-
Βλεπω παρα πολλα παρομοια θεματα αλλα ειναι αδυνατο να τα κοιταξω ολα για να βρω απαντηση στο ερωτημα, που με βασανιζει αρκετο καιρο.
Τοτε δηλαδη που χρειαστηκε να αλλαξω ελαστικα. Εφυγα απο το σπιτι και οδηγησα για 10 χιλιομετρα σε πολυ νορμαλ ρυθμους, χωρις υπερβολες. Φτανοντας στο 'Βουλκανιζατερ' μου εβγαλαν τα μπροστινα ελαστικα και ακουμποντας το δισκο ειδα οτι ηταν σχετικα ζεστος.
Δηλαδη ο δισκος του αυτοκινητου απο τί ειναι φτιαγμενος;
Τα τακακια;
Πώς ειναι δυνατον να μην παιρνουν φωτια με τοσο 'τρομακτικες τριβες' αν μπορω να το θεσω ετσι;Αν καποιος ξερει απαντησεις σε αλλο, ηδη υπαρχον θεμα ζηταω συγνωμη.
-
Βλεπω παρα πολλα παρομοια θεματα αλλα ειναι αδυνατο να τα κοιταξω ολα για να βρω απαντηση στο ερωτημα, που με βασανιζει αρκετο καιρο.
Τοτε δηλαδη που χρειαστηκε να αλλαξω ελαστικα. Εφυγα απο το σπιτι και οδηγησα για 10 χιλιομετρα σε πολυ νορμαλ ρυθμους, χωρις υπερβολες. Φτανοντας στο 'Βουλκανιζατερ' μου εβγαλαν τα μπροστινα ελαστικα και ακουμποντας το δισκο ειδα οτι ηταν σχετικα ζεστος.
Δηλαδη ο δισκος του αυτοκινητου απο τί ειναι φτιαγμενος;
Τα τακακια;
Πώς ειναι δυνατον να μην παιρνουν φωτια με τοσο 'τρομακτικες τριβες' αν μπορω να το θεσω ετσι;Αν καποιος ξερει απαντησεις σε αλλο, ηδη υπαρχον θεμα ζηταω συγνωμη.
-
Βλεπω παρα πολλα παρομοια θεματα αλλα ειναι αδυνατο να τα κοιταξω ολα για να βρω απαντηση στο ερωτημα, που με βασανιζει αρκετο καιρο.
Τοτε δηλαδη που χρειαστηκε να αλλαξω ελαστικα. Εφυγα απο το σπιτι και οδηγησα για 10 χιλιομετρα σε πολυ νορμαλ ρυθμους, χωρις υπερβολες. Φτανοντας στο 'Βουλκανιζατερ' μου εβγαλαν τα μπροστινα ελαστικα και ακουμποντας το δισκο ειδα οτι ηταν σχετικα ζεστος.
Δηλαδη ο δισκος του αυτοκινητου απο τί ειναι φτιαγμενος;
Τα τακακια;
Πώς ειναι δυνατον να μην παιρνουν φωτια με τοσο 'τρομακτικες τριβες' αν μπορω να το θεσω ετσι;Αν καποιος ξερει απαντησεις σε αλλο, ηδη υπαρχον θεμα ζηταω συγνωμη.
-
Για φωτιά δεν ξέρω, το να τα κάνεις να καπνίζουν πάντως γίνεται
Ένας δίσκος σε δυνατό φρενάρισμα φτάνει τις αρκετές εκατοντάδες βαθμούς κελσίου και αν είναι βράδυ μπορεί όντως να τον δεις πυρωμένο.
Το ότι τον ένιωσες ζεστό σημαίνει ότι είχε θερμοκρασία 60C ή λιγότερο.
Αν συνυπολογίσεις και τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, το να ανεβάζουν 40-50C oι δίσκοι σε ήρεμη οδήγηση μάλλον είναι λογικό. Πιθανώς κάτι λιγότερο να είναι και εκτός της ιδανικής θερμοκρασίας ('κρύα' φρένα που έχουν μειωμένη απόδοση). -
300ο> για τους δίσκους, και 150ο> για τα τακάκια είναι νορμάλ θερμοκρασίες για αυτοκίνητα βάρους 1.2-1.4 τόνους όταν πηγαίνουν σχετικά γρήγορα.
Οι δίσκοι είναι φτιαγμένοι από μαντέμι, και τα τακάκια από οργανικά υλικά με μεγάλοι αντοχή στην τριβή, τα οποία συγκρατούνται μεταξύ τους με ειδικές κόλλες, υπάρχουν τακάκια με μεγάλη αντοχή στην θερμοκρασία, έως 650ο>, τα όρια για τους δίσκους είναι περίπου 850ο, μετά κοκκινίζουν, και κατά το κρύωμα δημιουργούνται μικρές ρωγμές, οι οποίες καταλήγουν σε σπασίματα αν αυτό γίνει μερικές φορές, και σε στρεβλώσεις.
Για μεγαλύτερη αντοχή στην θερμοκρασία, υπάρχουν έξτρα κεραμικοί δίσκοι, στα πολύ γρήγορα αυτοκίνητα, Ferrari, Porsche, Lambo κλπ.Για τις ταχύτητες της πόλης με ήρεμη οδήγηση, οι θερμοκρασίες στα φρένα δεν υπερβαίνουν τους 130ο-140ο.
-
Α-Ψ-Ο-Γ-Ο-Σ
-
Οι δίσκοι με θερμική κατεργασία πόσο πιο ανθεκτικοί είναι?
Βάζουν ποτέ οι κατασκευαστές τέτοιους στα 'μαμά' φρένα σε αυτοκίνητα επιδόσεων που προορίζονται για καθημερινή χρήση (π.χ. τύπου GTi)? -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
300ο> για τους δίσκους, και 150ο> για τα τακάκια είναι νορμάλ θερμοκρασίες για αυτοκίνητα βάρους 1.2-1.4 τόνους όταν πηγαίνουν σχετικά γρήγορα.Οι δίσκοι είναι φτιαγμένοι από μαντέμι, και τα τακάκια από οργανικά υλικά με μεγάλοι αντοχή στην τριβή, τα οποία συγκρατούνται μεταξύ τους με ειδικές κόλλες, υπάρχουν τακάκια με μεγάλη αντοχή στην θερμοκρασία, έως 650ο>, τα όρια για τους δίσκους είναι περίπου 850ο, μετά κοκκινίζουν, και κατά το κρύωμα δημιουργούνται μικρές ρωγμές, οι οποίες καταλήγουν σε σπασίματα αν αυτό γίνει μερικές φορές, και σε στρεβλώσεις.
Για μεγαλύτερη αντοχή στην θερμοκρασία, υπάρχουν έξτρα κεραμικοί δίσκοι, στα πολύ γρήγορα αυτοκίνητα, Ferrari, Porsche, Lambo κλπ.Για τις ταχύτητες της πόλης με ήρεμη οδήγηση, οι θερμοκρασίες στα φρένα δεν υπερβαίνουν τους 130ο-140ο.
Όταν λες 'σπασίματα'... κυριολεκτείς? Τί συμβαίνει αν σπάσει ένας δίσκος?
Στους δίσκους μου έχω τις μικρές ρωγμές. Στην αντιπροσωπεία μου είπαν πως είναι ΟΚ αλλά στο βουλκανιζατέρ με τρόμαξαν λίγο.
Πρέπει να τρομάξω? -
Νικόλα κάλιο γαϊδουρόδενε παρά γαϊδουρογύρευε.
Λάστιχα, φρένα, αμορτισέρ, σε άψογη κατάσταση είναι η επαφή μας με την ζωή.
Θα πρέπει να έχεις την εμπειρία να καταλάβεις το βάθος των ρωγμών και την θέση τους, για να τους κρατήσεις λίγο ακόμα. Επίσης μη ξεχνάς πως όταν ζεσταθούν οι δίσκοι, οι ρωγμές αυτές αλλάζουν μέγεθος λόγω διαστολής, οι συνεχείς αυτές διαστολές-συστολές θα μεγαλώσουν πολύ γρήγορα τις ρωγμές αυτές, τελικά είναι ρίσκο, και ναί, υπάρχει περίπτωση να φύγει ακόμα και κομμάτι, ανάλογα με το μέγεθος της ρωγμής, την θέση της, και το επόμενο κοκκίνισμα-ζόρι που θα φάει ο δίσκος. -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
300ο> για τους δίσκους, και 150ο> για τα τακάκια είναι νορμάλ θερμοκρασίες για αυτοκίνητα βάρους 1.2-1.4 τόνους όταν πηγαίνουν σχετικά γρήγορα.Για τις ταχύτητες της πόλης με ήρεμη οδήγηση, οι θερμοκρασίες στα φρένα δεν υπερβαίνουν τους 130ο-140ο.
Να ρωτήσω πάνω σε αυτό? Έχω ένα Swift Sport... Aπό τη μάνα του έχει πολύ σκληρά τακάκια με αποτέλεσμα σφυρίγματα και ψιλοχαρακιές στο δισκο... Έχω φάει το κόσμο να βρω aftermarket και δεν υπάρχει τίποτα ( H Ferodo έχει Talbot άλλα ακόμα δεν έχει για Sport).
Τελικά μετά από τόσο καιρό βρήκα από έναν εισαγωγέα τακάκια για το SS της Endless στα
-
Σχεδόν καμμία, εκτός και αν έχουν βρεί την μαγική συνταγή της μαλακής πάστας με την αντοχή στην θερμοκρασία.
Σε ορισμένα πράγματα μόνο η δοκιμή μπορεί να σου δώσει αποτελέσματα, γιατί αν κάποιο παιδί τα έχει χρησιμοποιήσει και τα ξέρει, ίσως το κράμα του δίσκου του, το βάρος του αμαξιού του και ο τρόπος οδήγησης του να διαφέρουν, οπότε θα είναι διάφορο και το αποτέλεσμα.
Τακακια/Δισκοι και...αντοχές