Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Λεωφορεία - Νταλίκες
    1. Home
    2. Περί αυτοκίνησης
    3. Λεωφορεία - Νταλίκες
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 20
    • 21
    • 6 / 21
    Περί αυτοκίνησης
    92
    412
    4153
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • G
      garvanitis last edited by

      Ο χρήστης thaliarque έγραψε:

      Το πρώτο φορτηγό έχει ενδιάμεσο κιβώτιο (ενδιάμεσες σχέσεις) με επιλογή στον λεβιέ των κανονικών ταχυτήτων μάλλον με πνευματικό σύστημα με επιλογή στρίβοντας δεξιά ή αριστερά τον λεβιέ. Μάλιστα πρέπει να είναι το ενδιάμεσο ασυγχρόνιστο γιατί τις αλλαγές τις κάνει με διπλοπεταλιά!!! Στην δεύτερη περίπτωση απλά οι λεβιέδες είναι ξεχωριστά (πολύ παλιά διάταξη). Συνηθισμένο φαινόμενο για να έχει πολλές διαθέσιμες σχέσης ο οδηγός χωρίς να χρειάζεται τεράστιο σαζμάν.

      Μα ακριβώς αυτό μου έκανε εντύπωση, ο θόρυβος στη μισή
      αλλαγή, καμία σχέση με τους σπλίτερ ακόμα και της ίδιας εποχής σε άλλα
      φορτηγά/λεωφορεία, δεν είναι δα και τόσο παλιό αυτό το Pegaso. Αν
      προσέξει κανείς, υπάρχει το pattern του κιβωτίου στην κονσόλα, πρέπει να
      είναι 10άρι, μυρίζει Spicer! Δε βρήκα όμως τίποτα σχετικό στο διαδίκτυο...

      Στη δεύτερη περίπτωση εντύπωση κάνει η κυριολεκτική δεξιοτεχνία του
      οδηγού τόσο στην αλλαγή χωρίς συμπλέκτη όσο και κυρίως στις αλλαγές
      από μία ταχύτητα μακριά στην επόμενη κοντή (αλλαγή θέσης και στους
      δύο μοχλούς)!

      Πάντως μάγκας είναι και αυτός:
      http://www.youtube.com/watch?v=FHdQB144 ... ed&search=

      Εκεί που οδηγούσε το αυτόματο (18άρι αν δείτε στα σχόλια) μέτρησα
      οχτώ αλλαγές μέσα σε λιγότερο από μισό λεπτό! Πέρσι στην Κρήτη, ταξίδι
      από Χανιά προς Ηράκλειο με ΜΑΝ Lion's Star (460 ίπποι) που είχε ZF
      AS-Tronic αυτοματοποιημένο 12άρι: σταμάτησε σε ανηφόρα, ξεκίνησε με 1η
      και μέσα σε ένα λεπτό είχε αλλάξει όλες τις ταχύτητες!

      Σε ενα οποιδηποτε Scania σειρας μετα την '4' θα ειχε αναψει και μια ενδειξη στον πινακα οργανων (clutch overloaded)

      1 Reply Last reply Reply Quote 1
      • T
        thaliarque last edited by

        Ο χρήστης garvanitis έγραψε:

        ...Εκεί που οδηγούσε το αυτόματο (18άρι αν δείτε στα σχόλια) μέτρησα
        οχτώ αλλαγές μέσα σε λιγότερο από μισό λεπτό! Πέρσι στην Κρήτη, ταξίδι
        από Χανιά προς Ηράκλειο με ΜΑΝ Lion's Star (460 ίπποι) που είχε ZF
        AS-Tronic αυτοματοποιημένο 12άρι: σταμάτησε σε ανηφόρα, ξεκίνησε με 1η
        και μέσα σε ένα λεπτό είχε αλλάξει όλες τις ταχύτητες!

        Σε ενα οποιδηποτε Scania σειρας μετα την '4' θα ειχε αναψει και μια ενδειξη στον πινακα οργανων (clutch overloaded)

        Σε Scania με opticruise? Τα παραδείγματά μου αφορούσαν αυτοματοποιημένα
        κιβώτια, χωρίς συμπλέκτη φυσικά.

        1 Reply Last reply Reply Quote 1
        • G
          garvanitis last edited by

          Σαν φανατικος Scaniaκιας δειτε αυτο...

          Youtube Video

          αυτο...

          Youtube Video

          και για τους φαν του dragster αυτο...

          Youtube Video

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • G
            garvanitis last edited by

            Ο χρήστης thaliarque έγραψε:

            Το πρώτο φορτηγό έχει ενδιάμεσο κιβώτιο (ενδιάμεσες σχέσεις) με επιλογή στον λεβιέ των κανονικών ταχυτήτων μάλλον με πνευματικό σύστημα με επιλογή στρίβοντας δεξιά ή αριστερά τον λεβιέ. Μάλιστα πρέπει να είναι το ενδιάμεσο ασυγχρόνιστο γιατί τις αλλαγές τις κάνει με διπλοπεταλιά!!! Στην δεύτερη περίπτωση απλά οι λεβιέδες είναι ξεχωριστά (πολύ παλιά διάταξη). Συνηθισμένο φαινόμενο για να έχει πολλές διαθέσιμες σχέσης ο οδηγός χωρίς να χρειάζεται τεράστιο σαζμάν.

            Μα ακριβώς αυτό μου έκανε εντύπωση, ο θόρυβος στη μισή
            αλλαγή, καμία σχέση με τους σπλίτερ ακόμα και της ίδιας εποχής σε άλλα
            φορτηγά/λεωφορεία, δεν είναι δα και τόσο παλιό αυτό το Pegaso. Αν
            προσέξει κανείς, υπάρχει το pattern του κιβωτίου στην κονσόλα, πρέπει να
            είναι 10άρι, μυρίζει Spicer! Δε βρήκα όμως τίποτα σχετικό στο διαδίκτυο...

            Στη δεύτερη περίπτωση εντύπωση κάνει η κυριολεκτική δεξιοτεχνία του
            οδηγού τόσο στην αλλαγή χωρίς συμπλέκτη όσο και κυρίως στις αλλαγές
            από μία ταχύτητα μακριά στην επόμενη κοντή (αλλαγή θέσης και στους
            δύο μοχλούς)!

            Πάντως μάγκας είναι και αυτός:
            http://www.youtube.com/watch?v=FHdQB144 ... ed&search=

            Εκεί που οδηγούσε το αυτόματο (18άρι αν δείτε στα σχόλια) μέτρησα
            οχτώ αλλαγές μέσα σε λιγότερο από μισό λεπτό! Πέρσι στην Κρήτη, ταξίδι
            από Χανιά προς Ηράκλειο με ΜΑΝ Lion's Star (460 ίπποι) που είχε ZF
            AS-Tronic αυτοματοποιημένο 12άρι: σταμάτησε σε ανηφόρα, ξεκίνησε με 1η
            και μέσα σε ένα λεπτό είχε αλλάξει όλες τις ταχύτητες!

            Σε ενα οποιδηποτε Scania σειρας μετα την '4' θα ειχε αναψει και μια ενδειξη στον πινακα οργανων (clutch overloaded)

            Σε Scania με opticruise? Τα παραδείγματά μου αφορούσαν
            αυτοματοποιημένα κιβώτια, χωρίς συμπλέκτη φυσικά...

            666η δημοσίευση

            Και το OptiCruise εχει συμπλεκτη... Για την εκκινηση τουλαχιστον... Φαντασου σαν μιας μορφης ημιαυτοματο, ειδικα αυτο που ηταν στη σειρα '4'.

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • T
              thaliarque last edited by

              εδιτ:...

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • T
                thaliarque last edited by

                Ο χρήστης garvanitis έγραψε:
                Και το OptiCruise εχει συμπλεκτη... Για την εκκινηση τουλαχιστον... Φαντασου σαν μιας μορφης ημιαυτοματο, ειδικα αυτο που ηταν στη σειρα '4'.

                Όλα ημιαυτόματα είναι αφού προέρχονται από μηχανικά και δεν έχουν
                μετατροπέα ροπής. Δε μου απαντάς...

                Εγώ προτιμώ αυτό:
                http://www.youtube.com/watch?v=iso-vxitOfw&NR=1
                Και 6κύλινδρο, και σπλίτερ, και σφαλιάρα, και ελεύθερη εξάτμιση, και
                ουρλιαχτό, και κλαπέτο, πανδαισία ήχων!

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • G
                  giannis206 last edited by

                  Ο χρήστης garvanitis έγραψε:

                  Και εμενα μου αρέσουν πολύ τα φορτηγά.Έχω κάνει πολλές βόλτες ειδικά με Mercedes.Τώρα όμως μου αρέσουν πολύ τα Scania!H Ferrari των φορτηγών!Έχω και 2 DVD από truck show.Το ένα από Σέρρες και το άλλο από Μέγαρα.
                  Δηλώσεις μερικών φορτηγατζήδων για την πίστα των Σερρών!
                  Αυτή κρατάει ρε και γ@##@ει λάστιχα!!!!
                  Χώρια που ο πιο γρήγορος γύρισε....δεν το λέω αυτό ακόμα για προσπαθήστε!!!

                  Αυτα τα DVD με ενδιαφερουν...

                  Έχεις Pm.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • G
                    garvanitis last edited by

                    Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:

                    Μεταφέρω εδώ από το 'Site με ΠΟΛΛΑ videos', είναι πιο σχετικό.

                    http://www.youtube.com/watch?v=rIVhD5Rx ... ed&search=

                    Ποιος ξέρει τι ΑΚΡΙΒΩΣ κάνει ο οδηγός με το λεβιέ;

                    ...αλλά τώρα βλέπω υπάρχουν και χειρότερα:
                    http://www.youtube.com/watch?v=G-aDqAWk ... ed&search=

                    Το πρώτο φορτηγό έχει ενδιάμεσο κιβώτιο (ενδιάμεσες σχέσεις) με επιλογή στον λεβιέ των κανονικών ταχυτήτων μάλλον με πνευματικό σύστημα με επιλογή στρίβοντας δεξιά ή αριστερά τον λεβιέ. Μάλιστα πρέπει να είναι το ενδιάμεσο ασυγχρόνιστο γιατί τις αλλαγές τις κάνει με διπλοπεταλιά!!! Στην δεύτερη περίπτωση απλά οι λεβιέδες είναι ξεχωριστά (πολύ παλιά διάταξη). Συνηθισμένο φαινόμενο για να έχει πολλές διαθέσιμες σχέσης ο οδηγός χωρίς να χρειάζεται τεράστιο σαζμάν.

                    Δεν ειναι απαραιτητο να ειναι ασυγχρονιστο πολλοι κανουν αλλγες διπλοπεταλια (και εγω καποτε - πλεον συχνα στο Jumper). Παντως μια και προκειται για Pegaso θωρω πολυ πιθανο να εχει σαζμαν Eaton-Fuller που ειναι σιγουρα ασυγχρονιστο.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • G
                      garvanitis last edited by

                      V8 και ασε τους 6κυλινδρους κουβαδες να παλευουνε με το σαζμαν μολις μυρισουν ανηφορα (πριν ανεβουν ακομη)... Κι ας εχουν μεγαλυτερες εσωτερικες απωλειες σε ισχυ... Emeticon???

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • G
                        garvanitis last edited by

                        Ο χρήστης thaliarque έγραψε:

                        Και το OptiCruise εχει συμπλεκτη... Για την εκκινηση τουλαχιστον... Φαντασου σαν μιας μορφης ημιαυτοματο, ειδικα αυτο που ηταν στη σειρα '4'.

                        Το εμπεδώσαμε Γιώργο! Όλα ημιαυτόματα είναι αφού προέρχονται από
                        μηχανικά και δεν έχουν μετατροπέα ροπής. Δε μου απαντάς...

                        Εγώ προτιμώ αυτό:
                        http://www.youtube.com/watch?v=iso-vxitOfw&NR=1
                        Και 6κύλινδρο, και σπλίτερ, και σφαλιάρα, και ελεύθερη εξάτμιση, και
                        ουρλιαχτό, και κλαπέτο, πανδαισία ήχων! Α ρε μάνα, γιατί με έκανες
                        μαθηματικό;

                        6κυλινδρο, 260 ψοφιμια και μονο, συχνες αλλαγες (γι' αυτο σου αρεσει) διοτι αλλιως δεν παει βημα και το μονο που ισως αξιζει ειναι η ελευθερας (κανει ακομη και τα Iveco να ακουγονται σαν φορτηγα).

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • T
                          thaliarque last edited by

                          εδιτ:...

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • G
                            garvanitis last edited by

                            ./.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • C
                              cpp last edited by

                              Μια ερώτηση... μια καλά συντηρημένη νταλίκα ή ένα καλα συντηρημένο λεωφορείο τι προδιαγραφές έχει ως προς συνεχόμενη λειτουργία??
                              Δηλαδή αν μια νταλίκα κάνει ένα ταξίδι Ολλανδία πχ πρέπει να περάσουν κάπιοες ώρες 'ανάπαυσης' του οχήματος πριν την επιστροφή??

                              Αν έχεις ένα ΚΤΕΛ που πάει από Αθήνα Αλεξανδρούπολη μπορεί να αλλάξει ο οδηγός στην Αλέξανδρούπολη και να ξαναγυρίσει Αθήνα κατευθείαν?

                              Στην συνεχόμενη λειτουργία συνήθως ανεβάζει θερμοκρασία ο κινητήρας? ταλαιπορούνται τα φρένα?

                              Τι παίζει γενικώς?

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • T
                                taurus last edited by

                                Για τον κινητήρα δεν ξέρω να σου πω, αλλά τα φρενα γιατί να ταλαιπωρηθούν αν μιλάμε για ταξίδι σε σχετικά επίπεδους δρόμους?

                                Δεν έχει να κάνει με την απόσταση, μπορεί να τα κάψεις σε 20 χλμ (και πολύ λέω) κατηφόρα και να μην τα πατήσεις καθόλου για δεκάδες χλμ σε μια εθνική.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • T
                                  thaliarque last edited by

                                  Οι κινητήρες και γενικότερα τα μηχανικά μέρη στα μεγάλα οχήματα πρέπει
                                  να είναι, και κατά κανόνα είναι τέρατα αξιοπιστίας. Τα μοντέρνα φορτηγά
                                  και λεωφορεία έχουν cruise control και διάφορα συστήματα για τα φρένα
                                  (retarder κλπ) που τους επιτρέπουν να κάνουν πάρα πολλά χλμ χωρίς να
                                  καταπονούνται παρά ελάχιστα τα, έτσι κι αλλιώς, αξιόπιστα μηχανικά μέρη,
                                  στα οποία τελευταία προστέθηκαν και οι συμπλέκτες, χάρις στα
                                  αυτοματοποιημένα μηχανικά κιβώτια. Ο μόνος περιορισμός είναι το
                                  πετρέλαιο, αλλιώς αν ο οδηγός συμπεριφέρεται στοιχειωδώς σωστά, τα
                                  οχήματα μπορούν να κινούνται κυριολεκτικά συνέχεια. Το ΚΤΕΛ για
                                  Αλεξ/πολη σταματά μόνο για να αλλάξει οδηγό, δε βγαίνει όλο το ταξίδι από
                                  Αθήνα με ένα μόνο οδηγό, είναι παράνομο!

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • C
                                    cpp last edited by

                                    Δηλαδή με λίγα λόγια μπορεί να κινείται 23ωρες το 24ωρο χωρίς πρόβλημα...... ????

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • C
                                      cmarin last edited by

                                      Μεταφέρθηκαν κάποια posts εδώ από το track Festival [mod]

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • C
                                        cpp last edited by

                                        TKS έκανα search αλλά δεν το έβρισκα

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • N
                                          nickolas last edited by

                                          Ο χρήστης cpp έγραψε:
                                          Δηλαδή με λίγα λόγια μπορεί να κινείται 23ωρες το 24ωρο χωρίς πρόβλημα...... ????

                                          Mπορεί να κινείται 24 ώρες το 24ωρο με διακοπές μόνο για τα απαραίτητα σέρβις και ανεφοδιασμούς καυσίμων.
                                          Αυτό κατά βάση ισχύει για όλα τα οχήματα.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • C
                                            cpp last edited by

                                            Ο χρήστης nickolas έγραψε:

                                            Δηλαδή με λίγα λόγια μπορεί να κινείται 23ωρες το 24ωρο χωρίς πρόβλημα...... ????

                                            Mπορεί να κινείται 24 ώρες το 24ωρο με διακοπές μόνο για τα απαραίτητα σέρβις και ανεφοδιασμούς καυσίμων.
                                            Αυτό κατά βάση ισχύει για όλα τα οχήματα.

                                            Μα καλά δεν ανεβαίνει η θερμοκρασία επικίνδυνα σε όλα τα περιξ της μηχανής συστήματα..... και αν υποθέσουμε ότι η μηχανή ψύχεται κάποιες καλωδιώσεις ή κάποια περιφερειακά δεν θα ανεβάζουν θερμοκρασία???

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 4
                                            • 5
                                            • 6
                                            • 7
                                            • 8
                                            • 20
                                            • 21
                                            • 6 / 21
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            APRILIOS

                                            ΤΕΥΧΟΣ Απρίλιος 2025

                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr