-
Καλησπέρα,
γνωρίζει κανείς με ποιό τρόπο μετράτε η συμπίεση στον κάθε κύλινδρο και τι μονάδα μέτρησης χρεισημοποιούν?
Επίσης ποιό νούμερο 'είναι φυσιολογικό' για ένα clio I 1.4 8v?
Ρωτάω διότι το δικό μου Ι έχει συμπληρώσει 290.000 σκισμένα χλμ κ κάποια στιγμή το έβαλα για περιποίηση
Σχετικά πρόσφατα ζήτησα να μετρηθεί η συμπίεση κ τα νούμερα που μου έδωσαν για τους 4 κυλίνδρους ήταν από 170 έως 180 κ μου είπαν να μην ανυσυχώ γιατί είναι μία χαρά!εμένα όμως δεν μου φτάνει διότι θέλω να γνωρίζω ποιά είναι τα σωστά νούμερα που έπρεπε να έχει, πόση απόκλιση είναι μέσα στα αποδεχτά από το εργοστάσιο όρια ανάμεσα στους 4 τους κυλίνδρους κ κυρίως για τι μονάδες μέτρησης μιλάμε κ φυσικά πως μετράται η συμπίεση!
Ζητάω πολλά?
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την βοήθεια κ την διάθεση σας να μοιραστείτε με εμένα τις γνώσεις σας
Φιλικά
Νικόλας -
Καλησπέρα,
γνωρίζει κανείς με ποιό τρόπο μετράτε η συμπίεση στον κάθε κύλινδρο και τι μονάδα μέτρησης χρεισημοποιούν?
Επίσης ποιό νούμερο 'είναι φυσιολογικό' για ένα clio I 1.4 8v?
Ρωτάω διότι το δικό μου Ι έχει συμπληρώσει 290.000 σκισμένα χλμ κ κάποια στιγμή το έβαλα για περιποίηση
Σχετικά πρόσφατα ζήτησα να μετρηθεί η συμπίεση κ τα νούμερα που μου έδωσαν για τους 4 κυλίνδρους ήταν από 170 έως 180 κ μου είπαν να μην ανυσυχώ γιατί είναι μία χαρά!εμένα όμως δεν μου φτάνει διότι θέλω να γνωρίζω ποιά είναι τα σωστά νούμερα που έπρεπε να έχει, πόση απόκλιση είναι μέσα στα αποδεχτά από το εργοστάσιο όρια ανάμεσα στους 4 τους κυλίνδρους κ κυρίως για τι μονάδες μέτρησης μιλάμε κ φυσικά πως μετράται η συμπίεση!
Ζητάω πολλά?
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την βοήθεια κ την διάθεση σας να μοιραστείτε με εμένα τις γνώσεις σας
Φιλικά
Νικόλας -
Καλησπέρα,
γνωρίζει κανείς με ποιό τρόπο μετράτε η συμπίεση στον κάθε κύλινδρο και τι μονάδα μέτρησης χρεισημοποιούν?
Επίσης ποιό νούμερο 'είναι φυσιολογικό' για ένα clio I 1.4 8v?
Ρωτάω διότι το δικό μου Ι έχει συμπληρώσει 290.000 σκισμένα χλμ κ κάποια στιγμή το έβαλα για περιποίηση
Σχετικά πρόσφατα ζήτησα να μετρηθεί η συμπίεση κ τα νούμερα που μου έδωσαν για τους 4 κυλίνδρους ήταν από 170 έως 180 κ μου είπαν να μην ανυσυχώ γιατί είναι μία χαρά!εμένα όμως δεν μου φτάνει διότι θέλω να γνωρίζω ποιά είναι τα σωστά νούμερα που έπρεπε να έχει, πόση απόκλιση είναι μέσα στα αποδεχτά από το εργοστάσιο όρια ανάμεσα στους 4 τους κυλίνδρους κ κυρίως για τι μονάδες μέτρησης μιλάμε κ φυσικά πως μετράται η συμπίεση!
Ζητάω πολλά?
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την βοήθεια κ την διάθεση σας να μοιραστείτε με εμένα τις γνώσεις σας
Φιλικά
Νικόλας -
Μόνο στο service manual της Renault μπορεί να έχει σωστές τιμές.
Η μέτρηση σε psi είναι η στατική δυναμική πίεση που μπορεί να ανεβάσει ο κύλινδρος. Βάζουμε όργανο στη θέση του μπουζί - σταματάμε τη ροή καυσίμου , γυρνάμε τη μίζα και μετράμε.Εμπειρικά 170 - 180 psi αντιστοιχεί σε 9:1 σχέση συμπίεσης και η διαφορά μεταξύ τους είναι σε φυσιολογικά πλαίσια ... μπορείς να υπολογίσεις την πραγματική πίεση με ένα calculator όπως αυτό.
-
σε ευχαριστώ πάρα πολύ φίλε Βασίλη!
τόσο για την απάντηση σου όσο και για το link.Θα το ψάξω περισσότερο το θέμα!
Φιλικά
Νικόλας -
Μια στιγμή!
Άλλο η σχέση συμπίεσης (το 9:1) και άλλο η μέγιστη πίεση που αναπτύσεται μέσα σε έναν κύλινδρο!
Ασφαλώς και συνδέονται τα δύο μεγέθη, αλλά δεν παύουν να είναι τελείως διαφορετικά.Εγώ ξέρω ότι για βενζινοκινητήρα χωρίς υπερπλήρωση, πρέπει να έχουμε μέγιστη πίεση, περίπου ίση με 11~13 bar (ανάλογα τον κατασκευαστή). Αυτό μεταφράζεται σε 159,54~188,55 psi.
1 psi = 6894,8 Ν/(m^2)
1 bar = 1,013 atm = 0,1 MN/(m^2)
1 N/(m^2) = 1 Pa (Pa = Pascal)
1 Ν = 1 Kg*m/(s^2) (Ν = Newton, s = second)
1 MN = 10^6 N (M = Mega) -
Mάλιστα,
τώρα άρχισα να μπερδεύομε περισσότερο...
Δημήτρη λογικό μου ακούγεται αυτό που λες κ μάλιστα με τις τιμές που δίνεις το 'τερατάκι' μου δείχνει να είναι ΟΚ!
Όλοι οι κύλινδροι μέσα στα όρια, το θέμα είναι να βρω τώρα τις τιμές της Renault κ φυσικά τι επί τις 100 αποκλίσεις θεωρεί δικαιολογημένες....Ευχαριστώ για μία ακόμα φορά
Φιλικά
Νικόλας -
Ο χρήστης mad_n έγραψε:
Mάλιστα,τώρα άρχισα να μπερδεύομε περισσότερο...
Δημήτρη λογικό μου ακούγεται αυτό που λες κ μάλιστα με τις τιμές που δίνεις το 'τερατάκι' μου δείχνει να είναι ΟΚ!
Όλοι οι κύλινδροι μέσα στα όρια, το θέμα είναι να βρω τώρα τις τιμές της Renault κ φυσικά τι επί τις 100 αποκλίσεις θεωρεί δικαιολογημένες....Ευχαριστώ για μία ακόμα φορά
Φιλικά
ΝικόλαςΒασικά υπάρχει και ο 'δυναμικός λόγος συμπίεσης', που μετριέται πάλι ως προς την μονάδα.
Την ακριβή διαφορά δεν την ξέρω. Μάλλον το 9:1 του Βασίλη στον δυναμικό λόγο πήγαινε... -
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Μια στιγμή!Άλλο η σχέση συμπίεσης (το 9:1) και άλλο η μέγιστη πίεση που αναπτύσεται μέσα σε έναν κύλινδρο!
Ασφαλώς και συνδέονται τα δύο μεγέθη, αλλά δεν παύουν να είναι τελείως διαφορετικά.Δημήτρη , δεν έγραψα τίποτα διαφορετικό
-
Πρωτα απο ολα καλη σας μερα
θα ήθελα να ρωτησω εαν καποιος ειναι κατοχος Λάντα 1200ς. Γιατι υπαρχει η πιθανοτητα να περέλθει ενα τετοιο αυτοκινητο στην κατοχη μου αλλα μας παρουσιαζει το εξης προβλημα.
Το αυτοκινητο ειναι μοντελο της χρονιας 1984 με περιπου 10000χιλιομετρα στο κοντερ του, απο το 1987 βρισκετε σε ακινησια και εχει διανυσει ουτε 500 χιλιομετρα. Ομως παρουσιαζει προβλημα υπερθερμανσης. του ειχαμε κανει ενα ταξιδι 350 χιλιομετρων προ 6 χρονια (μεχρι τοτε δεν ειχε κανει ουτε ενα σερβις απο το 1987 και ουτε ειχε ταξιδεψει) και ανεβαζε θερμοκρασια συνεχεια και ευκολα. ακομα το καλοριφερ δεν εβγαζε θερμο αερα. κινουμασταν με αργη ταχυτητα και καναμε συχνες στασεις ωστε να κρυωνει. βεβαια καποιες στιγμες ο οδηγος (εγω ημουν συνοδηγος) δεν ειχε την υπομονη και δεν σταματαγε. οταν εφτασε τον προορισμο του, εβγαλα ολες τις σωληνες του συστηματος ψυξης και βρηκα οτι το κυκλωμα του καλοριφερ ήταν βουλωμενο. Δεν περνουσε νερο απο μεσα και το ρουμπινετο του καυτου αερα ηταν κολλημενο. Γενικος το νερο που υπηρχε μεσα στο κυκλωμα ψυξης ηταν γεματο απο μια γλιτσα, αλατα, και κομματακια. το νερο ομως περναει απο μεσα και βγαινει απο την αλλη μερια με πιεση. το ιδιο εκανα και με το ψυγειο. το νερο βγαινει με ανεση απο την αλλη μερια του ψυγειου. τα τελευταια 6 χρονια του εχω κανει καθαρισμο και αλλαγη του αντιψυκτικου 3 φορες. καθε φορα το γεμιζω με παραφλου και απιονισμενο νερο. ακομα του αλλαξα και το λουρι και τον θερμοστατη. οταν ομως περνει μπροστα και δουλευει στο ρελαντι η θερμοκρασια ανεβαινει στο κοκκινο μετα απο λιγο. παταω το γκαζι λιγο και η θερμοκρασια πεφτει αλλα μετα απο λιγο παλι ανεβαινει. εαν το κινησω και το αυτοκινητο τρεχει. (απο 20-60 χιλιομετρα ανα ωρα πανω απο 60 χιλ/ωρα δεν το εχω παει) η θερμοκρασια παραμενει σε κανονικα επιπεδα, αλλα σε ανηφορες και σε δρομους με στροφες εαν δουλευει με στροφες ψηλες(με δευτερα ταχυτητα και 40-50 χιλιομετρα) ανα ωρα παλι υπερθερμενετε. οι διαδρομες που του εχω κανει απο τοτε ειναι συντομες(μεχρι 24 χιλιομετρα) και με χαμηλη ταχυτητα.
ρωτησα εναν μηχανικο αυτοκινητων και μου ειπε οτι ισως το ψυγειο ειναι βουλωμενο ή καποια διοδος μεσα στην μηχανη. Εγω φοβαμε μηπως η φλαντζα εχει καει ή βρισκετε στα τελευταια της. βεβαια δεν βλεπω ατμους να βγαινουν απο την μηχανη , ουτε ψυκτικο μεσα στο λαδι της μηχανης. ακομα καποιες φορες η σταθμη του νερου στο ψυγειο πεφτει κατα ενα λιτρο χωρις ομως να εχω καποια διαρροη απο τους σωληνες του κυκλωματος ψυξης.
Επιθυμω να κρατησω το αυτοκινητο γιατι εχει λιγα χιλιομετρα. ομως δεν ξερω τι να κανω με το προβλημα που παρουσιαζει. και εαν η φλατζα εχει οντως καει ποσο θα μου κοστισει ?
ολες οι συμβουλες και οι αποψεις θα εκτιμηθουν δεοντος. ευχαριστω πολυ για τον χρονο σας. -
Σε πρώτη φάση άλλαξε το θερμοστάτη , πιθανόν να κολλάει.
Το καλύτερο θα ήταν να έκανες έναν καθαρισμό με καθαριστικό μηχάνημα ψυγείων. Συνδέεται σε σειρά με τον κινητήρα-ψυγείο και κυκλοφορεί ζεστό νερό με πίεση και καθαριστικά. Εχουν οι 'ψυγειάδες' στην Λ. Βουλιαγμένης.
-
Για καλό μηχανικό αν θέλεις μπορώ να ρωτήσω τον πατέρα μου που έχει ένα λάντα για να κουβαλάει τις βάρκες του στην παραλία. Τα ανταλλακτικά είναι πολύ φθηνά!!
-
του εχω αλλαξει τον θερμοστατη. ειναι ενα απο τα πρωτα πραγματα που εχω κανει. εαν θα μπορουσατε να μου δωσετε μερικες διευθυνσης θα ηταν πολυ χρησιμο.
φοβαμε ομως για την φλατζα.
-
Απο την περιγραφή που δίνεις μου φαίνεται για βουλωμένο ψυγείο. βρες ένα ψυγειά και ρίξε ένα καθάρισμα.
-
Στην ίδια κατάσταση με το ψυγείο θα είναι και τα λάδια του κινητήρα και η βενζίνη στο ρεζερβουάρ. Είσαι τυχερός που δουλεύει.
Άλλαξε όλα τα υγρά αμέσως (και υγρά φρένων). Πέταξε τη βενζίνη από το ρεζερβουάρ, βάλε καινούρια. Μετά βλέπεις.
-
ενα ρεζερβουαρ βενζινη θα το εχει καψει μεχρι τωρα σιγουρα, αλλα οπως πολυ σωστα ειπες, εχει σκουριες στα τυχωματα του, μαλλον εχει οξιδωθει. ακομα το λαδι το εχω αλλαξει δυο φορες. μια φορα πριν κανει το ταξιδι πριν απο 6 χρονια, και μια δευτερη πριν απο 15 ημερες, εβαλα λαδι BP SAE 15-50, παντως εχετε δικιο και ο πατος του καρτερ ειναι γεματος καταλυπα, εβαλα το δαχτυλο μου μεσα απο την οπη και εβγαλα μαυριλα.
-
Έλεγξε αντλία νερού και ιμάντα!
-
αλλαξα ιμαντα και το εσφιξα καλα, η αντλια νερου δεν ξερω εαν κανει σωστα την δουλεια της παντον εαν βαλω μπροστα το αυτοκινητο με κρυα μηχανη και πατησω το γκαζι λιγο και το κρατησω για λιγη ωρα, ο πατος του ψυγειου ζεστενετε. φαινετε να λειτουργει ενταξη.
γι'αυτο δεν ξερω τελεικα τι τρεχει με την περιπτωση του και φοβαμε για φλαντζα. αλλα δεν ξερω πως να την ελεγξω. παντος εαν το αυτοκινητο μπει στην κυκλοφορια θα του καθαρισω το ψυγειο αμεσως. -
Αν σου έχει κάψει φλάντζα, τότε το κύκλωμα ψύξης θα σου ανεβάζει πίεση αμέσως!
Με κρύα μηχανή, άνοιξε την τάπα του ψυγείου ώστε να 'ανακουφίσεις' τυχόν πίεση και ξανακλείστην, βάλε μπρος, περίμενε κανα λεπτό και (πριν προλάβει να ζεσταθεί καλά) άνοιξε την τάπα του ψυγείου (προσεκτικά!) Αν υπερχειλίσει τότε έχεις πρόβλημα!Η αντλία πιθανόν να έχει πρόβλημα αφού έμεινε πολύ καιρό με υγρό ψύξης που ήταν σε κακή κατάσταση. Πρέπει να είναι πολύ φτηνό ανταλλακτικό και δεν χάνεις τίποτα να την αλλάξεις. Το πιθανότερο είναι ότι μπορείς εύκολα να το κάνεις και μόνος σου. Αν αλλάξεις, άλλαξε οπωσδήποτε και φλάντζα.
Έτσι όπως τα περιγράφεις, μοιάζει με πρόβλημα στην κυκλοφορία του νερού, γι αυτό σου λέω για αντλία.
-
εχεις δικιο και για την αντλια θα παω να ρωτησω ποσο εχει. δεν χανω τιποτε να την αλλαξω.
καποιες φορες ανεβαινει η σταθμη του υγρου στο δοχειο υπερχλησης αλλα μου εχει τυχει και φορα να εξαφανιστει το μισο νερο . καλα που πηγε. αφου η μηχανη δεν τροφοδοτητε απο το δοχειο υπερχιλησης στο συγκερκιμενο αυτοκινητο.
Aπώλεια κυλίνδρου