-
κάποιοι από εμάς αναγκαζόμαστε να παρκάρουμε σε καθημερινή βάση τα αυτοκίνητα μας σε όχι εντελώς επίπεδα μέρη, με αποτέλεσμα η μία ρόδα να είναι είται στον αέρα είται το αμορτισέρ να σε μεγάλη έκταση.Οι γνώμες διίστανται για κάποιους. Η φίλη μου, όταν της είπα ότι έχει κρεμάσει η πόρτα στο μίκρα της μου είπε πως φταίει ο χώρος που το παρκάρει. Έτσι της ειχε πει ο πατέρας της
Στη γειτονιά, δυο φίλοι έχουν ένα σάξο vts και ραλύ (όχι μαζί, ο καθένας το δικό του ). Όποτε ανεβοκατεβαίνουν το πεζοδρόμιο, έχουμε τροχό στον αέρα, που βέβαια, δεν επηρρεάζει την οδική συμπεριφορά κατά τη γνώμη μου για να απαντήσω και στο θέμα του κυαν . Ο ένας από τους δύο έχει φρικάρει μη πάρει σασί, και δεν τολμάει να ανέβει πεζοδρόμιο! Ο άλλος, παρκάρει και με τις 3 ρόδες πάνω στο πεζοδρόμιο και το ραλύ φαίνεται να κάνει τραμπάλα όλο το βράδυ
Λογικά, δεν νομίζω πως υπάρχει πρόβλημα, ενώ σίγουρα δεν νομίζω πως μπορεί να πάρει σασί ένα εκατοστό, ώστε να κρεμάσει η πόρτα, ίσως όμως πολύ πιο λίγο; τί λέτε; -
κάποιοι από εμάς αναγκαζόμαστε να παρκάρουμε σε καθημερινή βάση τα αυτοκίνητα μας σε όχι εντελώς επίπεδα μέρη, με αποτέλεσμα η μία ρόδα να είναι είται στον αέρα είται το αμορτισέρ να σε μεγάλη έκταση.Οι γνώμες διίστανται για κάποιους. Η φίλη μου, όταν της είπα ότι έχει κρεμάσει η πόρτα στο μίκρα της μου είπε πως φταίει ο χώρος που το παρκάρει. Έτσι της ειχε πει ο πατέρας της
Στη γειτονιά, δυο φίλοι έχουν ένα σάξο vts και ραλύ (όχι μαζί, ο καθένας το δικό του ). Όποτε ανεβοκατεβαίνουν το πεζοδρόμιο, έχουμε τροχό στον αέρα, που βέβαια, δεν επηρρεάζει την οδική συμπεριφορά κατά τη γνώμη μου για να απαντήσω και στο θέμα του κυαν . Ο ένας από τους δύο έχει φρικάρει μη πάρει σασί, και δεν τολμάει να ανέβει πεζοδρόμιο! Ο άλλος, παρκάρει και με τις 3 ρόδες πάνω στο πεζοδρόμιο και το ραλύ φαίνεται να κάνει τραμπάλα όλο το βράδυ
Λογικά, δεν νομίζω πως υπάρχει πρόβλημα, ενώ σίγουρα δεν νομίζω πως μπορεί να πάρει σασί ένα εκατοστό, ώστε να κρεμάσει η πόρτα, ίσως όμως πολύ πιο λίγο; τί λέτε; -
κάποιοι από εμάς αναγκαζόμαστε να παρκάρουμε σε καθημερινή βάση τα αυτοκίνητα μας σε όχι εντελώς επίπεδα μέρη, με αποτέλεσμα η μία ρόδα να είναι είται στον αέρα είται το αμορτισέρ να σε μεγάλη έκταση.Οι γνώμες διίστανται για κάποιους. Η φίλη μου, όταν της είπα ότι έχει κρεμάσει η πόρτα στο μίκρα της μου είπε πως φταίει ο χώρος που το παρκάρει. Έτσι της ειχε πει ο πατέρας της
Στη γειτονιά, δυο φίλοι έχουν ένα σάξο vts και ραλύ (όχι μαζί, ο καθένας το δικό του ). Όποτε ανεβοκατεβαίνουν το πεζοδρόμιο, έχουμε τροχό στον αέρα, που βέβαια, δεν επηρρεάζει την οδική συμπεριφορά κατά τη γνώμη μου για να απαντήσω και στο θέμα του κυαν . Ο ένας από τους δύο έχει φρικάρει μη πάρει σασί, και δεν τολμάει να ανέβει πεζοδρόμιο! Ο άλλος, παρκάρει και με τις 3 ρόδες πάνω στο πεζοδρόμιο και το ραλύ φαίνεται να κάνει τραμπάλα όλο το βράδυ
Λογικά, δεν νομίζω πως υπάρχει πρόβλημα, ενώ σίγουρα δεν νομίζω πως μπορεί να πάρει σασί ένα εκατοστό, ώστε να κρεμάσει η πόρτα, ίσως όμως πολύ πιο λίγο; τί λέτε; -
Πως μπορεί ένα αυτοκίνητο να πηγαίνει με τα τρία και να μην επηρεάζεται η οδική συμπεριφορά του;Αν κανεις κανα λάθος εκείνη την ώρα πιο πιθανόν ειναι να ντελαπάρεις παρά να ξανακάτσει η τέταρτη ρόδα.
-
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Πως μπορεί ένα αυτοκίνητο να πηγαίνει με τα τρία και να μην επηρεάζεται η οδική συμπεριφορά του;Αν κανεις κανα λάθος εκείνη την ώρα πιο πιθανόν ειναι να ντελαπάρεις παρά να ξανακάτσει η τέταρτη ρόδα.Λάθος στο παρκάρισμα;
Απευθυνθείτε στο θέμα του kyan παρακαλώ -
Αν το αμάξι είναι βαρύ σε σχέση με την ακαμψία του γιατί να μην στραβώνει; (Δεν νομίζω όμως και να κατασκευάζονται πλέον τέτοια αυτοκίνητα...)
Από την άλλη αν η ακαμψία του αυτοκινήτου είναι μεγάλη σε σχέση με το βάρος του, αντίστοιχα δεν θα πάθει τίποτα.
Προσωπικά είμαι της άποψης πως αν ανέβεις ένα μέτριο πεζοδρόμιο απαλά δεν θα πάθει τίποτα το πλαίσιο. Αν όμως μια ζωή το παρκάρεις στραβά, πιστεύω πως όλο και κάτι θα πάθει... Ορατό, ή μη αντιληπτό, αλλά κάπου θα πασχει στο τέλος...
-
Σχεδόν τα περισσότερα σασσί δεν είναι αρκετά άκαμπτα για να μην στρεβλώνονται σε τέτοιες συνθήκες. Όντως στρεβλώνονται αλλα δεν μένουν 'στραβά'. Όταν κατέβεις επανέρχονται. Το φαινόμενο που περιέγραψες πάντως είναι από αυτά που φορτίζουν το σασσί όσο σχεδόν κανένα άλλο.
Ίδιο φαινόμενο με την μια ρόδα πάνω στο πεζοδρόμιο μπορείτε να δείτε και αν μπαίνετε σε αρκετά κατηφορικόπ γκαράζ και αναγκαστικά στρίβετε πριν πατήσουνκαι οι δύο μπροστινές ρόδες στο επίπεδο έδαφος. Μου έχει τύχει να αναγκαστώ να σταματήσω με την μια μόνο ρόδα σε επ'ιπεδο καιτις άλλες 3 στην ράμπα΄... βγήκα και όταν ξαναμπήκα δεν έκλεινε η πόρτα!!!
Χρίστος
-
Με τον ίδιο τρόπο που παρουσιάζει βέλος κάμψης ένα λεπτό φύλλο χαρτιού όταν τοποθετήθει επάνω σε μία ανωμαλία, έτσι και μακροσκοπικά όταν επιβληθεί μη ομοιόμορφα κατανεμημένο φορτίο στο αμαξωμα ενός αυτοκινήτου (το ίδιο του το βάρος αναλυμενο πλεον σε συνιστώσες στο χώρο) μπορεί μακροχρόνια να στρεβώσει το σασί ενός αυτοκινήτου.
-
Καταρχήν γεία σας!
Είμαι νέος στο forum...Σε ό,τι αφορά το πλαίσιο έχω να πω τα εξής : Κανένα πλαίσιο (και γενικότερα φορέας) δεν είναι άκαμπτο. Μια απειροελάχιστη φόρτιση επιφέρει και μια απειροελάχιστη συνολική παραμόρφωση. Μια μεγάλη φόρτιση επιφέρει και μια αντίστοιχα μεγάλη παραμόρφωση. Το πόσο μεγάλη θα είναι αυτή η παραμόρφωση βέβαια, εξαρτάται από την ακαμψία του πλαισίου. Όμως θα υπάρχει σε κάθε περίπτωση (είτε έχουμε στιβαρό πλαίσιο, είτε μπακατέλα)!
Οι παραμορφώσεις όμως που υφίσταται ένα πλαίσιο είναι ελαστικές. Δηλαδή εξαλείφονται με την άρση της παραμόρφωσης. Έκτός και αν 'πάρει το σασί'
Η ελαστικότητα ενός φορέα είναι πολλές φορές επιθυμητή. Απλά πρέπει να είναι ελεγχόμενη κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, αφού η μεγάλη ελαστικότητα θα οδηγήσει σε κακή και απότομη συμπεριφορά (λόγω του ότι τότε η γεωμετρία των τροχών μεταβάλλεται κατ' απρόβλεπτο τρόπο).
Η ακαμψία σχετίζεται και με την παθητική ασφάλεια του αυτοκινήτου.Το ανέβασμα στο πεζοδρόμιιο προκαλεί μόνο ελαστικές παραμορφώσεις, στο πλαίσιο, εφόσον δεν το ανεβάζετε απότομα (στατική καταπόνηση). Αν το ανεβάσετε απότομα, τότε η καταπόνηση καθίσταται κρουστική με κίνδυνο να πάρει το σασί (θαρρείς εμένα περιμένατε για να το μάθετε! ).
Τώρα δεν ξέρω τι θα γίνει αν για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα το πλαίσιο υπόκειται σε αυτήν την παραμόρφωση (το ανέβασμα στο πεζοδρόμιο). Νομίζω όμως ότι δεν θα γίνει τίποτα! Δηλαδή αν το αφήσετε πάνω στο πεζοδρόμιο για 2 χρόνια και μετά το ξεπαρκάρετε δεν νομίζω να συμβεί κάτι!Επίσης η ακαμψία του πλαισίου σχετίζεται και με τους τριγμούς των πλαστικών. Όταν ένα αυτοκίνητο περνά από μια ανωμαλία, η ανάρτηση μεταφέρει στο πλαίσιο σχεδόν κρουστικές καταπονήσεις (πολύ μικρότρης έντασης βέβαια από τις αντίστοιχες του πεζοδρομίου!). Αυτές μεταδίδονται στο σώμα του πλαισίου μέσω παραμορφωτικών κυμάτων (για παράδειγμα φανταστείτε το διαπασόν ή μια μεβράνη ενός τυμπάνου). Το πόσο γρήγορα θα αποσβεστούν αυτά εξατράται από την ακαμψία, καθώς και από άλλους παράγοντες (π.χ. το υλικό). Ταλαντώσεις στο πλαίσιο προκαλεί και ο κινητήρας.
Το τι συχνότητα και ένταση θα έχουν όμως αυτά τα κύματα εξαρτάται από την ανάρτηση, την ανωμαλία και την ταχύτητα του αυτοκινήτου.Τώρα αν τα πλαστικά δεν είναι καλά στερεωμένα πάνω στο σασί, θα ακολουθούν όλες τις ταλαντώσεις του πλαισίου. Ειδικά δε αν κάποιο πλαστικό συντονιστεί με την ταλάντωση αυτή, τότε θα αρχίσει να τρίζει πάρα πολυ (βλ. τζάμια σε λεωφορεία όταν αυτά δουλεύουν στο ρελαντί).
Συνεπώς η μόνη λύση (αφού από τις ταλαντώσεις και τις παραμορφώσεις δεν γλυτώνουμε με τίποτα) είναι να δέσουμε σωστά τα πλαστικά πάνω στο σασί.Για παράδειγμα στο δικό μου (πολυαγαπημένο!) αυτοκίνητο, ενώ έχει ένα αρκετά καλό πλαίσιο (έχει περάσει όλα τα 'test' ακαμψίας με επιτυχία), η συναρμολόγηση των πλαστικών του είναι σκ@τ@!!!
Έτσι χρησιμοποίησα αυτοκόλλητο λαστιχάκι (περίπου 2m) για να το παρεμβάλω σε όλες τις προβληματικές συναρμογές πλαστικού - πλασίου και πλαστικού - πλαστικού. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό, αφού ενώ στην αρχή τρίζαν τα ΠΑΝΤΑ, τώρα τρίζουν πολύ λίγα πράγματα (και όχι για πολύ ακόμα!). -
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Για παράδειγμα στο δικό μου (πολυαγαπημένο!) αυτοκίνητο, ενώ έχει ένα αρκετά καλό πλαίσιο (έχει περάσει όλα τα 'test' ακαμψίας με επιτυχία), η συναρμολόγηση των πλαστικών του είναι σκ@τ@!!!
Έτσι χρησιμοποίησα **αυτοκόλλητο λαστιχάκι **(περίπου 2m) για να το παρεμβάλω σε όλες τις προβληματικές συναρμογές πλαστικού - πλασίου και πλαστικού - πλαστικού. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό, αφού ενώ στην αρχή τρίζαν τα ΠΑΝΤΑ, τώρα τρίζουν πολύ λίγα πράγματα (και όχι για πολύ ακόμα!).Καλησπέρα και καλώς ήρθες. Θα μας δώσεις περισσότερες πληροφορίες? Μάρκα, τιμή, προμηθευτή? Είναι για οικιακή χρήση από super market ή πιο εξειδικευμένο?
-
Ο χρήστης n_olympios έγραψε:
Καλησπέρα και καλώς ήρθες. Θα μας δώσεις περισσότερες πληροφορίες? Μάρκα, τιμή, προμηθευτή? Είναι για οικιακή χρήση από super market ή πιο εξειδικευμένο?Καλώς σας βρήκα...
Το λαστιχάκι αυτό πωλείται σε καταστήματα με χρώματα, σιδηρικά, εργαλεία, υλικά οικοδομών κ.α.
Αγοράζεται με το μέτρο και είναι αρκετά φθηνό. Συνήθως κυκλοφορεί σε τρία χρώματα, το καφέ, το μαύρο και το άσπρο. Η κύρια χρήση του είναι εξασφαλίζει στεγανότητα σε κουφώματα. Είναι διπλό, αλλά χωρίζεται εύκολα σε δύο μονά. -
Κατάλαβα ποιο λες... Θα πάω αύριο κιόλας να προμηθευτώ μερικά μέτρα... Δεν έχω (ακόμη) προβλήματα τριγμών, αλλά better safe than sorry.
Στραβώνει το σασί στο παρκάρισμα;