-
Όντας αμαθής πάνω σε αυτά τα θέματα είπα σε μερικούς φίλους και γνωστούς για την μετάβαση από το 'ελληνικό' 10w40 στο πιο 'χάι κλας κι εξευγενισμένο' 5w30.
Οι περισσότεροι κράζουν την επιλογή μου αυτή (καλά στα ...φρύδια μου), επειδή και καλά το 5-30 δεν είναι για το κλίμα της Κρήτης,αφού δεν έχει και τον βαρύτερο χειμώνα ,που υπάρχει.Από την άλλη μου είπαν ,ότι ο κινητήρας μου θα είναι αντιμέτωπος με περισσότερες φθορές σε σχέση με ένα 10-40.
Πείτε μου μερικά αντεπιχειρήματα να τους αντιπαλέψω κι εντέλει να τους κλείσω το στόμα,γιατί η αλήθεια είναι πως με έχουν επιρρεάσει (όχι πως **ΔΕΝ **θα βάλλω τελικά το HDD).
-
Πες τους.... το είπε ο Μίλτος . και -
-
Ο χρήστης konstantinosV έγραψε:
Πες τους.... το είπε ο Μίλτος . και -Κωνσταντίνε έγραψες!!!
-
Πες τους πως κάποιοι τρελοί δοκιμάζουν 0w10!
Στην Αμερική είναι χρόνια τώρα διαδεδομένα τα 20άρια.
Στην Ευρώπη όλο και περισσότεροι κατασκευαστές απαιτούν 30άρι στους νέους κινητήρες τους, π.χ. PSA, VW.To γνωστό μας κατάστημα έχει 11 20άρια (8 5w20 + 3 0w20) (βοηθάει το search στο μέτρημα)
ενώ πριν 2,5 χρόνια είχε νομίζω μόνο 2. Ο δρόμος είναι προς τα εκεί (20άρια και 30άρια - για τα ατμοσφαιρικά τουλάχιστον).Συγκεκριμένα (τα είχε γράψει και ο leon αλλά άντε να ψάχνεις τώρα), γράφω ότι μου έρχεται στο μυαλό, επιρεασμένος κυρίως από τον AEHAAS:
[list:2o0385wj]
Καλύτερο κρύο ξεκίνημα (μικρότερη επιβάρυνση στην μπαταρία και λιγότερες φθορές μέχρι (~15 λεπτά) να σταθεροποιηθεί η θερμοκρασία του λαδιού)
Μεγαλύτερη απόδοση κινητήρα (δύναμη&οικονομία)
Ροή και απαγωγή θερμότητας ακόμα και από τα 'δύσκολα'-λεπτά σημεία του κινητήρα.
Χαμηλότερη θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα
Ταχύτερη κυκλοφορία του λαδιού - μικρότερη πιθανότητα να φτάσει η πίεση του λαδιού στην τιμή που ανοίγει η βαλβίδα ανακούφισης. Γράφει σχετικά ο Doug
... και άλλα που δεν μου έρχονται τώρα.
[/list:u:2o0385wj]
Συμπληρώστε ελεύθερα.The seemingly 'low' HTHS of the RLI oils do not concern me. My Ferrari Enzo that calls for Shell Helix Ultra Racing 10W-60 is now running 0W-30 RLI. My wife feels her Lamborghini Murcielago is in much better shape running the 0W-20 RLI than the Red Line 5W-20 she was running just before. It normally calls for Agip 5W-40. Soon the Maybach 57s will experience 0W-20 RLI.
από BITOG. Αυτός ο άνθρωπος βάζει απίστευτα λάδια σε εξωπραγματικά αυτοκίνητα.
Άλλο ένα από τον ίδιο >Evidence that I have presented actually shows that your engine will last longer on the thinner oils than the thicker ones. So if you really want to get the most life out of your engine -use todays xW-20 grade oils. Looking up my articles / UOA will show that there is less wear and tear when a 20 grade oil is used where a 40 grade is specified.
Δυσκολεύομαι ακόμα και εγώ να το πιστέψω.
Σας γέμισα λινκς, ε; sorry.
-
Σαν να λέμε έβαλα τάδε λάδια στο Fiatάκι μου και τέτοια στις γυναίκας μου το Huyndai και λέω να βάλω και στο Octavia μας.....!!!
Από την άλλη να λέει ο κατασκευαστής για πιο ψηλό HTHS και να αδιαφορεί??
Έχει όμως και τα αποτελέσματα των αναλύσεων να συμφωνούν μαζί του!!
Τι γίνεται λοιπόν, ερώτηση προς σχετικούς, πόσο χρειάζεται το HTHS του ο κάθε κινητήρας??
Πάντως πέραν του αξιοπερίεργου ευτυχώς που υπάρχουν και τέτοιοι που κάνουν και τους πειραματισμούς τους! -
Ο mesastou όπως πάει θα με βγάλει στην σύνταξη...
-
0-30 σε ENZO ε;
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Ο mesastou όπως πάει θα με βγάλει στην σύνταξη...Υπερβολές δάσκαλε. Έχω πολύ πολύ δρόμο ακόμα, αν τον κάνω ποτέ. Εξ' άλλου ... δείτε και την υπογραφή μου.
Κάποιος - όχι εγώ - πρέπει να γράψει που υπερέχουν τα παχύτερα
Ίσως σε φορτωμένα, που πατιούνται βαθιά σε χαμηλές στροφές, σε πίστα, κλπ...
Ίσως είναι λογικό που δεν υπάρχουν 20άρια λάδια diesel (έβγαλε τέτοιο κινητήρα και η subaru τώρα) -
Ο χρήστης drdino έγραψε:
0-30 σε ENZO ε;Αν το κυκλοφορεί ανεβάζοντας μέχρι 3Κ στροφές και 110 χαω ανώτατη ταχύτητα, δεν υπάρχει πρόβλημα.
-
Εξαρτάται από την θερμοκρασία του λαδιού.
The manual of this car states the target pressure is 75 PSI at 6,000 RPM
Κατά τον aehaas η ρευστότητα πρέπει να είναι τέτοια που να πετυχαίνει τον παραπάνω στόχο. Πάνω σε αυτό βασίζεται όλη η θεωρία του.
-
Καλός μου φίλος αγόρασε μια A-Class A150 , και θέλει να αλλάξει τα πρώτα λάδια νωρίς παρα τις παραινέσεις της αντιπροσωπείας. Τι θα του προτείνατε να βάλει;
-
Νωρίς, πόσο νωρίς; Υποτίθεται ότι τα πρώτα λάδια που μπορεί να είναι ειδικά για το ροντάρισμα πρέπει να τα κρατήσεις για κάποια χλμ όπως προτείνει ο κατασκευαστής....
Αν έχει ξεπεραστεί αυτό το όριο χλμ τότε κάποιο που να καλύπτει τις προδιαγραφές που ζητάει ο κατασκευαστής. Καλύτερα συνθετικό (αν και απίθανο να υπάρχει μη συνθετικό σε 0-5W-30 που ζητάνε οι περισσότεροι).
Για περισσότερες πληροφορίες θα βοηθούσε να έλεγες πως το χρησιμοποιεί ο φίλος το αυτοκίνητο. Φορτίο, διαδρομές (σύντομες πόλης, ορεινές, αυτοκινητόδρομος κλπ), θερμοκρασίες, χρόνος ζεστάματος, στυλ οδήγησης με συχνότητα και βαρβαρότητα πιεσμένης χρήσης κλπ και τυχόν προδιάθεση και προκατάληψη. Επίσης αν θέλει μέγιστη προστασία ή φτηνό λάδι ή οικονομία σε καύσιμα κλπ. -
Νωρίς λέγοντας εννοούμε περίπου 2.000χλμ
Κυρίως εντός πόλης χρησιμοποιείται με ορισμένα ταξίδια, οχι πολύ συχνά, και σχεδόν ποτέ δεν το σκίζει
-
Αν θυμάμαι καλά στα περί στρωσίματος έγραψες να αλλαχτουν τα πρώτα λάδια στα περίπου 1.000χλμ.
Όσο για τα λάδια 'ροντάζ' πολύ θα ήθελα να έβλεπα κάτι πιο επίσημο που να λέει ότι όντως χρησιμοποιείται ειδικό λάδι για το στρώσιμο.
-
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Τα λαδιά τους είναι ίδια, γιατί ο ένας αντιγράφει τον άλλων. ΚΑΙ ΟΙ ΤΥΠΟΙ ΛΑΔΙΩΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΙ ΤΟΥΣ. Το 10/40, είναι σε όλους 10/40, όπως και στους άλλους τύπους.Αυτός ο ισχυρισμός είναι εντελώς λάθος. Προφανώς και υπάρχουν διαφορές στο base stock, στα πρόσθετα (και είδος και περιεκτικότητα) που επιλέγει να βάλει κάθε κατασκευαστής. Ακόμα και για το ιξώδες δεν μπορείς να είσαι απόλυτα σίγουρος μιας και 2 διαφορετικά λάδια μπορεί να 'πέφτουν' στην ίδια κλίμακα API αλλά να έχουν διαφορετικά centiStokes...
-
Πήρα τον Χαμπή MOTUL τηλέφωνο και δεν δεν συνεργάζεται πλεον με τον Βλεσσίδη θα ειθελα να ρωτήσω εαν κάποιος γνωρίζει αν τα motul που εχει ειναι original;
-
το manual του νέου jazz ...
λέει για την επιλογή του λιπαντικού .... 0-20
για όλες τις θερμοκρασίες του περιβάλλοντος !!!! -
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Και για να μην παρεξηγηθώ!!.
Ο τύπος του λαδιού δεν πρέπει να αλλάξει, όχι η μάρκα.
Υπάρχουν πολλές μάρκες που είναι καλές. Τα λαδιά τους είναι ίδια, γιατί ο ένας αντιγράφει τον άλλων. ΚΑΙ ΟΙ ΤΥΠΟΙ ΛΑΔΙΩΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΙ ΤΟΥΣ. Το 10/40, είναι σε όλους 10/40, όπως και στους άλλους τύπους. Antonis-team.ρε παιδιά .... χαλαρά !!!! μην γράφουμε και ότι θέλουμε ....
-
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
το manual του νέου jazz ...λέει για την επιλογή του λιπαντικού .... 0-20
για όλες τις θερμοκρασίες του περιβάλλοντος !!!!Εγω είμαι με 20άρι σε ατμοσφαιρικό forester εδώ και 2,5 χρόνια. Εως τους 40 το δίνει, και γράφει πως το 0w20 είναι αυτό που συνιστάται. Τώρα υπάρχουν πολλές επιλογές
-
Στις ΗΠΑ τα καινούρια Honda (πλην εξαιρέσεων όπως πχ το S2000) δουλεύουν μόνο 20ρι.
Μία γρήγορη ματιά που έριξα στο site της AMSOIL, είδα ότι για τα Honda προτείνει από τέλη δεκαετίας 80 (τα λέμε κάποιοι για τα ποιοτικά λεπτόρευστα εξ ΗΠΑ από παλιά και εξ Ευρώπης από πρόσφατα) αποκλειστικά 30ρι, για τα μοντέλα από αρχές του 2000 προτείνει το 20ρι παράλληλα με το 30ρι, και τα τελευταία 2 χρόνια το γύρισε αποκλειστικά σε 20ρι, ούτε καν 30ρι. Και μιλάμε για εταιρία με δύο 20ρια (ένα GrIII και ένα GrIV/V) στην γκάμα της, ένα σωρό 30ρια και πολλά 40ρια (δηλ. έχει πολλά ποιοτικότατα 30ρια και 40ρια να προτείνει - και φυσικά δεν θα έπαιζε η AMSOIL την φήμη της προτείνοντας ακατάλληλα λιπαντικά όταν έχει πάμπολλες άλλες επιλογές στην γκάμα της).Στις ΗΠΑ το έχουν γυρίσει κανονικά πλέον στα 20ρια ευρείας παραγωγής και κάποια εργοστάσια (Honda, Ford και άλλα) ήδη τα προτείνουν ως βασικό λιπαντικό στις ΗΠΑ. Άλλη μία απόδειξη ότι οι αμερικανοί είναι μπροστά από τους ευρωπαίους στην χημεία. Εμείς εδώ στην Ελλάδα λέμε για 30ρι (που η Ευρώπη έχει εδώ και χρόνια άριστα ποιοτικά προϊόντα) και αρκετοί μηχανικοί ακόμη φωνάζουν ότι είναι υπερβολικά λεπτό γιατί έχουμε 'πολύ θερμό κλίμα'. Ενώ ας πούμε η Νότιες ΗΠΑ, η Ισπανία και η Ιταλία δεν έχουν θερμοκρασίες παρόμοιες με εμάς...
Περι λιπαντικών γενικώς