-
η φυσική έχω την εντύπωση λέει ότι ροπή ούτε παίρνεις ούτε χάνεις. Για να παίξεις με την ροπή θα πρέπει με κάποιο τρόπο είτε να μειωθούν/αυξηθούν οι αντιστάσεις που θα πρέπει να κατανικήσει το μοτέρ ώστε να περιστραφεί ή να παράγεις μεγαλύτερη/μικρότερη ενέργεια κατά την διάρκεια της καύσης (καμία σχέση με το βολάν και τα 2). Αν μπορείς όμως να στροφάρεις ψηλότερα ίσως αυτό σημαίνει κάποια περισσότερα hp, αφού η ιπποδύναμη εξαρτάται από τα RPM.
-
Δεν αλλάζει η ροπή στρέψης του κινητήρα, αλλάζει η ροπή αδράνειας των περιστρεφόμενων μερών. Το βολάν, όπως και κάθε περιστρεφόμενο εξάρτημα αποθηκεύει ενέργεια (κινητική) ανάλογη με το τετράγωνο της γωνιακής ταχύτητάς του.
Στη θεωρία, το ελάφρωμα του βολάν είναι αντίστοιχο με το ελάφρωμα του αμαξώματος: Δεν αλλάζει η τελική ταχύτητα και η ροπή/ισχύς του κινητήρα, αλλά λόγω μικρότερης αδράνειας βελτιώνονται οι επιταχύνσεις. Αυτά ισχύουν και στην πράξη, αλλά φυσικά λόγω της μειωμένης αδράνειας μπορεί να παρουσιαστούν και άλλα φαινόμενα όπως ασταθές ρελαντί ή να γίνονται αντιληπτές οι 'πιστονιές' από τους επιβάτες.
-
Ο χρήστης bit έγραψε:
Άρα όσο ελαφρώνουμε στα κατεβάσματα θα έχουμε απότομο φρενάρισμα αφού η διατήρηση της στροφορμής θα είναι μικρότερη ενώ οι αντιστάσεις λόγω της τριβής από τα έμβολα ίδιες.Γιατί θα πρέπει να έχουμε απότομο φρενάρισμα; Κανονικά θα πρέπει να έχουμε λιγότερο απότομο φρένο κινητήρα κατά τη σύμπλεξη. Σκέψου το παρακάτω σενάριο:
Το αυτοκίνητο κυλάει με νεκρά και 60χαω. Βάζεις τη δευτέρα και χωρίς να κάνεις rpm matching με το γκάζι, αφήνεις το συμπλέκτη. Ο κινητήρας και το βολάν πρέπει να επιταχυνθούν στην ταχύτητα που αντιστοιχεί στο συνδυασμό 2α/60χαω, έστω 4000rpm. Αν έχεις ελαφρωμένο βολάν, η ενέργεια που θα κλέψει από την κινητική του αυτοκινήτου για να φτάσει από τις 1000rpm τις 4000, θα είναι λιγότερη απ'ότι αν είχες το βαρύ βολάν.Αν βέβαια εννοείς το πόσο φρένο κινητήρα θα έχεις στην περίπτωση που πηγαίνοντας με ταχύτητα στο κιβώτιο απλά αφήσεις το γκάζι, τότε έχεις δίκιο. Το φρένο του κινητήρα είναι λιγότερο, καθώς υπάρχει λιγότερη αποθηκευμένη ενέργεια στο ελαφρύ βολάν.
Τεσπα, πολύ το ανάλυσα! Στην πράξη είναι σαν να ελαφρώσεις το αμάξωμα, αλλά έχεις και τις παρενέργειες στο ρελαντί κτλ που έγραψα πιο πάνω.
-
παράθεση από ξένο forum, μου φαίνεται αρκετά σωστή και μάλλον αυτό εννοούσε ο G60, απλά δε το έθεσε σωστά
Lightened flywheel will make your car lose a little bit of low end, cuz you don't have as much momentum to keep the crankshaft spinning. So, it will rev up easier, but at low RPM the engine will not have as much momentum to keep it spinning, so it will be slightly less responsive because the engine must work harder to maintain the same RPM. This doesn't make as big a difference at higher RPM, since the engine is in it's powerband and everything is moving a lot faster, but at low RPM when power is low it can make a difference. I drive mostly around town, so I'm keeping my stock flywheel since stoplight acceleration is more important than highway blasts. But, that's just my opinion, and your mileage may vary
-
Στις ανηφόρες κόβει πιο εύκολα ταχύτητα από πριν και ΦΑΙΝΕΤΑΙ να έχει λιγότερη ροπή.
-
Επίσεις δεν θα πεφτουν οι στροφές στις αλλάγες ταχυτήτων?όταν οδηγείς αυτοκίνητο με βαρύ,στις αλλαγές το καταλαβαίνεις γιατί μόλις κουμπώσει έχει 'φόρα' και σε τραβάει καλύτερα,αλλά θυσιάζεις σε ευστροφία...
Ελαφρωμα βολαν flywheel