-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
Mα είσαι σίγουρος?
Αν είσαι μπροστά στο service, είσαι.
Δε με πιάνιεις-δε με πιάνιεις.
-
-
Ο χρήστης taurus έγραψε:
Mα είσαι σίγουρος?
Αν είσαι μπροστά στο service, είσαι.
Δε με πιάνιεις-δε με πιάνιεις.
η αλήθεια είναι ότι δεν το έπιασα...
-
Ο χρήστης ___ έγραψε:
Υγρά φρενών DOT 4 ποια μάρκα προτείνετε να βάλω; Της Motul ειναι καλά;
Ate Super Blue Racing, Φτηνο, καλο, εγγυημενο.
Δεν ειναι διαθέσιμα σε 4-5 μαγαζια που ρωτησα. Οποτε θα παω για αυτα της Ferodo. Θενκς.
-
Όλα είναι καλά, εάν είναι καλή η μάρκα του.
Α. -
Η ATE βγαζει δισκους μονο για γερμανικα αυτοκινητα ή οχι;
-
Όχι
-
Παμε αρα στο εξης: Φρενας στον οποιο πηγε ο πατερας μου και του ειπε για το τρεμουλο που εχει στο φρεναρισμα το C4 Vts, μας ειπε οτι το εχει ξαναδει στα 2λιτρα και τα 1.6Τ C4, οπως και σε αντιστοιχα Peugeot. 'Κατηγορει' τους δισκους της Peugeot/Citroen (οπως το εκαναν και οι ανθρωποι της Citroen σε μεγαλη Αθηναϊκη αντιπροσωπεια). Προτεινε να δοκιμασουμε δισκους της ΑΤΕ, την οποια θεωρει ως την καλυτερη εταιρια και με την μεγαλυτερη παραγωγη. Να το δοκιμασουμε;
-
Δεν ξερω ποιας εταιριας ειναι οι δισκοι στο C4, μας ειπαν οτι στο διλιτρο και στο 1.6Τ δεν ειναι παντως της ΑΤΕ.
Οι εργοστασιακοι ειχαν αλλαχθει στην εγγυηση γιατι ειχαμε το θεμα απο την αρχη. Για λιγο καιρο ειχε σταματησει το τρεμουλο και μετα απο 3-4Κ χλμ αρχισε παλι. Τωρα ειμαστε στα 26-27Κ (δεν θυμαμαι ακριβως). Δεν ειναι οτι εχουν φαγωθει ή οτιδηποτε.Για τωρα τους περασε ο φρενας απο τορνο και ο πατερας μου ειπε οτι δεν εχει πλεον τρεμουλο. Ο φρενας του ειπε οτι ανετα κανει 15Κ+ χλμ ετσι οπως ειναι τωρα οι δισκοι, ο πατερας μου του ειπε οτι θα τα ξαναπουν μεσα στην επομενη βδομαδα
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Μου εμφανίζεται τελευταίως πολύ σπάνια μεν, το πολύ σοβαρό κάτωθεν θέμα δε. Το πεντάλ γίνεται ξαφνικά 'ξύλινο', η διαδρομή του μειώνεται και το βάρος του μεγαλώνει σαν να χάνει την υποβοήθηση. Φυσικά το αυτοκίνητο δεν φρενάρει σωστά και το νιώθεις να 'χάνει μέτρα'. Με μεγαλύτερη πίεση καταφέρνεις να σταματήσεις αλλά όχι εκεί που αρχικώς υπολόγιζες και ενώ μερικές φορές έχει εμπλακεί και το ABS χωρίς να το απαιτεί η βιαιότητα του φρεναρίσματος υπό κανονικές συνθήκες. Με το ζόρι σταμάτησα σήμερα σε ένα φανάρι. Συχνότητα εμφάνισης: 1 φορά τον μήνα περίπου και αν. Συμβαίνει δε και με εντελώς κρύα φρένα αλλά και μετά από διαδρομή (πάντοτε περιαστική οπότε με χρονικά διαστήματα ανάμεσα στην χρήση των φρένων).Τι υποψιάζεστε; Αέρας στο κύκλωμα; Κολλημένες δαγκάνες; Μαρκούτσια;
Μονάδα ABS;
-
Ο χρήστης Billopoulos έγραψε:
Δεν ξερω ποιας εταιριας ειναι οι δισκοι στο C4, μας ειπαν οτι στο διλιτρο και στο 1.6Τ δεν ειναι παντως της ΑΤΕ.
Οι εργοστασιακοι ειχαν αλλαχθει στην εγγυηση γιατι ειχαμε το θεμα απο την αρχη. Για λιγο καιρο ειχε σταματησει το τρεμουλο και μετα απο 3-4Κ χλμ αρχισε παλι. Τωρα ειμαστε στα 26-27Κ (δεν θυμαμαι ακριβως). Δεν ειναι οτι εχουν φαγωθει ή οτιδηποτε.Για τωρα τους περασε ο φρενας απο τορνο και ο πατερας μου ειπε οτι δεν εχει πλεον τρεμουλο. Ο φρενας του ειπε οτι ανετα κανει 15Κ+ χλμ ετσι οπως ειναι τωρα οι δισκοι, ο πατερας μου του ειπε οτι θα τα ξαναπουν μεσα στην επομενη βδομαδα
Δίκιο έχει ο πατέρας σου.
-
Καμπάνες και δίσκοι όχι της εκκλησίας, και σωλήνες όχι του υδραυλικού.
Τα φρένα όταν ζεσταίνονται υπερβολικά, και υπάρχουν πολλές περιπτώσεις για να ζεσταθούν πολύ τα φρένα, η θερμοκρασία από τους δίσκους και τα τακάκια μεταφέρεται μέσω των εμβόλων των δαγκανών στα υγρά, όταν τα υγρά κρυώσουν στα σημεία που έρχονται σε επαφή με τα μεταλλικά μέρη του κυκλώματος των φρένων ( το μεταλλικό τμήμα των σωληνώσεων, τις κρύες δαγκάνες, την αντλία του φρένου ) δημιουργείται δρόσος, δηλαδή στα υγρά υπάρχει πλέον υγρασία, η υγρασία ξέρουμε ότι κατεβάζει το σημείο βρασμού των υγρών και όταν τα υγρά των φρένων ανεβάσουν πάλι θερμοκρασία, η υγρασία που ήδη έχει δημιουργηθεί δημιουργεί υδρατμούς.
Οι υδρατμοί αυτοί δημιουργούν ελαστικότητα στο πεντάλ αφού δεν βρίσκονται μόνο τα υγρά των φρένων στο κύκλωμα τα οποία είναι ασυμπίεστα, αλλά υπάρχει και αέρας από την εξάτμιση των υδρατμών, έτσι σε δυνατό φρενάρισμα το πεντάλ πάει στο πάτωμα και τα φρένα δεν έχουν τη δύναμη να σταματήσουν το αυτοκίνητα αφού στις δαγκάνες δεν εφαρμόζεται η απαιτούμενη δύναμη.
Αν τώρα έχουμε φαγωμένα τακάκια, τα υγρά ζεσταίνονται περισσότερο από την μεταφορά της θερμοκρασίας των δίσκων γιατί η πάστα είναι ελάχιστη και δεν απομονώνει επαρκώς τη θερμοκρασία η οποία μεταφέρεται από τους δίσκους στα έμβολα της κάθε δαγκάνας μέσω της μεταλλικής πλάτης των τακακιών.
Τα υγρά 5.1 όπως έχω αναφέρει διεξοδικά αρκετές φορές, είναι απόλυτα συμβατά με τα DOT4.0 και έχουν υψηλότερο σημείο βρασμού, αντέχουν και στο χρόνο περισσότερο, μόνο τα 5.1, είναι πιο λεπτόρρευστα και ειδικά φτιαγμένα για τις μικροβαλβίδες του ABS ( όχι τα 5.0 τα οποία είναι ασύμβατα με τα υπάρχοντα υγρά στα αυτοκίνητα μας και χρησιμοποιούνται στους αγώνες όπου υπάρχουν άλλες απαιτήσεις από τα φρένα ). Τα σωληνάκια υψηλής δεν έχουν καμία σχέση με τα DOT των υγρών.
Όταν οδηγούμε γρήγορα, σε κατάβαση από βουνό ή μέσα στην πίστα και έχουμε τα απλά μαμά τακάκια να περιμένουμε ότι θα πάθουμε fade στα φρένα μας.
Δηλαδή μέχρι να κρυώσουν πάλι τα φρένα, θα είμαστε χωρίς φρένα. Τα τακάκια διαβαθμίζονται ανάλογα με την πάστα τους σε θερμοκρασίες, τα κοινά τακάκια αντέχουν από 250 μέχρι 350oc, τα κάπως καλύτερα μέχρι 450-550, τα καλά από 550-700 και τα αγωνιστικά από 800>.Μέχρι τώρα αναφερόμουνα στο Fade που παθαίνουν τα φρένα από τα υγρά, το fade των δίσκων είναι κάτι άλλο, είναι ένα φαινόμενο που προέρχεται από την υψηλή θερμοκρασία των δίσκων, αν στους δίσκους έχουμε θερμοκρασίες μεγαλύτερες από την αντοχή των τακακιών τότε αρχίζει η αποσύνθεση της πάστας των και η εξάχνωση της συνδετικής κόλλας που συγκρατεί τα υλικά που αποτελούν την πάστα του τακακιού, οι ατμοί αυτοί εγκλωβίζονται ανάμεσα στο τακάκι και στο δίσκο και δεν επιτρέπουν να έρθουν τα τακάκια σε επαφή με τον δίσκο, έτσι το πεντάλ αποκτά μια ελαστικότητα και όση δύναμη και να βάλουμε στο πεντάλ τα φρένα δεν λειτουργούν αφού δεν υπάρχει τριβή μεταξύ του τακακιού και του δίσκου γιατί ανάμεσα τους υπάρχει ένα μαξιλάρι ατμών.
Η λύση εδώ είναι οι χαρακτοί ή τρυπητοί δίσκοι που επιτρέπουν τη διαφυγή των ατμών από τα υλικά των τακακιών, έτσι υπάρχει συνεχής επαφή δίσκου / τακακιού και έχουμε φρένα. Το χάραγμα ή οι τρύπες στους δίσκους δεν παίζει κανένα ρόλο στη θερμοκρασία τους, απεναντίας από τις τρύπες ξεκινάει το ράγισμα των δίσκων, ειδικά αν αυτές έχουν γίνει μετέπειτα και οι δίσκοι δεν έχουν υποστεί θερμικοί επεξεργασία που αφαιρεί τις τάσεις από το τρύπημα τους.
Όμως, αν το τακάκι είναι χαμηλής θερμοκρασίας πάλι βράζει, και μπορεί ο τρυπητός ή ο χαρακτός δίσκος να του επιτρέπει να φρενάρει αφού τα αέρια διαφεύγουν, αλλά η θερμοκρασία συνεχίζει να ανεβαίνει και βράζει τα υγρά των φρένων, οπότε πάλι δεν έχουμε φρένα, από άλλη αιτία αυτή τη φορά, από το fade των υγρών ( δες την παραπάνω αναφορά ) που δημιουργείται από την παρουσία υγρασίας στο υδραυλικό κύκλωμα των φρένων.
Όταν βράσουμε τα υγρά μας μία φορά, τότε πρέπει άμεσα να τα αλλάξουμε γιατί λόγω της συσσωρευμένης υγρασίας θα βράζουν αμέσως μόλις ζεσταθούν αρκετά.
Οι δίσκοι τώρα, αν ζεσταθούν υπερβολικά και κρυώσουν απότομα ( δεν χρειάζεται να βραχούν όπως νομίζουν πολλοί ) αρκεί από τους 500-700 βαθμούς να κρυώσουν 100 βαθμούς απότομα απλά και μόνο αφήνοντας το φρένο ώστε ο αέρας να κάνει την δουλειά του, δηλαδή να ψύξει τους δίσκους, αν αυτό συμβεί 2-3 φορές τότε οι δίσκοι στραβώνουν, όσο μεγαλύτεροι είναι τόσο ευκολότερα στραβώνουν, όσο παχύτεροι είναι τόσο δυσκολότερα στραβώνουν αφού έχουν μεγαλύτερη θερμοχωρητικότητα.
Παράδειγμα ακραίο μεν αλλά ενδεικτικό.
Οι δίσκοι του Renault 21 turbo έχουν διάσταση 285Χ21mm
Οι δίσκοι του Nissan Skyline έχουν διάσταση 280Χ30, του R21 σε 4-5 δυνατά φρεναρίσματα έχουν στραβώσει και ραγίσει, του Skyline δεν παθαίνουν τίποτα.Το κλειδί εδώ είναι η θερμοκρασία Δέλτα, δηλαδή το περιθώριο της θερμοκρασίας που έχουν τα υλικά όταν θερμαίνονται και ψύχονται χωρίς να μεταβάλλονται οι ιδιότητες τους, εδώ στους δίσκους και στα πλατό υλικό είναι το φαιό μαντέμι.
Αν ένα υλικό, οι μαντεμένιοι μας δίσκοι εν προκειμένω, λειτουργήσουν έξω από θερμοκρασιακά όρια της αντοχής τους, έχουμε παραμορφώσεις και ραγίσματα, η θερμοκρασία Δέλτα ποικίλει ανάλογα με τις διαστάσεις τους, το πάχος τους και το θερμοκρασιακό τους φορτίο.
Το πρόβλημα του στραβώματος και του ραγίσματος των δίσκων, καθώς και της υπερθέρμανσης των υγρών των φρένων έρχεται να λύσουν οι αλουμινένιες καμπάνες αφού επιτρέπουν την διαστολή των θερμών δίσκων προς όλες τις κατευθύνσεις ισόποσα, και δεν επιτρέπουν το στράβωμα των δίσκων λόγω ακριβώς της έλλειψης του μαντεμένιου κέντρου.
Το οποίο μαντεμένιο κέντρο όντας άκαμπτο, δεν επιτρέπει στην εξωτερική πλευρά του δίσκου που έχει διασταλεί περισσότερο από ότι στο κέντρο του από την υπερβάλλουσα θερμοκρασία, να επανέλθει στις αρχικές του διαστάσεις, σε αντίθεση με την αλουμινένια καμπάνα που επιτρέπει στον δίσκο να επανέλθει τελείως στις διαστάσεις του αφού η σύνδεση της καμπάνας με τον δίσκο έχει ελαστικότητες λόγω της σύνδεσης, αλλά και του λόγω του διαφορετικού βαθμού διαστολής / συστολής που έχει το αλουμίνιο σε σχέση με το μαντέμι, με αποτέλεσμα να μη στραβώνει ο δίσκος, και αφού δεν στραβώνει δεν ραγίζει γιατί δεν συσσωρεύει τάσεις.
Ταυτόχρονα η αλουμινένια καμπάνα διατηρεί τον δίσκο σε χαμηλότερη θερμοκρασία λειτουργίας λειτουργώντας σαν θερμοασπίδα αφού αποβάλλει ταχύτερα τη θερμοκρασία, άρα ο δίσκος αναπτύσσει χαμηλότερες θερμοκρασίες λειτουργίας και έτσι η χαμηλότερη θερμοκρασία του δίσκου που θα περάσει στα έμβολα της δαγκάνας δεν θα βράσει τα υγρά.
Επίσης διατηρεί σε χαμηλότερη θερμοκρασία και τα ρουλεμάν των άκρων μην υπερθερμαίνοντας το γράσο τους ώστε αυτό να διατηρήσει υψηλότερο ιξώδες και έτσι να μη διαφύγει μια ποσότητα του έξω από το ρουλεμάν, επίσης διατηρώντας πιο σφιχτό το γράσο λόγω της χαμηλότερης θερμοκρασίας του υπάρχει καλύτερη προστασία από τα υψηλά φορτία που δέχεται το ρουλεμάν στις απαιτητικές στροφές του αυτοκινήτου σε μια γρήγορη διαδρομή, σε ένα αγώνα ή σε κάποιο Track-Day.
Όλα αυτά τα χαριτωμένα συμβαίνουν όταν ζητάμε από το αυτοκίνητο μας να υπερβεί τη συνήθη του χρήση, για την απλή καθημερινή του χρήση, ένα σετ τακάκια λίγο καλύτερα από τα μαμά, ένα σετ σωληνάκια υψηλής και φρέσκα υγρά DOT 5.1 ή πολύ καλής ποιότητας DOT 4.0 είναι υπεραρκετά σε όλες τις περιπτώσεις, αρκεί να μη χρειαστεί φρενάρισμα πανικού στην Εθνική οδό με πάνω από 160 χλμ. γιατί το πιθανότερο είναι να μείνουμε από φρένα, ειδικά αν έχουμε πολύ φαγωμένα τακάκια.
Τα σωληνάκια υψηλής πίεσης τα βάζουμε γιατί τα ελαστικά σωληνάκια ξεχειλώνουν με τον ζέσταμα των υγρών των φρένων και διαστέλλονται αφαιρώντας δύναμη από το φρενάρισμα και αίσθηση του πεντάλ από τον οδηγό.
Nα μην ξεχνάμε ότι τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν βαρύνει πολύ σε σχέση με τα αυτοκίνητα πριν 15-20 χρόνια, το βάρος προέρχεται από την ανάφκη για καλύτερη παθητική ασφάλεια, αλλά και από τα επιπλέον ηλεκτρικά καλούδια που είναι φορτωμένα για την ευκολία του οδηγού ( μοτέρ-καλώδια-κλπ) επίσης οι μέσες επιταχύνσεις από σημείο σε σημείο είναι πολύ ανώτερες από παλαιότερα, έτσι οι απαιτήσεις από τα φρένα είναι και αυτές με την σειρά τους πολύ περισσότερες με αποτέλεσμα την μεγαλύτερη ταλαιπωρία τους από τα επιπλέον φορτία, τα σημερινά φρένα στην πλειοψηφία των κοινών αυτοκινήτων είναι οριακά σχεδιασμένα λόγω κόστους, το αποτέλεσμα φαίνεται στα χλμ που βγάζουν οι δίσκοι, ή από φθορά ή από στράβωμα.
Εκείνα που υποφέρουν περισσότερο είναι τα SUV λόγω βάρους, μεγάλων μοτέρ που ευνοούν τις επιταχύνσεις και μικρών ζαντών για τα υψηλοπρόφιλα λάστιχα που φοράνε για άνεση και υποτίθεται να μην καταστρέφονατι ευκολα όταν βγαίνουν εκτός δρόμου, που όμως στις μικρές ζάντες δεν χωράνε μεγάλα φρένα, εκεί το πρόβλημα είναι καθημερινό.
-
Ο χρήστης ___ έγραψε:
Καλο και ενημερωτικό το πόστ. Απορία ομως, γιατί οι κατασκευαστές στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων ΔΕΝ βάζουν σωληνάκια υψηλής(βλέπε BMW M, AMG, VW R) αλλά απλά κοινά σαν τα κανονικά. Μήπως είναι απάτη αυτό με τα σωληνάκια;Δεν είναι καθόλου απάτη, πρέπει να φέρεις τα φρένα στα όρια τους από πλευράς θερμοκρασίας να δείς πόσο φουσκώνουν τα σωληνάκια στα δυνατά φρεναρίσματα και πόσο υποχωρεί το πεντάλ, και μετά να έχεις τις ίδιες συνθήκες με τα σωληνάκια υψηλής που είναι αδιάσταλτα για να καταλάβεις την διαφορά στον έλεγχο της πίεσης του πεντάλ. Τα απλά σωληνάκια φουσκώνουν λίγο όταν είναι κρύα τα υγρά των φρένων και περισσότερο όταν ζεσταθούν, τα υψηλής δεν έχουν αυτό το πρόβλημα.
Είπα παραπάνω ότι όλα είναι θέμα κόστους, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στρατιές από cost killers που συνεχώς ψάχνουν να κόψουν και την δεκάρα από όπου μπορούν, άλλωστε για τον λόγο αυτό έχει αναπτυχθεί τόσο πολύ και η αγορά των aftermarket εξαρτημάτων, κΙ όχι μόνο στα φρένα
-
δηλαδη στην καθημερινη χρηση δεν βλεπεις διαφορα με τα σωληνακια υψηλης,παρα μονο οταν πιεσεις τα φρενα και ανεβασεις θερμοκρασιες;;;;;
-
Ο χρήστης ___ έγραψε:
Αν ήταν μόνο θέμα κόστους, θα τα είχαν και αυτά στον κατάλογο με τα εξτρά(όπως μπορείς να βάλεις τετραπίστονα κ.λ.π.), για τον προφανή λόγο να κερδίσουν. Κανένας όμως δεν τα έχει....
Ακόμα, οσοι έχετε βάλει, προσέξατε αν έχουν Ε-mark;δηλαδη στην καθημερινη χρηση δεν βλεπεις διαφορα με τα σωληνακια υψηλης,παρα μονο οταν πιεσεις τα φρενα και ανεβασεις θερμοκρασιες;;;;;
Μάλλον όχι, σε καθημερινή χρήση δεν θα δεις διαφορά.
και σίγουρα κανένας κατασκευαστής και μάλιστα στα ακριβά, δεν λέει ότι το αυτοκίνητο του θα είναι καλύτερο, εάν αλλαχτούν τα μαμά, και μπουν από το after market!. Κοντά στον νου και η γνώση…… σίγουρα η παράθεση του φίλου 21, είναι απόλυτα εμπεριστατωμένη, και εξηγεί τα πάντα!.
Σίγουρα στην περίπτωση των βελτιωμένων καταστάσεων, η διαφορά είναι καταφανέστατη και στην απλή χρήση!. Μια λέξει φτάνει να πω….. αμεσότητα.
Α. -
Ο χρήστης ___ έγραψε:
Γκουχου γκουχου , έχουν πιστοποίηση;Γιατί δεν τους ρωτάς να σου φύγει η απορία ? Έχουν ονοματεπώνυμο.
http://www.goodridge.net/webapp/wcs/sto ... 51_Y_67354
-
Ο χρήστης ___ έγραψε:
Φίλε Quadra τους γνωρίζω (τους πιο επώνυμους), τα ερωτηματά μου όμως περί πιστοποίησης είναι δυστυχώς ρητορικά...
Οι απαντήσεις κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Και σίγουρα μια Πόρσε με γκαλφερ, και με 7000ε δεν υστερεί με τίποτα. Μα περιμένεις προτάσεις από το εργοστάσιο?. 7000ε εδώ, 5000ε από αλλού. 6000ε στην τροφοδοσία + + +…… δεν θα πουλούσε ούτε μια…..
Α. -
Ειδικά η Πόρσε που φημίζεται σαν τσίπικη εταιρεία με φρένα για το ανάθεμα!
-
Ο χρήστης ___ έγραψε:
Τα εργοστάσια και οι φίρμες να πουλάνε θέλουν. Αν λοιπόν έβαζαν στον κατάλογο με τα έξτρα τα σωληνάκια υψηλής ή κάποιο σουπερντουπερΣμπορ πακέτο που να τα περιλαμβάνει θα πουλούσαν και θα είχαν κέρδος. Δεν το κάνουν όμως. Άρα.....Το ότι τα αεροπορικού τύπου προσφέρουν πλεονεκτήματα είναι γεγονός. Δε καταλαβαίνω γιατί κόλλησες.
-
Για μένα είναι πεταμένα λεφτά.
Οταν το αμάξι έχει φρένα,έχει φρένα .-
Οταν ενα αμάξι δεν έχει φρένα (κακοσχεδιασμός δηλ) δεν το σώνουν ουτε τα σωληνάκια ούτε δισκόπλακες κεραμικές ούτε η συνταγή της nasa
Φρένα!!! Εντυπώσεις και απόψεις