-
Προ 10ημέρου είχα αλλάξει στο αυτοκίνητο τη σπιράλ σωλήνα εξάτμισης (μετά τον καταλύτη και πριν το μεσαίο καζανάκι) λόγω του ότι το σπιράλ είχε αρχίσει να ανοίγει (17 χρόνια είναι αυτά, δεν είναι παράλογο).
Για την αντικατάσταση θεώρησα σκόπιμο να αγοράσω ολόκληρο το κομμάτι (σωλήνα και σπιράλ μαζί) αντί να κάνω αυτό που κάνουν οι πιο πολλοί, που απλά πηγαίνουν στον εξατμισά, τους κόβει το παλιό σπιράλ και τους κολλάει νέο στην παλιά σωλήνα).
Εν πάση περιπτώσει, αγόρασα και τοποθέτησα το παρακάτω ανταλλακτικό (αγοράστηκε αρκετά φθηνότερα από την τωρινή τιμή, στα 82 ευρώ, λόγω black Friday):
https://www.autodoc.gr/faurecia/14593331
Εν τω μεταξύ, πριν 3 μέρες, σε άλλο συνεργείο, είχα πάει για έλεγχο/επισκευή λόγω διαρροών από τη φλάντζα ψευτοκάπακου. Εκεί μου άλλαξαν τη συγκεκριμένη φλάντζα (η οποία γνώριζα ότι δάκρυζε εδώ και σχεδόν 1,5 χρόνο, αλλά τελευταία άρχισε να χάνει περισσότερο). Για κακή μου τύχη στο συνεργείο όταν πήγαν να αφαιρέσουν το ψευτοκάπακο, βγάζοντας ο μηχανικός τον πολλαπλασιαστή διαπίστωσε ότι η μια του πίπα ήταν πρακτικά σπασμένη (ήταν θέμα χρόνου όπως μου είπε να ξεκινούσε ρεταρίσματα το μοτέρ από τον αντίστοιχο κύλινδρο). Οπότε μου βγήκε καλό κουστούμι (πολλαπλασιαστής συν 4 νέα μπουζί, μια που τα παλιά ήταν τελικά μέσα στο λάδι).
Τέλος πάντων, έγινα όλα τα παραπάνω και σήμερα που έβγαλα το αμάξι σε ανοιχτό δρόμο (αττική οδό) συνειδητοποίησα ότι ψηλά στις στροφές (πάνω από 4.000, κάπου από τις 4.500 και μετά), ακούγεται στην καμπίνα ένας θόρυβος που θυμίζει κάτι σαν φύσημα/ σφύριγμα (όταν λέω σφύριγμα δεν εννοώ στριγγλιά από ιμάντες). Ο θόρυβος είναι συνεχόμενος όσο είμαι σε ψηλές στροφές και περίπου σταθερός σε ένταση, ενώ πάντα μόλις οισ τροφές βρεθούν από τις περίπου 4.000 και κάτω εξαφανίζεται.
Σε χαμηλότερες στροφές δεν αντιλαμβάνομαι κάτι. Δίνει την αίσθηση είτε σαν να διαφεύγει αέρας/καυσαέριο ή ενδεχομένως το ανάποδο (να ρουφάει από κάπου αέρα).
Επίσης ο θόρυβος δεν φαίνεται να έχει μεταλλική χροιά, αλλά μοιάζει μάλλον σαν κάποιο ρευστό/ροή να τον προκαλεί.
Ενδεχομένως βέβαια να μην έχει σχέση με την πολύ πρόσφατη αλλαγή φλάντζας ψευτοκάπακου στον κινητήρα, και να σχετίζεται με την προγενέστερη αντικατάσταση του τμήματος εξάτμισης με το σπιράλ (δεδομένου ότι αφότου έκανα την αντικατάσταση του τμήματος εξάτμισης δεν έτυχε να ζορίσω το μοτέρ σε αυτό το φάσμα στροφών και πάνω, δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι ο θόρυβος προέκυψε μετά την αλλαγή φλάντζας ψευτοκάπακου).
Αν δείτε και στη φωτογραφία του ανταλλακτικού που τοποθετήθηκε, η νέα σωλήνα είναι διαιρούμενη και τα δύο κομμάτια ενώνονται με ένα μεταλλικό κολλάρο. Μια (απλοική) υπόθεση που έκανα είναι μήπως από εκείνη την ένωση διαφεύγει καυσαέριο όταν ο ρυθμός/στροφές του κινητήρα ανέβει. Βέβαια, από την άλλη, ο εξατμισάς θυμάμαι ότι έβαλε την ειδική κόλλα που βάζουν σε ανάλογες ενώσεις κι έσφιξε καλά το ατίστοιχο κολλάρο.
Να συμπληρώσω τέλος ότι το μοτέρ είναι ατμοσφαιρικό (Opel astra H 1.8)
Έχετα καμιά ιδέα τι θα μπορούσε να είναι που προκαλεί έναν τέτοιο θόρυβο; -
Tι κόλλα βάζουν?
Αυτό που περιγράφεις μου θυμίζει την δοκιμή που είχα βγάλει τον καταλύτη ,άκουγες την ροή των καυσαερίων με μεγάλη ταχύτητα μέσα στο σωλήνα. -
Νομίζω ότι χρησιμοποίησαν κάτι ανάλογο με το παρακάτω προιόν (πέρα από τη μηχανική σύσφιξη/σφράγιση της ένωσης με το κολλάρο που παρεχόταν με το αντλλακτικό):
https://www.autotec.gr/permatex-krafft-exhaust-sealer-kolla-eksatmisis-100gr.html
Το θέμα είναι ότι ο θόρυβος αυτός, ο οποίος είναι χαρακτηριστικός κι εμφανίζεται όλες τις φορές που δοκίμασα να ανεβάσω πάνω από 4-4.500 σαλ στον κινητήρα, υπάρχει μόνο σε αυτό το φάσμα στροφών, ενώ χαμηλότερα είναι πρακτικά ανύπαρκτος.
Το γεγονός αυτό στο μυαλό μου σημαίνει ότι ο θόρυβος σχετίζεται λογικά με αυξημένη ροή καυσαερίων στο κύκλωμα εξαγωγής (πολλαπλή εξαγωγής, σωλήνες εξάτμισης), ενώ παράλληλα μου δίνει την αίσθηση ότι προέρχεται από τα πρώτα τμήματα της εξάτμισης (πριν το μεσαίο καζανάκι), δηλαδή ακούγεται σχετικά μπροστά στο αυτοκίνητο. -
@lazarefa said in Θόρυβος που μοιάζει με φύσημα/ρούφηγμα αέρα πάνω από τις 4000 σαλ:
Νομίζω ότι χρησιμοποίησαν κάτι ανάλογο με το παρακάτω προιόν (πέρα από τη μηχανική σύσφιξη/σφράγιση της ένωσης με το κολλάρο που παρεχόταν με το αντλλακτικό):
https://www.autotec.gr/permatex-krafft-exhaust-sealer-kolla-eksatmisis-100gr.html
Το θέμα είναι ότι ο θόρυβος αυτός, ο οποίος είναι χαρακτηριστικός κι εμφανίζεται όλες τις φορές που δοκίμασα να ανεβάσω πάνω από 4-4.500 σαλ στον κινητήρα, υπάρχει μόνο σε αυτό το φάσμα στροφών, ενώ χαμηλότερα είναι πρακτικά ανύπαρκτος.
Το γεγονός αυτό στο μυαλό μου σημαίνει ότι ο θόρυβος σχετίζεται λογικά με αυξημένη ροή καυσαερίων στο κύκλωμα εξαγωγής (πολλαπλή εξαγωγής, σωλήνες εξάτμισης), ενώ παράλληλα μου δίνει την αίσθηση ότι προέρχεται από τα πρώτα τμήματα της εξάτμισης (πριν το μεσαίο καζανάκι), δηλαδή ακούγεται σχετικά μπροστά στο αυτοκίνητο.Αν είναι το κλασσικό γκρί που σκληραίνει σαν τσιμέντο αμφιβάλλω αν μετά από μια βδομάδα είναι ακόμα εκεί. Τα ψάχνω κατά καιρούς για αρμούς στο τζάκι, κόλλημα πυροτουβλα κτλ . Αλλά δεν κάνει. Αν η εφαρμογή των σωλήνων στηρίζεται σ αυτό τότε θα τραβάει αέρα λίγο καιρό μετά. Αν υπάρχει άλλο σημείο ένωσης εργοστάσιακο με αψογη εφαρμογή, πήγαινε να σου τραβήξουν τις υπόλοιπες ενώσεις κόλλημα.( Αν και πρώτα μπορείς και μόνος σου σε μια ράμπα να κάνεις ένα έλεγχο για διαρροές).
-
Η ένωση των σωλήνων έγινε με εξάρτημα ανάλογο με το παρακάτω που υπήρχε στη συσκευασία του ανταλλακτικού σπιράλ/σωλήνα:
https://www.autodoc.gr/fa1/2968114?gshp=1&gclid=Cj0KCQiAwJWdBhCYARIsAJc4idBDwCqYvddzHEoKwGmkCFzEOZD0qSf1tyy_DwCIIwefQ5bZSrV5-NEaAnMkEALw_wcB
Απλά θυμάμαι ότι πριν εφαρμόσει τον ανωτέρω σφιγκτήρα στα 2 κομμάτια σωλήνα ο εξατμισάς έβαλε στα χείλη των σωλήνων που θα ενώνονταν κάποια πάστα/κόλλα (μικρή ποσότητα, σαν επάλειψη).
Όπως και να έχει, για μένα είναι το καλό σενάριο ο θόρυβος που ανέφερα να προκαλείται από τη συγκεκριμένη ένωση των σωλήνων. Το χειρότερο είναι να προέρχεται από κάποιο άλλο σημείο.
Λόγω των εορταστικών ημερών/αργιών που ακολουθούν, θα περάσουν κάποιες μέρες μέχρι να επισκεφτώ πάλι συνεργείο για διερεύνηση του θέματος. Ελπίζω μόνο σε αυτό το μεσοδιάστημα να μην προκύψει κάτι άλλο, ως πιθανή περαιτέρω συνέπεια του αιτίου που προκαλεί το συγκεκριμένο θόρυβο. -
Επανέρχομαι στο θέμα με το θόρυβο σαν φύσημα/ρούφηγμα αέρα στις ψηλές στροφές.
Λόγω των γιορτών δεν είχα ασχοληθεί τις προηγούμενες εβδομάδες (αφότου αντιλήφθηκα τον θόρυβο), αλλά χθες πήγα το αυτοκίνητο στον εξατμισά που είχα αλλάξει τη σωλήνα εξαγωγής με το σπιράλ (μετά τον καταλύτη). Αφού ο άνθρωπος έλεγξε ξανά το κύκλωμα καυσαερίων από την πολλαπλή εξαγωγής και μετά, τόσο στο ρελαντί, όσο και σε υψηλές στροφές, δεν διαπίστωσε διαφυγή καυσαερίων από το κύκλωμα εξαγωγής.
Οπότε μοιραία, ο θόρυβος που ακούω πρέπει να αφορά είσοδο αέρα (υποπίεση) κάπου στο κύκλωμα εισαγωγής αέρα. Εφόσον δεν έχω χοντρά θέματα (πχ δυσκολία εκκίνησης κινητήρα, σοβαρές αρρυθμίες ρελαντί, ή να κρατάει ρελαντί ψηλά), πιθανολογώ ότι κάπου δεν έχει τέλεια στεγανοποίηση και αναρροφά αέρα όταν το ζορίζω. Ίσως να μη σφίχτηκε καλά/ομοιόμορφα το καπάκι βαλβίδων, ή (πιο πιθανό) να μην εφάρμοσε 100% σωστά η νέα φλάντζα στα κανάλια του καπακιού βαλβίδων.
Επίσης, πάνω στο καπάκι βαλβίδων έχει ενώσεις για 2 ελαστικούς σωλήνες που συνδέονται με την πεταλούδα γκαζιού και την σωλήνα εισαγωγής αέρα αντίστοιχα. Από ότι διάβασα, οι συγκεκριμένοι σωλήνες έχουν να κάνουν με την ανακυκλοφορία καυσαερίων που περνάνε στα λάδια, ώστε αυτά εν συνεχεία να επιστρέφουν στην εισαγωγή και να καίγονται ξανά μαζί με το μίγμα αέρα/καυσίμου (εν τω μεταξύ το συγκεκριμένο μοτέρ, Ζ18ΧΕ, δεν έχει ξεχωριστή βαλβίδα PCV). Οι σωλήνες αυτοί ασφαλίζουν με σφιγκτήρες. Ίσως κατά την επανατοποθέτησή τους να μη σφίχτηκαν εντελώς σωστά;
Όπως και να έχει, πρέπει να ξαναεπισκεφτώ το συνεργείο που έγινε η αλλαγή φλάντζας καπακιού βαλβίδων, για νέο έλεγχο.. Κοινώς, πάλι μπλέξιμο.
Και για να πάρετε μια ιδέα ως προς το θόρυβο που ακούω, βρήκα ένα βίντεο από ένα αμερικάνικο φόρουμ της τογιότα, όπου ο άνθρωπος ανέφερε ένα παρόμοιο θέμα με θόρυβο που άκουγε από το μοτέρ σε υψηλές στροφές, μετά από αλλαγή φλάντζας καπακιού βαλβίδων που έκανε ο ίδιος. Έχει ανεβάσει ένα σύντομο βίντεο, όπου ο ήχος που αναφέρει εμφανίζεται και σαυτόν σε υψηλές στροφές και είναι πρακτικά ο ίδιος (σαν φύσημα που ακούγεται παράλληλα με το νορμάλ ήχο της επιτάχυνσης) με αυτόν που ακούω εγώ στο αμάξι πάνω από τις 4.000 σαλ. Ο ήχος ακούγεται στο βίντεο μετά το 0:17.
https://i.imgur.com/sAt7BJ6.mp4
Κι εδώ είναι το λινκ του φόρουμ που βρήκα όπου αναφέρει το συγκεκριμένο πρόβλημα:
https://www.toyotanation.com/threads...-rpms.1678289/
Θόρυβος που μοιάζει με φύσημα/ρούφηγμα αέρα πάνω από τις 4000 σαλ