Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
Για τον ίδιο λόγο που δεν θα ήταν καλό να του βάλεις 18αρες ζάντες ή 350mm φρένα!
Γιατί πολύ απλά τα λάδια επιδόσεων προυποθέτουν κάποιους συμβιβασμούς, πχ για να αποδόσουν πρέπει να έχουν φτάσει τουλάχιστο τους 70 βαθμούς και φυσικά είναι εστιασμένα στην προστασία σε extreme συνθήκες κι όχι σε καθημερινή προστασία στα φανάρια σταμάτα-ξεκίνα, αραιές αλλαγές (ναι τα λάδια αυτά θέλουν τακτικότερα αλλαγή κι ας είναι 'καλά' όπως το θέτεις!), όχι καλό ζέσταμα, μεγάλο κόστος κλπ
Είναι σαν να ζητάς από κάποιον να σου υποδείξει την πιο ωραία γυναίκα , απλά τέτοιο πράγμα δεν υπάρχει αφου άλλη θα είναι η ωραιότερη για σένα κι άλλη για μένα!
Διαφωνω
Ατυχες το παραδειγμα
Η 18αρα (ζαντα οχι πιτσιρικα ) αλλαζει δραματικα τη γεωμετρια της αναρτησης προς το χειροτερο για ενα νορμαλ 1400αρι.Και οι ζαντες ειναι απο τα εξαρτηματα που στο 90% των περιπτωσεων αντικαθιστανται για εμφανισιακους λογους και μονο,οπως και το χαμηλωμα το οποιο και αυτο επιδρα 'θανατηφορα' για το οχημα (να ξερατε τι βρισιδια και καντηλια σας κατεβαζουν οι θολοι η κρεμαγιερα και γενικα το εμπροσθιο συστημα καθως εσεις απολαμβανετε την πτωση της πετρας των νεφρων τα ενδεχομενα πηδηματα του rc/d που δεν μπορει η γκομενα να ακουσει τον Ρουβα,τα βλεμματα των θαμωνων στις καφετεριες αλλα παραδοξως στριβετε χειροτερα απ τα νορμαλ ελατηρια!)στις περισσοτερες περιπτωσεις.
Το παραδειγμα δηλ μας προσομοιαζει το 'αιμα' ενος κινητηρα που θα μπορουσαμε να το παρομοιασουμε με ενα κλασσικο και απαραιτητο τροφιμο για τον οργανισμο μας οπως το ελαιολαδο σε συγκριση με ενα σπορελαιο, εν αντιθεση με τα οποια 'καταναλωτικα' και αναρμοστα εξαρτηματα που τοποθετουνται στην πλειονοτητα για λογους εντυπωσιασμου.
Κι οπως καταλαβαινουμε, δεν υπαρχει φθηνο και καλο τροφιμο, η υποκαταστατο του 'αγνου' και φυσικου για τον οργανισμο μας.
Ολοι μα ΟΛΟΙ οι κινητηρες και τα λιπαντικα πρεπει να ερθουν στην κανονικη θερμοκρασια λειτουργιας για να αποδωσουν.Οι σημερινοι κινητηρες απαιτουν φουλ συνθετικα λιπαντικα,και αυτο που διαφοροποιει τις οποιες επιλογες μας ειναι οι διαφορετικες προδιαγραφες που απαιτει ο καθε κατασκευαστης,οχι τοσο σε ιξωδες οσο σε προδιαγραφες απο τις οποιες προκυπτει και η ρευστοτητα,απο νορμαλ κινητηρες μεχρι τουρμπατους.Με λιγα λογια ξεχαστε τον τροπο με τον οποιο επιλεγατε λιπαντικα πριν απο μια 15ετια.Αυτο σημαινει οτι ενα αξιοπιστο φουλ συνθετικο που καλυπτει πχ την προδιαγραφη 503.01 (και αρα αυτοματα παμε σε 0w/40) για τα 1.8Τ του VAG, η οποια και αφορα μονο τα συγκεκριμενα μοτερ, μας κανει αριστα την δουλεια σε οποιαδηποτε συνθηκες λειτουργειας, απλα εδω αλλαζουν τα διαστηματα αλλαγης και δεν υπαρχει λογος να επιλεξει καποιος ενα 'ειδικο' αγωνιστικο λιπαντικο χωρις αυτες τις προδιαγραφες.
Το Mobil1 (απο προσωπικη μου πειρα και δοκιμες) ειναι ενα κλικ πανω απο ολα τα φουλ συνθετικα που κυκλοφορουν και για αυτο μπορει καποιος να το βασιστει (οι εργοστασιακες προδιαγραφες πρεπει παντα να υπολογιζονται σοβαρα,αλλο τωρα αν καποιες ειναι μουφα) ακομα και σε τουμπανα αυτοκινητα.Απο την αλλη η motul ειναι απο τους κορυφαιους κατασκευαστες λιπαντικων αλλα το γεγονος οτι σε πολλα αυτοκινητα το λαδι τους δεν 'στρωνει', κοινως το καινε,ιδιως στα ιταλικα δεν μπαινει με τιποτα, με εκανε να το σταματησω.Η αρχη φυσικα εγινε οταν σταματησε πλεον η mobil στην ελλαδα αλλα βλεπετε οι παλιες αγαπες ειναι παντοτινες
Το 300V και αυτο απο τα κορυφαια λιπαντικα αλλα οι ελειπης προδιαγραφες
του (απο την στιγμη που δεν καλυπτει τις νορμες της VAG το αποριπτω και εχω καθε λογο να εμπιστευομαι τον κατασκευαστη και οχι τον 'λαδα')και οι συχνες του αλλαγες με αποτρεπουν στην επιλογη ενος καθημερινου συνθετικου λιπαντικου που οι ανοχες του ειναι κατα πολυ αυξημενες και στην αντοχη και στην λιπανση.
Επισης την ποιοτητα σε ενα λιπαντικο δεν την κανει η ρευστοτητα αλλα το συστατικο η η συνθεση του(αλλο το 5/40 για τα TDi και αλλο το 5/40 για τα BMW,παντα για την ιδια μαρκα λιπαντικων και οσες φυσικα μπορουν να καλυψουν τις οποιες απαιτησεις των κατασκευαστων)γενικοτερα αν θελετε καθως και ο τροπος παρασκευης των συνθετικων(κυριως) καθως ολα τα συνθετικα (για μενα προσωπικα) δεν ειναι ιδια και ορισμενα μαλιστα καθαρα ορυκτελαια, ιδως στα ημισυνθετικα γινετε οργιο!!
Τωρα οσο αναφορα και την παλια γενια κινητηρων,φυσικα και ειναι καλυτερο να επιλεγει καποιος φουλ συνθετικο λιπαντικο,εδω ομως το προβλημα ειναι ποιος ειναι διατεθιμενος να πληρωσει,εξαιρωντας βεβαια κινητηρες οι οποιοι καινε λαδια,εχουν διαρροες η αναθυμιασεις.
Αρα το συμπερασμα πλεον ειναι εμφανες.Βαζουμε λιπαντικα με βαση τις απαιτησεις του κατασκευαστη (κοινως,βαζουμε οτι φοραει το καθε μοτερ κι οχι οτι θελουμε εμεις.Δεν ειμαστε ειδικοι για να κρινουμε αν πχ το 5/40 ειναι καλυτερο απ το 0/30 ).
Φυσικα αν καποιος θεωρει οτι γυναικα της ζωης του ειναι η.....Λουκα μαλλον δεν αξιζει να ασχοληθει με συνθετικα λιπαντικα....
Οτι ειναι λαδι μπαινει