Ο χρήστης pipinos1976 έγραψε:
Θα το προεκτείνω λίγο ακόμα όμως φτάνοντας σε ακραίο σημείο. Καλό θα ήταν να υπάρχει και αστυνομία σκέψης γιατί μπορεί κάποιος να είναι κακός και να μην το ξέρουμε, αλλά ούτε και να το ξέρει ο ίδιος. Έχει δίκιο τελικά ο Καββαθάς.
Κ. Χρήστο Λάππα, όπως αντιλαμβάνομαι τις απόψεις σας (δεν συζητώ ότι είμαι αντίθετος στο να βγάζουμε τις πινακίδες) θα μπορούσα κάλλιστα να φτάσω στο συμπέρασμα ότι το καλύτερο πολίτευμα είναι είτε το ναζιστικό της Γερμανίας, είτε το σταλινικό της ΕΣΣΔ, είτε το χουντικό στην Ελλάδα, είτε οποιοδήποτε άλλο απολυταρχικό που αστυνομεύει τους πολίτες πριν καν κάνουν την παράνομη πράξη. Αυτό όμως είναι θέμα μεγάλης συζήτησης οπότε το αφήνω στην άκρη.
Εσύ σε αυτό το συμπέρασμα φτάνεις από τα λεγόμενα μου; Δηλαδή, ότι η αστυνόμευση των δρόμων όπου πληρώνουμε τεράστιο φόρο αίματος κάθε χρόνο οδηγεί σε «σταλινικού τύπου» καθεστώτα; Αλήθεια, ποια είναι η γνώμη σου για την Αττική Οδό; Εντελώς τυχαία, εκεί υπάρχουν οι περισσότερες κάμερες στην Ελλάδα.
Θα αναφερθώ όμως σε στοιχεία όπως είπατε κι εσείς με μία γνώση εκ των έσω. Οι στατιστικές της Τροχαίας σε πολλά μέρη της Ελλάδος έχουν δείξει ότι εκεί που αστυνομεύουν την ταχύτητα δεν υπάρχει διαφορά στα ατυχήματα (για πληροφορίες στα κατά τοπους τμήματα τροχαίας), εκτός και αν εννοούμε ότι μείωση είναι να μην γίνει σε αυτή τη στροφή, αλλά στην επόμενη ακριβώς. Μάλιστα κάποιος διοικητής τροχαίας που είχα μιλήσει μαζί του στο παρελθόν (έκανε κάποια εκπαίδευση σε Στρατονόμους) έλεγε ότι για να είμαστε ασφαλείς μέσω της καταστολής χρειάζεται να υπάρχει τροχαία ανά 500m, αλλιώς δε γίνεται τίποτε. Μάλιστα στην Αγγλία έχει αποδειχθεί ότι σε πολλά επικίνδυνα σημεία που έχουν μπει κάμερες το αποτέλεσμα ήταν το ακριβώς αντίθετο. Πατούσαν όλοι απότομα φρένο και τα ατυχήματα γίνονταν για αυτο το λόγο.
[Γεγονός: Η Αγγλία είναι ίσως η χώρα που έχει εγκατεστημένες τις περισσότερες κάμερες ελέγχου ταχύτητας στον κόσμο ανά χιλιόμετρο δρόμων.
Γεγονός: Η Αγγλία έχει μαζί με την Ολλανδία τους ασφαλέστερους δρόμους στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Γεγονός: Το «σταλινικού τύπου» καθεστώς της Αγγλίας έχει καταφέρει να μειώσει σε σημαντικό ποσοστό τους θανάτους από τα τροχαία. ](http://www.tanea.gr/docs/tee.pdf)
Η σωστή παιδεία είναι αυτό που λείπει στην Ελλάδα, όχι η επιβολή προστίμων τα οποία τόσα χρόνια δεν έχουν αλλάξει τίποτε ως προς τα ατυχήματα.
Εδώ έχεις εν μέρει δίκιο. Έχεις αναρωτηθεί όμως τι σημαίνει οδική παιδεία; Οδική παιδεία δεν είναι μόνο να μαθαίνεις τα σήματα από μικρός, να διδάσκεσαι ότι οι πεζοί ως πιο ευάλωτοι πρέπει να αντιμετωπίζονται από τους οδηγούς με σεβασμό και όχι ως εμπόδια, ή να μαθαίνεις να σταματάς όταν το φανάρι είναι κόκκινο. Οδική παιδεία επίσης είναι να κατανοείς το γεγονός ότι οι δρόμοι της χώρας σου δεν είναι τέλειοι, ότι τους μοιράζεσαι με οδηγούς οι οποίοι δεν είναι τέλειοι, και ότι πολλοί από αυτούς οδηγούν οχήματα που δεν είναι τέλεια, άρα θα πρέπει να προσαρμόζεις τις οδηγικές σου ανησυχίες όχι μόνο στις επιταγές της αστυνομίας, αλλά κυρίως της ασφάλειας. Οδική παιδεία είναι και το να μαθαίνουμε στα παιδιά (που σε λίγα χρόνια θα γίνουν οδηγοί) ότι είναι ανόητο να κόβουν για το φωτογραφικό ραντάρ και μετά να πατάνε γκάζι σε σημείο που ξέρουν ότι είναι επικίνδυνο, απλώς και μόνο επειδή γνωρίζουν ότι εκεί δεν υπάρχει αστυνόμευση. Οδική παιδεία είναι η προσπάθεια να κάνεις τους οδηγούς να κάνουν με την θέληση τους αυτό που τώρα τους αναγκάζεις να κάνουν με τον φόβο των προστίμων, Πιπίνο.
…Έχει σκεφθεί κανείς ότι η χρήση ζώνης που δεν έχει επιβληθεί, αλλά εχει γίνει βίωμα στα νέα παιδιά έχει σώσει ζωές;
Σοβαρά; Και θα μπορούσα να ορκιστώ ότι υπήρξε και συνεχίζει να υπάρχει σημαντική προσπάθεια από την αστυνομία για την επιβολή της χρήσης ζώνης. Ένα φιλαράκι που έφαγε πρόστιμό πριν από 2 μήνες έξω από την Ερέτρια για αυτή ακριβώς την παράβαση θα χαρεί πολύ να μάθει ότι η αστυνομία δεν επιβάλει αυτό το συγκεκριμένο μέτρο.
Εν των μεταξύ, η «σταλινικού τύπου» Ολλανδία και η ακόμα χειρότερη Αγγλία, ως γνήσια απολυταρχικά καθεστώτα, θεωρούν την συγκεκριμένη παράβαση ως μια από τις σημαντικότερες. Τι να περιμένεις από φασίστες, όμως.
Έχει αναφερθεί κανείς ότι τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας με αερόσακους, προεντατήρες, ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης σώζουν ζωές;
Ναι έχει ήδη αναφερθεί σε αυτό το νήμα και είναι φυσικά σωστό.
Πιστεύετε αλήθεια ότι αν τρακάρει κάποιος με 120, με 150 ή 200 αλλάζει κάτι, ειδικά όταν η σύγκρουση είναι μετωπική με κάποιον που έρχεται από το αντίθετο ρεύμα με άλλα τόσα; Τι αλλάζει στο δρόμο Κορίνθου - Πατρών αν πηγαίνω με 80 και ο άλλος με 80 ή να πηγαίνω με 120 και ο άλλος με 120; ΚΑΙ στις δύο περιπτώσεις θα είμαι νεκρός. Νεκρός δε θα είμαι μόνο αν έχει μπαριέρα στη μέση οπότε δεν υπάρχει περίπτωση να βγω σε αντίθετο ρεύμα. Ποιος μίλησε όμως για τα ατυχήματα που έχουν σαν κύρια αιτία αυτή; Φταίνε τα +10 Km/h ή είναι εγκληματίες οι πολιτικοί που έχουν περάσει από την Ελλάδα τα τελευταία 61-62 χρόνια; Θα έσωζαν τα -10 Km/h τα παιδάκι στον Μαλιακό; Μάλλον αγνοείτε και εσείς και οι περισσότεροι πολιτικοί (σκόπιμα ή όχι δεν το ξέρω) την φυσική πραγματικότητα και στηρίζεστε σε αφορισμούς και λανθασμένες ερμηνείες των δεδομένων που έχετε μπροστά σας. Είτε με 50, είτε με 150, είτε με 1050 αν πέσει πάνω σε άνθρωπο ένα ξύλο βάρους έστω και 50 Kg το αποτέλεσμα είναι θάνατος και ο λόγος είναι ένα φυσικό μέγεθος που ονομάζεται ορμή και κατ' επέκταση αν χρησιμοποιήσετε το θεώρημα ώθησης - ορμής θα δείτε ότι η δύναμη που ασκείται είναι έτσι κι αλλιώς θανατηφόρα ακόμα και με 5 Km, ειδικά αν ασκείται σε μικρή επιφάνεια όπως συνέβει με τα ξύλινα φύλλα που έκοψαν στα δύο τα παιδάκια (P = F / S).
Ναι, πιστεύω ακράδαντα (και από ότι φαίνεται έτσι πιστεύουν και όλοι όσοι είναι επιφορτισμένοι με την οδική ασφάλεια στην Ευρώπη) ότι κάποια χιλιόμετρα λιγότερα μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά. Αφενός στην ταχύτητα με την οποία εξελίσσεται το συμβάν, άρα και στον χρόνο αντίδρασης του οδηγού, και αφετέρου στις επιπτώσεις της σύγκρουσης αν τελικά συμβεί. Χοδρικά θα σου πω ότι η απόσταση ακινητοποίησης ενός οχήματος πολλαπλασιάζεται για κάθε 10 χιλιόμετρα που πηγαίνεις ταχύτερα, αλλά αυτό το ήξερες ήδη από τότε που έδινες τα θεωρητικά για δίπλωμα, έτσι δεν είναι Πιπίνο;
Ποιός άλλωστε ανέφερε ότι μετά από 2 χρόνια πάλι έγινε τροχαίο όταν κάποια κυρία που φορούσε ζώνες, πήγαινε με το όριο κτλ πήγε να περάσει από δεξιά κάποιον κύριο που κινείτο αργά και αριστερά; Ποιος καταδίκασε και την κυρία και τον κύριο που ήταν παράνομοι;
Έχει αναφερθεί και αυτό στο forum. Φαντάζομαι ότι εσύ είσαι σε θέση να μας ενημερώσεις για την εξέλιξη της υπόθεσης.
Δε φταίε πάντα η ταχύτητα.
Κανείς δεν ισχυρίστηκε ότι φταίει πάντα η ταχύτητα.
Η ταχύτητα είναι υπεύθυνη για πολύ μικρό ποσοστό των ατυχημάτων και μόνο σε περιπτώσεις που την έχει αναπτύξει κάποιος που δεν έχει συναίσθηση της καταστάσεως, που δεν ξέρει πού και πώς να τρέξει.
Να υποθέσω λοιπόν, Πιπίνο ότι εσύ όταν οδηγείς έχεις συναίσθηση της καταστάσεως και ξέρεις που και πώς να τρέξεις; Μήπως θα σου ήταν εύκολο να προσδιορίσεις πως ακριβώς φαντάζεσαι αυτούς που δεν έχουν αυτή την δυνατότητα; Έχουν, ας πούμε, κάποιο χαρακτηριστικό που να διευκολύνει την τροχαία να τους αναγνωρίσει; Κάποια ελιά στο μάγουλο, κάποιο τατουάζ στο μπράτσο, κάποιο μήνυμα χαραγμένο στο κούτελο που να λέει «Προσοχή, δεν ξέρει που και πως να τρέξει»;
Άραγε δεν σας έχει παραξενέψει ότι οι έλληνες οδηγοί είναι οι ασφαλέστεροι στον κόσμό όταν οδηγούν σε ιδανικές συνθήκες όπως όλοι οι άλλοι ευρωπαίοι, ενώ ξαφνικά γίνονται επικίνδυνοι στις συνηθισμένες συνθήκες;
Αυτό που το είδες γραμμένο παλικάρι μου; Το ότι έχουμε ελάχιστα ατυχήματα σε ένα και μοναδικό δρόμο μας κάνει αυτομάτως τους ασφαλέστερους οδηγούς στον κόσμο;
Άραγε, έχετε διαβάσει την στατιστική που κυκλοφόρησε πριν 1 μήνα, ίσως και λιγότερο, και δημοσιεύθηκε παντού και έλεγε ότι ασφαλέστερος δρόμος της Ευρώπης η Αττική Οδός; Πώς γίνεται να είμαστε ταυτόχρονα πρώτοι και τελευταίοι; Κάτι δεν πάει καλά εδώ έτσι δεν είναι;
...Πάρε την Αττική οδό, για παράδειγμα. Έχει άπειρες κάμερες ελέγχου κυκλοφορίας, αλλά τις χρησιμοποιεί με τον τρόπο που πρέπει με αποτέλεσμα να ανακηρυχτεί πρόσφατα ως ένας από τους καλύτερους και ασφαλέστερους αυτοκινητόδρομους της Ευρώπης...
(σελ 37 σε αυτό το νήμα. Αλήθεια, Πιπίνο, έχεις παρακολουθήσει καθόλου το τι έχει γραφτεί σε αυτή την συζήτηση;)
Μια απάντηση στο ερώτημα σου για την Α.Ο. λοιπόν, είναι ότι όχι μόνο ο δρόμος φτιάχτηκε με υψηλές προδιαγραφές, αλλά έχει και πυκνότατο δίκτυο καμερών ελέγχου κυκλοφορίας και ταχύτητας (οι «σταλινικού τύπου» πρακτικές που λέγαμε και πιο πάνω) που επιτρέπουν την άμεση ανταπόκριση σε περιπτώσεις ατυχημάτων. Πρόκειται για τον αρτιότερα εποπτευόμενο με ηλεκτρονικά μέσα δρόμο της χώρας μας. Φασισμός, σκέτος. Ίσως μάλιστα θα έπρεπε να οργανώσουμε και καμία πορεία διαμαρτυρίας για αυτό.
[quote='pipinos1976']…ΥΓ1. Για στατιστικές στο εξωτερικό όποιος ενδιαφέρεται υπάρχει και το http://www.google.com στο οποίο μπορείτε να βάλετε τις κατάλληλες λέξεις και να δείτε τα πάντα. Δεν γίνεται να αναφέρουμε εδώ τα διάφορα site / στατιστικές, αλλά αν χρειαστεί θα το κάνω και αυτό με την προϋπόθεση ότι όποιος τις θελήσει θα πληρώσει και το τίμημα, δηλαδή 40