-
να μαι πάλι !!!!
λοιπόν μετά απο την αλλαγή στο rallye μου 16V από Castrol 10-60 σε Mobil1 0-40 όπως καταλαβαίνετε είδα πολύ πολύ καλύτερο στροφάρισμα και γενικά πολύ καλύτερη εκίνηση στο κρύο ....
το manual της peugeot λέει για λάδια απο 10-30 έως 15-50 για το μοτέρ ...
το post έχει να κάνει με τις υδραυλικές βαλβίδες του 106, που ρυθμίζονται με την πιεση του λαδιου !!
πηγα λοιπόν στα μέγαρα και μετά απο 20-25 (πιεσμένους 6.000-7.000 στροφες) γύρους και ενώ η θερμοκρασία λαδιού και νερού ήταν ακριβώς στη μέση ... ο κινητήρας δεν είχε τη διάθεση να ανεβάσει στροφές πάνω απο τις 6.000 (κοφτης στις 7300). Αφου μπήκα στα πιτς ... και χαλαρωσε το μοτερ δεν είχα ξανα το ίδιο πρόβλημα ....
μου είπαν οτι βασικά φταίνε τα υδραυλικά ωστηρια ... και γι αυτό αλλα αγωνιστικά μοτερ έχουν μηχανικά (τα οποία όμως θέλουν και ρύθμισμα)
καμια ιδέα ???
να βάλω την άλλη φορά 15-50 ??
να βάλω μηχανικά ωστήρια ??
να αλλάζω ταχύτητα στις 6.000 ? -
Αν όντως φταίνε τα λάδια , τότε την επόμενη φορά μπορείς να χρησιμοποιήσεις 1 λίτρο 15W50 μαζί με τα 0W40 ή να δοκιμάσεις κάποιο από τα πολλά και καλά 5W40 που κυκλοφορούν .
Για το 0W40 της mobil γνωρίζω οτι είναι λεπτό σαραντάρι(στα όρια) φτιαγμένο ώστε μετά τις πρώτες χιλιάδες χιλιόμετρα να μετασχηματίζεται σε 0W30 για να περνά κάποια long life tests και από τα 3/4 της ζωής του και μετά να επιστρέφει σε 40 άρι από την οξείδωση των καταλοιπων της καυσης που θα έχει υποστεί λόγω της ταλαιπωρίας.
Επίσης όπως έχει επισημάνει σε μια από τις προηγούμενες σελίδες ο JIM_THEO υπάρχει και το πρόβλημα από το fuel dilusion δηλ. την αραίωση που υφίσταται το λιπαντικό από την άκαυστη βενζίνη σε ρυθμούς πίστας. -
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
....
μου είπαν οτι βασικά φταίνε τα υδραυλικά ωστηρια ... και γι αυτό αλλα αγωνιστικά μοτερ έχουν μηχανικά (τα οποία όμως θέλουν και ρύθμισμα)καμια ιδέα ???
να βάλω την άλλη φορά 15-50 ??
να βάλω μηχανικά ωστήρια ??
να αλλάζω ταχύτητα στις 6.000 ?Εγώ θα έλεγα να σκεφτείς πρώτα μήπως έχεις κάποιο άλλου είδους πρόβλημα που είναι ακόμη στην αρχή της εκδήλωσής του.
Εϊναι γεγονός ότι στις φτιαγμένες μηχανές που ανεβάζουν πάνω από 7500σαλ αλλάζουν τα υδραυλικά ωστήρια βαλβίδων με μηχανικά γιατί αλλιώς εμποδίζεται η ευστροφία ψηλά. Στα αγωνιστικά Rallye το κάνουν αυτό αλλά όχι όλοι. Προφανώς δεν είναι σε όλους αντιληπτή ή ενοχλητική η ανεπάρκεια των υδραυλικών ωστηρίων ψηλά.Υπόψιν ότι το μοτέρ πρέπει να 'συνηθίσει' το νέο ιξώδες και αν χρησιμοποιείς πολύν καιρό το 60άρι, ενδεχομένως να έχουν 'ξεχειλώσει' τα μέταλλα (ελατήρια) και πλέον να 'καις' λάδι με 40άρι. Δοκίμασε τα Motul 300V.
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Υπόψιν ότι το μοτέρ πρέπει να 'συνηθίσει' το νέο ιξώδες και αν χρησιμοποιείς πολύν καιρό το 60άρι, ενδεχομένως να έχουν 'ξεχειλώσει' τα μέταλλα (ελατήρια) και πλέον να 'καις' λάδι με 40άρι. Δοκίμασε τα Motul 300V.
Δυστυχως την πατησα ετσι.
Μετα απο 10-60 kai 50.000 km, πηγα σε elf 5-40.
Mετα απο 2.000 Κm με το elf, εχω κατεβει ενα τετραγωνακι στην ενδειξη του 206, δλδ εκτιμω γυρω στα 100-200 gr.
Τι προτεινετε να κανω? -
Ο χρήστης S3 έγραψε:
Δυστυχως την πατησα ετσι.
Μετα απο 10-60 kai 50.000 km, πηγα σε elf 5-40.
Mετα απο 2.000 Κm με το elf, εχω κατεβει ενα τετραγωνακι στην ενδειξη του 206, δλδ εκτιμω γυρω στα 100-200 gr.
Τι προτεινετε να κανω?Τώρα... Χέσε μέσα!
Μπορείς να βάζεις κάποιο 5W-50, ή κάτι που να τελειώνει σε 50...
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
....
μου είπαν οτι βασικά φταίνε τα υδραυλικά ωστηρια ... και γι αυτό αλλα αγωνιστικά μοτερ έχουν μηχανικά (τα οποία όμως θέλουν και ρύθμισμα)καμια ιδέα ???
να βάλω την άλλη φορά 15-50 ??
να βάλω μηχανικά ωστήρια ??
να αλλάζω ταχύτητα στις 6.000 ?Εγώ θα έλεγα να σκεφτείς πρώτα μήπως έχεις κάποιο άλλου είδους πρόβλημα που είναι ακόμη στην αρχή της εκδήλωσής του.
Εϊναι γεγονός ότι στις φτιαγμένες μηχανές που ανεβάζουν πάνω από 7500σαλ αλλάζουν τα υδραυλικά ωστήρια βαλβίδων με μηχανικά γιατί αλλιώς εμποδίζεται η ευστροφία ψηλά. Στα αγωνιστικά Rallye το κάνουν αυτό αλλά όχι όλοι. Προφανώς δεν είναι σε όλους αντιληπτή ή ενοχλητική η ανεπάρκεια των υδραυλικών ωστηρίων ψηλά.Υπόψιν ότι το μοτέρ πρέπει να 'συνηθίσει' το νέο ιξώδες και αν χρησιμοποιείς πολύν καιρό το 60άρι, ενδεχομένως να έχουν 'ξεχειλώσει' τα μέταλλα (ελατήρια) και πλέον να 'καις' λάδι με 40άρι. Δοκίμασε τα Motul 300V.
μετά απο 3.000 με 0-40 δεν εχει κάψει καθόλου .... motul 300V θα πρέπει να τα αλλάζω πολυ πολύ συχνα ..
το 10-60 το είχα βάλει για 7.000χλμ γιατί νόμιζα ότι έκαιγα λάδια αλλα ευτυχώς ήταν μια τσιμούχα στροφάλου που είχα διαροη ..... γενικά είμαι πολύ ευχαριστιμένος με τα 0-40 .... αλλα αυτό που μου έκανε ο κινητήρας μετά απο το πολύ σκίσιμο ... με τρόμαξε .... και σιγά που αν έχει κάτι το μοτερ θα μπορέσει να το βρεί ο μηχανικός.... πάντως τωρα που δοκιμαστικά το παω μεχρι τον κοφτή που και που για να δω αν το ξαναπαρουσιασει ολα πανε καλα !!! τι να πω .....
φοβάμαι οτι μπορεί και το οργανο θερμοκρασιας λαδιου .. να λεει ... βλακίες ,.... γιατί μετα απο πολυ σκίσιμο δεν ανεβένει πανω απο τη μεση με ότι λάδια κι αν είχα ποτε ....
-
Ο χρήστης S3 έγραψε:
Υπόψιν ότι το μοτέρ πρέπει να 'συνηθίσει' το νέο ιξώδες και αν χρησιμοποιείς πολύν καιρό το 60άρι, ενδεχομένως να έχουν 'ξεχειλώσει' τα μέταλλα (ελατήρια) και πλέον να 'καις' λάδι με 40άρι. Δοκίμασε τα Motul 300V.
Δυστυχως την πατησα ετσι.
Μετα απο 10-60 kai 50.000 km, πηγα σε elf 5-40.
Mετα απο 2.000 Κm με το elf, εχω κατεβει ενα τετραγωνακι στην ενδειξη του 206, δλδ εκτιμω γυρω στα 100-200 gr.
Τι προτεινετε να κανω?Κράτησέ τα συμπληρώνοντας μέχρι να κλείσεις το τετράμηνο αλλαγής και ξαναβάλε 5W40. Αν όλα είναι καλά θα προσαρμοστούν τα μέταλλα εκεί. Δεν πειράζει αν καις μέχρι 100-150ml ανά 1000χλμ (ειδικά αν το σκίζεις). Αλλιώς γύρνα το σε 5-10W50 (και δες για Total Racing - πρέπει να μας έρχεται γάντι). Το δικό μου παίζοντας με πολλές μάρκες αλλά πάντα στο 5W40 (με σύντομες δοκιμές με 10-15W40) και μετά από 93000χλμ δεν καίει πάνω από 250-350ml ανά τετράμηνο (7000χλμ περίπου). Μέχρι 700-800ml πάντως έχω κάψει πάντα με 5W40. Την καλύτερη συμπεριφορά την έχω δει με IGOL Symbol Ceramic 5W40 (την προηγούμενη φορά περίπου 150-200ml σε 7000χλμ!!). Για να δω πόσο καίει ελέγχω κάθε 2-3000χλμ και κάνω topup το λιπαντικό μετρώντας στο κουτί του πόσο έβαλα και αθροίζω κάθε φορά το σύνολο (και στην αλλαγή υπολογίζω στο περίπου από τον δείκτη και προσθέτω πάλι στο σύνολο).
Βέβαια, έχω παρατηρήσει ότι εάν συμπληρώνω τις απώλειες έστω και για 100-200ml στο τέλος το σύνολο του εξατμιζόμενου ('καμένου') λιπαντικού θα είναι μικρότερο από ότι αν δεν συμπληρώσω ποτέ! Προφανώς επειδή με το συμπλήρωμα φρεσκάρω κάπως το λιπαντικό καθώς αυξάνει ελαφρά το ισοζύγιο υπέρ του λιπαντικού αντί καταλοίπων.
Υπόψιν ότι σε συνθήκες πόλης με συχνό σταμάτα-ξεκίνα μέρος του λιπαντικού αντικαθίσταται με υγρασία-βενζίνη και λοιπά κατάλοιπα οπότε η μέτρηση είναι αναλόγως και κατά κανόνα αναξιόπιστη. Πιο αξιόπιστη είναι μετά από ένα μισάωρο λειτουργίας σε μεσαίες σαλ και πάνω ώστε να εξατμιστεί ένα μεγάλο μέρος του ποσοστού υγρασίας-καυσίμου. Στις περιπτώσεις που το μοτέρ δεν προλαβαίνει να ζεσταθεί καλά, μπορεί και να παρατηρήσετε ακόμη και αύξηση της στάθμης του λιπαντικού που αποδεικνύει έμπρακτα αυτό που περιέγραψα! -
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
...
μετά απο 3.000 με 0-40 δεν εχει κάψει καθόλου .... motul 300V θα πρέπει να τα αλλάζω πολυ πολύ συχνα ..
...Δοκίμασε το 300V 5W40. Δε μασάει. Στην Αγγλία το φοράνε πολλοί ψαγμένοι με το θέμα. Δουλεύει 10 αγωνιστικές ώρες χωρίς προβλήματα. Σου βγάζει άνετα 10000χλμ. Εσύ άλλαζέ το ανά 4-6 μήνες για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο (ανά 4 μήνες αλλάζω όποιοδήποτε λιπαντικό βάζω - λιγότερο ναι περισσότερο όχι).
...φοβάμαι οτι μπορεί και το οργανο θερμοκρασιας λαδιου .. να λεει ... βλακίες ,.... γιατί μετα απο πολυ σκίσιμο δεν ανεβένει πανω απο τη μεση με ότι λάδια κι αν είχα ποτε ....
Πράγματι τα οργανάκια αυτά δεν είναι αξιόπιστα. Κανονικά όλα τα Ραλλάκια σε παρατεταμένο πλάκωμα σχεδόν 'κοκκινίζουν' το όργανο. Βάλε ένα έξτρα πιεσόμετρο λαδιού για να είσαι σίγουρος.
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
...
μετά απο 3.000 με 0-40 δεν εχει κάψει καθόλου .... motul 300V θα πρέπει να τα αλλάζω πολυ πολύ συχνα ..
...Δοκίμασε το 300V 5W40. Δε μασάει. Στην Αγγλία το φοράνε πολλοί ψαγμένοι με το θέμα. Δουλεύει 10 αγωνιστικές ώρες χωρίς προβλήματα. Σου βγάζει άνετα 10000χλμ. Εσύ άλλαζέ το ανά 4-6 μήνες για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο (ανά 4 μήνες αλλάζω όποιοδήποτε λιπαντικό βάζω - λιγότερο ναι περισσότερο όχι).
...φοβάμαι οτι μπορεί και το οργανο θερμοκρασιας λαδιου .. να λεει ... βλακίες ,.... γιατί μετα απο πολυ σκίσιμο δεν ανεβένει πανω απο τη μεση με ότι λάδια κι αν είχα ποτε ....
Πράγματι τα οργανάκια αυτά δεν είναι αξιόπιστα. Κανονικά όλα τα Ραλλάκια σε παρατεταμένο πλάκωμα σχεδόν 'κοκκινίζουν' το όργανο. Βάλε ένα έξτρα πιεσόμετρο λαδιού για να είσαι σίγουρος.
αν δοκιμάσω motul 8100 0-40 ??
αν έχει ανέβει πολύ η θερμοκρασία λαδιού ... αυτό χάνει την πίεση του ? με αποτελεσμα να μην δουλεύουν καλα και τα ωστήρια ?
εσείς στα 206 έχετε υδραυλικά ή μηχανικά ? -
Yδραυλικα ωστηρια.
Το τελευταιο peugeot με μηχανικα πρεπει να ηταν το 106 rallye 1.3. -
μιλτο και εγω συμφωνω βαλε λαδι ακριβως ιδια χαρακτηριστικα με ελφ δηλ.0-40 και περιμενε κανα δυο αλλαγες ακομα...μη τρελαθουμε κιολας δε ξεχειλωνει τοσο ευκολα ενα μοτερ αν βαλεις 1-2φορες 60αρι λαδι!
εγω εχω κολλησει ασχημα με 300ν κρονο...δε καταλαβαν ουτε πιστα θερμοκρασιες ουτε τιποτα
-
Ο χρήστης pskarm έγραψε:
...
εγω εχω κολλησει ασχημα με 300ν κρονο...δε καταλαβαν ουτε πιστα θερμοκρασιες ουτε τιποταΓιατί όχι; Είναι το μόνο 10W40 που δεχόμουν ευχαρίστως να βάλω στο μοτέρ μου. Υπάρχει βέβαια στα ίδια λεφτά και το 300V 5W40 που θεωρητικά τουλάχιστον θα είναι λίγο καλύτερο στα κρύα ξεκινήματα και στην μακροζωία...
-
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
...
αν έχει ανέβει πολύ η θερμοκρασία λαδιού ... αυτό χάνει την πίεση του ? με αποτελεσμα να μην δουλεύουν καλα και τα ωστήρια ?Ναι, αυτό συμβαίνει!
Το Motul 8100 έχει θεωρητικά παρόμοιο Δείκτη Ιξώδους (Viscosity Index) με το Mobil 1 που είναι ενδεικτικός της σταθερότητας του ιξώδους στις υψηλές θερμοκρασίες. Ενδεικτικός και όχι απόλυτος γιατί μπορεί ένα λιπαντικό στους 150C να κρατιέται πολύ καλά και από κει και πέρα να καταρρέει. Όσο παλιώνει το λάδι τόσο πέφτει και ο ΔΙ (όπως και με όλα τα άλλα χαρακτηριστικά).
Σου πρότεινα τα 300V γιατί έχουν καλύτερη συμπεριφορά στις υψηλές θερμοκρασίες (εκεί που τελειώνουν τα υπόλοιπα αυτά συνεχίζουν).
Αν το φαινόμενο που συμβαίνει σε σένα οφείλεται στο λιπαντικό και όχι αλλού, τότε δεν έχεις άλλη επιλογή λιπαντικού από το Motul 300V 5-10W40, το Silkolene PRO S 5W40, και αν ούτε αυτά σου κάνουν τότε να ανέβεις σε 5-10W50 όπως το Total Racing (που βγαίνει και κάπως οικονομικό) ή και πάλι σε 300V ή Silkolene. Σε 60άρι θα ξαναπάς **μόνο **εάν οι παραπάνω λύσεις δεν εξαλείψουν το φαινόμενο.
Σκέψου και μία εναλλακτική: Αντί να κάνεις 20-25 γύρες μονοκοπανιά με 7άρες (αυτά τα 16άρια της Πεζό είναι απίστευτα μοτέρ, όπως και μερικοί οδηγοί τους...), δοκίμαζε να σταματάς ανά 6-7 γύρες για πεντάλεπτη ξεκούραση στο ρελαντί ή κόβε ρυθμό περιοδικά (πχ βάλε στόχο να μάθεις καλύτερα μία στροφή που σε δυσκολεύει...). Παντού χρειάζονται τα όρια! Ακόμη και στην F1 κόβουν ρυθμό όταν χρειάζεται!! Είπαμε, πολύ ανθεκτικό είναι το μοτέρ σου, αλλά όχι και αθάνατο! -
Ο χρήστης S3 έγραψε:
Υπόψιν ότι το μοτέρ πρέπει να 'συνηθίσει' το νέο ιξώδες και αν χρησιμοποιείς πολύν καιρό το 60άρι, ενδεχομένως να έχουν 'ξεχειλώσει' τα μέταλλα (ελατήρια) και πλέον να 'καις' λάδι με 40άρι. Δοκίμασε τα Motul 300V.
Δυστυχως την πατησα ετσι.
Μετα απο 10-60 kai 50.000 km, πηγα σε elf 5-40.
Mετα απο 2.000 Κm με το elf, εχω κατεβει ενα τετραγωνακι στην ενδειξη του 206, δλδ εκτιμω γυρω στα 100-200 gr.
Τι προτεινετε να κανω?Να σταματήσεις να κάνεις πειράματα,γιατί σε τρώει ό κώλος που λένε και στο χωριό μου μετά συγχωρήσεως.
Αφού τα ξέρεις όλα και για τα MOTUL και για τα ELF και και για τα MOBIL και για όλα.
Από πουθενά δεν συνάγεται ότι το λάδι που δεν καίγεται είναι και καλό.Τα μέταλα δεν ξεχειλώνουν.Τι είναι πουλόβερ;
-
σπυρο και εγω συμφωνω βγαλε το πουλοβερ
εμενα ειναι στο 4/5 δηλ. εχω καψει σιγουρα 200ml σε 7000χλμ με μοτουλ αλλα τετραγωνακι δεν εχει κατεβει...μηπως παρκαρεις σε ανηφορες?
-
Παιδια, δεν ξερω τι να πω!
Σημερα ολα τα τετραγωνακια ηταν πληρη,παρκαρω σε επιπεδο εδαφος, και εκει κοιταω.
Ελεγξα και τη ραβδο λαδιου, και ειναι ακριβως πριν το max, οποτε ολα καλα.
Μαλλον ο ηλεκτρονικος δεικτης, δουλευει οποτε το θυμηθει! -
...
αν έχει ανέβει πολύ η θερμοκρασία λαδιού ... αυτό χάνει την πίεση του ? με αποτελεσμα να μην δουλεύουν καλα και τα ωστήρια ?Ναι, αυτό συμβαίνει!
Το Motul 8100 έχει θεωρητικά παρόμοιο Δείκτη Ιξώδους (Viscosity Index) με το Mobil 1 που είναι ενδεικτικός της σταθερότητας του ιξώδους στις υψηλές θερμοκρασίες. Ενδεικτικός και όχι απόλυτος γιατί μπορεί ένα λιπαντικό στους 150C να κρατιέται πολύ καλά και από κει και πέρα να καταρρέει. Όσο παλιώνει το λάδι τόσο πέφτει και ο ΔΙ (όπως και με όλα τα άλλα χαρακτηριστικά).
Σου πρότεινα τα 300V γιατί έχουν καλύτερη συμπεριφορά στις υψηλές θερμοκρασίες (εκεί που τελειώνουν τα υπόλοιπα αυτά συνεχίζουν).
Αν το φαινόμενο που συμβαίνει σε σένα οφείλεται στο λιπαντικό και όχι αλλού, τότε δεν έχεις άλλη επιλογή λιπαντικού από το Motul 300V 5-10W40, το Silkolene PRO S 5W40, και αν ούτε αυτά σου κάνουν τότε να ανέβεις σε 5-10W50 όπως το Total Racing (που βγαίνει και κάπως οικονομικό) ή και πάλι σε 300V ή Silkolene. Σε 60άρι θα ξαναπάς [b]μόνο [/b]εάν οι παραπάνω λύσεις δεν εξαλείψουν το φαινόμενο.
Σκέψου και μία εναλλακτική: Αντί να κάνεις 20-25 γύρες μονοκοπανιά με 7άρες (αυτά τα 16άρια της Πεζό είναι απίστευτα μοτέρ, όπως και μερικοί οδηγοί τους...), δοκίμαζε να σταματάς ανά 6-7 γύρες για πεντάλεπτη ξεκούραση στο ρελαντί ή κόβε ρυθμό περιοδικά (πχ βάλε στόχο να μάθεις καλύτερα μία στροφή που σε δυσκολεύει...). Παντού χρειάζονται τα όρια! Ακόμη και στην F1 κόβουν ρυθμό όταν χρειάζεται!! Είπαμε, πολύ ανθεκτικό είναι το μοτέρ σου, αλλά όχι και αθάνατο!δεν έκοψα γιατι ο δείκτης θερμ λαδιού ήταν στη μέση ....
θα κάνω ενα reset στο καντραν και βλέπουμε !!!
αλλα μάλλον λεω να βάλω extra ΄organaki πιεση και θερμοκρασια λαδιού...υπάρχει κανένα αιθητικά όμορφο ??? πχ μικρό και ψηφιακό
-
Δεν ξέρω το κινητήρα σας αλλά όταν έχεις πρόβλημα με τη πίεση λαδιού συνήθως κάνουν θόρυβο τα ωστήρια (χτυπούν). Ακόμα και με το κινητήρα στο ρελαντί.
Αν χάνεις δύναμη σε ψηλές στροφές αυτό σημαίνει ότι δεν προλαβαίνει να φύγει το λάδι από τα ωστήρια και μένουν οι βαλβίδες ανοικτές. Δεν έχει σχέση με χαμηλή πίεση λαδιού. Αυτό που συμβαίνει στο κινητήρα σου μπορεί να είναι λάθος αρχική ρύθμιση του διάκενου. Αν δεν ρυθμιστεί σωστά (π.χ. είναι στο 0) τότε υπάρχει περίπτωση να έχει αέρα μέσα στο ωστήριο και να μη μπορεί ποτέ να φύγει ο αέρας. Όταν υπερθερμαίνεται το πρόβλημα γίνεται εντονότερο.
Το πρώτο πράγμα που θα κάνεις είναι ένας έλεγχος υποπίεσης του κινητήρα που θα σου δείξει αν κλείνουν καλά οι βαλβίδες (στο ρελαντί και σε περισσότερες στροφές). Αν μπορούσες να μετρήσεις συμπίεση θα έβλεπες καλύτερα αν έχουν πρόβλημα οι βαλβίδες - δεν κλείνουν. Θέλει εμπειρία για να κάνεις αρχική ρύθμιση διάκενου σε υδραυλικές βαλβίδες. Πάλι σου επαναλαμβάνω ότι δεν ξέρω το κινητήρα σου και αυτά μπορεί να μην ισχύουν για σας, θα σου πει καλύτερα κάποιος που ξέρει το συγκεκριμμένο μοντέλο.
-
Σωστά το θέτεις. Πράγματι αν δεν έχει πίεση το λάδι χτυπάνε τα ωστήρια. Η περίπτωση όμως που αναφερόμαστε είναι μάλλον εξεζητημένη, οπότε θα μπορούσαμε να πούμε ότι το λιπαντικό έχει αρκετή πίεση να λιπάνει τις βαλβίδες αλλά όχι όση χρειάζεται για να κινηθούν άνω των 6-6,5χιλ σαλ... Ο προβληματισμός μου ξεκινάει από το ότι με 60άρι δεν είχε τέτοιο πρόβλημα ενώ με 40άρι το έχει... Και αρχίζουμε τις υποθέσεις βασιζόμενοι στις διαφορές των 2 λιπαντικών... Δεν μπορώ να είμαι σίγουρος για το τί συμβαίνει. Κάποιος έμπειρος μηχανικός θα μπορούσε να το εξηγήσει. Ίσως και να είναι αυτό που λες. Λογικό ακούγεται κι αυτό.
Όσο για το σχόλιο για το 'ξεχείλωμα' των μετάλλων...
Τα μέταλλα έγραψα 'ξεχειλώνουν' σε εισαγωγικά, αλλά αν θέλετε μπορώ και πάλι να το πώ και χωρίς εισαγωγικά. Ναι, τα μέταλλα υπόκεινται σε συστολοδιαστολές, αλλάζουν σχήμα και παίρνουν μορφή-στυλ και ό, τι άλλο θέλετε. Τα μέταλλα αποτελούνται από μόρια, δεν είναι κάτι ενιαίο και άκαμπτο! Και τα μέταλλα στον κινητήρα τραβάνε ΜΕΓΑΛΑ ζόρια! Αν δεν ήταν έτσι θα υπήρχε μόνο ένα ιξώδες λιπαντικών, στάνταρ διάκενα, καθόλου φθορές... με άλλα λόγια ο κινητήρας μας θα ήταν αθάνατος.
Οπότε: Τα μέταλλα ξεχειλώνουν... έτσι απλά! Σαν πουλόβερ... -
μεταφέρω.... συζήτηση απο το 106sportclub σχετικά με το ίδιο θέμα
johnkyr
106sport
106sportΈνταξη: 14 Φεβ 2004
Δημοσιεύσεις: 546
Τόπος: Ελλάδα ΑμοργόςΔημοσίευση Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 01, 2006 05:18 Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματοςΕπεξεργασία/Διαγραφή αυτού του μηνύματος
orestis έγραψε:
Την περασμενη εβδομαδα που πηγα μεγαρα μετα απο καθε 10αρια σβελτους γυρους η θερμοκρασια πηγαινε στην κοκκινη γραμμη πριν απο το εντονο κοκκινο. δεν ξερω τι αλλαο να κανω.
στο αλλο 106 που ειχα ειχα βαλει ψυγειο λαδιου setrab αλλα εκει που μου το ειχαν βαλει ηταν πολυ πολυ χειροτερα απο μαμα!'εχεις βρεί καμια λύση απο τοτε ???
σήμερα μετά απο 100χλμ σύνολο στα μέγαρα ... με γρήγορους ρυθμούς ..... πιστεύω ότι μπορεί να έχω κι εγώ
το ίδιο προβλήμα .... το περιεργό είναι οτι ο δίκτης της θερμοκρασίας λαδιου (mobil1 0-40) ήταν ακριβώς στη
μέση όπως και του νερού .....αρχίζω και δεν την πολυ εμπιστεύομαι την ενδειξη .....ερώτηση ??? όσοι έχετε κάνει 10+ γύρους στα μέγαρα το μοτερ σας, σηκώνει θερμοκρασία λαδιου ?
το δικό μου ... μετά απο τα 35γύρους σκισιματος .... και ενώ όλες οι ενδ των οργανων ήταν στη μέση ....
παρακολούθησα μια απροθυμία του μοτερ να ξεπεράσει τις 7000στροφές αρχικα και να κρεμαει (γονατίζει) ....
όποτε αλλαγή ταχύτητας... δεν έδωσα σημασία... αφού οκ μετα απο τις 6600 εχω πτώση δύναμης ....φαντάστηκατο πρόβλημα είναι ότι μετά απο 3-4 γύρους (αφού είχα 35γύρους στη πίστα) το ίδιο πρόβλημα το είχα στις 6000-5800, πραγμα μη φυσιολογικό .....
πηγα στα πιτ... χαλάρωσε το μοτερ..... και ευτυχώς όλα καλα !!!εκτός απο τα λαδια/νερο τι αλλο είναι αυτό που τα παιζει στο μοτερ σε υψηλες θερμοκρασίες ???
το μυαλό μου παει στα μπουζί... μπορει να εφταιγαν αυτά?να μην μπορούσαν να απαγουν τη θερμοκρασία
κάποτε οι 4Τ ειχαν εναν αγώνα/δοκιμη στα μεγαρα που ένα 106 και ένα yaris έκανaν 24ωρες στη πίστα .......(αυτά αντεχαν ?? )
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστώνΑναζήτηση δημοσιεύσεων από τον/την johnkyrΑποστολή προσωπικού μηνύματοςΑποστολή emailΕπίσκεψη στην ιστοσελίδα του ΣυγγραφέαYahoo MessengerMSN Messenger
puntix
106
106Ένταξη: 17 Νοέ 2005
Δημοσιεύσεις: 13Δημοσίευση Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 01, 2006 12:57 Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
την πιθανότητα να έχει κολλήσει ο θερμοστάτης την εχετε σκεφτεί? Smile
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστώνΑναζήτηση δημοσιεύσεων από τον/την puntixΑποστολή προσωπικού μηνύματοςjohnkyr
106sport
106sportΈνταξη: 14 Φεβ 2004
Δημοσιεύσεις: 546
Τόπος: Ελλάδα ΑμοργόςΔημοσίευση Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 02, 2006 09:52 Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματοςΕπεξεργασία/Διαγραφή αυτού του μηνύματος
puntix έγραψε:
την πιθανότητα να έχει κολλήσει ο θερμοστάτης την εχετε σκεφτεί? Smileαν συβμεί αυτό.... πως το καταλαβαίνουμε ... ???
αυτό που με προβληματίζει ... είναι ότι τα κομπιάσματα... μετά απο την σκληρή χρήση τα είχα, ενώ
η θερμοκρασία λαδιού ήταν σύμφωνα με το όργανο ήταν στη μέση .....λάδια 0-40 mobil1 (καινούρια)
ο θάνος είπε τα υρδαυλικα ωστήρια .... γι αυτό βάζουν μηχανικά ... τι πετυχαίνουμε έτσι ? τι χάνουμε ?
να βάλω άλλη φορά λάδια 15-50 ??? τι να πω ..... αν είναι πιο χοντρό λέτε να μην έχω πρόβλημα ...
βασικα δεν έχω πολυ καταλάβει πως λειτουργούν τα υδραυλικά ωστήρια και πως επιρεαζονται από το λάδι
έσεις που πάτε μέγαρα...... Agreed μετά απο 10-20 γύρους η θερμοκρασία λαδιού είναι πολύ ψηλά ?
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστώνΑναζήτηση δημοσιεύσεων από τον/την johnkyrΑποστολή προσωπικού μηνύματοςΑποστολή emailΕπίσκεψη στην ιστοσελίδα του ΣυγγραφέαYahoo MessengerMSN Messenger
thanosdbfan
106sportClub
106sportClubΈνταξη: 25 Μάϊ 2004
Δημοσιεύσεις: 807
Τόπος: ΠετρούποληΔημοσίευση Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 02, 2006 11:53 Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Το περίμενα ότι θα είχες τόσο ψιλό λάδι.Δε είναι ότι χάνει τις λιπαντικές του ικανότητες.Περισσότερο φταίει η πτώση της πίεσης στο κύκλωμα και η διαστολή λόγω θερμοκρασιών της οπής των ωστηρίων που διοχετεύει το λάδι προς τις βαλβίδες για να ανοίξουν.Αποτέλεσμα να μην υπάρχει αρκετή πίεση στην έδρα του ωστηρίου ώστε να υπερνικήσει την πίεση του ελατηρίου της βαλβίδας και της πίεσης λόγω αυξημένου όγκου καυσαερίων στο θάλαμο καύσης.Έτσι δεν ανοίγουν τελείως οι βαλβίδες και σαν συνέπεια εμφανίζεται η απώλεια δύναμης.Σε πολύ υψηλούς ρυθμούς περιστροφής μπορεί να καρφωθεί και καμιά βαλβίδα στο έμβολο (παίζει ρόλο και η τάση του ελατηρίου (δηλαδή πόσο μαλακό είναι) αλλά γίνεται για στροφάρισμα κοντά στο κόφτη για αρκετή ώρα...
THERE IS A VERY THIN LINE BETWEEN HOBBY AND MENTAL ILLNESS
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστώνΑναζήτηση δημοσιεύσεων από τον/την thanosdbfanΑποστολή προσωπικού μηνύματοςΑποστολή emailNikos_bugs
Site Admin
Site AdminΈνταξη: 01 Δεκ 2003
Δημοσιεύσεις: 5536
Τόπος: Ντράφι, ΠεντέληΔημοσίευση Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 02, 2006 16:34 Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
johnkyr έγραψε:έσεις που πάτε μέγαρα...... Agreed μετά απο 10-20 γύρους η θερμοκρασία λαδιού είναι πολύ ψηλά ?
Αναλόγως το λαδι..
Παλιότερα με 10-60 Liqui-Moly η θερμοκρασία ανέβαινε μετά απο αρκετή πίεση λιγο πανω απο την προτελευταία γραμμή.
Με 10-40 Motul 300V, αν και θα περιμενε κανεις ισως μεγαλυτερες θερμοκρασίες, υστερα απο 15 περιπου συνεχομενους γυρους (εκ των οποιων οι 10-11 περιπου ήταν σε πιεσμένο ρυθμο) η θερμοκρασία ήταν στην προτελευταία γραμμή, σε πολύ ανεκτά-φυσιολογικά επιπεδα.Παντως, καλό ειναι όσοι πιέζετε το μοτερ παρατεταμένα να έχετε ένα οργανάκι θερμοκρασίας και να μην βασίζεστε απολυτα στον εργοστασιακό δείκτη.
Δεν έχει παρουσιάσει μεχρι τώρα προβλήματα, αλλά με τέτοια πραγματα καλό ειναι να έχεις και εγκυρότητα και ακρίβεια.
106 Rallye 1.6 16v
Football, Basketball, Tennis, Golf
Require one ball.
RALLYEing requires TWO!!http://www.106sportClub.gr | http://www.TrackDay-special.gr
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστώνΑναζήτηση δημοσιεύσεων από τον/την Nikos_bugsΑποστολή προσωπικού μηνύματοςΑποστολή emailΕπίσκεψη στην ιστοσελίδα του ΣυγγραφέαAce-Xarhs
106sportClub Member
106sportClub MemberΈνταξη: 25 Δεκ 2003
Δημοσιεύσεις: 1204Δημοσίευση Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 02, 2006 19:34 Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
thanosdbfan έγραψε:
Το περίμενα ότι θα είχες τόσο ψιλό λάδι.Δε είναι ότι χάνει τις λιπαντικές του ικανότητες.Περισσότερο φταίει η πτώση της πίεσης στο κύκλωμα και η διαστολή λόγω θερμοκρασιών της οπής των ωστηρίων που διοχετεύει το λάδι προς τις βαλβίδες για να ανοίξουν.Αποτέλεσμα να μην υπάρχει αρκετή πίεση στην έδρα του ωστηρίου ώστε να υπερνικήσει την πίεση του ελατηρίου της βαλβίδας και της πίεσης λόγω αυξημένου όγκου καυσαερίων στο θάλαμο καύσης.Έτσι δεν ανοίγουν τελείως οι βαλβίδες και σαν συνέπεια εμφανίζεται η απώλεια δύναμης.Σε πολύ υψηλούς ρυθμούς περιστροφής μπορεί να καρφωθεί και καμιά βαλβίδα στο έμβολο (παίζει ρόλο και η τάση του ελατηρίου (δηλαδή πόσο μαλακό είναι) αλλά γίνεται για στροφάρισμα κοντά στο κόφτη για αρκετή ώρα...Σε εχασα τωρα! Με μπερδεψες εγω ξερω οτι το λαδι μεσα στο ωστηριο ειναι για να λιπενει τον 'κορμο' την βαλβιδας για να μην κολησει στον οδηγο και για να κρυωνει το ελατηριο κατα τα αλλα το ωστηριο υπαρχει σαν μια μεγαλη επιφανια-οδηγο ετσι ωστε να 'παταει' το εκεντρο πως γινετε να μην ανοιγει η βαλβιδα τελιως?(εκτο και αν στραβωσει) αφου το εκεντρο ανεξαρτητως ιξωδες και θερμοκρασια εκτος καποιων απειροελαχιστων διαφορων λογω θερμοκρασιας παντα μπορει μονο να δωσει πλυρη εκταση αλιως κολαει(σταματαει) ο εκκεντρεφορος και αμα δεν πηδηξη κανα δοντι τοτε σταματαει να δουλευει τα υπολειπα του κινιτιρα. Huh
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστώνΑναζήτηση δημοσιεύσεων από τον/την Ace-XarhsΑποστολή προσωπικού μηνύματος
thanosdbfan
106sportClub
106sportClubΈνταξη: 25 Μάϊ 2004
Δημοσιεύσεις: 807
Τόπος: ΠετρούποληΔημοσίευση Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 03, 2006 00:43 Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Tα μαμά ωστήρια εκτός από υδραυλικά λέγονται και αυτορυθμιζόμενα γιατί ρυθμίζουν τις ανοχές μεταξύ εκκεντροφόρου και βαλβίδων ανάλογα με τη ποσότητα του λαδιού που διοχετεύεται μέσα από αυτά πρός το βάκτρο των βαλβίδων.Η ρύθμιση προυποθέτει σταθερή διάμετρο διόδου (το σωληνάκι που βρίσκεται μέσα στο ποτήρι του ωστηρίου και περνάει από μέσα του η απαραίτητη ποσότητα λαδιού προς το βάκτρο της βαλβίδας) και σταθερή πίεση κυκλώματος λίπανσης.Όταν στη προκειμένη περίπτωση αυτά τα δύο αλλάζουν (αύξηση της διατομής στο σωληνάκι λόγω διαστολής και μείωση της πιέσεως του δικτύου λίπανσης λόγω λαδιού χαμηλού ιξώδους και αυξημένης θερμοκρασίας παύει να διατηρείται η ισορροπία στις ανοχές.Αποτέλεσμα μικρότερη παροχή λαδιού προς τη βαλβίδα μέσω του ωστηρίου,και σε συνδυασμό με τον υψηλό ρυθμό περιστροφής να μην ανοίγουν τελείως οι βαλβίδες
THERE IS A VERY THIN LINE BETWEEN HOBBY AND MENTAL ILLNESS
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστώνΑναζήτηση δημοσιεύσεων από τον/την thanosdbfanΑποστολή προσωπικού μηνύματοςΑποστολή emailskoulikis
106
106Ένταξη: 23 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 144Δημοσίευση Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 03, 2006 01:36 Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
johnkyr έγραψε:
orestis έγραψε:
Την περασμενη εβδομαδα που πηγα μεγαρα μετα απο καθε 10αρια σβελτους γυρους η θερμοκρασια πηγαινε στην κοκκινη γραμμη πριν απο το εντονο κοκκινοσήμερα μετά απο 100χλμ σύνολο στα μέγαρα ... με γρήγορους ρυθμούς ..... πιστεύω ότι μπορεί να έχω κι εγώ
το ίδιο προβλήμα .... το περιεργό είναι οτι ο δίκτης της θερμοκρασίας λαδιου (mobil1 0-40) ήταν ακριβώς στη
μέση όπως και του νερού .....αρχίζω και δεν την πολυ εμπιστεύομαι την ενδειξη .....Εδω λιγο με μπερδευεις γιατι ο Ορεστης αναφερει οτι ειχε υψηλη θερμοκρασια λαδιου και επισης την εβλεπε στο οργανακι. Εσυ πιστευεις οτι ειχες υψηλη θερμοκρασια στο λαδι αλλα το οργανακι ηταν στη μεση. Μπορει λοιπον να μιλαμε για δυο προβληματα. Δηλαδη εχουμε λαθος ενδειξη στο οργανακι? ή ανεξηγητα πραγματικα χαμηλη θερμοκρασια λαδιου, και λεω ανεξηγητα γιατι ησουν στη πιστα. Απο αυτα τα δυο με προβληματιζει το δευτερο. Το αν ειχες λαθος ενδειξη, ε, ενταξει μικρο το κακο, κατι θα φταιει, ετσι? Το δευτερο ομως πιστευω οτι ειναι θεμα, γιατι πως ειναι δυνατο να μην ανεβει η θερμοκρασια του λαδιου. Και δεν σου λεω να παει στα κοκκινα, γιατι μπορει να οδηγας γλυκα και εξυπνα, αλλα το μη ξεκολλησει απο την ΜΕΣΗ στη πιστα μου φαινεται πολυ παραξενο Wow
johnkyr έγραψε:
παρακολούθησα μια απροθυμία του μοτερ να ξεπεράσει τις 7000στροφές αρχικα και να κρεμαει (γονατίζει) ....
το πρόβλημα είναι ότι μετά απο 3-4 γύρους (αφού είχα 35γύρους στη πίστα) το ίδιο πρόβλημα το είχα στις 6000-5800, πραγμα μη φυσιολογικό .....
πηγα στα πιτ... χαλάρωσε το μοτερ..... και ευτυχώς όλα καλα !!!Αυτα τα συμπτωματα εχω και εγω μετα απο 2-3 ωρες στην εθνικη με πολλα χιλιομετρα. Για την ακριβεια, οταν ειμαι σε κανενα γρηγορο κομματι εγνατιας και παω οσο παει (εχω ομως θερμοκρασια λαδιου στην πανω γραμμη) και μετα μπω σε κανονικο δρομο μεχρι να κατεβει η θερμοκρασια στα γεμισματα 3ης και 4ης δεν μου αρεσει καθολου η μηχανη μετα τις 6000. Σχετικα με τα λαδια δοκιμασα να δω τις διαφορες σε αυτη τη φαση και παρατηρησα: με 0-40 μου φαινοταν ΠΟΛΥ τραχυς ο ηχος της μηχανης, κυριολεκτικα στεγνος, και με 10-60 ακουγα (με σκουπα θελουν λιγη προσοχη γενικα ολοι οι ηχοι της μηχανης) τα ωστηρια να κουδουνιζουν σαν καμπανακια. 10-40 ή 15-50 δεν εχω δοκιμασει. Κατεληξα στο 5-40 ΑΛΛΑ συμβιβαστηκα στο οτι οταν τελικα ζεματισει η μηχανη πρεπει να παω πιο αραχτος, δηλαδη δεν βρηκα πραγματικη λυση στο προβλημα.
thanosdbfan έγραψε:
Το περίμενα ότι θα είχες τόσο ψιλό λάδι.Δε είναι ότι χάνει τις λιπαντικές του ικανότητες.Περισσότερο φταίει η πτώση της πίεσης στο κύκλωμα και η διαστολή λόγω θερμοκρασιών της οπής των ωστηρίων που διοχετεύει το λάδι προς τις βαλβίδες για να ανοίξουν.Αποτέλεσμα να μην υπάρχει αρκετή πίεση στην έδρα του ωστηρίου ώστε να υπερνικήσει την πίεση του ελατηρίου της βαλβίδας και της πίεσης λόγω αυξημένου όγκου καυσαερίων στο θάλαμο καύσης.Έτσι δεν ανοίγουν τελείως οι βαλβίδες και σαν συνέπεια εμφανίζεται η απώλεια δύναμης.Σε πολύ υψηλούς ρυθμούς περιστροφής μπορεί να καρφωθεί και καμιά βαλβίδα στο έμβολο (παίζει ρόλο και η τάση του ελατηρίου (δηλαδή πόσο μαλακό είναι) αλλά γίνεται για στροφάρισμα κοντά στο κόφτη για αρκετή ώρα...Καπου εδω κρυβεται η αληθεια! Φαινεται τελικα οτι τα υδραυλικα ωστηρια στις πολυ υψηλες θερμοκρασιες καπου χανουν δρομο και τα κινουμενα μερη πανω απο τις βαλβιδες αποκτουν ελαστικοτητα με αποτελεσμα να μειωνεται η αποδοση ειτε απο καθυστερησεις λογο τριβης, ειτε απο αλλαγη στο βυθισμα.
Δεν ειναι καθολου τυχαιο δηλαδη που διαβαζω εδω μεσα οτι τα μηχανικα ωστηρια ειναι μονοδρομος (τουλαχιστο για αυτους που τους αρεσει η λεπτομερεια και μιλουν για σωστες βελτιωσεις) για συστηματικα απαιτητικη οδηγηση, ειτε με ηπιους εκεντροφορους, ειτε με πιο αγριους.
(Εχω και δυο ερωτησεις 1,Τα groupN τι ωστηρια εχουν? και 2,αν ειναι δυνατο να βαλει κανεις μηχανικα μονο στην εξαγωγη.)
johnkyr έγραψε:
κάποτε οι 4Τ ειχαν εναν αγώνα/δοκιμη στα μεγαρα που ένα 106 και ένα yaris έκανaν 24ωρες στη πίστα .......(αυτά αντεχαν ?? )Στην συγκεκριμενη δοκιμη το yaris ηταν πολυ αργο. Το 106 αν και εβγαλε διαφορα προβληματα δεν ανεφερθηκε κατι για την μηχανη του. Αυτο πιστευω εγινε γιατι δεν χρειαστηκε να ειναι συνεχεια στο οριο και δευτερον θα ηταν απιθανο να αναφερθουν στο προβλημα-λεπτομερια που παμε να αναλυσουμε τωρα εμεις εδω. Αυτοι οδηγουσαν μερικους γυρους, αλλαζαν οδηγους, γενικα δηλαδη ετρεχαν στη πιστα για να γινει το ρεπορταζ. Εσυ το αυτοκινητο σου το καταλαβαινεις διαφορετικα Wink
εδω λεμε πολλες φορες οτι σημερα δεν εχει τα κεφια του και δεν παει μια Poke Tounge
Λαδια Συνθετικά (0/5)-40W