-
ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΑΛΛΑΓΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 35000 ΚΜ ΚΑΙ ΕΡΩΤΩ?
ΝΑ ΒΑΛΩ ΠΑΛΙ 195 60 15 ΠΟΥ ΦΟΡΟΥΣΕ Η ΝΑ ΒΑΛΩ ΟΠΩΣ ΜΕ ΛΕΝΕ 205 60 15?ΠΟΙΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ 205 ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑ 195 ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΩΣ ΘΑ ΧΑΝΩ ΤΕΛΙΚΗ?ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΙΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ?ΤΙ ΜΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ?ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΣΧΗΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ 2!
-
ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΑΛΛΑΓΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 35000 ΚΜ ΚΑΙ ΕΡΩΤΩ?
ΝΑ ΒΑΛΩ ΠΑΛΙ 195 60 15 ΠΟΥ ΦΟΡΟΥΣΕ Η ΝΑ ΒΑΛΩ ΟΠΩΣ ΜΕ ΛΕΝΕ 205 60 15?ΠΟΙΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ 205 ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑ 195 ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΩΣ ΘΑ ΧΑΝΩ ΤΕΛΙΚΗ?ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΙΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ?ΤΙ ΜΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ?ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΣΧΗΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ 2!
-
ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΑΛΛΑΓΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 35000 ΚΜ ΚΑΙ ΕΡΩΤΩ?
ΝΑ ΒΑΛΩ ΠΑΛΙ 195 60 15 ΠΟΥ ΦΟΡΟΥΣΕ Η ΝΑ ΒΑΛΩ ΟΠΩΣ ΜΕ ΛΕΝΕ 205 60 15?ΠΟΙΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ 205 ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑ 195 ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΩΣ ΘΑ ΧΑΝΩ ΤΕΛΙΚΗ?ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΙΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ?ΤΙ ΜΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ?ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΣΧΗΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ 2!
-
ΕΙΝΑΙ 307 ΧS 1.6
-
λοιπον
η διαμετρος θα γινει απο 61,8 -> 63
δηλαδη 2% μεγαλυτερη
αμελητεα διαφορα ταξης μεγεθους αυτης που οφειλεται στην μεταβολη πιεσης λογω θερμοκρασιας των ελαστικωνπαντως αυξηση της διαμετρου γενικα
βελτιωνει:
ανεση
συμπεριφορα
οικονομια (και διοτι γινεται πιο μακρυ και διοτι εχει καλυτερη αεροδυναμικη και διοτι οι απωλειες απο τις ανωμαλιες ελαχιστοποιουνται)
υψος απο δρομοχαλαει:
ρεπριζ
κεντρο βαρους
μη αναρτομενη μαζαη τελικη παιζεται τι θα γινει αναλογα με τη σχεση μεταδοσης της 5ης
τωρα για το πλατος
σε καλο δρομο μαλλον θα βοηθησει την συμπεριφορα (εξαρταται τι αμαξι ειναι)
αλλα στο βρεγμενο μαλλον για χειροτερο το βλεπω
απο επιδοσεις και καταναλωση..παντως υπαρχουν αμαξια που ερχονται με λαστιχα πιο στενα απο οτι πρεπει για να γραφουν νουμερα επιταχυνσεων και καταναλωσεων μια και δεν υπαρχουν νουμερα προσφυσης
κλασσικο παραδειγμα τα civic δεκαετιας με 125-160 αλογα τα οποια με 1-2 διαστασεις πανω αρχιζαν να στριβουν αλλα οι εξωπραγματικες ρεπριζ πηγαιναν περιπατοαυτα προς το παρον
για το 307 1.6 (τωρα το ειδα)
μαλλον τα 195 ειναι υπεραρκετα -
Μην πας σε 205. Δεν εχει νοημα....
-
Χμ...
Είναι λίγο περίεργο να έχεις 195/60/15 αφού το 307 από το εργοστάσιο έρχετε με 195/65/15. Ή τα είχες αλλάξει παλότερα και έβαλες χαμηλότερα?Πάντως αν όντως έχεις 195/60, τότε εγώ θα σου πρότεινα να βάλεις 205/55.
Έλεγξε όμως μήπως δε θυμάσαι καλά και το αυτοκίνητο φοράει 195/65, οπότε και το ιδανικό είναι όπως σου είπαν, 205/60.
-
ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΕΙΝΑΙ 195 65 15 ΕΚΑΝΑ ΛΑΘΟΣ!ΛΟΙΠΟΝ ΔΙΑΒΑΣΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΙΠΑΤΕ ΑΛΛΑ ΜΕ ΜΠΕΡΔΕΨΑΤΕ ΠΑΡΑΠΑΝΩ!ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΑΡΚΕΤΑ ΤΑ 195?ΤΙ ΜΕ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ?ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΚΤΗΣΩ?ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ?ΑΝ ΤΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΚΑΤΩ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΣΟΥΜΑ ΠΟΙΟ ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ?ΕΙΝΑΙ ΠΕΖΩ 307 ΧS 1.6 118 ALOGA OI 4 TROXOI TO LENE ERGOSTASIAKA 110!
-
χαλαει:
ρεπριζ
κεντρο βαρους
μη αναρτομενη μαζαΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΤΟ ΡΕΠΡΙΖ ΓΙΑΤΙ?ΑΛΛΟΣ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΙΕΙ 0,5 ΔΡΧ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΤΟ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΕΣΥ ΠΨΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ!
-
Ο χρήστης nakata έγραψε:
ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΕΙΝΑΙ 195 65 15 ΕΚΑΝΑ ΛΑΘΟΣ!ΛΟΙΠΟΝ ΔΙΑΒΑΣΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΙΠΑΤΕ ΑΛΛΑ ΜΕ ΜΠΕΡΔΕΨΑΤΕ ΠΑΡΑΠΑΝΩ!ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΑΡΚΕΤΑ ΤΑ 195?ΤΙ ΜΕ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ?ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΚΤΗΣΩ?ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ?ΑΝ ΤΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΚΑΤΩ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΣΟΥΜΑ ΠΟΙΟ ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ?ΕΙΝΑΙ ΠΕΖΩ 307 ΧS 1.6 118 ALOGA OI 4 TROXOI TO LENE ERGOSTASIAKA 110!πρωτα πρωτα αποφασισε τι θελεις
ακομα και αν σου δωσουμε καποια κριτηρια αν δεν ορισεις εσυ την βαρυτητα καθε κριτηριου (αυτο μπορεις να το κανεις μονο εσυ) δεν βγαινεις πουθενασε ενδιαφερει...
η ανεση?
η συμπεριφορα?
οι επιδοσεις? (και ποιες)
η καταναλωση?
η αξιοπιστια?
το κοστος κτισης?
η λειτουργικοτητα?
η εμφανιση?και για οσα απο αυτα η και αλλα η απαντηση ειναι θετικη, ποσο σημαντικο ειναι
-
Οι διαφορες σε θεματα επιταχυνσης , καταναλωσης και τελικης θα ειναι οπωσδηποτε μικρες (και υπερ του 195). Περαν αυτων με το 205 θα εχεις περιπου 1ποντο επιπλεον αχρηστο λαστιχο στο δρομο, διοτι δεν νομιζω οτι σε νορμαλ μορφη το 307 μπορει να εκμεταλευτει αποτελεσματικα (δηλ. να ζεστανει οπως πρεπει) ενα τοσο μεγαλο λαστιχο με τον αντιστοιχο δεικτη ταχυτητας.
-
Ο χρήστης nakata έγραψε:
χαλαει:
ρεπριζ
κεντρο βαρους
μη αναρτομενη μαζαΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΤΟ ΡΕΠΡΙΖ ΓΙΑΤΙ?ΑΛΛΟΣ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΙΕΙ 0,5 ΔΡΧ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΤΟ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΕΣΥ ΠΨΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ!
προσοχη!!
μιλαω για αυξηση διαμετρου εδω και οχι πλατους
-
ΘΕΛΩ ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΛΑ ΚΡΑΤΗΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΝΕΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΩΡΑ ΕΙΜΑΙ ΕΥΧΑΡΗΣΤΗΜΕΝΟΣ.ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΧΑΣΕΙ ΑΠΟ ΡΕΠΡΙΖ ΠΟΛΥ !ΕΠΙΣΗΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΣΕ ΡΕΠΡΙΖ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΧΑΣΩ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΤΕΛΙΚΗ ΠΟΣΟ ΘΑ ΜΕΙΩΘΕΙ?ΕΜΦΑΝΗΣΗ ΠΙΣΤΕΥΩ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ!ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΛΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΙ ΕΝΝΟΕΙΣ?ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΘΑ ΧΑΣΕΙ ΚΑΤΙ?
-
Ο χρήστης nakata έγραψε:
ΘΕΛΩ ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΛΑ ΚΡΑΤΗΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΝΕΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΩΡΑ ΕΙΜΑΙ ΕΥΧΑΡΗΣΤΗΜΕΝΟΣ.ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΧΑΣΕΙ ΑΠΟ ΡΕΠΡΙΖ ΠΟΛΥ !ΕΠΙΣΗΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΣΕ ΡΕΠΡΙΖ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΧΑΣΩ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΤΕΛΙΚΗ ΠΟΣΟ ΘΑ ΜΕΙΩΘΕΙ?ΕΜΦΑΝΗΣΗ ΠΙΣΤΕΥΩ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ!ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΛΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΙ ΕΝΝΟΕΙΣ?ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΘΑ ΧΑΣΕΙ ΚΑΤΙ?λοιπον για απο 195/65 σε 205/60
η διαμετρος μειωνεται σχεδον 1 ποντο (1%)
αρα** (λιγο παντα)**
-χαλα η ανεση αφου τωρα δυσκολευεσε περισσοτερο να καβαλισης τις ανωμαλιες του δρομου (οι οποιες στην ελλαδα...)
-μειωνεται η λειτουργικοττητα αφου και πιο ευκολα θα βρισκεις απο κατω και πιο δυσκολα θα καβαλας πεζοδρομιο
-η εμφανιση απο το πλευρο χειροτερευει αφου αδιαζει ο θολος
-η αεροδυναμικη του θολου χαλαει αφου περισσοτερος αερα στροβιλιζεται
-το κεντρο βαρους χαμηλωνει (+οδικη συμπεριφορα)
-η οποια ανωμαλια σε πεταει περισσοτερο (-οδικη συμπεριφορα)
-οι ρεπριζ βελτιωνονται αφου η τελικη σχεση γινεται πιο κοντη
-για τον ιδιο λογο αυξανει και η καταναλωση
-το κοντερ θα χανει κιαλλο
-το μη αναρτωμενο βαρος μειωνεται (και αυτο εξαρταται και απο το πλατος)(+οδικη συμπεριφορα)
-η πραγματικη τελικη μπορει να αυξηθει - η μεγιστη ομως (κατηφορα,κοφτης) θα μειωθειολα τα παραπανω θα μεταβληθουν απο ελαχιστα εως ανεπαισθητα (ειπαμε 1% αλλαγη ειναι)
τωρα για το πλατος
-αφου θα κρατησεις ιδια ζαντα το λαστιχο θα μπαλωναρει περισσοτερο (για να χωρεσει) (-οδικη συμπεριφορα)
-η επιφανεια επαφης θα αυξηθει
εδω ειναι περιπλοκα τα πραγματα
με μεγαλο εγκαρσιο φορτιο ειτε αυτο οφειλεται σε αντιστοιχο καθετο ειτε σε πολυ καλη προσφυση εχει +
σε αντιθετη περιπτωση -
-θα χασεις γενικα σε επιδοσεις
-παρολο που η αεροδυναμικη θα βελτιωθει αφου κρατας ιδια ζαντα (offset)
-στην ανεση, θα μαζευεις περισσοτερα βουναλακια και λιγοτερες λακουβιτσες
-απο μπρος και πισω θα 'δειξει' πολυ, μα παρα πολυσε αυτα θα δεις προφανως μεγαλυτερη διαφορα απο πριν αλλα και παλι μην περιμενεις τιποτα τραγικο
αποκλειεται να τα θυμηθηκα ολα αλλα 'ενα μυαλο χειμωνα-καλοκαιρι...'
τελος η προσωπικη μου αποψη
-ποτε σε μικροτερη διασταση
-το συγκεκριμενο αμαξι δεν εχει αναγκη απο αλλη διασταση , καλυτερα βρες ποια μαρκα σου ταιριαζει περισσοτερο
(μοναδικη εξαιρεση με την οποια ομως δεν συμφωνω η εμφανιση)τα λεμε
-
Λοιπόν, όσο μεγαλύτερη η διάμετρος του ελαστικού, τόσο πιο μακρύ γίνεται το βήμα, άρα τόσο μεγαλύτερη γίνεται η τελική σχέση μετάδοσης. Έτσι, αν η διάμετρος του συνόλου ζάντας/ελαστικού αυξηθεί πολύ, τότε πες αντίο στις ρεπρίζ. Θεωρητικά βέβαια, θα κερδίσεις σε τελική ταχύτητα, αλλά μάλλον το κέρδος αυτό θα το έχεις στην πραγματικότητα μόνον αν βρεις μεγαααααααααααάλη κατηφόρα.
Πώς υπολογίζουμε τη διάμετρο του τροχού (ζάντα + ελαστικό);
Λοιπόν, η ζάντα είναι σε ίντσες. Το λάστιχο είναι σε εκατοστά.
Έχουμε λοιπόν:
195άρι λάστιχο: Άρα πλάτος πέλματος 19 εκατοστά = 190 χιλιοστά.
65άρι προφίλ: Το ύψος του κάθε πλαϊνού τοιχώματος ισούται με το 65% του πλάτους του πέλματος. Εν προκειμένω, 190 x 0.65 = 123.5 χιλιοστά.
Διάμετρος ζάντας: 15 ιντσες, άρα: 15 x 25.4 = 381 χιλιοστά...Συνολική διάμετρος: Το ύψος του επάνω πλαϊνού + το ύψος του κάτω πλαϊνού + διάμετρος ζάντας... = 2 x 123.5 + 381 = 628 χιλιοστά.
Αυτά με τη 'μαμά' διάσταση.
Αν θέλεις να βάλεις φαρδύτερο, θες να κρατήσεις το βήμα σταθερό, δηλαδή ίδια συνολική διάμετρο, δηλαδή ίδιο περίπου ύψος τοιχωμάτων.
Για να δούμε με 205άρι λάστιχο σε 15άρα ζάντα:
Η εξίσωση είναι 2χ200+381 = (περίπου) 628. χ = ο συντελεστής που ορίζει το προφίλ, δηλαδή 0.6 για 60άρι, 0.55 για 55άρι, 0.5 για 50άρι κ.ο.κ.
Για να δούμε: Με πράξεις βγαίνει χ = 0.6175, δηλαδή θες προφίλ 61.75. Αυτό, βεβαίως δεν υπάρχει, άρα πας σε 60άρι (205/60R15).
Που θα σου δώσει ολική διάμετρο: 621 χιλιοστά. Δεν είναι σπουδαία διαφορά.
Αν πάς όμως σε 65άρι; Για να δούμε...
641 χιλιοστά. Όχι. Είναι πολύ και θα χάσεις σε ρεπρίζ, σε κατανάλωση, καθώς και σε απόκριση στο τιμόνι. Θα κερδίσεις όμως κάτι ψιλά σε άνεση.
Τώρα, πόσο θα χάσεις από το ελαφρώς φαρδύτερο λάστιχο σε κατανάλωση; Όχι πολλά πράγματα. Αν πας σε πολύ χαμηλότερη διάμετρο με πολύ χαμηλό προφίλ (45άρι και κάτω); Το τιμόνι θα γίνει πολύ ευαίσθητο και νευρικό (άσε που τα φαρδιά λάστιχα διαβάζουν τις ανωμαλίες του δρόμου και τις ακολουθούν), η άνεση θα πάει περίπατο, ενώ θα έχεις μεγάλες καταπονήσεις και στο λάστιχο και στη ζάντα και ίσως και στην ανάρτηση.
Προσωπική μου άποψη;
205/60 ή να αφήσεις την ίδια. Ό,τι κι αν κάνεις, βάλε ένα καλό λάστιχο. Εγώ προτείνω Continental PremiumContact ή, αν προσέχεις να μην καβαλάς πεζοδρόμια, Michelin Pilot Exalto.
-
ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΣΑΣΤΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ ΣΑΣ ΝΟΙΩΘΩ ΝΑΝΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΑΣ 1 ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΕΧΩ ΑΠΟΡΙΕΣ ΟΜΩΣ ΤΟ ΡΕΖΟΥΜΕ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ?ΝΑ ΤΑ ΑΦΗΣΩ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ 195 65 15?Η ΝΑ ΒΑΛΩ 205 60 15?ΜΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΑΝ ΤΑ YOKOHAMA !KAI TA MICHELEN TI LETE?
-
Nakata το 307 1.6, με την υπάρχουσα διάσταση (195) είναι μια χαρά όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά. Έχει αρκετά εώς άφθονα περιθώρια πρόσφυσης σε όλους τους τύπους οδοστρωμάτων, ενώ είναι αρκετά προβλέψιμο και άνετο. Δεν βλέπω να υπάρχει λόγος να αλοιώσεις το χαρακτήρα του με κάποιο άλλο λάστιχο.
Predator, λες...
'παντως αυξηση της διαμετρου γενικα ...
βελτιωνει οικονομια και διοτι γινεται πιο μακρυ και διοτι εχει καλυτερη αεροδυναμικη'...Όσον αφορά την οικονομία θα μου επιτρέψεις σαφώς να διαφωνήσω. Ναι μεν η κατανάλωση πέφτει σε σταθερούς ρυθμούς οδήγησης (πχ σε ένα ταξίδι) οπού ο κινητήρας δουλεύει αρκετή ώρα στις ίδιες στροφές, άρα όσο λιγότερες ( μακρύ βήμα ) τόσο καλύτερα. Η κατανάλωση όμως ανεβαίνει αισθητά σε συνθήκες σπόρ οδήγησης, οδήγησης σε πόλη, σε επαρχιακούς δρόμους κλπ. Αν λάβουμε υπόψη, το κυκλοφοριακό της Αθήνας όπως και τη μορφολογία της χώρας μας θα έλεγα πως εϊναι παρακινδυνευμένο το συμπέρασμά σου για την οικονομία. Προσωπικά, μικραίνοντας αισθητά τη διάμετρο του τροχού, είδα μείωση της κατανάλωσης. Για την ίδια επιτάχυνση χρειάζομαι λιγότερο γκάζι.
Επίσης, αυτό που λές για την αεροδυναμική, μπορείς να το αιτιολογήσεις; Δεδομένων πάντα των γεγονότων οτι με μεγαλύτερη διάμετρο τροχών αυξάνει η μετωπική επιφάνεια και επίσης λόγω της μετατόπισης όλου του αυτοκινήτου προς τα πάνω, περνά περισσότερος αέρας από κάτω. Δεν νομίζω, οι λιγότεροι στροβιλισμοί στους θόλους, να είναι περισσότερο σημαντικοί από τα παραπάνω.
-
Το δικό μου 307 1.6 Xsi έχει από την 'μάνα' του τα Dunlop Sp Sport 2000 με διαστάσεις 205/55/16. Μεχρι στιγμής στα 22000 χιλιόμετρα που έχω κάνει μπορώ να πω πως είμαι ικανοποιημένος, έχουν καλό κράτημα και σε στεγνό και σε βρεγμένο δρόμο, από πλευρά άνεσης ειναι μια χαρά, και όσον αφορά την επιτάχυνση δεν έχω κανενα παράπονο. Δεν έχω τις τεχνικές γνώσεις για να τεκμηριώσω το αν το συγκεκριμένο λάστιχο είναι το ιδανικό για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, αλλά προσωπικά είμαι ευχαριστημένος. Ελπίζω να βοήθησα.
-
Ο χρήστης takinen έγραψε:
Predator, λες...
'παντως αυξηση της διαμετρου γενικα ...
βελτιωνει οικονομια και διοτι γινεται πιο μακρυ και διοτι εχει καλυτερη αεροδυναμικη'...Όσον αφορά την οικονομία θα μου επιτρέψεις σαφώς να διαφωνήσω. Ναι μεν η κατανάλωση πέφτει σε σταθερούς ρυθμούς οδήγησης (πχ σε ένα ταξίδι) οπού ο κινητήρας δουλεύει αρκετή ώρα στις ίδιες στροφές, άρα όσο λιγότερες ( μακρύ βήμα ) τόσο καλύτερα. Η κατανάλωση όμως ανεβαίνει αισθητά σε συνθήκες σπόρ οδήγησης, οδήγησης σε πόλη, σε επαρχιακούς δρόμους κλπ. Αν λάβουμε υπόψη, το κυκλοφοριακό της Αθήνας όπως και τη μορφολογία της χώρας μας θα έλεγα πως εϊναι παρακινδυνευμένο το συμπέρασμά σου για την οικονομία. Προσωπικά, μικραίνοντας αισθητά τη διάμετρο του τροχού, είδα μείωση της κατανάλωσης. Για την ίδια επιτάχυνση χρειάζομαι λιγότερο γκάζι.
Επίσης, αυτό που λές για την αεροδυναμική, μπορείς να το αιτιολογήσεις; Δεδομένων πάντα των γεγονότων οτι με μεγαλύτερη διάμετρο τροχών αυξάνει η μετωπική επιφάνεια και επίσης λόγω της μετατόπισης όλου του αυτοκινήτου προς τα πάνω, περνά περισσότερος αέρας από κάτω. Δεν νομίζω, οι λιγότεροι στροβιλισμοί στους θόλους, να είναι περισσότερο σημαντικοί από τα παραπάνω.
οσον αφορα την οικονομια...
αν με μικροτερη διαμετρο βελτιωθηκε η οικονομια σου στην πολη σημαινει απλα οτι πηγαινες με μια σχεση πανω πριν και το ζοριζες ενω τωρα διατηροντας λογω συνηθειας και μικρης διαφορας την ιδια σχεση ερχεται σε πιο σωστη λειτουργια
σε καποιο θεμα ειχε συζητηθει το γιατι η πιο μακρια σχεση δεν ειναι απολυτα οικονομικοτερη
ο καθενας εννοειται οτι πρεπει να ψαξει αν τον ενδιαφερει στο αμαξι του να βρει με πιο τροπο οδηγησης γινεται πιο οικονομικο
για συνθηκες σπορ οδηγησης νομιζω μιλαμε για λαθος αμαξι
και το αποδυκνειουν οι επιλογες της εταιριας στην αναρτηση
επισης αν παρεις δυο ποδηλατα ενα bmx και ενα mountain και κατεβεις την κατεχακη χωρις πενταλ θα καταλαβεις αμεσως την διαφορα στην 'καταναλωση' λογω υψους τροχωνπου θελω να καταληξω
οσον αφορα απωλειες κυλισης ειναι ξακαθαρω
οσον αφορα απωλειες στο μοτερ με σταθερη ταχυτητα υπαρχει ευνοια ενω σε μη σταθερη ταχυτητα τα παντα εξαρτονται απο το πως οδηγας αφου μπορεις να επιλεξεις σχεση στο κιβωτιοοσον αφορα την αεροδυναμικη
με αυξηση της διαμετρου κατα 2 εκατοστα η μετωπικη επιφανεια σε σταση αυξανεται ~0.15% δηλαδη καθολου -σε κινηση οτι και να πω θα ειναι βλακεια, πρεπει πρωτα να το ψαξω πως αναγεται
αντιστοιχα ο θολος γεμιζει >5%
δηλαδη τουλαχιστον 30 φορες μεγαλυτερη μεταβολη
λαμβανοντας δε υποψη οτι η αεροδυναμικη αντισταση πλεον οφειλεται στις 'υποχρεωτικες ανωμαλιες' τις ροης καταλαβαινεις τι γινεται
αν δεν κανω λαθος καλυπτοντας πληρως τους τεσσερις τροχους (αιυθητικο-λειτουργικο ατοπημα) επιτυγχανεται μεχρι και 30% μειωση τοης αεροδυναμικης αντιστασης , και ειναι και λογικοσε αυτο που εχεις απολυτο δικιο ειναι το θεμα του υψους
φυσικα δεν μπορω να συγκρινω τα δυο μεγεθη ωστε να πω αν τελικα η αεροδυναμικη θα βελτιωθει η θα χαλασει (αυτο γινεται μονο με πειραμα σε καθε αμαξι)
αλλα προφανως για αυξηση διαμετρου >2 ποντων θα χαμηλωνα το αμαξωμα κατα το μισο της αυξησης απο αναρτηση και για λογους υψους κεντρου βαρους -
Ο χρήστης predator έγραψε:
οσον αφορα την οικονομια...
αν με μικροτερη διαμετρο βελτιωθηκε η οικονομια σου στην πολη σημαινει απλα οτι πηγαινες με μια σχεση πανω πριν και το ζοριζες ενω τωρα διατηροντας λογω συνηθειας ...Eίναι αυθαίρετο το συμπέρασμά σου. Δεν άλλαξα στυλ οδήγησης και δεν θα τολμούσα να συγκρίνω δύο καταστάσεις αν οι επί μέρους παράμετροι ήταν διαφορετικές! Το θέμα είναι πως το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων μας πάει στις επιταχύνσεις. Οι οποίες έρχονται με λιγότερο γκάζι όταν η συνολική σχέση μετάδοσης μικραίνει.
Επιπλέον στην Ελλάδα οι ανηφοροκατηφόρες είναι πάρα πολλές!!!! Και ευνοούν αυτοκίνητα με μικρότερες συνολικές σχέσεις μετάδοσης..(παράδειγμα τα τόσα Ιαπωνικά που μέχρι πριν 5+ χρόνια είχαν διαφορικά από 3.5 και κάτω τη στιγμή που τα αντίστοιχα γαλλικά πχ παίζανε από 3.9 και πάνω!)για συνθηκες σπορ οδηγησης νομιζω μιλαμε για λαθος αμαξι
και το αποδυκνειουν οι επιλογες της εταιριας στην αναρτησηΆλλο πράγμα η σπόρ οδήγηση και άλλο το σπορ αυτοκίνητο.
Η σπόρ οδήγηση έχει σχέση με τις επιλογές του οδηγού και όχι της εταιρίας!
Πχ με το 307 έχω σε αρκετά σημεία περισσότερα χιλιόμετρα από ότι με το πρώην 205 gti μου! Ιεροσυλία; Ε έτσι είναι!οσον αφορα την αεροδυναμικη
με αυξηση της διαμετρου κατα 2 εκατοστα η μετωπικη επιφανεια σε σταση αυξανεται ~0.15% δηλαδη καθολου -σε κινηση οτι και να πω θα ειναι βλακεια, πρεπει πρωτα να το ψαξω πως αναγεται
αντιστοιχα ο θολος γεμιζει >5%
δηλαδη τουλαχιστον 30 φορες μεγαλυτερη μεταβοληΣυγκρίνεις τη μεταβολή δύο διαφορετικών μεγεθών. Των αεροδυναμικών αντιστάσεων και αεροδυναμικών απωλειών.
Ναι μεν το ένα μπορεί να μεταβάλλεται διαφορετικά από το άλλο, αλλά εμείς δεν μπορούμε να ξέρουμε την τάξη μεγέθους της επιροής της μεταβολής του κάθε μεγέθους στη συμπεριφορά ενός συγκεκιμένου αυτοκινήτου...Το είπα!
Γί' αυτό διετύπωσα και την απορία μου. Γιατί σε πολλά θέματα δεν μπορούν να υπάρχουν ασφαλείς μοναδικές απαντήσεις. Νομίζω πως με την απάντησή σου το κατάλαβες από μόνος σου
ΤΙ ΕΛΑΣΤΙΚΑ 195? Η 205