-
Είμαι γενικά άσχετος από μοτοσυκλέτες, αλλά μου κάνει εντύπωση πως δεν έχω ακούσει ποτέ μοτοσυκλέτα να έχει traction control. Ειδικά σούπερ σπορ που νομίζω το χρειάζονται περισσότερο από οποιοδήποτε αυτοκίνητο.
Ισχύει κάτι τέτοιο? Αν ναι, γιατί υπάρχει αυτή η έλλειψη?Μια μοτοσυκλέτα με traction control (που πιθανώς να έχει επιλογή να κόβει γκάζι και όταν αισθανθεί σούζα) μαζί με ABS και το σύστημα του συμπλέκτη που αποτρέπει μπλοκάρισμα του τροχού από τον κινητήρα στα κατεβάσματα, νομίζω θα έκανε τις σούπερ σπορ αρκετά προσιτές στο μέσο...άσχετο!
-
Είμαι γενικά άσχετος από μοτοσυκλέτες, αλλά μου κάνει εντύπωση πως δεν έχω ακούσει ποτέ μοτοσυκλέτα να έχει traction control. Ειδικά σούπερ σπορ που νομίζω το χρειάζονται περισσότερο από οποιοδήποτε αυτοκίνητο.
Ισχύει κάτι τέτοιο? Αν ναι, γιατί υπάρχει αυτή η έλλειψη?Μια μοτοσυκλέτα με traction control (που πιθανώς να έχει επιλογή να κόβει γκάζι και όταν αισθανθεί σούζα) μαζί με ABS και το σύστημα του συμπλέκτη που αποτρέπει μπλοκάρισμα του τροχού από τον κινητήρα στα κατεβάσματα, νομίζω θα έκανε τις σούπερ σπορ αρκετά προσιτές στο μέσο...άσχετο!
-
Είμαι γενικά άσχετος από μοτοσυκλέτες, αλλά μου κάνει εντύπωση πως δεν έχω ακούσει ποτέ μοτοσυκλέτα να έχει traction control. Ειδικά σούπερ σπορ που νομίζω το χρειάζονται περισσότερο από οποιοδήποτε αυτοκίνητο.
Ισχύει κάτι τέτοιο? Αν ναι, γιατί υπάρχει αυτή η έλλειψη?Μια μοτοσυκλέτα με traction control (που πιθανώς να έχει επιλογή να κόβει γκάζι και όταν αισθανθεί σούζα) μαζί με ABS και το σύστημα του συμπλέκτη που αποτρέπει μπλοκάρισμα του τροχού από τον κινητήρα στα κατεβάσματα, νομίζω θα έκανε τις σούπερ σπορ αρκετά προσιτές στο μέσο...άσχετο!
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Είμαι γενικά άσχετος από μοτοσυκλέτες, αλλά μου κάνει εντύπωση πως δεν έχω ακούσει ποτέ μοτοσυκλέτα να έχει traction control. Ειδικά σούπερ σπορ που νομίζω το χρειάζονται περισσότερο από οποιοδήποτε αυτοκίνητο.
Ισχύει κάτι τέτοιο? Αν ναι, γιατί υπάρχει αυτή η έλλειψη?Μια μοτοσυκλέτα με traction control (που πιθανώς να έχει επιλογή να κόβει γκάζι και όταν αισθανθεί σούζα) μαζί με ABS και το σύστημα του συμπλέκτη που αποτρέπει μπλοκάρισμα του τροχού από τον κινητήρα στα κατεβάσματα, νομίζω θα έκανε τις σούπερ σπορ αρκετά προσιτές στο μέσο...άσχετο!
Το ducati 1098r εχει οπως και μια υποψια TC υπαρχει και στο zx10 ενω και τα νεα bmw-aprilia 1000ρια σιγουρα θα εχουν στις ακριβες εκδοσεις.Κυκλοφορει ομως και aftermαrket λυση για ολες τις σπορ μηχανες αλλα ειναι ακριβη.
Μπλοκαρισμα του κινητηρα στο κατεβασμα αποτρεπουν οι slipper συμπλεκτες που εχουν ολες σχεδον οι σπορ μηχανες.Τωρα αυτο που λες να κοβει τις σουζες μαλλον το απευχονται οι περισσοτεροι αναβατες.Ετσι και αλλιως η γρηγορη οδηγηση μιας σπορ μοτοσυκλετας ειναι ενα παιγνιδι που απαιτει εμπειρους και ικανους αναβατες οποτε ο μεσος ασχετος ας ξεκινησει με κατι πιο φιλικο η ας αυτοπεριοριστει στα ασφαλη και 'γρηγορα' gti κουτια. -
Εχω την εντυπωση οτι τα καινουργια gsxr K8 εχουν κατι σχετικο, περα απο διαφορετικα προγραμματα χαρτογραφησης (σωστα το λεω; ) ωστε να βγαζουν διαφορετικη ιπποδυναμη, αναλογως το προγραμμα.
-
Ναι έτσι είναι.
-
Ο χρήστης FestoNero έγραψε:
Εχω την εντυπωση οτι τα καινουργια gsxr K8 εχουν κατι σχετικο, περα απο διαφορετικα προγραμματα χαρτογραφησης (σωστα το λεω; ) ωστε να βγαζουν διαφορετικη ιπποδυναμη, αναλογως το προγραμμα.αρκετα χρησιμο για εναν απειρο αναβατη αλλα απεχουν παρασαγγας απο το να θεωρηθουν TC.
-
Ο χρήστης madox έγραψε:
Εχω την εντυπωση οτι τα καινουργια gsxr K8 εχουν κατι σχετικο, περα απο διαφορετικα προγραμματα χαρτογραφησης (σωστα το λεω; ) ωστε να βγαζουν διαφορετικη ιπποδυναμη, αναλογως το προγραμμα.
αρκετα χρησιμο για εναν απειρο αναβατη αλλα απεχουν παρασαγγας απο το να θεωρηθουν TC.
Ναι, καμια σχεση με tc
Το zx-10('08) εχει, αλλα καμια σχεση με του αυτοκινητου
Ειναι πολυ πιο διακριτικο στην λειτουργια, τον λογο τον εχει παντα ο αναβατης, αν κανει υπερβολες....επεσεΓενικα ειναι πολυ πιο πολυπλοκα τα πραγματα στις μοτοσυκλετες, λογω του οτι μπαινει και η τριτη διασταση στην οδηγηση(το οτι γερνει δηλαδη)
Τα λαστιχα(και οι αναρτησεις) εχουν τον σημαντικοτερο λογο στο θεμα κρατημα, γιατι τα γλυστριματα = πτωσεις
Για αυτο και τα χειροτερα(τουριστικα) ελαστικα μοτοσυκλετας, εχουν καλυτερη γομα απο τα καλυτερα ελαστικα αυτοκινητου
Τα pirelli diablo corsa III που εβαλα επανω, εχουν 577€ το ζευγαρι(δεν τα πηρα τοσο), και υπαρχουν και ακριβοτερα βεβαιως(diablo supercorsa- 680€)
Και μακαρι αν κρατησουν 10.000χλμ, θα κανω παρτυΑυτο με τις διαφορετικες χαρτογραφησεις ειναι μια βλακεια για μενα
Μονο αν εχει αντικτυπο στην οικονομια της βενζινης αξιζει
Αν δεν μπορει να διαχειριστει καποιος τα 180+ αλογα των ss1000, τοτε ας παρει κατι αλλο -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
το σύστημα του συμπλέκτη που αποτρέπει μπλοκάρισμα του τροχού από τον κινητήρα στα κατεβάσματαΟ τροχός στο κατέβασμα ταχύτητας δεν μπλοκάρεται, αν κάνεις λίγο roll-on (δώσεις λίγο γκάζι) και είσαι 'smooth' με τον συμπλέκτη. Οπότε, γιατί να υπάρχει ένα τόσο πολύπλοκο σύστημα; Για να γλυτώσει ο αναβάτης μία κίνηση του χεριού; Λίγο υπερβολικό το βρίσκω.
Εδώ υπάρχουν κάποια ενδιαφέροντα άρθρα για τη χρήση TC στο MotoGP, τα οποία βρήκα με ένα γρήγορο googlισμα:
http://www.sportrider.com/tech/146_0603 ... index.html' target='_blank
http://en.wikipedia.org/wiki/MotoGP' target='_blank -
Ο χρήστης avel έγραψε:
το σύστημα του συμπλέκτη που αποτρέπει μπλοκάρισμα του τροχού από τον κινητήρα στα κατεβάσματα
Ο τροχός στο κατέβασμα ταχύτητας δεν μπλοκάρεται, αν κάνεις λίγο roll-on (δώσεις λίγο γκάζι) και είσαι 'smooth' με τον συμπλέκτη. Οπότε, γιατί να υπάρχει ένα τόσο πολύπλοκο σύστημα; Για να γλυτώσει ο αναβάτης μία κίνηση του χεριού; Λίγο υπερβολικό το βρίσκω.
Εδώ υπάρχουν κάποια ενδιαφέροντα άρθρα για τη χρήση TC στο MotoGP, τα οποία βρήκα με ένα γρήγορο googlισμα:
http://www.sportrider.com/tech/146_0603 ... index.html' target='_blank' target='_blank
http://en.wikipedia.org/wiki/MotoGP' target='_blank' target='_blankΣτην πιστα δεν χρησιμοποιεις καθολου πισω φρενο
Μονο μπροστα και κατεβασμα ταχυτητας, που μονο smooth δεν ειναι
Οποτε ο μονοδρομος συμπλεκτης ειναι σωτηριος, και δεν σου κοβει και την φορα στην εισοδο της στροφης -
Μια από τις πρώτες μοτοσυκλέτες παραγωγής με traction control είναι το σχετικά ταπεινό Yamaha DT 230 lanza.
Στο DT ο μηχανισμός δουλεύει με απλό αλλά αποτελεσματικό τρόπο. Ένας αισθητήρας μετράει την ταχύτητα του πίσω τροχού πολλές φορές το δευτερόλεπτο. Αν κάποια στιγμή μετρήσει ''παράλογη'' επιτάχυνση του τροχού, δλδ ξαφνική αύξηση της ταχύτητας του τροχού, που δεν μπορεί να είναι φυσιολογική επιτάχυνση, κόβει την ανάφλεξη του κυλίνδρου, μέχρι η μέτρηση να ξαναγίνει φυσιολογική.
http://www.yamaha-motor.com.au/motor/in ... delcatid=3
Πραγματικά είναι απορίας άξιον γιατί ένα τόσο εύκολο και φτηνό πράγμα όπως το traction control (ουσιαστικά ένας αισθητήρας που ήδη υπάρχει για το ταχύμετρο στις σύχρονες μοτό στο γρανάζι κίνησης, και λίγες γραμμές software στην ηλεκτρονική ανάφλεξη) δεν εφαρμόζεται από τους κατασκευαστές στις σύχρονες μοτό, όταν από την άλλη βάζουν πολύπλοκα και φλύαρα σχεδιαστικά πλαστικά ας πούμε, που κοστίζουν πολύ περισσότερο και τπτ δεν προσφέρουν.
Υπάρχει μοτοσυκλέτα με traction control?