-
Βλέπωντας μέσα απο τα threats του forum πως αυτοκινητοβιομηχανίες που πρίν λίγα χρόνια ήταν στο σκοτάδι, ξαφνικά και μέσα σε λίγο διαστημα γίνονται ατικείμενο συζητίσεων για τα μοντέλα τους κλπ. σκευθηκα να κάνω μια αναφορά στο χρόνο για να θυμηθούμε οι λίγο παλαιότεροι αλλά να μάθουν και οι νεότεροι.
Αρχές 10ετίας 1970. Η Fiat λανσάρει ένα απο τα μοντέλα που την στήριξαν οικονομικά. Το οικογενειακό Fiat 124. Λίγο αργότερα έρχονται απο την Ρωσία στην Ελλάδα τα Lada 1200 ακριβή πανοιμοιότυπα του Fiat 124. Δύσκολα τα ξεχώριζες και το κυριώτερο σχεδόν στα μισά λεφτά. Και ποιός δεν αγόρασε τότε Lada. Το το συζητήσεις γινότουσαν τότε δεν λέγεται. Ο ειδικός τύπος έγραψε αρκετές σελίδες για τα Lada. Αλλά το κυριώτερο! σχεδόν όλοι οι ιδιοκτήτες Lada 124 πιστεύανε ότι στην πραγματικότητα είχαν ένα Fiat κατασκευασμένο στη Ρωσία!!!!! Κάπου εκεί κοντά και η Seat κατασκευάζει το ίδιο μοντέλο, βάζοντας σαν στανταρντ τα ποιό πλούσια όργανα και 4 δισκόφρενα σε όλες τις εκδόσεις τους.
Την ίδια εποχή η Renault λάνσαρε το Renault 16 (αν θυμάμαι καλά το νούμερο) το οποίο συναρμολογούταν στην Ρουμανία. Θα θυμάστε το τι έγεινε λίγο αργότερα με τα Dacia 1200. Μέχρι και ταξί κυκλοφόρησαν. Τα ίδια αισθήματα με τους κατόχους Lada είχανε και οι ιδιοκτήτες των Dacia.
Στα Τέλη της 10ετίας 1970 η Opel λανσάρει το τελευταίο πισωκίνητο Kadett. Και μετά απο λίγο μας ήλθαν απο την μακρυνή Κορέα τα Daewoo με λίγο διαφορετικά φώτα και μάσκα. Αλλά, διαστάσεις, όργανα σαλόνι ήταν ένα Kadett. Και βέβαια τα ίδια συναισθήματα πλημήριζαν τους ευτιχείς ιδιοκτήτες τους.
Την ίδια περίπου εποχή εμφανίζεται στην Ελλάδα και η Hiundai. Το τότε μποντέλο της το Hiundai 124. Ας μην ξεχνάμε ότι ο αριθμός 124 τότε σήμαινε πολλά.
Αρχές 10ετάς 1980. Η Fiat πάλι λανσάρει ένα απο τα ποιό εμπορικά της μοντέλα το Fiat 128. Στην αρχή φτιάχνεται στην Ιταλία, αργότερα όμως στην Γιουγκοσλαβία στα εργοστάσια της Zastava. Αποτέλεσμα μετά απο το Fiat 128 ακολουθεί το Zastava 1100. Οι περισότεροι τότε το αποκαλούσαν Zastava 128.
Τα χρόνια περάσανε και βέβαια οι μέθοδοι του marketing αλλάξανε. Και η Seat προσχωρει στην VAG. Και ξαφνικά η Seat αρχίζει να συναγωνίζεται τα Golf. Και ώ! του θαύματος και η Skoda μετά τα άκρως πετυχημένα S110L, Estelle και Favorit προσχωρεί στην VAG και γίνεται αντικείνο ευρέων συζητήσεων. Ποιά? η Skoda που οι εισαγωγές γινόντουσαν στην Ελλάδα ήταν με τη μέθοδο κλήρηνκ, δηλαδή τους δίναμε πατάτες για παράδειγμα και παίρναμε αυτοκίνητα, (10 τσουβάλια πατάτες για κάθε ένα S110L).
H Hiundai απο την άλλη αντιγράφει απο μακρώθεν τη γκάμα της Toyota με αποκορύφωμα το μοντέλο της Coupe. Αν δεν μπορούμε να αγοράσουμε μια Celica, δεν πείραζε παίρνουμε στα μισά λεφτά το Coupe. Κατά βάσει το ίδιο δεν είναι?
Τώρα περιμένετε, έρχονται απο την Ρωσία τα Lada, αλλά τι Lada? μα General Motors Lada, και πριμένετε να δήτε τι θα γίνει.
Ρε πως αλλάζουν οι καιροί!!!!!
-
Βλέπωντας μέσα απο τα threats του forum πως αυτοκινητοβιομηχανίες που πρίν λίγα χρόνια ήταν στο σκοτάδι, ξαφνικά και μέσα σε λίγο διαστημα γίνονται ατικείμενο συζητίσεων για τα μοντέλα τους κλπ. σκευθηκα να κάνω μια αναφορά στο χρόνο για να θυμηθούμε οι λίγο παλαιότεροι αλλά να μάθουν και οι νεότεροι.
Αρχές 10ετίας 1970. Η Fiat λανσάρει ένα απο τα μοντέλα που την στήριξαν οικονομικά. Το οικογενειακό Fiat 124. Λίγο αργότερα έρχονται απο την Ρωσία στην Ελλάδα τα Lada 1200 ακριβή πανοιμοιότυπα του Fiat 124. Δύσκολα τα ξεχώριζες και το κυριώτερο σχεδόν στα μισά λεφτά. Και ποιός δεν αγόρασε τότε Lada. Το το συζητήσεις γινότουσαν τότε δεν λέγεται. Ο ειδικός τύπος έγραψε αρκετές σελίδες για τα Lada. Αλλά το κυριώτερο! σχεδόν όλοι οι ιδιοκτήτες Lada 124 πιστεύανε ότι στην πραγματικότητα είχαν ένα Fiat κατασκευασμένο στη Ρωσία!!!!! Κάπου εκεί κοντά και η Seat κατασκευάζει το ίδιο μοντέλο, βάζοντας σαν στανταρντ τα ποιό πλούσια όργανα και 4 δισκόφρενα σε όλες τις εκδόσεις τους.
Την ίδια εποχή η Renault λάνσαρε το Renault 16 (αν θυμάμαι καλά το νούμερο) το οποίο συναρμολογούταν στην Ρουμανία. Θα θυμάστε το τι έγεινε λίγο αργότερα με τα Dacia 1200. Μέχρι και ταξί κυκλοφόρησαν. Τα ίδια αισθήματα με τους κατόχους Lada είχανε και οι ιδιοκτήτες των Dacia.
Στα Τέλη της 10ετίας 1970 η Opel λανσάρει το τελευταίο πισωκίνητο Kadett. Και μετά απο λίγο μας ήλθαν απο την μακρυνή Κορέα τα Daewoo με λίγο διαφορετικά φώτα και μάσκα. Αλλά, διαστάσεις, όργανα σαλόνι ήταν ένα Kadett. Και βέβαια τα ίδια συναισθήματα πλημήριζαν τους ευτιχείς ιδιοκτήτες τους.
Την ίδια περίπου εποχή εμφανίζεται στην Ελλάδα και η Hiundai. Το τότε μποντέλο της το Hiundai 124. Ας μην ξεχνάμε ότι ο αριθμός 124 τότε σήμαινε πολλά.
Αρχές 10ετάς 1980. Η Fiat πάλι λανσάρει ένα απο τα ποιό εμπορικά της μοντέλα το Fiat 128. Στην αρχή φτιάχνεται στην Ιταλία, αργότερα όμως στην Γιουγκοσλαβία στα εργοστάσια της Zastava. Αποτέλεσμα μετά απο το Fiat 128 ακολουθεί το Zastava 1100. Οι περισότεροι τότε το αποκαλούσαν Zastava 128.
Τα χρόνια περάσανε και βέβαια οι μέθοδοι του marketing αλλάξανε. Και η Seat προσχωρει στην VAG. Και ξαφνικά η Seat αρχίζει να συναγωνίζεται τα Golf. Και ώ! του θαύματος και η Skoda μετά τα άκρως πετυχημένα S110L, Estelle και Favorit προσχωρεί στην VAG και γίνεται αντικείνο ευρέων συζητήσεων. Ποιά? η Skoda που οι εισαγωγές γινόντουσαν στην Ελλάδα ήταν με τη μέθοδο κλήρηνκ, δηλαδή τους δίναμε πατάτες για παράδειγμα και παίρναμε αυτοκίνητα, (10 τσουβάλια πατάτες για κάθε ένα S110L).
H Hiundai απο την άλλη αντιγράφει απο μακρώθεν τη γκάμα της Toyota με αποκορύφωμα το μοντέλο της Coupe. Αν δεν μπορούμε να αγοράσουμε μια Celica, δεν πείραζε παίρνουμε στα μισά λεφτά το Coupe. Κατά βάσει το ίδιο δεν είναι?
Τώρα περιμένετε, έρχονται απο την Ρωσία τα Lada, αλλά τι Lada? μα General Motors Lada, και πριμένετε να δήτε τι θα γίνει.
Ρε πως αλλάζουν οι καιροί!!!!!
-
Βλέπωντας μέσα απο τα threats του forum πως αυτοκινητοβιομηχανίες που πρίν λίγα χρόνια ήταν στο σκοτάδι, ξαφνικά και μέσα σε λίγο διαστημα γίνονται ατικείμενο συζητίσεων για τα μοντέλα τους κλπ. σκευθηκα να κάνω μια αναφορά στο χρόνο για να θυμηθούμε οι λίγο παλαιότεροι αλλά να μάθουν και οι νεότεροι.
Αρχές 10ετίας 1970. Η Fiat λανσάρει ένα απο τα μοντέλα που την στήριξαν οικονομικά. Το οικογενειακό Fiat 124. Λίγο αργότερα έρχονται απο την Ρωσία στην Ελλάδα τα Lada 1200 ακριβή πανοιμοιότυπα του Fiat 124. Δύσκολα τα ξεχώριζες και το κυριώτερο σχεδόν στα μισά λεφτά. Και ποιός δεν αγόρασε τότε Lada. Το το συζητήσεις γινότουσαν τότε δεν λέγεται. Ο ειδικός τύπος έγραψε αρκετές σελίδες για τα Lada. Αλλά το κυριώτερο! σχεδόν όλοι οι ιδιοκτήτες Lada 124 πιστεύανε ότι στην πραγματικότητα είχαν ένα Fiat κατασκευασμένο στη Ρωσία!!!!! Κάπου εκεί κοντά και η Seat κατασκευάζει το ίδιο μοντέλο, βάζοντας σαν στανταρντ τα ποιό πλούσια όργανα και 4 δισκόφρενα σε όλες τις εκδόσεις τους.
Την ίδια εποχή η Renault λάνσαρε το Renault 16 (αν θυμάμαι καλά το νούμερο) το οποίο συναρμολογούταν στην Ρουμανία. Θα θυμάστε το τι έγεινε λίγο αργότερα με τα Dacia 1200. Μέχρι και ταξί κυκλοφόρησαν. Τα ίδια αισθήματα με τους κατόχους Lada είχανε και οι ιδιοκτήτες των Dacia.
Στα Τέλη της 10ετίας 1970 η Opel λανσάρει το τελευταίο πισωκίνητο Kadett. Και μετά απο λίγο μας ήλθαν απο την μακρυνή Κορέα τα Daewoo με λίγο διαφορετικά φώτα και μάσκα. Αλλά, διαστάσεις, όργανα σαλόνι ήταν ένα Kadett. Και βέβαια τα ίδια συναισθήματα πλημήριζαν τους ευτιχείς ιδιοκτήτες τους.
Την ίδια περίπου εποχή εμφανίζεται στην Ελλάδα και η Hiundai. Το τότε μποντέλο της το Hiundai 124. Ας μην ξεχνάμε ότι ο αριθμός 124 τότε σήμαινε πολλά.
Αρχές 10ετάς 1980. Η Fiat πάλι λανσάρει ένα απο τα ποιό εμπορικά της μοντέλα το Fiat 128. Στην αρχή φτιάχνεται στην Ιταλία, αργότερα όμως στην Γιουγκοσλαβία στα εργοστάσια της Zastava. Αποτέλεσμα μετά απο το Fiat 128 ακολουθεί το Zastava 1100. Οι περισότεροι τότε το αποκαλούσαν Zastava 128.
Τα χρόνια περάσανε και βέβαια οι μέθοδοι του marketing αλλάξανε. Και η Seat προσχωρει στην VAG. Και ξαφνικά η Seat αρχίζει να συναγωνίζεται τα Golf. Και ώ! του θαύματος και η Skoda μετά τα άκρως πετυχημένα S110L, Estelle και Favorit προσχωρεί στην VAG και γίνεται αντικείνο ευρέων συζητήσεων. Ποιά? η Skoda που οι εισαγωγές γινόντουσαν στην Ελλάδα ήταν με τη μέθοδο κλήρηνκ, δηλαδή τους δίναμε πατάτες για παράδειγμα και παίρναμε αυτοκίνητα, (10 τσουβάλια πατάτες για κάθε ένα S110L).
H Hiundai απο την άλλη αντιγράφει απο μακρώθεν τη γκάμα της Toyota με αποκορύφωμα το μοντέλο της Coupe. Αν δεν μπορούμε να αγοράσουμε μια Celica, δεν πείραζε παίρνουμε στα μισά λεφτά το Coupe. Κατά βάσει το ίδιο δεν είναι?
Τώρα περιμένετε, έρχονται απο την Ρωσία τα Lada, αλλά τι Lada? μα General Motors Lada, και πριμένετε να δήτε τι θα γίνει.
Ρε πως αλλάζουν οι καιροί!!!!!
-
Αυτό που δεν έθιξες είναι ότι εμείς οι Έλληνες μείναμε μόνο να τα αγοράζουμε και όχι να τα κατασκευάζουμε. Όσες προσπάθειες έγιναν καταβαραθρώθηκαν από τις εκάστοτε κυβερνήσεις και συμφέροντα για λόγους που ακόμη δεν έχω καταλάβει. Έτσι σήμερα ακόμη και η Τουρκία κατασκευάζει 500.000 αυτοκίνητα το χρόνο, ενώ εμείς εξάγουμε τα ωραία μας χρήματα για να εισάγουμε λαμαρίνες.
Όσο για τα 'φασόν' αυτοκίνητα, υπάρχουν και σήμερα αλλά σε άλλη συσκευασία και όχι όπως τότε που ήταν η ίδια.ΥΓ Έχει συμβεί και σε άλλα είδη βιομηχανίας στην Ελλάδα όπως τα Ελαστικά, αλλά εδώ μας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο.
-
Απο ότι καταλαβαίνω Τάκη, θέλεις να πείς ότι εμείς εδώ ζούμε σε νια εικονική πραγματικότητα? Δηλαδή οδηγούμε ένα Skoda αλλά ουσιαστικά το θεωρούμε Audi?
Αν ενοείς αυτό, τότε σου λέω ότι κανείς μας δεν θε είθελε Skoda αν είχε τη δυνατότητα να πάρει Audi ή Huydai Coupe αν μπορούσε να έχει Celica. Εντάξι ότι κάπου συμβιβαζόμαστε λόγω ελίψεως μαϊντανών και προσπαθούμε να τη βγάλουμε με παρεμφερεί μοντέλα αυτό ισχύει. Θυμήσου τα Ascona με τα 1200 κυβικά, και τα Cortina με τα 1300 κυβικά. Αλλά το ότι όλοι μας ξέρουμε να ξεχωρίζουμε το original για αυτό μην αμφοιβάλεις καθόλου.
Τώρα το γιατί δεν κατασκευάζουμε εδώ αυτοκίνητα. Καλύτερα ρωτήστε τα σωματεία που ανοίγανε σαμπάνιες όταν έκλισε η γραμμή συναρμολόγησης της Opel στο Βόλο. Αλλά αυτό είναι ένα θέμα για νέο threat. -
Ο χρήστης kilo έγραψε:
Απο ότι καταλαβαίνω Τάκη, θέλεις να πείς ότι εμείς εδώ ζούμε σε νια εικονική πραγματικότητα? Δηλαδή οδηγούμε ένα Skoda αλλά ουσιαστικά το θεωρούμε Audi?
Αν ενοείς αυτό, τότε σου λέω ότι κανείς μας δεν θε είθελε Skoda αν είχε τη δυνατότητα να πάρει Audi ή Huydai Coupe αν μπορούσε να έχει Celica. Εντάξι ότι κάπου συμβιβαζόμαστε λόγω ελίψεως μαϊντανών και προσπαθούμε να τη βγάλουμε με παρεμφερεί μοντέλα αυτό ισχύει. Θυμήσου τα Ascona με τα 1200 κυβικά, και τα Cortina με τα 1300 κυβικά. Αλλά το ότι όλοι μας ξέρουμε να ξεχωρίζουμε το original για αυτό μην αμφοιβάλεις καθόλου.
Τώρα το γιατί δεν κατασκευάζουμε εδώ αυτοκίνητα. Καλύτερα ρωτήστε τα σωματεία που ανοίγανε σαμπάνιες όταν έκλισε η γραμμή συναρμολόγησης της Opel στο Βόλο. Αλλά αυτό είναι ένα θέμα για νέο threat.Φίλε μου kilo. Αν πρόσεξες στο treat αναφέρω ευθύς εξ αρχής ότι απλά είναι μια αναδρομή και τίποτε παραπάνω. Το ότι όλοι μας γνωρίζουμε το original όπως λές, δεν εμφοιβάλλω καθόλου. Να πώ όμως την αλήθεια μου, διαβάζοντας μέσα στο forum διάφορα για μάρκες που είταν εδώ και κάποια χρόνια στην αφάνεια, και για το πώς θα βελτιώσουμε το ένα ή το άλλο, πράγματι μου θυμίζει πράγματι την εποχή των Ascona και Cortina που μόλις το αγοράζαμε μετά απο 1-2 μήνες τρέχαμε στους παλιατζήδες για να βρούμε μεγαλύτερα μοτέρ να τους περάσουμε.
Τώρα γιατί δεν κατασκευάζουμε πλέον αυτοκίνητα στην Ελλάδα, θα δώσω και τη δική μου άποψη στο νέο τhreat που ξεκίνησες.
Αυτοκίνητα και..... Αυτοκίνητα