-
καλημέρα χρόνια πολλά! Τα δικά μας οικογενειακά αυτοκίνητα όλα με στρώσιμο σωστό για 1000-2000χλμ έχουν την ακόλουθη συμπεριφορά..
κλιό 2 1.4 16v fl 60000χλμ δεν καίει τίποτα...
Honda CRV 20000xlm δεν έχει κάψει λάδι...
Ο 'παππούς μου' Hyundai scoupe gt turbo παρά τα ανελέητα σκισίματα που έχει στην 13χρονη ιστορία του από τον -με φύλαξε ο θεός στο παρελθόν- καίει πλέον 1με 2 λίτρα λάδι στα 5000χλμ διότι θέλει αλλαγή στα τσιμουχάκια μηχανής και σέρβις στην τουρμπίνα που ΠΟΤΕ δεν έκανα στα 170000χλμ...πάραυτα τσίμπαγε παραδοσιακά λιγότερο από 1 λίτρο στα 5000χλμ αλλά σε τέτοια το πρόσεχα και ακόμα το κάνω. Ποτέ δεν έκανε περισσότερα χιλιόμετρα από 5000 με το ίδιο λάδι. Υποθέτω βέβαια ότι η φιλοσοφία ενός τούρμπο μοτέρ επιτρέπει την κατανάλωση 200μλ στα 1000χλμ...
Ένα ακόμη Νισσαν τσέρυ 1000άρι ('92) που έχουμε αρκετά χρόνια δεν νομίζω να ξέρει τι πάει να πει κάψιμο λαδιού(έχω την εντύπωση ότι δεν ξέρει και τι πάει να πει αλλαγή... )
Τέλος ο μαθουσάλας της οικογένειας ο οποίος και διανύει μάλλον το τελευταίο έτος της ζωής του (εσκορτ μκιι 1977) δεν ασχολούμαι αν καίει λάδια ή όχι...το μόνο που ξέρω είναι ότι μου έμαθε να οδηγώ και να υπερστρέφω πριν πολλά χρόνια...δεν μπόρεσα να τον στείλω στον νεονάκη φέτος...και έτσι πλήρωσα το σήμα... ελπίζω να βρω τα ...κότσια να το κάνω του χρόνου... -
Και στα 2 αυτοκίνητα που είχα μέχρι τώρα έκανα υποτυπώδες στρώσιμο για περίπου 1000 χλμ, δηλαδή οδήγηση με όχι πάνω από 3500 σαλ, χαλαρές αλλαγές σχέσεων στις 2500-2800 σαλ, απαλό πάτημα γκαζιού κλπ. Κανένα αυτοκίνητο δεν είχε εμφανή κατανάλωση λαδιού. Αυτοκίνητα: 1) Renault Clio II 1.2 16V με 22500 χλμ και 2 αλλαγές λαδιών μέχρι τότε (Elf Excellium 5W-30 νομίζω), 2) **Opel Astra GTC 1.8 125PS **με 20000 χλμ και 1 αλλαγή λαδιών μέχρι στιγμής στα 12500 χλμ (Opel Full Synthetic 5W-30). Το τελευταίο μετά τα 2000 χλμ περίπου έχει φάει ουκ ολίγες φορές σκίσιμο (αρκετές αλλαγές σχέσεων στον κόφτη ή μετά τις 5000 σαλ, λειτουργία κινητήρα για σημαντικά διαστήματα με πάνω από 4500σαλ και υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος κλπ)
-
Ο χρήστης gTsiros έγραψε:
Να κάνω μια ηλίθια ερώτηση;υπάρχει κινητήρας που δεν καίει το λάδι του;
αν δεν το καίει, όπως ψηφίσαν ΟΛΟΙ, τότε γιατί το αλλάζουμε;
(μιλάω για αλλαγή, και όχι για συμπλήρωση. απ'όσο ξέρω το λάδι το αλλάζουμε γιατί μετά από κάμποση χρήση το λάδι χάνει τις λιπαντικές ιδιότητές του ('καίγεται'). λάθος κάνω; έχω καταλάβει κάτι λάθος; )
Επειδή υπάρχει μια 'σύγχιση' ως προς την ορολογία που χρησιμοποιείται, γι' αυτό στον τίτλο της θεματικής ενότητας έβαλα τη λέξη 'καταναλώνει' και στην ίδια τη ψηφοφορία τη λέξη 'καίει', έτσι ώστε να καλύπτονται οι πάντες...
Με το 'καίει' δεν εννοώ την καταστροφή των ιδιοτήτων του λαδιού, αλλά την κατανάλωσή του. Μπορεί λοιπόν να αποτελεί λανθασμένη χρήση της λέξης, πιστεύω όμως ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων χρησιμοποιεί έστω και λανθασμένα τη λέξη 'καίει' και είναι πιο εξοικειωμένος μαζί της.Αν ένας κινητήρας δεν καταναλώνει λάδια, παρατηρείται όμως το φαινόμενο όταν αυτά αλλάζονται να έχουν μαυρίσει πολύ, αυτό τι σημαίνει;
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Αν ένας κινητήρας δεν καταναλώνει λάδια, παρατηρείται όμως το φαινόμενο όταν αυτά αλλάζονται να έχουν μαυρίσει πολύ, αυτό τι σημαίνει;Δεν ειναι προβλημα..Δειχνει πως λειτουργουν ολα καλα και λιπαινεται το μοτερ.Αν βγαινουν το ιδιο χρωμα τοτε ειναι που πρεπει να ανησυχεις
-
Corolla 11/92 1300cc
Έκανε υποτυπώδες στρώσιμο για ~1000km και μετά το είχε ο παππούς για 120000 km με απλά ορυκτέλαια 15W40 της αντιπροσωπείας, με αλλαγές κάθε 5000 km. Δεν είχε κάψει ούτε σταγόνα λάδι.
Μετά το παρέλαβα εγώ και του έβαζα στα ίδια διαστήματα το ημισυνθετικό 10W40 της αντιπροσωπείας μέχρι τα 150000 όπου δοκίμασα το BP Visco 5000 10W40. Μέχρι τότε είχε μπει 3 φορές στα Μέγαρα. Κατανάλωση λαδιού σχεδόν μηδέν, δηλαδή 50-100ml στα 5000 km.
Στα 155000 km ξεκίνησα να του βάζω συνθετικά, πιο συγκεκριμένα Motul 8100 X-cess 5W40. Με αυτά έχει ~4500 km και άλλες 3 φορές στα Μέγαρα και έχει καταναλώσει περίπου 200ml λάδι. Επειδή το λάδι έχασε το χρώμα του και την απολύτως βελούδινη λειτουργία του σχετικά γρήγορα (αλλά πιο αργά από τα ημισυνθετικά) θα το αλλάξω κι αυτό στα 5000 km ενώ σκόπευα να το αλλάξω στα 7500.
Πάντως με τέτοια καταπόνηση να κάψει 200ml στα 4500 km για μένα είναι μια χαρά. Τι ακριβώς πρέπει να ψηφίσω;
Edit: Να σημειώσω ότι στην περίοδο των ημισυνθετικών (120-155 χιλ. km) τύχαινε και μεσολαβούσε πάντα αλλαγή λαδιού ανάμεσα στις επισκέψεις στα Μέγαρα. Τώρα όμως μπήκα 3 φορές με άγριες διαθέσεις από τις 155 ως τις ~160 χιλ. km, δηλαδή με το ίδιο λάδι! Άτιμα συνθετικά, αντέχουν τα πάντα μου φαίνεται...
-
Ο χρήστης gTsiros έγραψε:
Να κάνω μια ηλίθια ερώτηση;υπάρχει κινητήρας που δεν καίει το λάδι του;
αν δεν το καίει, όπως ψηφίσαν ΟΛΟΙ, τότε γιατί το αλλάζουμε;
(μιλάω για αλλαγή, και όχι για συμπλήρωση. απ'όσο ξέρω το λάδι το αλλάζουμε γιατί μετά από κάμποση χρήση το λάδι χάνει τις λιπαντικές ιδιότητές του ('καίγεται'). λάθος κάνω; έχω καταλάβει κάτι λάθος; )
Καίνε λάδι όλοι οι κινητήρες αλλά σε ποσότητες μη μετρήσιμες σε σημείο να είναι ορατή η κατανάλωση με τη κλασσική βέργα. Αυτό πρακτικά είναι το δεν καίει.
Στο colt με 93.500 χιλιόμετρα δεν βλέπω να υπάρχει κατανάλωση (Αυτό μας έλειπε. Θα το έκαιγα έξω από την Ιαπωνική πρεσβεία αν είχε. ) παρ΄ότι δεν έγινε και κάποιο σοβαρό στρώσιμο.
Στο seat inka που χρησιμοποιώ στην εργασία μου παρά τα 135.000 χιλιόμετρα, παρά τις αλλαγές που γίνονται κάθε 15.000 χιλιόμετρα (τα περισσότερα μέσα στην κίνηση) και παρά το υποτυπώδες στρώσιμο που του έγινε, σοβαρή κατανάλωση δεν έχω δει. Περίπου 500 γραμμάρια (ούτε καν του τα συμπληρώνουμε) στα 15.000 χιλιόμετρα.
-
Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
...
Τι ακριβώς πρέπει να ψηφίσω;
...Τώρα μου έβαλες δύσκολα...
-
1.8Τ
Με επιθετικο στρωσιμο μικρης διαρκειας, αλλαγη στα 1.000 και μετα στα 7.500 (λογω εγγυησης) ,στην αρχη τσίμπαγε,πλεον μετά την αλλαγη στα 7.500 δεν καιει καθολου.
-
εγω βλεπω οτι ενω γκρινιαζετε για την καταναλωση λαδιου, μονο ενα 2% εχει απαντησει οτι το μοτερ του καιει λαδια...
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
εγω βλεπω οτι ενω γκρινιαζετε για την καταναλωση λαδιου, μονο ενα 2% εχει απαντησει οτι το μοτερ του καιει λαδια...Oι αλλοι τα πινουν ρε συ
-
Εγω δεν ψηφισα αυτο πάντως Σπύρο...
-
Ο χρήστης pasxos έγραψε:
Εγω δεν ψηφισα αυτο πάντως Σπύρο...μηπως ψηφισες τωρα?
-
Μόλις....
-
Μπήκε ο ειδικός
-
FIAT Cinquecento Sporting 1100 '95 44.000χλμ καταναλωση λαδιου 200ml καθε 5000χλμ περιπου...
**SEAT Ibiza 1.4 16v 101hp '98 62000χλμ **καταναλωση λαδιου 0ml.
**SEAT Leon 1.6 16v 105 hp '00 112000χλμ **καταναλωση λαδιου 0ml
OPEL Astra GTC 1.6 Sport '05 33000χλμ καταναλωση λαδιου 0ml
Και στα 4 παραπανω οχηματα ακολουθω οδηγιες του κατασκευαστη για χρονικα διαστηματα αλλαγης λαδιων καθως και λαδια της αντιπροσωπειας...
Οσο για στρωσιμο....συγκρατημενη οδηγηση για τα πρωτα 1000-1500 χλμ....και τιποτα παραπανω....Καλη Χρονια και Υγεια σε ολους ευχομαι....
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Μπήκε ο ειδικόςΚαιρός δεν ηταν;Αφηστε να μιλησει και η εμπειρία..
-
**Suzuki Alto **1.0 (1998) με 88.000κμ
Κατανάλωση μηδέν, στρώσιμο ανύπαρκτο, χρήση απο γυναίκα (καινούργια οδηγό) απο τα μηδέν (0) χιλιόμετρα**Τoyota Starlet **(το τελευταίο που βγήκε) με 115.000κμ πριν πωληθεί, λάδια δεν συμπληρώσαμε ποτέ. Στρώσιμο αρκετά προσεκτικό μεχρι τα 10.000
**Nissan Almera **1.8 , 46.000Κμ
Στρώσιμο ως τα 1000, μετά τελικές και καμία ιδιαίτερη φροντίδα, μεχρι στιγμής μηδενική κατανάλωση**
Mitsubishi Lancer **(το προηγούμενο)
~120.000 κμ λάδι δεν έκαψε ποτέ, στρώσιμο αρκετά προσεγμένο για πολλά χιλιόμετρα -
Nissan Almera 1.5 ('2005), 23.000Κm
Στρώσιμο ως τα 1000, μετά τελικές και καμία ιδιαίτερη φροντίδα, μέχρι στιγμής μηδενική κατανάλωση.
-
Fiat Punto 1400 16v. Σχεδόν 27.000 χλμ.
Στρώσιμο : ήρεμη (ίσως υπερβολικά) οδήγηση για 1000 χλμ.
Τώρα τρώει σκίσιμο σε κάθε ευκαιρία (ποτέ κρύο). Κατανάλωση γύρω στα 100 ml/1000km (Selenia 20K) αν και δεν το έχω μετρήσει ποτέ επισταμένα.
Άξιο ιταλικό!
-
το πετρέλαιο μου Audi 80 1.9 TDI με 420000χλμ θέλει 1 λιτρο ( συνθετικό 5W-40) κάθε 15000χλμ. επίσης στα πρώτες παγωνιές εξαφανίζει μισό λίτρο και μετά όλα ρολόι.
Καταναλώνει λάδια ο κινητήρας του αυτοκινήτου σας;