-
Εχω στο μυαλό μου τα Punto και ειδικότερα το Grante Punto.
Κάποια μοντέλα, στα ίδια κυβικά, τα βγάζει με 5τάχυτο κιβώτιο και κάποια άλλα με 6τάχυτο κιβώτιο. Ο κινητήρας δεν είναι βέβαια ο ίδιος, αλλα μου δημιουργήθηκε η απορία.Ποιες οι διαφορές και κυρίως ποιός ο λόγος που μπαίνει ένα 6τάχυτο κιβώτιο ?
Υπερ και κατά ? -
Εχω στο μυαλό μου τα Punto και ειδικότερα το Grante Punto.
Κάποια μοντέλα, στα ίδια κυβικά, τα βγάζει με 5τάχυτο κιβώτιο και κάποια άλλα με 6τάχυτο κιβώτιο. Ο κινητήρας δεν είναι βέβαια ο ίδιος, αλλα μου δημιουργήθηκε η απορία.Ποιες οι διαφορές και κυρίως ποιός ο λόγος που μπαίνει ένα 6τάχυτο κιβώτιο ?
Υπερ και κατά ? -
Εχω στο μυαλό μου τα Punto και ειδικότερα το Grante Punto.
Κάποια μοντέλα, στα ίδια κυβικά, τα βγάζει με 5τάχυτο κιβώτιο και κάποια άλλα με 6τάχυτο κιβώτιο. Ο κινητήρας δεν είναι βέβαια ο ίδιος, αλλα μου δημιουργήθηκε η απορία.Ποιες οι διαφορές και κυρίως ποιός ο λόγος που μπαίνει ένα 6τάχυτο κιβώτιο ?
Υπερ και κατά ? -
Καλύτερες επιδόσεις, μεγαλύτερο παίδεμα στην οδήγηση.
-
Για το συγκεκριμένο μοντέλο δεν ξέρω ποια είναι η κλιμάκωση, αλλά η 6η στο δικό μου χρησιμεύει πολύ στα ταξίδια...για την ακρίβεια, δεν τη βγάζω καθόλου...
Πιο κοντές σχέσεις οι πρώτες 5 θα είναι φαντάζομαι και στο Punto...
-
Το εξάρι θα σου δώσει καλύτερες επιταγχύνσεις,καλύτερο τράβηγμα στα χαμηλά,καί πιθανότατα μακρύτερξη σσχέση μετάδοσηςε μέ τήν έκτη στο κιβώτιο.
Ολα αυτά υποθετικά,μιάς καί θα έπρεπε να μας δώσεις τίς σχέσεις μετάδοσης του σασμάν,καθώς καί τήν τελική σχέση μετάδοσης -
Η ιδέα είναι να έχεις την κατάλληλη σχέση για κάθε κατάσταση, εκκίνηση φορτωμένος σε ανηφόρα, στροφές ανηφορικές, στροφές κατηφορικές κλπ.
Έχω προλάβει αυτοκίνητο παλιό του πατέρα μου με 3 ταχύτητες (Opel Olympia του 1950κάτι). Μετά όμως καθώς και η τεχνολογία επέτρεπε οι κατασκευαστές προχώρησαν στις 4 σχέσεις και μετά στις 6. Τώρα μιλάμε και για 7 αλλά και 8 σε κάποια αυτόματα κιβώτια. Μπορεί όμως κάποιος όπως ο πατέρας μου που βαριέται να αλλάζει σχέσεις να σκεφτόταν ότι μια χαρά πήγαινε το οπελάκι. Έστω όμως ότι είσαι φορτωμένος. Με λίγες ταχύτητες θα πρέπει να φθείρεις περισσότερο τον συμπλέκτη για να ξεκινήσεις σε μια ανηφόρα με μια μακριά πρώτη και μετά θα πρέπει να την γκαζώσεις πολύ για να βάλεις 2α γιατί αλλιώς θα πέσουν πολύ οι στροφές, δεν θα τραβάει και θα πρέπει να ξανακατεβάσεις. Άρα και ζορίζεις τον κινητήρα αλλά και παραπάνω κατανάλωση θα έχεις.
Άλλη περίπτωση αυτή των στροφών του δρόμου. Συχνά υπάρχουν στροφές που με 2α ζορίζεται και με 3 ψοφάει. Τότε είναι που λες να είχα μια πιο κοντή άρα και δυνατή 3η. Καθώς το εύρος ταχυτήτων είναι δεδομένο για κάθε αυτοκίνητο και ισχύ και είναι από το 0 μέχρι την τελική του (που υπολογίζεται απλοϊκά από την ισχύ του κινητήρα) όσες πιο πολλές ταχύτητες βάλεις τόσο μικρότερο εύρος λειτουργίας θα έχει η κάθε μία και θα είναι πιο εύκολο να έχεις την σωστή ταχύτητα για κάθε περίπτωση ώστε ο κινητήρας να λειτουργεί στις στροφές που αποδίδει επαρκή ροπή και επιταχύνει καλύτερα. Έτσι έχεις και καλύτερη οικονομία και λιγότερες φθορές κινητήρα και καλύτερες ενδιάμεσες επιδόσεις. Μπορεί βέβαια σε κάποιες περιπτώσεις να υστερείς σε πχ 0-100. Με κάποιους κινητήρες ας πούμε μπορεί να πιάνεις τα 100 πιο γρήγορα με μια μακριά 2α παρά με κοντή 2α και 3η αφού μπορεί να επιταχύνεις πιο γρήγορα με τη 2α αλλά μετά χάνεις χρόνο για την αλλαγή σε 3η. Αυτό βέβαια αποτελεί ειδική περίπτωση σε συγκεκριμένες τυποποιημένες δοκιμασίες. -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Το εξάρι θα σου δώσει καλύτερες επιταγχύνσεις,καλύτερο τράβηγμα στα χαμηλά,καί πιθανότατα μακρύτερξη σσχέση μετάδοσηςε μέ τήν έκτη στο κιβώτιο.
Ολα αυτά υποθετικά,μιάς καί θα έπρεπε να μας δώσεις τίς σχέσεις μετάδοσης του σασμάν,καθώς καί τήν τελική σχέση μετάδοσηςΕγω λεω οτι δεν δινει τιποτα!
φιλος ειχε παρει καινουργιο το Punto Sporting 80hp
και μετα αφου το εστρωσε με ευλαβια...και εκανε και 10.000χλμ το δυναμομετρησε και βγηκε 77hp.Σε φιλικο ανοιγμα που καναμε για να δει πως παει το αμαξι του...
εγω με ενα Peugeot-παρταλο 106 1.4, με σκοροφαγομενα μαμα λαστιχα
με δισκοπλατο στα τελευταια του...με μια φιλτροχοανη που ρουφαγε οσο ζεστο αερα μπορουσε απο το μοτερ και με ενα τελικο Festus ξεκινουσαμε μαζι και σταδιακα του εριχνα ενα καπο και κατι...
Απο τα 120km και μετα η διαφορα ανοιγε αρκετα...και ή αυτος εκοβε ταχυτητα η εχει να κανει με τα κυβικα... 1400cc vs 1200cc μαλλον αυτος εκοβε ταχυτητα απο εκει και περα...
2-3 φιλικα ανοιγματα εκεινο το βραδυ ηταν αρκετα για να αποδειξουν οτι.....δεεεεν......το 106 1.4/75hp δεν εχει κανενα κοντο σαζμανι...μαλιστα η πεμπτη ειναι ΚΡΕΜΑΣΤΡΑ για τα ρουχα σου!
Tωρα τι νοημα εχει το 6ταχυτο Punto...δεν ξερω...μαλλον για να λες οτι εχεις 6 ταχυτητες ειναι και να πηγενεις κανενα ταξιδι με 1000σαλ
-
αναλογα η δυναμη του αυτοκινητου και η κλιμακωση του κιβωτιου...
-
είχα ΜΧ5 πεντατάχυτητο και τώρα εξατάχυτο..
για κάποιον που του αρέσει η σπορτίβ οδήγηση και σβέλτες βόλτες σε εξοχή, αναβάσεις, κτλ το εξαταχυτο είναι ότι πιο ωραιο! Εχεις working range κινητήρα παντού και πάντα, ενω στις προσπεράσεις δεν χρειάζεται να κατεβάσεις σχεδόν ποτέ!Στα μείον η κάπως αυξημένη κατανάλωση (καθώς το στροφάρεις περισσότερο) και η περισσότερες αλλαγές όπου για τους φίλους κοντράκηδες/ευθυάκηδες το 6άρι δεν βολεύει.
-
Το εξάρι σε ένα σπορ αυτοκίνητο κάνει αυτά που λέει ο sokos.Από την άλλη σ' ένα αυτοκίνητο με ανεπαρκή για το βάρος κινητήρα(βλέπε Passat 1.6,BMW 1.6) το εξάρι σώζει την παρτίδα στις ρεπρίζ,με αντίτιμο τον θόρυβο και την κατανάλωση αφού πιέζεται περισσότερο δουλεύοντας σε περισσότερες στροφές.
-
Στο Lancia Y 1,2/16V που συντροφεύει τις καλοκαιρινές μου εξορμήσεις στα ορεινά ανηφορικά στροφιλίκια το 5άρι αποδεικνύεται λίγο καθώς διαρκώς πέφτεις ανάμεσα στην 'κοντή' 2α και τη 'μακριά' 3η. Τα εισαγωγικά μπαίνουν γιατί σε γενικές γραμμές η κλιμάκωση είναι καλή, απλώς αποδεικνύεται 'λίγη' για τις δεδομένες συνθήκες, δηλαδή πολλή ζέστη(ίσως A/C), ανηφόρα και σχετικά φορτωμένο όχημα. Νιώθω ότι ένα 6άρι θα βολευόταν καλύτερα.
-
Νομίζω το λάθος που κάνετε με το 6άρι είναι που του χρεώνετε υψηλή κατανάλωση. Με το 6άρι, όταν χρειαστείτε ρεπρίζ, το αμάξι ζορίζεται ΛΙΓΟΤΕΡΟ και όχι περισσότερο, με αποτέλεσμα πιο ήπια κατανάλωση. Το αν το δουλεύει κανείς πιο συχνά σε υψηλότερες στροφές είναι εντελώς άσχετο.
Μία μακριά τρίτη καταναλώνει περισσότερο καύσιμο να πάει από τις 3000 στροφές στις 5000 απ' ό,τι μια πιο κοντή τρίτη. Βέβαια, στο ίδιο φάσμα στροφών, η κοντή ταχύτητα συνεπάγεται λιγότερα χιλιόμετρα, αλλά το σημαντικότερο πέραν από τις στροφές είναι το πόσο ανοίγει η πεταλούδα και το τι έργο παράγεται. Τουλάχιστον στο δρόμο, το 6άρι ίσως είναι οικονομικότερο. Στην πίστα ίσως όχι.
-
Με το 5αρι χρειαζεται να αλλαζεις πιο σπανια ταχύτητες.( Να μείνει μεταξύ μας όμως )
Το 6αρι ειναι λιγο ταλαιπωρία κατα την γνώμη μου,παντως ήδη η renault εβγαλε 7αρι, αμα συνεχιστει ετσι το βιολι θα πρεπει να περασουμε σε 'χτένα' ή να πάρουμε αυτόματο
-
Ενδιαφέρον στοιχείο ότι οι πρώτες Porsche 911 turbo ήταν 4τάχυτες. Οι επόμενες ήταν 5τάχυτες αλλά πολλοί τις έκαναν 4τάχυτες γιατί λόγω επαρκούς ροπής δεν χρειάζονταν τις περισσότερες ταχύτητες και χανόταν χρόνος με τις αλλαγές οπότε σε κάποιες διαδικασίες(!) αυτές με τις 4 ήταν γρηγορότερες...
-
Ο χρήστης opterios έγραψε:
Νομίζω το λάθος που κάνετε με το 6άρι είναι που του χρεώνετε υψηλή κατανάλωση. Με το 6άρι, όταν χρειαστείτε ρεπρίζ, το αμάξι ζορίζεται ΛΙΓΟΤΕΡΟ και όχι περισσότερο, με αποτέλεσμα πιο ήπια κατανάλωση. Το αν το δουλεύει κανείς πιο συχνά σε υψηλότερες στροφές είναι εντελώς άσχετο.Μία μακριά τρίτη καταναλώνει περισσότερο καύσιμο να πάει από τις 3000 στροφές στις 5000 απ' ό,τι μια πιο κοντή τρίτη. Βέβαια, στο ίδιο φάσμα στροφών, η κοντή ταχύτητα συνεπάγεται λιγότερα χιλιόμετρα, αλλά το σημαντικότερο πέραν από τις στροφές είναι το πόσο ανοίγει η πεταλούδα και το τι έργο παράγεται. Τουλάχιστον στο δρόμο, το 6άρι ίσως είναι οικονομικότερο. Στην πίστα ίσως όχι.
Μιλάω για αυτοκίνητα με ανεπαρκή για το βάρος κινητήρα όπου αναγκαστικά θα τα δουλέψεις σε περισσότερες στροφές για να πετύχεις καλές ρεπριζ.Σε test των 4T με 4 μεσαία το Passat 1.6 παρ' ότι έχει πολύ καλή κατανάλωση ακολουθώντας τους ρυθμούς των Mondeo,Avensis,Laguna τελικά παρουσίασε τη μεγαλύτερη μέση αφού για να ακολουθήσει πιό σβέλτους ρυθμούς στην πράξη δούλευε συνεχώς σε περισσότερες στροφές.Βέβαια από την άλλη πιθανόν το ίδιο αυτοκίνητο με 5άρι κιβώτιο να έκαιγε περισσότερο.
-
Ο χρήστης agiannatos έγραψε:
Εχω στο μυαλό μου τα Punto και ειδικότερα το Grante Punto.
Κάποια μοντέλα, στα ίδια κυβικά, τα βγάζει με 5τάχυτο κιβώτιο και κάποια άλλα με 6τάχυτο κιβώτιο. Ο κινητήρας δεν είναι βέβαια ο ίδιος, αλλα μου δημιουργήθηκε η απορία.Ποιες οι διαφορές και κυρίως ποιός ο λόγος που μπαίνει ένα 6τάχυτο κιβώτιο ?
Υπερ και κατά ?Καταρχάς καλώς ήρθες στην παρέα μας!
Εχω το 6τάχυτο Punto Sporting (17.000χλμ) και είμαι πολύ ευχαριστημένος από την απόδοση και κλιμάκωση του κιβωτίου του, δεδομένων των απαιτήσεων που έχω από αυτό και τις γενικότερες 'δυνατότητες' του αυτοκινήτου.
Ως μέση κατανάλωση σε αυτά τα χλμ. ο υπολογιστή του αυτοκινήτου δείχνει 8.8L/100km (και μάλιστα με τα περισσότερα χλμ στην πόλη και σε μικρές αποστάσεις!) και μιας και το επιβεβαιώνω κάθε φορά που βάζω βενζίνη και κάνω τους 'υπολογισμούς' μου, δεν έχω λόγο να τον αμφισβητήσω!
Σε κάθε περίπτωση για το συγκεκριμένο αμάξι θα σου πρότεινα να επιλέξεις το 6τάχυτο!
-
Χμμμ και γω με το 80αρι Punto θα ηθελα σε πολλες περιπτωσεις ενα 6αρι.... για καλυτερο working range οπως ειπε και ο sokos. Με κρεμαει σε βουνισια στροφιλικια απο 2α σε 3η.
Πιστευω πως ειναι ιδανικο κιβωτιο το 6αρι σε περιπτωσεις που ο κινητηρας δεν ειναι και οτι δυνατοτερο για το σκαφος. Παντως στην Merc που εχω 6αρι πολυ συχνα κανω skip ταχυτητες.... πχ περναω απευθιας απο 4 σε 6... η απο 3 σε 5... εχε χαρη που εχει πολυ ροπη και δεν καταλαβαινει.
-
μαλλον πιο πυκνο 5αρι θα θελες παρα 6αρι για το πουντο...
χοντρα χοντρα για το λεον τουρμπο δε νοειται 5αρι κιβωτιο και απορω το ιμπιζα τουρμπο πως παει εφοσον εχει 5αρι...
-
Είναι ελαφρύτερο οπότε βολεύεται....
Είναι φτηνότερο οπότε έπρεπε να γίνει οικονομία και να υπάρχει διαφορά...
6τάχυτο ή 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων ?