-
Διαβαζωντας το Best Of του LJKS και συγκεκριμενα το κομματι Αναχρονισμοι (που αναφερει το κατα ποσο το αυτοκινητο απο τοτε που πρωτοπαρουσιαστηκε μεχρι σημερα) μου γεννηθικε η εξης απορια
μηπως ειμαστε εμεις οι καταναλωτες (και οι πιο 'ψαγμενοι') που εχουμε συμβαλει σε αυτο??
δηλ. ποσο ετοιμοι ειμαστε να δεχτουμε ριζοσπαστικες ιδεες στην μορφη αλλα και στην τεχνολογια του αυτοκινητουποσο ευκολα θα δεχομασταν πχ ενα διαφορετικο τιμονι (ας πουμε μοχλικο) ή πχ ενα αυτοκινητο με τρεις ροδες με την προυποθεση οτι εχουμε οφελη σε ολους τους τομεις (τα παραδειγματα ειναι τυχαια εντελως)
παρακαλω σχολιαστε
-
Διαβαζωντας το Best Of του LJKS και συγκεκριμενα το κομματι Αναχρονισμοι (που αναφερει το κατα ποσο το αυτοκινητο απο τοτε που πρωτοπαρουσιαστηκε μεχρι σημερα) μου γεννηθικε η εξης απορια
μηπως ειμαστε εμεις οι καταναλωτες (και οι πιο 'ψαγμενοι') που εχουμε συμβαλει σε αυτο??
δηλ. ποσο ετοιμοι ειμαστε να δεχτουμε ριζοσπαστικες ιδεες στην μορφη αλλα και στην τεχνολογια του αυτοκινητουποσο ευκολα θα δεχομασταν πχ ενα διαφορετικο τιμονι (ας πουμε μοχλικο) ή πχ ενα αυτοκινητο με τρεις ροδες με την προυποθεση οτι εχουμε οφελη σε ολους τους τομεις (τα παραδειγματα ειναι τυχαια εντελως)
παρακαλω σχολιαστε
-
Διαβαζωντας το Best Of του LJKS και συγκεκριμενα το κομματι Αναχρονισμοι (που αναφερει το κατα ποσο το αυτοκινητο απο τοτε που πρωτοπαρουσιαστηκε μεχρι σημερα) μου γεννηθικε η εξης απορια
μηπως ειμαστε εμεις οι καταναλωτες (και οι πιο 'ψαγμενοι') που εχουμε συμβαλει σε αυτο??
δηλ. ποσο ετοιμοι ειμαστε να δεχτουμε ριζοσπαστικες ιδεες στην μορφη αλλα και στην τεχνολογια του αυτοκινητουποσο ευκολα θα δεχομασταν πχ ενα διαφορετικο τιμονι (ας πουμε μοχλικο) ή πχ ενα αυτοκινητο με τρεις ροδες με την προυποθεση οτι εχουμε οφελη σε ολους τους τομεις (τα παραδειγματα ειναι τυχαια εντελως)
παρακαλω σχολιαστε
-
Δε νομίζω πως η μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού είναι έτοιμη να (χρυσο)πληρώσει κάποια καινοτόμα ιδέα.
Ως καταναλωτές ενδιαφερόμαστε για περισσότερο πεζά πράγματα, όπως η τιμή και η αξιοπιστία.
Η επαναστατική τεχνολογία, όσο καλή και να είναι συνήθως δυσκολεύεται να βρει ανταπόκριση στο κοινό, λόγω κόστους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα υβριδικά αυτοκίνητα.
-
ξεχασα να αναφερω οτι αφηνουμε την παραμετρο κοστος εκτος (δηλ δεν εχουμε διαφορες στις τιμες)
-
Εάν υποθέταμε όμως ότι,οι εταιρίες κατασκευάζουνε πλέον αυτοκίνητα με μοχλικά τιμόνια,πόσοι από τούς ήδη υπάρχοντες οδηγούς θα μπορέσουν να εξοικιωθούνε μαζί τους και να συνεχίσουν να οδηγούν με ασφάλεια;
Εκτώς τών οδηγών που έχουνε μικρή ηλικία (που τούς κάνει να εξοικιώνονται/μαθαίνουν γρηγορότερα) υπάρχουν και γεροντότεροι που ίσως να μήν μπορέσουν να τα καταφέρουνε ποτέ.Μήπως δέν είναι καθόλου τυχαίο τό ότι οι νεωτερισμοί έρχονται 'με το μαλακό';
-
Κακά τα ψέματα δεν είναι η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών έτοιμη να δεχτεί νεωτερισμούς για να μην πω ότι την τρομάζουν.
Ακόμα και εδώ μέσα που υποτίθεται ότι η πλειοψηφία είναι ποιο ψαγμένοι οδηγοί έχουμε συχνά συζητήσεις για το αν είναι καλό το ABS ή κάθε άλλο ηλεκτρονικό καλούδι με πολλές αντίθετες απόψεις. Σκεφτείτε ότι πολλά από αυτά τα συστήματα μετρούν πλέον δεκαετίες και δεν έχουν γίνει ακόμα καθολικά αποδεκτά. Φανταστείτε τώρα τιμόνια λεβιέδες ή ότι άλλο. Απλά όποιος κατασκευαστής κάνει το λάθος χάθηκε. -
Κοίτα να δεις δεν πρέπει να τα αφορίζουμε όλα. Το ΑΒS είναι μεγάλο βοήθημα και συμβάλει τα μέγιστα στην ασφάλεια. Αν σκέφτονταν όλοι έτσι θα ρυθμίζαμε ακόμα το αβανς και το μείγμα εν κινήσει και θα βάζαμε ταχύτητες με διπλοπεταλιά.
-
Από την άλλη πάλι καινοτομίες όπως ABS και ηλεκτρονικά βοηθήματα οδήγησης, αερόσακοι και μεθαύριο υβριδικά αυτοκίνητα κ.α. δε γίνονται καθεστώς μόνο με την αποδοχή ή όχι από τον αγοραστή, αλλά και λόγω των διεθνών κανονισμών για την ασφάλεια, την περιβαλλοντική προστασία κ.α. που θεσπίζονται από οργανισμούς σαν τη FIA.
Επομένως, πιστεύω ότι υπάρχει ένας φόβος προς οτιδήποτε καινοτόμο από το κοινό, που πηγάζει από την ενδεχόμενη πολυπλοκότητα στο service, τη χρήση και την ενδεχομένως υψηλή τιμή αγοράς.
Για παράδειγμα πόσοι θα δεχόντουσαν να βάλουν σύστημα ABS στο αυτοκίνητό τους αν δεν ήταν υποχρεωτικό; Μόνο οι ψαγμένοι τεχνολογικά. Όλοι οι άλλοι θα εξόρκιζαν το πολυπλοκότερο σύστημα που παρεμβένει όταν φρενάρεις κλπ.
Νομίζω λοιπόν ότι λίγο έχουμε καθορίσει ως καταναλωτές την εξέλιξη του αυτοκινήτου. -
Κοίτα να δεις Νίκο αν η καινοτομία έκανε τη ζωή του οδηγού ποιο εύκολη την αποδέχεται κανείς ποιο εύκολα. Να επαναλάβω ότι είπα παραπάνω ή αν θες την αντικατάσταση της μανιβέλας με την μίζα. Αν όμως είναι κάτι αόρατο που απλά σου λένε ότι κάτι κάνει ή σε αναγκάζουν σε μεγάλη οικονομική αιμορραγία τα πράγματα είναι ποιο δύσκολα. Εξάλλου γι αυτό κάθε τι νέο μπαίνει αρχικά στα οχήματα πολυτελείας όπου το κόστος δεν έχει τόση σημασία σε σχέση με την όποια τεχνολογική αρτιότητα πουλάει ο κατασκευαστής!
Καταναλωτες και Εξελιξη