-
Ο χρήστης catalyst έγραψε:
Πιάνει πάντοτε. Αν σου γίνει συνήθεια δε θα σε ξαναχτυπήσει ποτέ στατικός ηλεκτρισμός στο αμάξι.
Λες; Μακαρι. Θα το δοκιμασω. Για να δουμε... Ευχαριστω για το τιπ!
-
Εδώ σας θέλω...
Τελευταία παρατήρησα το εξής φαινόμενο :
Πατώντας το γκάζι μετά από κάποιες στροφές τα φώτα αρχίζουν και τρεμοπαίζουν λίγο.
Για την ακρίβεια δεν είναι στροφές αλλά όταν κλείσει ο αυτόματος. (δεν είναι μαζί με το δυναμό αλλά ξεχωριστά)Επομένως μετά τα 15 περίπου Volts τα φώτα τρεμοπαίζουν (κυρίως στο ταμπλό βλέπω τη διαφορά) και η περίοδος αυτού του φαινομένου μετά μειώνεται όσο αυξάνονται οι στροφές της μηχανής (άρα και του δυναμό)...
Το πρώτο που σκέφτηκα είναι αυτόματος...Δοκίμασα άλλους 2 αλλά πάλι τα ίδια...
Αν ήταν δυναμό λογικά δεν θα είχα αυτό το πρόβλημα και πριν τα 15V ??
Λοιπόν???
Πάντως ένας εξπέρ (Άγγλος φυσικά...γιατί ακόμα και οι γάλλοι είναι άσχετοι!!!) είπε : A little flicker is the Character of older Citroens.
Τι κάνουμε μπαμπα-στρουμφ?
-
Ο χρήστης sirgus έγραψε:
Κανονικά στο Ami οι λάμπες είναι οι παλιές 40-45 W αλλά πλέον όλοι βάζουν τις νέες 55-60 W.Μου είπε κάποιος όμως ότι αφού κανονικά παίρνει τις 40-45 και εγώ βάζω μεγαλύτερες ίσως καεί ο διακόπτης των φώτων.
Μου φαίνεται λίγο παράξενο, αλλά εσείς συμφωνείτε?
Αρχικά σκεπτόμενος βρήκα άσχετη την ισχύ της λάμπας με το διακόπτη.
Μετά όμως το ξανασκέφτηκα...
Η τάση τροφοδοσίας είναι 12V.
H λάμπα αυτή για να μπορεί υπό σταθερή τροφοδοσία να αποδώσει παραπάνω ισχύ έχει μικρότερη αντίσταση και καλύτερο συντελεστή απόδοσης (προφανώς).
Το πρόβλημά σου λοιπόν είναι ότι η ένταση του ρεύματος στο κύκλωμα θα αυξηθεί κατα 60/45=1.33 κατά 33%.
Αυτό αν θεωρήσουμε μία κάποια συνδεσμολογία στο κύκλωμα.
Επομένως ο διακόπτης (πιο συγκεκριμένα τα σημεία σύνδεσης του διακόπτη) θα ζορίζονται παραπάνω λόγω της αύξησης της έντασης. Μπορεί να αντέξει μπορεί και όχι. Αυτό το ξέρει μόνο ο κατασκευαστής του διακόπτη.
Θεωρητικά λύση υπάρχει. Μπορείς να παρεμβάλεις στο κύκλωμα μία μικρή αντίσταση έτσι ώστε η ένταση του ρεύματος να έρθει στα κανονικά επίπεδα.
Πάντως 33% αύξηση δεν είναι και λίγη...Για δες τι μαθαίνει κανείς αν σκεφτεί λίγο...
-
Ο χρήστης sirgus έγραψε:
Εδώ σας θέλω...Τελευταία παρατήρησα το εξής φαινόμενο :
Πατώντας το γκάζι μετά από κάποιες στροφές τα φώτα αρχίζουν και τρεμοπαίζουν λίγο.
Για την ακρίβεια δεν είναι στροφές αλλά όταν κλείσει ο αυτόματος. (δεν είναι μαζί με το δυναμό αλλά ξεχωριστά)Επομένως μετά τα 15 περίπου Volts τα φώτα τρεμοπαίζουν (κυρίως στο ταμπλό βλέπω τη διαφορά) και η περίοδος αυτού του φαινομένου μετά μειώνεται όσο αυξάνονται οι στροφές της μηχανής (άρα και του δυναμό)...
Το πρώτο που σκέφτηκα είναι αυτόματος...Δοκίμασα άλλους 2 αλλά πάλι τα ίδια...
Αν ήταν δυναμό λογικά δεν θα είχα αυτό το πρόβλημα και πριν τα 15V ??
Λοιπόν???
Πάντως ένας εξπέρ (Άγγλος φυσικά...γιατί ακόμα και οι γάλλοι είναι άσχετοι!!!) είπε : A little flicker is the Character of older Citroens.
Τι κάνουμε μπαμπα-στρουμφ?
Καταρχήν ότι δεν παρατηρείς τρεμόπαιγμα δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει κιόλας...
Απλά μπορεί να μην γίνεται αντιληπτό από το μάτι (έχει και αυτό τα όριά του).
Επιπλέον το αντιληπτό τρεμόπαιγμα εξαρτάται από την συχνότητα του τρεμοπαίγματος και επιπλέον από την μεταβολή στη φωτεινότητα διότι η απόκριση του ματιού είναι λογαριθμική.Πιστεύω ότι οφείλεται στο δυναμό και συγκεκριμένα στα σημεία που αλλάζει η πολικότητα του κυκλώματος στο δυναμό. Δλδ οφείλεται ότι η ψύκτρα πατάει σε κενό για κάποιο μικρό χρονικό διάστημα.
Δεν τα θυμάμαι και πάρα πολύ καλά αυτά των ηλεκτρικών μηχανών.
Απλά στα 15V η συχνότητα και η μεταβολή της φωτεινότητας είναι τέτοια που γίνεται αντιληπτή.Πάντως είναι προφανές ότι τα έχεις βάλει με τα φώτα του Αmi...
-
Ο χρήστης YiannisWalker έγραψε:
Εδώ σας θέλω...
Τελευταία παρατήρησα το εξής φαινόμενο :
Πατώντας το γκάζι μετά από κάποιες στροφές τα φώτα αρχίζουν και τρεμοπαίζουν λίγο.
Για την ακρίβεια δεν είναι στροφές αλλά όταν κλείσει ο αυτόματος. (δεν είναι μαζί με το δυναμό αλλά ξεχωριστά)Επομένως μετά τα 15 περίπου Volts τα φώτα τρεμοπαίζουν (κυρίως στο ταμπλό βλέπω τη διαφορά) και η περίοδος αυτού του φαινομένου μετά μειώνεται όσο αυξάνονται οι στροφές της μηχανής (άρα και του δυναμό)...
Το πρώτο που σκέφτηκα είναι αυτόματος...Δοκίμασα άλλους 2 αλλά πάλι τα ίδια...
Αν ήταν δυναμό λογικά δεν θα είχα αυτό το πρόβλημα και πριν τα 15V ??
Λοιπόν???
Πάντως ένας εξπέρ (Άγγλος φυσικά...γιατί ακόμα και οι γάλλοι είναι άσχετοι!!!) είπε : A little flicker is the Character of older Citroens.
Τι κάνουμε μπαμπα-στρουμφ?
Καταρχήν ότι δεν παρατηρείς τρεμόπαιγμα δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει κιόλας...
Απλά μπορεί να μην γίνεται αντιληπτό από το μάτι (έχει και αυτό τα όριά του).
Επιπλέον το αντιληπτό τρεμόπαιγμα εξαρτάται από την συχνότητα του τρεμοπαίγματος και επιπλέον από την μεταβολή στη φωτεινότητα διότι η απόκριση του ματιού είναι λογαριθμική.Πιστεύω ότι οφείλεται στο δυναμό και συγκεκριμένα στα σημεία που αλλάζει η πολικότητα του κυκλώματος στο δυναμό. Δλδ οφείλεται ότι η ψύκτρα πατάει σε κενό για κάποιο μικρό χρονικό διάστημα.
Δεν τα θυμάμαι και πάρα πολύ καλά αυτά των ηλεκτρικών μηχανών.
Απλά στα 15V η συχνότητα και η μεταβολή της φωτεινότητας είναι τέτοια που γίνεται αντιληπτή.Πάντως είναι προφανές ότι τα έχεις βάλει με τα φώτα του Αmi...
Όντως το τρεμόπαιγμα το βλέπω και στα μεγάλα φώτα...
Δεν νομίζω ότι είναι δυναμό...γιατί το παρατηρώ όταν κλείνει ο αυτόματος...
Κάποιοι ξένοι λένε για κάποια σύνδεση χαλαρή κλπ κλπ...
-
Ναι και εχθές ξέχασα να το γράψω. Αυτό με τον αυτόματο δεν το κατάλαβα.
Εννοείς ότι ανοίγει το κύκλωμα του δυναμό;
Το κύκλωμα του δυναμό δεν ανοίγει ποτέ. Απλά υπάρχει προστασία για την μπαταρία για να μην 'βράσει'. Αυτό το κύκλωμα επεμβαίνει περίπου στα 15V (14.7 V για την ακρίβεια που είναι η τάση φορτίσματος της μπαταρίας).
Επομένως αν αυτό εννοείς με τον αυτόματο, τότε μπορεί να το προκαλεί το κύκλωμα προστασίας της μπαταρίας.
Δυστυχώς δεν θυμάμαι ακριβώς πως λειτουργεί μήπως και το εξηγήσουμε. -
Βρήκα αυτό : http://www.citroenz.nl/spanningsregelaar.jpg
κάποιοι ξένοι λένε ότι είναι κάποια ένωση ή γείωση χαλασμένη...δεν ξέρω αλλά μου φαίνεται δύσκολο....
-
Από μία ματιά που έριξα είναι προφανές ότι φταίει ο ρυθμιστης τάσης (voltage regulator).
Για να πάρεις μία ιδέα της αρχής λειτουργίας δες εδώ:
http://www.national.com/appinfo/power/files/f4.pdfΔεν μπορώ να ξέρω αν αυτό που παρατηρείς οφείλεται σε κάποιο πρόβλημα ή στην τεχνολογία της εποχής.
Αν όμως δεν υπήρχε το πρόβλημα αυτό και αφού λές ότι δεν παρουσιάζεται πριν από τα ~15V τότε φταίει αυτό.
Στις μεγαλύτερες στροφές δεν το παρατηρείς διότι όπως είπαμε αυξάνονται οι στροφές και συνεπώς η συχνότητα και μάλλον δεν είναι τόσο ορατό από το μάτι ή δεν προλαβαίνει να αποκριθεί το υπόλοιπο σύστημα στις διακυμάνσεις (δεν είναι ακριβώς και ο τομέας μου). -
Ο χρήστης YiannisWalker έγραψε:
Από μία ματιά που έριξα είναι προφανές ότι φταίει ο ρυθμιστης τάσης (voltage regulator).
Για να πάρεις μία ιδέα της αρχής λειτουργίας δες εδώ:
http://www.national.com/appinfo/power/files/f4.pdfΔεν μπορώ να ξέρω αν αυτό που παρατηρείς οφείλεται σε κάποιο πρόβλημα ή στην τεχνολογία της εποχής.
Αν όμως δεν υπήρχε το πρόβλημα αυτό και αφού λές ότι δεν παρουσιάζεται πριν από τα ~15V τότε φταίει αυτό.
Στις μεγαλύτερες στροφές δεν το παρατηρείς διότι όπως είπαμε αυξάνονται οι στροφές και συνεπώς η συχνότητα και μάλλον δεν είναι τόσο ορατό από το μάτι ή δεν προλαβαίνει να αποκριθεί το υπόλοιπο σύστημα στις διακυμάνσεις (δεν είναι ακριβώς και ο τομέας μου).Έτσι είναι..ρώτησα τον μηχανικό μου σήμερα και μου είπε ότι είναι η τεχνολογία του αυτόματου (δεκαετίας 70....) και η παλιά καλωδίωση!
Λέω να βάλω ηλεκτρονικό αυτόματο...
http://www.ecas2cvparts.co.uk/product.a ... 5&sku=1089
-
Ναι θα μπορούσες να βάλεις τον ηλεκτρονικό χωρίς πρόβλημα.
Οι καλωδιώσεις δεν νομίζω (είμαι σχεδόν σίγουρος) ότι μπορούν να προκαλέσουν το φλικάρισμα που παρατηρείς.
Το μόνο που μπορεί να κάνουν είναι να έχουν αυξημένη αντίσταση. -
Ο χρήστης YiannisWalker έγραψε:
Ναι θα μπορούσες να βάλεις τον ηλεκτρονικό χωρίς πρόβλημα.
Οι καλωδιώσεις δεν νομίζω (είμαι σχεδόν σίγουρος) ότι μπορούν να προκαλέσουν το φλικάρισμα που παρατηρείς.
Το μόνο που μπορεί να κάνουν είναι να έχουν αυξημένη αντίσταση.Ναι κάποιοι λένε ότι ίσως και από την αυξημένη αντίσταση μπορεί να γίνεται..
Αλλά εμένα μου φαίνεται δύσκολο....
Anyway..Ευχαριστώ πολύ πάντως!!!
-
Η αυξημέρνη αντίσταση απλά προκαλεί μεγαλύτερες αώλειες σε θερμότητα και λιγότερο φως. Από εκεί και πέρα το φαινόμενο είναι γραμμικό και το φλικάρισμα λογικά θα είναι το ίδιο.
-
Ο χρήστης YiannisWalker έγραψε:
Η αυξημέρνη αντίσταση απλά προκαλεί μεγαλύτερες αώλειες σε θερμότητα και λιγότερο φως. Από εκεί και πέρα το φαινόμενο είναι γραμμικό και το φλικάρισμα λογικά θα είναι το ίδιο.Δεν θα αυξηθούν απαραιτήτως οι απώλειες. Μεγαλύτερη αντίσταση=μικρότερο ρεύμα=μικρότερες απώλειες.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Η αυξημέρνη αντίσταση απλά προκαλεί μεγαλύτερες αώλειες σε θερμότητα και λιγότερο φως. Από εκεί και πέρα το φαινόμενο είναι γραμμικό και το φλικάρισμα λογικά θα είναι το ίδιο.
Δεν θα αυξηθούν απαραιτήτως οι απώλειες. Μεγαλύτερη αντίσταση=μικρότερο ρεύμα=μικρότερες απώλειες.
Όντως...
-
Στο δυναμό του αυτοκινήτου μου, (φαντάζομαι σε όλα έτσι θα γίνεται) υπάρχει ένα βύσμα για το (+) και ένα που λέει EXC.
Το βύσμα του + έχει προφανώς μία μόνωση για να το μονώνει από το υπόλοιπο δυναμό που έχει – αφού είναι πάνω στο αυτοκίνητο...για να αποφύγουμε να γίνει το αυτοκίνητο κάρβουνο!
Αυτή η μόνωση στο δυναμό που είχα, είχε χαλάσει κάπως (ευτυχώς που το πρόσεξα αλλιώς ή θα έτρεχα με τον πυροσβεστήρα κάποια στιγμή ή θα με έπαιρναν τηλέφωνο για να με ενημερώσουν ότι το αυτοκίνητο μου από μπεζ έγινε μαύρο).
Βρήκα ένα άλλο δυναμό αλλά πάλι φοβάμαι το ίδιο πρόβλημα...
Σκέφτομαι να βάλω μια ασφάλεια στο καλώδιο που συνδέεται με το + του δυναμό ώστε αν τύχει κάτι να καεί αυτή η ασφάλεια και έτσι προφανώς να γλιτώσω το βραχυκύκλωμα...Μετρώντας με ένα αμπερόμετρο το καλώδιο αυτό, είδα ότι όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί, το ρεύμα περνάει ακόμα και τα 20 Α (μετά δεν ξέρω γιατί το αμπερόμετρο δεν είναι επαγγελματικό οπότε μηδενίζεται.)
Πόσα Αmperes ασφάλεια να βάλω σε αυτό το καλώδιο?
Ούτε λίγα γιατί θα καεί μετά από κάποια Α αλλά μήπως και με πάρα πολλά πάλι δεν θα καεί αν γίνει βραχυκύκλωμα?
Νομίζω μια λύση είναι να πάω σε ένα ηλεκτρολόγο, να μετρήσει πόσα Α περνάνε maximum και να βάλουμε λίγο μεγαλύτερη ασφάλεια?
-Υπάρχει κάποιο νέο σύστημα όπου στους πόλους τις μπαταρίας να συνδέονται τα καλώδια αλλά να έχουν και ασφάλειες ενσωματωμένες?
Αυτά...
Ακούω λοιπόν!!!
-
Υπάρχουν πόλοι ασφαλείας.
Τους συνδέεις στα καλώδια της μπαταρίας και έχουν ενσωματωμένη θερμική ασφάλεια. Θα τους βρεις σε μαγαζιά 'στυλ' Παναγιωταράκος. -
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Υπάρχουν πόλοι ασφαλείας.
Τους συνδέεις στα καλώδια της μπαταρίας και έχουν ενσωματωμένη θερμική ασφάλεια. Θα τους βρεις σε μαγαζιά 'στυλ' Παναγιωταράκος.Αυτές οι ασφάλειες που έχουν όμως αλλάζουν?
γιατί σε περίπτωση που καεί αν κάνω τεστ, είναι κρίμα να αγοράζω άλλο σετ πάλι!Πάντως για αυτό που λέω ακούγεται λογικό να μετρήσω πόσο ρεύμα περνάει maximum από αυτό το καλώδιο και να βάλω μεγαλύτερη ασφάλεια? (αυτό λέει και στην Φυσική της 2' Λυκείου )
Σε βραχυκύκλωμα πόσα Α ίσως περνάνε στο καλώδιο?
1000άδες? -
Ο χρήστης sirgus έγραψε:
Υπάρχουν πόλοι ασφαλείας.
Τους συνδέεις στα καλώδια της μπαταρίας και έχουν ενσωματωμένη θερμική ασφάλεια. Θα τους βρεις σε μαγαζιά 'στυλ' Παναγιωταράκος.Αυτές οι ασφάλειες που έχουν όμως αλλάζουν?
γιατί σε περίπτωση που καεί αν κάνω τεστ, είναι κρίμα να αγοράζω άλλο σετ πάλι!Πάντως για αυτό που λέω ακούγεται λογικό να μετρήσω πόσο ρεύμα περνάει maximum από αυτό το καλώδιο και να βάλω μεγαλύτερη ασφάλεια? (αυτό λέει και στην Φυσική της 2' Λυκείου )
Σε βραχυκύκλωμα πόσα Α ίσως περνάνε στο καλώδιο?
1000άδες?Δεν αλλάζουν , είναι σαν τα ρελέ του σπιτιού
Θεωρητικά αν βάλεις λίγο παραπάνω από το max του δυναμό δεν θα έχεις πρόβλημα. Ομως να βάλεις και στη γραμμή που πάει στην ασφαλειοθήκη και να αφήσεις τη μίζα 'hot battery bus' , δηλ. απευθείας συνδεδεμένη. -
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Υπάρχουν πόλοι ασφαλείας.
Τους συνδέεις στα καλώδια της μπαταρίας και έχουν ενσωματωμένη θερμική ασφάλεια. Θα τους βρεις σε μαγαζιά 'στυλ' Παναγιωταράκος.Αυτές οι ασφάλειες που έχουν όμως αλλάζουν?
γιατί σε περίπτωση που καεί αν κάνω τεστ, είναι κρίμα να αγοράζω άλλο σετ πάλι!Πάντως για αυτό που λέω ακούγεται λογικό να μετρήσω πόσο ρεύμα περνάει maximum από αυτό το καλώδιο και να βάλω μεγαλύτερη ασφάλεια? (αυτό λέει και στην Φυσική της 2' Λυκείου )
Σε βραχυκύκλωμα πόσα Α ίσως περνάνε στο καλώδιο?
1000άδες?Δεν αλλάζουν , είναι σαν τα ρελέ του σπιτιού
Θεωρητικά αν βάλεις λίγο παραπάνω από το max του δυναμό δεν θα έχεις πρόβλημα. Ομως να βάλεις και στη γραμμή που πάει στην ασφαλειοθήκη και να αφήσεις τη μίζα 'hot battery bus' , δηλ. απευθείας συνδεδεμένη.Τότε αφού λες να αφήσω την μίζα απευθείας συνδεδεμένη δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω τους 'πόλους ασφάλειας' γιατί στο δικό μου το + της μπαταρίας πηγαίνει απευθείας στην μίζα....
Οπότε μάλλον θα βάλω την ασφάλεια όπως σου είπα ...
Για να σου στείλω ένα mail....σου έχω λείψει το ξέρω...
-
Α! Ίσως αφορά και άλλα μέλη, προτείνεις Βασίλη ή κάποιος άλλος καλό ηλεκτρολόγο?
Ακόμα δεν έχω βρει κάποιον που να μπορεί να κάνει ότι πρέπει!!!
Το αυτοκίνητο μου βέβαια δεν είναι δύσκολο, απλά ψάχνω κάποιον master...
Πες μου ποιος είναι ο δικός σου ... μου αρκεί!!!
Ηλεκτρολογικές ερωτήσεις!