-
Παντως εγω που θελω να παρω μεταχειρισμενο εχω μπερδευτει.Απο οτι καταλαβαινω τα περισσοτερα αυτοκινητα εχουν ιμαντα και λιγοτερα καδενα (απο οτι καταλαβα πιο πολυ τα γιαπωνεζικα.Δηλ εγω που δεν θελω να μου κανουν την μηχανη βιδες καθε λιγο και λιγακι τι να παρω? Παλι στους γιαπωνεζους θα πεσουμε? οεεο? κλαψ
Αν καποιος εχει καποια λιστα με τα καδενοφορα και ειναι ευκολο ας την ποσταρει -
κάθε τρεις και λίγο κάνεις 100.000 χλμ?
-
Δεν αλλάζουν όλα κάθε 100.000χλμ.
Επίσης υπάρχει και χρονικός περιορισμός.
-
Ενας φιλος παραπανω ειπε οτι στο clio 2 εκανε στα 60000 και χρειαζεται καθε τοσο η στα 5 χρονια.Ενα clio που ειχα βαλει στο ματι εχει 58000 χλμ , τυχαιο ? δεν νομιζω
-
Ο χρήστης Angel!!!! έγραψε:
Δεν αλλάζουν όλα κάθε 100.000χλμ.Επίσης υπάρχει και χρονικός περιορισμός.
ας μην πάρει αμάξι που να αλλάζει στα 60
ο χρονικός περιορισμός επίσης είναι το λιγότερο κάθε 3 χρόνια, συνήθως 5.
με μέσο όρο 20.000 χλμ που κάνει ο συνηθισμένος οδηγός (last year βέβαια) βγάζεις μια τριετία
-
Πρόσφατα άλλαξα τον ιμάντα χρονισμού σε ένα Fiesta mk3 1.4 8βάλβιδο μετά από 51.000χλμ και 5.5 χρόνια με συνιστώμενο διάστημα αλλαγής τα 60.000χλμ και 4 χρόνια (πιθανόν να είναι και 5 αλλά δεν έχω διαθέσιμο το service manual αυτή τη στιγμή). Στην προηγούμενη αλλαγή είχε γίνει και αντικατάσταση τρόμπας νερού και τεντωτήρα. Λοιπόν σοκαρίστηκα από το θέαμα με το που έβγαλα το κάτω κάλυμμα του ιμάντα και διαπίστωσα πως υπήρχαν αρκετά λεπτά συρματάκια με μήκος ίσο με το πλάτος του ιμάντα! Εικάζω πως προέρχονται από τον ιμάντα μιας και διαπίστωσα πως υπάρχουν κατά το πλάτος του, προφανώς για ενίσχυση, πακτωμένα τέτοια συρματάκια.
Πάντα βγάζω και πλένω τα πλαστικά καλύμματα και γενικώς φροντίζω να είναι καθαρός ο χώρος που περιστρέφεται ο ιμάντας. Συγκρίνοντας παλιό και νέο ιμάντα, ο παλιός είχε τα 2/3 του πάχους του καινούργιου!
Δεν είναι η πρώτη αλλαγή ιμάντα που κάνω στο αμάξι αυτό, είναι όμως η πρώτη αλλαγή που του κάνω στα 50.000χλμ. Όλες οι προηγούμενες γίνονταν στα 40.000 αφού ο συγκεκριμένος κινητήρας (CVH) έχει μια ευαισθησία στο κόψιμο ιμάντα σύμφωνα με γνώμες χρηστών ανά τα ευρωπαϊκά forum. Σκέφτηκα μήπως έκανα βλακεία στο τέντωμα (μη αυτόματος τεντωτήρας μεταλλικός) αλλά πάντα το ίδιο τέντωμα κάνω. Στην ίδια θέση σφίγγεται ο τεντωτήρας και τσεκάρισμα με στρίψιμο κατά 90 μοίρες. Μπακάλικο μεν, το ίδιο εφαρμόζω σε 2 αυτοκίνητα δε χωρίς προβλήματα. Κοινή πρακτική και στα συνεργεία αλλά δεν το πάω εκεί.
Τα ρουλεμάν της τρόμπας και του τεντωτήρα γύριζαν σχεδόν σαν καινούρια.
Έχω κρατήσει τον παλιό και μόλις έρθει το αμάξι Αθήνα (με τα παλιά ανταλλακτικά στο πορτ μπαγκάζ) θα ποστάρω και τις σχετικές φωτό για του λόγου το αληθές. Όπως και φωτό από προ-προηγούμενο ιμάντα στα 40.000χλμ.
-
«Στην ίδια θέση σφίγγεται ο τεντωτήρας και τσεκάρισμα με στρίψιμο κατά 90 μοίρες. Μπακάλικο μεν, το ίδιο εφαρμόζω σε 2 αυτοκίνητα δε χωρίς προβλήματα»
Καθόλου ‘μπακάλικο’, το προτείνουν και οι κατασκευαστές ιμάντων. Βεβαίως θα πρέπει να γυρίζει με ‘σχετική’ δυσκολία. 90+ δύσκολα, και όχι να σφίγγει από της 40ο .
«Τα ρουλεμάν της τρόμπας και του τεντωτήρα γύριζαν σχεδόν σαν καινούρια.»
Εδώ πρέπει να επισημάνω το εξής. Εάν το ρουλεμάν δεν έχει τζόγους η κάνει θόρυβο, που είναι αυταπόδεικτος ο θάνατος του, σίγουρα όταν του δίνουμε στρέψει θα πρέπει να σταματήσει άμεσος για να είναι καλό. Δεν θα πρέπει να γυρίζει σαν να είναι ρουλεμάν από πατίνι, ελεύθερα και στεγνά!!!.
«Συγκρίνοντας παλιό και νέο ιμάντα, ο παλιός είχε τα 2/3 του πάχους του καινούργιου!»
Όσο πιο παχύς είναι ο ιμάντας, τόσο πιο αντοχής είναι στα στρες, μα είναι χειρότερος από πλευράς αντοχής στον χρόνο. Επωδή έχει μεγαλύτερο πάχος, ‘ζυμώνετε’ περισσότερο και αναπτύσσει μεγαλύτερη θερμοκρασία.
Antonis-team. -
«Τα ρουλεμάν της τρόμπας και του τεντωτήρα γύριζαν σχεδόν σαν καινούρια.»
Εδώ πρέπει να επισημάνω το εξής. Εάν το ρουλεμάν δεν έχει τζόγους η κάνει θόρυβο, που είναι αυταπόδεικτος ο θάνατος του, σίγουρα όταν του δίνουμε στρέψει θα πρέπει να σταματήσει άμεσος για να είναι καλό. Δεν θα πρέπει να γυρίζει σαν να είναι ρουλεμάν από πατίνι, ελεύθερα και στεγνά!!!.
Συμφωνώ απόλυτα, σε αυτή την κατάσταση τα βρήκα
«Συγκρίνοντας παλιό και νέο ιμάντα, ο παλιός είχε τα 2/3 του πάχους του καινούργιου!»
Όσο πιο παχύς είναι ο ιμάντας, τόσο πιο αντοχής είναι στα στρες, μα είναι χειρότερος από πλευράς αντοχής στον χρόνο. Επωδή έχει μεγαλύτερο πάχος, ‘ζυμώνετε’ περισσότερο και αναπτύσσει μεγαλύτερη θερμοκρασία.
Antonis-team.[/quote]Το θέμα εδώ είναι πως βάζω πάντα τον ίδιο ιμάντα Gates σε όλες τις αλλαγές στο αμάξι αυτό για αυτό και επισήμανα τη διαφορά στο πάχος που παρατήρησα.
Στο Astra F που άλλαξα το καλοκαίρι δοκίμασα και τους Continental για πρώτη φορά. Ποιοτικά τι λένε;
-
Ο χρήστης etsii έγραψε:
«Τα ρουλεμάν της τρόμπας και του τεντωτήρα γύριζαν σχεδόν σαν καινούρια.»
Εδώ πρέπει να επισημάνω το εξής. Εάν το ρουλεμάν δεν έχει τζόγους η κάνει θόρυβο, που είναι αυταπόδεικτος ο θάνατος του, σίγουρα όταν του δίνουμε στρέψει θα πρέπει να σταματήσει άμεσος για να είναι καλό. Δεν θα πρέπει να γυρίζει σαν να είναι ρουλεμάν από πατίνι, ελεύθερα και στεγνά!!!.
Συμφωνώ απόλυτα, σε αυτή την κατάσταση τα βρήκα
«Συγκρίνοντας παλιό και νέο ιμάντα, ο παλιός είχε τα 2/3 του πάχους του καινούργιου!»
Όσο πιο παχύς είναι ο ιμάντας, τόσο πιο αντοχής είναι στα στρες, μα είναι χειρότερος από πλευράς αντοχής στον χρόνο. Επωδή έχει μεγαλύτερο πάχος, ‘ζυμώνετε’ περισσότερο και αναπτύσσει μεγαλύτερη θερμοκρασία.
Antonis-team.Το θέμα εδώ είναι πως βάζω πάντα τον ίδιο ιμάντα Gates σε όλες τις αλλαγές στο αμάξι αυτό για αυτό και επισήμανα τη διαφορά στο πάχος που παρατήρησα.
Στο Astra F που άλλαξα το καλοκαίρι δοκίμασα και τους Continental για πρώτη φορά. Ποιοτικά τι λένε; [/quote]
Conti και Hutsinson είναι μισό κλίκ καλύτεροι από τους Gates, το πρόβλημα πάντως δεν είναι οι ιμάντες αλλά οι πλαστικοί εντατήρες και τα τρελά πλαστικά.
Eπίσης μπορεί το ρουλεμάν της αντλίας να είναι ή να φαίνεται καλό, αλλά μπορεί να είναι στα τελευταία του το κάρβουνο του μηχανικού στυπιοθλύπτη ( mechanical seal ) πίσω από το ρουλεμάν, αν το μπλόκ είναι μαντεμένιο όσο καλό και να είναι το παραφλού πάντα μαζί με το νερό κυκλοφορούν και σκουριές, αδιόρατες στο μάτι, αλλά που είναι σαν γυαλόχαρτο στο κάρβουνο που στεγανοποιεί το ιμπέλερ της αντλίας από το ρουλεμάν, για τον λόγο αυτό, για να μην πάει δηλαδή νερό στο ρουλεμάν και κολλήσει, υπάρχει στο κάτω μέρος της αντλίας νερού μια μικρή τρύπα ώστε όταν χαλάσει ο στυπιοθλήπτης να υπάρχει διαρροή νερού.
-
«Eπίσης μπορεί το ρουλεμάν της αντλίας να είναι ή να φαίνεται καλό, αλλά μπορεί να είναι στα τελευταία του το κάρβουνο του μηχανικού στυπιοθλύπτη ( mechanical seal ) πίσω από το ρουλεμάν, αν το μπλόκ είναι μαντεμένιο όσο καλό και να είναι το παραφλού πάντα μαζί με το νερό κυκλοφορούν και σκουριές, αδιόρατες στο μάτι, αλλά που είναι σαν γυαλόχαρτο στο κάρβουνο που στεγανοποιεί το ιμπέλερ της αντλίας από το ρουλεμάν, για τον λόγο αυτό, για να μην πάει δηλαδή νερό στο ρουλεμάν και κολλήσει, υπάρχει στο κάτω μέρος της αντλίας νερού μια μικρή τρύπα ώστε όταν χαλάσει ο στυπιοθλήπτης να υπάρχει διαρροή νερού.»
Πολύ σωστή παράθεση και μου ξέφυγε……μα όταν έχεις διαβαστεί σου τον 21……δεν φοβάσαι να ξεχάσεις τίποτα!!!.
Και πράγματι θεωρητικά η αντλία νερού δεν είναι ντε και καλά αναλώσιμη, μα το τμήμα του στυπειοθλίπτη που εμπεριέχει, είναι αναλώσιμο……πρέπει να ακούμε τους κατασκευαστές.
ΑΝΤΩΝΗΣ. -
Σε ένα Fiesta 1.25 zetec-se που έχω και στο οποίο ο ιμάντας εκκεντροφόρου δεν κινεί την αντλία νερού και κατά συνέπεια δεν την άλλαζα μέχρι να τα παίξει, το ''παίξιμο'' ήρθε στα 220.000χλμ και συνέβη με τον τρόπο που περιγράφει ο κ.Παναγιώτης παραπάνω.
Στο μοτέρ αυτό μάλιστα ο κατασκευαστής προτείνει 160.000 ή 10 χρόνια για αντικατάσταση ιμάντα και το οποίο τηρείται στο ακέραιο κι από τα συνεργεία αλλά και από χρήστες για διάφορα forum που διαβάζω. Το μόνο λόγο που φαντάζομαι για το τόσο μακρύ διάστημα είναι πως η αντλία νερού κινείται από τον ιμάντα του δυναμό και δεν καταπονεί αυτόν του εκκεντροφόρου. Υπάρχει άλλη εξήγηση;
-
Ο χρήστης etsii έγραψε:
Σε ένα Fiesta 1.25 zetec-se που έχω και στο οποίο ο ιμάντας εκκεντροφόρου δεν κινεί την αντλία νερού και κατά συνέπεια δεν την άλλαζα μέχρι να τα παίξει, το ''παίξιμο'' ήρθε στα 220.000χλμ και συνέβη με τον τρόπο που περιγράφει ο κ.Παναγιώτης παραπάνω.Στο μοτέρ αυτό μάλιστα ο κατασκευαστής προτείνει 160.000 ή 10 χρόνια για αντικατάσταση ιμάντα και το οποίο τηρείται στο ακέραιο κι από τα συνεργεία αλλά και από χρήστες για διάφορα forum που διαβάζω. Το μόνο λόγο που φαντάζομαι για το τόσο μακρύ διάστημα είναι πως η αντλία νερού κινείται από τον ιμάντα του δυναμό και δεν καταπονεί αυτόν του εκκεντροφόρου. Υπάρχει άλλη εξήγηση;
λογικα ετσι ειναι και στο δικο μου φιεστα(mk7)
-
Σε μιτσουμπιση λανσερ του 95 1.3 αλλαχτηκε ιμαντας πριν 25.000 χλμ αλλα το ετος 2004. Τι να κανω τωρα?
Το βιβλιο λεει ανα 70.000 ή 6 χρονια. -
Προφανές δεν είναι;
-
Δεν ειναι πολυ λιγα τα χιλιομετρα?
-
Είναι αρκετά τα χρόνια.
-
Ο χρήστης umaga έγραψε:
Σε ένα Fiesta 1.25 zetec-se που έχω και στο οποίο ο ιμάντας εκκεντροφόρου δεν κινεί την αντλία νερού και κατά συνέπεια δεν την άλλαζα μέχρι να τα παίξει, το ''παίξιμο'' ήρθε στα 220.000χλμ και συνέβη με τον τρόπο που περιγράφει ο κ.Παναγιώτης παραπάνω.
Στο μοτέρ αυτό μάλιστα ο κατασκευαστής προτείνει 160.000 ή 10 χρόνια για αντικατάσταση ιμάντα και το οποίο τηρείται στο ακέραιο κι από τα συνεργεία αλλά και από χρήστες για διάφορα forum που διαβάζω. Το μόνο λόγο που φαντάζομαι για το τόσο μακρύ διάστημα είναι πως η αντλία νερού κινείται από τον ιμάντα του δυναμό και δεν καταπονεί αυτόν του εκκεντροφόρου. Υπάρχει άλλη εξήγηση;
λογικα ετσι ειναι και στο δικο μου φιεστα(mk7)
Έχεις Duratec μοτερ το οποίο είναι μετονομασία του zetes-se με κάποιες ελαφρές τροποποιήσεις κυρίως σε αισθητήρες και πιο ενισχυμένο μπλοκ. Οπότε και η αντλία νερού κινείται από τον ιμάντα δυναμό.
-
Ο χρήστης etsii έγραψε:
Σε ένα Fiesta 1.25 zetec-se που έχω και στο οποίο ο ιμάντας εκκεντροφόρου δεν κινεί την αντλία νερού και κατά συνέπεια δεν την άλλαζα μέχρι να τα παίξει, το ''παίξιμο'' ήρθε στα 220.000χλμ και συνέβη με τον τρόπο που περιγράφει ο κ.Παναγιώτης παραπάνω.Στο μοτέρ αυτό μάλιστα ο κατασκευαστής προτείνει 160.000 ή 10 χρόνια για αντικατάσταση ιμάντα και το οποίο τηρείται στο ακέραιο κι από τα συνεργεία αλλά και από χρήστες για διάφορα forum που διαβάζω. Το μόνο λόγο που φαντάζομαι για το τόσο μακρύ διάστημα είναι πως η αντλία νερού κινείται από τον ιμάντα του δυναμό και δεν καταπονεί αυτόν του εκκεντροφόρου. Υπάρχει άλλη εξήγηση;
Αυτό συμβαίνει μόνο στα μοτέρ που έχουν τον εντατήρα και τα τρελά τους μεταλλικά και όχι πλαστικά, τα τρελά πλαστικά ξεραίνονται με τις θερμοκρασίες, και πολυμερίζονται με τα χρόνια, οπότε και σπάνε, τα μεταλλικά αντέχουν όσο αντέχει το ρουλεμάν τους, πάντως ένα μεταλλικό Κινέζικο σετ δεν νομίζω να έχει την ίδια αντοχή στα ρουλεμάν του με ένα μεταλλικό σετ της Γερμανικής ΙΝΑ.
-
INA = FAG ; Υπάρχουν στην ελληνική αγορά; Προσωπικά ψωνίζω SKF και τελευταία δοκίμασα και τον τεντωτήρα από το σετ της Continental. Τουλάχιστον τα SKF είναι πλέον σωστά ή έχουν και κινέζικες προελεύσεις;
-
Ο χρήστης etsii έγραψε:
INA = FAG ; Υπάρχουν στην ελληνική αγορά; Προσωπικά ψωνίζω SKF και τελευταία δοκίμασα και τον τεντωτήρα από το σετ της Continental. Τουλάχιστον τα SKF είναι πλέον σωστά ή έχουν και κινέζικες προελεύσεις;Δεν ξέρω αν η ΙΝΑ ανήκει στην FAG, ξέρω ότι υπάρχει στην Ελλάδα, έχει την μεγαλύτερη γκάμα από ειδικά εξαρτήματα που περιέχουν ρουλεμάν για τα αυτοκίνητα όπως εντατήρες κλπ, εγώ δουλεύω συνέχεια στις κατασκευές μου τα γραμμικά της ρουλεμάν ( Linear Bearing ) και τους ειδικούς βαμμένους άξονες για αυτά τα ρουλεμάν, αντιπρόσωπος είναι ο Σ. Φωστηρόπουλος.
Ιμάντας χρονισμού εκκεντροφόρων: Απόψεις & εμπειρίες