-
1)πρεπει να αλλαξεις και φιλτρο γιατι αν οχι δεν κανεις τιποτα
2)ειναι πανευκολο να αλλαξεις λαδια αλλα αν δεν το εχεις ξανα κανει και δεν εχεις καταλληλα εργαλεια μην το επιχειρισεις
-
1)πρεπει να αλλαξεις και φιλτρο γιατι αν οχι δεν κανεις τιποτα
damn!
2)ειναι πανευκολο να αλλαξεις λαδια αλλα αν δεν το εχεις ξανα κανει και δεν εχεις καταλληλα εργαλεια μην το επιχειρισεις
Ε και πώς θα το κάνω μετά πρώτη φορά μόνος μ; Τι εργαλεία χρειάζομαι;
-
δες καταρχην αμα σε βολευει να βαλεις χερι στην ταπα και το φιλτρο γιατι μερικα αυτοκινητα θελουν ανεβατοριο για να γινει αυτη η δουλεια
-
Εάν κάποιος έχει απορία πως αλλάζουν τα λάδια ενός αυτοκινήτου γιατί δεν το έχει ξανακάνει, οι έγγραφες συμβουλές δεν θα δώσουν 100% λύση. Καλύτερα να δει αυτή τη διαδικασία σε ένα άλλο αυτοκίνητο, ή στο δικό του στο συνεργείο, να του δείξει επιτόπου κάποιος μερικά πραγματάκια, και μετά να το κάνει.
-
Ο χρήστης fastmanakos έγραψε:
Στο λαντράκι έχει να αλλαχτεί το λάδι του 10.000 χλμ πλέον και θέλω να το αλλάξω. Να βάλω 10w-40; Το παραάφησα καιρό χωρίς να τα αλλάξω; Να σημειωθεί ότι έχω συμπληρώσει περίπου 500ml σε αυτά τα 10.000χλμ αλλά έχει φάει και αρκετό σκίσιμο το αμάξι. Έχει διαφορετικά γνωστή μάρκα με όχι τόσο γνωστή; Έχετε να προτείνετε καμιά καλή (και προφανώς φτηνή) ; Είδα ότι στο μάνουαλ λέει ότι το max είναι 3.7 λίτρα και το low 2.7. Γενικά είναι εύκολη διαδικασία να τα αλλάξω μόνος μου; Να σημειωθεί ότι φυσικά δεν έχω πάρκιγκ οπότε ότι είναι να γίνει θα γίνει εκεί που είναι παρκαρισμένο και επίσης ότι δεν το χω ξανακάνει ποτέ. Άν κατάλαβα καλά έχει μια τάπα απο κάτω που βγαίνει όπου και θα βάλω μια λεκάνη και εκεί θα αδειάσει το παλιό λάδι και μετά την ξανακουμπώνω και κλασικά βάζω το καινούριο;Ναι έχουν διαφορά τα λάδια αλλά όχι μόνο η μάρκα αλλά και το μοντέλο ίδιας μάρκας. Το αν το άφησες πολύ είναι συζητήσιμο. Τι λέει ο κατασκευαστής, τι λάδια είναι, πόσος καιρός πέρασε; Το σπουδαιότερα είναι το τι λάδια είναι. Αν είναι καλά συνθετικά μάλλον είσαι μια χαρά. Αν ημισυνθετικά και το έσκιζες το παράκανες. Και αν ορυκτέλαια no name κυριολεκτικά το ξέσκισες...
10W40 μπορείς να βάλεις αλλά ακόμα καλύτερα 0 ως 5W-40. Αν ο κινητήρας σου το υποστηρίζει γιατί όχι και 0-5-10W-30. Αλλά θέλεις να καλύπτουν τουλάχιστον μια προδιαγραφή με Ακάτι. Α1, Α5 ή Α3. Αυτό είναι πολύ πιο σημαντικό από το 0-30 ή 10-40. Επίσης αν σκοπεύεις να μην κάνεις συχνά αυτή τη δουλειά να βάλεις πλήρως συνθετικά (πιο ακριβά αλλά και πιο καλά).
Οπότε ξεκινάς μελετώντας τις οδηγίες του κατασκευαστή για το αυτοκίνητό σου.
Μετά μελετάς τιμές λαδιών (όχι στα βενζινάδικα αλλά σε εξειδικευμένα μαγαζιά). Πιθανότατα συμφέρει να τα πάρεις από το διαδίκτυο και να στα φέρουν σπίτι σου σε μια μέρα!Οδηγίες DIY αλλαγής λαδιών.
Αν δεν καταλαβαίνεις τι λέω μάλλον δεν πρέπει να το τολμήσεις.... Αν το έχεις δει είναι πιο εύκολο. Ή αν έχεις και κανέναν φίλο να το έχει κάνει έχε τον μαζί.
Αγοράζεις φρέσκο λάδι (κατάλληλου ιξώδους αλλά και λοιπών προδιαγραφών, δεν φτάνει μόνο το ιξώδες) και φίλτρο (πάντα αλλάζουμε και φίλτρο, προσοχή μερικά μπορεί να μοιάζουν ίδια αλλά να μην είναι γιατί δεν έχουν την ανεπίστροφη βαλβίδα που μπορεί να θέλεις, ούτε όλα όσα μπαίνουν είναι ίδια, φτηνό πράμα είναι πάρε επώνυμο). Στο σετ φίλτρου έχει και λαστιχάκι και χάλκινο δαχτυλιδάκι.
Εξοπλίζεσαι ενδυματολογικά (βρωμόρουχα, γάντια) και τεχνικά (ράμπα, κλειδιά, εργαλείο για αφαίρεση φίλτρου, δοχείο κλπ). Αν δεν έχεις βρει ράμπα από αυτές που μπαίνεις από κάτω (πχ σε κανένα παρατημένο εργοτάξιο ή κλειστό παλιό βενζινάδικο ή ανοιχτό φιλικό) τότε άσχημα τα πράματα, είναι μάλλον απίθανο να μπορέσεις να κάνεις τη δουλειά από κάτω εκεί που είναι παρκαρισμένο χωρίς γρύλλο και στηρίγματα για να σηκώσεις το αυτοκίνητο στον αέρα (και τις 4 ρόδες και αλφαδιασμένα). Εναλλακτικά μπορείς να πάρεις μια χειροκίνητη τρομπίτσα που αφαιρεί από το σωλήνα της βέργας τα παλιά λάδια αλλά ίσως δεν αδειάζει τόσο καλά.
Ξεβιδώνεις το καπάκι λαδιού από πάνω ή/και βρίσκεις το φίλτρο και αν είναι προσανατολισμένο έτσι που αν το ξεβιδώνεις λίγο δε θα στάζει κάντο (αν δεν μπορείς με το χέρι θέλεις το ειδικό εργαλείο). Αυτά για να μπαίνει αέρας ώστε να βγει πιο εύκολα το λάδι από κάτω. Βγάλε και τη βέργα, καθάρισέ την και κράτα την εκτός (προσπαθείς να μην μείνουν παλιά λάδια).
Αφαιρείς τυχόν πλαστικό κάλυμμα από κάτω και βρίσκεις την τάπα στο κάρτερ. Τοποθετείς κατάλληλο δοχείο που θα υποδεχτεί το λάδι. Με ζεστά λάδια (θα ζοριστείς όμως αν καίει πολύ ο χώρος του κινητήρα, όχι όμως και κρύα δεν θα κυλάνε) ξεβιδώνεις την τάπα (με το κατάλληλο κλειδί πχ νο 17). Όταν κοντεύει να βγει την ξεβιδώνεις με το χέρι σπρώχνοντας όμως προς τα πάνω ώστε να βγαίνει το λιγότερο δυνατό λάδι που θα σε καίει και μετά το αφήνεις απότομα ώστε να κυλίσει όλο μαζί και να μην πιτσιλάει ολόγυρα. Έχε μεγάλο στόμιο στο δοχείο από κάτω, δεν ξέρεις προς τα που θα κατουρήσει! Περιμένεις να αδειάσει όλο... περιμένεις λίγο ακόμα να στάξει.... δώστου και λίγο ακόμα. Αφαιρείς το φίλτρο, κοιτάς καλά πως είναι πριν το πετάξεις και το αντικαθιστάς (προσοχή μερικά έχουν φορά για αυτό κοίταξες καλά το παλιό, αυτά που είναι σε θήκη μπορεί να σε λερώσουν, αν σε θήκη καθάρισε καλά τη θήκη). Συνήθως αν προβλέπεται γεμίζεις με φρέσκο λάδι το φίλτρο ή τη θήκη του. Μετά περνάς με λάδι και το φρέσκο λαστιχάκι του που έχει στο σετ, βάζεις το λαστιχάκι στη θέση του παλιού και βιδώνεις το φίλτρο τόσο όσο πρέπει (συνήθως όσο πάει με το χέρι και 90 μοίρες). Αν στο φίλτρο έχεις βάλει και λάδι και δεν μπαίνει από κάτω πρέπει να κάνεις την κίνηση γρήγορα για να μην τα κάνεις όλα.... λαδωμένα. Μετά παίρνεις από το σετ φίλτρου το μικρό χάλκινο δαχτυλιδάκι που είναι η φλάτζα για την τάπα του κάρτερ, το τοποθετείς καταλλήλως αφού αφαιρέσεις το παλιό (μπορεί να έχει κολλήσει στο κάρτερ, στην τάπα ή να είναι με τα λάδια) και σφίγγεις ανάλογα (με τη ροπή που χρειάζεται αλλά μάλλον δεν θα έχεις ροπόκλειδο οπότε αρκετά αλλά όχι πολύ).
Βάζεις από την τάπα φρέσκο λάδι λίγο λιγότερο από όσο προβλέπεται (πχ αν λέει 4λτ+μισό το φίλτρο κι έχεις βάλει κάμποσο λάδι στο φίλτρο σταμάτα κάπου στα 3,5 γιατί δεν ξέρεις πόσο πετυχημένο ήταν το άδειασμά σου). Η ιδέα είναι ότι δεν θέλεις να βάλεις παραπάνω λάδι, καλύτερα λιγότερο παρά περισσότερο. Αρχίζεις και μετράς με τη βέργα, καθαρίζοντάς την κάθε φορά. Αν είσαι σαφώς πάνω από το Min βάλε μπρος. Σιγουρέψου ότι σβήνει σε λίγα δευτερόλεπτα το λαμπάκι πίεσης λαδιού στο ταμπλώ (αλλιώς μάλλον έχεις λάθος φίλτρο, χωρίς βαλβίδα ή το έχεις βάλει ανάποδα) και αφού ζεσταθεί καλά ξανακοιτάς τη βέργα και συμπληρώνεις ανάλογα. Τσεκάρεις καπάκι, βέργα, φίλτρο, τάπα και αν όλα οκ δηλαδή δεν στάζουν κλείνεις καπώ και ξαναβάζεις κάλυμμα.
Παραδίδεις τα παλιά λάδια σε κανένα συνεργείο. Μην τα πετάξεις στην αποχέτευση και μην τα χρησιμοποιήσεις για να ποτίσεις το χωματόδρομο για να μη σηκώνεται σκόνη. Είναι δηλητήριο που χαλάει το υπόγειο νερό που θέλουμε να πίνουμε. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
........
Οδηγίες DIY αλλαγής λαδιών.
.................................................Κουράγιο που τό ΄χες να γράψεις μια τέτοια απάντηση για το συγκεκριμένο θέμα !!!!
-
Χαχα, ξεκίνησα χαλαρά.... έκανα διάφορα πράματα ταυτόχρονα μετά το ξανάπιανα και στο τέλος βγήκε σεντόνι!
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Παραδίδεις τα παλιά λάδια σε κανένα συνεργείο. Μην τα πετάξεις στην αποχέτευση και μην τα χρησιμοποιήσεις για να ποτίσεις το χωματόδρομο για να μη σηκώνεται σκόνη. Είναι δηλητήριο που χαλάει το υπόγειο νερό που θέλουμε να πίνουμε.
Απλά να το τονίσω κι εγώ αυτό το σκέλος και να προσθέσω τον υπόνομο στην γωνία του δρόμου.
-
Ναι έχουν διαφορά τα λάδια αλλά όχι μόνο η μάρκα αλλά και το μοντέλο ίδιας μάρκας. Το αν το άφησες πολύ είναι συζητήσιμο. Τι λέει ο κατασκευαστής, τι λάδια είναι, πόσος καιρός πέρασε; Το σπουδαιότερα είναι το τι λάδια είναι. Αν είναι καλά συνθετικά μάλλον είσαι μια χαρά. Αν ημισυνθετικά και το έσκιζες το παράκανες. Και αν ορυκτέλαια no name κυριολεκτικά το ξέσκισες...
10W40 μπορείς να βάλεις αλλά ακόμα καλύτερα 0 ως 5W-40. Αν ο κινητήρας σου το υποστηρίζει γιατί όχι και 0-5-10W-30. Αλλά θέλεις να καλύπτουν τουλάχιστον μια προδιαγραφή με Ακάτι. Α1, Α5 ή Α3. Αυτό είναι πολύ πιο σημαντικό από το 0-30 ή 10-40. Επίσης αν σκοπεύεις να μην κάνεις συχνά αυτή τη δουλειά να βάλεις πλήρως συνθετικά (πιο ακριβά αλλά και πιο καλά).
Οπότε ξεκινάς μελετώντας τις οδηγίες του κατασκευαστή για το αυτοκίνητό σου.
Μετά μελετάς τιμές λαδιών (όχι στα βενζινάδικα αλλά σε εξειδικευμένα μαγαζιά). Πιθανότατα συμφέρει να τα πάρεις από το διαδίκτυο και να στα φέρουν σπίτι σου σε μια μέρα!Οδηγίες DIY αλλαγής λαδιών.
Αν δεν καταλαβαίνεις τι λέω μάλλον δεν πρέπει να το τολμήσεις.... Αν το έχεις δει είναι πιο εύκολο. Ή αν έχεις και κανέναν φίλο να το έχει κάνει έχε τον μαζί.
Αγοράζεις φρέσκο λάδι (κατάλληλου ιξώδους αλλά και λοιπών προδιαγραφών, δεν φτάνει μόνο το ιξώδες) και φίλτρο (πάντα αλλάζουμε και φίλτρο, προσοχή μερικά μπορεί να μοιάζουν ίδια αλλά να μην είναι γιατί δεν έχουν την ανεπίστροφη βαλβίδα που μπορεί να θέλεις, ούτε όλα όσα μπαίνουν είναι ίδια, φτηνό πράμα είναι πάρε επώνυμο). Στο σετ φίλτρου έχει και λαστιχάκι και χάλκινο δαχτυλιδάκι.
Εξοπλίζεσαι ενδυματολογικά (βρωμόρουχα, γάντια) και τεχνικά (ράμπα, κλειδιά, εργαλείο για αφαίρεση φίλτρου, δοχείο κλπ). Αν δεν έχεις βρει ράμπα από αυτές που μπαίνεις από κάτω (πχ σε κανένα παρατημένο εργοτάξιο ή κλειστό παλιό βενζινάδικο ή ανοιχτό φιλικό) τότε άσχημα τα πράματα, είναι μάλλον απίθανο να μπορέσεις να κάνεις τη δουλειά από κάτω εκεί που είναι παρκαρισμένο χωρίς γρύλλο και στηρίγματα για να σηκώσεις το αυτοκίνητο στον αέρα (και τις 4 ρόδες και αλφαδιασμένα). Εναλλακτικά μπορείς να πάρεις μια χειροκίνητη τρομπίτσα που αφαιρεί από το σωλήνα της βέργας τα παλιά λάδια αλλά ίσως δεν αδειάζει τόσο καλά.
Ξεβιδώνεις το καπάκι λαδιού από πάνω ή/και βρίσκεις το φίλτρο και αν είναι προσανατολισμένο έτσι που αν το ξεβιδώνεις λίγο δε θα στάζει κάντο (αν δεν μπορείς με το χέρι θέλεις το ειδικό εργαλείο). Αυτά για να μπαίνει αέρας ώστε να βγει πιο εύκολα το λάδι από κάτω. Βγάλε και τη βέργα, καθάρισέ την και κράτα την εκτός (προσπαθείς να μην μείνουν παλιά λάδια).
Αφαιρείς τυχόν πλαστικό κάλυμμα από κάτω και βρίσκεις την τάπα στο κάρτερ. Τοποθετείς κατάλληλο δοχείο που θα υποδεχτεί το λάδι. Με ζεστά λάδια (θα ζοριστείς όμως αν καίει πολύ ο χώρος του κινητήρα, όχι όμως και κρύα δεν θα κυλάνε) ξεβιδώνεις την τάπα (με το κατάλληλο κλειδί πχ νο 17). Όταν κοντεύει να βγει την ξεβιδώνεις με το χέρι σπρώχνοντας όμως προς τα πάνω ώστε να βγαίνει το λιγότερο δυνατό λάδι που θα σε καίει και μετά το αφήνεις απότομα ώστε να κυλίσει όλο μαζί και να μην πιτσιλάει ολόγυρα. Έχε μεγάλο στόμιο στο δοχείο από κάτω, δεν ξέρεις προς τα που θα κατουρήσει! Περιμένεις να αδειάσει όλο... περιμένεις λίγο ακόμα να στάξει.... δώστου και λίγο ακόμα. Αφαιρείς το φίλτρο, κοιτάς καλά πως είναι πριν το πετάξεις και το αντικαθιστάς (προσοχή μερικά έχουν φορά για αυτό κοίταξες καλά το παλιό, αυτά που είναι σε θήκη μπορεί να σε λερώσουν, αν σε θήκη καθάρισε καλά τη θήκη). Συνήθως αν προβλέπεται γεμίζεις με φρέσκο λάδι το φίλτρο ή τη θήκη του. Μετά περνάς με λάδι και το φρέσκο λαστιχάκι του που έχει στο σετ, βάζεις το λαστιχάκι στη θέση του παλιού και βιδώνεις το φίλτρο τόσο όσο πρέπει (συνήθως όσο πάει με το χέρι και 90 μοίρες). Αν στο φίλτρο έχεις βάλει και λάδι και δεν μπαίνει από κάτω πρέπει να κάνεις την κίνηση γρήγορα για να μην τα κάνεις όλα.... λαδωμένα. Μετά παίρνεις από το σετ φίλτρου το μικρό χάλκινο δαχτυλιδάκι που είναι η φλάτζα για την τάπα του κάρτερ, το τοποθετείς καταλλήλως αφού αφαιρέσεις το παλιό (μπορεί να έχει κολλήσει στο κάρτερ, στην τάπα ή να είναι με τα λάδια) και σφίγγεις ανάλογα (με τη ροπή που χρειάζεται αλλά μάλλον δεν θα έχεις ροπόκλειδο οπότε αρκετά αλλά όχι πολύ).
Βάζεις από την τάπα φρέσκο λάδι λίγο λιγότερο από όσο προβλέπεται (πχ αν λέει 4λτ+μισό το φίλτρο κι έχεις βάλει κάμποσο λάδι στο φίλτρο σταμάτα κάπου στα 3,5 γιατί δεν ξέρεις πόσο πετυχημένο ήταν το άδειασμά σου). Η ιδέα είναι ότι δεν θέλεις να βάλεις παραπάνω λάδι, καλύτερα λιγότερο παρά περισσότερο. Αρχίζεις και μετράς με τη βέργα, καθαρίζοντάς την κάθε φορά. Αν είσαι σαφώς πάνω από το Min βάλε μπρος. Σιγουρέψου ότι σβήνει σε λίγα δευτερόλεπτα το λαμπάκι πίεσης λαδιού στο ταμπλώ (αλλιώς μάλλον έχεις λάθος φίλτρο, χωρίς βαλβίδα ή το έχεις βάλει ανάποδα) και αφού ζεσταθεί καλά ξανακοιτάς τη βέργα και συμπληρώνεις ανάλογα. Τσεκάρεις καπάκι, βέργα, φίλτρο, τάπα και αν όλα οκ δηλαδή δεν στάζουν κλείνεις καπώ και ξαναβάζεις κάλυμμα.
Παραδίδεις τα παλιά λάδια σε κανένα συνεργείο. Μην τα πετάξεις στην αποχέτευση και μην τα χρησιμοποιήσεις για να ποτίσεις το χωματόδρομο για να μη σηκώνεται σκόνη. Είναι δηλητήριο που χαλάει το υπόγειο νερό που θέλουμε να πίνουμε.Αυτό είναι απο το μάνουαλ του αμαξιού. Μπορείς τώρα να μου προτείνεις κάποια που να νε καλά και σχετικά φτηνά (να υπολογίζω γύρω στο 50άρι μαζί με φίλτρο άραγε γτ δεν έχω ιδέα σε τι τιμές παίζουν )
Noμίζω 10.000χλμ λέει ο κατασκευαστής. Τα άλλαξα πέρσυ μέσα στις γιορτές των χριστουγέννων και απο τότε έχουν γίνει περίπου 10.000-10.500 χλμ. Hμισυνθετικά ήταν σίγουρα αλλά όταν λέω το σκίζω εννοώ ότι το χω σκίσει αρκετές φορές αλλά όχι κάτι άρρωστο. Άιντε να του χω κάνει δηλ και καμιά 20αριά-30αριά γρήγορες βόλτες (αλλαγές σε κόφτη κλπ) μέσα σ αυτό τον χρόνο και σχεδόν όλες πολύ μικρές σε διάρκεια.Προφανώς αγορά θα γίνει απο ίντερνετ και μόνο.
Τώρα για την αλλαγή θα δώ πώς θα γίνει τελικά ίσως πάω σε γνωστό που χει δικό του άτομο με συνεργείο. Έχω και το βιβλιαράκι της HAYNES (το οποίο btw λέει αλλαγή λαδιών κάθε 6 μήνες ή κάθε 3.000 μίλια ) οπότε κάπως θα γίνει.
-
Σε αυτοκίνητο που δέχεται μέχρι 20W-50 θα έβαζα Α3 οπότε θα πήγαινα για κάποιο καλό 0 ως 5W-30. Από τα 50 βγάλε 6-8 για φίλτρο σου μένουν 42 για 4 λίτρα λάδι άρα 10,5/λίτρο. Πρέπει να μπορείς να βρεις αξιοπρεπέστατο λάδι για τόσο. Βρήκα κάτι προσφορές οπότε παίρνεις και ρέστα!
TOTAL QUARTZ 9000 5W40 4 LT
http://www.trade-wind.gr/index.php?page ... &Itemid=57
MOTUL 8100 X- LITE 0W30
http://www.trade-wind.gr/index.php?page ... 57&lang=el -
Ρωτήστε και Χαραλαμπάκη, στη Θηβών.
Πάντως και τα 2 λάδια που αναφέρθηκαν (σε 5W40, όμως, και τα Motul-αυτά έχω δοκιμάσει), είναι πολύ καλά.
-
Σε αυτοκίνητο που δέχεται μέχρι 20W-50 θα έβαζα Α3 οπότε θα πήγαινα για κάποιο καλό 0 ως 5W-30. Από τα 50 βγάλε 6-8 για φίλτρο σου μένουν 42 για 4 λίτρα λάδι άρα 10,5/λίτρο. Πρέπει να μπορείς να βρεις αξιοπρεπέστατο λάδι για τόσο. Βρήκα κάτι προσφορές οπότε παίρνεις και ρέστα!
TOTAL QUARTZ 9000 5W40 4 LT
http://www.trade-wind.gr/index.php?page ... &Itemid=57
MOTUL 8100 X- LITE 0W30
http://www.trade-wind.gr/index.php?page ... 57&lang=elΡε σύ αυτό με τις θερμοκρασίες τι εννοεί απο δίπλα στο μάνουαλ; Γτ δίπλα απο το 5w-40 που πρότεινες γράφει κάτω απο 20C ;;;;Και τι καθορίζεται απ τις συνθήκες οδήγησης και την περιοχή; Δηλαδή;
-
Αυτά είναι απομεινάρια από παλιές εποχές που άλλο λάδι έβαζες το καλοκαίρι και άλλο το χειμώνα. Τότε η ρύθμιση θερμοκρασίας στο ψυκτικό σύστημα του αυτοκινήτου έπασχε και το χειμώνα μπορεί μετά βίας να έπιανες 60-70 βαθμούς (που το λάδι είναι ακόμα κρύο άρα πολύ παχύ για να ρέει και να προστατεύσει καλά) ενώ το καλοκαίρι να ήσουν πάνω από 100 στο ψυκτικό και ακόμα πιο πάνω σε λάδι οπότε μπορεί να ζοριζόταν και να παραλέπταινε (για αυτό προτείνανε ένα πιο παχύ που στη ζέστη θα είναι σαν ένα λίγο πιο λεπτό σε κανονική θερμοκρασία). Επίσης τα λάδια ήταν περιορισμένων ικανοτήτων και αντοχών ενώ και οι κατασκευαστικές ανοχές στα μέταλλα των κινητήρων ήταν μεγαλύτερες.
Πλέον, τα σύγχρονα αυτοκίνητα βρέξει χιονίσει, χειμώνα καλοκαίρι γύρω στους 90-100 βαθμούς έχουν το ψυκτικό τους και στα λάδι αρέσει η σωστή θερμοκρασία ενώ και κατασκευαστικά αντέχουν πολύ καλύτερα. Έτσι πλέον τη βγάζεις με ένα λάδι χειμώνα καλοκαίρι και για πολύ περισσότερο καιρό. Η θερμοκρασία του αέρα λίγη σημασία έχει αν είναι 0 ή 40, μέχρι να φτάσει στο θάλαμο καύσης θα καίει....
Σαν επιβαρυντικά για το λάδι στοιχεία το χειμώνα έχεις τις κρύες εκκινήσεις και το πλούσιο μίγμα (αυτό σε μαμά σύγχρονο κινητήρα δεν είναι τόσο πρόβλημα, σε τσιπαρισμένο είναι) και το καλοκαίρι την αυξημένη σκόνη και γενικά τις πολλές στροφές και σπόρ οδήγηση. (οδήγηση στην Ελλάδα που έχουμε πολλή σκόνη και είμαστε και κάπως επιθετικοί θεωρείται σπορτίφ / αυξημένων απαιτήσεων και ο χρόνος αλλαγής λαδιού μειώνεται στο μισό) Οπότε γενικά θέλεις καλό λάδι χειμώνα καλοκαίρι. Ιδανικά για την κρύα εκκίνηση θέλεις ένα λάδι πιο λεπτό κι από 0 για την εκκίνηση ακόμα και το καλοκαίρι (και πάλι είναι πολλές φορές πιο χοντρό από ένα 40 ζεστό) και αφού ζεσταθεί ένα όσο λεπτό αντέχει ο κινητήρας για καλύτερη οικονομία, καλύτερο στροφάρισμα, καλύτερη ροή (ακόμα και σε υψηλές στροφές) και λίπανση και καλύτερη απαγωγή θερμότητας. Πλέον ακόμα και τα 30 είναι αρκετά ανθεκτικά και δεν σπάει το φίλμ τους (πιο ανθεκτικό από παλιότερα 40). Όπως βλέπεις μόνο για το 20 λέει ότι είναι για πιο περιορισμένη χρήση.
Γενικά πάντως αν το φορτώνεις και το πιέζεις με λίγες στροφές για πολλή ώρα θες γερό φίλμ (ίσως 40), αν ανεβάζεις πολλές στροφές θέλεις πιο λεπτό λάδι (μάλλον μέτριο 30 ή για πόλη και 20). Αν κάνεις και τα δύο πήγαινε στη μέση (γερό 30)! Πρόσεξε που λέω για γερό 30. Ο ορισμός του 30 περιέχει ένα εύρος τιμών ιξώδους. Αυτό επειδή υπάρχουν 30 που είναι πιο κοντά σε 20 και 30 που είναι πιο κοντά σε 40.
Αν φοβάσαι για αύξηση κατανάλωσης του λαδιού με λεπτότερο λάδι άκου. Τα σύγχρονα λάδια αντέχουν καλά τη ζέστη οπότε δεν καίγονται τόσο εύκολα. Βέβαια μπορεί να εξατμίζονται (δείκτης Noack) αλλά τα καλά δεν το κάνουν. Πολύ μεγάλο ρόλο στην κατανάλωση λαδιού έχει δείξει να παίζει το ταίριασμα λαδιού κινητήρα. Λάδια θεωρητικά ίδιων προδιαγραφών και το ένα να καταναλώνεται ενώ το άλλο όχι. Μερικές φορές στην πρώτη αλλαγή με νέο λάδι μπορείς να έχεις κατανάλωση που μειώνεται ή εξαφανίζεται στην επόμενη οπότε αξίζει να δίνεις και δεύτερη ευκαιρία σε ένα καλό λάδι. Ή σε φθαρμένο κινητήρα με τζόγους τα λάδια απλά γλυστράνε από τα ελατήρια των πιστονιών και μένουν απροστάτευτα σε θερμοκρασίες θαλάμου καύσης... Η λύση τότε δεν είναι παχύτερο λάδι. Αυτό μπορεί να μην καίγεται αλλά δε θα λιπαίνει καλύτερα, η λύση είναι επισκευή του κινητήρα. -
Nα πάω λοιπον γι αυτό : http://www.trade-wind.gr/index.php?page ... &Itemid=57 ;
-
Ναι, ξεκίνα από αυτό και την επόμενη φορά αν θέλεις δοκιμάζεις και 30άρι.
-
Ο χρήστης p_george έγραψε:
Καλησπέρα μάγκες.Έχει αλλάξει κανείς από 10-40w σε 5-40w;Και άν ναι είδε διαφορές,κυρίως το χειμώνα;Αυτές τις ημέρες,με τον παγετό(έφτασε και -4), σαν να άκουσα τα ωστήρια βαλβ. λίγο 'τσαντισμένα'.Έχει να κάνει με το 10;
ΥΓ.Λογικά πρέπει να είναι πιο παχύρευστο,έτσι δεν είναι;
ΥΓ2.Εδώ και 5 χρόνια στο Mazda,χρησιμοποιώ το 10-40w της Dexelia,χωρίς να έχει χρειαστεί να συμπληρώσω ούτε δράμι....
Παρακαλώ τα φώτα σας.......10w40 και 5w40 ειναι τα σωστα νουμερα,
οπου w σημαινει winter και ειναι ακριβως ο δεικτης που αφορα την χρηση σε χειμωνιατικες συνθηκες (και τα κρυα ξεκινηματα), οσο μικροτερος τοσο πιο λεπτορευστο το λιπαντικο, μονο ομως μεχρι να ζεσταθει ο κινητηρας, μετα το λαδι συμπεριφερεται σαν 40αρι.Το που πάει το w είναι το θέμα;Άν έχεις αλλάξει από 10w σε 5w,τότε να μου πείς.......Δε ρώτησα τί σημαίνουν τα νούμερα.
ΥΓ.Κάποιος που να έχει αλλάξει; -
Δεν το έχω κάνει σε Mazda αλλά σε άλλο αυτοκίνητο. Κανένα απολύτως πρόβλημα. Συνήθως τα 5w40 είναι και καλύτερης ποιότητας απο τα 10w40
-
Γεια σας παιδες.
Για renault megane του 2000 1,4 κυβικα 200.000 πιο λαδι ειναι καλο οσο αφορά μάρκα-εταιρία;
(10-40) λογικα.
Συνηθως βαζαμε ELF καθε 15.000
.Aral, Μobil 1 ;Βλεπω και τα Total που λετε εδω αλλα δε μου γεμιζουν το ματι! -
Τα ELF και τα Total αν δεν κάνω λάθος είναι τα ίδια, ο ίδιος Γαλλικός κολοσός και τα καλά τους μοντέλα είναι πολύ καλά λάδια.
Όλες οι γνωστές μάρκες βγάζουν απλά λάδια και καλά λάδια. Πολλά διαφορετικά μοντέλα για κάθε προδιαγραφή και απαίτηση κινητήρα και κάθε τσέπη.
Οπότε το θέμα είναι πόσα θες να δώσεις και να πάρεις κάτι καλό για αυτά που θέλεις να δώσεις... Αν μπορείς να βάλεις συνθετικά είναι καλύτερα από ημισυνθετικά. Και στα συνθετικά δεν είναι όλα ίσα... κάθε άλλο.
Αλήθεια έχεις λόγο να βάλεις κάτι άλλο από αυτό που βάζατε εφόσον δεν μοιάζει να έχεις παράπονο;; -
Απλα το ψαχνω δεν ειχα αναλαβει εγω το service. Πρωτα απο ολα αν ξαναβαλω ELF δε θα βαλω απο τον ιδιο γιατι με προσφορα ηταν 60 ευρώ τα 5 λιτρα ενω αν το παρεις εσυ εχει 31 απο εδώ http://www.trade-wind.gr/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=764&category_id=118&option=com_virtuemart&Itemid=57&lang=el
Απλα σκεφτομουν μηπως ηταν μουφα λαδια και δεδομενου οτι εχει πολλα χιλιομετρα μηπως αξιζει κατι καλυτερο!
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]