-
Ο χρήστης SteliosC έγραψε:
Μιας και πιασαμε την κουβεντα τις πιστας ομως, θα παρατηρησεις οτι με ελαστικα πιο χαμηλα σε γομα (σαν φθαρμενα) το αποτελεσμα ειναι μακραν καλυτερο (1 εως 1.5sec το γυρο).Αυτό φαντάζομαι εξαρτάται από το κάθε λάστιχο (πως στη Formula 1 τα Michelin αποδίδουν καλά στην αρχή κάθε stint και τα Bridgestone στο τέλος ? )
Σίγουρα 'απάτητα' λάστιχα δεν είναι καλά. Αλλά αν πρέπει να έχουν κάνει 3 ή 30 γύρους για να είναι στο μέγιστο της απόδοσής τους, δεν ξέρω.
Υπενθυμίζω όμως πως απαγορεύεται η επεξεργασία των ελαστικών με μηχανικές ή χημικές μεθόδους
-
Αγαπητε φιλε μου, 'στεκι'
αυτο που ειπα εχει πολλες προυποθεσεις βεβαια..
και πολυ προεργασια...Φιλια
πιτουλας -
Ο χρήστης el-em έγραψε:
Και σε μας απαγορεύεται από φετος με ανακοίνωση-τροποποίηση κανονισμών από ΕΘΕΑ. Γιατί ομως?
ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΧΑΜΗΛΑ.
ΠΟΙΟΙ ΕΙΣΑΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΟΜΩΣ ?????ΦΙΛΙΚΑ,
'EL-EM'
Εμάς εννοώ την Ελλαδα. Το ΕΠΡ, πίστες αναβάσεις κλπ. Δεν έχει κόστος το άζωτο. Είναι πολύ χαμηλό.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Μιας και πιασαμε την κουβεντα τις πιστας ομως, θα παρατηρησεις οτι με ελαστικα πιο χαμηλα σε γομα (σαν φθαρμενα) το αποτελεσμα ειναι μακραν καλυτερο (1 εως 1.5sec το γυρο).
Αυτό φαντάζομαι εξαρτάται από το κάθε λάστιχο (πως στη Formula 1 τα Michelin αποδίδουν καλά στην αρχή κάθε stint και τα Bridgestone στο τέλος ? )
Σίγουρα 'απάτητα' λάστιχα δεν είναι καλά. Αλλά αν πρέπει να έχουν κάνει 3 ή 30 γύρους για να είναι στο μέγιστο της απόδοσής τους, δεν ξέρω.
Υπενθυμίζω όμως πως απαγορεύεται η επεξεργασία των ελαστικών με μηχανικές ή χημικές μεθόδους
Νομίζω ότι ο Στέλιος δεν λέει αυτό ακριβώς.
Αναφέρεται στη μικρότερη διάμετρο του κύκλου του τροχού σε συνδιασμό με τη βελτίωση της πρόσφυσης που υπάρχει περίπου στο μέσο της γόμας του ελαστικού. Κάτι το οποίο σε κάποια ελαστικά είναι λίγο πριν το τέλος της γόμας τους, ακόμα καλήτερο σε σχέση με τη μικρότερη δυνατη περίμετρο που δίνει κάτι τέτοιο. Θεωρητικά ο καλύτερος συνδιασμός. -
Ο χρήστης kleisj έγραψε:
...Επίσης όσον αφορά την πίστα Μεγάρων.
Είναι σωστό ή λάθος να βάλεις περισσότερη πίεση στο εμπρός αριστερό λάστιχο σε αγώνα για την αποφυγή της εκτεταμένης κ πρόωρης φθοράς του? Μια κ που αυτό καταπονείται περισσότερο απ όλα.Αυτό είναι η κοινή πρακτική που βλέπω και εγώ να γίνεται στα Μέγαρα. Δεν είναι όμως η σωστή πρακτική. Αν το αυτοκίνητο είναι σωστά ζυγισμένο δεν υπάρχει πρόβλημα με το Ε.Α λάστιχο. Αλλά δυστυχώς αυτό που είναι αυτονόητο, δηλαδή ζύγισμα, δεν το βλέπω να το κάνει κανένας… άσε που δεν έχω δει καν ζυγαριές από την εποχή της Formula 3. Δυστυχώς όμως η εποχή εκείνη που ήταν ένα πολύ καλό «σχολείο» πέρασε και δεν βλέπω να έμαθε κανείς το μάθημα του.... (εννοώ οι μηχανικοί και όχι οι αγωνιζόμενοι φυσικά που δεν είναι αυτή η δουλειά τους και ΟΥΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ!!!)
Συγνώμη για την γκρίνια αλλά μερικά πράγματα τα κρατάω πολλά χρόνια μέσα μου και μερικές φορές η ανακουφιστική ανοίγει από μόνη της...
Φιλικά
Speedy -
Να κανω και εγω μια ερωτηση?γιατι βγαζετε κυριε λωρη σε καθε ειδικη αερα?για να κανετε ευκολη τη δουλεια του λαστιχα?να μην κουραζετε ο ανθρωπος να βγαζει αερα οταν ξεζανταρει?
-
Ο χρήστης gogonatios έγραψε:
Θα διαφωνησω με τον Στελιο και klesij.. Η σωστη ισορροπια στη πιεση των ελαστικων παιζει μεγαλο ρολο. Το αυτοκινητο παταει και στους τεσσερις τροχους, ετσι λοιπον θελουμε ολα τα λαστιχα να εχουν την σωστη θερμοκρασια λειτουργιας.Για να γινει αυτο πρεπει η πιεση στα λαστιχα να ειναι βασικα για πιστα διαφορετικη, αναλογα με την σχεδιαση της πιστας. Για να πετυχεις λοιπον την σωστη ισορροπια, αφου κανεις δεκα γυρους μετρας τα λαστιχα ζεστα και τα φερνεις στην ιδια πιεση και τα τεσσερα. Αφου κρυωσουν τα ξανα μετραμε και τοτε θα δουμε οτι εχουν διαφορες. Μ' αυτες τις ρυθμισεις αερα ξανα μπαινουμε και οταν βγουμε θα δουμε οτι και οι πιεσεις στα λαστιχα ειναι ισορροπημενες και οι θερμοκρασιες. Επισης το αυτοκινητο εχει πολυ πιο ισορροπημενη συμεριφορα απο την αρχη ως το τελος..
Για την ακρίβεια σε κάθε πίστα, η απόλυτα τέλεια λύση είναι ο κάθε τροχός να έχει τελείως διαφορετικά δεδομένα από τους άλλους. Πέρα από πίεση και σε γεωμετρία σε αμορτισέρ σε ελατήριο κλπ.
Οφθαλμοφανές παράδειγμα οι αγώνες σε οβάλ πίστες στην αμερική που αν δεις ένα τέτοιο όχημα σε ίσιο δρόμο πιθανόν να μην πατάνε και οι 4 τροχοί στο έδαφος.
Όλα έχουν να κάνουν με την βελτιστοποίηση λοιπόν.
Στην πίστα γνωρίζεις 20 σταθερές παραμέτρους και αναλόγως από την μοντελοποίηση βρίσκεις την καλύτερη δυνατή λύση, ακόμα και εξειδικευμένα για κάθε τροχό.
Στα ράλι όμως αυτό είναι ανέφικτο γιατί οι παράμετροι είναι χιλιάδες. Συνεπώς εκεί ίσως ακόμα και το τέλειο σετ απ να μην είναι αποδεκτό, αν πχ δεν δίνει εμπιστοσύνη στον οδηγό. -
Σίγουρα 'απάτητα' λάστιχα δεν είναι καλά. Αλλά αν πρέπει να έχουν κάνει 3 ή 30 γύρους για να είναι στο μέγιστο της απόδοσής τους, δεν ξέρω.
Αναλόγως και πάλι. Τα yokohama πχ 032, 048 κλπ από απάτητα είναι τέλεια και μετα φθίνουν. Αντίθετη τελείως συμπεριφορά από τα αντίστοιχα Bridjestone.
-
Ο χρήστης SPEEDY έγραψε:
Αυτό είναι η κοινή πρακτική που βλέπω και εγώ να γίνεται στα Μέγαρα. Δεν είναι όμως η σωστή πρακτική. Αν το αυτοκίνητο είναι σωστά ζυγισμένο δεν υπάρχει πρόβλημα με το Ε.Α λάστιχο. Αλλά δυστυχώς αυτό που είναι αυτονόητο, δηλαδή ζύγισμα, δεν το βλέπω να το κάνει κανένας… άσε που δεν έχω δει καν ζυγαριές από την εποχή της Formula 3. Δυστυχώς όμως η εποχή εκείνη που ήταν ένα πολύ καλό «σχολείο» πέρασε και δεν βλέπω να έμαθε κανείς το μάθημα του.... (εννοώ οι μηχανικοί και όχι οι αγωνιζόμενοι φυσικά που δεν είναι αυτή η δουλειά τους και ΟΥΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ!!!)
Συγνώμη για την γκρίνια αλλά μερικά πράγματα τα κρατάω πολλά χρόνια μέσα μου και μερικές φορές η ανακουφιστική ανοίγει από μόνη της...
Φιλικά
SpeedyΔυστηχώς όμως φίλε SPEEDY είναι και αυτο στην δουλειά του αγωνιζώμενου, να γνωρίζει το αμάξι που οδηγάει και να μεταφέρει στον μηχανικό του τη χρειάζεται να γίνει. Αυτο μαζί και με άλλα όπως φυσική κατάσταση, και η πρωσώπική αναζήτηση του καθένα μας σε θέματα τεχνικών οδήγησης είναι που μας τρώνε δευτερόλεπτα στο χιλιόμετρο σε σχέση με τους ξένους. Ξυπνάτε.
υγ. το τελευταίο δεν φυσικα δεν πηγαίνει προσωπικά σε εσένα αλλα σε όλους τους Έλληνες αγωνιζώμενους οπού πιστεύουν οτι αυτός με τις περισσότερες μαϊμουδίες και άλογα είναι αυτός που βγαίνει πρώτος...
-
Ο χρήστης MichalisCorsa έγραψε:
Αυτό είναι η κοινή πρακτική που βλέπω και εγώ να γίνεται στα Μέγαρα. Δεν είναι όμως η σωστή πρακτική. Αν το αυτοκίνητο είναι σωστά ζυγισμένο δεν υπάρχει πρόβλημα με το Ε.Α λάστιχο. Αλλά δυστυχώς αυτό που είναι αυτονόητο, δηλαδή ζύγισμα, δεν το βλέπω να το κάνει κανένας… άσε που δεν έχω δει καν ζυγαριές από την εποχή της Formula 3. Δυστυχώς όμως η εποχή εκείνη που ήταν ένα πολύ καλό «σχολείο» πέρασε και δεν βλέπω να έμαθε κανείς το μάθημα του.... (εννοώ οι μηχανικοί και όχι οι αγωνιζόμενοι φυσικά που δεν είναι αυτή η δουλειά τους και ΟΥΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ!!!)
Συγνώμη για την γκρίνια αλλά μερικά πράγματα τα κρατάω πολλά χρόνια μέσα μου και μερικές φορές η ανακουφιστική ανοίγει από μόνη της...
Φιλικά
SpeedyΔυστηχώς όμως φίλε SPEEDY είναι και αυτο στην δουλειά του αγωνιζώμενου, να γνωρίζει το αμάξι που οδηγάει και να μεταφέρει στον μηχανικό του τη χρειάζεται να γίνει. Αυτο μαζί και με άλλα όπως φυσική κατάσταση, και η πρωσώπική αναζήτηση του καθένα μας σε θέματα τεχνικών οδήγησης είναι που μας τρώνε δευτερόλεπτα στο χιλιόμετρο σε σχέση με τους ξένους. Ξυπνάτε.
υγ. το τελευταίο δεν φυσικα δεν πηγαίνει προσωπικά σε εσένα αλλα σε όλους τους Έλληνες αγωνιζώμενους οπού πιστεύουν οτι αυτός με τις περισσότερες μαϊμουδίες και άλογα είναι αυτός που βγαίνει πρώτος...
Συμφωνώ με αυτά που γράφεις. Η δουλειά όμως του αγωνιζόμενου πρέπει να σταματά στην μεταφορά του προβλήματος στον μηχανικό. Από εκεί και μετά είναι δουλειά του μηχανικού μέχρι την επόμενη δοκιμή. Αν όμως πρέπει να πεις στο μηχανικό σου τι και πώς να φτιάξει τότε θα σε συμβούλευα να αλλάξεις μηχανικό.
Το σπορ που κάνεις είναι πολύ επικίνδυνο για να εμπιστεύεσαι την προετοιμασία του αυτοκινήτου σε κάποιον που μπορεί να είναι άριστος μηχανικός στην συντήρηση νορμάλ αυτοκινήτων αλλά δεν είναι ειδικός σε αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Ο σχεδιασμός, η εξέλιξη και η προετοιμασία αγωνιστικών αυτοκινήτων δεν έχει καμία σχέση με την συντήρηση νορμάλ αυτοκινήτων. Απλά το πράγμα έχει μπερδευτεί πολύ επειδή και οι δυο αποκαλούνται «μηχανικοί» αυτοκινήτων στην Ελληνική...
Προσοχή, δεν θέλω να γίνει καμία παρεξήγηση γιατί δεν αναφέρομαι σε κανένα προσωπικά αφού έτσι και αλλιώς δεν γνωριζόμαστε και δεν ξέρω καν τον μηχανικό σου.Φιλικά
Speedy -
Ο χρήστης SPEEDY έγραψε:
Αυτό είναι η κοινή πρακτική που βλέπω και εγώ να γίνεται στα Μέγαρα. Δεν είναι όμως η σωστή πρακτική. Αν το αυτοκίνητο είναι σωστά ζυγισμένο δεν υπάρχει πρόβλημα με το Ε.Α λάστιχο. Αλλά δυστυχώς αυτό που είναι αυτονόητο, δηλαδή ζύγισμα, δεν το βλέπω να το κάνει κανένας… άσε που δεν έχω δει καν ζυγαριές από την εποχή της Formula 3. Δυστυχώς όμως η εποχή εκείνη που ήταν ένα πολύ καλό «σχολείο» πέρασε και δεν βλέπω να έμαθε κανείς το μάθημα του.... (εννοώ οι μηχανικοί και όχι οι αγωνιζόμενοι φυσικά που δεν είναι αυτή η δουλειά τους και ΟΥΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ!!!)
Συγνώμη για την γκρίνια αλλά μερικά πράγματα τα κρατάω πολλά χρόνια μέσα μου και μερικές φορές η ανακουφιστική ανοίγει από μόνη της...
Φιλικά
SpeedyΕπειδη εχω ασχοληθει για πολλα χρονια με R/C σε πρωταθληματικο επιπεδο, ειχα επαφη με ζυγαριες και μου αρεσε πολυ η διαδικασια αλλα και το αποτελεσμα. Νομιζω ομως οτι σε νορμαλ αυτοκινητα (κι οχι F3 κλπ) ειναι λιγο δυσκολο να πετυχεις κατι καλυτερο.
Τετοια ζυγαρια για full scale που υπαρχει ? -
Ο χρήστης timkoul έγραψε:
Τετοια ζυγαρια για full scale που υπαρχει ? -
Ο χρήστης nass έγραψε:
Τετοια ζυγαρια για full scale που υπαρχει ?
Καλα δεν ειπα να αγορασω.....
-
Σε οποιοδήποτε πρωταθληματικό αγώνα (ράλι, αναβάσεων ή ταχύτητας) υπάρχει μια τέτοια ζυγαριά διαθέσιμη στους αγωνιζόμενους πριν τον αγώνα (πχ. στον έλεγχο εξακρίβωσης) για να τσεκάρουν το βάρος τους ή, ακόμα, κατόπιν συννενόησης με τον τεχνικό έφορο (εφόσον δε δημιουργείται πρόβλημα και υπάρχει χρόνος), να 'ζυγίσουν' τα άκρα του αυτοκινήτου.
-
Exει και ο Πουπακης!
-
Ο χρήστης timkoul έγραψε:
Αυτό είναι η κοινή πρακτική που βλέπω και εγώ να γίνεται στα Μέγαρα. Δεν είναι όμως η σωστή πρακτική. Αν το αυτοκίνητο είναι σωστά ζυγισμένο δεν υπάρχει πρόβλημα με το Ε.Α λάστιχο. Αλλά δυστυχώς αυτό που είναι αυτονόητο, δηλαδή ζύγισμα, δεν το βλέπω να το κάνει κανένας… άσε που δεν έχω δει καν ζυγαριές από την εποχή της Formula 3. Δυστυχώς όμως η εποχή εκείνη που ήταν ένα πολύ καλό «σχολείο» πέρασε και δεν βλέπω να έμαθε κανείς το μάθημα του.... (εννοώ οι μηχανικοί και όχι οι αγωνιζόμενοι φυσικά που δεν είναι αυτή η δουλειά τους και ΟΥΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ!!!)
Συγνώμη για την γκρίνια αλλά μερικά πράγματα τα κρατάω πολλά χρόνια μέσα μου και μερικές φορές η ανακουφιστική ανοίγει από μόνη της...
Φιλικά
SpeedyΕπειδη εχω ασχοληθει για πολλα χρονια με R/C σε πρωταθληματικο επιπεδο, ειχα επαφη με ζυγαριες και μου αρεσε πολυ η διαδικασια αλλα και το αποτελεσμα. Νομιζω ομως οτι σε νορμαλ αυτοκινητα (κι οχι F3 κλπ) ειναι λιγο δυσκολο να πετυχεις κατι καλυτερο.
Τετοια ζυγαρια για full scale που υπαρχει ?Τέτοια ζυγαριά πρέπει να έχει κάθε «προετοιμαστείς» αγωνιστικών αυτοκινήτων που σέβεται τον εαυτό του και τη δουλειά για την οποία πληρώνεται άσχετα με τον τύπο αυτοκινήτων που προετοιμάζει.
Όπως μου εξήγησε ο APR τέτοιες ζυγαριές υπάρχουν σε διάφορα συνεργεία αλλά δεν τις κουβαλάνε μαζί τους στους αγώνες. Αυτό για εμένα δεν είναι σωστό γιατί ένα «βασικό» πρώτο ζύγισμα μπορεί να γίνει με την έννοια της «στατικής» μέτρησης στο συνεργείο αλλά μετά πρέπει να γίνει ξανά και ξανά έλεγχος και ρυθμίσεις στην πίστα αφού η παραμικρή αλλαγή σε ύψος ή ελατήρια κλπ. αλλάζει άμεσα το ζύγισμα με τις γνωστές συνέπειες...Βέβαια εδώ για να είμαι δίκαιος πρέπει να επισημάνω ότι αυτές οι δουλειές πρέπει να πληρώνονται και δεν είμαι σίγουρος για το πόσο ενημερωμένοι οι αγωνιζόμενοι είναι για την σπουδαιότητα τους και χρησιμότητα τους αλλιώς δεν μπορώ να εξηγήσω ότι δεν απαιτούν κάτι τέτοιο από τους μηχανικούς τους, οπότε και οι μηχανικοί γιατί να κουβαλάνε και να στήνουν πλατφόρμες... χωρίς λόγο...
Η παραπάνω παράγραφος είναι για να μην αναλωνόμαστε σε συζήτηση του τύπου «ναι μεν αλλά ποιος θα πληρώσει για αυτή την δουλειά. Στην Ελλάδα είμαστε...»
Η δική μου απάντηση είναι ότι αυτό είναι μέρος της δουλειάς του προετοιμαστή και πληρώνεται από τον «πελάτη – αγωνιζόμενο» σαν αναπόσπαστο μέρος της προετοιμασίας του αυτοκινήτου.Να συμπληρώσω ότι αυτή η διαδικασία πρέπει να γίνεται για όλους τους τύπους αυτοκινήτων ακόμη και χωμάτινων σε ασφάλτινη πίστα κατά την διάρκεια του βασικού στησίματος του σασί και να επαναλαμβάνεται μερικές ακόμη φορές εφόσον υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις ρυθμίσεων στο χώμα για παράδειγμα.
Φιλικά
Speedy -
Ο χρήστης timkoul έγραψε:
Τετοια ζυγαρια για full scale που υπαρχει ?
Στο καταστημα Νικος Σπεγγος(ελαστικα) και θα ζητήσεις τον κο Φον - Δημητρη Πουπακη.Αν θέλεις τηλ και διευθυνση πες μου.
-
Ο χρήστης timkoul έγραψε:
Τετοια ζυγαρια για full scale που υπαρχει ?
Στο καταστημα Νικος Σπεγγος(ελαστικα) και θα ζητήσεις τον κο Φον - Δημητρη Πουπακη.Αν θέλεις τηλ και διευθυνση πες μου.
ΠΙΕΣΕΙΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ