-
Ο χρήστης Lippi έγραψε:
Τι σημαίνει ''Δίας Ζεύς''?
Eλπίζω να μην εννοείς αυτό:
Το όνομά του σημαίνει «αυτός που δίνει ζωή» μιας και οι λέξεις «DI» και «ZAU» σημαίνουν «Δίδω» και «Ζωή» αντίστοιχα.
http://abnet.agrino.org/htmls/D/D012.html
Δίας στην αρχαία ελληνική δεν υπάρχει, η ονομαστική είναι Ζεύς.
Το Ζ έχει ινδοευρωπαϊκή καταγωγή, δια του dy ή j, πρβλ. dyaus (σανσκριτικό), jupiter (λατ.) ή Di-we σε γραμμική Β.
Έχει προταθεί συσχετισμός με τη λέξη Dies, καθώς το κύριο θέμα του Ζευς ανάγεται σε Ι.Ε. λέξη για τη μέρα.Ο Δίνων Ζωή είναι. Η αναφέρεται στον Πλάτωνα.
Σίγουρα δεν υπάρχει η λέξη Διας στην αρχαία ελληνική; το Δίον;
Στον Πλάτωνα τι αναφέρεται και που;
Η ερμηνεία αυτή μου φαίνεται τελείως αυθαίρετη, όπως κι όλη αυτή ιστορίας με τους Καλάς.
Ο 'Δίας' σε ονομαστική δεν υπάρχει, όχι, είναι Ζευς. Στις άλλες πτώσεις, γεν. Διός, δοτ. Διι (ή Δι), αιτ. Δία, κλητ. Ζευ.Το 'Δίον' προέρχεται μάλλον από το 'Δίος', που ήταν ο πρώτος μήνας του μακεδονικού έτους.
-
Ο χρήστης Pai Mei έγραψε:
Τι σημαίνει ''Δίας Ζεύς''?
Eλπίζω να μην εννοείς αυτό:
Το όνομά του σημαίνει «αυτός που δίνει ζωή» μιας και οι λέξεις «DI» και «ZAU» σημαίνουν «Δίδω» και «Ζωή» αντίστοιχα.
http://abnet.agrino.org/htmls/D/D012.html
Δίας στην αρχαία ελληνική δεν υπάρχει, η ονομαστική είναι Ζεύς.
Το Ζ έχει ινδοευρωπαϊκή καταγωγή, δια του dy ή j, πρβλ. dyaus (σανσκριτικό), jupiter (λατ.) ή Di-we σε γραμμική Β.
Έχει προταθεί συσχετισμός με τη λέξη Dies, καθώς το κύριο θέμα του Ζευς ανάγεται σε Ι.Ε. λέξη για τη μέρα.Ο Δίνων Ζωή είναι. Η αναφέρεται στον Πλάτωνα.
Σίγουρα δεν υπάρχει η λέξη Διας στην αρχαία ελληνική; το Δίον;
Στον Πλάτωνα τι αναφέρεται και που;
Η ερμηνεία αυτή μου φαίνεται τελείως αυθαίρετη, όπως κι όλη αυτή ιστορίας με τους Καλάς.
Ο 'Δίας' σε ονομαστική δεν υπάρχει, όχι, είναι Ζευς. Στις άλλες πτώσεις, γεν. Διός, δοτ. Διι (ή Δι), αιτ. Δία, κλητ. Ζευ.Το 'Δίον' προέρχεται μάλλον από το 'Δίος', που ήταν ο πρώτος μήνας του μακεδονικού έτους.
Κρατύλος.
Η ιστορία των Κάλας δεν είναι αυθαίρετη. Το λεξιλόγιο τους να έχει επηρρεαστεί από τους κατακτητές της εποχής (κάποιοι από τους οποίους μπορεί να παρέμειναν εκεί) δεν είναι και απίθανο. Άλλωστε πολλές γλώσσες έχουν ελληνικά στοιχεία ή/και ολόκληρες λέξεις. Τώρα το αν είναι απόγονοι των στρατιωτών του Μ.Α. φέξε μου και γλύστρισα.....
-
Ο χρήστης Lippi έγραψε:
Τι σημαίνει ''Δίας Ζεύς''?
Eλπίζω να μην εννοείς αυτό:
Το όνομά του σημαίνει «αυτός που δίνει ζωή» μιας και οι λέξεις «DI» και «ZAU» σημαίνουν «Δίδω» και «Ζωή» αντίστοιχα.
http://abnet.agrino.org/htmls/D/D012.html
Δίας στην αρχαία ελληνική δεν υπάρχει, η ονομαστική είναι Ζεύς.
Το Ζ έχει ινδοευρωπαϊκή καταγωγή, δια του dy ή j, πρβλ. dyaus (σανσκριτικό), jupiter (λατ.) ή Di-we σε γραμμική Β.
Έχει προταθεί συσχετισμός με τη λέξη Dies, καθώς το κύριο θέμα του Ζευς ανάγεται σε Ι.Ε. λέξη για τη μέρα.Ο Δίνων Ζωή είναι. Η αναφέρεται στον Πλάτωνα.
Σίγουρα δεν υπάρχει η λέξη Διας στην αρχαία ελληνική; το Δίον;
Στον Πλάτωνα τι αναφέρεται και που;
Η ερμηνεία αυτή μου φαίνεται τελείως αυθαίρετη, όπως κι όλη αυτή ιστορίας με τους Καλάς.
Ο 'Δίας' σε ονομαστική δεν υπάρχει, όχι, είναι Ζευς. Στις άλλες πτώσεις, γεν. Διός, δοτ. Διι (ή Δι), αιτ. Δία, κλητ. Ζευ.Το 'Δίον' προέρχεται μάλλον από το 'Δίος', που ήταν ο πρώτος μήνας του μακεδονικού έτους.
Κρατύλος.
Υπάρχει η φράση 'Δίας Ζευς' και υπάρχει μετάφραση ως 'ο δίδων ζωή';
Θυμάσαι έκδοση και μεταφραστή; -
Ti σας θυμιζουν οι φρασεις .
Συγνωμη δεν ξεραμε οτι ειναι αορατο.
Να τον βαψω η θα το γκρεμισετε .
Τελικα οι Ελληνες δεν εχουν μνημη .
-
Ο χρήστης Lippi έγραψε:
Κρατύλος.
Ο 'Κρατύλος' και οι ετυμολογίες του Πλάτωνα σε αυτό το διάλογο δεν θεωρούνται από τους γλωσσολόγους επιστημονικά τεκμηριωμένες και ως επί το πλείστον απορρίπτονται...
Ο 'Αδωνις Γεωργιάδης νομίζω έχει άλλη γνώμη βέβαια γιατί οι αρχαίοι Έλληνες 'και πιο κοντά στην Γένεσι της γλώσσης μας βρίσκονταν και πολύ καλύτερη αίσθησι του Ελληνικού Λόγου είχαν' ...Έχει (αντι-)επιστημονικό χιούμορ, δεν μπορώ να πωΑπό την επιστήμη δεν γίνεται δεκτή πάντως αυτή η ετυμολογία (όπως και πολλές άλλες του Κρατύλου)
-
Ο χρήστης Lippi έγραψε:
Η ιστορία των Κάλας δεν είναι αυθαίρετη. Το λεξιλόγιο τους να έχει επηρρεαστεί από τους κατακτητές της εποχής (κάποιοι από τους οποίους μπορεί να παρέμειναν εκεί) δεν είναι και απίθανο. Άλλωστε πολλές γλώσσες έχουν ελληνικά στοιχεία ή/και ολόκληρες λέξεις. Τώρα το αν είναι απόγονοι των στρατιωτών του Μ.Α. φέξε μου και γλύστρισα.....
Αμφιβάλλω πάρα πολύ για το κατά πόσο οι όποιες γλωσσολογικές ομοιότητες μπορούν να τεκμηριώσουν αυτή τη θεωρία περί ελληνικής καταγωγής.
Ούτως ή άλλως αν πρόκειται περί ινδοευρωπαϊκής διαλέκτου, είναι επόμενο να υπάρχουν ορισμένες τέτοιες ομοιότητες, οι οποίες όμως, μπορεί να είναι και τυχαίες...
Γενικώς, έχω την αίσθηση ότι κάποια συμφέροντα κρύβονται πίσω από αυτή την κατασκευασμένη ιστορία των Καλάς (υπουργείο Τουρισμού Πακιστάν; Κάτι άλλο;). -
-
Ο χρήστης koutsan έγραψε:
Δημοσια υπαλληλος που εκανε ισως τη σημαντικοτερη ζωολογικη ανακαλυψη της συγχρονης εποχης
Δεν είναι σωστό (καθότι δεν νομίζω ότι ήταν δ. υπάλληλος) αλλά έτσι για να κινούμαστε
Susan Hendrickson
Oχι.
Hint: Βοηθησε να ανακαλυφθει κατι (ζωο) και αυτο το κατι πηρε το ονομα της -
Ο χρήστης koutsan έγραψε:
Κρατύλος.
Ο 'Κρατύλος' και οι ετυμολογίες του Πλάτωνα σε αυτό το διάλογο δεν θεωρούνται από τους γλωσσολόγους επιστημονικά τεκμηριωμένες και ως επί το πλείστον απορρίπτονται...
...................Από την επιστήμη δεν γίνεται δεκτή πάντως αυτή η ετυμολογία (όπως και πολλές άλλες του Κρατύλου)
Και γιατί να δεχθώ την άποψη κάποιου που ζει σήμερα για το τι σήμαινε μία λέξη για αυτούς που ζούσαν στην αρχαιότητα και να μην δεχθώ την άποψη αυτού που ζούσε τότε (και οποίος δεν είναι και κάποιος τυχαίος κλπ κλπ ).
Βέβαια όπως άναφέρεται παρακάτω στο ίδιο σύγγραμμα η αλήθεια έιναι η θεία κίνηση του όντος, προσπάθεια να το φτάσει, οπότε όποια ερμηνεία, εφόσον δεν είναι ψευδής - υβριστική είναι αληθής, προσπάθεια προς το θεικό-ολοκληρωμένο....
-
Ο χρήστης Lippi έγραψε:
Κρατύλος.
Ο 'Κρατύλος' και οι ετυμολογίες του Πλάτωνα σε αυτό το διάλογο δεν θεωρούνται από τους γλωσσολόγους επιστημονικά τεκμηριωμένες και ως επί το πλείστον απορρίπτονται...
...................Από την επιστήμη δεν γίνεται δεκτή πάντως αυτή η ετυμολογία (όπως και πολλές άλλες του Κρατύλου)
Και γιατί να δεχθώ την άποψη κάποιου που ζει σήμερα για το τι σήμαινε μία λέξη για αυτούς που ζούσαν στην αρχαιότητα και να μην δεχθώ την άποψη αυτού που ζούσε τότε (και οποίος δεν είναι και κάποιος τυχαίος κλπ κλπ ).
Βέβαια όπως άναφέρεται παρακάτω στο ίδιο σύγγραμμα η αλήθεια έιναι η θεία κίνηση του όντος, προσπάθεια να το φτάσει, οπότε όποια ερμηνεία, εφόσον δεν είναι ψευδής - υβριστική είναι αληθής, προσπάθεια προς το θεικό-ολοκληρωμένο....
Για τον ίδιο λόγο που εμπιστεύεσαι τον παθολόγο του 2007 και όχι τον Ιπποκράτη...Εντελώς τυχαίος είναι ο Πλάτωνας σε σχέση με τις προόδους που έχει κάνει η επιστήμη της γλωσσολογίας σήμερα...Ο υποθετικός διάλογος μεταξύ Πλάτωνα και σημερινού καθηγήτη Πανεπιστημίου γλωσσολογίας θα περιοριζόταν σε μερικά 'ουγκ' εκ μέρους του Πλάτωνα...
-
δε πιστευα οτι θα γραφες τετοιο πραγμα...
-
Ο χρήστης koutsan έγραψε:
Κρατύλος.
Ο 'Κρατύλος' και οι ετυμολογίες του Πλάτωνα σε αυτό το διάλογο δεν θεωρούνται από τους γλωσσολόγους επιστημονικά τεκμηριωμένες και ως επί το πλείστον απορρίπτονται...
...................Από την επιστήμη δεν γίνεται δεκτή πάντως αυτή η ετυμολογία (όπως και πολλές άλλες του Κρατύλου)
Και γιατί να δεχθώ την άποψη κάποιου που ζει σήμερα για το τι σήμαινε μία λέξη για αυτούς που ζούσαν στην αρχαιότητα και να μην δεχθώ την άποψη αυτού που ζούσε τότε (και οποίος δεν είναι και κάποιος τυχαίος κλπ κλπ ).
Βέβαια όπως άναφέρεται παρακάτω στο ίδιο σύγγραμμα η αλήθεια έιναι η θεία κίνηση του όντος, προσπάθεια να το φτάσει, οπότε όποια ερμηνεία, εφόσον δεν είναι ψευδής - υβριστική είναι αληθής, προσπάθεια προς το θεικό-ολοκληρωμένο....
Για τον ίδιο λόγο που εμπιστεύεσαι τον παθολόγο του 2007 και όχι τον Ιπποκράτη...Εντελώς τυχαίος είναι ο Πλάτωνας σε σχέση με τις προόδους που έχει κάνει η επιστήμη της γλωσσολογίας σήμερα...Ο υποθετικός διάλογος μεταξύ Πλάτωνα και σημερινού καθηγήτη Πανεπιστημίου γλωσσολογίας θα περιοριζόταν σε μερικά 'ουγκ' εκ μέρους του Πλάτωνα...
Δεν μιλάμε για ιατρική....(σαν να μου λες ότι με σημερινά κριτήρια το Model-T κοπάναγε στις εγκάρσιες ανωμαλίες ενώ ένας μηχανικός του σήμερα θα το είχε λύσει το θέμα - δεν υφίσταται τέτοια σύγκριση).
Ο Πλάτωνας δεν είναι γλωσσολόγος - είναι φιλόσοφος. Για πρώιμη προσπάθεια ετοιμολογικής ανάλυσης κάποιων λέξεων και της καταγωγής τους μάλλον είναι μια χαρά ανάλυση. Οπότε η αντιπαράθεση θα ήταν μάλλον γελοία... (ως αντιπαράθεση και μόνο).
Μάλλον δεν κατάλαβες τι γράφω στην τελευταία μου παράγραφο (βλ τονισμένα => Ο Φιλόσοφος θα δεχόταν τις τεκμηριωμένες απόψεις ενός γλωσσολόγου, αλλά αυτό θα του ήταν εντελώς αδιάφορο ως προς το θέμα της φιλοσοφικής αναζήτησής του).
Αλήθεια έχεις τον Πλ. να έκανε ουγκ?ΟΦ ΤΟΠΙΚ και μάλιστα πολυ....
Επόμενο quiz κανείς?
-
Tρεχει ενα....
-
Kαι δευτερη βοηθεια:
Οταν λεμε ανακαλυψε, εννοουμε οτι βοηθησε να γινει γνωστο στην επιστημονικη και διεθνη κοινοτητα
-
Mηπως διεκρινε οτι προκειται για νεο ειδος .
-
Ο χρήστης greo έγραψε:
Kαι δευτερη βοηθεια:Οταν λεμε ανακαλυψε, εννοουμε οτι βοηθησε να γινει γνωστο στην επιστημονικη και διεθνη κοινοτητα
Σε ποια ευρυτερη οικογενεια ανηκει το ζωο αυτο?
(και 3η βοηθεια )
-
Τωρα το κανω πολυ ευκολο:
Δεν ηταν νεο ειδος. (τοτε τι ειδους ανακαλυψη ηταν ) αρα παρ'ολα αυτα βοηθησε καθοριστικοτατα στην ανακαλυψη του και του εδωσε το ονομα της (στο γενος για να το κανω ευκολοτερο) -
Ο χρήστης greo έγραψε:
Δεν ηταν νεο ειδος. (τοτε τι ειδους ανακαλυψη ηταν )Ειπα εγω οτι ηταν καινουριο ειδος?
Οταν λεω σε ποια οικογενεια ανηκει..εννοω ειναι αρθροποδο ας πουμε?ερπετο?πτηνο?..κατι τετοιο..
-
Δεν ειπες, αλλα εγω εκεινο το χιντ εκρινα οτι πρεπει να δωσω
Ψαρι
-
μπαρμπουνι
(το γκουγκλισα και το βρηκα..ενδιαφερον )
Quiz γενικών γνώσεων