-
Αφού σωστά μας έβαλαν χέρι στο άλλο τόπικ
Απαντάω εδώΟ χρήστης popol@ros έγραψε:
βασιλη δωσε αν μπορεις περισσοτερες λεπτομερειες για την ΤΕΙΝ.........Όχι δε σου λέω γιατί όταν έλεγα για 16άρες με κορόιδευες
tein superstreet
Είναι ρυθμιζόμενη σε ύψος από 3cm min-μέχρι περισσότερo από όσο χρειάζεται. Ρυθμίζεται επίσης το bound-rebound (μαζί) με κλειδάκι alen από την πάνω μεριά του αμορτισέρ.Υπάρχουν 16 σκάλες. Είναι πλήρως επισκευάσιμη αλλά πρέπει να σταλεί στην Αγγλιά καθώς η ΤΕΙΝ είναι αρκετά σφιχτή στο ποιός ανοίγει τις αναρτήσεις της. Το κόστος της επισκευής είναι 200ευρώ για απλή επισκευή και 300 περίπου για νέα ρύθμιση (+μεταφορικά) Στο περίπου οι τιμές δε θυμάμαι ακριβώς.
Τώρα στο δρόμο στην αρχική ρύθμιση 12-12 από άνεση super αλλά από στρίψιμο(προσωπική άποψη) not street. ήταν πιο μαλακό από όσο ήθελα...
το πάω στο 5 μπροστά-7πίσω και πάλι είχα τις επιφυλάξεις μου... Τώρα το έχω στο 3 μπροστά και 5 πίσω και το αυτοκίνητο μεταμορφώθηκε!!! (Επιπλέον δοκιμές σίγουρα χρειάζονται!)
Επίσης έχω την εντύπωση πως για μένα θα ήθελα πιο σκληρά ελατήρια ή αντιστρεπτικές (αλήθεια τι είναι καλύτερο??? ) για να γέρνει ακόμα λιγότερο.
Για την ώρα δεν είναι πολύ πιο απότομο στις αντιδράσεις του από ότι πριν, δηλαδή να γυρνάει για πλάκα και τα σχετικά. Γυρίζει σίγουρα πιο απότομα, αλλά χωρίς να τρομάζει... (έχω και τις 16άρες τώρα).Επίσης η superstreet για την corolla βγαίνει χωρίς top mount (χρησιμοποιείς τα μαμά), ΔΕΝ παίρνει το EDFC (δε χωράει) και πίσω χρειάζεται να κάνεις αυτό δηλαδή λίγο κοπάνημα το μέταλλο εκεί για να γίνει λίγος χώρος...
Τέλος υπάρχει και η Tein Basic που είναι η ίδια αλλά όχι ρυθμιζόμενη ως προς την σκληρότητα...
-
Αφού σωστά μας έβαλαν χέρι στο άλλο τόπικ
Απαντάω εδώΟ χρήστης popol@ros έγραψε:
βασιλη δωσε αν μπορεις περισσοτερες λεπτομερειες για την ΤΕΙΝ.........Όχι δε σου λέω γιατί όταν έλεγα για 16άρες με κορόιδευες
tein superstreet
Είναι ρυθμιζόμενη σε ύψος από 3cm min-μέχρι περισσότερo από όσο χρειάζεται. Ρυθμίζεται επίσης το bound-rebound (μαζί) με κλειδάκι alen από την πάνω μεριά του αμορτισέρ.Υπάρχουν 16 σκάλες. Είναι πλήρως επισκευάσιμη αλλά πρέπει να σταλεί στην Αγγλιά καθώς η ΤΕΙΝ είναι αρκετά σφιχτή στο ποιός ανοίγει τις αναρτήσεις της. Το κόστος της επισκευής είναι 200ευρώ για απλή επισκευή και 300 περίπου για νέα ρύθμιση (+μεταφορικά) Στο περίπου οι τιμές δε θυμάμαι ακριβώς.
Τώρα στο δρόμο στην αρχική ρύθμιση 12-12 από άνεση super αλλά από στρίψιμο(προσωπική άποψη) not street. ήταν πιο μαλακό από όσο ήθελα...
το πάω στο 5 μπροστά-7πίσω και πάλι είχα τις επιφυλάξεις μου... Τώρα το έχω στο 3 μπροστά και 5 πίσω και το αυτοκίνητο μεταμορφώθηκε!!! (Επιπλέον δοκιμές σίγουρα χρειάζονται!)
Επίσης έχω την εντύπωση πως για μένα θα ήθελα πιο σκληρά ελατήρια ή αντιστρεπτικές (αλήθεια τι είναι καλύτερο??? ) για να γέρνει ακόμα λιγότερο.
Για την ώρα δεν είναι πολύ πιο απότομο στις αντιδράσεις του από ότι πριν, δηλαδή να γυρνάει για πλάκα και τα σχετικά. Γυρίζει σίγουρα πιο απότομα, αλλά χωρίς να τρομάζει... (έχω και τις 16άρες τώρα).Επίσης η superstreet για την corolla βγαίνει χωρίς top mount (χρησιμοποιείς τα μαμά), ΔΕΝ παίρνει το EDFC (δε χωράει) και πίσω χρειάζεται να κάνεις αυτό δηλαδή λίγο κοπάνημα το μέταλλο εκεί για να γίνει λίγος χώρος...
Τέλος υπάρχει και η Tein Basic που είναι η ίδια αλλά όχι ρυθμιζόμενη ως προς την σκληρότητα...
-
Αφού σωστά μας έβαλαν χέρι στο άλλο τόπικ
Απαντάω εδώΟ χρήστης popol@ros έγραψε:
βασιλη δωσε αν μπορεις περισσοτερες λεπτομερειες για την ΤΕΙΝ.........Όχι δε σου λέω γιατί όταν έλεγα για 16άρες με κορόιδευες
tein superstreet
Είναι ρυθμιζόμενη σε ύψος από 3cm min-μέχρι περισσότερo από όσο χρειάζεται. Ρυθμίζεται επίσης το bound-rebound (μαζί) με κλειδάκι alen από την πάνω μεριά του αμορτισέρ.Υπάρχουν 16 σκάλες. Είναι πλήρως επισκευάσιμη αλλά πρέπει να σταλεί στην Αγγλιά καθώς η ΤΕΙΝ είναι αρκετά σφιχτή στο ποιός ανοίγει τις αναρτήσεις της. Το κόστος της επισκευής είναι 200ευρώ για απλή επισκευή και 300 περίπου για νέα ρύθμιση (+μεταφορικά) Στο περίπου οι τιμές δε θυμάμαι ακριβώς.
Τώρα στο δρόμο στην αρχική ρύθμιση 12-12 από άνεση super αλλά από στρίψιμο(προσωπική άποψη) not street. ήταν πιο μαλακό από όσο ήθελα...
το πάω στο 5 μπροστά-7πίσω και πάλι είχα τις επιφυλάξεις μου... Τώρα το έχω στο 3 μπροστά και 5 πίσω και το αυτοκίνητο μεταμορφώθηκε!!! (Επιπλέον δοκιμές σίγουρα χρειάζονται!)
Επίσης έχω την εντύπωση πως για μένα θα ήθελα πιο σκληρά ελατήρια ή αντιστρεπτικές (αλήθεια τι είναι καλύτερο??? ) για να γέρνει ακόμα λιγότερο.
Για την ώρα δεν είναι πολύ πιο απότομο στις αντιδράσεις του από ότι πριν, δηλαδή να γυρνάει για πλάκα και τα σχετικά. Γυρίζει σίγουρα πιο απότομα, αλλά χωρίς να τρομάζει... (έχω και τις 16άρες τώρα).Επίσης η superstreet για την corolla βγαίνει χωρίς top mount (χρησιμοποιείς τα μαμά), ΔΕΝ παίρνει το EDFC (δε χωράει) και πίσω χρειάζεται να κάνεις αυτό δηλαδή λίγο κοπάνημα το μέταλλο εκεί για να γίνει λίγος χώρος...
Τέλος υπάρχει και η Tein Basic που είναι η ίδια αλλά όχι ρυθμιζόμενη ως προς την σκληρότητα...
-
Bill
Ta Toyo ta ebales mazi me tin anartisi?
Egw otan ta ebala ekanan to amaxi na xasei aisthisi apo to timoni kai na fenete oti gernei-pleei.
Me ton kairo eginan kalytera alla einai akoma metria, toso se prosfysi oso kai aisthisi.Epeidi exoun apisteuta malaka plaina, zorizonte apo amaxi pou den gernei, (Elise me Ohlins) opote fantazomai to idio tha symbenei kai se esena me tin kainourgia anartisi.
Egw ta ebala giati ta brika ta 4 oso ta 2 pisw Bridgestone tis Lotus kai eipa na ta dokimaso.
Den ta ksanabazo ME TIPOTA!!! -
χμ ναι μαζί με την ανάρτηση τα έβαλα......
είσαι ο πρώτος που λέει τέτοια λόγια για τα ΤΟΥΟ και νόμιζα πως ήμουν ο μόνος που είχα αμφιβολίες για το πόσο τέλεια είναι όπως όλοι που τα είχαν δοκιμάσει μου έλεγαν...
Με πίεση 31 μπροστά μετά τo test μου όταν κατέβηκα να δω φαίνονταν όντως το πλαϊνό να στραμπουλάει πολύ αφού 'πάταγε' και τα μισά γράμματα... Άρα μάλλον φταίει και αυτό που είπες εσύ για το ότι μου φαίνεται πως γέρνει...
Επίσης δεν ενθουσιάστηκα με την πρόσφυσή τους νομίζω πως το αυτοκίνητο έχει και άλλα περιθώρια...το θέμα είναι πως για την ώρα δεν έχω μέτρο σύγκρισης γιατί είναι σαφώς ανώτερα από τα 195/60 R15 H yokohama C.drive που είχα πριν...
-
Opos akous polla g@misia krata liges k@potes elege mia fili
Kai edw arketoi Elisades elegan oti einai kalo lastixo gia tin Elise.
Etsi parasyrthika kai egw mazi me tin timi tous.
Telika bgika egw prwtos kai tous eipa tous logous pou ta brisko mapa kai pou thelo na ta balo fotia
Apo tote arketoi edw ta krazoun edw...Anebase tin piesi sta lastixa 8 psi kai des an to amaxi ginete kalytero, se aisthisi kai oxi prosfysi.
Des to timoni sou an ginei pio ameso, an niotheis oti to amaxi gernei elafros ligotero.Egw stin arxi epeza +6 me +8 Psi gia na ginoun apodekta, me ton kairo epesa sto +3 psi se sxesi me ta Bridgestone.
Genika me ton kairo tha ginoun kalytera kai tha ta synithisteis kai esy.
Ta mono thetika pou exoun einai kalo frenarisma kai oti einai arketa proodeutika.
Kai fysika h poly kaly timi tousOso anafora tin anartisi, H Tein pou les, apo oti exw akousta einai sovari etaireia.
Ara exei meletisi to paketo pou agorases.
An allaxeis elatiria, min eisai sigouros oti to amaxi tha ginei kalytero, giati to valving ton amortiser mporei na min teraizei me ta kainourgia elatiria.
Steile stin etaireia kana email kai tha sou poun.Min ksexnas oti poly skliri anartisi den simenei kai pio kalo h grigorotero autokinito
P.S. H anartisi sou pos rythmizete se ypsos?
-
Πάτνως και εγώ για τα Τ1R μόνο καλά λόγια είχα ακούσει μέχρι τώρα. Και σε ένα track day με elise speedster που είχα δει στην Γερμανία τα χρησιμοποιούσαν αρκετοί
-
Loipon...
Brika to manual sou http://www.tein.co.uk/inst/qay60.pdf
To ypsos rythmizete opos kai stin Ohlins mou.
An to exeis rythmisei sto recommended apo tin TEIN ypsos tote ta spring rates einai auta pou sou leei h Tein.
An omos to exei to amaxi xamilotero tote exeis malakosi to elatirio, giati to psiloneis (to elatirio).
Opote dokimase na to sympieseis kai allo to elatirio (opote tou dineis preload) kai na to kaneis pio skliro
Prosexe na kaneis to idio akribos se oles tis meries.
San kanona simiose ton pano kriko kai ferton idio arithmo strofon kai stis 4 gwnies. -
Ο χρήστης msamaro έγραψε:
Πάτνως και εγώ για τα Τ1R μόνο καλά λόγια είχα ακούσει μέχρι τώρα. Και σε ένα track day με elise speedster που είχα δει στην Γερμανία τα χρησιμοποιούσαν αρκετοίXwris na thelo na g@miso to Toyota forum,
H Elise thelei poly sklira palina giati ta piezei arketa logo auksimenis prosfysi pou bgazei.
Me ta Toyo T1-R to timoni exase tin aisthisi tou.
Prin kai 1mm na to gyrnouses to amaxi estribe(elaxista),
Me ta T1-R exei tsogo!!!!H Prosfysi tous einai metriotati kai geniak niotheis san na pleei elafrya to amaxi.
Auta se emaxi me teleio damping.
An to baleis se ena aplo oikogeneiako, den nomizw na katalabeis polla apo ta parapano opote tha einai OK.H Elisades to balane giati ta Bridgestone einai dyskola na ta breis kamia fora kai arketa akriba an pas stin Lotus.
Egw thelo na ta balo fotia alla protimo na ta lioso stin pista.
-
Tα T1-R θέλουν πιέσεις για να δουλέψουν και βέβαια κανένα λάστιχο δεν είναι καλό για οποιοδήποτε αυτοκίνητο ούτε και το ίδιο λάστιχο είναι το ίδιο καλό σε όλες του τις διαστάσεις, γι'αυτό και κάθε άποψη πρέπει να είναι για συγκεκριμένες περιπτώσεις, ας πούμε εγώ έβαλα Pilot Sport II αλλά έχω και 18αρες και βελτιωμένη ανάρτηση και δεν ήθελα να χάσω την όποια άνεση είχε το αυτοκίνητο από το εργοστάσιο κατα πολύ!
Παρολ'αυτά και σε μένα έχουν φαγωθεί μέχρι και τα γράμματα παρά τις μεγάλες πιέσεις που έχω (37 εμπρός - 32 πίσω) κυρίως λόγω πρόσφυσης παρά γιατί είναι τόσο μαλακό το λάστιχο πιστεύω έστω κι αν το αισθάνομαι κάποιες φορές να 'λαστιχάρει' πάνω στο πέλμα του!
Γενικά τα T1-R είναι πολύ καλά λάστιχα αρκεί να ξέρει κανείς γιατί τα παίρνει και φυσικά να ταιριάζουν στο οδηγικό του style!Άσχετο αλλά κι ο λόγος που ξεκίνησα να γράφω εδώ (και διαβάζοντας τα γραφόμενα δεν μπόρεσα να μην σχολιάσω ), αγοράζει λέει η Toyota το μερίδιο της GM στη Subaru, θά' θελα να ξέρω πως αντιμετωπίζουν οι Toyotaδες αυτή την είδηση γιατί τουλάχιστον όσους με Subaru ξέρω βλέπω να είναι όλοι θετικοί καθώς είμαστε λίγο πολύ όλοι Γιαπωνεζόφιλοι έστω κι ενδόμυχα!
Έμαθα μάλιστα πως αποφάσισε μετα την συνεργασία να ξαναβγάλει η Toyota την τετρακίνητη Celica...http://www.4troxoi.gr/index.php?cat_id=188&page_id=3208
JIM
-
Άλλος ένας πολέμιος της σαχλαμάρας που λέγεται Toyo T1R. Ή καλύτερα, της ασχετοσύνης των οδηγών. Και δε μιλάω για εσάς που έχετε διαφορετικά αυτοκίνητα και μπορεί να διαφοροποιείται η κατάσταση, αλλά για κάποιους φωστήρες στο club των ΜΧ5! Είχαν φαγωθεί για το πόσο καλά είναι τα ρημάδια και είχαν πείσει και το λαστιχά που πηγαίνουμε πολλοί από εκεί μέσα. Τα προτίμησα λοιπόν αντί για τα Pilot Exalto 2 που φόραγε ένας φίλος μου σε μια 325 και τράβαγα τα μαλλιά μου - ευτυχώς έχω ακόμα.Αποτέλεσμα; Σε 1 μήνα (κυριολεκτικά, όχι παραπάνω) και 2500-3000 χλμ., πήραν την άγουσα για τα αποδυτήρια.
Τραγικά σε οποιοδήποτε οδόστρωμα πέρα από αντίστοιχο Αττικής Οδού, δηλαδή δεν μπορούσαν να αποδώσουν πουθενά. Σε τυπικό γλιστερό, τα μπροστινά ήταν χειρότερα από τα φαγωμένα που αντικατέστησαν . Μούτρα, ABS που έμπαινε με το παραμικρό. Απαράδεκτα. Ομολογώ όμως ότι σε πάρα πολύ καλό οδόστρωμα, απέδιδαν καταπληκτικά. Το θέμα είναι ότι τρωγόντουσαν και με πάρα πολύ γρήγορο ρυθμό, όταν οδηγούσες προκλητικά σε πολύ καλό οδόστρωμα. Αποτέλεσμα; Μετά το μήνα που λέγαμε, ήταν ακόμα χειρότερα απ' ότι στην αρχή στο γλιστερό. Οπότε λες, πόσο θα κοστίσει να βάλω 2 μπροστινά Exalto; 140 ευρώ; Ε, αν ακουμπήσω κάπου, θα πληρώσω τα πολλαπλάσια. Ξεχνάς λοιπόν τις δικαιολογίες ότι μόλις άλλαξες λάστιχα και πας, βάζεις τα Michelin και ησυχάζει το κεφάλι σου. Και μετά, γράφεις στο Club και τους ξεχέζεις επί 5 σελίδες. Και μη μου πείτε για πιέσεις και τέτοια, γιατί ό,τι έγραφαν, το είχα εφαρμόσει. Όλοι έχουμε γίνει οδηγάρες του καναπέ, συγχύστηκα νυχτιάτικα
Άντε καληνύχτα μπρε, δεν κρατάμε κακία σε κανέναν -
Τοσο χαλια ρε παιδια; Εγω ειχα δει δοκιμες απο περιοδικο που τα εβγαζε δευτερα-τριτα με πολυ καλες εντυπωσεις! Μηπως εχει σχεση με το οδοστρωμα που λεει ο dimsabas επειδη ηταν σε πιστα;
-
Παλικάρια λάστιχο που διακρίνεται παγκοσμίως στις δοκιμές περιοδικών σε δρόμο ή/και πίστα δεν μπορεί να είναι όπως το λέτε και φυσικά δεν κάνει για όλα τα αυτοκίνητα!
Δηλαδή θεωρείς τα Exalto καλύτερα από τα T1-R;
Δεν νομίζω πως είναι αλλά ούτε και θέλω να σε πείσω περί του αντιθέτου, μήπως ταυτόχρονα άλλαξες και διάσταση - δείκτες load/speed με μεγαλύτερες;
Ρωτώ γιατί κι εγώ αλλάζοντας από τα μαμά RE050 215/45/17 τα οποία είναι πολύ καλά και 'τίμια' ελαστικά στα Pilot Sport II 225/40/18 θεώρησα αρχικά πως έβαλα χάλια λάστιχο αλλά εκ των υστέρων κατάλαβα διάφορα, π.χ. πως τα 18αρια λόγω δείκτη ταχύτητας-βάρους και διάστασης αποδίδουν αφου ζεσταθούν και χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο γι'αυτό, όπως και το ότι εύκολα 'κρυώνουν' και νομίζεις πως δεν κρατάνε οπότε είναι εύκολο να βγει κάποιος και να κατηγορήσει τα Michelin πως είναι μάπα κλπ αλλά δύσκολο για τον καθένα να αντιληφθεί κάποια πράγματα ειδικά αφου οι συνθήκες στους Ελληνικούς δρόμους ακόμη κι αν περνάμε κάθε μέρα από το ίδιο σημείο αλλάζουν άρδην, λόγω ποιότητας ασφάλτου κλπ κλπ κλπ (στο σημείο που κάνω συνήθως τις δοκιμές μου ακόμη κι όταν φυσάει πολύ και γεμίσει σκόνη ο δρόμος αλλάζει η συμπεριφορα της ασφάλτου - κι όχι των ελαστικών - για μετά από βροχή δεν το συζητώ, νομίζεις πως άλλαξες λάστιχα λόγω κρατήματος)Γενικά εκτός από τυποποιημένες μετρήσεις περιοδικών που ούτε και σ'αυτές μπορεί κανείς να έχει απόλυτα νούμερα αφου παίζει ρόλο ο οδηγός κι η επαναληψιμότητα των μετρήσεων δεν μπορεί κανείς από μας με ευκολία, αν θέλει να είναι πραγματικά αντικειμενικός, να χαρακτηρίσει ένα λάστιχο μάπα ή καλό.
Άλλωστε και οι δοκιμαστές των περιοδικών δηλώνουν πως συνήθως η αίσθησή τους κατά τις δοκιμές απέχει παρασάγγας από τα πραγματικά νούμερα οπότε φανταστείτε πόσο εύκολο είναι σε κάποιον να βγει και να απαξιώσει μια φίρμα ειδικά που θα μιλά κι από το βήμα του ειδικού δημοσιογράφου!
Γι'αυτό συνήθως τα πράγματα δεν είναι έτσι όπως φαίνονται και μην βγάζετε εύκολα συμπεράσματα!
JIM -
Ο χρήστης lotusnick έγραψε:
Loipon...Brika to manual sou http://www.tein.co.uk/inst/qay60.pdf
To ypsos rythmizete opos kai stin Ohlins mou.
An to exeis rythmisei sto recommended apo tin TEIN ypsos tote ta spring rates einai auta pou sou leei h Tein.
An omos to exei to amaxi xamilotero tote exeis malakosi to elatirio, giati to psiloneis (to elatirio).
Opote dokimase na to sympieseis kai allo to elatirio (opote tou dineis preload) kai na to kaneis pio skliro
Prosexe na kaneis to idio akribos se oles tis meries.
San kanona simiose ton pano kriko kai ferton idio arithmo strofon kai stis 4 gwnies.Κατ'αρχάς φίλε nick σ'ευχαριστώ για το χρόνο σου και το ψάξιμο!
Η tein στο manual λέει πως μπορείς να χρησιμοποιήσεις και σκληρότερα ελατήρια (If the springs used are harder than the standard set,adjust at a harder setting)
και λέει και αυτό που σκεφτόμουν (το είπες και εσύ) The lowering of the ride height correlates to the spring rate.
Για εξήγησε λίγο παραπάνω αν μπορείς μόνο πως ακριβώς ρυθμίζεται το ύψος γιατί ομολογώ πως έχω ψιλομπερδευτεί Στη σελ4 του manual αν τα spring set locks τα μετακινήσεις προς τα πάνω δε συμπιέζεται το ελατήριο...?ψηλώνει τότε δε χαμηλώνει..? αλλά τώρα που είναι στο μαμά setting ύψους έχει χαμηλώσει 3cm μπροστά και 4 πίσω (τα ελάχιστα όπως λέει στο site.Τα αντίστοιχα max είναι 7,7 και 9,7 )
help!Για τα λάστιχα τα μισά από όσα είπα τα παίρνω πίσω (κατά το 'καλά το παίρνω πίσω οι μισοί εδώ μέσα δεν είναι μαμάκες' Σ.Ψάλτης )
Χτες που κοίταξα τον αέρα στο βενζινάδικο είχαν 29 όλα και το πήγα στα 32. Το αυτοκίνητο άρχισε να ψιλοκοπανάει στις απότομες ανωμαλίες (ρυθμισμένο στο 3 μπροστά - 5 πίσω). Αλλά χτες βράδυ είχε εξόρμιση στη Πεντέλη και έχω να πω πως στρίβει καλύτερα από πριν (τα ΤΟΥΟ τσιρίζουν αρκετά πιο εύκολα) αλλά πάλι γέρνει περισσότερο από όσο θέλω...
Μια ερώτηση ακόμα: αντιστρεπτικές ή σκληρότερα ελατήρια?
Όσο για την αγορά μεριδίου της Subaru και γω θετικά την βλέπω, ειδικά μόλις βγει η SubaCelica και τους πατάει όλους
-
Γιατί βάζεις ίδιες πιέσεις μπρος πίσω, έχει ίδια κατανομή βάρους το αυτοκίνητο;
Το λέω επειδή ως μπροστόβαρο-μπροστοκίνητο ακόμη και οπτικώς θα δεις πως τα μπροστινα ελαστικά είναι 'καθισμένα' σε σχέση με τα πίσω οπότε λόγω και του επιλέον έργου που επομίζονται δηλαδή την μεταφορά της κίνησης στο δρόμο είναι φυσικό να θέλουν μεγαλύτερες πιέσεις ώστε να έχουν ομοιόμορφη συμπεριφορά με τα πίσω, τουλάχιστον να ζεστένονται περίπου το ίδιο κλπ
Αν μετρήσεις με πυρόμετρο χειρός (είναι πάμφθηνο) την θερμοκρασία στα έσω-έξω άκρα του ελαστικού και στο κυρίως πέλμα αμπρός και πίσω θα καταλάβεις γιατί θέλουν διαφορετικές πιέσεις απ'όσο οι περισότεροι νομίζουμε και φυσικα θα δέις που φορτίζονται πιο πολύ τα λάστιχά σου ώστε να βάλεις ανάλογα περισσότερο camber ή να ρυθμίσεις ανάλογα την ανάρτηση κλπ
Σ'αυτό παίζει ρόλο και η ανάρτηση σου, οι ρυθμίσεις camber-caster που έχεις δώσει, πιθανόν παχυτερες αντιστρεπτικές κλπ αλλά πρωτίστως το πως ΕΣΥ και μονο ΕΣΥ θες να αντιδρά δηλαδή υπερ-υποστροφικά, απότομα-ήπια το αυτοκίνητό σου και πάει λέγοντας!Επειδή στο θέμα της ανάρτησης έχω κάνει τεράστια αναζήτηση εδώ και χρόνια κατέληξα στο συμπέρασμα πως τουλάχιστον για Ελλάδα και για χρήση δρόμου ειναι πολύ καλύτερη μια μέτριας σκληρότητας ανάρτηση με ίση ή μεγαλύτερη από τις εργοστασιακές διαδρομή και ΠΟΤΕ χαμήλωμα - ανάλογα και τον τύπο του αυτοκινήτου - πάνω από δυο το πολύ τρεις πόντους μπρός και συνήθως κατ'άτι λιγότερο πίσω (αν θες να δώσεις καλύτερη κατευθυντικότητα εμπρός και πιο ελαφρύ 'κόλο' - rake front) - γιατί όσο πιο ευκολοδήγητο είναι το αυτοκίνητο τόσο πιο εύκολα κι ασφαλή φτάνεις τα όριά σου/όριά του παρά όταν βάλεις μια extreme ανάρτηση την οποία απλά δεν μπορείς συνήθως να ρυθμίσεις ως πρέπει και φυσικα να οδηγήσεις σε πραγματικές συνθήκες ανάλογα, άρα θα πηγαίνεις πιο αργά έστω κι αν δεν γέρνει ή είναι 'τραπέζι' όπως συνηθίζουν πολύ να λένε μην ξέροντας πόσο κακό συνήθως αυτό είναι!
Γι'αυτό βάζοντας μια πολύ καλή coilover με ρύθμιση bump-rebound και ύψους σχεδόν κανείς δεν μπορεί να τη ρυθμίσει για τα Ελληνικά δεδομένα ενώ βάζοντας μια με ρύθμιση ταυτόχρονα bump-rebound αλλα fixed perch (standard ύψος) την φερνει κι ο μέσος εως καλός οδηγός στα μέτρα του!
Εδώ και χωρίς να θέλω να κάνω διαφήμηση θεωρώ την Ohlins (Road & Track) αν όχι την καλύτερη μια από τις καλύτερες λύσεις κι αυτό το ξέρουν καλύτερα όσοι ασχολούνται με μοτοσυκλέτες
JIM -
Ο χρήστης billlllll έγραψε:
...
Μια ερώτηση ακόμα: αντιστρεπτικές ή σκληρότερα ελατήρια?...Με σκληροτερα ελατηρια εχεις καλυτερο κρατημα με μικροτερες κλισεις (σε επιπεδο δρομο) αλλα χανεις σε ανεση...
Με παχυτερες αντιστρεπτικες εχεις μικροτερες κλισεις=καλυτερη ''αισθηση'' χωρις να επηρρεαζεται ουσιαστικα η ανεση αλλα εχεις συνολικα χειροτερο κρατημα και μειωμενη ελκτικη προσφυση σε ανωμαλο δρομο...
Οποτε, διαλεγεις τι σου ταιριαζει περισσοτερο... -
Eπίσης όσο πιο σκληρά είναι τα ελατήρια τόσο πιο δύσκολο θα γίνει το αυτοκίνητο στο όριο, όταν δηλαδή αρχίσει να χάνει την πρόσφυση.
-
Ο χρήστης nkaragou έγραψε:
...
Μια ερώτηση ακόμα: αντιστρεπτικές ή σκληρότερα ελατήρια?...Με σκληροτερα ελατηρια εχεις καλυτερο κρατημα με μικροτερες κλισεις (σε επιπεδο δρομο) αλλα χανεις σε ανεση...
Με παχυτερες αντιστρεπτικες εχεις μικροτερες κλισεις=καλυτερη ''αισθηση'' χωρις να επηρρεαζεται ουσιαστικα η ανεση αλλα εχεις συνολικα χειροτερο κρατημα και μειωμενη ελκτικη προσφυση σε ανωμαλο δρομο...
Οποτε, διαλεγεις τι σου ταιριαζει περισσοτερο...Συμφωνώ αρκεί σε ότι έχει να κάνει με τα σκληρότερα ελατήρια να ταιριάζουν με την απόσβεση των αμορτισέρ αλλιώς θα έχεις πολύ χειρότερο κράτημα αφού δεν θα μπορούν να αποσβέσουν τις κινήσεις των ελατηρίων και το αυτοκίνητο θα πλεει πάνω στην ανάρτηση!
Δείτε κι ένα γενικό οδηγό όσον αφορά τι επιφέρει κάθε μετατροπή του συστήματος ανάτησης στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου¨
Suspension tweaks
JIM -
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
Παλικάρια λάστιχο που διακρίνεται παγκοσμίως στις δοκιμές περιοδικών σε δρόμο ή/και πίστα δεν μπορεί να είναι όπως το λέτε και φυσικά δεν κάνει για όλα τα αυτοκίνητα!
Δηλαδή θεωρείς τα Exalto καλύτερα από τα T1-R;
Γενικά εκτός από τυποποιημένες μετρήσεις περιοδικών που ούτε και σ'αυτές μπορεί κανείς να έχει απόλυτα νούμερα αφου παίζει ρόλο ο οδηγός κι η επαναληψιμότητα των μετρήσεων δεν μπορεί κανείς από μας με ευκολία, αν θέλει να είναι πραγματικά αντικειμενικός, να χαρακτηρίσει ένα λάστιχο μάπα ή καλό.
Άλλωστε και οι δοκιμαστές των περιοδικών δηλώνουν πως συνήθως η αίσθησή τους κατά τις δοκιμές απέχει παρασάγγας από τα πραγματικά νούμερα οπότε φανταστείτε πόσο εύκολο είναι σε κάποιον να βγει και να απαξιώσει μια φίρμα ειδικά που θα μιλά κι από το βήμα του ειδικού δημοσιογράφου!
Γι'αυτό συνήθως τα πράγματα δεν είναι έτσι όπως φαίνονται και μην βγάζετε εύκολα συμπεράσματα!
JIMΔεν είπα ότι τα Exalto είναι καλύτερα από τα Toyo. Είναι σα να συγκρίνεις το Schumacher με τον Ινδό της Jordan. Η μέρα με τη νύχτα. Αλλά μπορώ να δικαιολογήσω τα καλά λόγια για τα T1R από τις δοκιμές και τα περιοδικά γιατί στο πάρα πολύ καλό οδόστρωμα, τα Toyo ήταν μπροστά μισό κλικ. Με τρελό βαθμό φθοράς και βέβαια, παντού αλλού ήταν χάλια. Δεν κατηγορώ κανέναν από εδώ μέσα, αλλά κατηγορώ αυτούς που έλεγαν βλακείες, όντας κάτοχοι ΜΧ5 όπως εγώ.
Το θέμα είναι ότι έχουμε γεμίσει χεράδες. Πας στα Μέγαρα και οι μισοί κατεβαίνουν όλη τη μεγάλη ευθεία όλο δεξιά και στρίβουν στην κλειστή δεξιά που ακολουθεί από τέρμα δεξιά. Δε μιλάμε για αγωνιστικές γραμμές, κοινή λογική να είχαν, θα καθόντουσαν έστω στη μέση του οδοστρώματος. Αυτό κατακρίνω, ότι από το πληκτρολόγιο όλοι παίζουν με το camper και στο δρόμο, δεν κάνουν ούτε το 1/10, οπότε όταν ζητηθεί η γνώμη τους για κάτι σοβαρό, καταλήγεις να σε πάρουν στο λαιμό τους. -
Σωστός!
Άσχετο μιας και βλέπω είσαι από το Ληξούρι δώσε τους χαιρετισμούς μου στον καλό μου φίλο Βασίλη με το μαύρο STI, σίγουρα θα τον ξέρεις!
Tein Superstreet & Toyo T1-R σε Toyota Corolla