-
Ο χρήστης MAD-MAX-13 έγραψε:
ευχαριστω αλλα επειδη δυσκολευομαι να κατανοησω τις μεταβολες , τις παραμετρους και την σημασιολογια τους μπορει καποιος να μου το επεξηγησει γραπτως και να μου δωσει και 3-4 αντιπροτασεις ?ευχαριστω
δες την μετάφραση από κάποιο online λεξικό. πχ http://www.in.gr
πχ wear=φθορά
γενικά, πάντως τα Β4 σε σχέση με τα Β3, αφήνουν λιγότερα κατάλοιπα.
-
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
καμιά πρόταση για Volvo V50 1,8 (κινητήρας ford 1.8 EURO4 (καινούριος 2oooklm)) με προδιαγραφή ACEA A5 και ιξώδες 0-30 ή 5-30. κίνηση 70%πόλη 30%εθνική. Αλλαγή κάθε χρόνο ή 20.000χλμ (όπως λέει ο κατασκευαστής).
τρόπος οδήγησης.....
-το χρόνο κάπου 15Κ
-οδήγηση χαλαρά, αρκετές όμως ορεινές διαδρομές, βάρος οχήματος 1400κιλά
-70% μέσα στην πόλη, με μέση ταχύτητα 33χλμ
-πάτημα μόνο στην εθνική με 5η και μέχρι τα 160χαω
-πολλές διαδρομές μέχρι 10κλμαπόσταση
-ζέσταμα μηδενικό ...αλλά πολύ χαλαρή οδήγηση, μέχρι να ανεβάσει θερμοκρασία στο 100%
-ζητάω μέγιστη προστασία του μοτέρ από φθορές και συμβατότητα με τον κατασκευαστή.
-χωρίς turboκαι κάτι άλλο... οι προδιαγραφές C1,C2,C3 απευθύνονται μόνο σε κινητήρες diesel με φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων? Γιατί αλλού διαβάζω αυτό και αλλού ότι κάνουν για κινητήρες Euro4. Στην περίπτωση μου υπάρχουν μερικά λάδια (motul clean+) που είναι πιστοποιημένα κατά Α5 και C1, να προτιμήσω αυτά?
Θα έλεγα να βάλεις κάποιο GroupIII το πολύ(εγώ έτυχε να το κάνω με Torco SR-1, μπορείς π.χ και με Mobil 1 EP, Amsoil XLF, της Volvo 30άρι, Fuchs Titan Supersyn, κλπ) που να καλύπτει τις προδιαγραφές για 1-2 αλλαγές ακόμα και στην συνέχεια να πας σε κάποιο GroupIV/V π.χ. κάτι σαν το SSO (όμως μόνο τα Amsoil της σειράς XL είναι πιστοποιημένα!). Τα motul 8100 αντίθετα είναι.
Πόσα χρόνια έχεις εγγύηση;
Σχετικά με τις προδιαγραφές C1,C2,C3 αντιγράφω και πάλι απο amsoil:>
A1/B1 For use in gasoline and light duty diesel engines capable of using low friction, low viscosity, and low HT/HS shear (2.9 to 3.5cP) oils. A fuel economy specification, this oil may not be able to be used in all engines.
A3/B3 Stable, stay in grade oil intended for use in high performance gasoline and diesel engines or extended drain intervals.
A3/B4 For use in direct injection diesel engines where special oils may be required, but also suitable for applications described under A3/B3.
A5/B5 Similar to A3/B3 but for engines capable of using low friction, low viscosity and low HT/HS oils. May be unsuitable for use in some engines.
C1 Stable, stay in grade oil of A5/B5
performance level and a phosphorus limit of 0.05% (low SAPS). These oils cannot meet API SM.
C2 Stable, stay in grade oil of A5/B5 performance
and mid-SAPs (Phosphorus 0.08%).
C3 Stable, stay in grade oil with mid-SAPs
(phosphorus 0.08%). These oils may also meet A3/B4 and API SM. HT/HS >3.5cP
C4 Stable, stay in grade oil similar to C3 but
with tighter volatility limits and no lower limit on phosphorus (E2 General purpose oil for naturally aspirated
and turbocharged diesel engines, medium to heavy duty service and mostly normal drain intervals. -
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
ευχαριστω αλλα επειδη δυσκολευομαι να κατανοησω τις μεταβολες , τις παραμετρους και την σημασιολογια τους μπορει καποιος να μου το επεξηγησει γραπτως και να μου δωσει και 3-4 αντιπροτασεις ?
ευχαριστω
δες την μετάφραση από κάποιο online λεξικό. πχ http://www.in.gr
πχ wear=φθορά
γενικά, πάντως τα Β4 σε σχέση με τα Β3, αφήνουν λιγότερα κατάλοιπα.
δεν εχω θεμα με την γλωσσα (5 χρονια βρισκομουνα στο εξωτερικο για σπουδες και δουλεια )
-
το SSO δεν είναι πιστοποιημένο κατά Α5?
http://www.amsoil.com/storefront/sso.aspx
APPLICATIONS
AMSOIL Signature Series 0W-30 Synthetic Motor Oil is recommended for use in gasoline engines, diesel engines (API CF, ACEA B5) and other applications requiring SAE 0W-30, 5W-30 or 10W-30 with the following worldwide specifications:• API SM/CF, SL, SJ … • ILSAC GF-4, 3 … •**ACEA A5/B5-04** • GM 4718M, 6094M • Ford WSS-M2C929-A • Daimler Chrysler MS-6395N • VW 503.00 • Honda/Acura HTO-06
τα SSO τα έβαλα στην λίστα λόγο του......
Four-Ball Wear Test (ASTM D4172: 40kgf, 150°C, 1800 rpm, 1 hr) Scar diameter, mm
0.406 -
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
και κάτι άλλο... οι προδιαγραφές C1,C2,C3 απευθύνονται μόνο σε κινητήρες diesel με φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων? Γιατί αλλού διαβάζω αυτό και αλλού ότι κάνουν για κινητήρες Euro4. Στην περίπτωση μου υπάρχουν μερικά λάδια (motul clean+) που είναι πιστοποιημένα κατά Α5 και C1, να προτιμήσω αυτά?
Αντιγράφω από το site της lubrizol:
ACEA A/B Sequences
These define the requirements for engine oils for service fill usage in passenger car gasoline and light-duty diesel engines.ACEA C Sequences
These define the requirements for “catalyst compatible” engine oils for service fill usage in passenger car gasoline and light-duty diesel engines with aftertreatment systems.Τα ACEA C1 λιπαντικά είναι lowSAPS και συνήθως δεν συνοδεύονται από πιστοποιήσεις κατασκευαστών (VW,MB,κ.ά).
Τhe low HTHS (≤3.5cP) and low sulphated ash (≤0.5%) required by ACEA C1 limits the number of additional performance claims that can be coupled with ACEA C1. ACEA C1 is usually coupled with JASO DL-1.
At present there are no OEM performance claims that require an ACEA C1 level of performance.Αναλυτικότερα δες εδώ http://www.lubrizol.com/acea2008/aceac1.asp
-
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
το SSO δεν είναι πιστοποιημένο κατά Α5?http://www.amsoil.com/storefront/sso.aspx
APPLICATIONS
AMSOIL Signature Series 0W-30 Synthetic Motor Oil is recommended for use in gasoline engines, diesel engines (API CF, ACEA B5) and other applications requiring SAE 0W-30, 5W-30 or 10W-30 with the following worldwide specifications:• API SM/CF, SL, SJ …
• ILSAC GF-4, 3 …
•ACEA A5/B5-04
...Όχι δεν είναι, όπως δεν είναι και κανένα redline, ούτε τα royal purple XPR, ούτε το Motul 300V κλπ.
Έχει γράψει ο Μίλτος καθώς και εγώ παλαιότερα για το θέμα αυτό. Εύκολα βρίσκω αυτό που είχε γράψει ο Dave-Redline σχετικά:>>One more question:
Why are you not listed here?
http://eolcs.api.org/FindBrandByViscosi ... sity=5W-20That is a list of API licensed products, we don't submit any of our products.
These tests are not a quality test but a pass/fail, they are not mandatory. They are extremely expensive so would add substantially to the cost of the product, we would also need to reformulate products reducing the protection offered. Neither of these seem to be a very good value to our customers. -
Thanks .... άρα τα amsoil, μόνο και λόγο εγγύησης δεν παίζουν.
http://www.lubrizol.com/acea2008/aceac1.asp
ACEA C1 oils are Top Tier lower SAPS1 lubricants. They are designed for use in high performance gasoline and light duty diesel engines where advanced aftertreatment systems such as Diesel Particulate Filters (DPFs) and Three Way Catalysts (TWC) are used.
ACEA C1 oils are typically low HTHS (≤3.5cP) SAE 5W-30 based on API Group III base oils. The main physical and chemical requirements for ACEA C1 are shown below:
φαντάζομαι ότι και στο δικό μου ο καταλύτης είναι τριοδικός, άρα, αν εκτός από το Α5, το λάδι είναι πιστοποιημένο και σαν C1 ή C2, ακόμα καλύτερα ....
Ευχαριστώ όλους ―――!!
-
Ο χρήστης MAD-MAX-13 έγραψε:
ευχαριστω αλλα επειδη δυσκολευομαι να κατανοησω τις μεταβολες , τις παραμετρους και την σημασιολογια τους μπορει καποιος να μου το επεξηγησει γραπτως και να μου δωσει και 3-4 αντιπροτασεις ?
ευχαριστω
δες την μετάφραση από κάποιο online λεξικό. πχ http://www.in.gr
πχ wear=φθορά
γενικά, πάντως τα Β4 σε σχέση με τα Β3, αφήνουν λιγότερα κατάλοιπα.
δεν εχω θεμα με την γλωσσα (5 χρονια βρισκομουνα στο εξωτερικο για σπουδες και δουλεια )
τι εννοείς με τις λέξεις 'μεταβολές' , 'παραμέτρους', για να προσπαθήσουμε να σε βοηθήσουμε ....
-
Ο χρήστης MAD-MAX-13 έγραψε:
τι σημαινουν και τι καλυπτουν οι προδιαγραφες Α3 / Β3 και τι Α3 / Β4 ?
το πρωτο ειναι το λαδι που βαζει η Τουοτα (5-40) και το δευτερο ειναι Liqui Moly (5-30)Πέρα από ιξώδες δε διαφέρουν σχεδόν καθόλου,πρακτικά προσφέρουν την ίδια προστασία . Η B4 έχει λίγο περισσότερα καθαριστικά.
Για διαφορές εδώ.
http://www.lubrizol.com/acea2008/RPintroduction.asp -
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
τι σημαινουν και τι καλυπτουν οι προδιαγραφες Α3 / Β3 και τι Α3 / Β4 ?
το πρωτο ειναι το λαδι που βαζει η Τουοτα (5-40) και το δευτερο ειναι Liqui Moly (5-30)Πέρα από ιξώδες δε διαφέρουν σχεδόν καθόλου,πρακτικά προσφέρουν την ίδια προστασία . Η B4 έχει λίγο περισσότερα καθαριστικά.
Για διαφορές εδώ.
http://www.lubrizol.com/acea2008/RPintroduction.aspσε ευχαριστω πολυ
σχετικα με τα λαδια που χρησιμοποιω και την χρηση που κανω βασει των στοιχειων που εγραψα παραπανω εχεις να κανεις καποιο σχολιο?
να συμπληρωσω οτι αν θυμαμαι καλα τα λαδια για την Celica ειναι Α3 - 04 /Β3 - 04
-
Protash gia Peugeot 306 tou '97 1.4 8v
Rektifie sta 230000km kai twra exei 312000km me 20W50!Sorry gia greeklish
-
Με 20w-50 έφτασε τα 312.000 χλμ., με 20w-50 να συνεχίσει.
Προιόν που κερδίζει γιατί να το αλλάξεις? -
Ο χρήστης iliasp έγραψε:
Protash gia Peugeot 306 tou '97 1.4 8v
Rektifie sta 230000km kai twra exei 312000km me 20W50!Sorry gia greeklish
Για οικονομία στην τσέπη σου ..... οποιοδήποτε 10-40 semisythetic ACEA A3
πχ
Fuchs TITAN XTR 10W/40 High Performance Semi-Synthetic Engine Oil
Mobil Super S 10W-40 Semi Synthetic Motor Oil
Motul 6100 Synergie+ 10W-40 Gasoline and Diesel engine oil Technosynthese
Castrol Magnatec 10W-40 Semi-Synthetic Engine Oil meets ACEA A3/B3 -
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Με 20w-50 έφτασε τα 312.000 χλμ., με 20w-50 να συνεχίσει.
Προιόν που κερδίζει γιατί να το αλλάξεις?τα 230.000χλμ ... είναι καλό νούμερο για έναν βενζινοκινητήρα ?
-
Το matizακι πάντως έχει κάνει 232.000 χωρίς πρόβλημα. Τελευταία είχα τα selenia star ( 5W40) και συμπλήρωσα συνολικά 400 ml σε 6,200 χλμ .
Αν σκεφτείς δε οτι σε αυτά συμπεριλαμβάνεται και ένα ταξιδάκι στην Αθήνα με αρκετές προσπεράσεις στον κόφτη , είναι τέλεια. -
όσοι κάτοχοι οχημάτων EURO 4 ή 5 , με τριοδικούς καταλύτες , έχετε δοκιμάσει λάδια C1,C2 (αντί για τα A5)
ή C3 (αντί για Α3). Είναι 'must' για diesel τελευταίας γενειάς με φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων , αλλά για την βενζίνη έχει νόημα ? υπόσχονται μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του καταλύτη, αλλά είναι και πανάκριβα ... ειδικά τα ACEA C1. -
τα 230.000χλμ ... είναι καλό νούμερο για έναν βενζινοκινητήρα ?
Εξαρτάται από τη χρήση που είχε. Μπορεί να είναι και πάρα πολλά.
Για οικονομία στην τσέπη σου ..... οποιοδήποτε 10-40 semisythetic ACEA A3
Από τα 312.000 χλμ. και πάνω οικονομία στην τσέπη του? , και για πόσο καιρό ακόμα?
Ο.Κ. ένα λιπαντικό 10w-40 Α3 είναι μέσα στις προδιαγραφές αυτού του κινητήρα (κοιτάω λίστα γνωστού λαδά). Όμως γιατί τώρα, στα 312.000 χλμ. μετά από τόσα χρόνια, με ένα ρεκτιφιέ και μάλιστα πριν καιρό, με όλα τα διάκενα της μηχανής να έχουν ανοίξει και οι τσιμούχες και φλάντζες να έχουν χάσει μέρος την ελαστικότητά τους, να αλλάξει ιξώδες και να πάει ένα νούμερο κάτω στο μικρό και ένα νούμερο κάτω στο μεγάλο? Πιο το όφελος και πως θα το αντιληφθεί έμπρακτα ότι κάνει την σωστή κίνηση στην ώρα της? -
θα έχει μικρότερη φθορά στην εκκίνηση (πολύ σημαντικό)
και αν είναι σε καλή κατάσταση ο κινητήρας θα έχει και καλύτερη κατανάλωση βενζίνης.αν θέλει να νιώσει ότι αναβαθμίστηκε περισσότερο βάζει 5-40 synthetic
πχ motul 5-40 X-cess, που τα πουλάνε και σε καλές (αναλογικά με την ποιότητα τους) τιμές. -
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
το 5/40 ειναι καλο λαδι οπως ολη η σειρα amsoil αλλωστε...
πλεον τα χρησημοποιω σε 4 κινητηρες στα οχηματα της οικογενειας...
οποιος θελει λαδια amsoil ας στειλει pm .υπαρχουν ολα τα ιξωδη 365 μερες τον χρονο..
Και βαλβολινες?
μπορω να προμηθευσω οτι παραγει η amsoil Αμερικης...
οποτε τα ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ ...100000% γνησια και διαθεσιμα 365 μερες τον χρονο.
-
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
όσοι κάτοχοι οχημάτων EURO 4 ή 5 , με τριοδικούς καταλύτες , έχετε δοκιμάσει λάδια C1,C2 (αντί για τα A5)
ή C3 (αντί για Α3). Είναι 'must' για diesel τελευταίας γενειάς με φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων , αλλά για την βενζίνη έχει νόημα ? υπόσχονται μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του καταλύτη, αλλά είναι και πανάκριβα ... ειδικά τα ACEA C1.Η σειρά προδιαγραφών ACEA C εφαρμόζεται σε κινητήρες βενζίνης και ελαφριάς χρήσης πετρελαίου καταλυτικής τεχνολογίας. Τα εν λόγω λιπαντικά για να προστατέψουν τον καταλύτη έχουν μειώσει τα επίπεδα φωσφόρου, θείου και θειικής τέφρας δηλ. είναι low SAPS ή και mid SAPS . Ο προβληματισμός σου είναι εύλογος γιατί ο φώσφορος είναι ένα από τα ποιο διαδεδομένα και αποτελεσματικά αντιτριβικά πρόσθετα της αγοράς. Ιδίως η ACEA C1 είναι η πιο low SAPS από τις υπόλοιπες και δεν εφαρμόζεται στους περισσότερους κινητήρες εκτός κι αν το απαιτεί ο κατασκευαστής. Γι αυτό προσοχή στη χρήση τέτοιων λιπαντικών. Ισως να είναι πανάκριβα ακόμη γιατί μπορεί να χρησιμοποιούν 'νέας τεχνολογίας' πρόσθετα ώστε να αντισταθμίσουν τη μείωση του φωσφόρου και τα επακόλουθά του
Περι λιπαντικών γενικώς