-
Δε ξέρω πως το κάνει το κάθε αμάξι (και το δικό μου μόνο στου οδηγού έχει, αλλά είναι παλιό). Τα καινούρια που έχουν όλα τα παράθυρα αυτόματα με τους διακόπτες το κάνουν. Ο γαλάτης ξέρει περισσότερα.
-
αν ο διακόπτης δεν έχει δεύτερη σκάλα δε θα σου δουλέψει. Το πιο λογικό πάντως ακούγεται το εν λόγω κύκλωμα να βρίσκεται στο μοτέρ και απλώς το παραπάνω πάτημα του διακόπτη να δίνει εντολή στο μοτέρ να θέσει τη δυνατότητα αυτή σε λειτουργία. Οπότε μάλλον για τσιγκουνιά μου κάνει
Με τη δική μου απορία τπτ?
-
Μάλλον ο...εύσωμος γαλάτης πρέπει να δώσει απαντήσεις σε όλους μας!
-
Ο χρήστης dmitspan έγραψε:
στο μοτέρ είναι και όχι τον διακόπτη.θέλω να τραβήξω ρεύμα από την ασφαλειοθήκη όταν η θέση της μίζας είναι στη θέση ACC για να δώσω στα ηλεκτρικά παράθυρα, επειδή τώρα λειτουργούν κι έτσι. Παίρνουν ρεύμα τώρα από μια κενή θέση και έχει βάλει ο ηλεκτρολόγος 25Α ασφάλεια. Στη θέση ACC βλέπω να παίρνει ρεύμα μόνο η ασφάλεια με την ένδειξη Radio, η οποία είναι 20A. Να τα βάλω παράλληλα και να κρατήσω την 20Α? Δε ρισκάρω να κάψω την πηγή, αν κι έχει δική της ασφάλεια αλλά άλλη όρεξη δεν έχω να τη βγάζω-επανατοποθετώ γιατί γίνεται του καλωδίου
Μετά η επόμενη λύση θα ήταν να πάρω από κάπου που παίρνει ρεύμα όταν ο διακόπτης είναι ανοιχτός φουλ, αλλά δεν υπάρχει κάτι >20A και η ασφαλειοθήκη αν κι έχει spare fuses, σε μερικές γράφει όριο, γιατί έτσι?
Να σε μπερδέψω λιγάκι?
Θα βάλεις ένα ρελέ για να δίνεις ρεύμε στα ηλεκτρικά παράθυρα.
Θα πας να ζητήσεις ένα ρελέ τεσσάρων επαφών.
Οι τέσσερις επαφές του έχουν κωδικούς.
Στο 30 θα πάρεις ρέυμα κατευθείαν από το θετικό της μπαταρίας με μια 20αρα ασφάλεια( να πάρεις και μια ασφαλειοθήκη γι αυτήν την ασφάλεια)
Στο 85 θα πάρεις από το acc του ραδιοφώνου
στο 86 θα δώσεις μια γείωση
και το 87 θα το στείλεις στους διακόπτες των παραθύρων
Έτσι και τίποτα δεν κινδυνεύει να πάθει ζημιά και θα δεις τα παράθυρα να δουλεύουν λίγο πιο γρήγορα.Για το αυτόματο ανεβοκατέβασμα των παραθύρων. Πάντα υπάρχει ένα ηλεκτρονικό κύκλωμα που το κάνει. Μπορεί να είναι μέσα στο μοτέρ, μέσα στον διακόπτη, ή ακόμη και με ξεχωριστή πλακέτα. Στην δική μου περίπτωση χρησιμοποίησα τους διακόπτες του ρενώ που έχουν το κύκλωμα μέσα στον διακόπτη και δεν χρειαζόμουν τίποτα άλλο.
-
Obelix
Γιατί να τραβήξω καλώδιο κατευθείαν απ'τον πόλο και να του βάλω 20ρα ασφάλεια αφού τα παράθυρα έχουν 25ρα πάνω ? Αν ήταν θα έβαζα παράλληλα με του ράδιου τα ηλ./παρ. για να μη περνάω καλώδιο από μπροστά στην καμπίνα. Βασικά ψιλομπερδεύτηκα, όχι πολύ δλδ
-
Αν μπορείς να τραβήξεις 25Α από το ACC της ασφαλειοθήκης δε χρειάζεται το ρελέ (αν το γράφει στην ασφαλειοθήκη).
Αλλιώς βάλε το ρελέ να παίρνει ρεύμα (στο 30) από την υπάρχουσα ασφάλεια για τα παράθυρα αντί για τη μπαταρία. Τα υπόλοιπα όπως σου τα λέει ο Obelix. Θα γλιτώσεις το καλώδιο από τη μπαταρία και τα παράθυρά σου θα δουλεύουν στο ACC.
-
Έχω το εξής πρόβλημα: τελευταία το ραδιοσιντι ενώ δούλευε μια χαρά τόσο καιρό (6μήνες) τώρα σε χαμηλές στροφές (
-
Συνήθως είναι θέμα γείωσης αυτά...
-
Πήγε το μυαλό μου εκεί αλλά γιατί μετά από ένα μεγάλο διάστημα κι όχι εξ` αρχής αν είναι γείωση?
-
Λεωνίδα,
η ασφαλειοθήκη γράφει 10Α για τη θέση ράδιο, έχει όμως 20ρα ασφάλεια. Δε καταλαβαίνω γιατί εκεί που λέει spare fuses δίνει ο κατασκευαστής μια μέγιστη τιμή και όχι κατά προτίμηση του χρήστη. Απ'την άλλη, δε θα επηρεάζεται η πηγή όταν ανεβοκατεβάζω τα παράθυρα αν τα βάλω στην ίδια ασφάλεια ? Και να λειτουργεί μόνο με ανοιχτό το διακόπτη στην τελική θέση δε με ενδιαφέρει, αρκεί βρω να παίρνω ρεύμα από κάποια κενή θέση στην ασφαλειοθήκη που να δίνει μαξ 25Α. Εκτός αν γίνεται να κάνω την τρέχουσα θέση απ΄την οποία παίρνει ρεύμα να λειτουργεί στην θέση 2 του διακόπτη. Σας μπέρδεψα? -
Ο χρήστης potge2 έγραψε:
Πήγε το μυαλό μου εκεί αλλά γιατί μετά από ένα μεγάλο διάστημα κι όχι εξ` αρχής αν είναι γείωση?Για πολλούς λόγους. Διάβρωση υλικών, κουνήθηκε καλώδιο, άλλαξε ελάχιστα η τάση που δίνει το δυναμό κλπ.
-
Κανονικά η ασφάλεια προστατεύει τη καλωδίωση. Αν η καλωδίωση του αυτοκινήτου προς το ραδιόφωνο είναι λεπτή, έχει ασφάλεια 10Α. Η συσκευή έχει δική της ασφάλεια (για δική της προστασία). Δε μπορείς να βάλεις μεγάλη ασφάλεια για να τροφοδοτείς και τα παράθυρα επειδή μετά θα κινδυνεύει η καλωδίωση προς το ραδιόφωνο.
Σε περιπτώσεις που η καλωδίωση εξυπηρετεί αποκλειστικά συσκευές χαμηλής κατανάλωσης, μπορεί να έχεις ασφάλεια μικρότερη από αυτή που σηκώνουν τα καλώδια.
Τη διατομή του καλωδίου τη καθορίζει η επιτρεπτή πτώση τάσης. Για το σπίτι, αν βάλεις μικρή επιτρεπτή πτώση τάσης τα καλώδια είναι τεράστια (ιδίως προς 2-3 ρευματοδότες). Θέλει περισσότερα κυκλώματα. Το ίδιο και στο αμάξι, δε μπορείς με ένα καλώδιο να τροφοδοτήσεις πολλές συσκευές - πέφτει πολύ η τάση.
Για να δουλεύουν τα παράθυρα όπως τα θέλεις και να μη φέρεις καλώδιο από τη μπαταρία, θα το κάνεις έτσι:
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Αλλιώς βάλε το ρελέ να παίρνει ρεύμα (στο 30) από την υπάρχουσα ασφάλεια για τα παράθυρα αντί για τη μπαταρία. Τα υπόλοιπα όπως σου τα λέει ο Obelix. Θα γλιτώσεις το καλώδιο από τη μπαταρία και τα παράθυρά σου θα δουλεύουν στο ACC. -
Αυτό το ρελέ δλδ τι κάνει? Θα δώσει ρεύμα στην έξοδο 87 όταν ΚΑΙ οι δύο επαφές(30 ΚΑΙ 85) έχουν ρεύμα? `Αρα στην έξοδο 87 θα συνδέσω παράλληλα το ράδιο και τα παράθυρα με ξεχωριστή ασφαλειοθήκη στο καθένα, σωστά ? Και ξαναρωτάω, όταν παίζει η πηγή και ανοιγοκλείνω τα παράθυρα, θα υπάρχουν παραμορφώσεις? Ενημερωτικά, η μπαταρία μου είναι 45Αh
ΥΓ: Πόσο πάει ένας διακόπτης για αυτόματο ανοιγοκλείσιμο παραθύρων?
-
Tο ραδιόφωνο θα το αφήσεις όπως είναι - να παίρνει ρεύμα από την ασφαλειοθήκη ACC με 10Α ασφάλεια (ότι γράφει).
Απο εκεί θα παίρνει ρεύμα διέγερσης ΚΑΙ το ρελέ των παραθύρων.
Το ρεύμα που φεύγει από το ρελέ έχει ασφάλεια 25Α (στην ασφαλειοθήκη) και είναι πολύ μεγάλη (η ασφάλεια) για τα καλώδια που πηγαίνουν στο ραδιόφωνο (γι αυτό θα συνεχίσει να παίρνει ρεύμα από το ACC).
-
πάμε πάλι, φαίνεται δε τα έγραψα σωστά
σύμφωνα με το σχεδιάγραμμα της ασφαλειοθήκης, η ασφάλεια του ράδιο είναι 10Α, πάνω όμως έχει 20Α.
Τα παράθυρα παίρνουν φάση(+) από μια κενή θέση στην ασφαλειοθήκη στην οποία το σχεδιάγραμμα ΔΕΝ δίνει προτεινόμενη ασφάλεια, είναι εντελώς κενή η θέση(*1), και από κει μέσω μιας εξωτερικής ασφάλειας 25Α πάει προς τα παράθυρα.Ερώτηση 1: Στο ρελέ που λέτε, η θέση 30 είναι το μόνιμο ρεύμα και η 85 είναι κάτι σαν το remote? Αν είναι έτσι μπορώ να βάλω και από την ασφάλεια που δίνει στην τελική θέση του κλειδιού λογικά. Μας ενδιαφέρει η ένταση (Ah) της θέσης 85 ή μόνο ότι θα δώσει το ρεύμα-έναυσμα για τη λειτουργία του ρελέ και την τροφοδοσία των διακοπτών παραθύρου?
Ερώτηση 2 (*1): Γιατί ο κατασκευαστής δίνει στην υπάρχουσα κενή θέση κενή τιμή ασφάλειας?
Ερώτηση 3: Πόσο να στοιχίζουν αυτοί οι τιμημένοι αυτόματοι διακόπτες? Προσαρμόζονται σε κάθε μοτέρ?
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Αν μπορείς να τραβήξεις 25Α από το ACC της ασφαλειοθήκης δε χρειάζεται το ρελέ (αν το γράφει στην ασφαλειοθήκη).Αλλιώς βάλε το ρελέ να παίρνει ρεύμα (στο 30) από την υπάρχουσα ασφάλεια για τα παράθυρα αντί για τη μπαταρία. Τα υπόλοιπα όπως σου τα λέει ο Obelix. Θα γλιτώσεις το καλώδιο από τη μπαταρία και τα παράθυρά σου θα δουλεύουν στο ACC.
Λεωνίδα αν πάρει από την υπάρχουσα ασφάλεια δεν κερδίζει τίποτα οπότε δεν χρειάζεται το ρελέ. Το ρελέ το πρότεινα για να μην επιβαρύνει υπάρχουσες γραμμές του αυτοκινήτου.
Obelix
Γιατί να τραβήξω καλώδιο κατευθείαν απ'τον πόλο και να του βάλω 20ρα ασφάλεια αφού τα παράθυρα έχουν 25ρα πάνω ? Αν ήταν θα έβαζα παράλληλα με του ράδιου τα ηλ./παρ. για να μη περνάω καλώδιο από μπροστά στην καμπίνα. Βασικά ψιλομπερδεύτηκα, όχι πολύ δλδ
Μπερδεύτηκα βρε που έγραψες κάπου για 20ρα
25αρα βάλε.η ασφαλειοθήκη γράφει 10Α για τη θέση ράδιο, έχει όμως 20ρα ασφάλεια
Κάποιο γατόνι την άλλαξε κάποια στιγμή για κάποιο λόγο (δεν είχε άλλη πχ)
Αυτό το ρελέ δλδ τι κάνει? Θα δώσει ρεύμα στην έξοδο 87 όταν ΚΑΙ οι δύο επαφές(30 ΚΑΙ 85) έχουν ρεύμα? `Αρα στην έξοδο 87 θα συνδέσω παράλληλα το ράδιο και τα παράθυρα με ξεχωριστή ασφαλειοθήκη στο καθένα, σωστά ? Και ξαναρωτάω, όταν παίζει η πηγή και ανοιγοκλείνω τα παράθυρα, θα υπάρχουν παραμορφώσεις? Ενημερωτικά, η μπαταρία μου είναι 45Αh
ΥΓ: Πόσο πάει ένας διακόπτης για αυτόματο ανοιγοκλείσιμο παραθύρων?
Το ραδιόφωνο θα το αφήσεις ως έχει. Τα παράθυρα που είναι πρόσθετα θέλουμε να συνδέσουμε σωστά.
Το ρελέ είναι ένα εξάρτημα που ένα μικρό ρεύμα ελέγχουμε ένα μεγάλο.
Οι επαφές 85 και 86 δίνουν ρεύμα στο πηνίο που έχει το ρελέ μέσα του και συνδέει την επαφή 30 με την 87.
Το πηνίο τραβάει μόνο λίγα mA, το πολύ ρεύμα που χρειάζονται τα παράθυρα θα το παίρνουν από την μπαταρία. Τι σημαίνει αυτό?
Όταν θα πάρεις 25Α από μια γραμμή ACC τις ζητάς να σου δώσει παραπάνω ρεύμα από ότι χρειάζεται. Επιπλέον επιβαρύνεις τις επαφές του διακόπτη αφού το ACC έρχεται από εκεί. Με το κυκλωματάκι αυτό δεν επιβαρύνεις τίπουτα από αυτά. Μπόνους σε αυτά είναι ότι παρακάμπτωντας στην ουσία διακόπτη μηχανής ασφαλειθήκη κλπ από το κύκλωμα ισχύος των παραθύρων κερδίζεις 1-2 volt στα παράθυρα και αυτό φαίνεται στον τρόπο που ανεβαίνουν.Αυτούς του διακόπτες που πήρα του βρήκα 10 ευρώ τον ένα στα μεταχειρισμένα.
-
-
Ο χρήστης Obelix έγραψε:
Αν μπορείς να τραβήξεις 25Α από το ACC της ασφαλειοθήκης δε χρειάζεται το ρελέ (αν το γράφει στην ασφαλειοθήκη).
Αλλιώς βάλε το ρελέ να παίρνει ρεύμα (στο 30) από την υπάρχουσα ασφάλεια για τα παράθυρα αντί για τη μπαταρία. Τα υπόλοιπα όπως σου τα λέει ο Obelix. Θα γλιτώσεις το καλώδιο από τη μπαταρία και τα παράθυρά σου θα δουλεύουν στο ACC.
Λεωνίδα αν πάρει από την υπάρχουσα ασφάλεια δεν κερδίζει τίποτα οπότε δεν χρειάζεται το ρελέ. Το ρελέ το πρότεινα για να μην επιβαρύνει υπάρχουσες γραμμές του αυτοκινήτου.
ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟΣ, σίγουρα η ασφάλεια που δίνει τώρα ρεύμα στα παράθυρα λειτουργεί με το κλειδί στη θέση ΙΙΙ - IGN (οπότε είναι ΛΙΓΟ ηλίθιο να ενεργοποιεί το ρελέ με το κλειδί στη θέση ΙΙ - ACC).
Αυτό θα γινόταν μόνο αν η ασφαλειοθήκη έχει κάποια θέση που δίνει συνέχεια ρεύμα (ΒΑΤ).
Έσωσες τη κατάσταση.
-
Για αυτό είπα απο την μπαταρία κατευθείαν θέλει παραπάνω δουλειά αλλα είναι το πιο σωστό!
-
Έγραψα φοβερή βλακεία πριν, πραγματικά δε μπορώ να το πιστέψω.
Θα το έκανε και δεν θα είχε καμία διαφορά με τη τωρινή κατάσταση.
Ηλεκτρολογικές ερωτήσεις!