Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Δυναμόκλειδο (και λοιπά εργαλεία)
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Δυναμόκλειδο (και λοιπά εργαλεία)
    • 1
    • 2
    • 3
    • 1 / 3
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    25
    59
    3363
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • S
      silencer51 last edited by

      Διαβάζοντας το Haynes Manual για το Megane μου, μου έκανε εντύπωση το πως, σύμφωνα με το manual (και την Ρενώ δηλαδή), σχεδόν κάθε βίδα και παξιμάδι απαιτεί μια συγκεκριμένη ροπή στο σφίξιμο της.

      Αυτό φυσικά απαιτεί δυναμόκλειδο, το οποίο είναι ουσιαστικά μια καστάνια η οποία διαθέτει clutch slip μηχανισμό στον οποίο επιλέγουμε την ροπή που θέλουμε, σφίγγουμε και αν την υπερβούμε τότε το δυναμόκλειδο απεμπλέκει και δεν σφίγγει άλλο.

      Εγώ όσες φορές έχω επισκεφθεί συνεργείο δεν έχω δει ποτέ να χρησιμοποιείται δυναμόκλειδο... Απο τα βουλκανιζατέρ (που σου βιδώνουν τα μπουλόνια στους τροχούς με το εργαλείο τόσο σφιχτά που τα παίρνεις στο χέρι οταν πας να αλλάξεις λάστιχο) μέχρι τους διάφορους μάστορες και αντιπροσωπείες, όλοι σφίγγουν τις βίδες/μπουλόνια εμπειρικά, ασκόντας όση περισσότερη δύναμη μπορούν.

      Το υπερβολικό σφίξιμο εκτός του οτι καταπονεί την ίδια την βίδα/μπουλόνι (συγκεκριμένα της στροφές της, μειόνοντας τη συνολική αντοχή) μπορεί να προκαλέσει και πρόβλημα στο μηχανισμό που στηρίζεται απο αυτό.

      Με λίγο ψάξιμο στο ιντερνετ νομίζω οτι ανακάλυψα το λόγο για τον οποίο κανένα συνεργείο δεν έχει δυναμόκλειδο - ειναι πανάκριβα, με τιμές της τάξης των 500 ευρώ! Υπάρχουν φυσικά και φθηνότερα αλλα αμφιβόλου ποιότητας και ακρίβειας...

      Ποιές ειναι οι εμπειρίες σας? Έχετε πετύχει μάστορα με δυναμόκλειδο? Ειναι τελικά τόσο σημαντικό, ή απλά με ενα καλό εμπειρικό σφίξιμο κάνεις την ίδια δουλειά;

      Επειδή μου αρέσει να ασχολούμε με το DIY πιστεύω καλό θα ηταν να υπάρχει ενα θρεντ σχετικά με εργαλεία, τιμές και καταστήματα που πωλούνται και φυσικά συμβουλές για την χρήση τους. Τι λέτε;

      1 Reply Last reply Reply Quote 1
      • S
        silencer51 last edited by

        Διαβάζοντας το Haynes Manual για το Megane μου, μου έκανε εντύπωση το πως, σύμφωνα με το manual (και την Ρενώ δηλαδή), σχεδόν κάθε βίδα και παξιμάδι απαιτεί μια συγκεκριμένη ροπή στο σφίξιμο της.

        Αυτό φυσικά απαιτεί δυναμόκλειδο, το οποίο είναι ουσιαστικά μια καστάνια η οποία διαθέτει clutch slip μηχανισμό στον οποίο επιλέγουμε την ροπή που θέλουμε, σφίγγουμε και αν την υπερβούμε τότε το δυναμόκλειδο απεμπλέκει και δεν σφίγγει άλλο.

        Εγώ όσες φορές έχω επισκεφθεί συνεργείο δεν έχω δει ποτέ να χρησιμοποιείται δυναμόκλειδο... Απο τα βουλκανιζατέρ (που σου βιδώνουν τα μπουλόνια στους τροχούς με το εργαλείο τόσο σφιχτά που τα παίρνεις στο χέρι οταν πας να αλλάξεις λάστιχο) μέχρι τους διάφορους μάστορες και αντιπροσωπείες, όλοι σφίγγουν τις βίδες/μπουλόνια εμπειρικά, ασκόντας όση περισσότερη δύναμη μπορούν.

        Το υπερβολικό σφίξιμο εκτός του οτι καταπονεί την ίδια την βίδα/μπουλόνι (συγκεκριμένα της στροφές της, μειόνοντας τη συνολική αντοχή) μπορεί να προκαλέσει και πρόβλημα στο μηχανισμό που στηρίζεται απο αυτό.

        Με λίγο ψάξιμο στο ιντερνετ νομίζω οτι ανακάλυψα το λόγο για τον οποίο κανένα συνεργείο δεν έχει δυναμόκλειδο - ειναι πανάκριβα, με τιμές της τάξης των 500 ευρώ! Υπάρχουν φυσικά και φθηνότερα αλλα αμφιβόλου ποιότητας και ακρίβειας...

        Ποιές ειναι οι εμπειρίες σας? Έχετε πετύχει μάστορα με δυναμόκλειδο? Ειναι τελικά τόσο σημαντικό, ή απλά με ενα καλό εμπειρικό σφίξιμο κάνεις την ίδια δουλειά;

        Επειδή μου αρέσει να ασχολούμε με το DIY πιστεύω καλό θα ηταν να υπάρχει ενα θρεντ σχετικά με εργαλεία, τιμές και καταστήματα που πωλούνται και φυσικά συμβουλές για την χρήση τους. Τι λέτε;

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • S
          silencer51 last edited by

          Διαβάζοντας το Haynes Manual για το Megane μου, μου έκανε εντύπωση το πως, σύμφωνα με το manual (και την Ρενώ δηλαδή), σχεδόν κάθε βίδα και παξιμάδι απαιτεί μια συγκεκριμένη ροπή στο σφίξιμο της.

          Αυτό φυσικά απαιτεί δυναμόκλειδο, το οποίο είναι ουσιαστικά μια καστάνια η οποία διαθέτει clutch slip μηχανισμό στον οποίο επιλέγουμε την ροπή που θέλουμε, σφίγγουμε και αν την υπερβούμε τότε το δυναμόκλειδο απεμπλέκει και δεν σφίγγει άλλο.

          Εγώ όσες φορές έχω επισκεφθεί συνεργείο δεν έχω δει ποτέ να χρησιμοποιείται δυναμόκλειδο... Απο τα βουλκανιζατέρ (που σου βιδώνουν τα μπουλόνια στους τροχούς με το εργαλείο τόσο σφιχτά που τα παίρνεις στο χέρι οταν πας να αλλάξεις λάστιχο) μέχρι τους διάφορους μάστορες και αντιπροσωπείες, όλοι σφίγγουν τις βίδες/μπουλόνια εμπειρικά, ασκόντας όση περισσότερη δύναμη μπορούν.

          Το υπερβολικό σφίξιμο εκτός του οτι καταπονεί την ίδια την βίδα/μπουλόνι (συγκεκριμένα της στροφές της, μειόνοντας τη συνολική αντοχή) μπορεί να προκαλέσει και πρόβλημα στο μηχανισμό που στηρίζεται απο αυτό.

          Με λίγο ψάξιμο στο ιντερνετ νομίζω οτι ανακάλυψα το λόγο για τον οποίο κανένα συνεργείο δεν έχει δυναμόκλειδο - ειναι πανάκριβα, με τιμές της τάξης των 500 ευρώ! Υπάρχουν φυσικά και φθηνότερα αλλα αμφιβόλου ποιότητας και ακρίβειας...

          Ποιές ειναι οι εμπειρίες σας? Έχετε πετύχει μάστορα με δυναμόκλειδο? Ειναι τελικά τόσο σημαντικό, ή απλά με ενα καλό εμπειρικό σφίξιμο κάνεις την ίδια δουλειά;

          Επειδή μου αρέσει να ασχολούμε με το DIY πιστεύω καλό θα ηταν να υπάρχει ενα θρεντ σχετικά με εργαλεία, τιμές και καταστήματα που πωλούνται και φυσικά συμβουλές για την χρήση τους. Τι λέτε;

          1 Reply Last reply Reply Quote 1
          • C
            cliff last edited by

            Κανένα συνεργείο δεν έχει δυναμόκλειδο; Μάλλον δεν πας στα συνεργεία που πρέπει

            1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • S
              silencer51 last edited by

              Μέχρι τώρα τουλάχιστον δεν έχω πετύχει... Βέβαια αρκετά δυναμόκλειδα μοιάζουν αρκετά με απλή καστάνια (μόνη διαφορά η άκρη που ρυθμίζει τη ροπή) οπότε ίσως και να κάνω εγώ λάθος...

              1 Reply Last reply Reply Quote 2
              • M
                mirage last edited by

                Δεν αρκεί να έχει μόνο πρέπει και να το καλιμπράρει

                1 Reply Last reply Reply Quote 3
                • S
                  silencer51 last edited by

                  Σωστό κι αυτό. Και απ' όσο ξέρω το καλιμπράρισμα ειναι αρκετά περίπλοκη διαδικασία...

                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                  • G
                    g47 last edited by

                    Κανενας στη Πατρα με δυναμοκλειδο?
                    Δεν εχω συναντησει πουθενα..

                    Γειά σας θάλασσες και όρη
                    γειά σας και έχω βάλει πλώρη
                    για της Αστραπής την Κόρη.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 1
                    • L
                      lkar last edited by

                      Ο χρήστης mirage έγραψε:
                      Δεν αρκεί να έχει μόνο πρέπει και να το καλιμπράρει

                      κάθε έξι μήνες

                      όπως και τα υπόλοιπα μηχανήματα κάθε χρόνο ή κάθε 2

                      ούτε αυτό το κόστος είναι μικρό και μετά φωνάζουμε για 300 ευρώ σέρβις

                      1 Reply Last reply Reply Quote 1
                      • O
                        obelix last edited by

                        Ο χρήστης lkar έγραψε:

                        Δεν αρκεί να έχει μόνο πρέπει και να το καλιμπράρει

                        κάθε έξι μήνες

                        όπως και τα υπόλοιπα μηχανήματα κάθε χρόνο ή κάθε 2

                        ούτε αυτό το κόστος είναι μικρό και μετά φωνάζουμε για 300 ευρώ σέρβις

                        Καλά τα λέει ο εγκάθετος.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 1
                        • B
                          borbos last edited by




                          αυτο το δυναμοκλειδο εχω στη συλλογη μου,οπως τα παλια τα χρονια!!!παντως δεν υπαρχει συνεργειο που να μην εχει δυναμοκλειδο!!!

                          1 Reply Last reply Reply Quote 1
                          • H
                            hammer_ last edited by

                            Ο χρήστης borbos έγραψε:
                            παντως δεν υπαρχει συνεργειο που να μην εχει δυναμοκλειδο!!!

                            Στα ντουλάπια τους, σίγουρα έχουν. Εγώ πάντως δεν έχω δει δυναμόκλειδο ποτέ σε συνεργείο, εξουσιοδοτημένο ή μη. Μάλλον τα έχουν μόνο για τις δουλειές που τα απαιτούν, όπως το σφίξιμο της κυλινδροκεφαλής κτλ...

                            1 Reply Last reply Reply Quote 1
                            • C
                              charmak66 last edited by

                              Ο χρήστης lkar έγραψε:

                              Δεν αρκεί να έχει μόνο πρέπει και να το καλιμπράρει

                              κάθε έξι μήνες

                              όπως και τα υπόλοιπα μηχανήματα κάθε χρόνο ή κάθε 2

                              ούτε αυτό το κόστος είναι μικρό και μετά φωνάζουμε για 300 ευρώ σέρβις

                              Εκεί που κάνουν ακριβά σερβις τα χρησιμοποιούν;

                              1 Reply Last reply Reply Quote 3
                              • L
                                lkar last edited by

                                Ο χρήστης charmak66 έγραψε:

                                Εκεί που κάνουν ακριβά σερβις τα χρησιμοποιούν;

                                με το γράμμα του νόμου θα πρέπε να τα χρησιμοποιούν παντού. Επειδή αυτό ανεβάζει ακόμα περισσότερο το χρόνο επισκευής -και το κόστος- χρησιμοποιούνται σε πιο δύσκολες εργασίες -αμορτισέρ, ψαλίδια, καπάκια κλπ- κι όχι για την τάπα του λαδιού πχ

                                Αν θες να το πας ακόμα πιο μακριά, -κι αυτό θα έπρεπε με το γράμμα του νόμου- πρέπει να υπάρχει και αρχείο με τα αυτοκίνητα που 'δούλεψε' το κάθε δυναμόκλειδο.

                                Αν για παρέδειγμα στην επόμενη διακρίβωση/καλιμπράρισμα βγει εκτός ορίων ένα δυναμόκλειδο, που ξέρεις εσύ ποια αυτοκίνητα επισκεύασε κι έσφιξε με λάθος ροπή τις βίδες;

                                1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                • C
                                  charmak66 last edited by

                                  Ο χρήστης lkar έγραψε:

                                  Εκεί που κάνουν ακριβά σερβις τα χρησιμοποιούν;

                                  με το γράμμα του νόμου θα πρέπε να τα χρησιμοποιούν παντού. Επειδή αυτό ανεβάζει ακόμα περισσότερο το χρόνο επισκευής -και το κόστος- χρησιμοποιούνται σε πιο δύσκολες εργασίες -αμορτισέρ, ψαλίδια, καπάκια κλπ- κι όχι για την τάπα του λαδιού πχ

                                  Αν θες να το πας ακόμα πιο μακριά, -κι αυτό θα έπρεπε με το γράμμα του νόμου- πρέπει να υπάρχει και αρχείο με τα αυτοκίνητα που 'δούλεψε' το κάθε δυναμόκλειδο.

                                  Αν για παρέδειγμα στην επόμενη διακρίβωση/καλιμπράρισμα βγει εκτός ορίων ένα δυναμόκλειδο, που ξέρεις εσύ ποια αυτοκίνητα επισκεύασε κι έσφιξε με λάθος ροπή τις βίδες;

                                  Καλά τα λες, αλλά γινονται πουθενά;

                                  Για και να είναι ακριβό το σέρβις και να μη γινεται τιποτε απ' αυτά...δεν μου πολυαρέσει...

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                  • S
                                    silencer51 last edited by

                                    Έχει κανείς να προτείνει κάποια καλή έτοιμη εργαλειοθήκη σε καλή τιμή;

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                    • L
                                      leonp last edited by

                                      Εγώ πρέπει να χρησιμοποιώ δυναμόκλειδο για οτιδήποτε δουλειά κάνω στο αυτοκίνητο. Μπορώ να κάνω μεγάλες επισκευές αλλά δεν είμαι της δουλειάς και παρόλο που είμαι πιο επιδέξιος από τους περισσότερους μηχανικούς δεν ξέρω να σφίγγω. Ένας καλός μηχανικός δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιεί δυναμόκλειδο. Ξέρω αρκετούς που ποτέ δεν έχουν χαλάσει πάσα ή να σπάσουν μπουλόνια. Σφίγγουν ανάλογα με το μέγεθος και το υλικό.

                                      Το καλοκαίρι έβαλα τη ρεζέρβα (ανάγκης, μικρή) στο αυτοκίνητο και έσφιξα τα μπουλόνια με το δυναμόκλειδο. Δεν ξέρω αν έφταιγε ότι ήταν πρώτη φορά που έμπαινε πάνω στο αμάξι και είχε μπογιά αλλά έβγαλα 2-3 φορές το δυναμόκλειδο για να βεβαιωθώ ότι το είχα βάλει σωστά (90-100). Αφού είχε σφίξει το μπουλόνι γύριζε αρκετά σα να παραμορφωνόταν, στις άλλες ρόδες που το δοκίμασα δεν έκανε έτσι. Πάντα το δυναμόκλειδο δίνει σωστό σφίξιμο, η μπογιά θα με μπέρδευε και δεν θα έσφιγγα αρκετά το τροχό.

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                      • L
                                        lkar last edited by

                                        Ο χρήστης charmak66 έγραψε:

                                        Καλά τα λες, αλλά γινονται πουθενά;

                                        Για και να είναι ακριβό το σέρβις και να μη γινεται τιποτε απ' αυτά...δεν μου πολυαρέσει...

                                        σου είπα σε ποιες περιπτώσεις επιβάλλεται να γίνεται και ΣΥΝΗΘΩΣ γίνεται, σε εξουσιοδοτημένα πάντα.

                                        Ακόμα όμως και η αγορά/κατοχή/συντήρηση κοστίζει κι αρκετά μάλιστα.

                                        Για ένα εύρος από 0-800Nm τα ελάχιστα δυναμόκλειδα είναι 5, από μία ψείρα 0-20 μέχρι ένα γαϊδούρι μεγέθους μπαστουνιού baseball και κάποιων κιλών βάρους.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                        • L
                                          leonp last edited by

                                          800; Το μεγαλύτερο που έχω δει στο σιβίκ είναι η βίδα που συγκρατεί τη κεντρική τροχαλία στο στροφαλοφόρο με 182 Nm και χρειάζεται ο Κινγκ Κονγκ για να τη ξεβιδώσει.

                                          Παραδείγματα που δείχνουν πόσο έξω μπορεί να πέσει κάποιος:
                                          Τροχοί 109 Nm
                                          μπουζί (ίδιο μέγεθος 19mm με το τροχό) 18Nm. Να γιατί δεν ξεβιδώνουν τα μπουζί ή χαλάνε τα πάσα. Με ίδιο σε μέγεθος κλειδί που σφίγγεις τους τροχούς, σφίγγεις και τα μπουζί αλλά με ΕΞΙ φορές λιγότερη δύναμη.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                          • R
                                            romilos last edited by

                                            Πλεον ομως τεινει να ξεπεραστει το σφιξιμο ΜΟΝΟ με δυναμοκλειδο!
                                            βασικοτερο ειναι να γινεται με μοιρες το τελευταιο σφιξιμο!
                                            Σε 'σοβαρες' βιδες του μοτερ παντα υπαρχει και οδηγια για σφιξιμο με μοιρες!
                                            Εκει δεν παιζει ρολο αν εχει γρεζι, κολλα ή αλλα... πρεπει να παρει απο το ταδε σημειο 150 μοιρες πχ

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 1 / 3
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr