-
Ο χρήστης opterios έγραψε:
Καλύτερα να σου δώσουν για αρχή πόνυ παρά τον Αστραχάν κι ας πέσεις κάτω μ' αυτό. Θα πάθεις λιγότερα γιατί θα το έχεις παραξηλώσει εσύ εν γνώση σου, όχι γιατί θα σε έχει παρασύρει το τετράποδο(τροχο).
Συμφωνώ εν μέρει, αλλά επειδή κάποιος που θα πάρει ένα αυτοκίνητο, μπορεί να μην μπορεί να το πουλήσει μόλις το 'μάθει' για να πάει σε κάτι πιο 'ατίθασο', θα έλεγα ότι είναι εξίσου ασφαλές να ξεκινήσεις με το 'ατίθασο', αλλά να έχεις τα μυαλά στο κεφάλι σου και να προπονείσαι σε ασφαλές περιβάλλον (βλ. πίστα).
Συνήθως το κεφάλι μας τα φταίει, όχι το αμάξι
Τα είπες μάλλον καλύτερα από μένα, opterie!
-
funkyreverend - opterios
ίσως με το 106 να είχε πάθει πολύ χειρότερα αφού του αρέσουν οι ορεινές στροφές.Να καταφύγω σε άλλο παράδειγμα: με αυτόματο γκαρελάκι ή ποδήλατο μπορεί να φύγεις από το δρόμο και να σε μαζεύουν από χαντάκι - έχεις όμως πιθανότητες να τα κουμαντάρεις με τα πόδια κάτω και να τη γλιτώσεις (μιλάω εκ πείρας ).
Με 250άρα μηχανή αν φύγεις από το δρόμο θα σε μαζεύουν από τον απέναντι γκρεμό. Σε συνδυασμό με την απειρία, οι συνέπειες θα είναι ακόμα χειρότερες ->Έτσι και με τα αυτοκίνητα. Ο άπειρος που θ' αντιμετωπίσει ίσως για πρώτη φορά στη ζωή του υποστροφή, υπερστροφή, παλαβομάρες του ABS θα μπορέσει να κάνει κάτι έστω ενστικτωδώς με ένα λιγότερο ισχυρό και 'παιχνιδιάρικο' αυτοκίνητο που θα τον σπρώχνει πιο μαλακά προς τις μπαριέρες ή το αντίθετο ρεύμα. Με το 'κακό' όμως αμαξάκι τα περιθώριά του θα είναι πολύ λιγότερα.
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Έτσι και με τα αυτοκίνητα. Ο άπειρος που θ' αντιμετωπίσει ίσως για πρώτη φορά στη ζωή του υποστροφή, υπερστροφή, παλαβομάρες του ABS θα μπορέσει να κάνει κάτι έστω ενστικτωδώς με ένα λιγότερο ισχυρό και 'παιχνιδιάρικο' αυτοκίνητο που θα τον σπρώχνει πιο μαλακά προς τις μπαριέρες ή το αντίθετο ρεύμα. Με το 'κακό' όμως αμαξάκι τα περιθώριά του θα είναι πολύ λιγότερα.
Παραβλέπεις τον παράγοντα 'ενεργητική ασφάλεια'. Ποιος έχει περισσότερες πιθανότητες να την πατήσει; Ο άπειρος που θα βγει να προσπεράσει με το 206 1.1 την 15μετρη νταλίκα και λόγω άγνοιας δε θα έχει μαζέψει αρκετή φόρα και θα κατεβάζει πανικόβλητος τις σχέσεις δύο-δύο ενώ είναι στο αντίθετο ρεύμα, ή ο οδηγός του rallye;
Το λιγότερο ισχυρό δε σημαίνει απαραίτητα και πιο ασφαλές, ειδικά σε οριακές συνθήκες.
Κατά τα άλλα, συμφωνώ με opterio-funky, τα πάντα ξεκινάνε από τον εγκέφαλο του οδηγού, είτε αυτός οδηγάει seicento είτε lotus.
Για να μη μιλήσω για τις περιπτώσεις οδηγικά στερημένων συνταξιούχων, που οδηγούσαν μια ζωή golf 1.4 και με το εφάπαξ πήραν την 5άρα και βγήκαν παγανιά στην εθνική, νομίζοντας ότι έχουν στα χέρια τους το υπερόπλο των εφτά θαλασσών και των πέντε ηπείρων, χωρίς να έχουν ιδέα πώς να διαχειριστούν την επιπλέον δύναμη.
-
Κι αυτοί νέοι οδηγοί είναι ουσιαστικά.
Ο νέος οδηγός δεν χρειάζεται να προσπερνά νταλίκες στο φτερό. Αν το 206 1.1 δεν επαρκεί, το Clio 1.4 θα του αρκεί σχεδόν οριακά (δεν είναι κανένα υπερόπλο δα). Άρα βγαίνοντας για προσπέραση χωρίς εμπειρία και με τέτοια μυαλά, θα την πάθει αργά ή γρήγορα ανεξαρτήτως οχήματος. Το πρόβλημα είναι ότι σε πολλές περιπτώσεις το ισχυρότερο αυτοκίνητο πηγαίνει τον άπειρο, δεν το πηγαίνει αυτός.
-
ρε παιδια τα πιστευετε αυτα που λετε?
εσας ποιο ηταν το πρωτο αμαξι που οδηγησατε?
ποσες φορες καπου εκει στα 18 ειπατε ουυυφ τη γλυτωσα.......και λετε στο παιδι οτι το ραλλυ και το πουντο δεν ειναι σκοτωστρες αλλα θεμα οδηγου...εδω και εμπειροι οδηγοι παρασυρονται και κανουν λαθος ενεργειες πισω απο το τιμονι ενος γρηγορου αμαξιου με χρονια εμπειριας και πιστευετε οτι ενας νεος οδηγος και απειρος ξερει να διακρινει και να ξεχωρισει τις καταστασεις...
για να πας γρηγορα και με μια σχετικη ασφαλεια ενα σπορ αμαξι θελει περα απο γνωσεις και εμπειρια και μυαλο.
αυτα στα 18 δεν τα ειχε ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΑΣ....σκοτωστρες δεν ειναι τα αυτοκινητα αλλα το μυαλο μας. και στα 18 δεν εχουμε πολυ απο αυτο. . . εγω σκεπτομενος τι εχω κανει στα 18-22 λεω οτι τα παιδια μου ουτε στα 23 δε θα τα αφησω να παρουν διπλωμα...χιλιες φορες να πληρωσω ενα αμαξι σε ταξι απο το να σκεφτομαι καθε βραδυ οτι ισως κανουν εστω και το 1/10 αποοσα ειχα κανει εγω και την ειχα γλυτωσει...δεν ειμαι χαρος απλα ισως καποιοι απο εσας εισασταν πιο τυχερο και τρακαρατε λιγοτερες φορες...
-
pskarm +1
-
Ο χρήστης pskarm έγραψε:
εγω σκεπτομενος τι εχω κανει στα 18-22 λεω οτι τα παιδια μου ουτε στα 23 δε θα τα αφησω να παρουν διπλωμα...χιλιες φορες να πληρωσω ενα αμαξι σε ταξι απο το να σκεφτομαι καθε βραδυ οτι ισως κανουν εστω και το 1/10 αποοσα ειχα κανει εγω και την ειχα γλυτωσει...δεν ειμαι χαρος απλα ισως καποιοι απο εσας εισασταν πιο τυχερο και τρακαρατε λιγοτερες φορες...τα παιδια σου αν ειναι κ@υλωμενα θα το βγαλουν μονοι τους το διπλωμα και θα κανουν ακομα χειροτερα απ'αυτα που εκανες εσυ (ασε που μπορει να παρουν και μηχανη, πιο φτηνη γαρ)
εαν εχεις τα παιδια σου στα 23 και τους πληρωνεις τα ταξι και εισαι τοσο υπερ-προστατευτικος.. συγνωμη που θα το πω, αλλα... λυπαμαι τα παιδια σου.
το θεμα ειναι να τους δωσεις σωστη παιδεια και σωστη επαφη με το αντικειμενο απο μικρα, σ'ενα θεμα που αργα ή γρηγορα θα αποκτησουν εμπειρια θες δε θες..
οχι να πανε καποια στιγμη να βγαλουν διπλωμα και να μην ξερουν την τυφλα τους και να βγουν στους δρομους. ειτε αυτο γινει στα 20, ειτε στα 25.επισης, να ξαναπω κατι για τελευταια φορα για τους υπολοιπους.
δεν ειπα οτι δεν προτεινω το μιατα λογω της συμπεριφορας του. ειναι και αυτο δηλαδη, αλλα οχι τοσο. δηλαδη ναι μεν φιλικο ειναι και α και ου, αλλα μπορει να σε ξαφνιασει σε καποιες φασεις και να βρεθεις 'στου χαντακ'
δεν το προτεινω για τους λογους που εγραψα -
ειμαι 28 χρονων... μεχρι να κανω παιδια και αυτα να φτασουν 18χρονων εχω πολυ δρομο ακομα..μεχρι τοτε σιγουρα θα εχω βαλει και εγω νερο στο κρασι μου και θα εχω καταλαβει οτι αυτα ειναι λαθος (που ειναι)...
εσυ που πιστευω θα κανεις αυτα που μου ανεφερες ποσο εισαι και ποσο ειναι τα παιδια σου?
εισαι σιγουρος οτι τα θα τα καταφερεις και οτι ο γιος σου στα 18 του θα καβαλησει το ραλλυ-μιατα και θα οδηγει οπως πρεπει να οδηγει για να μη σκοτωθει? -
Ο χρήστης GTI_ έγραψε:
Όσο επικίνδυνο κι αν δηλώνει ένα αυτοκίνητο,αν είσαι προσεχτικός(σε λογικά πλαίσια πάντα)θα το ευχαριστηθείς χωρίς να κινδυνεύεις να γνωρίσεις από κοντά τον Έλβις Πρίσλευ και τον Κωνσταντίνο Καραμανλή τον πρεσβύτερο.(Ως γνωστον) ο Ελβις ζει
(σορι για το οφ-τοπικ)
-
Ένα γκολφ με 75 ίππους είναι ό,τι πρέπει.
-
skye, το θέμα δεν είναι ο υπερπροστατευτισμός των παιδιών αλλά αν πρέπει ένας νέος οδηγός να πάρει ένα τόσο γρήγορο αυτοκίνητο.
Εγω λέω ότι είναι έγκλημα.
Πρέπει να πάρει ένα πιο αργό αυτοκίνητο, να μάθει και μετά -καλά να είναι- να κάνει τις μαγκιές του.
Ενα π.χ. Punto GT, είναι σαν να τον στέλνεις να πέσει στην πρώτη κολώνα που θα βρει.
-
μενα ο πατερας μου ξεροντας βεβαια και τη τρελλα μου για τα αυτοκινητα και για να προσταψει οπως μπορουσε φροντισε το πρωτο μου αμαξι να ειναι ενα
opel corsa b 1.2.......45 αλογα...
με το οποιο εκανα 160000χλμ σε 6 χρονια . . .
ηταν στο αλλο ακρο ο πατερας μου αλλα εγω ακομα και με αυτο το ταφο 2 ολικες καταφερα και τις εκανα............ -
kouk
Αν κανει 'μαγκιες' εκει που δεν τον παιρνει, η στραβη θα γινει και με πατινι.
Το θεμα για μενα ειναι οτι ο (οποιοσδηποτε) οδηγος που δεν εχει ακομα διπλωμα και ψαχνεται για το GT, το rallye ή το Μιατα ξεκινα στραβα (κατα τη γνωμη μου).
Ολοι μας ξεκινησαμε καβλωμενοι. Εγω (και αλλοι σε παρομοιες συζητησεις εδω μεσα) συνειδητοποιησα μετα απο κανα 2 χρονια ποσο ασχετος ημουνα και ποσο τυχερος που δεν σακατευτηκα/σκοτωθηκα. Και εδωσα δικιο στον πατερα μου, ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΟΡΤΗΣ.
Αυτο ας σκεφτει ο φιλος πρωτα απ' ολα.
Με αυτα να εχουν ειπωθει, εγω ειμαι υπερ ενος πιο καθημερινου-αργου-ακινδυνου-οικονομικου αυτοκινητου, γιατι με το πισωκινητο ή το γκαζιαρικο το κακο θα γινει πιο ευκολα. -
Ο χρήστης pskarm έγραψε:
ειμαι 28 χρονων... μεχρι να κανω παιδια και αυτα να φτασουν 18χρονων εχω πολυ δρομο ακομα..μεχρι τοτε σιγουρα θα εχω βαλει και εγω νερο στο κρασι μου και θα εχω καταλαβει οτι αυτα ειναι λαθος (που ειναι)...
εσυ που πιστευω θα κανεις αυτα που μου ανεφερες ποσο εισαι και ποσο ειναι τα παιδια σου?
εισαι σιγουρος οτι τα θα τα καταφερεις και οτι ο γιος σου στα 18 του θα καβαλησει το ραλλυ-μιατα και θα οδηγει οπως πρεπει να οδηγει για να μη σκοτωθει?[off topic]
εγω δε θα κανω παιδια, για πολλους λογους που δεν ειναι της παρουσης
[/off topic]το να σκοτωθει, τι να σου πω..
μπορει να συμβει σε μενα, σε σενα, στον καθενα.
ειμαι σιγουρος ομως οτι θα εκανα ο,τι μπορουσα, ωστε ακομα και αν συνεβαινε δε θα υπηρχε περιπτωση να σκεφτω οτι ισως κατι εκανα λαθος στην παιδεια του και του στερησα τη γνωση που επρεπε να του δωσω
το πως θα τη διαχειριστει, ας το αποφασισει εκεινος. σε γυαλα δε θα το βαλω - - δηθεν για την προστασια του (για να προστατευσω τον εγωισμο μου μαλλον θα ελεγα)ΥΓ δεν ειπα οτι θα του επαιρνα ραλι στα 18 παντως
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
skye, το θέμα δεν είναι ο υπερπροστατευτισμός των παιδιών αλλά αν πρέπει ένας νέος οδηγός να πάρει ένα τόσο γρήγορο αυτοκίνητο.Εγω λέω ότι είναι έγκλημα.
Πρέπει να πάρει ένα πιο αργό αυτοκίνητο, να μάθει και μετά -καλά να είναι- να κάνει τις μαγκιές του.
Ενα π.χ. Punto GT, είναι σαν να τον στέλνεις να πέσει στην πρώτη κολώνα που θα βρει.
συμφωνω.
-
Ο χρήστης pskarm έγραψε:
ρε παιδια τα πιστευετε αυτα που λετε?
εσας ποιο ηταν το πρωτο αμαξι που οδηγησατε?
ποσες φορες καπου εκει στα 18 ειπατε ουυυφ τη γλυτωσα.......και λετε στο παιδι οτι το ραλλυ και το πουντο δεν ειναι σκοτωστρες αλλα θεμα οδηγου...εδω και εμπειροι οδηγοι παρασυρονται και κανουν λαθος ενεργειες πισω απο το τιμονι ενος γρηγορου αμαξιου με χρονια εμπειριας και πιστευετε οτι ενας νεος οδηγος και απειρος ξερει να διακρινει και να ξεχωρισει τις καταστασεις...
για να πας γρηγορα και με μια σχετικη ασφαλεια ενα σπορ αμαξι θελει περα απο γνωσεις και εμπειρια και μυαλο.
αυτα στα 18 δεν τα ειχε ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΑΣ....σκοτωστρες δεν ειναι τα αυτοκινητα αλλα το μυαλο μας. και στα 18 δεν εχουμε πολυ απο αυτο. . . εγω σκεπτομενος τι εχω κανει στα 18-22 λεω οτι τα παιδια μου ουτε στα 23 δε θα τα αφησω να παρουν διπλωμα...χιλιες φορες να πληρωσω ενα αμαξι σε ταξι απο το να σκεφτομαι καθε βραδυ οτι ισως κανουν εστω και το 1/10 αποοσα ειχα κανει εγω και την ειχα γλυτωσει...δεν ειμαι χαρος απλα ισως καποιοι απο εσας εισασταν πιο τυχερο και τρακαρατε λιγοτερες φορες...
Φυσικά και τα πιστεύουμε.Αυτά που γράφεις περί ηλικιών,μυαλού κλπ δυστυχώς είναι κλισέ τα οποία δεν ισχύουν έτσι απόλυτα όπως τα εμφανίζεις.Αν εσύ δεν είχες μυαλό στα 18 και έβαλες στα 28,δεν σημαίνει ότι κάποιος δεν έχει μυαλό και στα 18 και στα 14.Το παιδί πρέπει να το μαθαίνεις να οδηγεί υπεύθυνα και συνετά ανεξαρτήτως οχήματος.Το να του απαγορεύεις κάτι λέγοντάς του ότι είναι επικίνδυνο για αυτό(στην ουσία αφενός το μειώνεις αφετέρου του δημιουργείς απωθημένο,το οποίο αργότερα σε κακό θα του βγει)δεν τον κάνει καλύτερο οδηγό.
Από την άλλη αν συμπεριφέρεσαι στο παιδί σου με γνώμονα τί έκανες ΕΣΥ,τί έπαθες ΕΣΥ,τί εμπειρίες είχες ΕΣΥ,μάλλον το έχασες το παιχνίδι.Από την στιγμή που αντέχει η τσέπη για την αγορά ενός αυτοκινήτου κοιτάς να πάρεις ό,τι καλύτερο μπορείς.Με την προυπόθεση ότι ξέρεις να οδηγείς και είσαι συνετός(όχι οδηγικά υποχόνδριος όμως)σιγά σιγά το μαθαίνεις και σε μαθαίνει.
Επαναλαμβάνω,αν κάποιος είναι κουλός θα την πάθει με όποιο αυτοκίνητο.
Τα παραδείγματα με τις γυναίκες,τα άλογα και τις μηχανές είναι όλα ατυχέστατα.Ας μην τα αναλύσουμε γιατί θα βγούμε εκτός θέματος.Θεωρώ απείρως πιο επικίνδυνο να προσπαθήσεις να στρίψεις με όσα με ένα 12αρι(με τελείως μαλακές αναρτήσεις,τιμονάκι τελείως ηλεκτρικό-playstation και ζαντολαστιχα 125/65/13)παρά με ένα καλοστημένο 106 ραλύ.
-
Το θέμα είναι ότι όσο ώριμος κ να'ναι ένας 18άρης..αν μόλις έχει πάρει δίπλωμα,έιναι ταυτόχρονα και κουλός.
Στην προσπάθειά του να μάθει τι θα τον βοηθήσει περισσότερο?
Ένα punto gt,ένα rallye,ή ένα πιο αργό και πιο φιλικό αυτοκίνητο?Πολλοί φίλοι μου στα 18 τους πήραν rallye και δεν το στούκαραν πουθενά,όχι επειδή ήταν ώριμοι,αλλά επειδή δεν ψάχνονται να μάθουν να οδηγούν.
Κάνουνε καμιά κόντρα στην ευθεία,πατάνε κ τέρμα γκάζι στην εθνική κ κάτι έγινε.Ένας νέος όμως που θέλει να μάθει τα βασικά της σπορ οδήγησης,όσο ώριμος κ αν είναι,όσο προσεκτικός,λόγω έλλειψης εμπειριών και κουλαμάρας,πιο έυκολα θα την πάθει με ένα rallye,που δν συγχωρέι το παραμικρό λάθος,παρά με ένα fiesta για παράδειγμα.
Ένα πιο αργό και φιλικό αυτοκίνητο,πάλι θα του δείξει τι είανι υποστροφή,τι είναι υπερστροφή κλπ,αλλά στο πρώτο του λάθος δε θα τον τιμωρήσει.
Θα μου πείς,μπες σε πίστα να το μάθεις να μην κινδυνεύεις.
Το πόσο κάτι τέτοιο είναι εφικτό είναι άλλο θέμα όμως. -
ΣταύRRο46, το δικό σου αυτοκίνητο θα το πρότεινες σε νέο οδηγό με ανησυχίες και διάθεση να μάθει;
-
επισης ενα πιο 'αργο' αυτοκινητο στο οριο του θα βγει με λιγοτερα χλμ αποτι ενα γρηγορο που αμα βγει στα ορια του μπορει να σκοτωθεις.
πιστευω 100 αλογα ειναι υπερυπεραρκετα για πρωτο αμαξι
-
Το δικό μου το θεωρώ από τα ιδανικά για αυτό το σκοπό.
Στα 19προς20 το πήρα,με ελάχιστη προηγούμενη εμπειρία(έως μηδαμινή).Λέω ιδανικό γιατί είναι και φτηνό,και λογικά γρήγορο,καλοστημένο,και συγχωρεί λάθη εκτός αν είναι πολύ χοντρά.
Βέβαια δν έχει χώρους,σε κάποιους μοιάζει γυναικείο,τα υλικά του εσωτερικού του δν είναι ότι πιο ποιοτικό κλπ.
Εμένα το μόνο που με ενδιέφερε ήταν τα περί οδηγικής συμπεριφοράς,και όχι τα υπόλοιπα γι'αυτό και το επέλεξα,για να με μάθει να οδηγώ
Νέος οδηγός κ' μεταχειρισμένο: Punto GT? Mazda MX-5? Άλλο?