-
Ευχαριστίες και στον sxint για την εμπεριστατωμένη ανάλυση του.
Στον Ασπρόπυργο το σάββατο έγινε της κακομοίρας.........πάρα πολύς ο κόσμος και αρκετοί χωρίς την προσοχή που χρειάζεται μέσα στην πίστα.....
-
Ο χρήστης msamaro έγραψε:
Πάντως όποιος ενδιαφέρεται θα είχε πλάκα - ενδιαφέρον μία φιλική κοντρίτσα τηλεκατευθυνόμενο vs kart! Στην πίστα μας στην Σταμάτα πάντως χωράει άνετα kart να γυρίσει μέσα, μέχρι και μία cayene να φανταστείτε είχαν βάλει μέσα. Μερικές φορές κάνουν προπόνηση και μηχανές. Όποιος το βρίσκει ενδιαφέρον είμαι ανοιχτός σε προτάσεις.
Επειδή έχω ασχοληθεί και με τα 2, το 1/5 δεν έχει καμία ελπίδα. 1/8 ίσως αλλά και πάλι χλωμό...
Είσαι πεπισμένος βλέπω. Να σου θυμίσω ότι οι 4Τροχοί στο τελευταίο τεύχος μέτρησαν για το 1/8, 0-120:3sec (σε λείο δημόσιο δρόμο). Έχει καλύτερες επιδόσεις το kart?
Για ευθεία μιλάμε; Εγώ έλεγα για χρόνο γύρου.
-
Ο χρήστης ANGEL13 έγραψε:
Χρόνια πολλά παππού...
Βασίλη αν θεωρείς εμένα παππού κάνεις πολύ μεγάλο λάθος και αν τα χρόνια πολλά είναι για μένα................ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ.
Αφού ξέρεις ότι αν δεν πετάξω την σπόντα μου θα αρρωστήσω.
Αύριο θα ανέβω στην πίστα για να ετοιμάσω το καρτ, έτσι ώστε την Κυριακή να είναι ΈΤΟΙΜΟ...
Όσοι πιστοί...
-
Ο χρήστης A-Viper7 έγραψε:
Πάντως όποιος ενδιαφέρεται θα είχε πλάκα - ενδιαφέρον μία φιλική κοντρίτσα τηλεκατευθυνόμενο vs kart! Στην πίστα μας στην Σταμάτα πάντως χωράει άνετα kart να γυρίσει μέσα, μέχρι και μία cayene να φανταστείτε είχαν βάλει μέσα. Μερικές φορές κάνουν προπόνηση και μηχανές. Όποιος το βρίσκει ενδιαφέρον είμαι ανοιχτός σε προτάσεις.
Επειδή έχω ασχοληθεί και με τα 2, το 1/5 δεν έχει καμία ελπίδα. 1/8 ίσως αλλά και πάλι χλωμό...
Είσαι πεπισμένος βλέπω. Να σου θυμίσω ότι οι 4Τροχοί στο τελευταίο τεύχος μέτρησαν για το 1/8, 0-120:3sec (σε λείο δημόσιο δρόμο). Έχει καλύτερες επιδόσεις το kart?
Για ευθεία μιλάμε; Εγώ έλεγα για χρόνο γύρου.
Και εγώ ολόκληρο γύρο μιλάω. Xωρίς να θέλω να σε προσβάλλω με το 1/8 πιστεύω ότι το kart δεν έχει καμία τύχη. Μιλάμε για 1.7g επιτάχυνσης και τετρακίνηση!! Όσοι έχουν δει αγώνα με αυτά τα μοντέλα δυσκολεύονται να πιστέψουν το πως γίνεται να στρίβουν με τόσα χλμ. Με το 1/5 θα είναι πιο αμφίροπη η μάχη.
-
Ο χρήστης msamaro έγραψε:
Πάντως όποιος ενδιαφέρεται θα είχε πλάκα - ενδιαφέρον μία φιλική κοντρίτσα τηλεκατευθυνόμενο vs kart! Στην πίστα μας στην Σταμάτα πάντως χωράει άνετα kart να γυρίσει μέσα, μέχρι και μία cayene να φανταστείτε είχαν βάλει μέσα. Μερικές φορές κάνουν προπόνηση και μηχανές. Όποιος το βρίσκει ενδιαφέρον είμαι ανοιχτός σε προτάσεις.
Επειδή έχω ασχοληθεί και με τα 2, το 1/5 δεν έχει καμία ελπίδα. 1/8 ίσως αλλά και πάλι χλωμό...
Είσαι πεπισμένος βλέπω. Να σου θυμίσω ότι οι 4Τροχοί στο τελευταίο τεύχος μέτρησαν για το 1/8, 0-120:3sec (σε λείο δημόσιο δρόμο). Έχει καλύτερες επιδόσεις το kart?
Για ευθεία μιλάμε; Εγώ έλεγα για χρόνο γύρου.
Και εγώ ολόκληρο γύρο μιλάω. Xωρίς να θέλω να σε προσβάλλω με το 1/8 πιστεύω ότι το kart δεν έχει καμία τύχη. Μιλάμε για 1.7g επιτάχυνσης και τετρακίνηση!! Όσοι έχουν δει αγώνα με αυτά τα μοντέλα δυσκολεύονται να πιστέψουν το πως γίνεται να στρίβουν με τόσα χλμ. Με το 1/5 θα είναι πιο αμφίροπη η μάχη.
Για 1/8 έχω και εγώ αμφιβολίες. Για 1/5 δεν υπάρχει περίπτωση.
-
Ο χρήστης A-Viper7 έγραψε:
Πάντως όποιος ενδιαφέρεται θα είχε πλάκα - ενδιαφέρον μία φιλική κοντρίτσα τηλεκατευθυνόμενο vs kart! Στην πίστα μας στην Σταμάτα πάντως χωράει άνετα kart να γυρίσει μέσα, μέχρι και μία cayene να φανταστείτε είχαν βάλει μέσα. Μερικές φορές κάνουν προπόνηση και μηχανές. Όποιος το βρίσκει ενδιαφέρον είμαι ανοιχτός σε προτάσεις.
Επειδή έχω ασχοληθεί και με τα 2, το 1/5 δεν έχει καμία ελπίδα. 1/8 ίσως αλλά και πάλι χλωμό...
Είσαι πεπισμένος βλέπω. Να σου θυμίσω ότι οι 4Τροχοί στο τελευταίο τεύχος μέτρησαν για το 1/8, 0-120:3sec (σε λείο δημόσιο δρόμο). Έχει καλύτερες επιδόσεις το kart?
Για ευθεία μιλάμε; Εγώ έλεγα για χρόνο γύρου.
Και εγώ ολόκληρο γύρο μιλάω. Xωρίς να θέλω να σε προσβάλλω με το 1/8 πιστεύω ότι το kart δεν έχει καμία τύχη. Μιλάμε για 1.7g επιτάχυνσης και τετρακίνηση!! Όσοι έχουν δει αγώνα με αυτά τα μοντέλα δυσκολεύονται να πιστέψουν το πως γίνεται να στρίβουν με τόσα χλμ. Με το 1/5 θα είναι πιο αμφίροπη η μάχη.
Για 1/8 έχω και εγώ αμφιβολίες. Για 1/5 δεν υπάρχει περίπτωση.
Σαν τρελος καρτιστας προτεινω να το περασεις απο πανω στην πρωτη στροφη για να αποφυγουμε οποιαδηποτε εκπληξη
-
Oπ χτύπημα κάτω από την μέση!
Οκ ίσως να έχεις δίκιο για τα 1/5, ποτέ δεν θα το μάθουμε. Μην ξεχνάς βέβαια ότι δεν είναι όλα τα 1/5 και όλοι οι οδηγοί το ίδιο γρήγοροι. Οπότε ίσως είχες δει κάποιο αργό και γι'αυτό να τα υποτιμάς τόσο. Για όσους ενδιαφέρονται την επόμενη Κυριακή έχουμε αγώνα για την κατηγορία 1/5 στο fanatix racing track. -
Ο χρήστης msamaro έγραψε:
Oπ χτύπημα κάτω από την μέση!
Οκ ίσως να έχεις δίκιο για τα 1/5, ποτέ δεν θα το μάθουμε. Μην ξεχνάς βέβαια ότι δεν είναι όλα τα 1/5 και όλοι οι οδηγοί το ίδιο γρήγοροι. Οπότε ίσως είχες δει κάποιο αργό και γι'αυτό να τα υποτιμάς τόσο. Για όσους ενδιαφέρονται την επόμενη Κυριακή έχουμε αγώνα για την κατηγορία 1/5 στο fanatix racing track.Επί πολλά χρόνια έβλεπα και τους γρήγορους και τους αργούς.
Γενικά το 1/5 δίνει περισσότερο ρεαλισμό απ' ότι ταχύτητα.
Τώρα ετοιμάζω το 1/10 μήπως και...
-
Ετοιμάζεται φορουμοκαρτοσυνάντηση...
Για περισσότερα στις 'Ανακοινώσεις'.
-
Ο χρήστης msamaro έγραψε:
Oπ χτύπημα κάτω από την μέση!
Οκ ίσως να έχεις δίκιο για τα 1/5, ποτέ δεν θα το μάθουμε. Μην ξεχνάς βέβαια ότι δεν είναι όλα τα 1/5 και όλοι οι οδηγοί το ίδιο γρήγοροι. Οπότε ίσως είχες δει κάποιο αργό και γι'αυτό να τα υποτιμάς τόσο. Για όσους ενδιαφέρονται την επόμενη Κυριακή έχουμε αγώνα για την κατηγορία 1/5 στο fanatix racing track.Έτσι μπράβο .....................ενημέρωση δραστηριοτήτων για να κανονίζουμε το πρόγραμμά μας.
-
Ο χρήστης A-Viper7 έγραψε:
Χρόνια πολλά παππού...
Βασίλη αν θεωρείς εμένα παππού κάνεις πολύ μεγάλο λάθος και αν τα χρόνια πολλά είναι για μένα................ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ.
Αφού ξέρεις ότι αν δεν πετάξω την σπόντα μου θα αρρωστήσω.
Αύριο θα ανέβω στην πίστα για να ετοιμάσω το καρτ, έτσι ώστε την Κυριακή να είναι ΈΤΟΙΜΟ...
Όσοι πιστοί...
Απ'ότι ξέρω την κυριακή έχει πάρα πολύ κόσμο και δεν χορταίνουμε δράση ή κάνω λάθος ?????
-
Ο χρήστης ANGEL13 έγραψε:
Χρόνια πολλά παππού...
Βασίλη αν θεωρείς εμένα παππού κάνεις πολύ μεγάλο λάθος και αν τα χρόνια πολλά είναι για μένα................ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ.
Αφού ξέρεις ότι αν δεν πετάξω την σπόντα μου θα αρρωστήσω.
Αύριο θα ανέβω στην πίστα για να ετοιμάσω το καρτ, έτσι ώστε την Κυριακή να είναι ΈΤΟΙΜΟ...
Όσοι πιστοί...
Απ'ότι ξέρω την κυριακή έχει πάρα πολύ κόσμο και δεν χορταίνουμε δράση ή κάνω λάθος ?????
Το πρόβλημα είναι οι μηχανές. Το μεσημέρι όμως δεν μπαίνουν.
Είτε ένα νοικιάρικο έχει είτε 10 τον ίδιο χρόνο θα χάσουμε.
-
-
Το kart είναι ένα μονοθέσιο που διαθέτει τα άκρως απαραίτητα για τη
γρήγορη αυτοκίνηση. Τα κύρια στοιχεία σχεδιασμού του διαφέρουν κατά πολύ σε σχέση με τα αντίστοιχα ενός αυτοκινήτου καθώς και η συμπεριφορά, αφού
σκοπός είναι η μέγιστη δυνατή πρόσφυση και ελκτική ικανότητα. Εν αντιθέσει με ό,τι θεωρητικώς ισχύει, η ανάρτηση καθίσταται περιττή και τον κύριο λόγο έχει η ρυθμιζόμενη στρεπτική δυνατότητα του σωληνωτού πλαισίου και η οποία αναλαμβάνει τη συνεχή επαφή των τροχών με το οδόστρωμα. Αλλωστε, η αναλογία μεταξονίου-μετατροχίων (που πλησιάζει τη μονάδα), η μεγάλη και εκρηκτική ισχύς σε σχέση με το βάρος του, η άμεση σχέση μετάδοσης και ο λόγος της, το πλάτος, η υστέρηση και ο βαθμός πρόσφυσης των ελαστικών,καθώς και ο τρόπος πέδησης καθιστούν το kart ένα τετράτροχο με ιδιαίτερη οδική συμπεριφορά.O τρόπος οδήγησής του αρχικά ξενίζει. Το kart (και αυτή είναι η αρχική
εντύπωση ενός αρχάριου) φαίνεται ότι δεν στρίβει, αφού λόγω του φάρδους των ελαστικών και του ποσοστού εμπλοκής των πίσω τροχών που συνδέονται μεταξύ τους με έναν άξονα «αρνείται» πεισματικά να αλλάξει τροχιά υποστρέφοντας. Αυτό είναι χαρακτηριστικό ακόμη και των γνωστών μεγάλων μονοθεσίων όταν οδηγούνται «υποτονικά». Για να στρίψει ένα kart πρέπει ουσιαστικά (τολμώ να χρησιμοποιήσω έναν αεροπορικό όρο) να τεθεί σε κατάσταση δυναμικής «αστάθειας» ή πιο απλά, να εκτραπεί. Έτσι είναι «διαθέσιμο» σε κάθε μεταβολή της τροχιάς του. Από κει και μετά τίθεται σε κατάσταση υπερστροφής ισχύος που ευτυχώς διαθέτει αρκετή και μένει στον οδηγό να ελέγξει τη διαφορά της γωνιακής επιτάχυνσης των εμπρός και πίσω τροχών με μόνο «βοηθό» την κεντρομόλο που προσφέρει η εξαιρετική πρόσφυση των ειδικών ελαστικών.
Το τιμόνι ουσιαστικά χρησιμεύει μόνο για την αρχική «εκτροπή» πριν την
είσοδο της στροφής. Από κει και μετά, ο συνδυασμός «γκάζι-φρένο»
αναλαμβάνει το ρόλο του τιμονιού. H οδήγηση γίνεται σε συνεχή κατάσταση
ήρεμης «ροής» με όσο το δυνατόν λιγότερο στριμμένους τους τροχούς για να μην χάνεται ισχύς. H πέδηση, που επιτυγχάνεται κατά 70% περίπου με τους μπροστινούς τροχούς, γίνεται στα περισσότερα kart (εκτός των 125 και 250 κ.εκ.) με ένα μόνο δισκόφρενο στον πίσω άξονα, κάτι εξαιρετικά δύσκολο. Ευτυχώς που έτσι η τριβή κύλισης των μπροστινών τροχών δεν μετατρέπεται σε τριβή ολίσθησης σε οριακή επιβράδυνση. Λόγω των προαναφερθέντων, το τιμόνι καθίσταται εξαιρετικά βαρύ, θέλει γερά
χέρια και καλή φυσική κατάσταση όσο πλησιάζουμε τα όρια και τα «G»
αυξάνονται. Αλλωστε απαιτείται η ανάλογη «ευαισθησία» και ακρίβεια αφού
στρίβει δεξιά-αριστερά μόνο κατά 80ο. O λόγος; H δυνατότητα αστραπιαίων
αντιδράσεων αφού όλα εξελίσσονται ταχύτατα. -
Ως γνωστόν το kart στερείται ανάρτησης. Εδώ τι συμβαίνει;
-
Το πλαίσιο μαζί με το κάθισμα, τον οδηγό, τον κινητήρα και τους τροχούς
αποτελεί ένα σύνολο το οποίο έχει ένα βαθμό στρέψης. Αυτός ρυθμίζεται από τα τέσσερα άκρα, καθώς και από τον τρόπο «πάκτωσης» του καθίσματος μαζί με τον οδηγό. Μην ξεχνάμε ότι ο τελευταίος αποτελεί το 60% περίπου της συνολικής μάζας. Αυτό σημαίνει ότι έχει μεγάλη σημασία η θέση του καθίσματος στη φόρτιση των αξόνων τόσο στις διαμήκεις όσο και στις εγκάρσιες επιταχύνσεις.
H επιθυμητή συμπεριφορά του kart ρυθμίζεται εκτός αυτών, ανάλογα με τον
τύπο και την πίεση των ελαστικών, την ισχύ του κινητήρα, την ωφέλιμη
περιοχή ροπής του, τη σχέση μετάδοσης και την κατάσταση της πίστας.
Φαίνεται παράξενο, αλλά μία πίστα μπορεί να έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά κατά εποχές, ακόμη και κατά την ημέρα. Στις ρυθμίσεις λαμβάνονται υπόψη το βαρομετρικό και η θερμοκρασία περιβάλλοντος. Μία αλλαγή και τα πάντα επαναρυθμίζονται. Είναι πάρα πολλές, λοιπόν, οι παράμετροι και ουσιαστικά το κεφάλαιο kart είναι ολόκληρη επιστήμη σε επίπεδο αγώνων. Οι γνώσεις φυσικής, δυναμικής και μηχανικής είναι απαραίτητες. Όσοι είχαν καλή επίδοση στα ανάλογα μαθήματα εξελίσσονται ταχύτερα και γίνονται πιο ολοκληρωμένοι οδηγοί. -
H δυνατότητα δικής μας επέμβασης πάνω στο πλαίσιο με τι έχει να κάνει;
-
Υπάρχουν άπειρες, θεωρητικά, δυνατότητες επεμβάσεων στα χαρακτηριστικά του kart.
-
Σε ένα αυτοκίνητο από τα γνωστά που κυκλοφορούν στους δρόμους έχουμε ελατήρια, έχουμε αμορτισέρ. Εδώ τι έχουμε;
-
Αυτά έχουν να κάνουν με την «ενδοτικότητα» των τροχών χάριν της άνεσης. Το κοντό πλαίσιο του kart τα αναλαμβάνει όλα. Το πρόβλημα προκύπτει όταν η πρόσφυση είναι μεγάλη και οι στρέψεις ξεπερνούν τα όρια. Γι' αυτό το kart πρέπει να «γλιστρά» λίγο για να μην χάνεται επίσης και η ισχύς. Το πώς στρίβει, ρυθμίζεται από την επέμβασή μας στη σύγκλιση των μπροστινών τροχών, στο κάστερ και κάμπερ, στα μετατρόχια, στο ύψος του μπροστινού μέρους και βέβαια στην πίεση των ελαστικών και τη θέση του καθίσματος. Μπορούμε επίσης να ρυθμίζουμε κατά περίπτωση τη σχέση της μετάδοσης, την αναλογία καυσίμου-αέρα, της ροπής ανάλογα με το μήκος (και τη θερμοκρασία στην περιοχή εξαγωγής των καυσαερίων) της εξάτμισης, καθώς και της κατανομής πέδησης μπροστά και πίσω (στα 125 και 250). Δεν πρέπει φυσικά να ξεχνάμε και την ανάλογη τεχνική προετοιμασία του ευαίσθητου κινητήρα που λίγο-πολύ μπορεί να φτάσει την απόδοση της τάξης των 340 ίππων ανά λίτρο.
Το kart, λοιπόν, αποτελεί μία καθαρόαιμη εφαρμογή της επιστήμης και της
σύγχρονης τεχνολογίας στην αγωνιστική αυτοκίνηση. Απαιτείται ουσιαστική και μακρά περίοδος εκμάθησης και εξοικείωσης με το αντικείμενο, με πολλές ώρες «χαμηλής πτήσης», όπως λένε. Οι παλαιότεροι γνωρίζουν την τεχνική και την διδάσκουν. Σίγουρα όμως, η ανάλογη προσέγγιση πρέπει να γίνει με σοβαρότητα και συνέπεια.
Στο χώρο του kart τα λάθη δεν έχουν θέση, και η ανεκτίμητη αγωνιστική
εμπειρία ή ακόμη απλή ευχαρίστηση μπορούν να «περάσουν» με τον καλύτερο τρόπο στην ασφαλή καθημερινή οδήγηση. -
-
-
Αγοράστηκε γρανάζι και μπαταρία.
Ετοιμαστείτε...
-
Ο χρήστης A-Viper7 έγραψε:
Αγοράστηκε γρανάζι και μπαταρία.Ετοιμαστείτε...
θα πάτε ή θα με περιμένετε μέχρι τις 11 Δεκεμβρίου?
-
Ο χρήστης sjx έγραψε:
Αγοράστηκε γρανάζι και μπαταρία.
Ετοιμαστείτε...
θα πάτε ή θα με περιμένετε μέχρι τις 11 Δεκεμβρίου?
Και βέβαια θα σε περιμένω αγόρι μου...............
Νομίζω οτι είναι ευκαιρία να μαζευτούμε όσο μπορούμε περισσότεροι, σε κάποια πίστα......ή καλύτερα να την κλείσουμε για μας ΟΛΟΗΜΕΡΗ....
Πριν ν'έρθεις δεν κάνεις παιγνίδι να μας στείλεις λαστιχάκια που ξεμείναμε....
-
Ο χρήστης sjx έγραψε:
Αγοράστηκε γρανάζι και μπαταρία.
Ετοιμαστείτε...
θα πάτε ή θα με περιμένετε μέχρι τις 11 Δεκεμβρίου?
Το ένα δεν αποκλείει το άλλο...
-
Ο χρήστης ANGEL13 έγραψε:
Αγοράστηκε γρανάζι και μπαταρία.
Ετοιμαστείτε...
θα πάτε ή θα με περιμένετε μέχρι τις 11 Δεκεμβρίου?
Και βέβαια θα σε περιμένω αγόρι μου...............
Νομίζω οτι είναι ευκαιρία να μαζευτούμε όσο μπορούμε περισσότεροι, σε κάποια πίστα......ή καλύτερα να την κλείσουμε για μας ΟΛΟΗΜΕΡΗ....
Πριν ν'έρθεις δεν κάνεις παιγνίδι να μας στείλεις λαστιχάκια που ξεμείναμε....
Δυστυχώς σημέρα μας τα χάλασε ο καιρός. Ετοιμάζομαι όμως για Δευτέρα. Ετοιμαστείτε για ΠαγκοσμιοΚαρτΦορουμοΣυνάντηση με 5000 συμμετοχές.
-
Ο χρήστης A-Viper7 έγραψε:
Αγοράστηκε γρανάζι και μπαταρία.
Ετοιμαστείτε...
θα πάτε ή θα με περιμένετε μέχρι τις 11 Δεκεμβρίου?
Και βέβαια θα σε περιμένω αγόρι μου...............
Νομίζω οτι είναι ευκαιρία να μαζευτούμε όσο μπορούμε περισσότεροι, σε κάποια πίστα......ή καλύτερα να την κλείσουμε για μας ΟΛΟΗΜΕΡΗ....
Πριν ν'έρθεις δεν κάνεις παιγνίδι να μας στείλεις λαστιχάκια που ξεμείναμε....
Δυστυχώς σημέρα μας τα χάλασε ο καιρός. Ετοιμάζομαι όμως για Δευτέρα. Ετοιμαστείτε για ΠαγκοσμιοΚαρτΦορουμοΣυνάντηση με 5000 συμμετοχές.
Ναι,ναι,ναι................ Βασίλη αν πάμε προς τα νότια θα μας κάνεις την τιμή ??????
KARTING :-)))....... ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ