-
Παρακαλώ απαντήστε σε αυτό το γκάλοπ με την απάντηση που σάς καλύπτει περισσότερο.
Θα εξηγήσω περισσότερα γιατί το κάνω αυτό, σε επόμενο μήνυμα, αφού εμφανιστούν μερικές απαντήσεις.
Οι ερωτήσεις είναι οι εξής.
α) Οδηγείτε ή έχετε οδηγήσει ποτέ μοτοσυκλέτα / scooter / παπί?
β) Θέλω να πάρω μία δεξιά στροφή. Πώς θα στρίψω τα χερούλια της μοτοσυκλέτας; -
Παρακαλώ απαντήστε σε αυτό το γκάλοπ με την απάντηση που σάς καλύπτει περισσότερο.
Θα εξηγήσω περισσότερα γιατί το κάνω αυτό, σε επόμενο μήνυμα, αφού εμφανιστούν μερικές απαντήσεις.
Οι ερωτήσεις είναι οι εξής.
α) Οδηγείτε ή έχετε οδηγήσει ποτέ μοτοσυκλέτα / scooter / παπί?
β) Θέλω να πάρω μία δεξιά στροφή. Πώς θα στρίψω τα χερούλια της μοτοσυκλέτας; -
Παρακαλώ απαντήστε σε αυτό το γκάλοπ με την απάντηση που σάς καλύπτει περισσότερο.
Θα εξηγήσω περισσότερα γιατί το κάνω αυτό, σε επόμενο μήνυμα, αφού εμφανιστούν μερικές απαντήσεις.
Οι ερωτήσεις είναι οι εξής.
α) Οδηγείτε ή έχετε οδηγήσει ποτέ μοτοσυκλέτα / scooter / παπί?
β) Θέλω να πάρω μία δεξιά στροφή. Πώς θα στρίψω τα χερούλια της μοτοσυκλέτας; -
Tι κουφό σου είπανε ρε συ avel και έφτιαξες θέμα να ρωτήσεις?
EDIT: Πρέπει να προσδιορίσεις και την ταχύτητα, γιατί σε πολύ μικρές ταχύτητες στρίβεις το τιμόνι, αλλά από μια νορμαλ ταχύτητα και πάνω και να θες δε στρίβει το ρημάδι, πρέπει να πλαγιάσεις.
-
Όταν είχα μηχανή (τώρα δεν οδηγώ γιατί φοβάμαι αλλά κυρίως ΚΡΥΩΝΩ - ποτέ δεν ντυνόμουν για οδήγηση μηχανής) είχα βάλει ένα μικρό μοχλό στο γκάζι (γκριπ) που το κρατούσε σταθερό. Έτσι δεν χρειαζόταν να έχω τα χέρια στο τιμόνι σε ταξίδια και έστριβα μόνο με το σώμα, φυσικά σε πολύ χαλαρούς ρυθμούς.
Το δύσκολο δεν είναι να στρίβεις μόνο με το σώμα (χωρίς χέρια). Το δύσκολο είναι να ανοίγεις και να κλείνεις τη τροχιά σου καθώς στρίβεις, θέλει εμπειρία ο καλός έλεγχος.
-
Ο χρήστης kovathe έγραψε:
Tι κουφό σου είπανε ρε συ avel και έφτιαξες θέμα να ρωτήσεις?EDIT: Πρέπει να προσδιορίσεις και την ταχύτητα
Εχεις δίκιο. Λοιπον, η ερώτηση αφορά οποιαδήποτε ταχύτητα πάνω από 10km/h.
Απαντήσεις δε βλέπω...
-
Απάντησα το δεύτερο. Ακούγεται ηλίθια η απάντηση, αλλά έτσι είναι 'η φυσική' της μοτοσυκλέτας...
-
Κοίτα που καθόμουν να σκεφτώ τι θα απαντήσω...
Μερικά πράγματα τα κάνεις πλέον τόσο μηχανικά που ΔΕΝ σκέφτεσαι πως γίνονται...
Συμφωνώ πάντως με τον kovathe. -
Μαλλον το πας για να σου απαντήσουν βάσει του γυροσκοπικού φαινομένου από την ανάποδη απο εκεί που θέλεις να πας...
Το πλάγιασμα λόγω του γυροσκοπικού είναι αντίδραση σε δύναμη που ασκείς, δεν στρίβεις ουσιαστικά, ενώ αν πας να το κάνεις σε σκούτερ με 20χαω θα...πας από την ανάποδη!:lol: -
Ωχ! Δεν το 'χα σκεφτεί ποτέ έτσι!
Δλδ στρίβουμε το τιμόνι ασυναίσθητα και ανεπαίσθητα αριστερά όταν πλαγιάζουμε δεξιά? -
edit
-
Ωχ ωχ, έχω να δώσω πολλές απαντήσεις κιόλας...
-
Κάποιος ανακάλυψε το countersteering;
Τα δίκυκλα στρίβουν με ανάποδο τιμόνι και επιπροσθέτως με μετατόπιση του κέντρου μάζας τους.
-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Κάποιος ανακάλυψε το countersteering;Μωρέ, ναι, το ανακάλυψα. Αλλά το ανακάλυψα μία ημέρα αφότου αγόρασα τη μηχανή. (Πριν από δύο μήνες, μόλις).
Αφού λοιπόν διάβασα, είδα εκπαιδευτικά videos, κατάλαβα πώς λειτουργεί αυτό το πράγμα και πώς μπορώ να στρίψω εγώ τη μηχανή όποτε θελήσω, όσο θελήσω και με μεγάλη ευκολία και άνεση, άρχισα να ρωτάω φίλους & γνωστούς που έχουν χρόοοοοοονια μηχανή την απλή ερώτηση 'πώς στρίβει η μηχανή;'.
Οι απαντήσεις που πήρα φυσικά δε με εξέπληξαν. Πάρα πολλοί δεν ξέρουν τη σωστή απάντηση.
Το χειρότερο βέβαια είναι ότι ανάμεσα σε αυτούς ήταν ο εκπαιδευτής μου στο δίπλωμα. Στην ερώτησή μου 'πώς στρίβω;', μού απάντησε: 'ε, πώς να στρίψεις... το κάνεις δεξιά και πάει δεξιά. Ξέρω γω.'. Ο ηλίθιος.
Anyway. Η σωστή απάντηση λοιπόν είναι Αριστερά (counter-clockwise), και το ποσοστό επιτυχίας είναι 53% σε σύνολο 13 ψήφων μέχρι τώρα.
Αυτό που έχω μάθει πάντως, πάνω απ'όλα, είναι να έχω ανοιχτό μυαλό και να προσπαθώ να μάθω από βιβλία και άρθρα πώς είναι το σωστό. Η διαδρομή που ακολούθησα ήταν:
Countersteering, άρθρο στο Wikipedia
A Twist of the Wrist, και τα δύο βιβλία, καθώς και το DVD/video
ένα βιντεάκι από τον mordeth13 επί του θέματος
The no-BS-machineΚαι μερικές συγκεκριμένες απαντήσεις σε λανθασμένα πράγματα που αναφέρθηκαν παραπάνω, με αναφορά αυτά που έχω μάθει προσωπικά μέχρι τώρα. Ελπίζω να μην παρεξηγήσετε τον τόνο μου, απλά προσπαθώ να επισημάνω αυτά που βρίσκω αναληθή στα γραφόμενά σας, και γι'αυτό παραλείπω το ποιος έγραψε τι:
Πρέπει να προσδιορίσεις και την ταχύτητα, γιατί σε πολύ μικρές ταχύτητες στρίβεις το τιμόνι
Το counter-steering πρακτικά ισχύει για οποιαδήποτε ταχύτητα πάνω από 'σχεδόν ακίνητο'. Σαν να λέμε πάνω από 5 ή 10km/h.
Ισχύει επίσης σε ποδήλατα, παπιά και λοιπά δίτροχα.
Για το μόνο που δεν είμαι σίγουρος ότι ισχύει είναι για κάποιες βέσπες λόγω διαφορετικής γεωμετρίας.
αλλά από μια νορμαλ ταχύτητα και πάνω και να θες δε στρίβει το ρημάδι, πρέπει να πλαγιάσεις.
Λάθος. Δε χρειάζεται να πλαγιάσεις για να στρίψει. Στην πραγματικότητα, όπως αποδεικνύει το no-bs-machine, εάν πλαγιάσεις μόνο, δε στρίβει, απλά το κάνεις ασταθές.
Ο μόνος τρόπος για να στρίψει η μοτοσυκλέτα αποτελεσματικά και με πλήρη έλεγχο είναι με counter steering. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος.
Το δύσκολο δεν είναι να στρίβεις μόνο με το σώμα (χωρίς χέρια).
Πράγματι, δεν είναι δύσκολο. Είναι αδύνατον.
Το δύσκολο είναι να ανοίγεις και να κλείνεις τη τροχιά σου καθώς στρίβεις, θέλει εμπειρία ο καλός έλεγχος.
Χμ, δε θα το έλεγα. Οδηγάω μηχανή δύο μήνες και από την πρώτη εβδομάδα που συνειδητοποίησα και εξασκούσα το counter-steering, ένοιωθα αρκετά άνετα.
Τώρα πιστεύω ότι μπορώ να 'ανοίγω και να κλείνω την τροχιά μου', όπως γράφεις, με μεγάλη άνεση. Μπορώ π.χ. στην αριστερή στροφή από παραλιακή (ΣΕΦ) προς συγγρού, που κατεβαίνει κάτω από μία γέφυρα και μετά ξαναανεβαίνει, να μένω στη δεξιά λωρίδα και να πηγαίνω κατα βούληση στο δεξιό ή αριστερό μέρος της όποτε θελήσω, με μικρές κινήσεις counter-steering.
Το πλάγιασμα λόγω του γυροσκοπικού είναι αντίδραση σε δύναμη που ασκείς, δεν στρίβεις ουσιαστικά,
Ναι, είναι αντίδραση σε δύναμη που ασκείς, όσον αφορά τη φυσική του πράγματος. Ομως, στο δεύτερο κομμάτι έχεις άδικο. Γιατί είναι ο μόνος τρόπος για να στρίψεις μία μηχανή!!!
-
Koiτα να δεις τι μαθαίνεις..
Προφανώς είναι κάτι που το κάνουμε εμπειρικά και ασυναίσθητα, χωρις να το έχουμε εξασκήσει μέχρι τώρα...
Θα αρχίσω πειράματα τώρα. -
Ο χρήστης kovathe έγραψε:
Προφανώς είναι κάτι που το κάνουμε εμπειρικά και ασυναίσθητα, χωρις να το έχουμε εξασκήσει μέχρι τώρα...Έτσι ακριβώς είναι.
Θα αρχίσω πειράματα τώρα.
Αυτή είναι η σωστή αντιμετώπιση. Εγώ πήγαινα σε ένα πάρκινγκ που είχε άνοιγμα και το εξασκούσα τις πρώτες μέρες.
Το τρικ είναι στην αρχή να συγκεντρώνεις την προσοχή σου σε ένα πράγμα, προσέχοντας πώς το κάνεις.
Αν αναπτύξεις λίγη ταχύτητα, 20 με 30 km/h, καταφέρεις να κάνεις μόνο τη μία κίνηση (λίγο δεξιά τα handles π.χ.) και προσέξεις πώς αντιδρά η μηχανή, τότε έχεις κάνει τη μισή δουλειά! Η άλλη μισή είναι να το συνηθίσεις και να μην τραβάει την προσοχή σου αρκετά (τα '$10 worh of attention' που έχεις, κατά Keith Code, συγγραφέα του Twist of the Wrist).
Μετά απ'αυτό, μπορεί κανείς να συγκεντρώνεται σε πιο σημαντικά πράγματα, π.χ. στην κατάσταση του δρόμου ή τις στροφές μίας πίστας, ή σε άλλες τεχνικές που χρειάζονται βελτίωση (π.χ. σταθερό φρένο και ταυτόχρονα downshifting με λίγο rev up, δυνατό φρενάρισμα κ.λπ.)
-
όταν σου έγραψα δεν στρίβεις, εννοούσα το τιμόνι...απλως ασκείς δύναμη!
-
Ο χρήστης avel έγραψε:
Το δύσκολο δεν είναι να στρίβεις μόνο με το σώμα (χωρίς χέρια).
Πράγματι, δεν είναι δύσκολο. Είναι αδύνατον.
Θα αστειεύσαι φυσικά, άνετα στρίβεις χωρίς χέρια. Πηγαίνεις δεξιά, αλλάζεις, πηγαίνεις αριστερά, ότι θέλεις κάνεις χωρίς να ακουμπήσεις το τιμόνι.
-
Ο χρήστης avel έγραψε:
Και μερικές συγκεκριμένες απαντήσεις σε λανθασμένα πράγματα που αναφέρθηκαν παραπάνω, με αναφορά αυτά που έχω μάθει προσωπικά μέχρι τώρα. Ελπίζω να μην παρεξηγήσετε τον τόνο μου, απλά προσπαθώ να επισημάνω αυτά που βρίσκω αναληθή στα γραφόμενά σας, και γι'αυτό παραλείπω το ποιος έγραψε τι:
Επίσης μην το πάρεις προσωπικά, αλλά κι εσύ έχεις κάνει ένα λάθος σε αυτό...
-
Βασικά είναι και το θέμα της διαφορετικής καμπυλότητας των τόξων διατομής των ελαστικών μπρος και πίσω... αλλάζει τόσο το ίχνος του πέλματος στο δρόμο (κατ'επέκταση και αποκλίνει εκ του διαμήκους άξονα στον οποίο βρίσκεται όσο η μηχανή δε γέρνει) όσο και η γεωμετρία της μπροστινής ανάρτησης (χωρίς να λάβεις υπόψη σου το βύθισμα)... σκέψου μόνο ότι όταν γέρνεις τότε το ίχνος του μπροστινού λάστιχου διαγράφει κυκλικό τόξο μικρότερης ακτίνας σε σχέση με το πισω...
Το μοντέλο είναι πολύ πιο πολύπλοκο από όσο πιστεύει κανείς αρχικά...
(όπως γ@μω τα δύσκολα μοντέλα είναι του περπατήματος από δίποδο... το γεγονός ότι περπατάμε από μωρά δε σημαίνει ότι είναι απλή διαδικασία! )
Μοτοσυκλέτα και... στροφή (!)