-
Το ελληνικο δαιμόνιο χτύπησε παλι...
Βιοκαυσιμα θελει να μας επιβάλλει (και καλα κανει) η ΕΕ,εμεις το λυσαμε το θεμα:φτιαξαμε ενα νομοσχέδιο που προωθεί την εμπορία και αποθαρρύνει/αποκλείει την παραγωγή.
Λετε να εγινε αυτο για να ωφεληθουν 'καποιοι';Δεν τολμω να το πιστεψω
-
Το ελληνικο δαιμόνιο χτύπησε παλι...
Βιοκαυσιμα θελει να μας επιβάλλει (και καλα κανει) η ΕΕ,εμεις το λυσαμε το θεμα:φτιαξαμε ενα νομοσχέδιο που προωθεί την εμπορία και αποθαρρύνει/αποκλείει την παραγωγή.
Λετε να εγινε αυτο για να ωφεληθουν 'καποιοι';Δεν τολμω να το πιστεψω
-
Το ελληνικο δαιμόνιο χτύπησε παλι...
Βιοκαυσιμα θελει να μας επιβάλλει (και καλα κανει) η ΕΕ,εμεις το λυσαμε το θεμα:φτιαξαμε ενα νομοσχέδιο που προωθεί την εμπορία και αποθαρρύνει/αποκλείει την παραγωγή.
Λετε να εγινε αυτο για να ωφεληθουν 'καποιοι';Δεν τολμω να το πιστεψω
-
Τι λές τώρα, πως τόλμησες να σκεφτείς κάτι τέτοιο.
Με τι δικαίωμα τόλμησες να σκεφτείς έτσι για το κράτος ( ; ) μας;
Σου έχουν δώσει δικαίωμα να σκέφτεσαι έτσι σε κάποιο άλλο ζήτημα;Τελικά για ακόμα μια φορά βάζουμε τρικλοποδιά στον εαυτό μας.
-
Δεν αναλύετε τί δεν σας αρέσει στο νομοσχέδιο ?
-
Όντως. Λίγες περισσότερες πληροφορίες για εμάς τους αδαείς;
[όχι στο θέμα 'Βιοκαύσιμα' αλλά στο 'Ελληνικό νομοσχέδιο για τα Βιοκαύσιμα'] -
Το νομοσχεδιο δεν ενθαρρύνει τους επιδοξους κατασκευαστες (πχ Ελιν).
Τους υποχρεώνει να πανε στα διυλιστήρια να το διαθέσουν και παραλληλα το καυσιμο φορολογείται ως κοινο καύσιμο. -
Ο χρήστης Montecarlo έγραψε:
Δεν αναλύετε τί δεν σας αρέσει στο νομοσχέδιο ?Πως **ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ **νέες ΕΙΣαγωγές!!!!
-
Για να μη μιλάμε στον αέρα.
Που μπορούμε να βρούμε το κείμενο του νομοσχεδίου.
Να σημειώσω πάντως ότι δεν μπορείς να απαογορεύσεις τις εισαγωγές και τη διάθεση καυσίμων ή άλλων προϊόντων. Δουλειά του κάθε επιχειρηματία είναι να παράγει το προϊόν σε ανταγωνιστικές τιμές, όχι να του φτιάξουμε ένα μονοπώλιο για να πουλάει όσο γουστάρει. -
Ιδου το νομοσχέδιο:http://www.ypan.gr/docs/(31-10-05)biokafsima.doc
manosk, κανεις το ιδιο λαθος(;) με το υπουργειο,ταυτιζεις τα βιοκαύσιμα με τα απλα καύσιμα.Ομως ειναι σαφες οτι τα απλα μας 'κοστίζουν' περιβαλλοντολογικά ενω τα βιοκαύσιμα ειναι απείρως πιο 'φτηνά'σε αυτο το θέμα.
Επισης,κανεις δεν μιλησε για μονοπώλιο στην παραγωγη βιοκαυσιμων,μην γραφουμε διαφορα ασχετα ετσι απλα για να κανουμε τον δικηγορου του διαβολου ή τον υπερασπιστή της κυβέρνησης.
Μια και μιλησες για μονοπώλια όμως,το νομοσχεδιο ουσιαστικα προάγει την έλλειψη ανταγωνισμου,αφου δινει το πανω χερι στις υπαρχουσες εταιρείες διανομης και αποτρεπει την εισοδο επιδοξων παραγωγων.
Πως;Περιορίζοντας (για ποιο λογο αραγε;) τις αποφορολογημένες ποσότητες βιοντήζελ στα 51.000 κ.μ,οταν μονο η υποχρέωση μας απο την ΕΕ ειναι γυρω στα 250.000 (δεν θυμαμαι το ακριβες νουμερο επι του παρόντος).Έτσι επιτυγχάνεται η εδραίωση του ολιγοπωλίου και οι εισαγωγές, εξασφαλίζεται οτι δεν θα καλυφθει η εγχώρια αναγκη απο αυτοπαραγωγή, και φυσικα αποκλείονται οι εξαγωγές.
-
'Δελτίο Τύπου
Αθήνα, 31 Οκτωβρίου 2005Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Σιούφας κατέθεσε σήμερα στη Βουλή το νομοσχέδιο για την εισαγωγή των Βιοκαυσίμων και των άλλων ανανεώσιμων καυσίμων στην ελληνική αγορά, το δεύτερο από τα τρία νομοσχέδια με τα οποία ολοκληρώνεται το θεσμικό πλαίσιο για την απελευθέρωση, με κανόνες, της αγοράς ενέργειας.
Με βάση τα δεδομένα της διεθνούς εμπειρίας τόσο σε παγκόσμιο, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η εισαγωγή των βιοκαυσίμων στην ελληνική αγορά αναμένεται να αποφέρει πολλαπλά οφέλη στην ανάπτυξη της αγοράς των καυσίμων και, κατ' επέκταση, της εθνικής οικονομίας.
Η χρήση των βιοκαυσίμων θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση της εξάρτησης της χώρας από το πετρέλαιο, στην ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, στην προστασία του περιβάλλοντος, καθώς επίσης στην αύξηση της απασχόλησης.
Επιπλέον, με την προώθηση της χρήσης των βιοκαυσίμων δημιουργούνται νέες ευκαιρίες για την βιώσιμη αγροτική ανάπτυξη στο πλαίσιο της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής και διανοίγεται μια νέα αγορά για καινοτόμα γεωργικά προϊόντα.
Παράλληλα, με το προτεινόμενο νομοσχέδιο, εναρμονίζεται η εθνική νομοθεσία προς την Κοινοτική Οδηγία 2003/30/ΕΚ, η οποία στοχεύει στην ικανοποίηση των δεσμεύσεων του πρωτοκόλλου του Κυότο σχετικά με τις κλιματικές αλλαγές και τη μείωση των εκπομπών των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, την ασφάλεια του εφοδιασμού, κατά τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον και την προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές.
Τα βασικότερα σημεία του νομοσχεδίου είναι:
Πρώτον: Ο καθορισμός της συμμετοχής των βιοκαυσίμων και των άλλων ανανεώσιμων καυσίμων στην ελληνική αγορά σε ποσοστό 5,75% του συνόλου της βενζίνης και του πετρελαίου εσωτερικής καύσης που καταναλώνονται στον τομέα μεταφορών, έως την 31η Δεκεμβρίου του 2010.
Δεύτερον: Η θέσπιση της Άδειας Διάθεσης Βιοκαυσίμων, για τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στην παραγωγή και την εμπορία βιοκαυσίμων στη χώρα μας. Ο κάτοχος της σχετικής άδειας θα έχει το δικαίωμα παραγωγής ή εισαγωγής αυτούσιων βιοκαυσίμων και άλλων ανανεώσιμων καυσίμων και της διάθεσής τους εντός της Ελληνική Επικράτειας.
Τρίτον: Η πρόβλεψη για την κατάρτιση του «Προγράμματος Κατανομής Ποσοτήτων Βιοκαυσίμων» που απαλλάσσονται από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Σε κάθε συμμετέχοντα στο Πρόγραμμα, παρέχεται η δυνατότητα και επιβάλλεται, παράλληλα, [b]η υποχρέωση διάθεσης στην ελληνική αγορά συγκεκριμένης ποσότητας βιοκαυσίμων, απαλλαγμένη από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, για την περίοδο μέχρι και το τέλος του 2010.[/b]
Επισημαίνεται ότι, ήδη, έχει ψηφιστεί και αποτελεί νόμο, η απαλλαγή κατάλληλων ποσοτήτων αυτούσιου Βιοντήζελ από τον ΕΦΚ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Ν.3340/2005, οι αποφορολογημένες ποσότητες βιοντήζελ για το 2005 ανέρχονται σε 51.000 κ.μ., ενώ για τα έτη 2006 και 2007 έχουν οριστεί στα 91.000 και 114.000 κ.μ, αντίστοιχα.
Τέταρτον: Η ρύθμιση θεμάτων σχετικά με την ανάμιξη των βιοκαυσίμων με τα αντίστοιχα συμβατά προϊόντα διύλισης του αργού πετρελαίου, την εξασφάλιση της διάθεσης των βιοκαυσίμων στην ελληνική αγορά, καθώς και θεμάτων που άπτονται της ποιότητας και της διακίνησης των βιοκαυσίμων στη χώρα μας.
Με τα τρία νομοσχέδια (απελευθέρωσης της αγοράς φυσικού αερίου, εισαγωγής των Βιοκαυσίμων και των άλλων ανανεώσιμων καυσίμων στην ελληνική αγορά και απελευθέρωσης της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας), ολοκληρώνεται το θεσμικό πλαίσιο για την πλήρη απελευθέρωση της ελληνικής αγοράς ενέργειας.'Τώρα μπορούμε να συζητήσουμε. Από που βγαίνει το συμπέρασμα ότι προωθείται η εισαγωγή εις βάρος της παραγωγής; Όπως το διαβάζω, βλέπω ότι θα δίνεται άδεια είτε για παραγωγή, είτε για εισαγωγή, με ταυτόχρονη υποχρέωση διάθεσης συγκεκριμένων ποσοτήτων βιοκαυσίμων στην αγορά. Είναι δεδομένο ότι το όριο 5,75% είναι χαμηλό και κακώς τίθεται. Αλλά νομίζω ότι είναι ούτως ή άλλως αρκετά υψηλό νούμερο σε απόλυτες ποσότητες. Αν μπορεί κάποιος να πει πόσο πετρέλαιο καταναλώνουμε για να δούμε πόσο είναι το 5,75%, θα καταλάβουμε καλύτερα αν μια ιδιωτική εταιρεία θα νιώσει περιορισμένη από το όριο αυτό. Γιατί κάτι μου λέει ότι δύσκολα ένα εργοστάσιο, σαν αυτά που ετοιμάζονται στην Ελλάδα, θα μπορέσει να καλύψει έστω τέτοιας έκτασης παραγωγή από τεύτλα και άλλες οργανικές ουσίες.
Όσον αφορά τη φορολόγηση, δεν ξέρω αν υπάρχει κράτος που να μπορεί να επιβιώσει οικονομικά χωρίς τη φορολογία καπνού, οινοπνεύματος και καυσίμων. Μια δυσάρεστη πραγματικότητα. -
Όπως το διαβάζω, βλέπω ότι θα δίνεται άδεια είτε για παραγωγή, είτε για εισαγωγή, με ταυτόχρονη υποχρέωση διάθεσης συγκεκριμένων ποσοτήτων βιοκαυσίμων στην αγορά
.
Ο ορισμος των ποσοτητων αυτων ειναι καταστροφικος,λογου του μικρου αριθμου που θα αποφορολογειται .Αναφέρομαι παρακατω στο υπαρχον δυναμικο παραγωγης.
Είναι δεδομένο ότι το όριο 5,75% είναι χαμηλό και κακώς τίθεται
.
Το όριο αυτο αφορα το 2010,και φυσικα θα τρεχουμε 31/12/2009 να το καλυψουμε με εισαγωγες.
Γιατί κάτι μου λέει ότι δύσκολα ένα εργοστάσιο, σαν αυτά που ετοιμάζονται στην Ελλάδα, θα μπορέσει να καλύψει έστω τέτοιας έκτασης παραγωγή από τεύτλα και άλλες οργανικές ουσίες.
Η Ελιν ειναι ηδη ετοιμη για ποσοτητες της ταξης των 400.000 αν δεν απατώμαι.
Τα τεύτλα ξεχασε τα,πιθανότατα αναφερεσαι στην Ελ.Βιομηχανια Ζάχαρης που δυσκολα θα προβει σε οποιαδήποτε σχετικη επενδυση.Όσον αφορά τη φορολόγηση, δεν ξέρω αν υπάρχει κράτος που να μπορεί να επιβιώσει οικονομικά χωρίς τη φορολογία καπνού, οινοπνεύματος και καυσίμων.
Το κράτος θα μπορουσε να κερδίζει απο τυχον εξαγωγες και αυξηση της επιχειρηματικότητας,καθως και μειωση της ανεργίας.
Αντ'αυτου προτιμηθηκε η συνηθης πρακτικη,με τα γνωστα μειονεκτηματα.
Θα αγοραζουμε λοιπον απο Ισπανια και ολα καλα...
Βιοκαύσιμα