-
Λίγο κουφό ίσως το ερώτημα μου αλλά το έχω απορία, γιατί οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες των Αμερικάνικων μοντέλων αποδίδουν λιγότερα άλογα από αυτούς των ευρωπαϊκών μοντέλων ;;; (στο ίδιο μοτίβο των Ευρωπαϊκων κινούνται φυσικά και οι Ασιάτες)
πχ:
Audi TT 3.2 : 250 hp
BMW X6 3.0 : 306 hp
Porsche Cayenne 3.6 : 295 hpMustang 4.0 : 213 hp
Jeep Cherokee 3.7 : 211 hp
Dodge Nitro 3.7 : 205 hpΥποθέτω βέβαια πως αυτό ίσως να οφείλεται στο ότι οι ευρωπαϊκοί κινητήρες δουλεύουν με υψηλότερη συμπίεση, άλλο πρόγραμμα κτλ, αλλά και πάλι με πια λογική φτιάχνεις έναν κινητήρα 4.0L που να αποδίδει μόνο 200 hp από την στιγμή που μπορεί να βγάλει πάνω από 300-350 hp ;;;
-
Λίγο κουφό ίσως το ερώτημα μου αλλά το έχω απορία, γιατί οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες των Αμερικάνικων μοντέλων αποδίδουν λιγότερα άλογα από αυτούς των ευρωπαϊκών μοντέλων ;;; (στο ίδιο μοτίβο των Ευρωπαϊκων κινούνται φυσικά και οι Ασιάτες)
πχ:
Audi TT 3.2 : 250 hp
BMW X6 3.0 : 306 hp
Porsche Cayenne 3.6 : 295 hpMustang 4.0 : 213 hp
Jeep Cherokee 3.7 : 211 hp
Dodge Nitro 3.7 : 205 hpΥποθέτω βέβαια πως αυτό ίσως να οφείλεται στο ότι οι ευρωπαϊκοί κινητήρες δουλεύουν με υψηλότερη συμπίεση, άλλο πρόγραμμα κτλ, αλλά και πάλι με πια λογική φτιάχνεις έναν κινητήρα 4.0L που να αποδίδει μόνο 200 hp από την στιγμή που μπορεί να βγάλει πάνω από 300-350 hp ;;;
-
Λίγο κουφό ίσως το ερώτημα μου αλλά το έχω απορία, γιατί οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες των Αμερικάνικων μοντέλων αποδίδουν λιγότερα άλογα από αυτούς των ευρωπαϊκών μοντέλων ;;; (στο ίδιο μοτίβο των Ευρωπαϊκων κινούνται φυσικά και οι Ασιάτες)
πχ:
Audi TT 3.2 : 250 hp
BMW X6 3.0 : 306 hp
Porsche Cayenne 3.6 : 295 hpMustang 4.0 : 213 hp
Jeep Cherokee 3.7 : 211 hp
Dodge Nitro 3.7 : 205 hpΥποθέτω βέβαια πως αυτό ίσως να οφείλεται στο ότι οι ευρωπαϊκοί κινητήρες δουλεύουν με υψηλότερη συμπίεση, άλλο πρόγραμμα κτλ, αλλά και πάλι με πια λογική φτιάχνεις έναν κινητήρα 4.0L που να αποδίδει μόνο 200 hp από την στιγμή που μπορεί να βγάλει πάνω από 300-350 hp ;;;
-
Οι αμερικανοί ποτέ δεν έκαναν τον κόπο να βγάλουν υψηλή απόδοση από συγκεκριμένη χωρητικότητα... Αν ήθελαν παραπάνω ίππους, μπορούσαν να αυξήσουν τον κυβισμό ή να βάλουν περισσότερα καρμπυρατέρ πχ , κι όσον αφορά την οικονομία καυσίμου, ήταν άγνωστη λέξη...
Γι'αυτό και η Corvette για παράδειγμα , έχει επτάλιτρο μοτέρ , που το χαρακτηρίζει...small block! Πάει να πει πως έχει και...μεγαλύτερα!
Για να μην μιλήσουμε για τα V10 της Dodge όπου έφταναν τα 8 λίτρα και έμπαιναν στο Viper αλλά και στο...RAM (Θεός φυλάξει... ).
Βέβαια, μπορεί να μην ήταν οικονομικά αυτά τα μοτέρ , αλλά είχαν άλλες χάρες... Πολλή ροπή και πολύ χαμηλά, ωραίος ήχος (ειδικά οι V8) και κυρίως τρομερή αξιοπιστία, αφού όντας απλούστατοι σε σχεδίαση, ήταν γενικά άθραυστοι και εύκολα συντηρήσιμοι..Πάντως, σήμερα, αν καταφέρουν να επιβιώσουν, φοβάμαι πως θ'αλλάξουν ρότα: θα πάνε σε μικρότερα και αποδότικότερα μοτέρ, ούτως ή άλλως οι προτεραιότητες για τον καταναλωτή έχουν αλλάξει από το 50'...
-
Οι αμερικανοί ποτέ δεν έκαναν τον κόπο να βγάλουν υψηλή απόδοση από συγκεκριμένη χωρητικότητα... Αν ήθελαν παραπάνω ίππους, μπορούσαν να αυξήσουν τον κυβισμό ή να βάλουν περισσότερα καρμπυρατέρ πχ
Έτσι είναι*.
όσον αφορά την οικονομία καυσίμου, ήταν άγνωστη λέξη...
Δεν είναι άγνωστη, είναι απλά ολίγον άχρηστη για το buying power που είχαν (και έχουν ακόμη και τώρα). Επίσης όταν το λίτρο της αμόλυβδης κάνει 35 λεπτά του ευρώ, θες να πολυασχολούνται με την κατανάλωση? Φαντάζεστε να είχε τόσο η βενζίνη στα μέρη μας. Θα ασχολιόντουσαν πολλοί νομίζετε με το αν το αυτοκίνητό τους καίει π.χ. 10 ή 12 lt/100 km ?
Επίσης σημαντικό ρόλο παίζει για τους αμερικάνους η έννοια του συνολικού κόστους ζωής κοινώς το life cycle cost στο οποίο είναι μανούλες στους υπολογισμούς τους σε πλήρη αντιδιαστολή με τον λιγότερο ενημερωμένο μέσο ευρωπαίο.*Tα παραδείγματα σύγκρισης που αναφέρει το μέλος braker είναι λίγο άστοχα διότι συγκρίνει αποδόσεις κινητήρων τούρμπο με ατμοσφαιρικούς. Μάλιστα τα ευρωπαικά μοντέλα που αναφέρει, φοράνε νομίζω όλα αμερικάνικα τούρμπο!
με πια λογική φτιάχνεις έναν κινητήρα 4.0L που να αποδίδει μόνο 200 hp από την στιγμή που μπορεί να βγάλει πάνω από 300-350 hp ;;;
Με την σοβαρότατη λογική ότι αυτός ο κινητήρας μπορεί να κάνει ίσαμε με 2 με 3 φορές λιγότερα χρήματα από τον δεύτερο που αναφέρεις, μπορεί να κάνει για διαφορετική δουλειά, και εν τέλει αν θέλεις 350 αλόγατα στον προσφέρει σε μεγαλύτερο. Όλα άλλωστε στην αμερική είναι στη λογική του plenty & easy, γιατί να πατήσω τον κινητήρα στο λαρύγγι για να μου βγάλει αυτά που θέλω αφού μπορώ να τα έχω εξίσου φθηνά και άνετα?
-
Ακριβώς αυτό. Είναι απλός και γερός για τα άλογά του οπότε είναι πολύ οικονομικός (σε κόστος παραγωγής κάτι που μετακυλάει και στην τιμή του αυτοκινήτου) και πολύ αξιόπιστος (κρατάει για πάντα).
Και μην νομίζετε ότι καίνε και τόσο πολύ στην πράξη (στην Αμερική) γιατί οι συνθήκες που κυκλοφορούνε είναι διαφορετικές. Οι κινητήρες αυτοί κάνουν cruising στις νόμιμες μέγιστες ταχύτητες με 1200 στροφές! Εμ, με 1200 στροφές πόσο να κάψει...
Αν βέβαια κυκλοφορείς τον ίδιο κινητήρα στην κίνηση της Αθήνας χαλάει το πράμα...
Το αντίθετο ερώτημα θα έχουν οι αμερικάνοι. Γιατί να ξοδεύεις λεφτά για να βγάλεις ένα κινητηράκι 1400 κυβικά που να βγάζει 150 άλογα όταν μπορείς τζάμπα να βάλεις έναν μικρό 6κύλινδρο ή 8κύλινδρο και να κάνεις τη δουλειά σου... Κι αν ζυγίζει και λίγο παραπάνω και τί έγινε... Κι αν καίει και λίγο παραπάνω τι σημασία έχει... Τόσα λεφτά σε έρευνα και εξέλιξη δεν τα ξόδευες καλύτερα σε οπλικά συστήματα ή σε διαστημική έρευνα ή ... ή... -
Οι μεγάλοι αμερικάνικοι κινητήρες είναι φτηνοί στην κατασκευή και οικονομικοί (για βενζινοκινητήρες) στη λειτουργία τους, αν πάρεις υπόψη το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου.
Υπάρχουν ευρωπαϊκοί/γιαπωνέζικοι κινητήρες με καλύτερη οικονομία καυσίμου αλλά συνήθως είναι πιο ακριβοί στην κατασκευή.
Το μειονέκτημα των αμερικάνικων κινητήρων είναι στο ρελαντί, εκεί ένας μεγάλος κινητήρας δεν μπορεί να καταναλώνει λίγη βενζίνη. Βέβαια η συνεχής χρήση κλιματισμού και άλλου ηλεκτροβόρου εξοπλισμού, μειώνει αυτό το μειονέκτημα.
Όσο τα αυτοκίνητα γίνονται μεγαλύτερα, βαρύτερα και πιο πλούσια εξοπλισμενα, τόσο πιο ελκυστικοί θα φαίνονται οι αμερικάνικοι κινητήρες. Το πετρέλαιο υπάρχει σε ανεξάντλητες ποσότητες, το φαινόμενο του θερμοκηπίου δεν έχει σχέση με τις ανθρώπινες δραστηριότητες και το μέλλον του πλανήτη φαίνεται λαμπρό.
-
Κατά την γνώμη μου το θέμα δεν είναι τεχνικό / τεχνολογικό, αλλά 100% νοοτροπίας ενός λαού άκρως παραδοσιακού που μεγάλωσε από τις πρώτες γενιές τις Αμερικανικής ιστορίας με την νοοτροπία του **Big is better. **
Tεράστιοι δρόμοι, τεράστια κτήρια, τεράστια σπίτια, τεράστιες βιομηχανίες, τεράστια όπλα, τεράστιες οι χάρτινες σακκούλες των Super market, τεράστια τα σκουπίδια τους, τεράστια τα έσοδα τεράστια και τα έξοδα, στο μυαλό του μέσου Αμερικανού όλα είναι τεράστια, όπως τεράστιες είναι και οι καταναλώσεις τους στα πάντα, σε junks food, drugs, τεράστιοι και οι φόβοι τους και οι φοβίες τους για τα πάντα, καθώς και για όλα όσα ο δικός τους πολιτισμός γέννησε από την ανάγκη να δείξουν στους Ευρωπαίους από όπου κατάγονται ότι είναι καλύτεροι, πλουσιότεροι, δυνατότεροι, το κόμπλεξ αυτό τους έκανε αυτό που είναι σήμερα, γίγαντες με μυαλά μωρού.
Τώρα που έχουν σφίξει για τα καλά οι κώλοι, απλά δεν το έχουν πάρει όλοι χαμπάρι ακόμα, θα δούμε και μικρότερα αυτοκίνητα, και πολλά άλλα που είναι ξένα σήμερα για τον πλέον κουτό λαό του πλανήτη.
Δεν θα μπορούσε λοιπόν να είναι μικροί οι κινητήρες τους όταν το σύνδρομο του τεράστιου γενικώς τους κατατρέχει σαν κατάρα.
Αν θέλετε να καταλάβετε γιατί η κάθε χώρα φτιάχνει έτσι τα προϊόντα της και όχι αλλιώς, βάζοντας την δικής της σφραγίδα που τα κάνει να ξεχωρίζουν, ψάξτε στην κουλτούρα των λαών τους, εκεί θα βρείτε τις απαντήσεις σας,
πάντα κατά την γνώμη μου, και τα καθαρά τεχνικά / τεχνολογικά ερωτήματα έπονται. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Ακριβώς αυτό. Είναι απλός και γερός για τα άλογά του οπότε είναι πολύ οικονομικός (σε κόστος παραγωγής κάτι που μετακυλάει και στην τιμή του αυτοκινήτου) και πολύ αξιόπιστος (κρατάει για πάντα).
Και μην νομίζετε ότι καίνε και τόσο πολύ στην πράξη (στην Αμερική) γιατί οι συνθήκες που κυκλοφορούνε είναι διαφορετικές. Οι κινητήρες αυτοί κάνουν cruising στις νόμιμες μέγιστες ταχύτητες με 1200 στροφές! Εμ, με 1200 στροφές πόσο να κάψει...
Αν βέβαια κυκλοφορείς τον ίδιο κινητήρα στην κίνηση της Αθήνας χαλάει το πράμα...
Το αντίθετο ερώτημα θα έχουν οι αμερικάνοι. Γιατί να ξοδεύεις λεφτά για να βγάλεις ένα κινητηράκι 1400 κυβικά που να βγάζει 150 άλογα όταν μπορείς τζάμπα να βάλεις έναν μικρό 6κύλινδρο ή 8κύλινδρο και να κάνεις τη δουλειά σου... Κι αν ζυγίζει και λίγο παραπάνω και τί έγινε... Κι αν καίει και λίγο παραπάνω τι σημασία έχει... Τόσα λεφτά σε έρευνα και εξέλιξη δεν τα ξόδευες καλύτερα σε οπλικά συστήματα ή σε διαστημική έρευνα ή ... ή...+1
άλλη κουλτούρα ... άλλοι καταναλωτές .... άλλοι κινητήρες ....
-
Διαφωνώ ότι είναι θέμα 100% κουλτούρας. Είναι αποτέλεσμα και κουλτούρας και ιστορικών και οικονομικών συγκυριών και διαφορετικών αναγκών, και οι διαφορές είναι πολύ μικρότερες έως ανύπαρκτες πολλές φορές από αυτές που διαπιστώνει στο αρχικό ποστ το μέλος braker.
Και για να αποδείξω τα λεγόμενά μου :-
Τα ευρωπαικά αυτοκίνητα δεν είχαν καμμιά διαφορά από τα αντίστοιχα αμερικάνικα σε μέγεθος, βάρος και απόδοση κινητήρα, που είναι και το θέμα μας, από τα αντίστοιχα ευρωπαικά μέχρι το 1930-40. Αποδείξτε μου π.χ. ότι ένα Φόρντ Τ των 20 ίππων είναι πιο αδύναμο από ένα αντίστοιχο ευρωπαικό της εποχής του.
Οι διαφορές άρχισαν να παρουσιάζονται με τον Β παγκ. πόλεμο όπου καταστράφηκε ολοσχερώς η ευρώπη και η Ιαπωνία και δεν υπήρχαν χρήματα, όταν την ίδια στιγμή οι αμερικάνοι έκαναν μπάρμπεκιου και αγόραζαν τα πάντα με δόσεις από πικάπ μέχρι σπίτι. Δεν είναι τυχαίο ότι τότε άρχισαν να μικραίνουν τα ευρωπαικά αυτοκίνητα και αντίστοιχα οι κινητήρες τους και να πέφτει το κοστολόγιό τους.Στην ιαπωνία επίσης τότε θεσπίστηκε δια νόμου ο θεσμός του μικρού αυτοκινήτου, τα γνωστά Kei που μερικοί νομίζουν ότι τα έβγαλαν το 1980 λόγω κυκλοφοριακού προβλήματος και πάρκινγκ. Και τα αμερικάνικα μίκρυναν σε κυβισμούς, αλλά όχι τόσο πολύ. Όμως βελτιώθηκε και σε αυτά η απόδοσή τους αλλά όχι με τον ίδιο ρυθμό γιατί δεν υπήρχε τόσο μεγάλη ανάγκη και έλλειψη πλουτοπαραγωγικών πηγών. -
Οι αποστάσεις που διανύει ετησίως ο μέσος αμερικάνος ουδεμία σχέση έχουν με τις ευρωπαικές.Το ίδιο και οι εδαφολογικές συνθήκες του ταξιδιού του. Ταίριαζε (ταιριάζει) σε αυτό ένα ήσυχο, απλό , φθηνό, αξιόπιστο αυτοκίνητο για να κάνει τη δουλειά του και όχι ένα μικρό πουσαρισμένο.
-
Η τιμή των καυσίμων δεν έχει σχέση στην αμερική σε σχέση με την ευρώπη των έμμεσων φόρων. Επίσης δεν υπήρχε συνάρτηση του φόρου με τα κυβικά ή την ιπποδύναμη. Επίσης τα αμερικάνικα αυτοκίνητα είχαν να αντιμετωπίσουν αυστηρότερες προδιαγραφές καυσαερίων και γι' αυτό οι κυβισμοί δεν έπεφταν εύκολα. Πολλά ευρωπαικά που πήγαιναν στην αμερική πριν από 20 - 30 χρόνια είχαν (και έχουν πολλά) μικρότερες αποδόσεις από αυτά που κυκλοφορούσαν στην ευρώπη.Μόλις τα τελευταία χρόνια υπάρχει σύγκλιση των κλάσεων ρύπων.
-
Ο αμερικάνος όταν θέλει να κάνει οικονομία παίρνει γιαπωνέζικο. Επίσης όταν θέλει να κάνει τη φιγούρα του και να πάρει κάτι ξεχωριστό παίρνει ένα από τα (ακριβά) ευρωπαικά που κυκλοφορούν εκεί. Δηλαδή BMW (όχι 316 δεν υπάρχει εκεί, από 328 και πάνω), Merc, Porsche, Ferrari, Jag , Saab, Volvo. Για τα υπόλοιπα, ντόπια.
-
Όπως είπα και στο προηγούμενο ποστ, η σύγκριση που κάνει το μέλος braker είναι λανθασμένη και άνιση διότι συγκρίνει ιπποδυνάμεις αυτοκινήτων τούρμπο με ατμοσφαιρικών. Ας συγκρίνει π.χ. την απόδοση του κινητήρα των Dodge Caliber 1.800 150 HP, των πετρελαιοκίνητων Ford Duratorq που μπαίνουν ΚΑΙ σε πολλά γαλλικά, της Corvette ZR1 με 640 HP από συμπιεστές roots, και θα δει ότι δεν έχουν διαφορά από αντίστοιχα ιαπωνικά ή ευρωπαικά ισοδύναμου εργοστασιακού κόστους ή χαρακτήρα. Υπάρχει τεράστια σύγκλιση τα τελευταία χρόνια, οι δεν κινητήρες των entry level Mustang και Nitro του ερωτήματος είναι από άλλες εποχές και διατηρούνται στην παραγωγή για άλλους (σοβαρούς) λόγους.
Στο φινάλε αν συγκρίνει κανείς τον κινητήρα του Lada Niva των 1.700 κυβικών και 81 ίππων με οτιδήποτε κυκλοφορεί και θα δει ότι ουδέποτε η αμερική δεν έπεσε τόσο χαμηλά. -
Πασπαλίστε και με λίγο κουλτούρα τα παραπάνω αντικειμενικά και ιστορικά γεγονότα, και θα δέσει το γλυκό.
-
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Ας συγκρίνει π.χ. την απόδοση του κινητήρα των Dodge Caliber 1.800 150 HP, των πετρελαιοκίνητων Ford Duratorq που μπαίνουν ΚΑΙ σε πολλά γαλλικά,Αυτοί όμως είναι από τους ελάχιστους αμερικάνικους κινητήρες που πετυχαίνουν αξιόλογη (σε ευρωπαϊκά-ιαπωνικά επίπεδα) ογκομετρική απόδοση. Οι περισσότεροι όμως είναι αυτής της νοοτροπίας:
http://en.wikipedia.org/wiki/AMC_Straight_6_engine#4.0
Γενικότερα είναι της νοοτροπίας 'there is no repacement for displacement', γι αυτό και φτιάχνουν τεράστιους αργόστροφους V8 με εκκεντροφόρους στη μέση (?!) κλπ.Στο φινάλε αν συγκρίνει κανείς τον κινητήρα του Lada Niva των 1.700 κυβικών και 81 ίππων με οτιδήποτε κυκλοφορεί και θα δει ότι ουδέποτε η αμερική δεν έπεσε τόσο χαμηλά.
Της GM δεν είναι αυτός ο κινητήρας;
-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Στο φινάλε αν συγκρίνει κανείς τον κινητήρα του Lada Niva των 1.700 κυβικών και 81 ίππων με οτιδήποτε κυκλοφορεί και θα δει ότι ουδέποτε η αμερική δεν έπεσε τόσο χαμηλά.
Της GM δεν είναι αυτός ο κινητήρας;
Ναι! Και είναι απαίσιος!
(μιλάω ως...παθών! ) -
Ναι είναι της GM, η οποία επέμενε να αξιοποιηθεί ο Ecotec γνωστός από τα Vectra αλλά λόγω κόστους η Lada αρνήθηκε. Μην ξεχνάμε που απευθύνεται κυρίως το μοντέλο. Ετσι επελέγη ο πολύ φθηνός και πολύ απλός 1.7 με μονό ψεκασμό για ένα μοντέλο που ελλείψει χρημάτων και τεχνογνωσίας είχε μείνει πίσω.
Πούλησε πάλι η GM? Αυτό είναι το point.
Και αυτό είναι το point πίσω από τους φθηνούς και απλούς κινητήρες μικρής απόδοσης που εξακολουθούν να έχουν οι αμερικάνοι, αν και πολύ λιγότερο πλέον. Η πλειοψηφία τους δεν απέχει πολύ από τα στάνταρντ των υπολοίπων αν και πάλι τείνει να προσφέρει σχετικά λιγότερα από τα ίδια κυβικά σε μια χώρα που δεν μετράει τα κυβικά παρά μόνο το ολικό κόστος, ας μην το ξεχνάμε αυτό . -
Ξεκινάς από τον 2ο πόλεμο, ξεχνώντας, ή μη γνωρίζοντας ότι το 1920-30 στην Αμερική υπήρχαν πάνω από 220 κατασκευαστές αυτοκινήτων
Stutz Bearcat
1914-17
6.388 ccAuburn 12-160A Speedster
1932
6.407 ccDuesenberg SJ Mormon Meteor
1935
6.876 ccEϊχε και η Γερμανία και όχι μόνο αυτή, στην Ευρώπη, τα μαστόδοντα της.
Benz 82/200
1913
21.495 cc ( καλά διάβασες, είναι 21.5 χιλιάδες κυβικά )NSU 6/60
1926
1.482 ccDelage DH-V12
1922
10.570 κυβικάPeugeot 402
1937
1.991 ccRenault AG
1910
1.066 ccAlfa Romeo 6C 1750
1931
1.752 ccΒάζω λίγα παραδείγματα για το μέγεθος των κινητήρων πριν τον πόλεμο για να δείς ότι οι Αμερικανοί παρέμειναν στην νοοτροπία του Big is better σε αντίθεση με τους Ευρωπαίους που σαν πιο πραγματιστές ( από ανάγκη αφού δεν έχουν τα πετρέλαια της Αμερικής ) προσάρμοσαν το μέγεθος των κινητήρων τους σε πιο αληθινές ανάγκες, δες επίσης από τους Ευρωπαίους πόσοι επέζησαν και πόσοι χάθηκαν στην λήθη, αυτοί που έφτασαν στις μέρες μας ήταν αυτοί που ζύγισαν καλύτερα τις πραγματικές ανάγκες και προσέφερα αυτό που πραγματικά είχε ανάγκη ο κόσμος.
Στην άλλη όχθη του Ατλαντικού απεναντίας, ακόμα δεν έχουν πάρει το μήνυμα των καιρών, και δεν είναι επιμένω θέμα τεχνολογίας, αλλά θέμα νοοτροπίας, γιατί τα Ευρωπαϊκά τμήματα των Αμερικανικών εταιριών φτιάχνουν μικρούς κινη΄τηρες από την δεκαετία το ΄50 ( Ford - GM Opel - Chrysler Simca )
Από την άλλη οι Ιάπωνες πάντα είχαν πολύ μικρούς κινητήρες, τους μεγάλους V8 τους έφτιαξαν μετά το 1960 όταν άρχισαν να εξάγουν στην Αμερική.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Όσο τα αυτοκίνητα γίνονται μεγαλύτερα, βαρύτερα και πιο πλούσια εξοπλισμενα, τόσο πιο ελκυστικοί θα φαίνονται οι αμερικάνικοι κινητήρες. Το πετρέλαιο υπάρχει σε ανεξάντλητες ποσότητες, το φαινόμενο του θερμοκηπίου δεν έχει σχέση με τις ανθρώπινες δραστηριότητες και το μέλλον του πλανήτη φαίνεται λαμπρό.Aυτά τα λες ειρωνικά ή εγώ κάτι χάνω?
Από πού προκύπτει ότι το πετρέλαιο είναι ανεξάντλητο?Σχετικά με τους Αμερικανούς εγώ θα προσθέσω πως ό,τι κάνουν το κάνουν απλούστατα επειδή μπορούν!
Έχουν μια τεράστια χώρα όπου βασικά όλο το Ανατολικό κομμάτι της είναι μια πεδιάδα. Οπότε αυτό που χρειάζονται είναι κάτι να σουλατσάρουν με 50-60 μίλια την ώρα. Για αυτήν τη χρήση οι μεγάλοι V8 δεν έχουν άσχημη κατανάλωση. Ένα σχετικό κόμπλεξ με τους Ευρωπαίους υπάρχει, όπως νομίζω ότι υπάρχει και ένα κόμπλεξ των Ευρωπαίων προς τους Αμερικανούς και τα υλικά αγαθά που είναι διαθέσιμα σε αυτούς.
Ο Αμερικανός τη μεζονέτα των 200τμ με τα τρια υπνοδωμάτια και το 1 στρέμμα οικόπεδο την αγοράζει με 200Κ € στα προάστια των περισσότερων πόλεων πλην εξαιρέσεων, έστω και αν αυτά τα σπίτια έχουν προδιαγραφές προκάτ για εμάς εδώ. Για δείτε τί μπορεί να αγοράσει ο Αθηναίος στα Μεσόγεια με αυτά τα χρήματα...
Ο Αμερικανός όμως θα προτιμήσει το προκάτ, θα τιμήσει την φτηνή γη και θα ξοδέψει τα χρήματά του σε μια μεγάλη κουζίνα, πισίνα, τζακούζι κλπ. που εδώ τα βλέπεις μόνο σε σπίτια πολλών εκατομμυρίων.
Αντίστοιχα θα προτιμήσει ίσως την Mustung V8 των 300 ίππων από το αντίστοιχου κόστους Golf GTI και ας μην έχει ανεξάρτητη ανάρτηση πίσω ή όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα.Γενικά οι Αμερικανοί είναι της φιλοσοφίας 'πολλά και εύκολα'.
Νομίζετε πως κάνουν λάθος? -
Δεν πιστεύω πάντως να υπάρχει κανείς που να πιστεύει ότι η τιμή του πετρελαίου αντικατοπτρίζει τα αποθέματα, γιατί τότε θα νιώσω άβολα...
-
21quadra αν διαβάσεις προσεκτικά τα ποστ μου θα δεις ότι δεν ξεκίνησα να μιλάω από τον Β΄πόλεμο και μετά αλλά από τις πρώτες περιόδους της αυτοκίνησης και έφερα ως παράδειγμα το αρχέτυπο Φορντ Τ το οποίο με 2.900 κυβικά έβγαζε 20 άλογα από το 1906 και έως το 1922 περίπου. Την ίδια περίοδο π.χ. το Φίατ 16-20 HP του 1906 είχε 4.500 κυβικά ενώ το μεταγενέστερο 2B του 1912 και των 28 HP είχε 2800 κυβικά. Εκείνη την περίοδο αμερική και ευρώπη ήταν στο ίδιο καζάνι.
Αυτό που πρεσβεύω είναι ότι η μεγάλη διαφορά στις αποδόσεις μεταξύ των ευρωπαικών και αμερικάνικων αυτοκινήτων υπήρξε μετά τον Β' πόλεμο και για τις δεκαετίες '50, '60, '70 και '80. Εκεί ναι, για να βρεις τα ίδια άλογα σε αμερική έπρεπε να ανέβεις σε κυβικά , αν και όχι σε κόστος ορισμένες φορές. Βέβαια μην ξεχνάμε το μεγαλύτερο όγκο και βάρος των αμερικάνικων αυτοκινήτων εκείνης της περιόδου και το πόσο βοηθάνε τα κυβικά και οι κύλινδροι σε αυτή την περίπτωση.Τα τελευταία χρόνια, και το ξαναγράφω, υπάρχει σύγκλιση απόρροια των γεγονότων της παγκοσμιοποίησης, της σύγκλισης των ορίων εκπομπών, των νεώτερων περιβαντολλογικών σκεπτικισμών (φαινόμενο του θερμοκηπίου), της απόπειρας για ''παγκόσμια αυτοκίνητα'' που ξεκίνησαν οι μεγάλοι του Ντιτρόιτ (να θυμίσω το Μοντέο και το Φόκους από την Φορντ με τους κινητήρες Zetec που πήγαν παντού, όλα αμερικάνικα), της εξόδου της μικρότερης των 3 στην ευρώπη όπου ανέφερα ήδη τον 1.800άρη του Κάλιμπερ, της υιοθέτησης των τούρμπο σε αυτοκίνητα ευρείας καθημερινής χρήσης και όχι μόνο σπορ (η Φορντ ξεκίνησε ήδη με την επίσης αμερικάνικη Honeywell τη σειρά ecoboost από V6 3.600 κυβικά για να καταργήσει τον παλιό V8 και μέχρι τα 1.6οο κυβικά 4κύλινδρο τούρμπο με 180 άλογα που παρουσίασε ήδη τον προηγούμενο μήνα στο σαλόνι του Ντητρόιτ), της πρόσφατης ενεργειακής κρίσης.
Εκτίμησή μου? Σε 10-15 χρόνια δεν θα υπάρχει καμμία διαφορά.ΥΓ.1 Για να γίνουν οι 2 μεγάλοι του Ντητρόιτ συγχωνεύτηκαν περί τις 3.000 εταιρείες από το χώρο του αυτοκινήτου και μάλιστα πριν το 1930.
ΥΓ.2 Το μήνυμα οι αμερικανοι το έχουν πάρει εδώ και 2 με 3 δεκαετίες. Πουθενά αλλού δεν κυκλοφορούν τόσα πολλά υβριδικά και πουθενά δεν γίνονται τόσες έρευνες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και για την τεχνολογία τους. Το έχουν πάρει το μήνυμα βέβαια δεν σημαίνει ότι έχουν ευθυγραμμιστεί με τους υπόλοιπους πλήρως, καθαρά για εμπορικούς λόγους. Κέρδιζαν και μάλιστα πολλά επί σειρά ετών, γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε.
ΥΓ.3 Τους μικρούς κινητήρες δεν τους φτιάχνουν τα ευρωπαικά τμήματα των αμερικάνικων εταιρειών. Πολλές φορές τους σχεδίαζε το Ντητρόιτ, και τους κατασκεύαζαν απλώς εδώ. Πόσοι ξέρουν π.χ. ότι το πρώτο Φιέστα είναι 100% αμερικάνικο?
ΥΓ. 4 Στην τεράστια αγορά της αμερικής υπάρχουν ακόμη κινητήρες που κρατάνε από το παρελθόν για πολλούς λόγους. Μην ξεχνάμε όμως ότι το Μάσταγκ* των 4.000 κυβικών και μόνο 200 ίππων δεν βγήκε ποτέ από την αμερική επισήμως παρόλο που η Φορντ έχει πολλή δυνατή παγκόσμια παρουσία.Το οποίο Μάσταγκ το παίρνει ο νεαρός αντί 17.500 ευρώ με abs, esp και 4 airbags, το σπάει, το καγκουρεύει, το πηδάει για καμμιά 6ετία έναντι φαιδρού αντιτίμου, ξεκ@βλώνει, και μετά πάει και παίρνει ένα Camry, ένα BMW, ένα πολυμορφικό έστω για να κάνει τη δουλειά του. Ότι δηλαδή κάνει και ο αντίστοιχος ευρωπαίος νεαρός αλλά με κανένα C3, Πούντο, άντε κανένα Φόκους 1.600 βαριά βαριά, προτού πάρει και αυτός το BMW σε diesel γιατί είναι οικονομικότερο.
-
Κάνουν ΚΑΙ λάθη.
Η νοοτροπία των Αμερικανών στις μεγάλες πόλεις που είναι στα παράλια της Αμερικής είναι τελείως διαφορετική από αυτή των κεντρικών πολιτειών που δεν ξέρουν τι είναι η Ευρώπη, και ακούνε σαν προσευχή τι λέει ο πρόεδρος και ο παπάς της ενορίας τους, οι τύποι στις επαρχίες του Τέξας που είναι κατά το μεγελύτερο ποσοστό τους Ευαγγελιστές και διάφορες άλλες περίεργες για εμάς αιρέσεις, χεστήκανε για την ανεξέρτητη ανάρτηση, για τον τούρμπο κινητήρα που από 2000 cc βγάζει 250 ΗΡ, αυτοί οδηγάνε φορτηγάκια από Ford F150 και πάνω, θα καταλάβουν αυτοί ποτέ τι συμβαίνει στον πραγματίκό κόσμο ?Και επειδή αυτοί είναι οι περισσότεροι, τα εργοστάσια τους θα φτιάχνουν 6000 cc με 250 ΗΡ για τα βλαχαδερά της Γιούτα και όπου αλλού, τα 3/4 των Αμερικανών είναι άλλη φυλή, αποκομμένη τελείως από την όποια Ευρωπαϊκή και όχι μόνο πραγματικότητα, όποιος πήγε σε αυτά τα αχανή μέρη της Αμερικής και έζησε μαζί τους, καταλαβαίνει τι εννοώ. Δεν έχει σχέση ο Αμερικανός του Σικάγο με τον Αμερικανό της Αριζόνα, πως να το κάνουμε ?
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
21quadra αν διαβάσεις προσεκτικά τα ποστ μου θα δεις ότι δεν ξεκίνησα να μιλάω από τον Β΄πόλεμο και μετά αλλά από τις πρώτες περιόδους της αυτοκίνησης και έφερα ως παράδειγμα το αρχέτυπο Φορντ Τ το οποίο με 2.900 κυβικά έβγαζε 20 άλογα από το 1906 και έως το 1922 περίπου. Την ίδια περίοδο π.χ. το Φίατ 16-20 HP του 1906 είχε 4.500 κυβικά ενώ το μεταγενέστερο 2B του 1912 και των 28 HP είχε 2800 κυβικά. Εκείνη την περίοδο αμερική και ευρώπη ήταν στο ίδιο καζάνι.
Αυτό που πρεσβεύω είναι ότι η μεγάλη διαφορά στις αποδόσεις μεταξύ των ευρωπαικών και αμερικάνικων αυτοκινήτων υπήρξε μετά τον Β' πόλεμο και για τις δεκαετίες '50, '60, '70 και '80. Εκεί ναι, για να βρεις τα ίδια άλογα σε αμερική έπρεπε να ανέβεις σε κυβικά , αν και όχι σε κόστος ορισμένες φορές. Βέβαια μην ξεχνάμε το μεγαλύτερο όγκο και βάρος των αμερικάνικων αυτοκινήτων εκείνης της περιόδου και το πόσο βοηθάνε τα κυβικά και οι κύλινδροι σε αυτή την περίπτωση.Τα τελευταία χρόνια, και το ξαναγράφω, υπάρχει σύγκλιση απόρροια των γεγονότων της παγκοσμιοποίησης, της σύγκλισης των ορίων εκπομπών, των νεώτερων περιβαντολλογικών σκεπτικισμών (φαινόμενο του θερμοκηπίου), της απόπειρας για ''παγκόσμια αυτοκίνητα'' που ξεκίνησαν οι μεγάλοι του Ντιτρόιτ (να θυμίσω το Μοντέο και το Φόκους από την Φορντ με τους κινητήρες Zetec που πήγαν παντού, όλα αμερικάνικα), της εξόδου της μικρότερης των 3 στην ευρώπη όπου ανέφερα ήδη τον 1.800άρη του Κάλιμπερ, της υιοθέτησης των τούρμπο σε αυτοκίνητα ευρείας καθημερινής χρήσης και όχι μόνο σπορ (η Φορντ ξεκίνησε ήδη με την επίσης αμερικάνικη Honeywell τη σειρά ecoboost από V6 3.600 κυβικά για να καταργήσει τον παλιό V8 και μέχρι τα 1.6οο κυβικά 4κύλινδρο τούρμπο με 180 άλογα που παρουσίασε ήδη τον προηγούμενο μήνα στο σαλόνι του Ντητρόιτ), της πρόσφατης ενεργειακής κρίσης.
Εκτίμησή μου? Σε 10-15 χρόνια δεν θα υπάρχει καμμία διαφορά.ΥΓ.1 Για να γίνουν οι 2 μεγάλοι του Ντητρόιτ συγχωνεύτηκαν περί τις 3.000 εταιρείες από το χώρο του αυτοκινήτου και μάλιστα πριν το 1930.
ΥΓ.2 Το μήνυμα οι αμερικανοι το έχουν πάρει εδώ και 2 με 3 δεκαετίες. Πουθενά αλλού δεν κυκλοφορούν τόσα πολλά υβριδικά και πουθενά δεν γίνονται τόσες έρευνες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και για την τεχνολογία τους. Το έχουν πάρει το μήνυμα βέβαια δεν σημαίνει ότι έχουν ευθυγραμμιστεί με τους υπόλοιπους πλήρως, καθαρά για εμπορικούς λόγους. Κέρδιζαν και μάλιστα πολλά, γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε.
ΥΓ.3 Τους μικρούς κινητήρες δεν τους φτιάχνουν τα ευρωπαικά τμήματα των αμερικάνικων εταιρειών. Πολλές φορές τους σχεδίαζε το Ντητρόιτ, και τους κατασκεύαζαν απλώς εδώ. Πόσοι ξέρουν π.χ. ότι το πρώτο Φιέστα είναι 100% αμερικάνικο?
ΥΓ. 4 Στην τεράστια αγορά της αμερικής υπάρχουν ακόμη κινητήρες που κρατάνε από το παρελθόν για πολλούς λόγους. Μην ξεχνάμε ότι το Μάσταγκ των 4.000 κυβικών και μόνο 200 ίππων δεν βγήκε ποτέ από την αμερική επισήμως παρόλο που η Φορντ έχει πολλή δυνατή παγκόσμια παρουσία.Θα επιμείνω στην νοοτροπία, επίσης πολύ ξέρουμε για την καταγωγή των κινητήρων, όπως ξέρουμε μιας και ανέφερες την Ford, ότι ο κινητήρας των Transit, Sierra,Capri και άλλων με ίδιους κινητήρες, είναι ο κινητήρας του Pinto.
Το ότι σχεδιάζονατι στην Αμερική τα μικρά μοτέρ των μεγάλων του Ντητρόϊτ και τους φοράνε στα Ευρωπαϊκά τους μοντέλα, αλλά όχι στα δικά τους, ενισχύει την άποψη μου περί διαφορετικής νοοτροπίας των κατοίκων αυτής της Ηπείρου.
Όπως επίσης και ότι αντιφάσκουν με την οικολογική τους τάχα μου συνείδηση, αν ήταν όπως τα λές θα είχαν υπογράψει και την συνθήκη του Κιότο, τότε, σήμερα είναι ξεπερασμένη εκ των πραγμάτων, και δεν θα έβαζαν στο χέρι τα πετρέλαια της Αλάσκας που εκεί θα καταστραφεί μεγάλο μέρος της, και όχι μόνο εκεί.
Ότι και να λέμε, η νοοτροπία τους, η αρχοντοχωριάτικη είναι αυτή που επικρατεί και δεν πρόκειται να αλλάξει αν δεν πεινάσουν τελείως, αλλά δυστυχώς θα μας πάρουν και εμάς στο λαιμό τους, το θέμα κατ' εμέ δεν είναι τεχνκό, είναι θέμα νοοτροπίας αυτού του λαού, που είναι ικανοί για το καλύτερο και το χειρότερο, κάτι που φροντίζουν να το δείχνουν συνέχεια.
Τα πρώτα χρόνια της αυτοκίνησης όλοι είχαν μεγάλες χωρητικότητες με χαμηλές ιπποδυνάμεις γιατί η ποιότητα των τότε καυσίμων δεν επέτρεπε μεγαλύτερες συμπιέσεις, όταν τα πράγματα προχώρησαν, όλοι προσαρμόστηκαν στις απαραίτητες μόνο χωρητικότητες και ιπποδυνάμεις ενώ οι λεβέντες στην αντιπέρα του Ατλαντικού έκαναν 40 χρόνια να αντιληφθούν κάπως ότι τα μαστόδοντα από σίδερο που έφτιαχναν δεν τους οδηγούσαν πουθενά, μόλις καταλάβουν ότι δεν τους χρειάζονται σίγουρα θα φερθούν πιο έξυπνα για αυτούς στο θέμα της αυτοκίνησης, προς το παρόν είναι δέσμιοι της επικρατούσας νοοτροπίας τους, αλλίώς αφού έχουν και καλούς κινητήρες δικούς τους στην Ευρώπη δεν είναι δύσκολο να αλλάξουν αμέσως τα μεγέθη τους, φθηνότερα θα τους έρθει, αλλά τους αρέσει το μεγάλο και εντυπωσιακό, δες τα Ευρωπαϊκά τους μοντέλα που πουλάνε στηνΑμερική, όλα είναι επιμηκυμένα κατά 30-40 πόντους από διαφορετικούς προφυλακτήρες και μάσκες γαι να εντυπωσιάζουν.
Είαν ξακάθαρα θέμα φιλοσοφίας και όχι τεχνικής.
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Το οποίο Μάσταγκ το παίρνει αντί 17.500 ευρώ με abs, esp και 4 airbags, το σπάει, το καγκουρεύει, το πηδάει για καμμιά 6ετία έναντι φαιδρού αντιτίμου, ξεκ@βλώνει, και μετά πάει και παίρνει ένα Camry, ένα BMW ένα πολυμορφικό έστω για να κάνει τη δουλειά του. Ότι δηλαδή κάνει και ο αντίστοιχος ευρωπαίος νεαρός αλλά με κανένα C3, Πούντο, άντε κανένα Φόκους 1.600 βαριά βαριά, προτού πάρει και αυτός το BMW σε diesel γιατί είναι οικονομικότερο.Πού υπογράφουμε για να γίνουμε βλαχοαμερικάνοι που να μην μας νοιάζει ο πραγματικός κόσμος;
Πω ρε π0ύστη, πολιτισμικό σοκ έφαγα τώρα...
Ευρωπαικοί VS Αμερικάνικοι κινητήρες