν κολλάει οπότε μάλλον κάτι σε τέρμα γκάζια και απαλές σούπες...
-
Η καλή μου αποφάσισε να αναβιώσει το παλιό της χόμπι.... παλιά έκανε πατίνια, αυτά τα κλασικά με τις 4 ρόδες, 2 δεξιά και 2 αριστερά στο ειδικό μποτάκι. Της άρεσε πολύ (μέχρι που την πάτησε αυτοκίνητο... ) αλλά τώρα θέλει να ξανακάνει. Έτσι πήρε ένα απλό μοντέλο και άρχισε να θυμάται την παλιά της τέχνη. Αν όλα πάνε καλά θα μάθω κι εγώ για να πηγαίνουμε μαζί... οπότε να το ψάξουμε μην πάρουμε ό,τι κι ό,τι...! (πάντα καλοκοίταζα τις λυγερές καλλίγραμμες που έβλεπα στο Hyde Park όταν ζούσα στο Λονδίνο) Έτσι λοιπόν άρχισε η μελέτη που οδήγησε στις γνώσεις/πληροφορίες που καταγράφονται εδώ προς ενημέρωση, διόρθωση και συμπλήρωση.
ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Υπάρχουν ακόμα τα παλαιού τύπου με τα 2+2 ροδάκια αλλά θεωρούνται ξεπερασμένα. Τα σύγχρονα inline όπου οι ρόδες (επίσης 4 συνήθως) είναι σε σειρά (inline) η μία πίσω από την άλλη μοιάζουν πιο πολύ με παγοπέδιλα. Πάνε πιο εύκολα πολύ πιο γρήγορα, είναι καλύτερα για τις στροφές, πιο ασφαλή κρατώντας σταθερό τον αστράγαλο. Με τις μεγαλύτερες και πιο μαλακές ρόδες είναι πολύ πιο άνετα και εύχρηστα σε επιφάνειες όχι τελείως λείες.
Γιατί: γιατί είναι ωραίο, απελευθερωτικό, μετακινείσαι γρήγορα, δείχνεις πιο ψηλός και με μακρύ πόδι (8 πόντοι η ρόδα +κενό και πάτος μπότας) και βέβαια πολύ αθλητικό. Κάνεις ωραία οπίσθια (φανταστική άσκηση για την περιοχή γοφών, μηρών αλλά και κοιλιακών) και γενικά γυμνάζεις πάρα πολλούς μύες χωρίς καταπόνηση και κραδασμούς και είναι και πολύ καλή αεροβική άσκηση. Σε προπονεί και για το σκι ή το πατινάζ του χειμώνα.
Γιατί όχι: γιατί το θεωρείς προκλητικό, επικίνδυνο για τον αναβάτη και τους γύρω του, γιατί κοστίζει, γιατί μόδα είναι θα περάσει...
Τι πρέπει να προσέξει κάποιος προτού αγοράσει. ...μάλλον να μάθει αλλά το ξεπερνάω...
Ασφάλεια: να πάρει οπωσδήποτε προστατευτικά γονάτων, καρπών και ακόμα καλύτερα και κράνος και προστατευτικά αγκώνων. Ναι η πτώση είναι πολύ πιθανή, το θέμα είναι να μάθει κανείς να μην φοβάται την πτώση και να πέφτει σωστά. Με τα προστατευτικά επικεντρώνεσαι σε άλλα πράγματα χωρίς να τρέμεις μην πέσεις.
Είδος: υπάρχουν τα γενικής χρήσης (fitness ή recreation), τα γρήγορα (race, speed, με μεγάλες ρόδες, ίσως 5 αντί για 4 και χωρίς φρένα), τα άγρια (aggressive για αυτούς που κάνουν κόλπα, άλματα, grind κλπ με μικρές και σκληρές ρόδες) και μερικές crossover ή εξειδικευμένες καταστάσεις (urban, street, freestyle, χόκεϋ).
Μέγεθος. παιδικά, αντρικά και γυναικεία (που ίσως εκτός από τα χρώματα έχουν και λίγο διαφορετική σχεδίαση...πχ η γυναικεία γάμπα είναι πιο παχιά χαμηλά, έχουν πιο λεπτό πόδι, πιο ψηλή καμάρα, ολίγον κλίση εμπρός σαν τακουνάκι). Πολλά παιδικά είναι μεταβαλλόμενου μεγέθους με εύρος 3-4 μεγεθών. Ανάλογα με τη μάρκα μπορεί να θέλεις το ίδιο μέγεθος με το παπούτσι ή λίγο παραπάνω, πολύ σπάνια λιγότερο.
Μάρκες
Rollerblades από όπου βγήκε και το όνομα (τα Bladerunner ανήκουν στην ίδια εταιρεία, μάλλον φτηνή σειρά)
K2 γνωστή για την πρωτοπορία της στη μαλακή μπότα
Powerslide μάλλον γερμανικής προέλευσης
Roces από πολλούς η κορυφαία. Μάλλον ιταλικής προέλευσης.
Crazy Creek (εταιρεία που ανήκει στην Intersport μάλλον ελβετική) μάλλον πιο κατάλληλα για το αρχικό βήμα.
Salomon, Bauer, Reebok και πολλές άλλες ακόμα, αρκετές εξειδικευμένες στο χόκεϋ ή στο είδος aggressive.Πού τα αγοράζεις.
Γενικά στην Ελλάδα δεν τα βρίσκεις εύκολα.
Μαζαγιά με είδη σκι ή σκέιτ.
Μάλλον υπάρχει ένα καλό στο Μοναστηράκι.
Τα Intersport έχουν μόνο τη δική τους μάρκα, κατάλληλη για αρχή χωρίς ανεβασμένες απαιτήσεις αλλά μάλλον συμφέρει για τα λεφτά της.
Μέσω διαδικτύου υπάρχουν πολλές επιλογές αλλά αν δεν το δοκιμάσεις πρώτα.... είπαμε και τα μεγέθη έχουν μια ασάφεια...
Πιθανότατα συμφέρει η αγορά σε ταξίδι στο εξωτερικό σε εξειδικευμένο κατάστημα με πολλά διαφορετικά μοντέλα.**Πόσο **κάνουν
Μπορείς να βρεις με λιγότερο από 50 (μάλλον προς αποφυγή), να παίξεις μέχρι τα 100, να ανέβεις εύκολα πάνω από 100 όπου υπάρχουν πλέον πολλά αξιοπρεπή μοντέλα και με μεταλλικό σκελετό μέχρι πάνω από 250 που γίνονται πολύ σοβαρά τα πράματα.
Τα προστατευτικά 15-25+ το σετ, και με ένα κράνος ποδηλάτου είσαι μια χαρά.Πώς μαθαίνεις: αρχή
Αν και υπάρχει μάλλον και σχολή (ακαδημία παρακαλώ) οι περισσότεροι είτε θα αυτοσχεδιάσουν ή θα έχουν κάποιο γνωστό που ξέρει και θα τους βοηθήσει να ξεθαρρέψουν.
Αν υπάρχει πρόσβαση σε πίστα μπορεί να ενοικιαστεί ο εξοπλισμός προτού κάποιος επενδύσει σε δικά του. Εκεί πιθανόν να υπάρχει και εκπαιδευτής.
Πώς μαθαίνεις: και μετά...;;
Η πρώτη πρόκληση είναι να σταθείς, να ξεκινήσεις και να επιταχύνεις.
Η δεύτερη πρόκληση είναι να σταματήσεις με τη θέλησή σου και χωρίς να πέσεις!
Μετά προοδεύεις σε τεχνικές μείωσης ταχύτητας. Κι αυτό γιατί μόνον έτσι μπορείς να πας πιο γρήγορα.
Ακολουθούν οι ανηφόρες, οι κατηφόρες και η τόσο όμορφη στο μάτι όπισθεν.
Και κάπου εκεί γίνεται και ο διαχωρισμός του είδους. Άλλοι θα ασχοληθούν με ακροβατικά άλλος με ταχύτητα ενώ οι περισσότεροι θα μείνουν στη μέση για fitness και μετακίνηση. Μερικοί μπορεί να προχωρήσουν σε χορό με πατίνια.Πού τα χρησιμοποιείς
Καλύτερα σε επίπεδα λεία εδάφη και σε δρόμους. Παντού λένε οι φανατικοί. Δρόμους, σκάλες, ανηφόρες, κατηφόρες κλπ! Για τους κοινούς θνητούς σε πεζοδρόμια και πλατείες, μεγάλους χώρους στάθμευσης και φυσικά σε πίστες για πατίνια (δυσεύρετες πια) ή γήπεδα μπάσκετ. Με πολύ προσοχή (και εμπειρία) σε κατηφόρες.
Πολύ βολικοί οι χώροι γύρω από αθλητικές εγκαταστάσεις (γήπεδα, στάδια) και οι πλακόστρωτες παραλίες και λιμάνια.
Σε μερικά μέρη μπορεί να μην επιτρέπονται ή να μην συνιστώνται για λόγους ασφαλείας πχ σε πλατφόρμες μετρό υπάρχει ο κίνδυνος των τραίνων ή μέσα σε λεωφορεία αν είσαι όρθιος τα πατίνια θα κυλάνε σε κάθε φρενάρισμα/στροφή...
Όχι σε χωματόδρομους, γκαζόν και όταν βρέχει (χαλάνε τα ρουλεμάν αν δεν είναι ειδικά). Το γκαζόν πάντως καλό είναι να υπάρχει κοντά για να κόβεις ταχύτητα αφού λειτουργεί και σαν φρένο ή να πέφτεις εκεί για πιο μαλακά αν είναι να πέσεις...Ωραία όλα αυτά.... και πώς το κλείνουμε το θέμα... αέρα στα πανιά σας δεν κολλάει οπότε μάλλον κάτι σε τέρμα γκάζια και απαλές σούπες...
-
Η καλή μου αποφάσισε να αναβιώσει το παλιό της χόμπι.... παλιά έκανε πατίνια, αυτά τα κλασικά με τις 4 ρόδες, 2 δεξιά και 2 αριστερά στο ειδικό μποτάκι. Της άρεσε πολύ (μέχρι που την πάτησε αυτοκίνητο... ) αλλά τώρα θέλει να ξανακάνει. Έτσι πήρε ένα απλό μοντέλο και άρχισε να θυμάται την παλιά της τέχνη. Αν όλα πάνε καλά θα μάθω κι εγώ για να πηγαίνουμε μαζί... οπότε να το ψάξουμε μην πάρουμε ό,τι κι ό,τι...! (πάντα καλοκοίταζα τις λυγερές καλλίγραμμες που έβλεπα στο Hyde Park όταν ζούσα στο Λονδίνο) Έτσι λοιπόν άρχισε η μελέτη που οδήγησε στις γνώσεις/πληροφορίες που καταγράφονται εδώ προς ενημέρωση, διόρθωση και συμπλήρωση.
ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Υπάρχουν ακόμα τα παλαιού τύπου με τα 2+2 ροδάκια αλλά θεωρούνται ξεπερασμένα. Τα σύγχρονα inline όπου οι ρόδες (επίσης 4 συνήθως) είναι σε σειρά (inline) η μία πίσω από την άλλη μοιάζουν πιο πολύ με παγοπέδιλα. Πάνε πιο εύκολα πολύ πιο γρήγορα, είναι καλύτερα για τις στροφές, πιο ασφαλή κρατώντας σταθερό τον αστράγαλο. Με τις μεγαλύτερες και πιο μαλακές ρόδες είναι πολύ πιο άνετα και εύχρηστα σε επιφάνειες όχι τελείως λείες.
Γιατί: γιατί είναι ωραίο, απελευθερωτικό, μετακινείσαι γρήγορα, δείχνεις πιο ψηλός και με μακρύ πόδι (8 πόντοι η ρόδα +κενό και πάτος μπότας) και βέβαια πολύ αθλητικό. Κάνεις ωραία οπίσθια (φανταστική άσκηση για την περιοχή γοφών, μηρών αλλά και κοιλιακών) και γενικά γυμνάζεις πάρα πολλούς μύες χωρίς καταπόνηση και κραδασμούς και είναι και πολύ καλή αεροβική άσκηση. Σε προπονεί και για το σκι ή το πατινάζ του χειμώνα.
Γιατί όχι: γιατί το θεωρείς προκλητικό, επικίνδυνο για τον αναβάτη και τους γύρω του, γιατί κοστίζει, γιατί μόδα είναι θα περάσει...
Τι πρέπει να προσέξει κάποιος προτού αγοράσει. ...μάλλον να μάθει αλλά το ξεπερνάω...
Ασφάλεια: να πάρει οπωσδήποτε προστατευτικά γονάτων, καρπών και ακόμα καλύτερα και κράνος και προστατευτικά αγκώνων. Ναι η πτώση είναι πολύ πιθανή, το θέμα είναι να μάθει κανείς να μην φοβάται την πτώση και να πέφτει σωστά. Με τα προστατευτικά επικεντρώνεσαι σε άλλα πράγματα χωρίς να τρέμεις μην πέσεις.
Είδος: υπάρχουν τα γενικής χρήσης (fitness ή recreation), τα γρήγορα (race, speed, με μεγάλες ρόδες, ίσως 5 αντί για 4 και χωρίς φρένα), τα άγρια (aggressive για αυτούς που κάνουν κόλπα, άλματα, grind κλπ με μικρές και σκληρές ρόδες) και μερικές crossover ή εξειδικευμένες καταστάσεις (urban, street, freestyle, χόκεϋ).
Μέγεθος. παιδικά, αντρικά και γυναικεία (που ίσως εκτός από τα χρώματα έχουν και λίγο διαφορετική σχεδίαση...πχ η γυναικεία γάμπα είναι πιο παχιά χαμηλά, έχουν πιο λεπτό πόδι, πιο ψηλή καμάρα, ολίγον κλίση εμπρός σαν τακουνάκι). Πολλά παιδικά είναι μεταβαλλόμενου μεγέθους με εύρος 3-4 μεγεθών. Ανάλογα με τη μάρκα μπορεί να θέλεις το ίδιο μέγεθος με το παπούτσι ή λίγο παραπάνω, πολύ σπάνια λιγότερο.
Μάρκες
Rollerblades από όπου βγήκε και το όνομα (τα Bladerunner ανήκουν στην ίδια εταιρεία, μάλλον φτηνή σειρά)
K2 γνωστή για την πρωτοπορία της στη μαλακή μπότα
Powerslide μάλλον γερμανικής προέλευσης
Roces από πολλούς η κορυφαία. Μάλλον ιταλικής προέλευσης.
Crazy Creek (εταιρεία που ανήκει στην Intersport μάλλον ελβετική) μάλλον πιο κατάλληλα για το αρχικό βήμα.
Salomon, Bauer, Reebok και πολλές άλλες ακόμα, αρκετές εξειδικευμένες στο χόκεϋ ή στο είδος aggressive.Πού τα αγοράζεις.
Γενικά στην Ελλάδα δεν τα βρίσκεις εύκολα.
Μαζαγιά με είδη σκι ή σκέιτ.
Μάλλον υπάρχει ένα καλό στο Μοναστηράκι.
Τα Intersport έχουν μόνο τη δική τους μάρκα, κατάλληλη για αρχή χωρίς ανεβασμένες απαιτήσεις αλλά μάλλον συμφέρει για τα λεφτά της.
Μέσω διαδικτύου υπάρχουν πολλές επιλογές αλλά αν δεν το δοκιμάσεις πρώτα.... είπαμε και τα μεγέθη έχουν μια ασάφεια...
Πιθανότατα συμφέρει η αγορά σε ταξίδι στο εξωτερικό σε εξειδικευμένο κατάστημα με πολλά διαφορετικά μοντέλα.**Πόσο **κάνουν
Μπορείς να βρεις με λιγότερο από 50 (μάλλον προς αποφυγή), να παίξεις μέχρι τα 100, να ανέβεις εύκολα πάνω από 100 όπου υπάρχουν πλέον πολλά αξιοπρεπή μοντέλα και με μεταλλικό σκελετό μέχρι πάνω από 250 που γίνονται πολύ σοβαρά τα πράματα.
Τα προστατευτικά 15-25+ το σετ, και με ένα κράνος ποδηλάτου είσαι μια χαρά.Πώς μαθαίνεις: αρχή
Αν και υπάρχει μάλλον και σχολή (ακαδημία παρακαλώ) οι περισσότεροι είτε θα αυτοσχεδιάσουν ή θα έχουν κάποιο γνωστό που ξέρει και θα τους βοηθήσει να ξεθαρρέψουν.
Αν υπάρχει πρόσβαση σε πίστα μπορεί να ενοικιαστεί ο εξοπλισμός προτού κάποιος επενδύσει σε δικά του. Εκεί πιθανόν να υπάρχει και εκπαιδευτής.
Πώς μαθαίνεις: και μετά...;;
Η πρώτη πρόκληση είναι να σταθείς, να ξεκινήσεις και να επιταχύνεις.
Η δεύτερη πρόκληση είναι να σταματήσεις με τη θέλησή σου και χωρίς να πέσεις!
Μετά προοδεύεις σε τεχνικές μείωσης ταχύτητας. Κι αυτό γιατί μόνον έτσι μπορείς να πας πιο γρήγορα.
Ακολουθούν οι ανηφόρες, οι κατηφόρες και η τόσο όμορφη στο μάτι όπισθεν.
Και κάπου εκεί γίνεται και ο διαχωρισμός του είδους. Άλλοι θα ασχοληθούν με ακροβατικά άλλος με ταχύτητα ενώ οι περισσότεροι θα μείνουν στη μέση για fitness και μετακίνηση. Μερικοί μπορεί να προχωρήσουν σε χορό με πατίνια.Πού τα χρησιμοποιείς
Καλύτερα σε επίπεδα λεία εδάφη και σε δρόμους. Παντού λένε οι φανατικοί. Δρόμους, σκάλες, ανηφόρες, κατηφόρες κλπ! Για τους κοινούς θνητούς σε πεζοδρόμια και πλατείες, μεγάλους χώρους στάθμευσης και φυσικά σε πίστες για πατίνια (δυσεύρετες πια) ή γήπεδα μπάσκετ. Με πολύ προσοχή (και εμπειρία) σε κατηφόρες.
Πολύ βολικοί οι χώροι γύρω από αθλητικές εγκαταστάσεις (γήπεδα, στάδια) και οι πλακόστρωτες παραλίες και λιμάνια.
Σε μερικά μέρη μπορεί να μην επιτρέπονται ή να μην συνιστώνται για λόγους ασφαλείας πχ σε πλατφόρμες μετρό υπάρχει ο κίνδυνος των τραίνων ή μέσα σε λεωφορεία αν είσαι όρθιος τα πατίνια θα κυλάνε σε κάθε φρενάρισμα/στροφή...
Όχι σε χωματόδρομους, γκαζόν και όταν βρέχει (χαλάνε τα ρουλεμάν αν δεν είναι ειδικά). Το γκαζόν πάντως καλό είναι να υπάρχει κοντά για να κόβεις ταχύτητα αφού λειτουργεί και σαν φρένο ή να πέφτεις εκεί για πιο μαλακά αν είναι να πέσεις...Ωραία όλα αυτά.... και πώς το κλείνουμε το θέμα... αέρα στα πανιά σας δεν κολλάει οπότε μάλλον κάτι σε τέρμα γκάζια και απαλές σούπες...
-
ΕΙΔΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Βασικά τμήματα του τροχοπέδιλου!
- **μπότα **υπάρχουν διάφορες τάσεις ανάλογα και με το είδος. Το πιο συνηθισμένο είναι το ψηλό μποτάκι που φτάνει ψηλότερα από τον αστράγαλο και σταθεροποιείται στο κάτω 1/3 της κνήμης.
Σταθεροποίηση επιτυγχάνεται με συνδυασμό δεστρών κλιπς, δεστρών βέλκρο και κορδονιών. Κάθε είδος έχει τα + και - του. Πιο συχνά πλέον υπάρχουν και τα τρία, κορδόνια εμπρός και χαμηλά, βέλκρο στη γωνία και κλίπ ψηλά. Συνιστάται να φορεθεί σφιχτά (όχι να κόβει την κυκλοφορία του αίματος αλλά σφιχτά) με κάλτσα. Υπάρχουν τα πιο σκληρά και τα πιο μαλακά, η μάρκα Κ2 πρέπει να εισήγαγε τις μαλακές που προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση. Ακόμα και σε πολύ μαλακές μπότες πρέπει να υπάρχει ενίσχυση με πλαστικό σκελετό για καλύτερη απόκριση του πατινιού.
Μπορεί να περιλαμβάνει και κάποιας μορφής απόσβεσης των κραδασμών χρήσιμο για χρήση σε δρόμο. - **σκελετός ** (frame) από πλαστικά ή μέταλλο (αλουμίνιο, μαγνήσιο) μέχρι και carbon fiber αλλά και οικολογικά από μπαμπού! Είναι το τμήμα πάνω στο οποίο στηρίζεται η μπότα (μερικές φορές αφαιρούμενη) και οι τροχοί. Τα μεταλλικά προτιμούνται σε σχέση με τα πλαστικά. Όσο πιο μακρύς ο σκελετός τόσο καλύτερα για speed αλλά υστερεί σε ευελιξία. Μπορεί να δεχτεί διάφορα μεγέθη τροχών ενώ σε μερικά μπορεί να υπάρχει και μια ευελιξία στην ακριβή τοποθέτηση του ύψους των αξόνων των τροχών (τοποθέτηση τροχών διαφορετικού μεγέθους ή σε διαφορετική απόσταση από το έδαφος). Γενικά ο σκελετός είναι δεσμευτικός και για το μέγιστο μέγεθος τροχών. Σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να ρυθμιστεί η θέση της μπότας εμπρός πίσω και δεξιά αριστερά για καλύτερη ευθυγράμμιση ή προτίμηση.
- **ρόδες **(wheels) συνήθως 4 από πολυουρεθάνη με σκελετό (core) πρακτικά είναι η ζάντα πλαστική ή μεταλλική. Η διατομή των τροχών μπορεί να διαφέρει ανάλογα με την προτεινόμενη χρήση, μικρή επιφάνεια επαφής για speed, μεγάλη για καλύτερο έλεγχο κλπ. Μετριέται κυρίως η διάμετρος σε χιλιοστά συνήθως από
- **μπότα **υπάρχουν διάφορες τάσεις ανάλογα και με το είδος. Το πιο συνηθισμένο είναι το ψηλό μποτάκι που φτάνει ψηλότερα από τον αστράγαλο και σταθεροποιείται στο κάτω 1/3 της κνήμης.
-
Σχετικά links: (λίστα ενδεικτική και όχι πλήρης)
Πρώτα η βίβλος!
http://www.skatefaq.com/general.html
http://inlineskating.about.com/Κατασκευαστές
http://www.rollerblade.com/
http://www.roces.com/
http://www.k2skates.com/
http://www.powerslide.de/Μαγαζιά Ελλάδα
http://iceandskate.gr/
http://www.skateshop.gr/
http://www.eshop-ski.gr/
http://www.a-sport.gr/
http://www.s-exhouse.gr/Μαγαζιά εκτός
http://www.clubblueroom.com (αγγλικό)
http://www.skates.co.uk/
http://www.kateskates.co.uk/
http://www.ukskate.biz/
http://www.slickwillies.co.uk/
http://www.decathlon.co.uk/
http://www.amazon.co.uk/
http://www.skates.com/
http://www.inlinewarehouse.com/
http://www.onlineskatehouse.com/Sites Ελληνικά
http://www.ilsa.gr/
http://www.greekinline.gr/
http://www.cybex.gr/inline/
http://www.sk8.gr/Πάρα πολλές χρήσιμες πληροφορίες σε πολλά βιντεάκια στο http://www.youtube.com
-
Ευγενής φίλος μέγας χορηγός πλέον, μου πρόσφερε δωρεάν τα παλιά του πατίνια* που είχε πρό ετών (γύρω στο 1995) όταν ήταν στην Αμερική και μου δάνεισε και τα προστατευτικά. Με αυτές τις προϋποθέσεις, αρματωμένος σαν αστακός, τόλμησα! (θέλεις και κανένα πεντάλεπτο για να τα φορέσεις όλα, θυμήθηκα τη θητεία μου στο ναυτικό.... ρωτήστε έναν ναύτη πόση ώρα κάνει να ντυθεί...)
Μπορεί λοιπόν μετά τη μελέτη να έχω εκτεταμένη θεωρητική κατάρτιση και να σας έχω εντυπωσιάσει με τις γνώσεις μου αλλά άντε να τα εφαρμόσεις στην πράξη.ΠΡΩΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Βασικές συμβουλές για αρχαρίους (από έναν αρχάριο!)- θα πέσετε μην το φοβάστε αλλά λάβετε τα μέτρα σας. Μην πέσετε ίσια πίσω γιατί αν χτυπήσετε τον κόκκυγα (την λεγόμενη και ουρά) θα πονέσετε ίσως και για πολύ καιρό, προτιμάτε να το γυρνάτε λίγο στο πλάι σε γλουτό και μπούτι,να μοιράζεται το βάρος σας σε μεγάλη επιφάνεια.
- μην προσπαθείτε να περπατήσετε απλά θα σκοτωθείτε και θα δείχνετε και γελοίοι. Η κίνηση που απαιτείται είναι τελείως διαφορετική. Αρχίστε με τα πόδια σε V με τις φτέρνες να ακουμπάνε ή σχεδόν και με το βάρος κυρίως στο ένα πόδι σπρώξτε με το άλλο πόδι προς τα πίσω και κυρίως προς τα έξω. Αυτό είναι όλο το κόλπο. Αμέσως μετά φέρνετε το πίσω πόδι πιο μπροστά από το άλλο και σπρώχνετε με το άλλο. Αν το κάνετε πολύ γρήγορα ή κάνετε μεγάλη κίνηση σπρωξίματος θα βρεθείτε να πηγαίνετε πολύ γρήγορα και ακόμα δεν ξέρετε να φρενάρετε!
- το βασικότερο, αυτό που είναι το πρώτο που πρέπει να σκέφτεστε συνέχεια με το που θα φορέσετε τα πατίνια είναι τα λυγισμένα γόνατα, όχι πολύ, δεν πάμε για ρεκόρ ταχύτητας αλλά τόσο ώστε να μην βλέπεις τα πατίνια σου (που δεν πρέπει να τα κοιτάς έτσι κι αλλιώς, πρέπει να κοιτάς πιο μπροστά). Φέρεις έτσι το κέντρο βάρος σου πάνω στα πατίνια ώστε να μην σου φεύγουν μπροστά κι εσύ μένεις πίσω.... και πέφτεις. Επίσης τα λυγισμένα γόνατα εκτός του ότι χαμηλώνουν και το κέντρο βάρους και βοηθάνε στην απορρόφηση των κραδασμών βοηθάνε πολύ στον έλεγχο και επιτρέπουν στροφές και φρενάρισμα. Γενικά όποιο παραπάτημα κατάφερα να σώσω το έκανα λυγίζοντας τα γόνατα ή όταν δεν το έκανα έπεσα.
- φρένο υπάρχουν πολλοί τρόποι, πάλι πιο εύκολο να το διαβάσεις ή να το δεις από το να το κάνεις! Το ελαστικό τακάκι στο πίσω μέρος του ενός πατινιού λειτουργεί καλύτερα σε κάποιες λείες επιφάνειες αλλά όχι τόσο καλά άλλες. Έτσι ενώ στην πρώτη μου δοκιμή (ωραίο γυαλιστερό πλακάκι) χάρηκα ότι σχεδόν μπορώ να με σταματήσω στη δεύτερή μου προπόνηση (σε πλάκα ταράτσας) συνειδητοποίησα ότι δεν φτάνει. Οπότε από το πλούσιο ρεπερτόριό μου ( ) επέλεξα την μέθοδο του εκχιονιστικού (snow plow, αλέτρι, βασικά πόδια σε σχήμα Λ) δηλαδή ανοίγω λίγο τα πόδια και τα συγκλίνω πιέζοντας κάπως που δεν μπορώ να εξηγήσω και μέχρι να ακουμπήσουν έχω σταματήσει. Γενικά θέλει λίγη προσοχή καθώς η επιβράδυνση σε ρίχνει μπροστά αλλά αν παραδιορθώσεις πέφτεις πίσω! Όμως γενικά έχω την εντύπωση (και με διαβεβαίωσαν για αυτό) ότι καθώς βελτιώνεσαι και αποκτάς εμπιστοσύνη στον εαυτό σου κάποια πράγματα γίνονται πιο εύκολα και χωρίς να το πολυσκέφτεσαι (και χωρίς να πρέπει να τα εξηγήσεις). Όπως πχ οι στροφές!
- στροφές κάτι έχω αρχίσει να κάνω, πιο καλά προς τα δεξιά παρά προς τα αριστερά αλλά δεν είμαι για πολλά πολλά ακόμα και δεν είμαι σίγουρος για το πώς το κάνω!
Παρατήρηση: παρόλο που δεν αισθάνεσαι να ταλαιπωρείσαι ιδρώνεις αρκετά. Υποτίθεται ότι ξοδεύεις τόσες θερμίδες σαν να τρέχεις (προφανώς όταν κάνεις καλά). Επίσης την άλλη μέρα νιώθεις ένα γλυκό πιάσιμο σε μύες που δεν ήξερες ότι είχες...
- τα πατίνια είναι μάρκας Bauer μοντέλο Fitness 220 με σκληρή μπότα μαύρη με πράσινο εσωτερικό μαλακό μποτάκι, με ένα κλείστρο βέλκρο και άλλα δύο με δοντάκια (και μωβ λαβές), ρόδες 72mm/76A και ρουλεμάν ABEC 1 δηλαδή τα χειρότερα από αυτά με τυποποίηση. (σε εμφάνιση σαν τα πατίνια του Darth Vader... αλλά δεν πειράζει) Μικρές μαλακές ρόδες (για τα σημερινά δεδομένα) και όχι γρήγορα ρουλεμάν είναι ό,τι καλύτερο για τον αρχάριο.
Βέβαια οι ρόδες είναι ήδη φθαρμένες και μερικά ρουλεμάν ιδίως των εμπρός τροχών ακούγονται ψιλοτραχιά αλλά με μια καθαριότητα, ολίγο λιπαντικό και αλλαγή θέσης τροχών που έκανα ελπίζω να κρατήσουν όσο χρειάζομαι!
-
Μόνος μου τα λέω μόνος μου τα ακούω! Τόσες χιλιάδες άνθρωποι στο forum κανένας δεν έχει τολμήσει, κανένας δεν έχει κάποια προσωπική εμπειρία που να μπορεί να προσθέσει.... Μήπως ντρέπεστε;
Έτσι όπως πάει σκέφτομαι να μετονομάσω το θέμα σε: Ο μονόλογος του πατινέρο! -
Εγω ειχα ενα πατινι παλια πιτσιρικας αλλα δεν εχω ασχοληθει ιδιαιτερα.
-
Ο χρήστης sv2 έγραψε:
Και εγώ παλιός του αθλήματος....πιτσιρικάς έκανα με τα κλασσικά πατίνια μέχρι και στον δρόμο....Αργότερα στο πανεπιστήμιο (εξωτερικό) έπαιζα στην ομάδα χόκευ επί πάγου...Πόσο πιο δύσκολο είναι στο δρόμο, από πλευράς επιφάνειας εννοώ. Γιατί εγώ στην παραμικρή ατέλεια τρομάζω, υποθέτω ξεπερνιέται αυτό...
Σκέφτομαι να πάω με φίλους σε οργανωμένο χιονοδρομικό κέντρο του εξωτερικού αλλά εγώ να κάνω πατινάζ χρησιμοποιώντας την εμπειρία μου από τα πατίνια. Πόσο διαφορετικό είναι το πατινάζ σε πάγο από τα πατίνια;ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ (προπόνηση 4η)
Βρήκα πίστα και μπήκα με τα πατίνια μου. Πήγα σε ώρα που δεν είχε κόσμο και έφυγα όταν παραγίναμε πολλοί οπότε δεν μπορούσα να βγάλω ούτε έναν ολόκληρο γύρο ανεμπόδιστος.
Οι εντυπώσεις:
+ Θετικά- μεγαλύτερος χώρος (από βεράντα και ταράτσα που ήταν οι προηγούμενες εμπειρίες μου) που επιτρέπει συνεχή κίνηση κάτι που αφενός προσφέρει περισσότερη ώρα πραγματικής κύλισης και αφετέρου βοηθάει και στην εκμάθηση των στροφών
- σύγκριση με άλλους σε στύλ, ταχύτητα, ελιγμών, αριθμό πεσιμάτων. Μαθαίνεις από τους πιο καλούς και αποφεύγεις τα καμώματα των λιγότερο ικανών ενώ ταυτόχρονα νιώθεις μια ιδιαίτερη, σχεδόν διεστραμμένη αλλά τόσο ανθρώπινη ευχαρίστηση που δεν έχεις τα χάλια τους...
- εξάσκηση σε αποφυγή άλλων (έχω πολλά να μάθω στον τομέα....) διάβολε είμαι ο γηραιότερος και μακράν ο βαρύτερος στην πίστα, ας δείξουν αν όχι λίγο σεβασμό τουλάχιστον κάποιο αίσθημα αυτοσυντήρησης γιατί την επόμενη φορά δεν θα τους λυπηθώ και θα τους παίρνω παραμάζωμα!!
- Αρνητικά - ότι είναι βαρετή η ίδια φορά, θα έπρεπε κάθε ώρα να αλλάζει η φορά της ροής από αριστερόστροφη σε δεξιόστροφη... Πώς θα μάθω να στρίβω από την άλλη;;!
- θα έπρεπε να τηρούν όλοι την ίδια φορά....
- η συντήρηση της επιφάνειας της πίστας είναι απαραίτητη...
- κάποιοι κανόνες ασφαλείας θα πρέπει να είναι υποχρεωτικοί πχ προστατευτικά στους αρχάριους που πέφτουν συχνά, ενημέρωση να μαζεύεις τα χέρια σου όταν πέφτεις για να μην σου τα πατήσουν και βέβαια το πιο σπουδαίο να κοιτάς πριν αλλάξεις κατεύθυνση. Κανονικά και κάποιος εκπαιδευτής να δίνει οδηγίες, βαρέθηκα να βλέπω τα ίδια παιδάκια να πηγαίνουν γύρω γύρω κρατώντας το κάγκελο και πασχίζοντας με μια απίστευτα μαζοχιστική επιμονή να διατηρήσουν την ισορροπία τους έχοντας λάθος στάση (όχι λυγισμένα γόνατα) και κάνοντας λάθος κίνηση...(προσπαθούν να περπατήσουν αντί να σπρώξουν στα πλάγια)
Παρατήρηση δική μου: πρέπει λόγω ηλικίας και όχι και τόσο αθλητικού σωματότυπου (γκουχ γκουχ) να αποτέλεσα θέμα συζήτησης και αντικείμενο πολλών σχολίων (καλόπιστων και κακόπιστων) από τους γονείς των σπόρων που έπιναν καφεδάκια...
Παρατήρηση ιδιοκτήτη (που αναγνώρισε τη γυναίκα μου αν και είχε 20 χρόνια να πάει): έχω καλή κίνηση και πρέπει σταδιακά να βελτιώσω την ισορροπία!
Σχόλια σπόρου ενώ αρματωνόμουνα (μάλλον τον ψάρωσα με το να φοράω προστατευτικά σε γόνατα, αγκώνες και καρπούς, ίσως σκέφτηκε αυτός πάει για προχωρημένα επικίνδυνα κόλπα): εσύ ξέρεις πατίνια, όχι του λέω είμαι αρχάριος και μου απαντά: εγώ ξέρω πολύ καλά... Το άτιμο ήθελε να μου σπάσει το ηθικό, εγώ όμως εκεί αποφασισμένος!
Παρατήρηση μάνας ιδιοκτήτη: χάρηκα που σας είδα και είπα να, αυτά τα παιδιά (με παιδιά εννοεί εμένα και τη γυναίκα μου!) πρέπει να είναι από το εξωτερικό, ήρθαν με τα πατίνια τους και μπήκαν χωρίς κόμπλεξ κλπ!!
Γιατί οι Ελληνάρες παθαίνουν κάτι και θεωρούν ότι μόλις περάσουν τα τριάντα ξαφνικά οφείλουν να σταματήσουν να κάνουν πράγματα που τους ευχαριστούν (παιδιάστικα, μη σοβαρά τα λένε, συνήθως είναι χόμπυ και αθλητισμός) και οφείλουν να κάνουν μόνον 'σοβαρά' πράματα όπως ο καφές, η πολυθρόνα, το ποδόσφαιρο στην τηλεόραση πια, πολιτικές συζητήσεις και το κομμωτήριο/νύχια και αποφεύγουν πράματα που κάνουν καλό στην υγεία (ψυχική και σωματική) και που ίσως ομορφαίνει και τις κοιλάρες/κολάρες τους;; Πότε θα μάθουμε ότι η σοβαροφάνεια δεν εξασφαλίζει την σοβαρότητα η οποία μάλιστα δεν πλήττεται από μη σοβαρές ασχολίες (αν είσαι όντως σοβαρός ενώ δεν θα την αποκτήσεις παρά τη σοβαροφάνειά σου αν είναι γελοίος);;; -
Evian δοκιμασες;
Youtube Video -
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Evian δοκιμασες;
Youtube VideoΕίναι πολύ καλό. Επίσης πολύ ενδιαφέρον είναι να ψάξεις να βρεις βιντεάκια σχετικά με το πώς φτιάχτηκε αυτό το βίνετο. Χρησιμοποιήθηκε ένας πολύ καλός και πολλά κομπιούτερς...
-
γεια σας ειθελα να σας ρωτησω επειδη δεν ξερω τι νουμερο πρεπει να παρω τα rollers μου μπορειτε να με βοοιθείσετε???θελω να αγορασω αφτα τα rollers http://www.iceandskate.gr/product_info.php?cPath=3_10&products_id=391 αλλα δεν ξερω τι νουμερω πρεπει. στο παπουτσι φοραω 38-39 και θελω λιγο να μου πειτε τι νουμερο πρεπει να τα παρω. Σας παρακαλω βοοιθειστεμε
Περί: inline rollerblades, πατίνια, τροχοπέδιλα...