-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
................ από 5000 έως 7500 χλμ το πολύ ................Έλεος!! Μας γυρίζεις στα 80'ς με χρήση απλών ορυκτελαίων.........μήπως να το κάναμε κάθε 1000-1500χλμ??
ΥΓ: Φιλικά και χωρίς ίχνος ειρωνίας έτσι??
-
Ο χρήστης PuntoLord έγραψε:
................ από 5000 έως 7500 χλμ το πολύ ................
Έλεος!! Μας γυρίζεις στα 80'ς με χρήση απλών ορυκτελαίων.........μήπως να το κάναμε κάθε 1000-1500χλμ??
ΥΓ: Φιλικά και χωρίς ίχνος ειρωνίας έτσι??
Αναλογα με τις συνθηκες, η αλλαγη λαδιων καθε 5000-7500χλμ , δεν ειναι καθολου υπερβολικη.
Κοιτα τα λαδια ενος αυτοκινητου, που κινειται κυριως εντος πολης, στα 7000χλμ....
-
Ο χρήστης PuntoLord έγραψε:
................ από 5000 έως 7500 χλμ το πολύ ................
Έλεος!! Μας γυρίζεις στα 80'ς με χρήση απλών ορυκτελαίων.........μήπως να το κάναμε κάθε 1000-1500χλμ??
ΥΓ: Φιλικά και χωρίς ίχνος ειρωνίας έτσι??
Η Αλήθεια είναι ότι υπάρχει ένα ίχνος...
Μπορεί κάποιος να ανεβάσει κάποιο γράφημα ή άρθρο σχετικά με την μείωση της λειτουργικότητας από τη στιγμή που το λάδι μπει στον κινητήρα? Πχ με ένα σύγχρονο λάδι σε έναν σύγχρονο κινητήρα, για τι ποσοστά μιλάμε στα 1000,5000,10000 χιλιόμετρα κοκ?
Προσπαθησα να βρω αλλά μάλλον λόγω άγνοιας δεν μπόρεσα να κινηθώ σωστά και να βρω κάτι αξιόλογο!
thanx -
φίλε PuntoLord δεν το παίρνω σαν ειρωνεία, αλλά σαν έλλειψη γνώσης της λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Οπότε έχεις την δική σου άποψη και μάλλον δεν σε πείθω για το αντίθετο ως προς την χλμ αντοχή των λαδιών τα οποία σίγουρα δεν έχουν σχέση με αυτά την περασμένης 10ετίας, πόσο μάλλον 20ετίας, αλλά το γαμώτο είναι ότι το περιβάλλον της λειτουργίας τους παραμένει το ίδιο εδώ και 10άδες χρόνια, οι βενζίνες εξακολουθούν να έχουν θειάφι, πολύ λιγότερο, αλλά έχουν, τα μπέκ κατουράνε και παρουσιάζουν bore wash, τα καυσαέρια εξακολουθούν να περνάνε στο κάρτερ, το λάδι μετά από κάποια χλμ είναι βενζινόλαδο, όσο μοντέρνο, ακριβό και σύγχρονο να είναι, κατά ατα άλλα, εσύ άλλαζε τα κάθε 30.000 χλμ, το λιπαντικό σαν λιπαντικό αντέχει και πολύ περισσότερο, σε συνθήκες μόλυνσης δεν αντέχει τόσα πολλά χλμ, και ακόμα δεν υπάρχουν κινητήρες που δεν μολύνουν το λιπαντικό τους, όσο περισσότερα χλμ έχουν, τόσο μεγαλύτερη είναι και η αλλοίωση του λαδιού σε λιγότερα χλμ, άλλωστε δικό σου είναι το μοτέρ, εσύ το ορίζεις.
-
να υποθεσω οτι καθως περναει καυσιμο μεσα στο καρτερ, τα λαδια θα μυριζουν ελαφρως βενζινη?
-
Σωστά !
-
αν περναει πολυ βενζινη στο καρτερ, τι μπορει να εχει φθαρει?
-
Αν περνάει πολύ βενζίνη σημαίνει είτε πολύ πλούσιο μίγμα (από φθαρμένα μπεκ ή κάποιο 'σουπερ' πρόγραμμα που τα περισσότερα από αυτά βασίζουν την αυξημένη απόδοση στην υπεραυξημένη παροχή βενζίνης - επιπροσθέτως στην αλλαγή της χαρτογράφησης που το εάν ταιριάζει στην οδήγησή μας ελάχιστους απασχολεί), είτε μισοβουλωμένο φίλτρο αέρος που επίσης προκαλεί πλούσιο μίγμα συν την δημιουργία αυξημένης υποπίεσης που αναγκάζει περισσότερο λάδι να περνάει στον χώρο καύσης και να καίγεται, είτε τα ελατήρια δεν φράσσουν επαρκώς (άνοιξαν σε ανοχές ή εμποδίζονται να φράξουν σωστά από τα πολλά κατάλοιπα πάνω στο πιστόνι), είτε οι βαλβίδες δουλεύουν παράκεντρα ή κι αυτές δεν φράσσουν σωστά από τα πολλά κατάλοιπα που μαζεύτηκαν για x*y λόγους (πολύ πλούσιο μίγμα, καθυστερημένες αλλαγές λαδιών είτε πρόκειται για απλό λάδι είτε για σούπερ λάδι, παρατεταμένη νωχελική οδήγηση σε χαμηλές σαλ, μισοφραγμένο φίλτρο αέρος κλπ). Συνήθως όταν υπάρχει ατελές φράξιμο στα ελατήρια υπάρχει και στις βαλβίδες οπότε πριν χειροτερέψει η κατάσταση ανοίγετε μοτέρ και καθαρίζετε-τρίβετε. Η χρήση καλής ποιότητας λιπαντικού σε συνδυασμό με την έγκαιρη αλλαγή του (ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΪΝΑΙ ΣΤΑΝΤΑΡ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑΝ ακόμη και με ίδιας παρτίδας αυτοκίνητο με ίδια λάδια) και την σωστή χρήση του αυτοκινητου, όπως και το καθαρό καύσιμο (που μπορεί να συνδυάζεται με ποιοτικό υγρό καθαρισμού τροφοδοσίας καυσίμου όπως πχ το AMSOIL PI ή το PROTEC Fuel Line Cleaner - υπάρχουν κι άλλα) βοηθάει στην πρόληψη.
Δηλαδή είναι φαύλος κύκλος και είναι εύκολο εάν δεν έχεις γνώση ή έστω παρατηρητικότητα να ξεκινήσεις με πολύ πλούσιο μίγμα και να καταλήξεις να καις λάδια αρχικά από αυξημένη μόλυνσή τους (γι αυτό και όταν πλουτίζουμε το μίγμα μειώνουμε τα διαστήματα αλλαγής λαδιών, το ίδιο κάνουμε κι όταν αφαιρούμε την μαμίσια εγκατάσταση φιλτραρίσματος αέρα τοποθετώντας ελεύθερο φίλτρο, πόσο μάλλον σκούπα ή φιλτροχοάνη) και τελικά κι από φθαρμένο κινητήρα. -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
...το λάδι μετά από κάποια χλμ είναι βενζινόλαδο, όσο μοντέρνο, ακριβό και σύγχρονο να είναιΣυμφωνω απολυτα.
Ελεγχω τη σταθμη των λαδιων τακτικα ( οπως και τη σταθμη παραφλου, υγρων φρενων, πιεση ελαστικων, καθε φορα σχεδον που φουλαρω βενζινη).
Μετα απο καποια χιλιομετρα (συνηθως 4000-5000χλμ, αναλογα τις συνθηκες), το λαδι αρχιζει και μαυριζει, μυριζει βενζινη, και πιανοντας στο αναμεσα στα δακτυλα μου , καταλαβαινω πως αρχιζει και 'σπαει'.
Τις τελευταιες δυο φορες χρησιμοποιησα Shell Helix Ultra 5-40W, με διατηματα αλλαγων ανα 5000χλμ συνηθως και φυσικα μαζι με φιλτρο.
Παλαιοτερα εβαζα Selenia Gold 10-40W , ημισυνθετικο και το αλλαζα στα ιδια χλμ.Απο πλευρας 'αντοχης' , εχω την εντυπωση οτι τα δυο λαδια (συνθετικο vs ημισυνθετικο) ειναι περιπου στα ιδια...
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
φίλε PuntoLord δεν το παίρνω σαν ειρωνεία, αλλά σαν έλλειψη γνώσης της λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Οπότε έχεις την δική σου άποψη και μάλλον δεν σε πείθω για το αντίθετο ως προς την χλμ αντοχή των λαδιών τα οποία σίγουρα δεν έχουν σχέση με αυτά την περασμένης 10ετίας, πόσο μάλλον 20ετίας, αλλά το γαμώτο είναι ότι το περιβάλλον της λειτουργίας τους παραμένει το ίδιο εδώ και 10άδες χρόνια, οι βενζίνες εξακολουθούν να έχουν θειάφι, πολύ λιγότερο, αλλά έχουν, τα μπέκ κατουράνε και παρουσιάζουν bore wash, τα καυσαέρια εξακολουθούν να περνάνε στο κάρτερ, το λάδι μετά από κάποια χλμ είναι βενζινόλαδο, όσο μοντέρνο, ακριβό και σύγχρονο να είναι, κατά ατα άλλα, εσύ άλλαζε τα κάθε 30.000 χλμ, το λιπαντικό σαν λιπαντικό αντέχει και πολύ περισσότερο, σε συνθήκες μόλυνσης δεν αντέχει τόσα πολλά χλμ, και ακόμα δεν υπάρχουν κινητήρες που δεν μολύνουν το λιπαντικό τους, όσο περισσότερα χλμ έχουν, τόσο μεγαλύτερη είναι και η αλλοίωση του λαδιού σε λιγότερα χλμ, άλλωστε δικό σου είναι το μοτέρ, εσύ το ορίζεις.Δεν θέλω να έρθω σε αντιπαράθεση με τα λεγόμενά σου αλλά 'δεν έχω τη δική μου άποψη', ακολουθώ τις υποδείξεις του κατασκευαστή του αυτ/του μου, δηλαδή του τμήματος έρευνας & τεχνολογίας που ξοδεύει δις € σε έρευνα και πιστοποιεί πως τα λάδια Χ στο Ψ αυτ/το θα πρέπει να αλλάζονται κάθε Ω χλμ, είτε το λέει επιειδή έτσι είναι, είτε επειδή έτσι του επιβάλει να λέει το τμήμα μάρκετινγκ της εταιρίας! Το τι λέει ο κάθε μαστρο-μήτσος της γειτονιάς μου είναι αδιάφορο.......
-
Ο χρήστης PuntoLord έγραψε:
Δεν θέλω να έρθω σε αντιπαράθεση με τα λεγόμενά σου αλλά 'δεν έχω τη δική μου άποψη', ακολουθώ τις υποδείξεις του κατασκευαστή του αυτ/του μου, δηλαδή του τμήματος έρευνας & τεχνολογίας που ξοδεύει δις € σε έρευνα και πιστοποιεί πως τα λάδια Χ στο Ψ αυτ/το θα πρέπει να αλλάζονται κάθε Ω χλμ, είτε το λέει επιειδή έτσι είναι, είτε επειδή έτσι του επιβάλει να λέει το τμήμα μάρκετινγκ της εταιρίας! Το τι λέει ο κάθε μαστρο-μήτσος της γειτονιάς μου είναι αδιάφορο.......
Δεν το λεει μονο ο μαστρο-Μητσος, αλλα και οι κατασκευαστες των περισσοτερων αυτοκινητων. (Οι οποιοι συμφωνω οτι ξερουν καλυτερα)
To εγχειριδιο χρησης (νομιζω) του Golf πχ, αναφερει πως οι αλλαγες λαδιων θα πρεπει να γινονται συχνοτερα, εφ'οσον το αυτοκινητο κινειται σε περιοχες με σκονη, ζεστη, υγρασια και ιδιαιτερα οταν πραγματοποει μικρες αποστασεις εντος πολης.
Δεν αναφερει ομως** ποσο** συχνοτερα... -
Ο χρήστης PuntoLord έγραψε:
φίλε PuntoLord δεν το παίρνω σαν ειρωνεία, αλλά σαν έλλειψη γνώσης της λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Οπότε έχεις την δική σου άποψη και μάλλον δεν σε πείθω για το αντίθετο ως προς την χλμ αντοχή των λαδιών τα οποία σίγουρα δεν έχουν σχέση με αυτά την περασμένης 10ετίας, πόσο μάλλον 20ετίας, αλλά το γαμώτο είναι ότι το περιβάλλον της λειτουργίας τους παραμένει το ίδιο εδώ και 10άδες χρόνια, οι βενζίνες εξακολουθούν να έχουν θειάφι, πολύ λιγότερο, αλλά έχουν, τα μπέκ κατουράνε και παρουσιάζουν bore wash, τα καυσαέρια εξακολουθούν να περνάνε στο κάρτερ, το λάδι μετά από κάποια χλμ είναι βενζινόλαδο, όσο μοντέρνο, ακριβό και σύγχρονο να είναι, κατά ατα άλλα, εσύ άλλαζε τα κάθε 30.000 χλμ, το λιπαντικό σαν λιπαντικό αντέχει και πολύ περισσότερο, σε συνθήκες μόλυνσης δεν αντέχει τόσα πολλά χλμ, και ακόμα δεν υπάρχουν κινητήρες που δεν μολύνουν το λιπαντικό τους, όσο περισσότερα χλμ έχουν, τόσο μεγαλύτερη είναι και η αλλοίωση του λαδιού σε λιγότερα χλμ, άλλωστε δικό σου είναι το μοτέρ, εσύ το ορίζεις.
Δεν θέλω να έρθω σε αντιπαράθεση με τα λεγόμενά σου αλλά 'δεν έχω τη δική μου άποψη', ακολουθώ τις υποδείξεις του κατασκευαστή του αυτ/του μου, δηλαδή του τμήματος έρευνας & τεχνολογίας που ξοδεύει δις € σε έρευνα και πιστοποιεί πως τα λάδια Χ στο Ψ αυτ/το θα πρέπει να αλλάζονται κάθε Ω χλμ, είτε το λέει επιειδή έτσι είναι, είτε επειδή έτσι του επιβάλει να λέει το τμήμα μάρκετινγκ της εταιρίας! Το τι λέει ο κάθε μαστρο-μήτσος της γειτονιάς μου είναι αδιάφορο.......
να καταθεσω την εμπειρια μου? (οχι τις γνωσεις μου, γιατι δεν ειμαι ειδικος!)
εχω παρατηρησει οτι το μοτερ δουλευει πιο ησυχα/στρωτα και στροφαρει καλυτερα μετα απο καθε αλλαγη λαδιου. Και στο αμαξι που εχω τωρα και σε αυτο που ειχα στο παρελθον.
η διαφορα αυτη ειναι εμφανεστατη, πραγμα που σημαινει οτι το λαδι που αντικατασταθηκε ειχε 'κουραστει'/υποβαθμιστει. Και μη φανταστεις οτι τα αλλαζω καθε 15000χλμ! Μιλαω για αλλαγες σε 7500 για το παρον αυτοκινητο ή 10000 για το προηγουμενο.
παλιοτερα ειχα την ιδια γνωμη με σενα, οτι ο κατασκευαστης ξερει καλυτερα κτλ κτλ. Και μπορει οντως να ξερει, αλλα ο καθενας μας κανει τις διαπιστωσεις του και πραττει αναλογως.
στο κατω κατω, αυτη τη στιγμη, μια αλλαγη λαδιου στο ιμπιζα με full συνθετικα λαδια μου κοστιζει 54€ συμπεριλαμβανομενου του φιλτρου λαδιου και της εργασιας!!! Επομενως το κοστος του να κανω αλλαγες καθε 5 ή 7500χλμ ειναι αμελητεο σε ετησια βαση, συν οτι γνωριζω πως ο κινητηρας δουλευει καλυτερα.
δε θελω καν να φανταστω σε τι κατασταση ειναι το λαδι σε αυτους που αλλαζουν καθε 15 ή 30000 χλμ...
-
Με τα λεγόμενα μου ( του μαστρο-Μήτσου της γειτονιάς, εγώ είμαι αυτός ε ? ) συμφωνεί και ο υπεύθυνος του R&D της SHELL στο Αμβούργο, κάμποσες σελίδες πίσω είχα αναφερθεί σε αυτόν και στα λεγόμενα του τα οποία αφορούν και το στρώσιμο του κινητήρα, αλλά και άλλα που αφορούν τα λάδια.
Επίσης αυτό λέει και η λογική όσων γνωρίζουν σε βάθος την λειτουργία των κινητήρων, επίσης ο ίδιος αναφέρει ( ο τυπάκος toy R&D της Shell ) ότι διαφωνεί με το μάρκετινγκ των αυτοκινητοβιομηχανιών για τις μεγάλες σε χλμ απόσταση αλλαγές των λαδιών.Οι λαδάδες θέλουν συχνές αλλαγές των λαδιών και είναι προφανές το γιατί, οι κατασκευαστές για λόγους κύρους στην ποιότητα τους θέλουν αραιές αλλαγές λαδιών και διαρρυγνύουν τα ιμάτια τους γιαυτό, η αλήθεια είναι ότι τη φθορά από το λάδι θα την καταλάβεις μετά τα 100.000 χλμ που θα έχεις ξεχάσει τι σε συμβούλευαν, όμως όσοι γνωρίζουν από μηχανές, γνωρίζουν και τι αλλαγές πρέπει να κάνουν.
-
Αλλάζω λάδια κάθε 5.000 χλμ (ή και συχνότερα παλιότερα!), και όχι γιατί έχω αυτοκίνητο με κινητήρα του 1994.
Πάντα αυτό έκανα.
Όμως...πλέον...ο καταναλωτής αλλάζει αυτοκίνητο, πολλές φορές, πριν τις 100000 χλμ!
Είναι, πια, καταναλωτικό προϊόν. Και όσο λιγότερο ασχολείται με αυτό, τόσο το καλύτερο. Οι βιομηχανίες προσπαθούν να μειώσουν το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου. Και να κρατήσουν τους πελάτες τους. Αν έλεγαν, π.χ., ότι το Golf θέλει αλλαγή λαδιών κάθε 5.000 χλμ. Πόσοι θα το αγόραζαν; Θεωρώ αρκετοί λιγότεροι στην Ευρώπη. Υπολογίζοντας το κόστος υλικών/εργασίας. -
Ο κατασκευαστής (για το σιβίκ μου) συνιστά αλλαγή λαδιών στις 5.000 χλμ (3,3 λτρ με το φίλτρο). Εγώ το αλλάζω μετά τις 8.000 χλμ γιατί βάζω συνθετικό, έχει φθάσει και 11.500 χλμ για αλλαγή. Ο κινητήρας είναι σαν καινούριος και πιστεύω ότι αλλάζω συχνά τα λάδια. Αν έπαιρνε πιο πολύ λάδι (5-6 λίτρα) θα το κρατούσα μέχρι 15.000 χλμ. Τα καλά συνθετικά λάδια δεν χαλάνε - άλλο τα παλιά ορυκτέλαια, στα 5-10.000 χλμ είναι ΑΧΡΗΣΤΑ.
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Αλλάζω λάδια κάθε 5.000 χλμ (ή και συχνότερα παλιότερα!)Αν βάζεις ακριβά συνθετικά λάδια και οδηγείς κανονικά, πετάς τα λεφτά σου.
Αν δεν κάνεις μόνο μικρές διαδρομές, δεν το βάζεις στη πίστα 2 φορές το μήνα και ο κινητήρας είναι σε καλή κατάσταση δεν χρειάζονται συχνές αλλαγές. Από αναλύσεις λαδιών (bobistheoilguy.com) τα συνθετικά λάδια αντέχουν πολύ.
Βέβαια μετά τις 12-15.000 χλμ θα ήμουν πολύ νευρικός με το ίδιο λάδι στο κινητήρα. -
Λεωνιδα, το λαδι αντεχει, αλλα βρωμιζει, αυτο λενε τα παιδια.
-
Αν δεν έχεις βγάλει το φίλτρο αέρα, δεν έχεις 'πρόγραμμα', δεν κάνεις αποκλειστικά μικρές διαδρομές ή δεν έχεις 400.000 χλμ, δεν λερώνει το λάδι. Διάβασε αναλύσεις λαδιών στο BITOG, ούτε σκόνη (silicone), καύσιμο ή αντιπηκτικό βρίσκουν σε παλιά λάδια όταν τα αμάξια είναι σε καλή κατάσταση. Τελειώνουν τα πρόσθετα στο λάδι ή/και πέφτει το ΤΒΝ, τότε αλλάζεις.
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
παλιοτερα ειχα την ιδια γνωμη με σενα, οτι ο κατασκευαστης ξερει καλυτερα κτλ κτλ. Και μπορει οντως να ξερει, αλλα ο καθενας μας κανει τις διαπιστωσεις του και πραττει αναλογως.
θυμάμαι εποχές
Μόνο ο χρόνος θα δείξει πόσο δίκιο έχουν οι συγκεκριμένοι κατασκευαστές
-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Τις τελευταιες δυο φορες χρησιμοποιησα Shell Helix Ultra 5-40W, με διατηματα αλλαγων ανα 5000χλμ συνηθως και φυσικα μαζι με φιλτρο.
Παλαιοτερα εβαζα Selenia Gold 10-40W , ημισυνθετικο και το αλλαζα στα ιδια χλμ.Απο πλευρας 'αντοχης' , εχω την εντυπωση οτι τα δυο λαδια (συνθετικο vs ημισυνθετικο) ειναι περιπου στα ιδια...
Έχουν σαφή ποιοτική διαφορά. Αλλά πρέπει να τραβήξεις κι άλλο το διάστημα αλλαγής (πχ στα 10000χλμ) για να σου γίνει εμφανής. Ή να τοποθετήσεις όργανο είτε πίεσης είτε θερμοκρασίας, και άντε η πίεση...μέχρι και χειρότερη διαχείριση της θερμοκρασίας θα δεις από το ημισυνθετικό. Αλλά επειδή το ιξώδες μεταξύ δύο λιπαντικών δεν είναι ποτέ ίδιο, αν χρησιμοποιήσεις τα όργανα για απευθείας 'αντιπαράθεση' εύκολα θα ξεγελαστείς από τις ενδείξεις εάν δεν συνυπολογίσεις και την διαφορά ιξώδους, χώρια το διαφορετικό πακέτο προσθέτων (όπως πχ τα αντιτριβικά που βοηθούν την συγκράτηση της θερμοκρασίας για όσον καιρό 'λειτουργούν') που επίσης κάνουν την διαφορά τουλάχιστον μέχρι να εξαντληθούν ή οξειδωθούν.
Όσο παλιώνουν τα λιπαντικά τόσο πιο εμφανείς οι διαφορές, μέχρι που φτάνουν σε ένα σημείο που δεν χρειάζεσαι ούτε πιεσόμετρο ούτε θερμόμετρο για να τις αντιληφθείς (παρακολουθείς την συμπεριφορά 'πριν και μετά' του ίδιου λιπαντικού και όχι διαφορετικού για τους λόγους που προανέφερα). Σε συχνό και παρατεταμένο 'σκίσιμο' τα συμβατικά 10W40 δεν κάνουν σε καμία περίπτωση για 5000χλμ. Όχι δεν λέω ότι θα διαλυθεί ο κινητήρας... αλλά μην αρχίσουμε να λέμε πάλι τα ίδια... Το λάδι δεν σταματάει να λιπαίνει επειδή άρχισε να 'ακούγεται κάπως' αλλά απλούστατα σημαίνει ότι δεν έχει πλέον σχέση με αυτό που ήταν στα πρώτα 500χλμ. Είναι κακό αυτό; Εξαρτάται από το πόσο σχολαστικοί είμαστε με την λίπανση αφού αρκετοί που χρησιμοποιούν συνειδητά το πχ Helix Ultra 5W40 δεν θέλουν να συνεχίσουν να το χρησιμοποιούν μετά τα 5000χλμ ή τους 3 μήνες όπου σαν λιπαντικό έχει υποβαθμιστεί πιθανότατα και σε κατώτερο επίπεδο από ένα Helix Plus 10W40 με 2000χλμ χρήσης. Γι αυτό και για τα δικά μου -δοκιμασμένα στην πράξη- μέτρα το Helix Plus 10W40 είναι για μέχρι 5000χλμ ή 3 μήνες και τo Helix Ultra 5W40 για μέχρι 7500χλμ ή 4 μήνες, οπότε αλλάζονται γιατί... μου το το φωνάζουν...
Το καλύτερο όργανο ένδειξης καλής λειτουργίας ενός λιπαντικού είναι το... αυτί (του οδηγού στο δικό του αυτοκίνητο)! Χονδρικό φυσικά το αποτέλεσμα αλλά συνδυασμένο με βασικές -όχι ειδικές- μηχανικές γνώσεις όπως και λίπανσης, γίνεται ουσιώδες άρα πρακτικά πολύ κατατοπιστικό. Αν είναι έμπειρο τότε γίνεται και το πλέον αξιόπιστο καθότι δεν παρασύρεται από ενδείξεις πιεσόμετρων και θερμόμετρων. Όσοι με 'εξασκημένο' αυτί, παρακολουθείστε πότε νωρίτερα αλλάζει ήχο (προς το τραχύτερο ακόμη και σε επίπεδο κραδασμών - δηλ. δεν μιλάμε για δυσδιάκρτιτες διαφορές) ένα Helix Plus 10W40 σε σχέση με ένα Helix Ultra 5W40. H διαφορά θα είναι της τάξης μερικών χιλιάδων χιλιομέτρων δηλ. εμφανέστατη. Στα αντίστoιχα της TOTAL το 10W40 σε μένα τελείωνε 'ακουστικά' αρκετά πριν τα 5000χλμ ενώ το 5W40 έβγαζε επιπλέον 2000χλμ περίπου πριν 'πέσει' κι αυτό. Παράλληλα, τα AMSOIL δεν τα έχω δει να αλλάζουν ήχο στα δικά μου διαστήματα (αυξημένα πλέον: 7-10000χλμ ή 5-6 μηνες, ό,τι έρθει πρώτο και αναλόγως πόσο 'ξύλο' έχει πέσει) και απλά τα αλλάζω προληπτικά αλλά και με χαρά (για την μακροζωία του κινητήρα μου - όχι δεν σκοπεύω να το πουλήσω αλλά και να σκόπευα πάλι έτσι θα το πρόσεχα) που δεν τα φτάνω στα όριά τους. -
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Φίλε bathan, Α5 δεν σημαίνει και χειρότερη ποιότητα, καμία σχέση. Είναι ζήτημα καταλληλότητας όπως λέει κι ο Αντώνης-mesastou. Η Α5 είναι μεταγενέστερη της Α3. Είναι επίσης high performance, απλά συνδυάζει την Α3 με την λεπτότητα στο φιλμ ενός Α1 (για ευστροφία-οικονομία). Σε αυτοκίνητα που προτείνεται η χρήση Α1 (πχ σύγχρονοι κινητήρες Ford-Mazda) η Α5 είναι καταλληλότερη επιλογή για σκληρή χρήση γιατί μπαίνει στα χωράφια της A3 διατηρώντας το λιπαντικό φιλμ (και ροή) της Α1. Παρομοίως τα αυτοκίνητα που προβλέπουν 30ρι Α3 μπορούν εξίσου άφοβα να χρησιμοποιήσουν Α5, απλά σε αυτή την περίπτωση προτείνω την Α3 σε όσους πλακώνουν το γκάζι συχνά και παρατεταμένα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και το Α5 μίας κορυφαίας εταιρίας δεν θα τα καταφέρει το ίδιο καλά έως και ακόμη καλύτερα (αναλόγως τί συγκρίνουμε), αφού όμως η κορυφαία εταιρία μας δίνει και επιλογή σε Α3 οι πλέον σκληροπυρηνικοί έχουν άλλη μία επιλογή. Προσωπικά δεν θα φοβόμουν να χρησιμοποιήσω το SSO 0W30 στο μοτέρ μου εάν δεν είχα την επιλογή για το... βαραμεοσοθελεισεσυθακουραστεισπρώτος (HDD 5W30).Φίλε Μίλτο σε ευχαριστώ για τις διευκρινίσεις, ελπίζω να μην σε ζάλιζα
Αρα θα μπορούσαμε κατά κάποιο τρόπο να πούμε πως η Α5 υπερκαλύπτει την Α1. Ως τώρα νόμιζα πως η Α3 (High performance and / or extended drain) είναι ισχυρότερη της Α5 (Long Life - Fuel Economy Petrol).Το manual μου λέει ρητά :
API SJ/ACEA A1 OR A3 5W-30
API SL/ILSAC GF-III 5W-20Να χτυπήσω αλύπητα το ASL ;
Για το 'βαραμεοσοθελεισεσυθακουραστεισπρώτος' τί να πώ
Οσον αφορά τις συχνές αλλαγές συμφωνώ και εγώ σε αλλαγές ανά 5Κ - 7.5Κ χλμ (sooner is better). Εξάλλου είναι αμελητέα διαφορά (κοστίζει γύρω στα 50-60 ευρώ) σε σχέση με την προστασία του κινητήρα άσχετα αν πλέον δεν κρατάμε τα αυτοκίνητά μας πάνω από 100.000 χλμ
Περι λιπαντικών γενικώς