-
leonp, οκ κατάλαβα το σκεπτικό.
b_x, λέω πιο συχνές αλλαγές γιατί τα 5.1 απ'ότι έχω ακούσει συγκρατούν πιο πολλή υγρασία όταν περνάει ο καιρός. Αυτό σημαίνει ότι το σημείο βρασμού τους είναι αρχικά ψηλότερο, αλλά μετά από καιρό θα είναι πιο χαμηλό από ένα αντίστοιχο 4άρι. Γι'αυτό και τα 4άρια συστήνονται για καθημερινή χρήση, για να μην έχεις στο νου σου να το αλλάζεις κάθε χρόνο!
Κάτι ακόμα: είχα ακούσει ότι τα DOT5.1 με τα DOT4 έχουν κάποια διαφορά ως προς τη λίπανση του ABS. Επειδή όμως δεν έχω ABS, δεν το συγκράτησα. Η δική μου συμβουλή είναι να χρησιμοποιεί κανείς το καλύτερο που μπορεί να πληρώσει, αλλά να είναι πάντα μέσα στις προδιαγραφές του κατασκευαστή! Εκτός βέβαια αν αναλαμβάνει προσωπικά το ρίσκο της αντισυμβατικής απόφασης του.
-
Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
b_x, λέω πιο συχνές αλλαγές γιατί τα 5.1 απ'ότι έχω ακούσει συγκρατούν πιο πολλή υγρασία όταν περνάει ο καιρός. Αυτό σημαίνει ότι το σημείο βρασμού τους είναι αρχικά ψηλότερο, αλλά μετά από καιρό θα είναι πιο χαμηλό από ένα αντίστοιχο 4άρι. Γι'αυτό και τα 4άρια συστήνονται για καθημερινή χρήση, για να μην έχεις στο νου σου να το αλλάζεις κάθε χρόνο!
Τα dot 5.1 δεν είναι σιλικονούχα.Τα dot 5 είναι σιλικονούχα και όντως κρατάνε νερό (υγρασία).Γι' αυτό και θέλουν συχνές αλλαγές και είναι για race χρήση.
Για τα 5.1 δεν έχω διαβάσει κάτι τέτοιο.Ξέρω απλώς ότι έχουν μεγαλύτερα σημεία βρασμού...Εδώ εξηγεί μερικά πράγματα: http://www.afcoracing.com/tech_pages/fluid.shtml
-
@tm: Στα Μέγαρα κοσμιοτάτη (με αμάξι 1400 κιλών), στις Σέρρες κοσμία.
-
Ο χρήστης b_x έγραψε:
Τα dot 5.1 δεν είναι σιλικονούχα.Τα dot 5 είναι σιλικονούχα και όντως κρατάνε νερό (υγρασία).Γι' αυτό και θέλουν συχνές αλλαγές και είναι για race χρήση.
Για τα 5.1 δεν έχω διαβάσει κάτι τέτοιο.Ξέρω απλώς ότι έχουν μεγαλύτερα σημεία βρασμού...Εδώ εξηγεί μερικά πράγματα: http://www.afcoracing.com/tech_pages/fluid.shtml
Όλα τα μη σιλικονούχα υγρά φρένων (DOT3, DOT4 και DOT5.1) είναι υγροσκοπικά, δηλαδή κρατάνε νερό. Η διαφορά είναι ότι στα σιλικονούχα (DOT5) το νερό δεν αναμειγνύεται με το υγρό φρένων και γι'αυτό συσσωρεύεται σε συγκεκριμένα σημεία με κίνδυνο να σκουριάσει κάποια μεταλλικά μέρη. Γι'αυτό και τα DOT5 χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές που το σύστημα πλένεται τακτικά. Στα μη σιλικονούχα (DOT3, DOT4 και DOT5.1) το νερό που προέρχεται από την υγρασία του αέρα αναμειγνύεται με το υγρό φρένων και κατεβάζει το σημείο βρασμού του. Γι'αυτό και διαβάζεις για Dry και Wet σημεία βρασμού, δηλαδή για καθαρό καινούριο υγρό και υγρό που έχει ρουφήξει 3% νερό. Αυτό που λέω είναι ότι τα DOT5.1 είναι (συνήθως) πιο υγροσκοπικά από τα DOT4, και άρα γίνονται 'Wet' πιο γρήγορα, άρα πρέπει να αλλάζονται και συχνότερα. Πιθανώς για κάποια top DOT5.1 να μην ισχύει αυτό, αλλά αυτά θα είναι σίγουρα πιο ακριβά...
PS. Το κείμενο που παράθεσες τα εξηγεί όλα πολύ καλά!
-
Ο χρήστης Coyot έγραψε:
@tm: Στα Μέγαρα κοσμιοτάτη (με αμάξι 1400 κιλών), στις Σέρρες κοσμία.Στο καντετακι μου,ακόμα και με συνθήκες καύσωνα στην πίστα των Σερρων,δεν είχα ποτε πρόβλημα.Ποτε δεν μαλάκωσε το πενταλ
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Στο καντετακι μου...Που έχει τεράστιους δίσκους.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Στο καντετακι μου...
Που έχει τεράστιους δίσκους.
Οι δικοί μου είναι πιο μεγάλοι!
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Στο καντετακι μου...
Που έχει τεράστιους δίσκους.
Οι συνθήκες καύσωνα στην πίστα,επικρατούσανε όσο ακομα είχα τα παλια μου φρενα Λεωνίδα.Μόλις 236 χιλιοστακια και προβλημα κανένα.Αλλα μιλάω και για 'φρεσκα' υγρα.
-
Μεταξύ των πιο 'racing' **Motul RBF600 **(που τυπικά είναι DOT4 αλλά υπερκαλύπτουν τις wet & dry θερμοκρασίες βρασμού για 5.1) και των Motul Dot 5.1 (τα οποία ο κατασκευαστής τους προτείνει για συστήματα με ABS λόγω αυξημένης ρευστότητας και τονίζει και ότι έχουν αντιδιαβρωτικά πρόσθετα - σε αντίθεση με τα RBF600 για τα οποία δεν αναφέρει κάτι τέτοιο) τι θα επιλέγατε για αμάξι που έχει ABS, ο κατασκευαστής του προτείνει DOT4, και οι επισκέψεις στην πίστα είναι σχετικά αραιές?
Λέω να δοκιμάσω τα RBF, αλλά αναρωτιέμαι κάθε πότε θα πρέπει να τ'αλλάζω [αν δεν καταφέρω να τα βράσω...] και πως θα τα πάνε με το ABS/ESP του 206....
-
nido μια χαρα δουλευουν...μη τρελαθουμε υγρα θα αλλαξεις...
θεωρητικα θελουν μια φορα το χρονο αλλαγη(το βλεπω χλωμο)
θεωρητικα και τα μαμα υγρα λενε οτι πρεπει να τα αλλαζεις καθε 2-3χρονια...εχεις δει κανενα να το κανει?σε αλλο κοκκινο rc σε συνδιασμο με ds2500 kαι δισκους gr.N Που θα ερθουν απο βδομαδα το αμαξι επιτελους φρεναρει \
υ.γ. προσεξε τη τοποθετηση. πηγαινε κανα αργυρη καλυτερα. τα 206 με esp δεν εχεις ιδεα τι μανικι ειναι η εξαερωση!!!!!
αν δε σου κατσει καλα με τη πρωτη μπορει να παλευεις 45λεπτα με τις οδηγιες του διαγνωστικου για να το δεχτει.... -
Πάνο, το ερώτημα μου έχει να κάνει περισσότερο (1) με τη ρευστότητα των συγκεκριμένων σε σχέση με τα μαμά και τις όποιες επιπτώσεις της στη λειτουργία του ABS και (2) τις [αντι]διαβρωτικές τους ιδιότητες - μια και δεν πρόκειται να τ'αλλάζω νωρίτερα από χρόνο αν δεν τα φυτιλιάσω.
Btw, του Δημήτρη τι φορούσε που τερμάτιζε το πεντάλ στα Μέγαρα σχεδόν με το 'καλημέρα'?..
-
toy δημητρη ηταν διαλυμενα τα τακακια βγηκαν σε κομματια
για να καταλαβεις τα υγρα και που τα αλλαξε δεν ειδε διαφορα...απο οσα εχω διαβασει τα προβληματα συμβατοτητας αντιδιαβρωτικοτητας κλπ κλπ κλπ μπορουν να δημιουργηθουν με ντοτ 5.1 και για αυτο και εχουν σαφεις οδηγιες να τα αλλαζεις καθε χρονο το πολυ.
τα μοτουλ ειναι ντοτ 4 και δεν υπαρχει καμια τετοια οδηγια για τα 4αρια.
απορω γιατι να πας σε 5.1???
αν δεις τα μοτουλ εχουν σημεια βρασμου υψηλοτερα και απο αγωνιστικα.....
επισης ο δημητρης εχει περισευμα μοτουλ 2-3 μπουκαλακια. δε τον ρωτας? -
Θα ηθελα να ρωτησω αν καποιος ξερει περι των υγρων φρενων krafft, τα οποια μου τα εβαλαν στο τελευταιο service.Ποσο καλα ειναι?
Απο ο.τι αναφερει η συσκευασια, ειναι πληρως συνθετικα, dot 4, με dry boiling point 265 C και πληρει τις προδιαγραφες : FMVSS 116 DOT 4, SAE J 1703, ISO 4925, UNE 26-109-88, INTA 157113 D.http://www.uleiuri-cosmetice-auto.ro/de ... D=173&pg=1
http://www.autoaftermarketnews.com/prod ... 2&prod=628
-
-
Αφού αναφέρθηκαν παλιότερα οι τρυπητές δισκόπλακες, ορίστε τι έπαθαν οι δικές μου, οι οποίες ήταν γνωστής μάρκας, τρυπημένες από το εργοστάσιο και όχι από μαστρο-Μήτσο.
Βέβαια, έχουν φάει ζόρι στην πίστα, με 'κλειστές' ραλόζαντες και με σκληρά τακάκια (DS 2500), αλλά και πάλι δεν δικαιολογούνται.
'Γιατί τις έβαλες?' θα μου πειτε...
Επειδή όταν τις έβαλα, κανείς δε μου είχε πει τίποτα, θα σας πω...Τεσπα, προς το παρόν μπήκαν απλές ΑΡ και βλέπουμε.
-
-
Ο χρήστης taurus έγραψε:
Αφού αναφέρθηκαν παλιότερα οι τρυπητές δισκόπλακες, ορίστε τι έπαθαν οι δικές μου, οι οποίες ήταν γνωστής μάρκας, τρυπημένες από το εργοστάσιο και όχι από μαστρο-Μήτσο.Βέβαια, έχουν φάει ζόρι στην πίστα, με 'κλειστές' ραλόζαντες και με σκληρά τακάκια (DS 2500), αλλά και πάλι δεν δικαιολογούνται.
'Γιατί τις έβαλες?' θα μου πειτε...
Επειδή όταν τις έβαλα, κανείς δε μου είχε πει τίποτα, θα σας πω...Τεσπα, προς το παρόν μπήκαν απλές ΑΡ και βλέπουμε.
Τί μάρκα δίσκοι είναι εάν επιτρέπεται κώστα;
Πάντως προσωπικά πρώτη φορά βλέπω τέτοιου είδους ράγισμα. -
Αν δεις και πιο πίσω, σε παλιότερο ποστ, υπάρχει και άλλη μια αντίστοιχη φωτό με ραγισμένη απ' άκρη σε άκρη δισκόπλακα, σε εκείνη όμως οι τρύπες ήταν... hand-made.
Οι δικές μου ήταν ΟΜΡ. Δεν πιστεύω όμως οτι φταίει η μάρκα αυτή καθ' αυτή, είναι χαρακτηριστικό γενικότερα των τρυπητών.
Αν προσέξεις καλύτερα, υπάρχουν και άλλα μικρά ραγισματάκια που ξεκινάνε από τις άλλες τρύπες. -
Δεν φταίει η μάρκα ούτε ότι είναι τρυπητές, άλλωστε οι τρύπες είναι εκεί για άλλο λόγο, αν παρατηρήσης έχουν γίνει μπλέ από την υπερθέρμανση, έχει η θερμοκρασία τους φθάσει ίσως και στους 800ο, και δεν έχουν και μεγάλο πάχος για μεγάλη θερμοχωρητικότητα, εκεί είναι και το πρόβλημα.
Το μαντέμι όταν υπερθερμαίνεται και κοκκινίζει θέλει πολύ αργή ψύξη, ο ρυθμός της ψύξης των δίσκων όταν κινείται το αυτοκίνητο υπερβάνει τους 100ο ανά 1' όταν η θερμοκρασία τους είναι πάνω από 550ο, αυτοί οι πρώτοι 100ο είναι αρκετοί για να παρουσιάσει ο δίσκος κράκ, αιτία είναι οι παραμένουσες τάσεις του υλικού από την χύτευση, μια μέθοδος για την μείωση των παραμενουσών τάσεων είναι η heat treatment, η άλλη είναι η cryo. Κανείς δίσκος του εμπορίου, εκτός των ειδικών αγωνιστικών δεν έχει θερμική ή κρυογενική επεξεργασία.O συνδυασμός μεγάλων δίσκων ικανού πάχους για μεγάλη θερμοχωρητικότητα, πλευστοί με αλουμινένια καμπάνα και cryo είναι η οριστική λύση ή η πλέον καλύτερη λύση για τα φρένα που ταλαιπωρούνται,
όλα τα απλά φρένα όταν κοκκινίσουν αυτό παθαίνουν. -
Γιατί τότε δεν μου το έπαθαν ποτέ οι απλοί αεριζόμενοι δίσκοι που είχα νωρίτερα? Καιγόντουσαν τα τακάκια, μέχρι και σπασμένα τα είχα βγάλει από την πίστα, αλλά οι δίσκοι είχαν απλά φυσιολογική φθορά.
Βελτιωση Φρενων