Λίγα λόγια για την οδική συμπεριφορά του υβριδικού (σε σχέση τόσο με προηγούμενα όσο και με το 5θυρο που είχα τη δυνατότητα να 'οδηγήσω').
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Ελαστικά 195/65/15 Dunlop SP 300 Sport. Σε σχέση με τα 225/45/17 της Bridge (στο 5θυρο) φυσικά και δεν περιμένει κανείς την ίδια απόδοση. Έτσι και αλλιώς το 4θυρο απευθύνεται σε άλλη κατηγορία χρηστών.
Ευελιξία. 2,7 μεταξόνιο, σχετικά στενό για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα (μόνον 1,75 πλάτος που περιορίζει και το πλάτος του μετατροχίου) σε σύγκριση με τα λοιπά οχήματα και κυρίως το Focus βάρος συγκεντρωμένο μακριά από το Κ.Β. (100 κιλά στον πίσω άξονα με τους συσσωρευτές και μονάδα ελέγχου) και στο Πήλειο δεν θα έλεγα ότι ένιωθε στα νερά του.
ΘΕΤΙΚΑ
Σταθερότητα. Σε ανοιχτές καμπές το όχημα σε τσιγκλάει να το παίξεις λίγο πιο γρήγορος οικογενειάρχης. Στις περιοχές της Κυλλήνης, Κάστρου, Αμαλιάδας (πριν από τις φωτιές που θα τις έχουν μετατρέψει σε Σεληνιακά τοπία) με την καλή και ομαλή άσφαλτο και τις ανοιχτές καμπές το όχημα εμπνέει εμπιστοσύνη για να μπεις με 10+ χιλιόμετρα παραπάνω στη στροφή.
Τιμόνι. Παρόλο ηλεκτρικό ακριβές αν και θα το ήθελα με λίγο πιο έντονη πληροφορία μέσα στη στροφή (ίδια ακριβώς αντίδραση με τη θέση περί την ευθεία). Καμία σχέση με τα πρώτα ηλεκτρικά τιμόνια αλλά δεν είναι στο επίπεδο π.χ. του 407 (υδραυλικό και διπλά ψαλίδια) όσον αφορά την ευχαρίστηση να το χρησιμοποιείς. Δεν απέχει όμως και από το τιμόνι του Primera. Σε σχέση με το 5θυρο τα υψηλού προφίλ ελαστικά δεν δίνουν την αμεσότητα της αντίδρασης που έχεις με τα 45 και παρατήρησα ότι το 5θυρο είναι ολίγον πιο βαρύ σε σχέση με το 4θυρο (διαφορετική αγορά ίσως).
Συμπεριφορά στο όριο. Οι μπαταρίες αυξάνουν την πολική αδράνεια και το βάρος αλλά φευ βελτιώνουν την κατανομή βάρους και το όχημα γλυστρά ομαλά με τα 4 ή υποστρέφει ελαφρά (και λιγότερο από το 5θυρο). Το VSA δεν το ενεργοποίησα παρα μόνον μία φορά στο κέντρο της Αθήνας την 1η ημέρα όταν και μετά από φανάρι πάτησα σε λάδι και η ουρά πήγε να φύγει αλλά .... ο ρουφιάνος την έφερε εκεί που ήταν.
Σταθερότητα στο όριο. Το όχημα φεύγει αρκετά προοδευτικά με την μη γραμμικότητα αντίδρασης να εμφανίζεται σχετικά νωρίτερα από το 5θυρο και άλλα οχήματα (πχ Colt). Σε σύγκριση με το GOLF IV με τα ίδια ελαστικά ως διάσταση (αλλά Conti SC 2 κατηγορίας H) το όχημα είναι ελαφρά πιο υπερστροφικό ως στήσιμο (πιο εύκολα θα μπορέσεις να το γυρίσεις δηλαδή).
Αντιδράσεις σε κακό οδόστρωμα. Η εμπρός ανάρτηση ίσως έχει να αντιμετωπίσει τα πολλά κιλά αλλά συμπεριφέρεται με αξιοπρέπεια (θα ήθελα μία λιγότερο τουριστική ρύθμιση με λίγο παραπάνω απόσβεση κατά τη συμπίεση). Η πίσω ανάρτηση είναι το δυνατό σημείο καθώς λόγω του εξελιγμένου μοχλικού δεν επηρεάζεται από λακούβες κ.α. (τουλάχιστον όχι όσο ο άκαμπτος άξονας του Colt (Ω σχήμα) επέτρεπε το όχημα να μετακινεί στιγμιαία το πίσω μέρος).
Αυτά για την ώρα.... (χιλιόμετρα 6000 παρά κάτι and counting....)