-
Η απορία μού γεννήθηκε ως εξής: ο κατασκευαστής ενός αυτοκινήτου που έχουμε στην κατοχή μας δηλώνει στις τεχνικές του προδιαγραφές ως βάρος 860 kg. Στην άδεια κυκλοφορίας του αναγράφεται: 'απόβαρο 1006'. Είναι δυνατόν να υπάρχει τέτοια απόκλιση; Και αν ναι, μήπως έχει να κάνει με τα διάφορα εξτρά που κουβαλάει (π.χ. ηλιοροφή, μπάρες οροφής κ.λπ.); Ή απλώς το υπ. συγκοινωνιών μετράει το βάρος με άλλες παραμέτρους (π.χ. οδηγός και συνοδηγός βάρους 75 kg);
-
Η απορία μού γεννήθηκε ως εξής: ο κατασκευαστής ενός αυτοκινήτου που έχουμε στην κατοχή μας δηλώνει στις τεχνικές του προδιαγραφές ως βάρος 860 kg. Στην άδεια κυκλοφορίας του αναγράφεται: 'απόβαρο 1006'. Είναι δυνατόν να υπάρχει τέτοια απόκλιση; Και αν ναι, μήπως έχει να κάνει με τα διάφορα εξτρά που κουβαλάει (π.χ. ηλιοροφή, μπάρες οροφής κ.λπ.); Ή απλώς το υπ. συγκοινωνιών μετράει το βάρος με άλλες παραμέτρους (π.χ. οδηγός και συνοδηγός βάρους 75 kg);
-
Η απορία μού γεννήθηκε ως εξής: ο κατασκευαστής ενός αυτοκινήτου που έχουμε στην κατοχή μας δηλώνει στις τεχνικές του προδιαγραφές ως βάρος 860 kg. Στην άδεια κυκλοφορίας του αναγράφεται: 'απόβαρο 1006'. Είναι δυνατόν να υπάρχει τέτοια απόκλιση; Και αν ναι, μήπως έχει να κάνει με τα διάφορα εξτρά που κουβαλάει (π.χ. ηλιοροφή, μπάρες οροφής κ.λπ.); Ή απλώς το υπ. συγκοινωνιών μετράει το βάρος με άλλες παραμέτρους (π.χ. οδηγός και συνοδηγός βάρους 75 kg);
-
Curb Weight
Curb Weight is the vehicle weight without the driver, passengers or cargo. This weight includes all the fluid levels topped up including a full tank of fuel and other items of standard equipment.
Dry Weight
Dry Weight is the weight of the empty trailer as manufactured. This weight, usually shown on the trailering identification plate, is not usually used as a measure for the selection of a tow vehicle.
Gross Axle Weight Rating (GAWR)
The Gross Axle Weight Rating (GAWR) is the maximum allowable weight that can be carried on a vehicle's axle or individual suspension components, either front or rear. It includes the weight of the vehicle, plus cargo and equipment supported by the axle and includes Tongue Weight or Kingpin Weight when trailering. These ratings are shown on the vehicle's Certification Label, usually located in the driver's door frame, and should not be exceeded, nor should the total load exceed the GVWR.
Gross Vehicle Weight (GVW)
The Gross Vehicle Weight (GVW) is the weight of the vehicle, consisting of the standard truck weight, add-on weights for options and equipment, the weight of occupants and whatever cargo is being carried.
**Gross Vehicle Weight Rating (GVWR) **
A vehicle's GVWR is the maximum weight a vehicle should reach in use, including the vehicle itself, passengers and cargo, but not including a trailer. A vehicle's GVWR is established by its manufacturer and should not be exceeded for reasons of safety.
Maximum Trailer Weight
The Maximum Trailer Weight is the most weight that a given vehicle can safely and reliably haul without exceeding any of the manufacturer's ratings.
Maximum Trailer Weight Rating
The most weight that a given vehicle can safely and reliably haul, as determined by the manufacturer, is known as the Maximum Trailer Weight Rating. This rating usually requires optional equipment such as a specific rear axle ratio, suspension components, engines and/or transmission coolers and type of hitch.
Payload Capacity
The maximum amount of additional load you can put on an equipped vehicle without exceeding any of the manufacturer's ratings is the Payload Capacity.
Payload Weight
The Payload Weight is the total weight that a vehicle will carry. This includes the weight of the occupants, cargo, options and other equipment.
Shipping Weight
The Shipping Weight is the weight of the vehicle as manufactured with optional equipment, but without an allowance for fuel.
Tongue Weight
The weight of the trailer tongue that is carried on the hitch ball is its Tongue Weight. This is a critical measurement as it has an impact on vehicle handling. Too much Tongue Weight causes overloading of the rear axle, causing the front suspension to lift and therefore reduce steering response. Too little Tongue Weight can reduce rear-wheel traction and cause excessive swaying or jack-knifing. Depending on the type of hitch being used, Tongue Weight is generally 10-15% of the Loaded Trailer Weight. Some adjustments to the Tongue Weight can be made by moving the cargo in the trailer.
-
Μερικές πληροφορίες που μπορεί να βοηθήσουν:
- Το βάρος που αναγάφεται στην άδεια κυκλοφορίας προέρχεται από την **Έγκριση Τύπου **του οχήματος, η οποία εκδίδεται από τη Δ/νση Τεχνολογίας Οχημάτων του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών
Γενική Διεύθυνση Μεταφορών - Διεύθυνση Τεχνολογίας Οχημάτων
Αντιστάσεως 2 και Ι. Τσιγάντε, Τ.Κ. 101 91 - Αθήνα
Τηλ : 2106508438-2106508437-2106508454- Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να βρει την Ε.Τ. του οχήματός του μέσα από το Πληροφορικό Σύστημα Εγκρίσεων Τύπων Οχημάτων του Υ.Μ.Ε. εδώ: http://webtao.yme.gov.gr:16004/
Πληροφορίες για το πώς να χρησιμοποιήσετε το παραπάνω έχει εδώ: http://www.yme.gov.gr/imagebank/categor ... 645827.pdf (μπορεί να χρειαστεί λίγο ψάξιμο, εξαιτίας του 'κωδικού τύπου')
Περισσότερες λεπτομέρειες για τα στοιχεία που περιλαμβάνουν οι Ε.Τ. μπορείτε να βρείτε εδώ: http://www.yme.gov.gr/imagebank/categor ... 177294.pdf
-
Όσον αφορά το βάρος, στην Ε.Τ. αναγράφονται [πέρα από τα μέγιστα επιτρεπόμενα φορτία] δύο τιμές: (1) 'Μάζα του οχήματος εν κυκλοφορία - Ελάχιστο' και (2) 'Μάζα του οχήματος εν κυκλοφορία - Μέγιστο' (το τελευταίο μπαίνει και στην άδεια κυκλοφορίας ως 'απόβαρο'). Το τι σημαίνουν 'Μέγιστο' & 'Ελάχιστο' και πως προκύπτουν αφορά τη θέση 2.6 στο παράρτημα Ι της οδηγίας 2001/116 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (αν μπορεί κάποιος ας το παραθέσει).
-
Μια και είχα κοιτάξει για Peugeot 206, να μερικά ενδεικτικά νούμερα από τις Ε.Τ. του Υ.Μ.Ε.:
206, 1100cc, 5-θυρo: 985-1070 Kg
206, 1400cc, 5-θυρο: 1049-1142 Kg (κωδ. τύπου: 0EU)
206, 1600cc, 3-θυρο: 1088-1178 Kg (κωδ. τύπου: 054)
206, 1600cc, 3-θυρο: 1125-1210 Kg (κωδ. τύπου: 055) automatic
206, 1600cc, 5-θυρο: 1102-1192 Kg (κωδ. τύπου: 052)
206, 1600cc, 5-θυρο: 1139-1224 Kg (κωδ. τύπου: 053) automaticΣτην περίπτωση του δικού μου, το 'Ελάχιστο' από το 'Μέγιστο' που αναγράφονται στην Ε.Τ. διαφέρουν κατά 36 Kg (1159-1195). Στην άδεια έχει μπει το 1195. O κατασκευαστής λέει 1130 άδειο (τιμή από πίνακες 4Τ) και η ηλ/κή ζυγαριά των 4Τ το είχε βγάλει 1145 [με άγνωστη ποσότητα βενζίνης στο ρεζερβουάρ].
-
Αν θέλετε μόνο για το δικό σας όχημα, και δεν είναι εύκολο να βρείτε ζυγαριά...στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ θα σας το ζυγίσουν. Δεν ξέρω όμως αν δεν είναι ο καιρός για έλεγχο αν μπορείς να πας να 'ζυγιστείς'!
Το Sunny είναι 860 κιλά σκατά. Ακριβώς!!!
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Αν θέλετε μόνο για το δικό σας όχημα, και δεν είναι εύκολο να βρείτε ζυγαριά...στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ θα σας το ζυγίσουν. Δεν ξέρω όμως αν δεν είναι ο καιρός για έλεγχο αν μπορείς να πας να 'ζυγιστείς'!Το Sunny είναι 860 κιλά σκατά. Ακριβώς!!!
Στο χαρτί του ΚΤΕΟ (του δημοσίου) ούτως ή άλλως αναγράφεται το βάρους του αυτοκινήτου
Κάτω-κάτω αν θυμάμαι καλά -
Στο δικό μου χαρτί ήμουν τυχερός που είχε και τις ζημιές γραμμένες...βάρος φυσικά πουθενά...έπεσα σε εργατικό και ψείρα μ@λ@κ@, ε...μηχανικό ελεγκτή εννοώ!
Μετρήσεις βάρους αυτοκινήτων