-
Ο χρήστης Costas Athan έγραψε:
Κοιτάω στο manual του Lancer και βλέπω πως για ταχύτητες άνω των 160 km/h απαιτείται αύξηση της πίεσης και των 4 ελαστικών κατά 4 psi. Για αύξηση μιλάει και το manual του Escort όταν πρόκειται για μεγάλες ταχύτητες.Γιατί συμβαίνει αυτό; Διαβάζοντας τα παρακάτω:
**The other alternative - don't mess with your pressures at all
**
So - raising the pressure can extend a tyre's life because there is now less rubber contact with the road, the tyre is stiffer and therefore heats up less so lasts longer and less friction with the road gives greater MPG. Also, less sidewall flex will give a more positive feeling of steering accuracy but it can result in less ultimate grip and sudden unexpected loss of grip at the limit of adhesion.θα περίμενε κανείς να προτείνεται μείωση της πίεσης.
Φαντασου το ελαστικό να περιστρέφεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα..
Η μαζα του είναι συγκεντρωμένη στο πέλμα.
Αυτό λόγω της φυγόκεντρης δύναμης προσπαθεί να απομακρυνθει από το κεντρο του τροχού και λόγω ελαστικότητας του ίδιου αλλά και των πλαινών τα καταφέρνει ως ένα βαθμό.
Το αποτέλεσμα είναι ή αυξηση του χώρου (όγκου) του αεροθαλάμου ανάλογα με την ταχύτητα περιστροφής
Αρα το ελαστικό για να είναι το ίδιο 'φουσκωμένο' θέλει περισσότερο αέρα.
Αλλιώς συμπεριφέρεται σαν να είναι καπως 'ξεφουσκωτο' με ότι επιπτώσεις μπορεί να έχει αυτό! (επικίνδυνη υπερθέρμανση, όχι καλή απόκριση στο τιμόνι, μειωμένο κράτημα, κλπ) -
Ο χρήστης Costas Athan έγραψε:
Διαβάζοντας τα παρακάτω:**The other alternative - don't mess with your pressures at all
**
So - raising the pressure can extend a tyre's life because there is now less rubber contact with the road, the tyre is stiffer and therefore heats up less so lasts longer and less friction with the road gives greater MPG. Also, less sidewall flex will give a more positive feeling of steering accuracy but it can result in less ultimate grip and sudden unexpected loss of grip at the limit of adhesion.θα περίμενε κανείς να προτείνεται μείωση της πίεσης.
Θέλω να διευκρινίσω ότι αυτό που διάβασες αναφέρεται σε 'υπερφουσκωμένα' ελαστικά, κοινώς ελαστικά που έχουν 'μπαλονιάσει' με αποτέλεσμα να μην ακουμπάει ολόκληρο το πέλμα σωστα στο οδόστρωμα, παρα μόνο το κέντρο του.
Συνήθως ο περισσότερος κόσμος νομίζει ότι αυξάνοντας την πίεση στα ελαστικά (μέσα στα όρια πάντα χωρίς να είναι μπαλονιασμένα) μειώνεται το κράτημα, ενώ συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.
Θέλεις να αυξήσεις το κράτημα σε έναν άξονα; Αυξάνεις την πίεση στα ελαστικά που βρίσκονται σε αυτόν. -
Επειδή τα ράντιαλ είναι πολύ λιγότερο ευαίσθητα στο παραφούσκωμα δεν σημαίνει ότι όσο ανεβάζεις τη πίεση αυξάνεται η πρόσφυση.
Ξεκινώντας από τη μέγιστη πίεση του ελαστικού, η πρόσφυση αυξάνεται καθώς μειώνεις τη πίεση μέχρι που βλέπεις ξαφνική μείωση της πρόσφυσης εκεί που παραμορφώνεται το ελαστικό.Ο χρήστης y.v έγραψε:
Θέλεις να αυξήσεις το κράτημα σε έναν άξονα; Αυξάνεις την πίεση στα ελαστικά που βρίσκονται σε αυτόν.Αν τα λάστιχα είναι φουσκωμένα σε πίεση για κανονική οδήγηση τότε είναι πιθανό στο όριο να παραμορφώνεται το ελαστικό και με αύξηση της πίεσης να εμφανίζεται σημαντικά καλύτερη πρόσφυση.
-
Ενδιαφέρουσα εξήγηση. Είχα μείνει στο προφανές: Μεγαλύτερη πίεση, άρα μικρότερη επιφάνεια επαφής, άρα μικρότερη πρόσφυση.
Το manual δίνει την ίδια πίεση για όλες τις ταχύτητες και για 160+ την αυξάνει μονομιάς κατά 4 psi. Δε θα ήταν αδόκιμος και ο πειραματισμός με ενδιάμεσες τιμές, ε;
Όσο για το άρθρο αναφέρεται σε πίεση περί του -10% της μέγιστης επιτρεπτής του ελαστικού. Δε ξέρω αν αυτό θεωρείται υπερβολικό ή όχι.
-
Αυτά τα άρθρα αναπαράγονται εδώ και αρκετές δεκαετίες και αναφέρονται κυρίως σε συμβατικά ελαστικά και όχι σε ράντιαλ.
Τα συμβατικά ελαστικά είναι πολύ ευαίσθητα στο παραφούσκωμα γιατί μπαλονιάζει το πέλμα με μικρή αύξηση της πίεσης.
Τα ράντιαλ λόγω κατασκευής έχουν πολύ πιο στιβαρό πέλμα και δεν επηρεάζονται ΄(μπαλονιάζουν) από την αύξηση της πίεσης.Σε βροχή για παράδειγμα έχεις καλύτερο κράτημα με αυξημένη πίεση γιατί παραμορφώνεται λιγότερο το πέλμα.
Το καλύτερο είναι να ακολουθείς τις οδηγίες στο βιβλιαράκι του αυτοκινήτου.
Κανονικές πιέσεις για κανονικό φορτίο και αυξημένες πιέσεις για φουλ φορτίο ή σπορ οδήγηση. -
με αυξημένες πιέσεις υπάρχει ο κίνδυνος τα λάστιχα να μην φτάνουν σε θερμοκρασία λειτουργίας ή να αργούν ιδιαίτερα να φτάσουν σε αυτήν.
ο κύριος τρόπος να ζεσταθούν τα λάστιχα είναι με μεγάλες ταχύτητες, αυτό συμβαίνει μέσω του ταχύτατου 'ζυμώματος' της γόμας, όπως μας είπαν στα μαθήματα μοτοσυκλέτας του 0300.
Άρα με μικρές ταχύτητες (μέσα στην πόλη) και για μικρής διάρκειας διαδρομές έχει νόημα να έχουμε χαμηλότερες πιέσεις (π.χ. αντί 30 να βάζουμε 25psi).
Τα γράφω καλά; -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Αυτά τα άρθρα αναπαράγονται εδώ και αρκετές δεκαετίες και αναφέρονται κυρίως σε συμβατικά ελαστικά και όχι σε ράντιαλ.Τα συμβατικά ελαστικά είναι πολύ ευαίσθητα στο παραφούσκωμα γιατί μπαλονιάζει το πέλμα με μικρή αύξηση της πίεσης.
Τα ράντιαλ λόγω κατασκευής έχουν πολύ πιο στιβαρό πέλμα και δεν επηρεάζονται ΄(μπαλονιάζουν) από την αύξηση της πίεσης.Σε βροχή για παράδειγμα έχεις καλύτερο κράτημα με αυξημένη πίεση γιατί παραμορφώνεται λιγότερο το πέλμα.
Το καλύτερο είναι να ακολουθείς τις οδηγίες στο βιβλιαράκι του αυτοκινήτου.
Κανονικές πιέσεις για κανονικό φορτίο και αυξημένες πιέσεις για φουλ φορτίο ή σπορ οδήγηση.Τα radial τέθηκαν σε ευρεία κυκλοφορία το 1946 από τη Michelin οπότε αμφιβάλλω αν το άρθρο δεν αναφέρεται σε αυτά. Εξάλλου στην πρώτη σελίδα του κεφαλαίου για τα ελαστικά (http://www.carbibles.com/tyre_bible.html) αναφέρεται σε radial.
Τη σπορ οδήγηση πώς την ορίζεις; Γιατί το manual θέτει ως μόνο κριτήριο την ταχύτητα. Σπορ οδήγηση όμως μπορεί να γίνει και σε ένα δρόμο με πολλές και κλειστές στροφές και σχετικά μικρές ευθείες που δεν επιτρέπουν σε ένα αυτοκίνητο συνηθισμένης ιπποδύναμης να ξεπεράσει τα 100 km/h παρά μόνο λίγες φορές και για μικρό χρονικό διάστημα. Όμως σε αυτή την περίπτωση ο οδηγός μπορεί να απαιτεί τα μέγιστα από τα πλευρικά κρατήματα του αυτοκινήτου και από τη δυνατότητα πέδησης. Αντίθετα όταν κανείς πηγαίνει με 160 για μεγάλο διάστημα το πιο πιθανό είναι να βρίσκεται σε αυτοκινητόδρομο όπου ούτε οι πλευρικές επιταχύνσεις φτάνουν στα όρια ούτε μειώνεται η ταχύτητα επανειλημμένα κατά πολλά χιλιόμετρα για την είσοδο σε στροφή. Στον πρώτο τρόπο οδήγησης με τα φρεναρίσματα και τα πλευρικά g απαιτείται και εκεί η αυξημένη πίεση στα ελαστικά που προτείνει το manual ή ισχύει αυτό που γράφει ο mesastou και θα χάνεται grip λόγω μειωμένης θερμοκρασίας;
με αυξημένες πιέσεις υπάρχει ο κίνδυνος τα λάστιχα να μην φτάνουν σε θερμοκρασία λειτουργίας ή να αργούν ιδιαίτερα να φτάσουν σε αυτήν.
ο κύριος τρόπος να ζεσταθούν τα λάστιχα είναι με μεγάλες ταχύτητες, αυτό συμβαίνει μέσω του ταχύτατου 'ζυμώματος' της γόμας, όπως μας είπαν στα μαθήματα μοτοσυκλέτας του 0300.
Άρα με μικρές ταχύτητες (μέσα στην πόλη) και για μικρής διάρκειας διαδρομές έχει νόημα να έχουμε χαμηλότερες πιέσεις (π.χ. αντί 30 να βάζουμε 25psi).
Τα γράφω καλά;Σίγουρα το ιδανικό θα ήταν για κάθε διαδρομή και για κάθε θερμοκρασία περιβάλλοντος κ.λπ.να βάζουμε διαφορετική πίεση για να πάρουμε τα μέγιστα από το ελαστικό, αλλά αυτό δεν είναι προφανώς δυνατό. Άρα καταλήγουμε στην τιμή του manual... Δηλαδή ίδια πίεση και για οδήγηση σε πόλη και για εκτός πόλης. Πάντως πιστεύω πως η αύξηση της πίεσης θα δυσκολεύει το ελαστικό να έρθει στην ιδανική θερμοκρασία, οπότε αυτό είναι μια ικανοποιητική εξήγηση γιατί αιτείται υψηλότερη πίεση σε μεγάλες ταχύτητες που το ελαστικό θερμαίνεται πιο εύκολα.
-
Ο χρήστης Costas Athan έγραψε:
...Σπορ οδήγηση όμως μπορεί να γίνει και σε ένα δρόμο με πολλές και κλειστές στροφές και σχετικά μικρές ευθείες που δεν επιτρέπουν σε ένα αυτοκίνητο συνηθισμένης ιπποδύναμης να ξεπεράσει τα 100 km/h παρά μόνο λίγες φορές και για μικρό χρονικό διάστημα. Όμως σε αυτή την περίπτωση ο οδηγός μπορεί να απαιτεί τα μέγιστα από τα πλευρικά κρατήματα του αυτοκινήτου και από τη δυνατότητα πέδησης. Αντίθετα όταν κανείς πηγαίνει με 160 για μεγάλο διάστημα το πιο πιθανό είναι να βρίσκεται σε αυτοκινητόδρομο όπου ούτε οι πλευρικές επιταχύνσεις φτάνουν στα όρια ούτε μειώνεται η ταχύτητα επανειλημμένα κατά πολλά χιλιόμετρα για την είσοδο σε στροφή. Στον πρώτο τρόπο οδήγησης με τα φρεναρίσματα και τα πλευρικά g απαιτείται και εκεί η αυξημένη πίεση στα ελαστικά που προτείνει το manual ή ισχύει αυτό που γράφει ο mesastou και θα χάνεται grip λόγω μειωμένης θερμοκρασίας;Και για οδήγηση στην πίστα χρειάζονται μεγαλύτερες πιέσεις στα αυτοκίνητα από ότι έχω διαβάσει.
Ίσως και αρκετά μεγαλύτερες (σίγουρα κάποιος από εδώ μέσα ξέρει να μας πει, εγώ μόνο με μοτοσυκλέτα έχω μπει σε πίστα όπου συνιστούσαν μικρότερες πιέσεις λόγο του session που είχε 20λέπτη διάρκεια )Ένα ενδιαφέρον άρθρο που αφορά πιέσεις αλλά οδήγηση off-road είναι εδώ
http://www.off-road.gr/article497.html -
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Και για οδήγηση στην πίστα χρειάζονται μεγαλύτερες πιέσεις στα αυτοκίνητα από ότι έχω διαβάσει.
Ένα ενδιαφέρον άρθρο που αφορά πιέσεις αλλά οδήγηση off-road είναι εδώ...Τα κοινά ελαστικά στην καλή άσφαλτο της πίστας προσφέρουν αυξημένη τριβή άρα και μεγαλύτερη πρόσφυση που θα οδηγήσει σε αυξημένη παραμόρφωση που τα καταστρέφει. Για αυτό συνιστάται μεγάλη πίεση για να υποστηρίξει το σκελετό στην παραμόρφωση ώστε να μην παραζεσταθεί και διαλυθεί. Επίσης στην πίστα θέλεις ένα λιγότερο χαλαρό και πιο απόλυτο στη συμπεριφορά και ακρίβεια αυτοκίνητο => μεγάλη πίεση.
Τα αγωνιστικά λάστιχα είναι άλλο πράμα, με πολύ ισχυρότερο σκελετό που δεν παραμορφώνεται εύκολα οπότε δουλεύεται διαφορετικά. Στην F1 πάλι παίζουν άλλοι κανόνες.
Εκτός δρόμου επίσης είναι άλλο πράμα, τελείως διαφορετικό. Εκεί θέλεις να μεγαλώσεις την επιφάνεια (άμμο) ή να αγκαλιάσεις την ανωμαλία (βράχια). -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Και για οδήγηση στην πίστα χρειάζονται μεγαλύτερες πιέσεις στα αυτοκίνητα από ότι έχω διαβάσει.
Ένα ενδιαφέρον άρθρο που αφορά πιέσεις αλλά οδήγηση off-road είναι εδώ...Τα κοινά ελαστικά στην καλή άσφαλτο της πίστας προσφέρουν αυξημένη τριβή άρα και μεγαλύτερη πρόσφυση που θα οδηγήσει σε αυξημένη παραμόρφωση που τα καταστρέφει. Για αυτό συνιστάται μεγάλη πίεση για να υποστηρίξει το σκελετό στην παραμόρφωση ώστε να μην παραζεσταθεί και διαλυθεί. Επίσης στην πίστα θέλεις ένα λιγότερο χαλαρό και πιο απόλυτο στη συμπεριφορά και ακρίβεια αυτοκίνητο => μεγάλη πίεση.
Τα αγωνιστικά λάστιχα είναι άλλο πράμα, με πολύ ισχυρότερο σκελετό που δεν παραμορφώνεται εύκολα οπότε δουλεύεται διαφορετικά. Στην F1 πάλι παίζουν άλλοι κανόνες.
Εκτός δρόμου επίσης είναι άλλο πράμα, τελείως διαφορετικό. Εκεί θέλεις να μεγαλώσεις την επιφάνεια (άμμο) ή να αγκαλιάσεις την ανωμαλία (βράχια).Για οδήγηση σε δρόμο πάντα, όπως είπα το manual του Lancer προτείνει 32 PSI για ταχύτητες έως 160 kph και 36 PSI για μεγαλύτερες.
Σενάριο 1
Τα 36 PSI προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση και στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά για χάρη τις άνεσης ο κατασκευαστής προτείνει μικρότερη πίεση στις χαμηλές ταχύτητες θυσιάζοντας λίγη πρόσφυση που δεν είναι τόσο κρίσιμη όσο στις πολύ υψηλές.
Σενάριο 2
Τα 36 PSI είναι χρήσιμα μόνο στις υψηλές ταχύτητες και δεν έχουν να προσφέρουν κάτι στις μικρότερες ή ακόμη χειρότερα μειώνουν τα κρατήματα του αυτοκινήτου. Π.χ. λόγω αργοπορίας στη θέρμανση του ελαστικού στη θερμοκρασία λειτουργίας ή λόγω κάποιας άλλης αιτίας.
Ποιο σενάριο είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα;
-
Κατά την γνώμη μου ισχύει το σενάριο 1
Το μόνο μειονέκτημα που βρίσκω στις υψηλότερες πιέσεις, είναι η κάπως μειωμένη άνεση στις λακούβες.
Για το θέμα του αν αργουν να ζεσταθουν δεν έχω δει ιδιαίτερη διαφορά αλλά πάντα δεν ζορίζω το αυτοκίνητο μέχρι να ζεσταθουν τα λάδια, οπότε δεν μπορώ να προσφέρω και αξιόπιστη μαρτυρία.Το δικό μου αυτοκίνητο αγορασθεν πριν ένα χρόνο ήρθε με λάστιχα continental sportcontact3.
Το ταμπελάκι του προτεινε μόνο 35 psi εμπρός και 42 psi πίσω, χωρίς να αναφέρεται καθόλου σε διαφορετικες πιέσεις για φορτωμένο ή για υψηλότερες ταχύτητες.
Ενος γνωστου το ίδιο ακριβώς μοντελο και ίδιο πακέτο εξοπλισμου, την ίδια εποχη αγορασθέν, αλλά με την διαφορά ότι είχε αυτόματο κιβώτιο, στις ίδιες ζάντες φορούσε michelin primacy και είχε το κλασικό ταμπελάκι που γνωρίζουμε όλοι με τις διαφορετικές πιέσεις.
Παρατηρησα δε ότι οι δικές μου πιέσεις ήταν οι δικές του φουλ φορτωμένο.
Επειδή με ξένισαν τόσο υψηλες (για τις μεχρι τότε συνηθειές μου) πιέσεις, μέτρησα με ένα παχύμετρο που μετράει βάθος το βάθος του πελματος στο κεντρο και στα πλάγια, για να ελέγχω μετα από κάποιον αριθμό χιλιομέτρων αν υπάρχει ανομοιόμορφη φθορά επειδή φοβόμουν ότι θα ήταν υπερφουσκωμένα.
Ακόμα και τώρα μετα από 16000 χλμ η φθορά είναι ομοιόμορφη κέντρο με πλάι.
Τα περισσότερα χιλιόμετρα έχουν γίνει με την σύζυγο και χωρίς αποσκευές,κυρίως σε εθνικές οδούς και επαρχιακους με στροφηλίκια κινούμενος ως επί το πλείστον από ζωηρα έως γρήγορα, και με τις ταχυτητες να ποικίλουν στην εθνικη μέχρι 200, αλλά και κάποιες φορές μέχρι 230.
Δοκίμασα και τις μειωμένες πιέσεις που έδινε το ταμπελάκι του φίλου για δύο άτομα και παρατήρησα πολύ πιό ράθυμο τιμόνι και μειωμένο κράτημα στα στροφηλίκια με συχνή εμπλοκή του ESP, ενώ με τις δικές μου πιέσεις το ESP σπανίως ενεργοποιείται.
Στην άνεση είχε κάποια διαφορα κυρίως στις λακούβες, αλλά πιστεύω ότι πιό δυσκολα θα πεταξει βυζί στις λακούβες το πιό φουσκωμένο
Πάντως δεν έχω καταλάβει ακόμα γιατι υπάρχει αυτή η διαφορά στα ταμπελάκια στο ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο το οποίο και παρήχθη την ίδια εποχή. -
Ρίξε μια ματιά και στο manual. Ίσως εκεί να αναφέρει και τις 2, αφού συνήθως το manual περιέχει πληροφορίες για πολλές εκδόσεις του ίδιου μοντέλου. Τα δύο αυτοκίνητα φοράνε διαφορετική μάρκα ελαστικών. Φοράνε ίδιες διαστάσεις όμως;
-
Στο μάνουαλ αναφέρει πιέσεις μόνο για την ρεζέρβα.
Για τα κανονικά ελαστικά αναφέρει να βάζω ότι λέει το κολλημένο ταμπελάκι στο πορτάκι της βενζίνης .Ναί οι ζάντες όπως και οι διαστάσεις των ελαστικών 225/45/17 και στα δύο αυτοκίνητα είναι οι ίδιες!
Το ίδιο και το πακέτο εξοπλισμού. Η μόνη διαφορά είναι ότι το δικό μου έχει χειροκίνητο κιβώτιο ενώ το άλλο είναι αυτόματο.(και το δικό μου είναι λευκό, ενώ του γνωστού ανθρακί μεταλλικό )
Τα ελαστικά βέβαια, είναι διαφορετικής 'νοοτροπίας' πράγμα που συνήθως συμβαίνει σε διαφορετικά πακέτα εξοπλισμού.
Παρ όλα αυτά το περίεργο είναι ότι στο δικό μου δεν δίνει διαφορετικές πιέσεις ανάλογα μέ το φορτίο.Εν πάσει περιπτώσει είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος με την συμπεριφορά του αυτοκινήτου μου με τις πιέσεις που μου δίνει, απλώς μου έχει κάνει εντύπωση σαν γεγονός.
-
@ y.v Το warm tires στο κάτω μέρος της ετικέτας στο οποίο λέει +4 psi γιατί το έχει; Για να μπορεί κανείς να βάζει αέρα με ζεστά ελαστικά;
Επίσης ξέρει κανείς κάποιο ελληνικό eshop με μανόμετρα; Googlάροντας δε βρήκα τίποτα...
Απ' όσο έψαξα πολύ καλά μανόμετρα είναι τα Intercomp και τα Longacre. Υπάρχει κάποιο μαγαζί που να τα φέρνει Ελλάδα;
-
Ο χρήστης Costas Athan έγραψε:
@ y.v Το warm tires στο κάτω μέρος της ετικέτας στο οποίο λέει +4 psi γιατί το έχει; Για να μπορεί κανείς να βάζει αέρα με ζεστά ελαστικά;Το έχει γιατί αν για κάποιο λόγο χρειαστεις αέρα και είσαι πχ στην εθνική με πλήρως ζεστά λάστιχα, να ξέρεις πόσο πρέπει να βάλεις για να είναι το σωστό! (φαντάζομαι την φάτσα τους αν τους ζητούσα να μου βάλουν πίσω 46 psi, εδώ με το 42 και πρέπει να τους προσέχω γιατί τους φαίνεται υπερβολικό και κρυφά προσπαθούν να μου βάλουν λιγότερο )
-
Γιατί θέλει περισσότερη πίεση πίσω; Το αντίθετο δε συμβαίνει συνήθως; Περισσότερη πίεση στα μπροστινά ελαστικά ή ίδια σε όλα. (Φαντάζομαι λόγω του βάρους που προσθέτει ο κινητήρας στο μπροστινό μέρος).
-
Ο χρήστης Costas Athan έγραψε:
Γιατί θέλει περισσότερη πίεση πίσω; Το αντίθετο δε συμβαίνει συνήθως; Περισσότερη πίεση στα μπροστινά ελαστικά ή ίδια σε όλα. (Φαντάζομαι λόγω του βάρους που προσθέτει ο κινητήρας στο μπροστινό μέρος).Αναλογα τι λεει ο κατασκευαστης.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Γιατί θέλει περισσότερη πίεση πίσω; Το αντίθετο δε συμβαίνει συνήθως; Περισσότερη πίεση στα μπροστινά ελαστικά ή ίδια σε όλα. (Φαντάζομαι λόγω του βάρους που προσθέτει ο κινητήρας στο μπροστινό μέρος).
Αναλογα τι λεει ο κατασκευαστης.
Σίγουρα! Δεν αμφισβητώ τον κατασκευαστή. Το γιατί δεν καταλαβαίνω.
-
Ειναι πισωκίνητο!
-
Στα προσθιοκίνητα που η κατανομή του βάρους μπρος/πίσω είναι 63:37 το εμπρός θέλει πιο πολύ.Στα πισωκίνητα που ξεκινάνε με περίπου 50:50 είναι σύνηθες να έχει πιο πολύ το πίσω που θα δεχτεί περισσότερο φορτίο όταν το αυτοκίνητο φορτωθεί.
Ακόμα και άλλο μοντέλο ελαστικού να είχατε και πάλι μου φαίνεται περίεργο να μην αναφέρει πίεση για φορτωμένο αφόρτωτο. Μήπως είναι προσωρινό ταμπελάκι για την μεταφορά με νταλίκες κλπ και ξεχάσανε να βάλουν το τελικό ή μήπως από κάτω από αυτό κρύβεται το τελικό;; Πάντως κι εγώ μετά από κουβάλημα λόγω μετακόμισης που του έβαλα τις μεγάλες πιέσεις δεν τις έχω μειώσει γιατί έχω παρατηρήσει καλύτερη πρόσφυση με λίγο χειρότερη άνεση (τιμόνι καλό είχε και πριν).Θεωρώ πιο πιθανή την περίπτωση 1.
Πίεση αέρα στα ελαστικά